abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 december 2013 @ 11:39:20 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134076196
Zijn er hier nog meer mensen lid van de Fotobond via een Fotoclub waar je bij aangesloten bent?

Wat vind jij de meerwaarde van het lid zijn van de Fotobond.
Heb je het idee dat je er wat aan hebt?
Wat vind je van het bondsblad In Beeld?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 december 2013 @ 11:41:22 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134076261
Ikzelf ben dus inderdaad via de club waar ik bij aangesloten ben lid van de fotobond. Ik ben nog op onderzoek naar wat ik er echt aan heb.

Ik vind het wel prettig om op de hoogte te zijn van exposities ed uit de buurt.

Daarnaast vind ik het bondsblad echt interessant om te lezen, het is weer eens wat anders dan de standaard tijdschriften over fotografie.

Zijn er hier mensen die al eens meegedaan hebben aan de wedstrijd van de Fotobond?
Ik denk dat het wel een onderdeel kan zijn om jezelf naar een hoger niveau te tillen.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 9 december 2013 @ 11:48:45 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134076430
Nee, ook geen behoefte aan eigenlijk. Zie er de meerwaarde niet van.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 9 december 2013 @ 13:03:21 #4
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134078140
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, ook geen behoefte aan eigenlijk. Zie er de meerwaarde niet van.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134869751
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 11:41 schreef Ynske het volgende:
Ikzelf ben dus inderdaad via de club waar ik bij aangesloten ben lid van de fotobond. Ik ben nog op onderzoek naar wat ik er echt aan heb.

Ik vind het wel prettig om op de hoogte te zijn van exposities ed uit de buurt.

Daarnaast vind ik het bondsblad echt interessant om te lezen, het is weer eens wat anders dan de standaard tijdschriften over fotografie.

Zijn er hier mensen die al eens meegedaan hebben aan de wedstrijd van de Fotobond?
Ik denk dat het wel een onderdeel kan zijn om jezelf naar een hoger niveau te tillen.
Ik ben lid geweest van FC'59 in Delft en dus ook van de fotobond. Heel eerlijk gezegd sloten de interesses van de club en de bond niet aan bij mijn interesses. Ze zijn heel erg bezig met verhalen in foto's en kunstzinnige fotografie. Gewoon een mooi landschap zat er amper tussen en dat werd ook als te simpel beschouwd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik generaliseer nu wel heel erg want er zaten serieus een paar hele goede portretfotografen bij de club. Het stoorde me echt wel heel erg. En je word dan geacht iets serieus te zeggen over foto's waar je niets mee kunt.

De fotobond is net zo erg. Ze kijken heel erg naar documentaire fotografie. De rest sneeuwt een beetje onder wat mij betreft.

Meerwaarde nihil dus.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134872209
De ene fotoclub hier in Amsterdam heeft een wachtlijst van een paar jaar en een ballotagecomissie, bij de ander zijn er geen leden onder de 85 jaar. Dus nee, geen lid van een fotoclub (dus ook niet van de bond).
pi_134872258
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:42 schreef DonJames het volgende:
bij de ander zijn er geen leden onder de 85 jaar.
Dat is dus wat mij tegenhoudt, ik zou graag bij een club/bond willen, maar die gemiddelde leeftijd... :X
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134872530
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:43 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dat is dus wat mij tegenhoudt, ik zou graag bij een club/bond willen, maar die gemiddelde leeftijd... :X
Ik snap dat ook niet. Ik heb wel eens een fotocursus gedaan, hartstikke leuk, allemaal jonge mensen. Maar bij de fotoclub alleen maar mensen die het fotograferen hebben geleerd van monsieur Daguerre himself..
pi_134872565
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet. Ik heb wel eens een fotocursus gedaan, hartstikke leuk, allemaal jonge mensen. Maar bij de fotoclub alleen maar mensen die het fotograferen hebben geleerd van monsieur Daguerre himself..
Ik vond het ook heel typisch. Het verbaasde me enorm. ik zou wat leeftijdsgenoten wel leuk vinden, en zo piepjong ben ik nou ook weer niet ondertussen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 december 2013 @ 13:55:32 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_134872802
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:43 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hier in het Zuiden schommelt het heel erg. Ik zit bij eentje die is gemiddeld rond de 50 en bij de andere gemiddeld rond de 30-35
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 15:40:08 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_134877557
Voor de gein dit jaar eens gekeken naar fotoclubs in de regio. Maar werd er niet warm van...
Sta er nog steeds voor open om het uit te proberen, maar dan moet mijn indruk wel goed zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_134878299
Heb ook al eens gekeken naar de lokale fotoclub, mede enthousiast gemaakt door 2 ooms die al jaren lid zijn en ook actief (en succesvol) meedoen met bondswedstrijden.

Maar word nou niet enthousiast om me aan te melden als ik dit lees

quote:
Wij zijn momenteel met 36 leden en vinden het belangrijk dat ons ledental en -samenstelling dusdanig is dat we elkaar in een gezellige sfeer kunnen inspireren. Diversiteit, menselijke maat en actieve deelname zijn daarin belangrijk. Daarom laten we elk jaar maar een beperkt aantal nieuwe leden toe. Dat willen we ook zorgvuldig doen zodat ook nieuwe leden zich snel thuis voelen.

Dus gun ons even de tijd om, aan de hand van jouw foto's en wat je ons vertelt over jezelf, ook van onze kant enthousiast te worden. Worden we dat en is er plek - dan hoor je van ons voor ...

Je eerste clubavond

Dan word je uitgenodigd om een keer op een clubavond te komen kijken. Krijg je de smaak na de eerste avond te pakken dan wordt je uitgenodigd om de tweede keer jezelf en je fotografie te presenteren voor de club. Bevalt het wederzijds dan ben je van harte welkom om je definitief aan te melden. Je krijgt dan een een uitnodiging om je eerste contributie over te maken - en maken wij de rest voor je in orde, zoals je aanmelding bij de Fotobond.
Het maakt op mij in elk geval geen indruk dat ze graag nieuwe leden willen.
Iets wat door de tweede fotoclub hier in de regio overigens letterlijk word geschreven op hun website.
quote:
Door de grote belangstelling voor onze fotokring en het aantal aanmeldingen van belangstellenden die lid willen worden, zijn wij genoodzaakt een ledenstop af te kondigen.
Kortom: geen fotobond voor mij
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_134878386
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Idd. Dat was bij die in Delft ook.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134878454
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:55 schreef Clicks_nl het volgende:

Kortom: geen fotobond voor mij
Je kan altijd nog persoonlijk lid worden he :P
pi_134878741
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je kan altijd nog persoonlijk lid worden he :P
Klopt, maar daar zie ik de meerwaarde niet van.

Ik zou lid worden van een lokale fotogroep, dat je dat lidmaatschap van de fotobond er toevallig dan bij krijgt ;)
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')