quote:Op maandag 9 december 2013 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, ook geen behoefte aan eigenlijk. Zie er de meerwaarde niet van.
Ik ben lid geweest van FC'59 in Delft en dus ook van de fotobond. Heel eerlijk gezegd sloten de interesses van de club en de bond niet aan bij mijn interesses. Ze zijn heel erg bezig met verhalen in foto's en kunstzinnige fotografie. Gewoon een mooi landschap zat er amper tussen en dat werd ook als te simpel beschouwd.quote:Op maandag 9 december 2013 11:41 schreef Ynske het volgende:
Ikzelf ben dus inderdaad via de club waar ik bij aangesloten ben lid van de fotobond. Ik ben nog op onderzoek naar wat ik er echt aan heb.
Ik vind het wel prettig om op de hoogte te zijn van exposities ed uit de buurt.
Daarnaast vind ik het bondsblad echt interessant om te lezen, het is weer eens wat anders dan de standaard tijdschriften over fotografie.
Zijn er hier mensen die al eens meegedaan hebben aan de wedstrijd van de Fotobond?
Ik denk dat het wel een onderdeel kan zijn om jezelf naar een hoger niveau te tillen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik generaliseer nu wel heel erg want er zaten serieus een paar hele goede portretfotografen bij de club. Het stoorde me echt wel heel erg. En je word dan geacht iets serieus te zeggen over foto's waar je niets mee kunt.
De fotobond is net zo erg. Ze kijken heel erg naar documentaire fotografie. De rest sneeuwt een beetje onder wat mij betreft.
Meerwaarde nihil dus."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Dat is dus wat mij tegenhoudt, ik zou graag bij een club/bond willen, maar die gemiddelde leeftijd...quote:Op maandag 30 december 2013 13:42 schreef DonJames het volgende:
bij de ander zijn er geen leden onder de 85 jaar.
Ik snap dat ook niet. Ik heb wel eens een fotocursus gedaan, hartstikke leuk, allemaal jonge mensen. Maar bij de fotoclub alleen maar mensen die het fotograferen hebben geleerd van monsieur Daguerre himself..quote:Op maandag 30 december 2013 13:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Dat is dus wat mij tegenhoudt, ik zou graag bij een club/bond willen, maar die gemiddelde leeftijd...
Ik vond het ook heel typisch. Het verbaasde me enorm. ik zou wat leeftijdsgenoten wel leuk vinden, en zo piepjong ben ik nou ook weer niet ondertussen.quote:Op maandag 30 december 2013 13:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. Ik heb wel eens een fotocursus gedaan, hartstikke leuk, allemaal jonge mensen. Maar bij de fotoclub alleen maar mensen die het fotograferen hebben geleerd van monsieur Daguerre himself..
Hier in het Zuiden schommelt het heel erg. Ik zit bij eentje die is gemiddeld rond de 50 en bij de andere gemiddeld rond de 30-35quote:Op maandag 30 december 2013 13:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Dat is dus wat mij tegenhoudt, ik zou graag bij een club/bond willen, maar die gemiddelde leeftijd...
Het maakt op mij in elk geval geen indruk dat ze graag nieuwe leden willen.quote:Wij zijn momenteel met 36 leden en vinden het belangrijk dat ons ledental en -samenstelling dusdanig is dat we elkaar in een gezellige sfeer kunnen inspireren. Diversiteit, menselijke maat en actieve deelname zijn daarin belangrijk. Daarom laten we elk jaar maar een beperkt aantal nieuwe leden toe. Dat willen we ook zorgvuldig doen zodat ook nieuwe leden zich snel thuis voelen.
Dus gun ons even de tijd om, aan de hand van jouw foto's en wat je ons vertelt over jezelf, ook van onze kant enthousiast te worden. Worden we dat en is er plek - dan hoor je van ons voor ...
Je eerste clubavond
Dan word je uitgenodigd om een keer op een clubavond te komen kijken. Krijg je de smaak na de eerste avond te pakken dan wordt je uitgenodigd om de tweede keer jezelf en je fotografie te presenteren voor de club. Bevalt het wederzijds dan ben je van harte welkom om je definitief aan te melden. Je krijgt dan een een uitnodiging om je eerste contributie over te maken - en maken wij de rest voor je in orde, zoals je aanmelding bij de Fotobond.
Kortom: geen fotobond voor mijquote:Door de grote belangstelling voor onze fotokring en het aantal aanmeldingen van belangstellenden die lid willen worden, zijn wij genoodzaakt een ledenstop af te kondigen.
Idd. Dat was bij die in Delft ook.quote:Op maandag 30 december 2013 13:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet. Ik heb wel eens een fotocursus gedaan, hartstikke leuk, allemaal jonge mensen. Maar bij de fotoclub alleen maar mensen die het fotograferen hebben geleerd van monsieur Daguerre himself..
Je kan altijd nog persoonlijk lid worden hequote:
Klopt, maar daar zie ik de meerwaarde niet van.quote:Op maandag 30 december 2013 15:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je kan altijd nog persoonlijk lid worden he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |