Ik zou wachten, en het t.z.t. in een keer goed doen.quote:Wij hebben er voor gekozen om niet de hele keuken goed aan te pakken, omdat we o.a. nog even willen sparen en willen kijken of we t.z.t. de keuken nog uit gaan bouwen.
Snap ik, ware het niet dat t.z.t. zeker 5 jaar verder is. Dat gaat ons net te ver gezien het uiterlijkquote:Op maandag 9 december 2013 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou wachten, en het t.z.t. in een keer goed doen.
Aan de frontjes verven heb ik inderdaad ook zitten denken, mijn vader zei echter dat dat niet kon gezien het materiaal (?). Heb je daar dan weer een speciaal soort verf voor?quote:Op maandag 9 december 2013 11:17 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of IKEA wel past. Ik zou de frontjes verven en een nieuw stukje linoleum op de vloer leggen. Kost weinig, scheelt stukken.
Het kan wel, dat verven. Eerst een goede ondergrond (het zal kunststof zijn) en daar dan strak overheen lakken met een rollertje.quote:Op maandag 9 december 2013 11:20 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Aan de frontjes verven heb ik inderdaad ook zitten denken, mijn vader zei echter dat dat niet kon gezien het materiaal (?). Heb je daar dan weer een speciaal soort verf voor?
En linoleum vind ik een goede optie. Zo over de tegels of moeten daar dan weer van die platen tussen voor het egaliseren?
quote:Op maandag 9 december 2013 11:20 schreef valentijn101 het volgende:
Omg die keuken ispak gewoon de achterwand en vloer aan en trek de retrostijl door in de rest van de keuken.
quote:Op maandag 9 december 2013 11:21 schreef rival het volgende:
Heb zelf ook een tijdelijke opknapbeurt gedaan in mijn keuken, omdat ik nog spaar voor een nieuwe.
Ik heb het zelf met folie gedaan, en nieuwe grepen.
De folie is wit met houtnerf (niet goed te zien op de foto)
Was met +/- 250 euro en een paar dagen plakken klaar
[foto's]
Valentijn, je bent echt de eerste die ik ken die dit een mooie keuken vindt haha! Retro is niet echt ons ding, dus ik denk dat de retrostijl voor ons niet gaat werken.quote:Op maandag 9 december 2013 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het kan wel, dat verven. Eerst een goede ondergrond (het zal kunststof zijn) en daar dan strak overheen lakken met een rollertje.
Voor linoleum/zeil ben ik niet deskundig, maar ik zou pragmatisch zijn, dus zo makkelijk mogelijk. Misschien een wat dikkere kwaliteit kiezen zodat het over wat er nu ligt heen kan. En misschien ook laten doen, ligt het netjes.
Hier ben ik het stiekem wel mee eens. Ik vind die mosgroene kleur eigenlijk heel mooi.quote:Op maandag 9 december 2013 11:20 schreef valentijn101 het volgende:
Omg die keuken ispak gewoon de achterwand en vloer aan en trek de retrostijl door in de rest van de keuken.
Denk ook niet dat ik mij zozeer aan het mosgroene stoor. Wel aan de combinatie van het groen met die grauwe achtertegels en dat ze gewoon vies zijn. Stickerafdrukken die erop hebben gezeten, vlekjes en spatten van het een of ander.quote:Op maandag 9 december 2013 11:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hier ben ik het stiekem wel mee eens. Ik vind die mosgroene kleur eigenlijk heel mooi.
Wellicht zou je voor de vloer ook grijs laminaat kunnen gebruiken, uit een MP-restpartij o.i.d.?
Ik ben zelf ook erg tevreden, van de buitenkant ziet niemand het. (Niemand denkt dat het plakfolie is)quote:Op maandag 9 december 2013 11:27 schreef AwayTL het volgende:
Ziet er strak uit dat folie Rival. Waar heb je dat van jou vandaan?
Was het niet enorm klotewerk om dat spul er zonder bobbeltjes/luchtbelletjes op te krijgen?quote:Op maandag 9 december 2013 11:34 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook erg tevreden, van de buitenkant ziet niemand het. (Niemand denkt dat het plakfolie is)
Ik heb die rollen bij de Hornbach gekocht maar ga er vanuit dat elke bouwmarkt dat wel heeft.
Ik ben er wel wat uurtjes mee bezig geweest. denk 3 avondjes.quote:Op maandag 9 december 2013 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was het niet enorm klotewerk om dat spul er zonder bobbeltjes/luchtbelletjes op te krijgen?
in mijn geval vanwege de structuur. zat een mooie houtnerf in de folie, past goed bij de vloer. Zou ik het wit schilderen dan zou het echt wit zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 12:08 schreef AwayTL het volgende:
En waarom zou je eerder voor folie gaan dan voor verven?
Heb je helemaal gelijk aan, daar zou ik ook zeker wat aan doen.quote:Op maandag 9 december 2013 11:33 schreef AwayTL het volgende:
Denk ook niet dat ik mij zozeer aan het mosgroene stoor. Wel aan de combinatie van het groen met die grauwe achtertegels en dat ze gewoon vies zijn. Stickerafdrukken die erop hebben gezeten, vlekjes en spatten van het een of ander.
Ik vind die vloer dus echt heel lelijk, maar ik ben dan ook allergisch voor vloertegels in bruintinten.quote:Grijs laminaat zou ik prachtig vinden, ik denk alleen de wederhelft niet. Misschien dat als we de frontjes aanpakken dat de vloer dan wel mee valt. Geloof dat hij die namelijk wel ziet zitten.
Bruin/groen zelfsquote:Op maandag 9 december 2013 13:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk aan, daar zou ik ook zeker wat aan doen.
[..]
Ik vind die vloer dus echt heel lelijk, maar ik ben dan ook allergisch voor vloertegels in bruintinten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |