Nja, als je gewoon fatsoenlijk je header files bouwt vind ik ze wel beter dan die packet troep in javaquote:Op vrijdag 6 december 2013 21:38 schreef robin007bond het volgende:
Op de een of andere manier gaat OOP mij moeilijker af in C++ dan in Java. De header-files vind ik zo'n zooitje.
Als ik een C+=2 zou maken zouden die header files er definitief uit mogen.
Dat kan in gewoon C++ ook prima. Als je het eens probeert in een iets groter project zie je ook meteen waarom ze beter wel gebruikt wordenquote:Op vrijdag 6 december 2013 21:38 schreef robin007bond het volgende:
Op de een of andere manier gaat OOP mij moeilijker af in C++ dan in Java. De header-files vind ik zo'n zooitje.
Als ik een C+=2 zou maken zouden die header files er definitief uit mogen.
Ik weet dat het kan, maar dan wordt het snel een rotzooitje.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:03 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat kan in gewoon C++ ook prima. Als je het eens probeert in een iets groter project zie je ook meteen waarom ze beter wel gebruikt worden
Dus je vindt het met en zonder header-files een zooitje?quote:Op woensdag 11 december 2013 22:31 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik weet dat het kan, maar dan wordt het snel een rotzooitje.
Plus dat je methodes in een goede volgorde moeten staan.
Eigenlijk wel.quote:Op woensdag 11 december 2013 22:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dus je vindt het met en zonder header-files een zooitje?
Java dwingt je idd echt om oop te doen. C++ totaal niet. Wat ik alleen wel echt schijt irritant vind aan Java is dat het geen pointers en references heeft. Ja ik weet ook waaromquote:Op woensdag 11 december 2013 22:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.
Sorry. Het is eerder dat ik zelf moeite heb structuur aan projecten aan te brengen terwijl ik dat bij andere talen wel heb. Maar dit komt ook omdat ik niet veel ervaring heb met C++ in vergelijking met die andere talen denk ik.
Ik heb nog een goed boek hier waar ik eens doorheen moet.
Alles in java is een pointer... behalve de fundamentele types (dacht ik?)quote:Op donderdag 19 december 2013 17:07 schreef netolk het volgende:
[..]
Java dwingt je idd echt om oop te doen. C++ totaal niet. Wat ik alleen wel echt schijt irritant vind aan Java is dat het geen pointers en references heeft. Ja ik weet ook waarom
Goed dit was mijn beklag over Java weer
Onderwater wel iddquote:Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Alles in java is een pointer... behalve de fundamentele types (dacht ik?)
Theoretisch wel ja, maar het werkt toch niet (altijd) zoals ik het zou verwachten (en in C++ zeker wel aan de praat zou krijgen)quote:Op donderdag 19 december 2013 19:28 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Alles in java is een pointer... behalve de fundamentele types (dacht ik?)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | class InputField{ std::string _DATA; unsigned short _X,_Y; // location unsigned short _DISPLAY_LENGTH; unsigned short _MAX_LENGTH; // 0 if no max length std::string _ONLY_ALLOWED; // empty if there are no restrictions for input bool _SELECTED; public: InputField(unsigned short x,unsigned short y,unsigned short display_length,bool selected=false,unsigned short max_length=0,std::string only_allowed=""); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | class InputFieldController{ std::vector<InputField> _INPUTFIELDS; std::vector<InputField>::iterator _SELECTED; public: void InputFieldController::push_back(InputField push){ _INPUTFIELDS.push_back(push); if(push.getSelected()){ if(_INPUTFIELDS.size() == 1){ _SELECTED = _INPUTFIELDS.begin(); return; } _SELECTED->setSelected(false); _SELECTED = _INPUTFIELDS.end()-1; } } }; |
1 2 3 4 | myInputFields.push_back(InputField(12,1,35,true)); myInputFields.push_back(InputField(74,1,5)); myInputFields.push_back(InputField(29,2,50)); |
1 2 | myInputFields.push_back(InputField(10,1,70,true)); myInputFields.push_back(InputField(28,3,2,false,2,"0123456789")); |
Heb je ook nog errors?quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:54 schreef netolk het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb een vector iterator en die laat m'n programma crashen als ik iets toevoeg aan die vector.
Maar dat doet ie alleen als ik bepaalde fields van het object gebruik:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Als ik dit doe dan werkt het gewoon
[ code verwijderd ]
maar als ik dit probeer dan crashed ie
[ code verwijderd ]
Ik vermoed dus dat ie de string niet zo leuk vind maar ik begrijp niet waarom, kan iemand mij uitleggen waarom het niet werkt?
Nee, alles compiled gewoon en dan APPCRASH. Dus dan krijg je zo'n popup ding van windows met dat het niet meer werkt.quote:
Ja dus wat is je error?quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:37 schreef netolk het volgende:
[..]
Nee, alles compiled gewoon en dan APPCRASH. Dus dan krijg je zo'n popup ding van windows met dat het niet meer werkt.
Ik denk dus dat die iterator niet valid meer is maar ik snap dus niet waarom hij bij de andere wel gewoon valid is
Je probleem is _selected->setSelected(false);quote:==19390== Invalid write of size 1
==19390== at 0x4009AF: InputField::setSelected(bool) (foo.cxx:10)
==19390== by 0x400A31: InputFieldController::push_back(InputField) (foo.cxx:25)
==19390== by 0x400927: main (foo.cxx:35)
==19390== Address 0x0 is not stack'd, malloc'd or (recently) free'd
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | struct InputFieldController{ std::vector<InputField> _inputfields; unsigned _select; void push_back(InputField field) { if(field.getSelected()) { if(!_inputfields.empty()) _inputfields[_select].setSelected(false); } _inputfields.push_back(field); _select = _inputfields.size() - 1; } }; |
hmm, wat ik al vermoedde dus die _SELECTED is niet valid maar die iterators kunnen dus invalid worden als je iets toevoegd?quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:38 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja dus wat is je error?
Segmentation fault?
Maar om dat te krijgen moet je ook iets dereferecen, dus wat doe je daarna?
-edit-
In het vervolg moet je even een testcase schrijven voor ons
http://ideone.com/RPGgAC
valgrind
[..]
Je probleem is _selected->setSelected(false);
_selected wijst nergens naar, dus segmentation fault
Dus wat je moet doen is eerst kijken of _selected ergens naar wijst.
Daarnaast als je een push_back doet hoeft je _selected ook al niet meer valid te zijn.
-edit- (nog geen reactie, dus ga ik maar even verder...)
Je kan hier beter geen iterator gebruiken, die dingen zijn om te iteraten niet om een element bij te houden in een vector.
Een index in de vector kan je wel bij houden, wordt het ook een stuk simpeler van.
[ code verwijderd ]
Ohja en misschien niet volledig hoofdletters gebruik in variabelen.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:43 schreef netolk het volgende:
[..]
hmm, wat ik al vermoedde dus die _SELECTED is niet valid maar die iterators kunnen dus invalid worden als je iets toevoegd?
Dacht dat het eigenlijk gewoon soort van pointers waren met wat meer opties![]()
Anyway bedankt denk dat ik idd dan maar een index bijhoud
hmm, goed punt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:46 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ohja en misschien niet volledig hoofdletters gebruik in variabelen.
Lijkt net of je allemaal macro's gebruikt.
1 2 3 | SetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE,hstdOut) SetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE,hstdOut) SetStdHandle(STD_ERROR_HANDLE,hstdOut) |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |