Ook een Mac SE (bv) kon niet tippen aan een Amiga 500.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Ja, omdat die 4 jaar later uitkwam dan de mac.
Al dat klapvee. Er is in dertig jaar helemaal niets veranderd.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor degenen die niet weten wat de eerste Macintosh inhield:
Klapvee?quote:Op zondag 15 december 2013 13:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Al dat klapvee. Er is in dertig jaar helemaal niets veranderd.
Pentium 1 kwam pas in 1995 uit.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:25 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Mijn vader had een ibm pc besteld (kan mij het modelnummer niet meer herinneren) in 1989 maar het had intel pentium I of zo binnen....
Ik kan me nog herinneren dat ik blij was dat me investeringsvoorstel voor een 40MB harde schijf in me Mac werd goedgekeurd.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef HeatWave het volgende:
Wij hebben ook nog een Macintosh Plus hier op de afdeling staan. Maar nadat hij de hele vleugel platlegde toen ik hem aansloot (kortsluiting) staat hij er nu puur voor de decoratie.
Wat doet ie dan (niet)?quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:43 schreef Iwanius het volgende:
En een kleine update dat de SE30 niet meer werkt. Dus dat is alvast 1 oudje die bij het grof vuil kan met al zijn toebehoren.
Hoax. Als jij inderdaad een investeringsvoorstel voor 40MB hebt gedaan, dan ben je te oud om mijn en me te verwisselen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat ik blij was dat me investeringsvoorstel voor een 40MB harde schijf in me Mac werd goedgekeurd.![]()
Meest recente conferentie van MSquote:Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef Chewie het volgende:
En ja ik kom regelmatig op technische conferenties van o.a. Microsoft, Autodesk, Adobe, VmWare, Veeam, Citrix, HP, Graphisoft, IBM en daar is de verhouding waarschijnlijk nog erger dan in de echte wereld want een macbook is daar echt een uitzondering en de echte wereld werkt nu eenmaal amper met een mac omdat daar gewoonweg te weinig mee kan.
Dat zijn journalisten, geen techneuten. Overigens zie ik ook aardig wat surface pro's.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:00 schreef n8n het volgende:
[..]
Meest recente conferentie van MS
[ afbeelding ]
Net als met telefoons heeft Apple met de Mac een klein aandeel in het totaal, maar een groot aandeel in het hogere segment. Dit drukt zich uit in de winstmarges die in dat segment veel hoger zijn. In mijn omgeving zie ik alleen maar Macs, een paar hebben daarnaast een PC, meestal specifiek om te gamen of voor CAD. De gemiddelde mens wilt gewoon kunnen internetten/typen/whatever zonder veel aan hardware uit te hoeven geven en dan kom je praktisch alleen bij Windows uit.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zijn journalisten, geen techneuten. Overigens zie ik ook aardig wat surface pro's.
De cijfers zijn ook wel duidelijk in het echte leven, windows zit ver boven de 80% en de overigen mogen de rest verdelen en daar is osx dan wel de koploper
Ik heb een macbook erbij gekocht omdat dat het enige mobiele apparaat is dat standaard *NIX draait (en niet zuigt). En in die zin ben ik een `late adopter' tussen mijn collega's, wat me erg begon op te vallen sinds 1.5/2 jaar: de overvloed aan macs op conferenties en hele departementen die erop overgaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat zijn journalisten, geen techneuten. Overigens zie ik ook aardig wat surface pro's.
De cijfers zijn ook wel duidelijk in het echte leven, windows zit ver boven de 80% en de overigen mogen de rest verdelen en daar is osx dan wel de koploper
Misschien moet je je als engineer iets beter inlezen, je hoort het over OS X te hebbenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:57 schreef eRKa het volgende:
Ik ben mechatronisch R&D engineer, hoofdzakelijk besturings- en aandrijftechniek. Op mijn laptop staat maar 1 pakket waarvan een iOS variant beschikbaar is, en dat is Office. Al het andere zoals bijvoorbeeld LOGOsoftcomfort, CopleyExplorer, Solidworks, AVRstudio, WinCC bestaat echt alleen maar als Windows variant. Professioneel kom ik maar weinig software tegen die voor iOS uitgebracht wordt, en in mijn beleving is het nog steeds een duur speeltjes voor grafisch ontwerpers/designers die met Adobe werken.
Ook privé zou het geen succes worden, want de Garmin software die ik veel gebruik (Basecamp), bestaat wél in iOS uitvoering, maar daar ontbreken bepaalde essentiële hulpmiddelen voor een soepele workflow.
iOS komt er hier dus niet in.
Ik heb weinig tot niks aan een rotte appel, dus zal het mij een zorg zijn of het iOS of OS X is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien moet je je als engineer iets beter inlezen, je hoort het over OS X te hebben.
Ik vind het allemaal een beetje zieligquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:58 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik heb weinig tot niks aan een rotte appel, dus zal het mij een zorg zijn of het iOS of OS X is.
Mijn werkgever stelt alle medewerkers die mobiel moeten bellen, een iPhone ter beschikking. Ik heb dus ook een 5S en vind het een rotding eersteklas. Als Android gebruiker kan ik "dus" niet met iPhone overweg, alles werkt anders. Leuk als je het gewend bent, maar met onbevangen blik bekeken en moeten ZOEKEN hoe sommige dingen werken is geen gebruiksvriendelijkheid. Een mp3 als ringtone? Kan, maar is een tamelijk exercitie. Binnenhalen in iTunes, knippen op gewenste lengte, omzetten maar m4a en syncen naar de iPhone. Lekker makkelijk......
O ja, prima OS voor mainstream gebruik en met name informatieconsumptie. Maar iedereen moet gebruiken wat hij/zij fijn vindt. IK ben alleen onvoldoende goed bediend met Apple, zakelijk bestaat veel software niet als Apple variant. Privé werkt een van mijn belangrijkste programma's minder goed dan onder Windows. Tsja, noem nou eens een GOEDE reden waarom ik Apple zou nemen?quote:
En laat dat nou 98% van de inkomsten voor IT bedrijven zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:06 schreef eRKa het volgende:
[..]
O ja, prima OS voor mainstream gebruik en met name informatieconsumptie. Maar iedereen moet gebruiken wat hij/zij fijn vindt. IK ben alleen onvoldoende goed bediend met Apple, zakelijk bestaat veel software niet als Apple variant. Privé werkt een van mijn belangrijkste programma's minder goed dan onder Windows. Tsja, noem nou eens een GOEDE reden waarom ik Apple zou nemen?
Maar prima voor de mainstream gebruiker, al onze salesreps zijn 100% om naar Apple en dat geeft een heel stuk rust op IT support. Dus voor 80% van al het gebruik is Apple prima. Zelf hoor ik meer bij de overige 20%.
Noem eens wat voorbeelden?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:38 schreef n8n het volgende:
De stelling dat OS X ‘speelgoed’ voor designers en alleen maar is toegespitst op mediaconsumptie zegt altijd wel genoeg over de kortzichtigheid.
Overigens zijn er een tal van professionele en consumenten-applicaties waar op geen ander OS een waardig, kwalitatief hoogstaand alternatief voor is. Meneer heeft toevallig specifieke software nodig waarvan de doelgroep zo klein is dat het tot 1 OS beperkt is. Chapeau, je bent een bijzonder mens.
Tsja, R&D Engineers zijn schaars en dus bijzonder. Maar het zegt wel iets dat er maar 1 applicaties voor mijn serieus gebruik bestaat (Office) die ook in OS X variant verkrijgbaar is. De rest bestaat niet, of is geen volwaardig alternatief.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:38 schreef n8n het volgende:
De stelling dat OS X ‘speelgoed’ voor designers en alleen maar is toegespitst op mediaconsumptie zegt altijd wel genoeg over de kortzichtigheid.
Chapeau, je bent een bijzonder mens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |