Heats vanaf 9u en 9.30u. Finales vanaf 16.30u http://www.herning2013.com/competition/Schedule/quote:De Europese Kampioenschappen korte baan worden in 2013 gehouden in Herning, Denemarken. Van 12 tot en met 15 december zullen de beste Europese zwemmers met elkaar strijden om de Europese titels.
Voor Nederland zullen de volgende 19 zwemmers actief zijn in Herning:
Dames: Ranomi Kromowidjojo, Femke Heemskerk, Inge Dekker, Maud van der Meer, Saskia de Jonge, Sharon van Rouwendaal, Moniek Nijhuis, Rieneke Terink, Wendy van der Zanden, Tamara van Vliet, Maaike de Waard en Anouk Elzerman.
Heren: Sebastiaan Verschuren, Joost Reijns, Ferrry Weertman, Dion Dreesens, Mike Marissen, Bram Dekker en Lucas Greven.
quote:Moniek Nijhuis en Anouk Elzerman openen donderdag voor Nederland de Europese kampioenschappen kortebaan in Herning. De twee zwemsters komen in Denemarken in actie in de series van de 50 meter schoolslag.
Nijhuis meldde zich afgelopen weekeinde af voor de Swim Cup in Amsterdam, maar is fit naar Denemarken afgereisd. Voor Elzerman is het haar debuut.
Ranomi Kromowidjojo start donderdagochtend in de series van de 100 meter vrij. De tweevoudig olympisch kampioene doet voor het eerst sinds 2010 weer mee aan de Europese titelstrijd in het 25-meterbad. Voor de Nederlandse zwemsters staat donderdag ook de 4x50 meter vrije slag op het programma.
Of ¤9,90 voor alle 8 sessies, dat heb ik gedaan. Maar dan moet ie het wel doen!1!1quote:Op donderdag 12 december 2013 09:12 schreef TheArt het volgende:
Vroeger zond Eurosport de series nog wel eens uit. Nu is de enige optie een stream kopen voor ¤2,90
Ik zit gezellig voor de livetimingquote:Op donderdag 12 december 2013 09:12 schreef heywoodu het volgende:
Hier trouwens de betaalde stream:
http://84.33.2.65/len/video/vod.html
Met het programma voor vandaag:
[ afbeelding ]
Dat klopt dus niet, want het is om 9 uur begonnen, maar hopelijk gaat om 9.30 de stream in elk geval aan
Ik ookquote:Op donderdag 12 december 2013 09:13 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zit gezellig voor de livetiming
Ja 16, maar had ze niet zo hoog verwachtquote:Op donderdag 12 december 2013 09:17 schreef heywoodu het volgende:
Gaan er trouwens 8 door naar de finale of 16 naar de halve finales? Omdat je het net over die 9e plek voor de Belgen had, maar in de "OP" staat wel iets over halve finales
Maar die Belgen zijn goed hoorquote:Op donderdag 12 december 2013 09:18 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja 16, maar had ze niet zo hoog verwacht![]()
Moeder Ruslandtwitter:SwimmingWorld twitterde op donderdag 12-12-2013 om 09:14:56the top8 of the men's 50m free are morozov, govorov, fesikov, orsi, lagunov, konovalov, liukkonen and bocchia. #SCEuros via @xxpammylanexx reageer retweet
Gelukkig is Govorov een Oekraļnerquote:Op donderdag 12 december 2013 09:19 schreef heywoodu het volgende:
Moeder Ruslandtwitter:SwimmingWorld twitterde op donderdag 12-12-2013 om 09:14:56the top8 of the men's 50m free are morozov, govorov, fesikov, orsi, lagunov, konovalov, liukkonen and bocchia. #SCEuros via @xxpammylanexx reageer retweet
En een fanclub met een spandoek van 3 bij 10 meter ofzo op het WKquote:Op donderdag 12 december 2013 09:19 schreef DeLuna het volgende:
Petra Chocova30.00. Briljante achternaam wel
Dat hoorde ook bij Moeder Ruslandquote:Op donderdag 12 december 2013 09:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gelukkig is Govorov een Oekraļner
Nou iddquote:Op donderdag 12 december 2013 09:25 schreef TheArt het volgende:
Jezus LEN, het is 2013. Fix eens een fatsoenlijke site
Timmers is wel meer de 200m man van die vier.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:26 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie dat Pieter Timmers het juist niet heeft gehaald. Dat verbaast me wel eigenlijk. Maar met z'n vieren hebben ze wel een serieus sterk team voor de 4x50.
Jij ook alquote:Op donderdag 12 december 2013 09:38 schreef heywoodu het volgende:
Nu ligt swimrankings weer plat, dan kun je niet meer vergelijken met PR-schema's van de Nederlanders
Ik zag net zijn groene badmuts (denk ik, want Litouwen) in het randje van ongeveer een halve centimeter wat GEEN grijs vlak is op de streamquote:
Nou als het een hij is gaat het ergens mis. Op jouw stream, of in het zwembad zelf.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zag net zijn groene badmuts (denk ik, want Litouwen) in het randje van ongeveer een halve centimeter wat GEEN grijs vlak is op de stream
quote:Op donderdag 12 december 2013 09:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nou als het een hij is gaat het ergens mis. Op jouw stream, of in het zwembad zelf.
Is ook wel nodig denk ik. Heb niet het idee dat daar een goede generatie aan zit te komenquote:Op donderdag 12 december 2013 09:42 schreef heywoodu het volgende:
De Fransen hebben me toch ook een blik C-zwemmers opengetrokken zeg...
1:00.97, was jij sneller?quote:Op donderdag 12 december 2013 09:46 schreef DeLuna het volgende:
Maaike (Waaijer) de WaardZwom zondag nog bij haar in de serie
Oh really?quote:Op donderdag 12 december 2013 09:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
De halve finales zijn schijnbaar met 20, dus ze haalt het net.
Dat heb ik met Mercedes Peris Minguet. Zat in 2008 een heel weekend achter haar.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:58 schreef heywoodu het volgende:
McNally haalt het net niet denk ik![]()
Ben een beetje fan sinds ik in Barcelona een week lang bij 2 hoogbejaarde clubgenoten van hem zat
Plus dat zij een van de mooiste namen in het bad heeftquote:Op donderdag 12 december 2013 09:59 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat heb ik met Mercedes Peris Minguet. Zat in 2008 een heel weekend achter haar.
Kijk maar: http://84.33.2.65/Herning2013/pdf/CLS-ASF-100BK-PRE-RIEP.PDFquote:
Ik geloof je wel. Vind het alleen vreemd.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk maar: http://84.33.2.65/Herning2013/pdf/CLS-ASF-100BK-PRE-RIEP.PDF
Bij die PDF'jes staan de Q'tjes er wel gewoon achter.
Waar haal je die vandaan?quote:Op donderdag 12 december 2013 10:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk maar: http://84.33.2.65/Herning2013/pdf/CLS-ASF-100BK-PRE-RIEP.PDF
Bij die PDF'jes staan de Q'tjes er wel gewoon achter.
Ja daar ja. Als je dan klikt op 'By day' en dan geluk hebt dat ze niet tegelijk een nieuwe uitslag aan het verwerken zijn, dan staan daar de results met daarachter de PDF'jes.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar haal je die vandaan?
http://84.33.2.65/Herning2013/
Daar ergens? Die loopt hier nou niet echt soepel..
Tja.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:10 schreef DeLuna het volgende:
Cseh voor de tweede keer. We zijn net een uur bezig.
Die laatste 50 van Mike konden ook echt niet. Hij is iig uitgeschakeld.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:12 schreef DeLuna het volgende:
Pfff, 9 mannen openen langzamer dan Mike en nu zijn er toch 9 sneller in de 5e serie.
'Ik denk niet dat jullie me nog kennen, zo vaak zwem ik niet'quote:
Ik had toch verwacht dat dit minstens haar 4e optreden van vandaag al was. En ja ik weet dat het pas het derde onderdeel was bij de vrouwen.quote:
En dan ook nog 50 school en 100 rug.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had toch verwacht dat dit minstens haar 4e optreden van vandaag al was. En ja ik weet dat het pas het derde onderdeel was bij de vrouwen.
Je kan het ook anders zien. Onze toppers zwemmen gewoon weinigquote:
Met "ons" bedoel je neem ik aan elk land behalve Hongarije en Spanje?quote:Op donderdag 12 december 2013 10:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien. Onze toppers zwemmen gewoon weinig.
Miley kan er ook wat van. Die heb ik ook al 3 keer gezien nu.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met "ons" bedoel je neem ik aan elk land behalve Hongarije en Spanje?
Flauwe grappenquote:Op donderdag 12 december 2013 10:41 schreef heywoodu het volgende:
Mattia Pesce
Zat in Barcelona een week lang een oude Italiaan naast me (geen woord Engels, vreselijk irritant), en die bleef maar vertellen "Pesce!! hahaha, Pesce!!" want pesce is vis in het Italiaans, vis, water enzo.
Eetu DSQ![]()
Sinkevich ook
En dan na de 5e keer "uitleggen" nog niet snappen dat "haha I get it" betekent dat ik hem snap en dat ie op mag houdenquote:
Mazzel met die DSQ's zeg.quote:
Mwa. Jamieson had ook zilver hoor.quote:Op donderdag 12 december 2013 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan na de 5e keer "uitleggen" nog niet snappen dat "haha I get it" betekent dat ik hem snap en dat ie op mag houden
Gyurta die de heat niet wint, dat is ook wel opvallend trouwens
Begrijpelijk, dan kun je allesquote:Op donderdag 12 december 2013 10:45 schreef DeLuna het volgende:
200 wissel is echt zo'n afstand die ik ook wel loeihard zou willen kunnen zwemmen.
En dan kun je zeggen, dat wil je overal wel op toch?
Dat klopt, maar toch!
En hoequote:Op donderdag 12 december 2013 10:46 schreef DeLuna het volgende:
Efimova doet even een 200 wissel erbij
Dat snap ik echt niet, die was gewoon in vorm dit weekendquote:
Idd. Dat snap ik dus ook niet. En dan in augustus in Eindhoven gewoon bijna 3 seconden harder gaanquote:Op donderdag 12 december 2013 10:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat snap ik echt niet, die was gewoon in vorm dit weekend
Zegt Belmonte.quote:
Huh, ik zou zweren dat er 2:03 stond voor Efimova, daar was ik dus nogal verbaasd overquote:Op donderdag 12 december 2013 10:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is knap.. 2.05.05 tegenover 2.07...
Inschrijftijden liggen ook nog eens heel dichtbij elkaar.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:02 schreef DeLuna het volgende:
7 series 400 vrij, dat zag ik niet aankomen
Lolbroek.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:04 schreef heywoodu het volgende:
http://instagram.com/p/h0TOb2wmXF/
Daar is het wel op tv
Huh?quote:
Oh, ja. Nou ja, dan nog.quote:
Zou ook gek zijn als je in het zwembad zelf niet mee zou kunnen kijken he.quote:
quote:Op donderdag 12 december 2013 11:23 schreef DeLuna het volgende:
3.15.67, respect hoor, 15 seconden onder het WR.
Oh die zag ik even nietquote:
twitter:nick3bergen twitterde op donderdag 12-12-2013 om 11:24:19Om 15:45 zal Eurosport tóch 'n samenvatting vd series uitzenden met aansluitend de finales live. @NoCommentNelson en ik doen het commentaar. reageer retweet
Zijn hier al op 300quote:Op donderdag 12 december 2013 11:26 schreef heywoodu het volgende:
Ze doen nou al zeker een minuut over de 3e 50 meter.
3e tot nu toe. Finale wordt nog lastig hoor. Komen nog heel veel gasten met inschrijftijden die daar allemaal rond liggen.quote:
Sowieso 13e dus.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
3e tot nu toe. Finale wordt nog lastig hoor. Komen nog heel veel gasten met inschrijftijden die daar allemaal rond liggen.
quote:
Is iig onder de minuut.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:37 schreef DeLuna het volgende:
58.53 100 vrij in de series.
Ik teken ervoor.
quote:
Belachelijk. Je staat hier op een EK dus je bent wat betreft overnames ervaren genoeg ook.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:01 schreef TheArt het volgende:
Van Vliet nam 0,07 te vroeg over. Dacht ik al. Pure onervarenheid, maar dit mag echt niet.
Was het nou maar -0.04 geweest.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:05 schreef TheArt het volgende:
De rest nam super ruim over en dan opeens -0.07
Wel de grootste inzinking ooit op de 100m vrij finale op het WKquote:
En andersomquote:Op donderdag 12 december 2013 16:41 schreef heywoodu het volgende:
Meilutyte laat Efimova even zien wat ze van plan is.
29.14 van Efimovaquote:Op donderdag 12 december 2013 16:41 schreef DeLuna het volgende:
Denken dat Meilutyte van haar stuk te brengen is
Nick 3bergen.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:44 schreef DeLuna het volgende:
Denken dat er alleen in Denemarken van 0 tot 9 wordt geteld.Wie de fuck zit daar?
Nelson Valkenburg.quote:
Het is besmettelijk daar volgens mijquote:
Heb je wel opgelet bij de 500 school net?quote:Op donderdag 12 december 2013 16:59 schreef heywoodu het volgende:
Tijd voor de eerste Nederlandse, De Waard
De 500 school heb ik gemist inderdaad.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Heb je wel opgelet bij de 500 school net?
50 dan.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De 500 school heb ik gemist inderdaad.
Zwem jij 500 school?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Heb je wel opgelet bij de 500 school net?
Nielsen en Baumrtova sowieso sneller..wordt krap.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:03 schreef TheArt het volgende:
Flink ingestort nog, maar 4e heel netjes
EDIT: Oh nog net 5e in de aantik. Hmmm
je kunt er beter 3 tiende onder zittenquote:Op donderdag 12 december 2013 17:04 schreef DeLuna het volgende:
Zeg jongens, 3 tiende boven je PR is niet persé een ramp hoor
quote:Op donderdag 12 december 2013 17:06 schreef franklop het volgende:
[..]
je kunt er beter 3 tiende onder zitten
Ja natuurlijk. 3 seconden ook. Ja he nou.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:06 schreef franklop het volgende:
[..]
je kunt er beter 3 tiende onder zitten
Geenie Koroskin zo in heat 2.quote:
Iddquote:Op donderdag 12 december 2013 17:12 schreef heywoodu het volgende:
Hey dat is de broer van Malia Metella, dat is lang geleden dat je die naam zag
twitter:johnvolkers twitterde op donderdag 12-12-2013 om 17:12:52100 rug kort bad Herning, maar waar is @kiratoussaint Vorig jaar nog een revelatie in Chartres. Snel opgebrand?! reageer retweet
Waar is ze eigenlijk? Niet geplaatst gewoon?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:15 schreef DeLuna het volgende:
John Volkerstwitter:johnvolkers twitterde op donderdag 12-12-2013 om 17:12:52100 rug kort bad Herning, maar waar is @kiratoussaint Vorig jaar nog een revelatie in Chartres. Snel opgebrand?! reageer retweet
Die zit in Amerika. Waarom weet niemand dat?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar is ze eigenlijk? Niet geplaatst gewoon?
Ik lees zwemkroniek niet echtquote:Op donderdag 12 december 2013 17:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die zit in Amerika. Waarom weet niemand dat?
universiteitsteam toch?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Die zit in Amerika. Waarom weet niemand dat?
Begrijpelijk, als Hosszu al in het roze zwemt...quote:Op donderdag 12 december 2013 17:29 schreef DeLuna het volgende:
Efimova heeft ondertussen ook gewisseld van pak
29.10quote:
"WR"quote:Op donderdag 12 december 2013 18:34 schreef heywoodu het volgende:
Italiė en Duitsland ook dik onder dat WR.
Ik heb nog steeds niet helemaal meegekregen wat daar nou mee is?quote:
FINA die ze eerst niet erkende, de LEN wel de Europese records, blablabla. Zodoende.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet helemaal meegekregen wat daar nou mee is?
quote:Op donderdag 12 december 2013 18:47 schreef heywoodu het volgende:
Gelukkig is Nederland gediskwalificeerd, zo met kapotte tijdwaarneming en Kromo als slotzwemster enzo.
Nee, want de LEN keurde de ER's wel goed, de FINA de WR's eerst niet.quote:
Oh doelde je daar op. Ik dacht dat je nog steeds om die tijdswaarneming aan het afgeven was.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:57 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, want de LEN keurde de ER's wel goed, de FINA de WR's eerst niet.
Daar kunnen ze Efimova elke race voor diskwalificerenquote:Op donderdag 12 december 2013 18:47 schreef DeLuna het volgende:
Bram is niet vals trouwens. Deed een vlinder kick voor de armslag in de onderwaterfase
Wel bizar want ik dacht dat dat inmiddels in het reglement was aangepast dat dat wel mocht.quote:Op donderdag 12 december 2013 19:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar kunnen ze Efimova elke race voor diskwalificeren
De prestaties hier vallen me nog niet eens zo super tegen. Wat me wel tegenvalt, en dat is meer over de gehele linie bekeken over een langere periode, is dat zo veel talenten al geen stappen meer maken. Sterker nog, je hebt er een paar bij van rond de 20 die qua tijden alleen nog maar achteruit gaan. Dat is toch wel erg zorgwekkend.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:12 schreef TheVulture het volgende:
Het houdt nog niet over he met de prestaties
Wellicht is het ook niet echt een piektoernooi voor velen... en kortebaan is toch altijd een ander verhaal omdat daar hier niet echt op getraind wordtquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
De prestaties hier vallen me nog niet eens zo super tegen. Wat me wel tegenvalt, en dat is meer over de gehele linie bekeken over een langere periode, is dat zo veel talenten al geen stappen meer maken. Sterker nog, je hebt er een paar bij van rond de 20 die qua tijden alleen nog maar achteruit gaan. Dat is toch wel erg zorgwekkend.
Die opmerking was ook absoluut niet alleen naar aanleiding van dit toernooi. Als je gewoon kijkt naar de ontwikkeling van mensen als Dreesens, Van Rouwendaal (tot ze naar Frankrijk ging), Toussaint (misschien tot ze naar Amerika ging, daar hebben we nu geen weet van), Worst, Bouwens, Vermeulen, Smeenge, Van Rheenen, Kraaijeveld, Willemsen, Kneppers enz enz enz, dan word ik daar niet bepaald vrolijk van.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wellicht is het ook niet echt een piektoernooi voor velen... en kortebaan is toch altijd een ander verhaal omdat daar hier niet echt op getraind wordt
Blijft gek voor zo'n kortebaan land als Nederland hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wellicht is het ook niet echt een piektoernooi voor velen... en kortebaan is toch altijd een ander verhaal omdat daar hier niet echt op getraind wordt
Ho ho, met Vermeulen gaat het gewoon goed hoor, kwalificeerde zich van het weekend nog voor de Jeugd Olympische Spelen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die opmerking was ook absoluut niet alleen naar aanleiding van dit toernooi. Als je gewoon kijkt naar de ontwikkeling van mensen als Dreesens, Van Rouwendaal (tot ze naar Frankrijk ging), Toussaint (misschien tot ze naar Amerika ging, daar hebben we nu geen weet van), Worst, Bouwens, Vermeulen, Smeenge, Van Rheenen, Kraaijeveld, Willemsen, Kneppers enz enz enz, dan word ik daar niet bepaald vrolijk van.
Die had één redelijke race weer vorige week maar daarvoor was het toch een tijdje wat minder. Op de 100 vrij boekt ze amper progressie meer en op de 200 vrij gaat het heeeeel langzaam.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ho ho, met Vermeulen gaat het gewoon goed hoor, kwalificeerde zich van het weekend nog voor de Jeugd Olympische Spelen.
Hoe lang is een tijdje bij jou? Ze is dit jaar van 56 naar 54 gegaan op de 100 vrij op de langebaan, dat vind ik nogal een progressie als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die had één redelijke race weer vorige week maar daarvoor was het toch een tijdje wat minder. Op de 100 vrij boekt ze amper progressie meer en op de 200 vrij gaat het heeeeel langzaam.
http://84.33.2.65/Herning(...)e_day2_Afternoon.pdfquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:44 schreef heywoodu het volgende:
Is er toevallig iemand die binnen nu en 3 uur de startlijsten kan posten van de middagsessie? Is 1 PDF als het goed is.
Bedankt!quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:56 schreef Max23 het volgende:
[..]
http://84.33.2.65/Herning(...)e_day2_Afternoon.pdf
Haar PR staat nog steeds op 56,16. Ze heeft volgens Verhaeren een keer 54 gezwommen in de training. Daarom mocht ze op het WK ook in de series 4x100 vrij starten, maar toen kwam ze niet verder dan 55 laag. Ze heeft in een gewone 100 vrij nog nooit onder de 56 gezwommen. Dat vind ik niet echt veel progressie mee. Gelukkig boekt Maud van der Meer op de 100 vrij nu eindelijk wel weer progressie (en ook op de 50 en 200, waardoor ik haar niet in dat rijtje hoef te zetten).quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hoe lang is een tijdje bij jou? Ze is dit jaar van 56 naar 54 gegaan op de 100 vrij op de langebaan, dat vind ik nogal een progressie als je het mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |