[Dit bericht is gewijzigd door Nephthys op 03-10-2002 14:38]
Zoals de topic opener die zichzelf al rijk heeft gerekend, ik zou het een schitterende actie vinden als de gehele erfenis die hij/zij zou krijgen naar een goed doel gaat of naar een persoon die niet alleen aan geld denkt.
mijn ouders (oa haar dochter) hebben toch genoeg. Zo ga ik ook leven
quote:*respect*
Op donderdag 3 oktober 2002 14:36 schreef Gul_Dukat het volgende:
Ik hoop dat mijn ouders hun zuurverdiende centen lekker opmaken !
quote:psies
Op donderdag 3 oktober 2002 14:36 schreef Gul_Dukat het volgende:
Ik hoop dat mijn ouders hun zuurverdiende centen lekker opmaken !
quote:Kwam er misschien een beetjuh raar uit, maar ik hoop inderdaad ook, dat m'n ouders er lekker zelf van gaan genieten.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:37 schreef Nephthys het volgende:
Ach, zoveel zal het wel niet zijn, denk ik
Hopelijk alleen wat spullen
Ach, en als er iets overblijft zien we dat dan wel weer. Al mag dat nog een hele tijd duren.
quote:Daar zijn wel wat dingetjes op te bedenken....
Op donderdag 3 oktober 2002 14:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zoals gewoonlijk in dit land gaat er ook een vrij groot deel naar de staat.
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/204967/1/25
Op donderdag 3 oktober 2002 14:37 schreef Aneurism het volgende:
Waarschijnlijk zit ik mijzelf al niet rijk te rekenen over een ander mans dood, ik vind mensen die hier aan denken lijkenpikkers. Ik trek dan ook mijn twijfels of deze mensen daadwerkelijk iets geven om de overledenen en niet alleen maar zitten te hopen dat deze personen maar snel dood gaan...Zoals de topic opener die zichzelf al rijk heeft gerekend, ik zou het een schitterende actie vinden als de gehele erfenis die hij/zij zou krijgen naar een goed doel gaat of naar een persoon die niet alleen aan geld denkt.
Ontopic: Er zou ongetwijfeld wel wat geld op me afkomen. Maar op dit moment verkeer ik nog niet in de positie dat ik het nodig heb (komt over een paar maanden wel) en wens ik de rest van mijn familie toe dat ze er veel plezier van hebben.
quote:Niet te snel conclusies trekken mannetje. Natuurlijk hoop ik dat ze nog lang leven, maar als ze dan toch ooit dood gaan is er altijd de erfenis.
Op donderdag 3 oktober 2002 14:37 schreef Aneurism het volgende:
Waarschijnlijk zit ik mijzelf al niet rijk te rekenen over een ander mans dood, ik vind mensen die hier aan denken lijkenpikkers. Ik trek dan ook mijn twijfels of deze mensen daadwerkelijk iets geven om de overledenen en niet alleen maar zitten te hopen dat deze personen maar snel dood gaan...
quote:Maak je geen illusies, dat gebeurt niet!
Zoals de topic opener die zichzelf al rijk heeft gerekend, ik zou het een schitterende actie vinden als de gehele erfenis die hij/zij zou krijgen naar een goed doel gaat of naar een persoon die niet alleen aan geld denkt.
zal niet veel zijn, mn oma van mn moeders kant woont bij mn oom (broer van mn moeder) in, dus die heeft het huis al
en de opa en oma aan mn vaders kant hebben al niet zoveel geld, en daar komt nog eens bij dat die tak van de familie nogal groot is (katholiek), mn pa heeft iets van 10 broers en zussen, die ook nog in de meeste gevallen 3 kinderen hebben
en ik het geval van mijn ouders zou ik het niet weten eigenlijk, zolang mn pa zn auto maar niet bij mij achterlaat, dat ding hoef ik dus niet
(Opel Astra, need I say more?)
quote:Nou maar hopen dat je ouders snel de pijp uitgaan he!!
Op donderdag 3 oktober 2002 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zelf ontvang ik bij dramatische gebeurtenissen met familieleden het huis van mijn ouders (voor 50%). Waarde 3 euro-tonnetjes. Verder nog wat cash-geld, wat afkomstig is van een erfenis van mijn opa.
Ook bij een oom en tante sta ik op de lijst van erve. En die zijn vrij rijk.
quote:Lees jij even alle posts door voordat je wat onzin intypt en op die submit knop ramt.
Op donderdag 3 oktober 2002 15:17 schreef StateofArt het volgende:[..]
Nou maar hopen dat je ouders snel de pijp uitgaan he!!
Er zijn er maar 2 die mogen graaien hier en daar komen we samen prima uitquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik prijs me gelukkig dat onze familie niet 'rijk' is. Heb dat bij anderen gezien: mensen die elkaar voor een paar rotcenten de strot afbijten...
Juist en daarom alleen al teken ik afstand van een eventuele erfenis. Weten mn ouders ook. Als het aan mij ligt worden ze met al hun centen begraven, maar heb een broer en een zus die er anders over denken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik prijs me gelukkig dat onze familie niet 'rijk' is. Heb dat bij anderen gezien: mensen die elkaar voor een paar rotcenten de strot afbijten...
Daar is echt wel wat op te verzinnen. Het zuurverdiende geld van m'n opa is ook vrijwel in z'n geheel naar de erven gegaan, zonder dat de staat heeft kunnen graaien.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:39 schreef blieblie het volgende:
Ik zou het niet weten... ook niet echt de behoefte aan om eerlijk te zijn.
Al baal ik wel van de gedachte hoeveel er naar deNederlandse
staat
gaat. Van al het zuurverdiende geld van mijn ouders.
Damn, vergeet ik ff mijn drie broertjesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:38 schreef _The_General_ het volgende:
2 huizen, 3 auto's, een bedrijf en de bijbehorende rekeningen.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:41 schreef _The_General_ het volgende:
Damn, vergeet ik ff mijn drie broertjes
* Beroepsgokker is het daar mee eens.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:37 schreef Argento het volgende:
Als je je vooruitzichten op een erfenis moet opleuken met dit soort smileys () en daar bovenop kennelijk nog eens uitgedokterd hebt hoe je je belastingplicht kunt ontduiken, dan ben je ongezond fanatiek met die erfenis bezig en ben je inderdaad gewoon een lijkenpikker. Eerste voorwaarde van het verkrijgen van een erfenis is namelijk de dood van een ander.
Misschien lig jij morgen wel onder een bus. Krijg je alsnog geen rooie rotcent. Krijgt je broer alles.
En dan nog een topic openen ook om het met anderen te gaan zitten vergelijken.
Zo ranzig kom je het niet vaak tegen, maar op fok kan alles. Blijkt maar weer ns.
De Staat, dat zijn de lijkenpikkers. Je kan maar beter nu alvast uitvinden hoe je zo min mogelijk van dat geld verliest aan de Staat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:37 schreef Argento het volgende:
Als je je vooruitzichten op een erfenis moet opleuken met dit soort smileys () en daar bovenop kennelijk nog eens uitgedokterd hebt hoe je je belastingplicht kunt ontduiken, dan ben je ongezond fanatiek met die erfenis bezig en ben je inderdaad gewoon een lijkenpikker. Eerste voorwaarde van het verkrijgen van een erfenis is namelijk de dood van een ander.
van mij mag de staat alles krijgen, dan doen ze er goede dingen mee, wat is er nou mis mee. Jou geld is het net zomin, dan kan het beter collectief gebruikt worden lijkt me,.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 10:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Staat, dat zijn de lijkenpikkers. Je kan maar beter nu alvast uitvinden hoe je zo min mogelijk van dat geld verliest aan de Staat.
Dat lijkt me niet. Het geld waar mijn ouders voor hebben gewerkt kan beter bij mij terecht komen dan dat het terecht komt bij de overheid die er een stelletje werkweigeraars mee gaat financieren en er subsidie van gaat verstrekken aan nutteloze clubjes.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
van mij mag de staat alles krijgen, dan doen ze er goede dingen mee, wat is er nou mis mee. Jou geld is het net zomin, dan kan het beter collectief gebruikt worden lijkt me,.
Je betaald sowieso belasting over je erfenis.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Het geld waar mijn ouders voor hebben gewerkt kan beter bij mij terecht komen dan dat het terecht komt bij de overheid die er een stelletje werkweigeraars mee gaat financieren en er subsidie van gaat verstrekken aan nutteloze clubjes.
Daar is onderuit te komen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je betaald sowieso belasting over je erfenis.
Je bent wel erg ongenuanceerd en zwart/wit. Ben je nog erg jong, of heb je gewoon nog niet veel bijgeleerd, of ben je een kloon die probeert de boel een beetje te naaien, gelijk een puber in hoogtijdagen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Het geld waar mijn ouders voor hebben gewerkt kan beter bij mij terecht komen dan dat het terecht komt bij de overheid die er een stelletje werkweigeraars mee gaat financieren en er subsidie van gaat verstrekken aan nutteloze clubjes.
Hoe? Schenking gaat ook niet lukken want dat is hetzelfde laken in het pak. En trouwens ik vind het moreel onverantwoord om belasting te ontduiken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar is onderuit te komen.
Als het goed is niet. Maar je hebt gelijk; nagenoeg overal is onderuit te komen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar is onderuit te komen.
Interessant toch?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Is het nu de bedoeling dat we je vragen ons deelgenoot te maken van de manier waarop jij aan belastingontduiking doet?
Ik een kloon?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je bent wel erg ongenuanceerd en zwart/wit. Ben je nog erg jong, of heb je gewoon nog niet veel bijgeleerd, of ben je een kloon die probeert de boel een beetje te naaien, gelijk een puber in hoogtijdagen?
Heb je je wel eens verdiept in de tarieven die gelden bij erven door de kinderen? Valt best reuze mee hoor. Je kan een behoorlijk eindje weg erven, voor er écht een aanzienlijk deel naar de staat gaat. Het gros van de mensheid komt boven die drempel helemaal niet uit.
Nee, dat gaat je niets aan. Ik zeg alleen dat ik niet van plan ben de staat mee te laten profiteren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als het goed is niet. Maar je hebt gelijk; nagenoeg overal is onderuit te komen.
Is het nu de bedoeling dat we je vragen ons deelgenoot te maken van de manier waarop jij aan belastingontduiking doet?
Dat is best verwerpelijkquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, dat gaat je niets aan. Ik zeg alleen dat ik niet van plan ben de staat mee te laten profiteren.
wat walchelijk zeg! dat je je hier mee bezig kunt houden..quote:Op donderdag 3 oktober 2002 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja joh, en dat al twee jaar lang. Je kan maar pre-occupé zijnquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:24 schreef Kralingen het volgende:
wat walchelijk zeg! dat je je hier mee bezig kunt houden..![]()
Precies, dat vind ik ook. Als je geen belasting wil betalen prima, maar maak dan ook geen gebruik van de middelen mensen die wel belasting betalen er voor terug krijgen. Dus niet op de de weg rijden en ook geen gebruik maken van die hypotheekrenteaftrek.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:23 schreef ElisaB het volgende:
Dat is best verwerpelijk
Picture this: als we ons allemaal aan de wet houden, dan dragen we allemaal conform de wet bij en profiteren we daar ook allemaal van conform de gemaakt afspraken. Wat maakt jou anders dan anderen dat je kunt vinden dat jij je daar niet aan hoeft te houden?
Ik vind dat de staat inzake erfenissen te veel graait. Er wordt al genoeg gegraaid, dit geld heeft de staat niet veel recht op, ik en de andere erven wel.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is best verwerpelijk
Picture this: als we ons allemaal aan de wet houden, dan dragen we allemaal conform de wet bij en profiteren we daar ook allemaal van conform de gemaakt afspraken. Wat maakt jou anders dan anderen dat je kunt vinden dat jij je daar niet aan hoeft te houden?
Ik betaal keurig netjes wegenbelasting.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:26 schreef Steijn het volgende:
[..]
Precies, dat vind ik ook. Als je geen belasting wil betalen prima, maar maak dan ook geen gebruik van de middelen mensen die wel belasting betalen er voor terug krijgen. Dus niet op de de weg rijden en ook geen gebruik maken van die hypotheekrenteaftrek.
Dat democratisch systeem dat je zo graag bij de Irakezen en de Palestijnen wil brengen gaat voor jou ineens niet op?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind dat de staat inzake erfenissen te veel graait. Er wordt al genoeg gegraaid, dit geld heeft de staat niet veel recht op, ik en de andere erven wel.
Alle belasting wordt gewoon op een hoop gegooid. Het is echt niet zo dat alleen de wegenbelasting voor de aanleg en onderhoud van wegen wordt gebruik.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik betaal keurig netjes wegenbelasting.
Het graaien in erfenissen is allesbehalve democratiequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat democratisch systeem dat je zo graag bij de Irakezen en de Palestijnen wil brengen gaat voor jou ineens niet op?![]()
Gewoon lekker verhuizen naar een belastingparadijs en hopen dat je gezond blijft en er geen gekke dingen gebeuren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:26 schreef Steijn het volgende:
Precies, dat vind ik ook. Als je geen belasting wil betalen prima, maar maak dan ook geen gebruik van de middelen mensen die wel belasting betalen er voor terug krijgen. Dus niet op de de weg rijden en ook geen gebruik maken van die hypotheekrenteaftrek.
Niet iedereen betaalt belasting over erfenissen, dus die vlieger gaat sowieso niet op. Daarnaast is het legaal om wat dingen te doen zodat de staat niet optimaal kan graaien.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Alle belasting wordt gewoon op een hoop gegooid. Het is echt niet zo dat alleen de wegenbelasting voor de aanleg en onderhoud van wegen wordt gebruik.
De wet is democratisch vastgesteld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het graaien in erfenissen is allesbehalve democratie
De Palestijnen gun ik niet eens een democratie.
Verklaar je nader?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het graaien in erfenissen is allesbehalve democratie
De staat niet laten graaien hoef ook niet tegen de wet in te gaan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
De wet is democratisch vastgesteld.
Wat bedoel je nu? Dat er verschillende tarieven gelden voor verschillende groepen erven? Of bedoel je dat er mensen zijn die belasting ontduiken? In beide gevallen is dat niet verschillend van een groot deel van de andere belastingen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet iedereen betaalt belasting over erfenissen, dus die vlieger gaat sowieso niet op. Daarnaast is het legaal om wat dingen te doen zodat de staat niet optimaal kan graaien.
Als het eenmaal zo ver is en als je dan nog er onderuit probeert te komen ben je 99% zeker tegen de wet in bezig, als je daarvoor al wat zaakjes geregeld hebt niet..... Snapt u?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Verklaar je nader?
Volgens mij past successie prima in de principes waarop ons hele systeem gestoeld is.
Neequote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Snapt u?
Er zijn mensen die nooit een erfenis krijgen, in elk geval nooit een erfenis waar je veel van aan de staat zult moeten afdragen. Er zullen ook wel mensen zijn die de belasting ontduiken, maar die bedoelde ik in deze niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu? Dat er verschillende tarieven gelden voor verschillende groepen erven? Of bedoel je dat er mensen zijn die belasting ontduiken? In beide gevallen is dat niet verschillend van een groot deel van de andere belastingen.
Ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:37 schreef Keraunos het volgende:
Eh , schulden.. zijn die ook overerfbaar?
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:37 schreef Keraunos het volgende:
Eh , schulden.. zijn die ook overerfbaar?
Ook als je de ergenis niet wilt accepteren?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja.
'quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er zijn mensen die nooit een erfenis krijgen, in elk geval nooit een erfenis waar je veel van aan de staat zult moeten afdragen.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:38 schreef Keraunos het volgende:
[..]
Ook als je de ergenis niet wilt accepteren?
Zelfs dat zou het kunnen volgens mij. Weet ik niet helemaal zeker, moet je ElisaB vragen die weet er wat meer vanaf volgens mij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:38 schreef Keraunos het volgende:
[..]
Ook als je de ergenis niet wilt accepteren?
Daar gaat het niet om, wat jij noemt is ontduiken. Nou ja, die wegenbelasting heb je wel een punt mee als het iemand is die niet beschikt over een voertuig waarmee hij/zij van het wegenstelsel gebruik maakt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
'
Er zijn ook mensen die geen wegenbelasting betalen, of geen loonbelasting, vermogensbelasting, etc. Wat bedoel je nou (ik snap je echt niet hoor).
Ze zeggen niet voor niets: "Geen ruzie in de familie? Dan heb je zeker nog geen erfenis hoeven verdelen..."quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:42 schreef Tique het volgende:
Erfenissen zijn zo leuk, hoe groter ze zijn des te meer het je familie verneukt![]()
*ervaring*
Dat kan gebeuren, niet als alles ruim vantevoren is afgesproken en geregeld. Overigens kan ook bij kleine erfenissen of met name bij schulden er heibel komen in de familie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:42 schreef Tique het volgende:
Erfenissen zijn zo leuk, hoe groter ze zijn des te meer het je familie verneukt![]()
*ervaring*
Mijn punt is: als je nu al bezig bent met constructies om het vermogen van de een over te hevelen naar de ander, met als doel een hoge aanslag successie te voorkomen, dan is dát toch ook het doel? Stel... mijn ouders besluiten nu hun woning op mijn naam te zetten, zodat ik het niet hoef te erven, dan dient dat toch maar één doel? Dat noem ik ontduikenquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, wat jij noemt is ontduiken. Nou ja, die wegenbelasting heb je wel een punt mee als het iemand is die niet beschikt over een voertuig waarmee hij/zij van het wegenstelsel gebruik maakt.
Jij graait al in gedachten, terwijl je ouders nog leven. Ik heb mijn beide ouders verloren aan kanker en waarschijnlijk daardoor stuit me het enorm tegen de borst om te zien waar je allemaal al aan gedacht hebt als het om het geld van je ouders gaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vind dat de staat inzake erfenissen te veel graait. Er wordt al genoeg gegraaid, dit geld heeft de staat niet veel recht op, ik en de andere erven wel.
Daarnaast staat het mijn ouders vrij om te doen wat ze willen met het geld, ook als blijkt dat de staat door die handelingen niet optimaal kan graaien.
Jij mag het ontduiken noemen. De wet denkt er anders over.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mijn punt is: als je nu al bezig bent met constructies om het vermogen van de een over te hevelen naar de ander, met als doel een hoge aanslag successie te voorkomen, dan is dát toch ook het doel? Stel... mijn ouders besluiten nu hun woning op mijn naam te zetten, zodat ik het niet hoef te erven, dan dient dat toch maar één doel? Dat noem ik ontduiken
Amen!quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:46 schreef Pokkehontas het volgende:
Jij graait al in gedachten, terwijl je ouders nog leven. Ik heb mijn beide ouders verloren aan kanker en waarschijnlijk daardoor stuit me het enorm tegen de borst om te zien waar je allemaal al aan gedacht hebt als het om het geld van je ouders gaat.
Je hebt het over HET geld. Nee, het is HUN geld. Voor de wet heb jij daar voor een deel recht op en heeft de staat daar voor een deel recht op. Verder heb jij helemaal nergens recht op maar mag je alleen maar hopen dat je ouders zelf lang en in goede gezondheid mogen genieten van HUN geld.
Maar alles werd niet nagekomen zoals overeengekomen was, je broertje wilde plotseling toch meedelen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:50 schreef Tique het volgende:
cherrymoontraxx zoals je in mijn vorige post kan lezen was alles dus geregeld...
Onzin, het is het geld van je ouders. Als je ouders het zo willen regelen dat ze min mogelijk aan de staat willen betalen omdat ze toch al bijna de helft van het gespaarde hebben afgedragen (denk aan loonbelasting etc.) dan is dat hun beslissing. Een zeer logische ook vind ik zelf. Het moet gewoon niet zo zijn dat de staat blijft graaien tot en met de dood. Waar die mensen zolang voor hebben gespaard en waarvan ze heel graag willen dat het gewoon naar hun kindertjes gaat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:46 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Jij graait al in gedachten, terwijl je ouders nog leven. Ik heb mijn beide ouders verloren aan kanker en waarschijnlijk daardoor stuit me het enorm tegen de borst om te zien waar je allemaal al aan gedacht hebt als het om het geld van je ouders gaat.
Je hebt het over HET geld. Nee, het is HUN geld. Voor de wet heb jij daar voor een deel recht op en heeft de staat daar voor een deel recht op. Verder heb jij helemaal nergens recht op maar mag je alleen maar hopen dat je ouders zelf lang en in goede gezondheid mogen genieten van HUN geld.
Je mist mijn punt, ik heb het niet over wat zijn ouders met het geld moeten doen. Ik heb het erover dat de manier waarop TS met de toekomstige erfenis (met uitroepteken in de topictitel, alsof het iets is om erg naar uit te kijken) bezig is mij tegen de borst stuit.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 12:51 schreef LaZZ het volgende:
[..]
knip
*kuch* We hebben het hier over vermogen, wat in de jaren is gegroeid, en is geslonken doordat er al ELK jaar belasting van is betaald...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:31 schreef ElisaB het volgende:
Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem om belasting te betalen. Ik zeg altijd maar zo: hoe meer ik betaal, hoe beter het me blijkbaar gaat. Ik ben geen heilige en zal heus de regels uitpluizen, want teveel betalen is wel weer een ander uiterste. Maar zodra ik daarvoor ook maar een centimeter moet liegen of moet verdraaien, dan is de grens bereikt. Dat doe ik simpelweg niet. En dat anderen dat wel doen, dat vind ik dus verwerpelijk.
ze hebben dus blijkbaar geen respect voor wat de overledene wil.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar alles werd niet nagekomen zoals overeengekomen was, je broertje wilde plotseling toch meedelen.
Dat soort zaken zou ik graag voorkomen want het is dieptriest dat er op crematies en begrafenissen nog conflicten worden uitgevochten. Dat zou toch een dag moeten zijn waarop iedereen zich normaal zou moeten gedragen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:58 schreef Tique het volgende:
[..]
ze hebben dus blijkbaar geen respect voor wat de overledene wil.
Het was me vaders broertje trouwens.
maar als je onterft bent dan heb je het recht om je kindsdeel op te eisen, en dan kan je de helft van je kindsdeel krijgen.
en het is niet dat we het zo erg vinden dat ze het krijgen, het gaat niet om het geld, maar meer om het idee van die heeft lopen zieken en probeert nou toch nog wat te plukken.
En dat ook nog eens terwijl hij op mijn opa's crematie hem helemaal belachelijk probeerde te maken en hem zeg maar uitschold.
mag het verkeerd hebben, maar je regel met zo'n smilie er achter.. dan ben je voor mij een op geld beluste *********.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Inmiddels zijn er wat zaken gewijzigd, waardoor ik behoorlijk wat meer zal ontvangen aan erfenis
Van wie wordt er dan geplukt? De overledene gaat niet veel meer er mee doen verwacht ik zo.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 15:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*kuch* We hebben het hier over vermogen, wat in de jaren is gegroeid, en is geslonken doordat er al ELK jaar belasting van is betaald...![]()
Dus je (als in iedereen) ouders hebben al over het vermogen wat er los komt ALTIJD belasting betaald.
Vind ik niet dat de belasting WEER het recht heeft meer dan helft van iemand te plukken.
Vind het zelfs je reinste diefstal, naar de Nederlanders toe.
Wat hij zeiquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:37 schreef Argento het volgende:
Misschien lig jij morgen wel onder een bus. Krijg je alsnog geen rooie rotcent. Krijgt je broer alles.
En dan nog een topic openen ook om het met anderen te gaan zitten vergelijken.
Zo ranzig kom je het niet vaak tegen, maar op fok kan alles. Blijkt maar weer ns.
Dus van een dode mag je als belastingdienst wel plukken?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Van wie wordt er dan geplukt? De overledene gaat niet veel meer er mee doen verwacht ik zo.
Ik pik het niet en met mij velen. Genoeg mensen die zorgen dat de belastingdienst geen geld kan stelen van een overleden persoon.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En we pikken het ook nog allemaal...![]()
Een dode kan er niets tegen hebben. En wat heb jij als nabestaande er mee te maken?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dus van een dode mag je als belastingdienst wel plukken?
Wat een onzin. En we pikken het ook nog allemaal...![]()
Ik zie niet in waarom ik een aandenken in materiele vorm nodig zou hebben.. Het leven van een dierbare is echt niet iets wat ik zou vergeten zonder aandenken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:42 schreef Annastacia het volgende:
De gemiddelde Fokker kan zichzelf wel heel nobel gaan opstellen hier, maar dat is totaal niet realistisch. Iedereen heeft wel iets waaraan hij gehecht is, en graag als aandenken wil hebben.
Die van mij ook niet. Heb ik veel liever. Laat ze hun miljoenen maar zelf gebruiken.quote:Op zondag 3 oktober 2004 03:36 schreef Manono het volgende:
Mijn ouders gaan gelukkig nooit dood
Nou ik ben ontzettend blij voor je dat je hier al mee bezig bent, dat je zo'n vooruitziende blik hebt, maar mag ie nu alsjeblieft dicht.. Het begint een beetje irritant te worden, ben geloof ik niet de enige die er zo over denkt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik pik het niet en met mij velen. Genoeg mensen die zorgen dat de belastingdienst geen geld kan stelen van een overleden persoon.
Als je als ouders graag wat voor je kids achterlaat, en met de volle kennis dat jij en je partner daar al een heel leven over hebt afgedragen, word je gewoon ziek, als je weet dat als je komt te overlijden en dat eerst WEER de belasting aan de deur komt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een dode kan er niets tegen hebben. En wat heb jij als nabestaande er mee te maken?
Dat heet schenken en is volkomen normaal.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 11:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mijn punt is: als je nu al bezig bent met constructies om het vermogen van de een over te hevelen naar de ander, met als doel een hoge aanslag successie te voorkomen, dan is dát toch ook het doel? Stel... mijn ouders besluiten nu hun woning op mijn naam te zetten, zodat ik het niet hoef te erven, dan dient dat toch maar één doel? Dat noem ik ontduiken
Ik denk dat de "hebberige" titel er misschien wel wat me te maken heeft...quote:Op zondag 3 oktober 2004 09:37 schreef detulp050 het volgende:
-knip-
Dus jij vindt dat de overledene nog niet genoeg belasting heeft betaald in zijn leven???quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind het logisch dat het geld van een overledene naar het land gaat. Je bent toch Nederlander, dan lijkt het me logisch dat je geld naar de staat gaat. Ik vind erfenissen zowiezo onzin. zorg er gewoon voor dat je ieder jaar 1000 euro ofzo belastingvrij mag schenken, dan is het genoeg vind ik.
Ik vind mensen die rijk worden van erfenissen toch al iets mis mee, het is en blijft toch bloedgeld, ook al is het van je ouders, laat de overheid anders het geld dat van erfenissen komt aan een goed doel geven , zoals greenpeace of het WNF en gewoon 100% en niet alleen die paar procent belasting van nu. Dan is iedereen tevreden en heb je ook niet meer die lijkenpikkerij om het geld van een overledene.
quote:Op zondag 3 oktober 2004 10:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je bekijkt het veel te zwartwit en ik geef toe dat er hier ruimte voor nuancering is en die ruimte is er ook, zie mijn post daarboven. Je kan al een groot gedeelte van je geld belastingvrij schenken.
quote:
Mijn mening(!) is dat we met zn allen de schouders eronder moeten zetten om dit land beter te maken. Met zn allen voor de staat. Als iedereen alles maar voor zichzelf houdt kweek je egoïsme. Mensen zouden trots moeten zijn dat ze veel geld aan de staat kunnen schenken.
quote:Net als met belastingen, mensen zeuren over hoge belastingen, nee , mensenmoeten blij zijn dat zij in de gelegenheid zijn extra aan dit land bij te dragen, hoe meer belasting je betaalt hoe meer je bijdraagt. Het kweekt ook saamhorigheidsgevoel. Belasting is geld wat je niet kwijt bent, nee, het is een investering voor ons allemaal! Denk daar maar eens over na, we zijn met zn allen gewoon veel te egoïstisch gaan denken de afgelopen decennia. En waarom moet de overledene beslissen waar zn geld naartoe gaat? Het is toch logisch dat het naar de staat gaat, je werkt immers met zn allen aan één doel en dat is het beter maken van dit land, dat moet je niet vergeten, dit land geeft je de vruchten en jij geeft na je dood er wat van terug.
Je mag niet als kind erven, maar wel als kind belastingvrij geschonken krijgen?quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de staat geeft het geld weer terug als jein de ziektewet raakt, of ww en zorgt ervoor dat dit land leefbaar blijft door allerlei voorzieningen in stand te houden. Door meer geld aan de staat te geven maken we het voor iedereen beter. en dat laat ze de kolere krijgen slaat nergens op , want de huidige wetgeving laat genoeg ruimte om belastingvrij te schenken.
En verder moet iedereen zn eigen leven opbouwen. Het is ook nog eens niet eerlijk dat het ene kind misschien 100.000 euro krijgt van zn ouders krijgt en het andere kind niks krijgt. Iedereen moet wat dat betreft gelijk worden behandeld vind ik, daarom heb ik iets tegen erfenissen, het is ook gewoon oneerlijk tegenover de andere mensen in dit land. Waarom moet de één meer hebben dan de ander.
nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat het misschien wenselijk zou zijn.. bij dat belastingvrij schenken heb ik het over een regeling die al bestaat.quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Je mag niet als kind erven, maar wel als kind belastingvrij geschonken krijgen?![]()
Daar betaal je geen Premie voor? voor de ziektewet en WW, en AOW ( waar je trouwens toch niet in terecht kan komen, of je moet vanaf je nek verlamd zijn).quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de staat geeft het geld weer terug als jein de ziektewet raakt, of ww en zorgt ervoor dat dit land leefbaar blijft door allerlei voorzieningen in stand te houden. Door meer geld aan de staat te geven maken we het voor iedereen beter. en dat laat ze de kolere krijgen slaat nergens op , want de huidige wetgeving laat genoeg ruimte om belastingvrij te schenken.
En verder moet iedereen zn eigen leven opbouwen. Het is ook nog eens niet eerlijk dat het ene kind misschien 100.000 euro krijgt van zn ouders krijgt en het andere kind niks krijgt. Iedereen moet wat dat betreft gelijk worden behandeld vind ik, daarom heb ik iets tegen erfenissen, het is ook gewoon oneerlijk tegenover de andere mensen in dit land. Waarom moet de één meer hebben dan de ander.
Duh...quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat het misschien wenselijk zou zijn.. bij dat belastingvrij schenken heb ik het over een regeling die al bestaat.
Als de overledene schulden heeft, neem je die dan ook over, of mag in dat geval wel de staat er voor opdraaien?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik pik het niet en met mij velen. Genoeg mensen die zorgen dat de belastingdienst geen geld kan stelen van een overleden persoon.
Ik heb je post even fatsoelijk gemaakt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:42 schreef StefanP het volgende:
Ik hoop dat ze alles opmaken. Mijn haat jegens dit land is zo groot, dat ik liever niets krijg dan dat ik een erfenis wil waar over geld waar allang belasting over betaald is, nog eens 50% overdrachtsbelasting geheven wordt.
Lijkenpikkers, dat zijn het. Smerige laffe profiteurs. Dat mensen dit pikken snap ik echt niet.
Ik beweer dat je geen overdrachtsbelasting betaalt. Voor een afgestudeerd ingenieur lees je erg slecht.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:06 schreef StefanP het volgende:
Oh jij beweert dat je geen belasting hoeft te betalen over erfenissen? Laat mij dat dan maar eens eventjes zien want voor zover ik weet pikt de belastingdienst de helft in tenzij je lid bent van dat walgelijke elite clubje genaamd "Oranjes". Geld waar dus al wél belasting over is betaald.
Good for you. En wat je salaris betreft: ik gun het je van harte; geniet ervan zou ik zeggen.quote:Ten tweede: ik ga ook emigeren. Per 1 januar woon en werk ik in de USA tegen een salaris waar jij alleen maar van kunt dromen. Weer een hoogopgeleide ingenieur minder in dit land! Dat velen mij mogen volgen en dit land van ellende ineenzakt.
Je kent me nietquote:Ten derde: het "waarom ga je dan niet lekker emigreren" argument is op Fok! inmiddels de usenet "je bent een nazi" vergelijking voorbijgestreefd als beste bewijs dat de poster niets meer te zeggen heeft.
Nee hoor; ik kan prima voor mezelf zorgen.quote:Jij pikt zeker alles in dit landje en bent van mening dat de overheid het wel allemaal voor je weet en regelt. Jij misschien, maar ik dus niet.
En je bent ook nog eens slecht geinformeerdquote:Op zondag 3 oktober 2004 22:06 schreef StefanP het volgende:
Laat mij dat dan maar eens eventjes zien want voor zover ik weet pikt de belastingdienst de helft in
Dat vind ik anders meer dan genoeg! Het zou niets moeten zijn, geen cent. Want er is allang belasting over betaald. Wat is het voor de andere schijven? Zou me niets verbazen als dat veel hoger is.quote:Op zondag 3 oktober 2004 22:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En je bent ook nog eens slecht geinformeerd
Van de site van de BD
Voor het successierecht geldt een oplopend belastingtarief dat afhankelijk is van de (familie)relatie met de overledene. Over de eerste ¤ 21.212 is het tarief:
- 5% voor de echtgenoot of geregistreerde partner, kinderen en onder bepaalde voorwaarden de persoon met wie de overledene duurzaam samenwoonde;
- 8% voor kleinkinderen, achterkleinkinderen, grootouders en overgrootouders;
- 26% voor ouders, broers en zusters;
- 41% voor overige personen.
Het percentage is bij ieder volgend deel hoger. Meer informatie over de tarieven kunt u lezen in de bijlage bij de successieaangifte of in de brochure ‘Belasting en Erven’. Ook op de internetsite van de Belastingdienst vindt u meer informatie over de tarieven.
Je kunt eventueel naar de notaris gaan en vastleggen dat jouw ouders jou op papier het balstingvrije bedrag schenken, maar dat jij het hen direct terugleent.quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Beetje dubbel... Want niet elke ouder heeft rond de 42.000 gulden (toen nog in mijn tijd..)
belastingvrij te geven.
Schulden zijn niet relevant in dit topic. Uiteraard ga ik niet akkoord met erfenissen waar ik te weinig inzicht in heb.quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als de overledene schulden heeft, neem je die dan ook over, of mag in dat geval wel de staat er voor opdraaien?
Het is me wat met de overheid: iedereen wil er maar wat graag van profiteren. Zo moet de overledene in de laatste levensmaanden wél naar behoren worden verzorgd en zo nodig behandeld. In het geval van een ongeluk mag natuurlijk niet de veegwagen van de Roteb komen, maar vertrouwen we er allemaal op dat politie, brandweer en ambulance er voor uitrukken en de klus méér dan netjes klaren. Die kosten willen we geen van allen zelf dragen en dat hoeft ook niet. Daarvoor zijn we verzekerd (voor een deel van die kosten) en voor zover dat niet volstaat, neemt de overheid die kosten voor haar rekening.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:15 schreef blieblie het volgende:
Maar dat de overheid profiteerdt van het overlijden van mijn naasten.... wordt ik nog misselijker van dan van familie die hebberige trekjes krijgen als het om erfenis gaat.
Daar ben ik mij ten zeerste van bewust, maar ik begrijp ook heel goed waarom mijn ouders dit willen. Daarbij vind ik het zelf ook wel een prettig idee, maar ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:47 schreef Copycat het volgende:
Lijkt me een zware verantwoordelijkheid, Dark_Desires!
Heb je gelijk in, maar in (sorry, maar ik moet toch even in decandentie vervallen) mijn geval profiteert de overheid van mijn ouders en niet andersom. Er gaat tig euro's naar de overheid, en er komt behoorlijk weinig bruikbaars van terug (infrastructuur en weet ik veel wat niet meegerekend).quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is me wat met de overheid: iedereen wil er maar wat graag van profiteren. Zo moet de overledene in de laatste levensmaanden wél naar behoren worden verzorgd en zo nodig behandeld. In het geval van een ongeluk mag natuurlijk niet de veegwagen van de Roteb komen,
Ik zou op je 60ste maar beginnen...quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind wel dat je moet sparen, maar als ik 80 ben ga ik het allemaal opmaken aan lekkere meden van 18 als ik dan nog vrijgezel ben.. [afbeelding]
En wanneer van te voren duidelijk is dat het om een forse schuld gaat, neem je dan de erfenis aan?quote:Op maandag 4 oktober 2004 06:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Schulden zijn niet relevant in dit topic. Uiteraard ga ik niet akkoord met erfenissen waar ik te weinig inzicht in heb.
Ik vind het één van de beste wetten in Nederland. Het is het prachtigste voorbeeld hoe liberaal gedachtengoed en links idealisme tot een goede wet leiden: het linkse idealisme zegt dat de sterke schouders meer moeten dragen en daar zorgt deze regel voor. Het liberale idee aan deze regeling is dat iedere nederland die hard werkt voor zijn werk beloond wordt met een goed salaris. Om te voorkomen dat je rijke heinekendochtertjes die niets met het bedrijf gedaan hebben zomaar ineens dikke multimiljonair zijn, wordt er flink belasting geheven en daar ben ik het helemaal mee eens. Ook dochterlief moet namelijk hard werken om geld te krijgen, als dochter van meneer Heineken heeft ze al voordeel genoeg gehad toen haar ouders nog leefden. En zo geldt het voor ieder verwend miljoinairskind vind ik.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:15 schreef blieblie het volgende:
Kijk maar naar Heineken, die dochter? erfde het bedrijf Heineken en moest toen over een totale waarde van 3 miljard euro ofzo tig % belasting betalen. Resultaat, officieel moest ze het bedrijf verkopen en een groot deel van de opbrengst overmaken aan die lui die het niet leuker kunnen maken.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, fantastisch!!!!!quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:12 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ik vind het één van de beste wetten in Nederland. Het is het prachtigste voorbeeld hoe liberaal gedachtengoed en links idealisme tot een goede wet leiden: het linkse idealisme zegt dat de sterke schouders meer moeten dragen en daar zorgt deze regel voor. Het liberale idee aan deze regeling is dat iedere nederland die hard werkt voor zijn werk beloond wordt met een goed salaris. Om te voorkomen dat je rijke heinekendochtertjes die niets met het bedrijf gedaan hebben zomaar ineens dikke multimiljonair zijn, wordt er flink belasting geheven en daar ben ik het helemaal mee eens. Ook dochterlief moet namelijk hard werken om geld te krijgen, als dochter van meneer Heineken heeft ze al voordeel genoeg gehad toen haar ouders nog leefden. En zo geldt het voor ieder verwend miljoinairskind vind ik.
Dat heeft gelukkig niets met erfrecht te maken. Echt grote internationale bedrijven zijn allang niet meer in handen van één bepaald individu. Dat is iets dat alleen bij hoge uitzondering voorkomt als een klein bedrijfje plotseling doorbreekt bij een enorm publiek (zoals bijvoorbeeld bij Microsoft of Google). Graag iets meer onderbouwing voordat er weer met het standaard 'dan vertrekken alle bedrijven uit nederlandGROMGROMkutcommunisten' gegooid wordt. Als je dat goed kan onderbouwen mag je zoiets roepen, anders niet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:22 schreef Oblivion het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, fantastisch!!!!!
Vandaar dat er zoveel grote bedrijven ophoepelen en/of kapot gaan in Nederland...![]()
Het is een van de vele reden, waarom multi-nationals vertrekken, mop...quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:31 schreef onanymous het volgende:
[..]
Dat heeft gelukkig niets met erfrecht te maken. Echt grote internationale bedrijven zijn allang niet meer in handen van één bepaald individu. Dat is iets dat alleen bij hoge uitzondering voorkomt als een klein bedrijfje plotseling doorbreekt bij een enorm publiek (zoals bijvoorbeeld bij Microsoft of Google). Graag iets meer onderbouwing voordat er weer met het standaard 'dan vertrekken alle bedrijven uit nederlandGROMGROMkutcommunisten' gegooid wordt. Als je dat goed kan onderbouwen mag je zoiets roepen, anders niet.
En dan mag je nu je stelling gaan onderbouwen en beargumenteren in plaats van hem wéér te herhalen. Mop.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:36 schreef Oblivion het volgende:
Het is een van de vele reden, waarom multi-nationals vertrekken, mop...![]()
Je hebt er niet zelf voor gewerkt en daarom is die belasting relatief zo hoog. Mijns inziens goed; iedereen moet krijgen wat hij verdient, niet wat hij erft (met natuurlijk redelijke bedragen niet meegerekend of spullen met emotionele waarde)quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:47 schreef Hyperdude het volgende:
Dus wel je zaken goed regelen, anders loop je Zalm z'n beurs te spekken met geld wat je opa nog met z'n blote handen uit de polder heeft lopen trekken (oid)
Nee dus mop, look around you...quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:41 schreef onanymous het volgende:
[..]
En dan mag je nu je stelling gaan onderbouwen en beargumenteren in plaats van hem wéér te herhalen. Mop.
Een bedrijf draait in een land als Nederland op slimme dure mensen die veel verdienen. Daarnaast draait het in een bedrijf puur en alleen om geld verdienen en nog meer geld verdienen. Met een paar linkse bimbo's in de regering die vinden dat mensen die veel verdienen ook maar nog meer belasting moeten betalen zorgt ervoor dat bedrijven wegtrekken uit Nederland. De topmensen omdat ze hun eigen verdiende geld met tonnen tegelijk per jaar over mogen schrijven EN als ze komen te overlijden, hetgene wat overblijft niet eens een eigen bestemming mogen geven. Of het nu het Leger des Heils is of de nabestaanden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:41 schreef onanymous het volgende:
[..]
En dan mag je nu je stelling gaan onderbouwen en beargumenteren in plaats van hem wéér te herhalen. Mop.
Dat schrijf ik toch ook ongeveer zo'n beetje?quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:53 schreef onanymous het volgende:
[..]
Je hebt er niet zelf voor gewerkt en daarom is die belasting relatief zo hoog. Mijns inziens goed; iedereen moet krijgen wat hij verdient, niet wat hij erft (met natuurlijk redelijke bedragen niet meegerekend of spullen met emotionele waarde)
Ik snap nooit zo goed waar je die kul vandaan haalt. Het klinkt allemaal heel logisch maar wordt nooit onderbouwd door de statistieken en als ik straks klaar ben heb ik de titels MA, BA, MSc achter mijn naam als alles goed gaat. En nee, ik ben niet van plan om naar de VS te emigreren of wat ook, al zou ik gevraagd worden. Ik ben best bereid 10% meer belasting te betalen dan een Amerikaan die hetzelfde verdient. Ik verdien nml. straks zoveel dat ik dat geld prima kan missen en daar betaal ik ook voor een deel mijn eigen sociale zekerheid en pensioen mee. Amerika is leuk hoor, maar zodra je ziek wordt ben je dik de lul. Als het goed met je gaat verdien je inderdaad wel meer, maar als je arbeidsongeschikt opf werkloos wordt ben je ook meteen goed de lul. Er zijn dus wel degelijk hele goede argumenten te bedenken om 10% meer belasting te betalen (ofwel in een 60% schaal zitten). Om nog maar niet te spreken van de hypocriete carrièrejagers die na een x aantal jaren werk in de VS hier op hun 65e de AOW-kas gaan leeg zitten trekken waar ze zelfs niks aan bijgedragen hebben.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:57 schreef blieblie het volgende:
En nu jij weer.
Geen enkele wetgeving is 100% perfect, maar zo vaak zal dat dure erfstuk van jou ook niet voorkomen in de praktijk... emotionele waarde zit vaak veel meer in producten die minder waarde hebben.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
Dat schrijf ik toch ook ongeveer zo'n beetje?
Alleen als je schiderijen ed. moet verkopen die al langer dan 2 eeuwen in de familie zijn om je tax te betalen begin ik daar wat anders over te denken. (zomaar een voorbeeldje)
Als er al iemand profiteert, dan is het de samenleving, waar jij ook deel van uit maakt. En de ouders van je ouders, jouw eventuele broers en zussen, jullie kinderen en kleinkinderen. Iedereen heeft naar school gekund, heeft kunnen genieten van de lantaarnpalen die 's avonds aan waren, mag terugvallen op het sociale vangnet indien nodig, ontvangt zorg uit de AWBZ, mag meegenieten van de kennis en kunde van anderen (owkee, daar betaal je soms wel voor, maar dat is maar een scheintje vergeleken bij wat een goed opgeleid persoon de gemeenschap heeft gekost), mag over mooie fietspaden rijden, mag genieten van de diensten van brandweer en politie, etc. Als je dat niet bruikbaar vindt, dan heb je inderdaad pech gehad in het leven. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het allemaal niet bruikbaar vindt. Denk dat je eerder van je voetstuk moet komen. Laat je decadentie voor wat het is; zou je een stuk beter staan!quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:34 schreef blieblie het volgende:
Heb je gelijk in, maar in (sorry, maar ik moet toch even in decandentie vervallen) mijn geval profiteert de overheid van mijn ouders en niet andersom. Er gaat tig euro's naar de overheid, en er komt behoorlijk weinig bruikbaars van terug (infrastructuur en weet ik veel wat niet meegerekend).
Ja, zwaai maar...quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als er al iemand profiteert, dan is het de samenleving, waar jij ook deel van uit maakt. En de ouders van je ouders, jouw eventuele broers en zussen, jullie kinderen en kleinkinderen. Iedereen heeft naar school gekund, heeft kunnen genieten van de lantaarnpalen die 's avonds aan waren, mag terugvallen op het sociale vangnet indien mogelijk, ontvangt zorg uit de AWBZ, mag meegenieten van de kennis en kunde van anderen (owkee, daar betaal je soms wel voor, maar dat is maar een scheintje vergeleken bij wat een goed opgeleid persoon de gemeenschap heeft gekost), mag over mooie fietspaden rijden, mag genieten van de diensten van brandweer en politie, etc. Als je dat niet bruikbaar vindt, dan heb je inderdaad pech gehad in het leven. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het allemaal niet bruikbaar vindt. Denk dat je eerder van je voetstuk moet komen. Laat je decadentie voor wat het is; zou je een stuk beter staan!
Voor wat hoort wat. We hebben nou eenmaal afgesproken dat we in NL de lasten en baten een beetje delen. Je doet je ouders voorkomen als slachtoffer; er wordt van ze geprofiteerd. Ik zou ze eerder willen aanmerken als dikke mazzelkonten; ze hebben de mogelijkheden gehad zich te ontwikkelen en 'iets' te ontwikkelen. Prima, knap, prettig; moet je trots op zijn. Maar waak ervoor je verheven te voelen, want het staat ongelofelijk dom.
Ik weet niet precies hoe het zit in omringende landen, maar ik HEB zo een vermoeden dat je een dergelijke infrastructuur ook in België, Duitsland, de UK, Frankrijk en de USA kan vinden.quote:Iedereen heeft naar school gekund, heeft kunnen genieten van de lantaarnpalen die 's avonds aan waren, mag terugvallen op het sociale vangnet indien nodig, ontvangt zorg uit de AWBZ, mag meegenieten van de kennis en kunde van anderen (owkee, daar betaal je soms wel voor, maar dat is maar een scheintje vergeleken bij wat een goed opgeleid persoon de gemeenschap heeft gekost), mag over mooie fietspaden rijden, mag genieten van de diensten van brandweer en politie, etc. Als je dat niet bruikbaar vindt,
quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:07 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waar je die kul vandaan haalt. Het klinkt allemaal heel logisch maar wordt nooit onderbouwd door de statistieken en als ik straks klaar ben heb ik de titels MA, BA, MSc achter mijn naam als alles goed gaat. En nee, ik ben niet van plan om naar de VS te emigreren of wat ook, al zou ik gevraagd worden. Ik ben best bereid 10% meer belasting te betalen dan een Amerikaan die hetzelfde verdient. Ik verdien nml. straks zoveel dat ik dat geld prima kan missen en daar betaal ik ook voor een deel mijn eigen sociale zekerheid en pensioen mee. Amerika is leuk hoor, maar zodra je ziek wordt ben je dik de lul. Als het goed met je gaat verdien je inderdaad wel meer, maar als je arbeidsongeschikt opf werkloos wordt ben je ook meteen goed de lul. Er zijn dus wel degelijk hele goede argumenten te bedenken om 10% meer belasting te betalen (ofwel in een 60% schaal zitten). Om nog maar niet te spreken van de hypocriete carrièrejagers die na een x aantal jaren werk in de VS hier op hun 65e de AOW-kas gaan leeg zitten trekken waar ze zelfs niks aan bijgedragen hebben.
Geen enkele wetgeving is 100% perfect, maar zo vaak zal dat dure erfstuk van jou ook niet voorkomen in de praktijk... emotionele waarde zit vaak veel meer in producten die minder waarde hebben.
quote:
Ten tweede: ik [b]ga ook emigeren. Per 1 januari woon en werk ik in de USA tegen een salaris waar jij alleen maar van kunt dromen.
De wegen liggen er wellicht wel, maar verder vind je nergens zo'n complete verzorgingsstaat (behalve in Zweden, maar daar zijn de belastingen dan ook hoger dan hier)quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:20 schreef blieblie het volgende:
Ik weet niet precies hoe het zit in omringende landen, maar ik HEB zo een vermoeden dat je een dergelijke infrastructuur ook in België, Duitsland, de UK, Frankrijk en de USA kan vinden.
Nope, kun je inderdaad niet, omdat het niet zo is.quote:Maar zoals ik al zei, dat kan ik niet 100% hard maken.
Daar heb je gelijk inquote:En ach, in deze discussie is er toch nooit iemand die zegt ja jij hebt gelijk, dus have fun hier...
Exact!quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:12 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ik vind het één van de beste wetten in Nederland. Het is het prachtigste voorbeeld hoe liberaal gedachtengoed en links idealisme tot een goede wet leiden: het linkse idealisme zegt dat de sterke schouders meer moeten dragen en daar zorgt deze regel voor. Het liberale idee aan deze regeling is dat iedere nederland die hard werkt voor zijn werk beloond wordt met een goed salaris. Om te voorkomen dat je rijke heinekendochtertjes die niets met het bedrijf gedaan hebben zomaar ineens dikke multimiljonair zijn, wordt er flink belasting geheven en daar ben ik het helemaal mee eens. Ook dochterlief moet namelijk hard werken om geld te krijgen, als dochter van meneer Heineken heeft ze al voordeel genoeg gehad toen haar ouders nog leefden. En zo geldt het voor ieder verwend miljoinairskind vind ik.
Dus alles wat bij je dood overblijft moet maar naar de staat? Ik hoop dat je grappig probeert te zijn want anders is het intriest. Ben je communistisch? Ooit van loon naar werken gehoord? Dat geld van Heineken was gewoon van hem, punt. Daar was al lang en breed belasting over betaald. Omdat hij sterft, vind je dus dat dat geld niet in zijn familie mag blijven? Dat moet maar naar de staat? Zo stimuleer je mensen wel om te werken ja! Als dat zo zou gaan, dan was er binnen de kortste keren was er geen enkele industrie of handel meer in Nederland, laat ik je dat vertellen. Geen mensen die initiatief tonen. Geen mensen die iets willen maken van hun leven. Ergo, geen Nederland meer. Alleen nog mensen als jij, die zelf waarschijnlijk niet echt de handen uit de mouwen steekt of iets wil opbouwen, en daar komt Nederland ver mee....quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:12 schreef onanymous het volgende:
Over 60 jaar maken we in dit topic de balans op, ok?quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:23 schreef StefanP het volgende:
Tss... lopen die knuffelaars continu te zeuren dat je maar moet emigreren (je mag nu eenmaal geen commentaar leveren op de linkse heilstaat die Nederland is), vervolgens doe je dat ook, dan is het nog niet goed!
Welke arbeidsprikkel moet iemand voelen die gewoon op een volledige erfenis kan gaan zitten wachten? En hoe wordt de arbeidsprikkel beperkt als je nalatenschap voor een deel aan de staat vervalt? Wat kan mij het nou schelen wie mijn vermogen krijgt als ik er niet meer ben. Ik ben er dan immers niet meer. Als ik wil dat mijn kinderen of wie dan ook van mijn vermogen kunnen meegenieten, dan zorg ik daar bij leven wel voor, maar ik zou niet accepteren dat men gewoon op de erfenis wacht en tot die tijd een beetje loopt te niksen, want tja, wat zou je je uit de naad werken als er een erfenis in het vooruitzicht ligt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dus alles wat bij je dood overblijft moet maar naar de staat? Ik hoop dat je grappig probeert te zijn want anders is het intriest. Ben je communistisch? Ooit van loon naar werken gehoord? Dat geld van Heineken was gewoon van hem, punt. Daar was al lang en breed belasting over betaald. Omdat hij sterft, vind je dus dat dat geld niet in zijn familie mag blijven? Dat moet maar naar de staat? Zo stimuleer je mensen wel om te werken ja! Als dat zo zou gaan, dan was er binnen de kortste keren was er geen enkele industrie of handel meer in Nederland, laat ik je dat vertellen. Geen mensen die initiatief tonen. Geen mensen die iets willen maken van hun leven. Ergo, geen Nederland meer. Alleen nog mensen als jij, die zelf waarschijnlijk niet echt de handen uit de mouwen steekt of iets wil opbouwen, en daar komt Nederland ver mee...
Inkomstenbelasting is wat anders als het afdragen van successierechten.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, zwaai maar...![]()
Het gaat om het principe, er is over het geld wat overblijft ALTIJD al belasting betaald!!!
Daarom is zwart geld ook verboden. Als de FIOD er lucht van krijgt, dan ligt er een mooie naheffing plus boete in het verschiet.quote:En dan nog wat, als we zo goed op elkaar moeten gaan passen qua geld, laat ze naar mensen gaan die zo slim zijn om het allemaal te onderduiken.
Enig idee hoeveel zwart geld erom gaat in Nederland, en nu niet zeuren over statestiekjes, kijk gewoon rond, in het dagelijks leven, ga eens een dagje mee met een handelaar...
De mensen die dit land van NUL hebben opgebouwd zijn allang dood. Daarnaast is de oude dagvoorziening gerelateerd aan het inkomen zoals dat is verdiend gedurende de arbeidsjaren. Vind ik wel redelijk. Zo hou je tenminste enige relatie tussen de levensstandaard die mensen zichzelf hebben kunnen aanmeten op grond van wat zij verdiend hebben. Ik zie niet in waarom de lagere inkomens er op hun oude dag fiks op vooruit zouden moeten gaan in vergelijking met hun arbeidsjaren, en ik zie niet in waarom de hogere inkomens er fiks op achteruit zouden moeten gaan in vergelijking met hun arbeidsjaren (ook al wordt er sowieso ingeleverd).quote:Belasting is ergens voor nodig, maar zeg nou eens eerlijk, krijgen de mensen die dit land van NUL hebben opgebouwd nu echt zo'n dikke oude dagsvoorziening?
Het salaris van een kraamhulp zegt mij niet veel over de morele rechtvaardigheid van een samenleving om de nodige bijdragen van haar leden (van ons dus) te verlangen. Wellicht zijn er beroepsgroepen waarvan je kunt zeggen dat zij relatief weinig verdienen. Misschien is zelfs de overheid er nog verantwoordelijk voor, maar dan nog is dat een andere kwestie. In elk geval géén argument om de successierechten af te schaffen.quote:Waar jij en ik en vele andere mensen, en ZIJZELF notabene al voor hebben betaald, en wat zeg je van het "zakgeld" (zelf verteld door een kraamhulp) van een kraamhulp, om te huilen.
Mensen die de roeping hebben andere graag te willen helpen, voor een schijtsalaris, nee dat is mooi!
Hoe stel je je de ontvangende kant van belasting eigenlijk voor? Ik heb de indruk dat jij ergens een grote kluis ziet waar "Den Haag" het liefst zo veel mogelijk geld in wil verzamelen. Het geeigende middel daarvoor is -vanuit jouw ogen bezien- zoveel mogelijk en vooral onrechtvaardige belastingen heffen. Waarom dat dan precies moet vertel je niet. Gaat Balkenende er misschien een mooie boot van kopen, of worden er minstens zo onrechtvaardige gouden handdrukken van topambtenaren mee betaald?quote:Daar wil ik GRAAG belasting voor betalen, en niet wat die oetlullen allemaal wel niet verzinnen, om meer en meer geld in de kas te krijgen, daar in Den Haag....
Dat is weer zon regel die de term ´argument´ niet verdient. Welke KUT regeltjes bedoel je? Het is een feit dat een regel waaruit volgt dat er betaald moet worden, niet erg welkom wordt ontvangen. Dat lijkt me de mens eigen. Dat maakt het echter nog geen verkeerde maatregel. En hoe Nederland precies kapot aan die regels? Omdat bedrijven hun heil ergens anders gaan zoeken? Nou en? Een bedrijf dat haar belangen beter behartigd ziet in een ander land, moet vooral naar dat andere land vertrekken en er zullen oneindig veel meer factoren dan enkel het bestaan van successierechten aan zon beslissing ten grondslag liggen. Het is dus wel heel onnozel om dan uitsluitend dit argument tegen successierechten in stelling te brengen.quote:Den Haag die Nederland kapot maakt met haar KUT regeltjes...![]()
Dat dit gewoon dubbele belastingheffing is heb je nog niet bedacht of wel soms? Dom kind.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:12 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een erfenis jou eerder zou toekomen dan de staat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat dit gewoon dubbele belastingheffing is heb je nog niet bedacht of wel soms? Dom kind.
In feite is het gewoon diefstal door de regering omdat over het verdiende geld allang 40 tot 60% belasting is betaald in al die jaren en nu wordt er nog een keer een dergelijk percentage belasting over betaald!
Bovendien ga je ervan uit dat alle mensen die hun leven hard gewerkt hebben ook maar meteen multimiljonair zijn geworden ala Heineken. Nou zo is het dus helemaal niet. Lekker kortzichtig van je.
Arg, sommige van die kortzichtige linksdenkende mensen zou je gewoon weg moeten sturen. Bahbah.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:34 schreef Argento het volgende:
-knip-
Waarom dan wel naar de staat?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:27 schreef Alicey het volgende:
Ik mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een erfenis jou eerder zou toekomen dan de staat.
Het wordt dan dus verdeeld onder alle inwoners, en (als het goed zou zijn) geinvesteerd op plaatsen waar iedereen er iets aan heeft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waarom dan wel naar de staat?
Dat is dan toch dezelfde vraag??
Als ik doodga heb ik weinig meer te wensen, maar misschien denk ik nu te nuchter.quote:Een simpel antwoord zou zijn: Ik heb hard voor dat geld gewerkt, dus ik wil UITMAKEN waar dat terecht komt, al neem ik het mee in mijn kist!!!
Mijn geld, moet mijn keuze KUNNEN zijn. EN dat is het niet...
Vraag me werkelijk iets af: Lees jij wel? Eerlijk?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt dan dus verdeeld onder alle inwoners, en (als het goed zou zijn) geinvesteerd op plaatsen waar iedereen er iets aan heeft.
Als ik doodga wil ik dat mijn kind erft!quote:Als ik doodga heb ik weinig meer te wensen, maar misschien denk ik nu te nuchter.
Ten eerste het wordt dan verdeeld onder alle inwoners, inclusief de mensen die ik het niet gun.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt dan dus verdeeld onder alle inwoners, en (als het goed zou zijn) geinvesteerd op plaatsen waar iedereen er iets aan heeft.
[..]
Als ik doodga heb ik weinig meer te wensen, maar misschien denk ik nu te nuchter.
"De staat" zou je in dit geval beter kunnen vervangen door "alle burgers van onze samenleving."quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds een antwoord op de vraag waarom een erfenis jou eerder zou toekomen dan de staat.
Ik ben zo rechts als fatsoenlijk is in NL, maar ben het toch eens met onanymous die zegt dat het een prima regeling is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef FlowDesign het volgende:
Arg, sommige van die kortzichtige linksdenkende mensen zou je gewoon weg moeten sturen. Bahbah.
Hardstikke leuk hoor dat je er zo over denkt, maar vind je niet dat de mensen die meer dan modaal verdienen heel hun leven al genoeg gedeeld hebben? Ik vind het al belachelijk dat ik als student zijnde soms tot 32% van mijn loon van m'n bijbaantje af moet staan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:24 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben zo rechts als fatsoenlijk is in NL, maar ben het toch eens met onanymous die zegt dat het een prima regeling is.
Ik stel voor dat je ervan maakt: "Sommige mensen zouden ze moeten wegsturen."![]()
![]()
Disclamer: voor iemand denkt dat ik bedoel dat de 'buitenlanders'moeten worden weggestuurd: nee, ik bedoel helemaal nix. Ik steek hooguit de draak met FlowDesign die meent dat alleen links een voorstander is van eerlijk delen
Als ik dood ben, maakt het mij geen ruk uit waar eventuele bezittingen heengaan.. Ik ben met niets geboren, en sterf ook met niets. Ik heb liever dat de hele samenleving iets aan mijn nalatenschap zou hebben, dan dat slechts mijn kinderen een bedrag in handen krijgen zonder er iets voor gedaan te hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
"De staat" zou je in dit geval beter kunnen vervangen door "alle burgers van onze samenleving."
Ga me nou niet vertellen dat als jij heel je leven gespaard hebt voor een fijn pensioen en al belachelijk veel belasting over je verdiende inkomen hebt betaald, dat je dan met alle liefde je geld weggeeft aan onbekenden dan aan mensen die je liefhebt waarmee je hen een groot plezier zou kunnen doen. Dan spoor je echt niet.
Zo zijn er ook mensen die hun geld nalaten aan de kerk ipv aan hun familie, nou sorry hoor maar dat vind ik echt te triest voor woorden.
Oké, maar dat is jouw keuze. Alleen zoals het nu bepaald is volgens de wet, heeft men slechts gedeeltelijk een keuze, omdat 40 tot 60 procent al meteen wordt afgenomen (successierechten).quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik dood ben, maakt het mij geen ruk uit waar eventuele bezittingen heengaan.. Ik ben met niets geboren, en sterf ook met niets. Ik heb liever dat de hele samenleving iets aan mijn nalatenschap zou hebben, dan dat slechts mijn kinderen een bedrag in handen krijgen zonder er iets voor gedaan te hebben.
Dan mag je mij aangeven waar ik dat gezegd heb want daar ga ik helemaal niet vanuit. Ik vind alleen dat iedereen die geld wil verdienen hard moet werken. En mensen die een erfenis in de schoot geworpen krijgen, zijn puur mazzelaars; er is geen hand voor uitgestoken door de erfgenaam. Ik vind dat iedereen voor zijn geld moet werken en het niet zomaar cadeau moet krijgen. Dáárom vind ik die regel goed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:03 schreef FlowDesign het volgende:
Bovendien ga je ervan uit dat alle mensen die hun leven hard gewerkt hebben ook maar meteen multimiljonair zijn geworden ala Heineken. Nou zo is het dus helemaal niet. Lekker kortzichtig van je.
Nee, vind ik niet. Leuk is anders, maar look on the bright side: mensen die meer dan modaal verdienen kunnen ook wel wat missenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 17:45 schreef FlowDesign het volgende:
Hardstikke leuk hoor dat je er zo over denkt, maar vind je niet dat de mensen die meer dan modaal verdienen heel hun leven al genoeg gedeeld hebben?
Nou joh, tis vreselijk. Gelukkig betaalt de staat (= de belastingbetaler) het grootste deel van je studie, want als je dat óók nog eens zelf moest betalen, dan kon je wel ophouden met levenquote:Ik vind het al belachelijk dat ik als student zijnde soms tot 32% van mijn loon van m'n bijbaantje af moet staan.
Wel wat ja, niet de helft..quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:04 schreef ElisaB het volgende:
Nee, vind ik niet. Leuk is anders, maar look on the bright side: mensen die meer dan modaal verdienen kunnen ook wel wat missen
Goede relatie met ma, goede realtie met pa...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:11 schreef thaleia het volgende:
Ik hoop ook dat mijn vader het er nog lekker van neemt zolang hij nog te leven heeft. Sowieso heeft hij niet veel vermogen (bouwvakker geweest) en dat wat ie heeft mag ie van mij lekker opmaken Ik dop m'n eigen boontjes wel.
Wil wel graag zijn kast vol blik (atletiekmedailles & bekers) hebben als hij is overleden. Emotionele waarde he![]()
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen meer op dat geld azen naarmate ze een slechtere band met hun ouders hadden. Zoiets van "pa, je hebt mijn jeugd al verpest, ik zie dat geld als compensatie". Klinkt lullig, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dus vraag ik me af of degenen in dit topic die erg met die erfenis bezig zijn en echt op dat geld rekenen, misschien niet zo'n goeie band met pa/ma hebben?
Ik zou nog liever niets hebben dan ruzie met mijn Familiequote:Op woensdag 6 oktober 2004 03:18 schreef wizarddragon het volgende:
Hoeveel of wat ga je krijgen? Nou het verdelen van de erfenis zal bij ons wel moeizaam verlopen.
Ten eerste: als m'n NL-oma overlijdt, dan wordt er vanuit allerlei kanten in de familie met messen geslepen om er maar enigszins financiele profijt uit te kunnen halen en wordt het een vies spelletje.
Ten tweede: m'n ma heeft dus een huis en land in Indonesie. Haar broer (de huidige en lastige inwoner samen met m'n Indo-opa en nog een aantal nichtjes en neefjes) schrokte zich een takkespleuris toen ie achterkwam dat het huis op mijn moeder's naam stond (like duh, m'n ma heeft het gekocht). Hij d8 dat ie het ff zou kunnen erven, nou het feest gaat voor hem niet door.
Onze huidige huis en inboedel zullen m'n broer en ik wel verkopen en de opbrengst verdelen, want we zijn meer van die appartementen-lui en het grote huis blijft toch leeg als onze ouders er niet meer zijn. De juwelen van m'n moeder, daar is eigenlijk niet zoveel over nagedacht. Waarschijnlijk zullen ik en m'n broer wel een deel houden vanwege de emotionele waarden en het kan altijd handig zijn om het door te geven aan nakomelingen, dus gewoon lekker in de familie houden.
Ieuw gatverdamme... geen wonder dat jij de slechtse moderator van dit forum bent geworden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Leuk is anders, maar look on the bright side: mensen die meer dan modaal verdienen kunnen ook wel wat missen
[..]
Nou joh, tis vreselijk. Gelukkig betaalt de staat (= de belastingbetaler) het grootste deel van je studie, want als je dat óók nog eens zelf moest betalen, dan kon je wel ophouden met leven :')
Heerlijk, dat op de man spelenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:21 schreef FlowDesign het volgende:
Verder ontvang ik momenteel vrijwillig geen studiefinanciering, ik werk gewoon voor m'n geld en betalen mijn ouders al weet ik veel hoeveel collegegeld aan de school per jaar. Dus lul ff op met die onzin dat de staat het grootste deel van mijn studie bekostigd en ook al betalen ze een deel dan komt dat voor een deel weer uit het belastinggeld dat mijn ouders en ik zelf dus ook (!) betaal.
Zó! En ga nu maar in een hoekje staan huilen als je het er niet mee eens bent want ik word gewoon misselijk van mensen met een denkbeeld als die van jou en dan ook anderen onjuist gaan bejegenen omdat ze zelf zogenaamd zielig zijn. Dahaaaaaag
Elisa-B moet gewoon niet doen alsof ze alles beter weet en niet haar radicaal linkse onzin hier verspreiden. Het gaat helemaal nergens over. Dalijk gaat ze nog beweren dat er nog nooit een Antilliaan drugs gesmokkeld heeft, ik noem maar iets.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:38 schreef onanymous het volgende:
[..]
Heerlijk, dat op de man spelen. Helaas klets je kul.
Ten eerste geloof ik er geen bal van dat je vrijwillig geen stufi en OV ontvangt (= totaal ¤2500/jaar). Maar dat zal je toch altijd blijven ontkennen dus die bewering zal ik laten.
Waar ik je wél even op wil attenderen is dat de gemiddelde student daarnaast ¤15.000 kost voor de overheid. Dus als je echt zo'n moraalridder bent moet je ook consequent zijn en de overige ¤15.000 per jaar overmaken aan het rijk.
En dan nu ff fijn ontopic. Jij hebt een smerige mazzel dat je zulke rijke ouders hebt dat ze je hele opleiding voor je betalen, er zijn er genoeg mensen die dat niet kunnen zeggen. En aangezien jij voor dat mazzeltje niks anders hoeft te doen dan op je luie reet te zitten (de investering in het onderwijs verdien je zelf later voldoende terug, dus reken ik niet als inspanning), vind ik dat je al genoeg mazzel in je leven hebt gehad en niet zomaar al hun geld kado krijgt als ze overlijden. Je hebt er immers geen hand voor uitgestoken, ja je houdt je knijperige handje er graag voor op maar da's iets heel anders.
![]()
Of andersom natuurlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
... maar de staat heeft je de mogelijkheid gegeven om een mooi leven te leven en door geld naar de staat terug te laten vloeien wat mensen nalaten kunnen andere mensen ook een mooi leven hebben. Ik vind het maar egoïstisch om te stellen dat de staat geen recht heeft op dat geld, de staat is immers de vader van ons allen en de logische erfgenaam.
en zonder staat zitten we binnen no time in een soort somalië... of wil je dat soms.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of andersom natuurlijk![]()
Geen (belastingbetalende tot na de dood)burgers; geen staat.
Heb je gelijk in. Wat me alleen verbaast is dat de belastingen & heffingen in Nederland zo absurd hoog zijn. Als ze nu 10% successierecht vragen, joh, geen probleem.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Flowdesign> Jij impliceert dat dat geld dat je verdient van jezelf is.. In principe is dat wel zo, maar de staat heeft je de mogelijkheid gegeven om een mooi leven te leven en door geld naar de staat terug te laten vloeien wat mensen nalaten kunnen andere mensen ook een mooi leven hebben. Ik vind het maar egoïstisch om te stellen dat de staat geen recht heeft op dat geld, de staat is immers de vader van ons allen en de logische erfgenaam.
mag ik een teiltje?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Flowdesign> Jij impliceert dat dat geld dat je verdient van jezelf is.. In principe is dat wel zo, maar de staat heeft je de mogelijkheid gegeven om een mooi leven te leven en door geld naar de staat terug te laten vloeien wat mensen nalaten kunnen andere mensen ook een mooi leven hebben. Ik vind het maar egoïstisch om te stellen dat de staat geen recht heeft op dat geld, de staat is immers de vader van ons allen en de logische erfgenaam.
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:13 schreef FlowDesign het volgende:
Elisa-B moet gewoon niet doen alsof ze alles beter weet en niet haar radicaal linkse onzin hier verspreiden.
ze moeten je wel hebben vanavond....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]![]()
![]()
jij bent echt grappig
Had ik al verteld dat ik zo rechts ben als nog netjes is in dit land? Ow ja, een paar posts naar boven al. Shit, je kan niet lezen... Afko's, kan je daar wat mee??
VVD, al 12 jaar
ik vind je een vooringenomen kortzichtige pummel
Ga je nog inhoudelijk in op de stellingen van vandaag of laat je het hierbij?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]![]()
![]()
jij bent echt grappig
Had ik al verteld dat ik zo rechts ben als nog netjes is in dit land? Ow ja, een paar posts naar boven al. Shit, je kan niet lezen... Afko's, kan je daar wat mee??
VVD, al 12 jaar
Te uwer info... ElisaB in het kort: dubbel afgestudeerd, wel studiefinanciering genoten, maar nooit een uitkering ontvangen in welke vorm dan ook (zalmsnip zelfs terug overgemaakt), zelfstandig ondernemer en dus nix, nul komma nada recht op de verzekeringen die werknemers en ontvangers van uitkeringen wél hebben, verdient 2 tot 3 keer modaal. Is blij dat ze in Nederland woont en doet op geen enkele manier moeite om belasting te ontduiken.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:21 schreef FlowDesign het volgende:
Nou sorry hoor maar hier kan ik alleen maar uit concluderen dat je zelf een arme stumpert bent die zelf nooit een vak heeft geleerd en nu op andermans geld zit te azen.
Ik word gewoon misselijk van mensen met een denkbeeld als die van jou en dan ook anderen onjuist gaan bejegenen omdat ze zelf zogenaamd zielig zijn. Dahaaaaaag
Was iedereen maar zo radicaal links als ElisaBquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:27 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Ga je nog inhoudelijk in op de stellingen van vandaag of laat je het hierbij?
Wordt het te moeilijk voor je? Zeg dat dan gewoon.
Ik vind jou een domme doos
Noem mij maar een simpelequote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Te uwer info... ElisaB in het kort: dubbel afgestudeerd, wel studiefinanciering genoten, maar nooit een uitkering ontvangen in welke vorm dan ook (zalmsnip zelfs terug overgemaakt), zelfstandig ondernemer en dus nix, nul komma nada recht op de verzekeringen die werknemers en ontvangers van uitkeringen wél hebben, verdient 2 tot 3 keer modaal. Is blij dat ze in Nederland woont en doet op geen enkele manier moeite om belasting te ontduiken.
Zo, dus voor je je grote verongelijkte kleutermond nog verder open trek... denk eens even na voor je wat zegt simpele.
Zal het wel aan mij liggen dat ik dat niet opgepikt had. Nou: good for you. Keep up the good workquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:35 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Noem mij maar een simpeleIk heb VWO papiertje al op zak hoor en ben bezig met volgende diploma tebehalen. En als je mijn posts wat beter had gelezen dan had je dat ook wel uit mijn taalgebruik op kunnen maken.
Het is ook niets anders dan een principekwestie. En de principes waar Nederlnad op gebouwd is, impliceren nou eenmaal dat je - alles wat je meer krijgt dan de gemiddelde medeburger - netjes met de rest moet delen. Zo zit onze hele verzorgingsstaat in elkaar.quote:Als je je niet zo snel aangevallen had gevoeld, dan had je waarschijnlijk allang gelezen waar het mij echt om gaat:Sommigen (zoals jij) zijn van mening dat de staat mag bepalen wat er gebeurd met dat wat mijn ouders nalaten en ik ben van mening dat mijn ouders dat zelf mogen bepalen. Of ze nou alles aan hun (klein)kinderen, de staat of aan de kerk of aan wie of wat dan ook nalaten, dat is hun keuze. En die keuze wil jij van hen afnemen en dáár ben ik het fundamenteel niet mee eens.
Het is gewoon een principequestie.
Had ik al vermeld dat de verzorgingsstaat niet kan bestaan zoals die ooit bedoeld is omdat dat financieel niet haalbaar is?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zal het wel aan mij liggen dat ik dat niet opgepikt had. Nou: good for you. Keep up the good work
[..]
Het is ook niets anders dan een principekwestie. En de principes waar Nederlnad op gebouwd is, impliceren nou eenmaal dat je - alles wat je meer krijgt dan de gemiddelde medeburger - netjes met de rest moet delen. Zo zit onze hele verzorgingsstaat in elkaar.
Als je ook even oplet, dan zie je dat de inkomstenbelasting in Nederland over een modaal inkomen zo'n 70% lager ligt dan in de VS. Dat volksverzekeringen door de belastingdienst worden geind maakt het nog geen belasting. Daarvoor krijg je je AOW terug (daargelaten dat de huidige jonge betalers waarschijnlijk niets terugzien als gevolg van het omslagstelsel) en worden ziektekosten uit de AWBZ vergoed; in de VS betaal je voor dat laatste nog een forse premie en op het eerste kan je al helemaal niet rekenen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:03 schreef StefanP het volgende:Wat ben jij dom zeg. Ik geloof niets van die zogenaamde titels. In de VS is de belasting niet 10% lager, maar 50%. En dan hebben we het alleen over de loonheffing, nog niet eens over BTW, accijnzen, gemeentelijke belastingen e.d.!
[afbeelding]
[afbeelding]
[/url]
bedankt voor dit lijstje ik had zelf de moeite al opgegeven om StefanP te overtuigen gezien zijn kort-door-de-bocht argumenteringenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:41 schreef nostra het volgende:
argumenten
Nog even een vraagje: Waarom stem je eigenlijk VVD?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]![]()
![]()
jij bent echt grappig
VVD, al 12 jaar
Zal er een partij zijn van welke de ideeen wel volledig overeenstemmen met die van mij? Ik vrees van niet. VVD benadert het toch het best. Ik ben zeker niet links, zoals links links is en ben ook nog eens errug ongelovig. Wat blijft er over? D66, kan ik niet veel mee. Mij een beetje te experimenteel en te weinig uitgesproken. PvdA, komt op mij nog steeds over als een stelletje intellectuelen met een missie. Ik zou dat wel kunnen uitleggen, maar dan gaan we zo offtopic.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:20 schreef FlowDesign het volgende:
Nog even een vraagje: Waarom stem je eigenlijk VVD?
Hun standpunten komen volgens abslouut niet overeen met die van jou, zeker niet op dit gebied.
Als ie gebruikt werd zo ie bedoeld is, dan was het al een stúk haalbaarder (is dat een Nederlands woordquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:40 schreef FlowDesign het volgende:
Had ik al vermeld dat de verzorgingsstaat niet kan bestaan zoals die ooit bedoeld is omdat dat financieel niet haalbaar is?
Wat is eigenlijk het standpunt van de VVD tav successierecht? Ik weet het niet, maar jij blijkbaar wel. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:20 schreef FlowDesign het volgende:
Hun standpunten komen volgens abslouut niet overeen met die van jou, zeker niet op dit gebied.
Wat dus zowieso inhoudt dat er niet zoveel misbruik van gemaakt werd...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als ie gebruikt werd zo ie bedoeld is, dan was het al een stúk haalbaarder (is dat een Nederlands woord).
ik doelde meer op al die illegale uitkeringen die in dit land verstrekt worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:03 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt in nederland heel wat legale weggetjes om heel weinig belasting te betalen. ff goede vrienden worden met een advocaat en notaris.
is dat een wet/regel in Nederland?quote:Op donderdag 3 oktober 2002 14:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zoals gewoonlijk in dit land gaat er ook een vrij groot deel naar de staat.
Wat ben jij een akelig vies (S)LINKS ventje zeg, oprotten! Je bent zelf zo arm als een kerkrat. Als je zelf maar eens ouders met veel geld had, dan praattje je wel anders. Communist!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hij is al opgerot; naar België (z'n alter ego tenminstequote:Op zondag 10 oktober 2004 11:40 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Wat ben jij een akelig vies (S)LINKS ventje zeg, oprotten! Je bent zelf zo arm als een kerkrat. Als je zelf maar eens ouders met veel geld had, dan praattje je wel anders. Communist!
Henry Mintzberg heeft laatst nog een leuk boek hierover gepubliceerd.. Toch jammer dat veel kersverse 'managers' uit de schoolbanken bedrijven eigenlijk naar de knoppen helpen door hun arrogante gedrag..quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:07 schreef onanymous het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waar je die kul vandaan haalt. Het klinkt allemaal heel logisch maar wordt nooit onderbouwd door de statistieken en als ik straks klaar ben heb ik de titels MA, BA, MSc achter mijn naam als alles goed gaat.
...
Ik verdien nml. straks zoveel dat ik dat geld prima kan missen en daar betaal ik ook voor een deel mijn eigen sociale zekerheid en pensioen mee.
Is dat voor of na belastingaftrek?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:14 schreef _-Xanti-_ het volgende:
ongeveer 14 miljoen euro, willen jullie dat horen?
Arg! Ik zie de naam "Mintzberg" staan! Hellup!quote:Op woensdag 13 oktober 2004 14:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Henry Mintzberg heeft laatst nog een leuk boek hierover gepubliceerd.. Toch jammer dat veel kersverse 'managers' uit de schoolbanken bedrijven eigenlijk naar de knoppen helpen door hun arrogante gedrag..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |