abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134072593
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_134072656
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 07:40 schreef Loj het volgende:
Goedemorgen!

E heeft tandjes!!

Venco, wat klinkt dat lief! O+
Wij konden ook wel tien redenen verzinnen om er nog niet voor te gaan, maar dat weegt voor ons niet op tegen het geluk van een tweede :)

Ow lag de hele nacht te hoesten dus daar kwam het gewoon door ;)

GotC, wat klink je toch altijd gelukkig met je kleintje. Zelfs al wordt je ondergekotst! O+
Het is zo leuk O+
Ik word zo gelukkig van die twee. Die zusterliefde O+
En als de oudste dan zegt: Mama mag de tv wat zachter, want zus ligt te slapen. Dan smelt ik helemaal weg O+
pi_134073253
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 08:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Het is zo leuk O+
Ik word zo gelukkig van die twee. Die zusterliefde O+
En als de oudste dan zegt: Mama mag de tv wat zachter, want zus ligt te slapen. Dan smelt ik helemaal weg O+
+1

Toen wij afgelopen zaterdag aan het inpakken waren om bij oma en opa te gaan logeren, vroeg ik Lars of hij een stuk speelgoed van Femke in de tas wilde leggen. Dat deed hij, en hij pakte er meteen Sophie de giraf bij en een knisperboekje, want "die vindt Fenke óók leuk!!" O+
  maandag 9 december 2013 @ 09:45:08 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134073395
Ohhh wat klinkt dat allemaal lief zeg! O+ *smelt*
pi_134073449
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:34 schreef Shandaly het volgende:

[..]

+1

Toen wij afgelopen zaterdag aan het inpakken waren om bij oma en opa te gaan logeren, vroeg ik Lars of hij een stuk speelgoed van Femke in de tas wilde leggen. Dat deed hij, en hij pakte er meteen Sophie de giraf bij en een knisperboekje, want "die vindt Fenke óók leuk!!" O+
Ik vind het zo leuk als ze zegt zus O+

We gingen zaterdag taart kopen en onder het lopen begon het opeens te stortregenen. De kindjes zaten onder het plastic kapje dus nergens last van. Fee was lekker in slaap gevallen. In de winkel wilde de mevrouw even kijken in de wagen en wilde de kap op tillen. Zegt de oudste: nee doe maar niet Féline ligt te slapen en anders maak je dr wakker met een boos gezicht O+
pi_134073503
Maar het is niet altijd dikke pret hoor :P
Gisteravond ging de oudste in bad met Papa. En ik dacht handig. Kan ik de jongste er even doorheen sleuren en aankleden voor dr bedje. Maar dat vond de oudste niet zo leuk want ZIJ ging toch met Papa in bad. Ja Féline je bent nu klaar ga maar weer naar Mama.
  maandag 9 december 2013 @ 10:09:03 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134073931
Haha maar de rest klinkt wel héél lief Tally! En Lars ook al zo dol op zn zusje O+

Loj, tof dat Ow hopelijk ook snel grote broer wordt!

Venco, ahhh dat is wel heerlijk wakker worden natuurlijk O+
  maandag 9 december 2013 @ 10:27:38 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_134074324
Nathan vind het knuffelen met Lauren vooral heel fijn. Het speelgoed spelen wat Lauren doet vind ie minder :p (lees: zijn trein baan kapot trekken )
Het wordt wel echt makkelijker nu Nathan doorheeft dat ie een beetje op moet letten en nu Lauren wel een stootje kan hebben . Lauren wil gewoon altijd spelen met wat Nathan heeft want dát is interessant *)

Loj, het komt doordat hij ziek is :* en omdat ik nog niet gejompeld heb voor je 3 goede nachten doe ik het alsnog *O*
pi_134074988
Och Loj :* Komt doordat hij niet zo lekker is, beterschap! En wat tof O+

Olf, ook beterschap daar voor je kleine madame :* Ik vind ook dat ie meetelt!

Tally O+ Wat ontzettend schattig en lief!

O+ Shandaly ook zo'n lief stel kindjes!

En Pessie O+ knuffelbroer O+

LB, 2 tandjes! Hier dus ook voornamelijk het slapen, maar dan wel een hele poos! Hier staan nu (nog steeds) de boventanden echt op doorbreken, je ziet ze echt al zitten en grote bobbels op het tandvlees. En vannacht heb ik bijna de hele nacht met d'r geknuffeld :'( O+

O+ Venco wat lief, daar smelt een moederhart van! Ik merk hier ook dat Nin zulk soort dingetjes echt na gaat doen en ook zelf gaat doen, zoals zwaaien en ergens opslaan (ze heeft echt een trommeltje nodig!), leuk is dat, vooral als ze het dan de volgende keer opeens echt zelf bedenken omdat te doen O+
pi_134075298
Tandje *O*

Slechte nachten & zieke kindjes -O-

En broer/zus en zus/zus liefde: check! Ze krijgen nu steeds meer speelgoed in hun handjes gedrukt van grote broer (zat D daar ineens met een vork in haar hand :X ). En de meisjes willen grote broer ook steeds aaien en aan zijn haren trekken door zijn haar kroelen. M wordt alleen wel een beetje boos als het door hem aangereikte speelgoed/broodkruimeltje oid niet snel genoeg wordt aangepakt... En de meisjes blijven gewoon het ene moment elkaar handje vasthouden en daarna slaan ze er weer op los. Nu ze allebei mobiel zijn kunnen ze ook echt hun eigen gang gaan zonder dat ze elkaar in de weg hoeven te liggen (maar dat doen ze natuurlijk wel).

Lijntje is weer wat beter. Nog wel wat verhoging vanochtend maar wel vrolijk dus ik heb ze naar mijn moeder gebracht. Nu helemaal alleen thuis :o

Even flink handen uit de mouwen steken en dan straks het huis van de nodige kerstversiersels voorzien O+
pi_134075486
Zo ff bijgelezen, dit is wat ik onthouden heb.
Juud wat een mooie curve :)

Tally nog gefeliciteerd. En sterkte, hoop dat 2014 beter wordt voor je.

Ladyblack gefeliciteerd met je nieuwe stulpje, heerlijk gevoel is dat he?

Ik zag ook nog een paar mooie foto`s voorbij komen O+

Beterschap voor alle zieke kindjes.

Hier slaapt B. sinds 1,5 week in een slaapzak met lange mouwen en dit gaat goed *O* hiervoor lag hij ingebakerd want hij mepte zich elke keer wakker. Hij slaapt gewoon in ze kleertjes. Alleen een stug broekje vervang ik voor een pyamabroek.
Moet de laatste dagen wel elke dag zijn slaapzak wassen. Hij spuugt, kwijlt en poept hem onder. Hij krijgt gewoon een tandje :D
Hele weekend huilerig, veel aan de borst gehad en dan bij me in slaap vallen. Zo`n slapend kereltje op je schoot O+
Vandaag is hij voor het eerst een hele dag aan het wennen op het KDV. Heb heerlijk een eind met de hond kunnen lopen en rustig gedoucht, Ook wel eens lekker.
Volgende week maandag weer werken :(
  maandag 9 december 2013 @ 11:33:25 #12
259886 pessie
pi_134076017
Sneu he dat tandjes krijgen bloem. Hier ook opeens weer last van doorlekluiers -O-

Kyara, fijn dat J zich weer wat beter voelt!

En ik zou vanochtend Heel Veel doen :') alleen de badkamer tot nu toe...
pi_134077514
Ah, wat zijn er veel ziekige kindjes of kindjes met tandongemakken :* Sterkte en beterschap aan iedereen!!

En ik las allemaal lieve broer/zus dingen, dan wil ik een tweede! O+ O+ Maar nee, even niet..

Venco, wat schattig O+

E. heeft ineens ook 2 tanden! Ze had al een hele tijd bulten onderin maar die kwamen maar niet door. Vorige week ontdekte mijn man tand een en gisteren mijn zus tand 2. Nu moeten we gaan tandenpoetsen maar dat zit nog niet echt in onze routine zeg maar :')
En mevrouw heeft ineens ontdekt dat ze in bed óók kan draaien. En dan gaat ze op haar handen en knieën zitten maar begrijpt niet dat je dan ook gewoon weer kan liggen, net zoals op de grond. Dat is dus huilen net zolang we haar weer recht leggen en dat een paar keer achter elkaar. Vanochtend lag ze verkeerd om in bed toen ik haar eruit haalde na haar slaapje O+ O+
E.
  maandag 9 december 2013 @ 12:40:30 #14
259886 pessie
pi_134077575
Sparkling, wij leggen de tandenborstel naast de avondluiers. Dan vergeten we het niet.
pi_134077640
Trouwens nog over armbandjes bij babies gesproken, ik zie net op FB dat een kennis van ons hun baby-jongetje een mooie gouden naamarmband om hebben gedaan :') Zegt mijn lief 'en jij wilde nog wel bij hun op kraamvisite gaan' :D :'( :D
pi_134077650
Wat een boel tandjes ineens! Hier nog steeds tandenloos, maar M kreeg ook pas zijn 1e tand met een maand of 11 geloof ik.

Ik ben aan het opruimen en kwam net ook een bloedprikformulier tegen. Toen zaten we nog in de onderzoeksfase van de MMM en ik moest op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken. Alleen toen bleef die menstruatie uit tot M er was O+

en dan ben ik dus ook nog zo'n sentimentele muts die dat dus op de "herinneringenstapel" legt en niet bij het oud papier :@ de nog teruggevonden rennies zijn trouwens wel in de prullenbak gegooid :r
pi_134077674
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Sparkling, wij leggen de tandenborstel naast de avondluiers. Dan vergeten we het niet.
Wat slim! Dat ga ik straks meteen klaarleggen! :D
E.
pi_134077706
Kyara, ik had dat formulier ook niet weg kunnen gooien denk ik. Dat heeft toch iets bijzonders O+
E.
pi_134077724
Rennies vind ik nu ook nog overal:) Zal er wat van opgegeten hebben.

Morgen naar het CB. Ben benieuwd.
  maandag 9 december 2013 @ 13:01:22 #20
259886 pessie
pi_134078090
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Kyara het volgende:
Wat een boel tandjes ineens! Hier nog steeds tandenloos, maar M kreeg ook pas zijn 1e tand met een maand of 11 geloof ik.

Ik ben aan het opruimen en kwam net ook een bloedprikformulier tegen. Toen zaten we nog in de onderzoeksfase van de MMM en ik moest op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken. Alleen toen bleef die menstruatie uit tot M er was O+

en dan ben ik dus ook nog zo'n sentimentele muts die dat dus op de "herinneringenstapel" legt en niet bij het oud papier :@ de nog teruggevonden rennies zijn trouwens wel in de prullenbak gegooid :r
Ik zou denken dat je veel meer herinneringen aan Rennies hebt dan aan je niet-nodig-gehad formulier :D
pi_134078170
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 13:01 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik zou denken dat je veel meer herinneringen aan Rennies hebt dan aan je niet-nodig-gehad formulier :D
Het formulier kenmerkt ook een tijd van onzekerheid en verdriet. En de blijdschap en opluchting van de positieve test.

Dat maagzuur dat vergeet ik liever ;)
  maandag 9 december 2013 @ 13:05:31 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134078188
Haha Kyara, medemuts meldt! Ik zou dat ook doen O+

Ik heb mijn meiske zojuist met een groen prutoog opghehaald van het kdv. Yummy, wanneer zouden vriend en ik aan de beurt zijn... :')
pi_134078276
Hier zijn de prutoogjes verleden tijd en wij hebben daar geen last van gehad *O*

even afkloppen misschien....
pi_134078815
Wij hebben Isa's tandenborstel bij die van ons in de badkamer staan. We hebben nu een glas met daarin 2 grotemensentandenborstels en 1 klein schattig lief tandenborsteltje met een mini tubetje kindertandpasta O+ O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 9 december 2013 @ 13:40:12 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134079076
O+!
pi_134079538
Pfff, dat wordt straks 3 kinderen 's avonds tandenpoetsen. En M moet eigenlijk ook 2x per dag :X
  maandag 9 december 2013 @ 14:06:07 #27
381212 Gulara
From the future
pi_134079707
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Liggen jouw avondluiers op een andere plek dan de dagluiers? :o
  maandag 9 december 2013 @ 14:08:35 #28
381212 Gulara
From the future
pi_134079767
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 13:57 schreef Kyara het volgende:
Pfff, dat wordt straks 3 kinderen 's avonds tandenpoetsen. En M moet eigenlijk ook 2x per dag :X
Oh wat ellendig inderdaad. Electrisch een optie?
Hangt de kerstversiering?
  maandag 9 december 2013 @ 14:12:28 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134079893
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 14:06 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook af :D
pi_134079941
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 14:08 schreef Gulara het volgende:

[..]

Oh wat ellendig inderdaad. Electrisch een optie?
Hangt de kerstversiering?
Ik zat eerder te denken aan iets automatisch. Alledrie mond open en dan tegelijk of zo.

Nee, was even afgeleid :@
  maandag 9 december 2013 @ 14:14:55 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134079965
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 14:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zat eerder te denken aan iets automatisch. Alledrie mond open en dan tegelijk of zo.

Nee, was even afgeleid :@
Een soort wasstraat!
  maandag 9 december 2013 @ 14:50:50 #32
259886 pessie
pi_134080990
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 14:06 schreef Gulara het volgende:

[..]

Nou, dat niet helemaal, maar nacht= pampers en overdag = etos, als de tandenborstel naast de pampers ligt dan zien we die sowieso voor de nacht.
pi_134081745
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Kyara het volgende:

Zo heb ik ook de IVF contracten niet weggegooid :@ ondertekend en wel door ons en de arts maar was ook niet meer nodig O+

Mijn oom mag vanmiddag naar huis!!! Het fijne weet ik er nog niet van maar hij mag maar huis!
pi_134081771
O en deze emotionele muts heeft net een potje zitten janken omdat mijn (zieke) tante eindelijk kennis heeft gemaakt met Féline O+
Na bijna 8 maanden O+
pi_134082092
Wel mooi, die hechte familie's. Hier komt 1 tante af en toe op visite. De rest is niet eens op kraamvisite geweest bij M, laat staat bij de meisjes.
pi_134082395
Ik heb een druk weekend gehad.
Ik post even een foto van mijn kloontje. Ik heb gisteren mijn babyfoto's bekeken ze lijkt op mij met de oren van d'r vader. Nu snel een fles en dan probeer ik even bij te lezen.
pi_134082985
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
Wel mooi, die hechte familie's. Hier komt 1 tante af en toe op visite. De rest is niet eens op kraamvisite geweest bij M, laat staat bij de meisjes.
Ik heb een oom en tante die ik verder eigenlijk nooit zie maar de wilde toen ergens de eerste weken langskomen maar dat kwam toen niet uit. Ze hadden wel geld in de bus gedaan en ik zou ze nog bellen.
Moet ik nog steeds doen. :@ Echt heel erg.
Voor de rest weinig familie gezien. Eerder van man's kant.
pi_134084899
Waar is iedereen eigenlijk? Is nog amper gepost vandaag! :o
  maandag 9 december 2013 @ 16:57:35 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134085196
Was aan de wandel met T. in de doek :Y)

Familie..tsja :') Heb ook maar 1 van m'n Nederlandse tantes gezien.
  maandag 9 december 2013 @ 18:57:04 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134089069
Groene poep van kv... Kan dat? We zitten ook nog steeds op 3-4 vieze luiers per dag. Geen krampjes ofzo gemerkt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 december 2013 @ 19:59:45 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134091946
Schijnt normaal te zijn bij overgang van bv naar fv :) En ik hoorde ergens dat HA sowieso voor groenige poep zorgt?
pi_134092333
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 18:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Groene poep van kv... Kan dat? We zitten ook nog steeds op 3-4 vieze luiers per dag. Geen krampjes ofzo gemerkt.
Ja dat kan heel goed.
  maandag 9 december 2013 @ 20:10:15 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134092496
Ah ok, thnx :). Ik denk dat ik met anderhalve week wel definitief klaar ben met de bv. Dan langzaam overstap naar gewone kv 2.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 december 2013 @ 20:23:07 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134093176
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een druk weekend gehad.
Ik post even een foto van mijn kloontje. Ik heb gisteren mijn babyfoto's bekeken ze lijkt op mij met de oren van d'r vader. Nu snel een fles en dan probeer ik even bij te lezen.
[ link | afbeelding ]
Lekker bezig sac! ^O^ O+

XM, ik denk dat het heel goed van de overstap kan komen. Het merendeel van haar voeding verandert zo langzamerhand he. En daarnaast gaat ze natuurlijk ook steeds meer eten dus ook daar verandert de ontlasting van, kan er vanalles rondgaan op het kdv.... Als ze er geen last van lijkt te hebben zou ik er niet teveel achter zoeken.

Hier heb ik mn meiske weer gewoon op normaal tijdstip in bed gekregen *O* O+
pi_134093401
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
Ik zie de familie elke week minstens 3 keer. Toen ik beviel van de eerste zat dezelfde dag nog mijn hele kamer vol met al mijn familie O+
Bij Féline ging het wat moeilijk aangezien ze aan het werk waren maar zijn aan het einde van de middag allemaal langs geweest.

We hebben een hele hechte band. En dat vind ik ontzettend fijn maar er zijn toch aardig wat mensen die het niet begrijpen :') waar ik dan wel weer schijt aan heb maar toch :P
pi_134093449
Hier heb ik dr ook op een normaal tijdstip in slaap gekregen maar mevrouw spuugt haar speen om de 5 minuten een meter verder en gaat dan piepen :')
Dus ik ga zo lekker naar bed aangezien ik al sinds 5 uur wakker ben :P
  maandag 9 december 2013 @ 20:34:03 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134093751
Neuh ze is prima te pas :). En ze heeft een heel bordje aardappel wortel prut verorberd en hoefde daarna nog maar 50cc van haar fles *O*
  maandag 9 december 2013 @ 20:38:04 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134093955
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neuh ze is prima te pas :). En ze heeft een heel bordje aardappel wortel prut verorberd en hoefde daarna nog maar 50cc van haar fles *O*
Wat knap! *O*

Tally wat heerlijk om zo'n familie om je heen te hebben O+ Hoe gaat het met je oom? Kan me voorstellen dat als je zo'n goede band hebt met de familie, die situatie met je oom nog wat harder aankomt :*
pi_134094248
Olf ik was een vroege vogel tegen mijn zin in. En later ook tegen de zin van Riley. Werkweek is weer begonnen

Gotc dat is zeker geen leuk begin van de dag om ondergekotst te worden. Maar een lachebekkie op het aankleedkussen is O+

Venco wat ontzettend lief dat ie nu zelf contact zocht. O+

Las veel over doorkomende tandjes *O* voor de tandjes. Die van mij is nog steeds tandeloos

Tally, Pessie, Kyara en Sandaly door jullie post rammel ik gewoon voor een tweede O+

Venco hoe is de opvang dan nu geregeld als je werkt?
En meteen een vraag. Als ik over een tijdje voor een tweede ga, dan kan ik dat tegen de tijd dat ik zwanger ben toch doorgeven aan het KDV?

quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 09:49 schreef Tally het volgende:
Maar het is niet altijd dikke pret hoor :P
Gisteravond ging de oudste in bad met Papa. En ik dacht handig. Kan ik de jongste er even doorheen sleuren en aankleden voor dr bedje. Maar dat vond de oudste niet zo leuk want ZIJ ging toch met Papa in bad. Ja Féline je bent nu klaar ga maar weer naar Mama.
Haha. Zelfs dat maakt me aan het rammelen

Belle lange nacht dus. Maar dat knuffelen klinkt O+

Kyara gelukkig dat J. weer wat opgeknapt is. En ben je ver gekomen met de Kerstversieringen?

Bloempie hoe ging het wennen op het KDV? En nog maar een weekje vrij. Geniet maar van deze laatste week.
Fijn dat het slapen in de slaapzak goed ging. En hoe oud is hij nu. Hij is toch nog wel heul jong voor een tandje :*

Ahh LB. Je arme meisje. :*

Tally fijn dat je oom naar huis mag. En wat leuk dat je tante eindelijk kon komen kijken O+
En onze familie (vooral die van mijn vaders kant) is ook zo hecht. Zo fijn zo'n hechte familie.

Ferrari die foto O+

Vandaag weer de hele dag gewerkt. En de oude afdeling had aan mijn verjaardag gedacht. Ik kreeg van hun chocola en een kaartje. Zo lief
En Riley is nog steeds helemaal O+
Ik ging net alles klaar zetten voor de douche en had haar in haar kamertje gezet en haar deur dicht gedaan. Dus ik was bezig met alles klaarzetten, klopte ze op die dichte deur. Ze wilde naar mij toe. Toen maar alles klaargezet met een baby op mijn ene arm O+
pi_134094514
@Omen: tja, eigenlijk kunnen we kinderopvang niet betalen. We proberen dus nog steeds om en om te doen: dus man werkt en ik pas op en andersom.
Tja, nu hebben ze op werk weer de rooster/werktijden gewijzigd dus ik ben nu helemaal in een rotpositie.
Ik weet wel dat je vergoedingen kan krijgen enzo maar het komt er toch op neer dat ik per maand meer geld kwijt ben dan we eigenlijk kunnen missen. Maar ben bang dat we weinig keus hebben want ik vrees nu oprecht voor mijn baan.
Ik vroeg vandaag of mijn collega die mij kwam aflossen, 20 min eerder kon komen.
Tja, met veel zuchten en steunen kon dat dan wel. Maar zij is ook mijn leidinggevende dus het voelde echt heel vervelend. Ik weet gewoon dat ze het irritant vindt.
Pfoe! ;(

Bah, ik ben gelijk depri. :')

Maar wat lief van Riley!

A begon trouwens vandaag nu echt, echt, echt te kruipen! *O*
Hij stond al een tijdje in de juiste houding maar wist zich niet voort te bewegen.
Sinds gister wel meer buikschuiven.
Dus vandaag broek uit, geweldig, nieuw speeltje (lees: lege shampoofles) in beeld, camera erbij...1, 2, 3 Go!
En ja hoor...na een buikschuif toch ineens die opgetrokken knieën en kroop hij een keer of 2,5. :P
Maar door de gladde vloer schoof hij steeds het flesje naar voren, zonder het te pakken en dat was wel een heel leuk spelletje! Dus kruipend, strompelend, schuivend door de gang.
Sweeeeet! En allemaal op film!

O+

[ Bericht 17% gewijzigd door vencodark op 09-12-2013 21:03:52 ]
pi_134094644
Dat snap ik Venco. Ik herinner me nu ook weer dat bij jouw het rooster helemaal aangepast werd. Is rot zeg. :*
  maandag 9 december 2013 @ 20:54:03 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134094791
Jeetje venco, wat een rotsituatie.. -O-
Is er een manier om het op te lossen?

Omen, wat hebben jullie het gezellig samen O+ Je klinkt altijd zo liefdevol!
  maandag 9 december 2013 @ 20:55:37 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134094870
He ja venco, dat is ook irritant. En kinderopvang kost inderdaad altijd geld, de toeslag dekt t nooit helemaal. De enige reden dat ik nog werk is dat ik nog altijd meer verdien per uur dan dat de opvang kost :') Anders stopte ik net zo lief met mijn rotbaantje.

Noor, lekker eten! ^O^

Omen, zo tof dat je voor een tweede wilt gaan O+ Volgens mij ga jij het heel leuk doen met 2 van die schatjes als Riley!

En nu rammel ik ook de pan uit..... :') ik heb zo'n zin om het allemaal nog een keertje te doen! Maar dan in ons nieuwe huis O+ Ik zit vanavond meubels uit te zoeken op marktplaats :9 I like!!
pi_134095352
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef GotC het volgende:
Jeetje venco, wat een rotsituatie.. -O-
Is er een manier om het op te lossen?

Omen, wat hebben jullie het gezellig samen O+ Je klinkt altijd zo liefdevol!
Andere baan die ietsje meer verdiend waardoor we ietsje minder hoeven bij te leggen. :') Maar ja, die zijn niet voor het oprapen.
Stoppen kan ook niet want die paar honderd euro die ik verdien, kunnen we ook niet missen.
  maandag 9 december 2013 @ 21:09:27 #55
259886 pessie
pi_134095501
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Andere baan die ietsje meer verdiend waardoor we ietsje minder hoeven bij te leggen. :') Maar ja, die zijn niet voor het oprapen.
Stoppen kan ook niet want die paar honderd euro die ik verdien, kunnen we ook niet missen.
Heb je het wel goed uitgerekend met de toeslagen?
Maar wel rot :*
pi_134095559
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Heb je het wel goed uitgerekend met de toeslagen?
Maar wel rot :*
Moet het sowieso nog narekenen ja. Maar moet ook flexibele opvang hebben en dat kost ook meer.
  maandag 9 december 2013 @ 21:10:54 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134095560
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ugh, dat schiet niet op :{ Zo naar dat het gewoon eigenlijk een onhoudbare situatie is.. :*

LB, rammeldebammel :D
pi_134095663
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Ugh, dat schiet niet op :{ Zo naar dat het gewoon eigenlijk een onhoudbare situatie is.. :*

LB, rammeldebammel :D
Tja, ik had het mij een paar jaar terug ook niet zo voorgesteld. :P
pi_134095665
quote:
5s.gif Op maandag 9 december 2013 18:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jep. En die vaste voeding doet ook vanalles. Hier hebben we iedere dag een poepluier. Yeah voor de movicolon. Maar poep van vaste voeding :r :r
  maandag 9 december 2013 @ 21:16:21 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134095824
Proefberekening kinderopvangtoeslag ^O^

en

Kinderopvangtoeslagtabel (hoeveel procent wordt vergoed op basis van je inkomen) Voor een tweede kindje een stuk meer dan voor je eerste dus! Mochten sommige mensen daardoor nog twijfelen voor een tweede..... oO<
  maandag 9 december 2013 @ 21:22:15 #61
259886 pessie
pi_134096129
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:16 schreef LadyBlack het volgende:
Proefberekening kinderopvangtoeslag ^O^

en

Kinderopvangtoeslagtabel (hoeveel procent wordt vergoed op basis van je inkomen) Voor een tweede kindje een stuk meer dan voor je eerste dus! Mochten sommige mensen daardoor nog twijfelen voor een tweede..... oO<
En je toetsingsinkomen is je verzamelinkomen van de ib. Dus bij een eigen huis -> meer toeslag.
  maandag 9 december 2013 @ 21:25:02 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134096275
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:22 schreef pessie het volgende:

[..]
En je toetsingsinkomen is je verzamelinkomen van de ib. Dus bij een eigen huis -> meer toeslag.
Als je de goede schatting doorgeeft ja ;) Zal je verbazen hoeveel mensen denken dat de toeslag automagisch voor je berekend en gecheckt wordt... Dat is dus NIET zo oO<
pi_134096448
Stomme vraag misschien, maar geldt dat ook voor 2 huizen? :?

Btw, niemand mijn blije, cake-kruipt post gezien? :@
pi_134096509
Kan niet quoten op de tablet. Of ik weet gewoon niet hoe het moet :)

Omen: wennen ging prima, hij slaapt alleen wat minder dan dat hij thuis doet. Hij ligt nu al vanaf half 6 te slapen. Hij vind de andere kindjes reuze intressant. Leuk om te zien :)
Hij is morgen 14 weken. De snelle jelle. Met 10 weken rolde hij van buik naar rug.
pi_134096542
Leg uit LB. Ik heb het vorige maand voor het eerst aangevraagd en vond het echt hogere wiskunde.

Gelukkig hebben ze het zelf aangepast.
Maar ik kreeg dus vorige week een brief dat mijn kindgebonden budget niet verlengt wordt in 2014.
Tja.....dat kreeg ik sowieso niet :')
Kinderopvangtoeslag wel :P
  maandag 9 december 2013 @ 21:31:33 #66
259886 pessie
pi_134096598
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als je de goede schatting doorgeeft ja ;) Zal je verbazen hoeveel mensen denken dat de toeslag automagisch voor je berekend en gecheckt wordt... Dat is dus NIET zo oO<
Ik heb dit weekend weer geprobeerd te berekenen hoeveel toeslag we mogen ontvangen als je uitgaat van je toetsingsinkomen, maar ik weet nooit precies hoeveel we terug krijgen. Ik heb dus een grove ruime schatting gemaakt voor 2014, nu maar hopen dat we daarna geld terugkrijgen ipv moeten betalen. Over 2013 moeten we waarschijnlijk bijbetalen.
pi_134096602
Ja, die brief kreeg ik ook. Vorig jaar ook inderdaad. En een brief om bij te betalen }:|
pi_134096679
Ik kan het ook onze belastingconsulent laten uitrekenen toch?
  maandag 9 december 2013 @ 21:34:08 #69
259886 pessie
pi_134096759
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:28 schreef vencodark het volgende:

Nouuuuuu, aangezien er een regeling is voor hyp.aftrek voor een 2de woning die te koop staat mits niet verhuurt op dat moment zou dat een gunstig effect op je toeslag kunnen zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 21:35:18 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134096822
Ok kinders, goed opletten. Ik zal het principe uitleggen.

Jij vraagt kinderopvangtoeslag 2014 aan en geeft daarbij op hoeveel je denkt te gaan verdienen in 2014. Dat weet je nooit helemaal zeker dus kun je het beste een ruime schatting doorgeven. De belastingdienst Toeslagen betaalt jou toeslag uit gebaseerd op dat geschatte inkomen. Na afloop van 2014 ga je aangifte doen bij de Inkomstenbelasting. Zij geven jouw inkomen door ter controle aan de afdeling Toeslagen, die daarmee een definitieve berekening maakt over 2014.

Heb je een te laag inkomen doorgegeven, dan moet je terugbetalen. Heb je teveel uren opgegeven, dan moet je terugbetalen.
Bij een te hoog inkomen of een te laag aantal uren, krijg je toeslag nabetaald.

Dit jaar is ook iets nieuws: de mogelijkheid om een boete te krijgen als je je wijzigingen niet doorgeeft (zoals verandering in je inkomen of de opvanggegevens).
pi_134096840
Tja ik heb de gok van bijbetalen genomen omdat het maar om 6 weken gaat.
De kans is aanwezig omdat ze op mijn werk gaan stoppen met het uitkeren van een bonus bij een goede prestatie :{ dus nu krijgen we eind december een eindberekening over 2013 ipv in de gebruikelijke april.
Lekker onduidelijk weer danic :')
Maar goed een extra uitkering dus waardoor mijn jaarinkomen hoger is dan normaal.
  maandag 9 december 2013 @ 21:35:44 #72
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134096845
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:28 schreef vencodark het volgende:

Nee, kan ie kruipen?? ^O^ Stoer! *O*
pi_134096853
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:34 schreef pessie het volgende:

[..]

Nouuuuuu, aangezien er een regeling is voor hyp.aftrek voor een 2de woning die te koop staat mits niet verhuurt op dat moment zou dat een gunstig effect op je toeslag kunnen zijn.
Wordt dus wel verhuurt. -O-
  maandag 9 december 2013 @ 21:36:35 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134096897
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Maar heb je dan 2 koopwoningen of een huurappartement en een koopwoning?
pi_134096905
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Dit jaar is ook iets nieuws: de mogelijkheid om een boete te krijgen als je je wijzigingen niet doorgeeft (zoals verandering in je inkomen of de opvanggegevens).
Ik heb de boel stopgezet maar niet mijn inkomen aangepast. Kan ik dan nog een boete krijgen?
pi_134096929
vencodark, wat tof dat er gekropen wordt!
en wbt de toeslagen, een gastouder is geen optie? Je krijgt wel minder toeslag, maar ze zijn hier in ieder geval goedkoper..
  maandag 9 december 2013 @ 21:37:39 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134096947
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb de boel stopgezet maar niet mijn inkomen aangepast. Kan ik dan nog een boete krijgen?
Nee als je het stop hebt gezet ben je niet meer verplicht wijzigingen door te geven.

Wel als je nog andere toeslagen hebt natuurlijk.
pi_134096948
Duidelijk dank LB.
pi_134096952
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een beetje. O+ (bedankt voor je cheer).

Ik voel me een muts dat ik het graag nog even onder de aandacht wilde brengen. :@ :')
  maandag 9 december 2013 @ 21:38:29 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134096983
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1! Wat gaaf! Dat lijkt me zo bijzonder O+

Ik ben blij komend jaar nog niks te maken te hebben met kinderopvang zeg :X
pi_134096986
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:37 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee als je het stop hebt gezet ben je niet meer verplicht wijzigingen door te geven.

Wel als je nog andere toeslagen hebt natuurlijk.
Thanx! :*

Nee, helaas nergens meer recht op.
pi_134096997
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar heb je dan 2 koopwoningen of een huurappartement en een koopwoning?
Beide koop, ene is het appartement dat vanaf 1 jan. wordt verhuurd. Andere is eengezinswoning.
  maandag 9 december 2013 @ 21:39:55 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134097046
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2013 21:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Thanx! :*

Nee, helaas nergens meer recht op.
Same here, maar ik bedenk dan altijd maar dat dat blijkbaar betekent dat we vrij veel inkomen hebben.

Ik kom echt massa's mensen tegen op mn werk die het met kinderen en al moeten rooien van 20.000 euro per jaar.... Wat zeg ik, ook nog wel veel minder. Mensen met een uitkering enzo, dat is soms maar 13.000 per jaar.
pi_134097047
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
vencodark, wat tof dat er gekropen wordt!
en wbt de toeslagen, een gastouder is geen optie? Je krijgt wel minder toeslag, maar ze zijn hier in ieder geval goedkoper..
We willen geen gastouder. Man wilt er echt niet aan, ik had er nog wel aan willen denken.
Dacht trouwens dat die duurder waren (heb ergens op een briefje alles opgeschreven).
pi_134097050
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 20:49 schreef vencodark het volgende:
A begon trouwens vandaag nu echt, echt, echt te kruipen! *O*
Hij stond al een tijdje in de juiste houding maar wist zich niet voort te bewegen.
Sinds gister wel meer buikschuiven.
Dus vandaag broek uit, geweldig, nieuw speeltje (lees: lege shampoofles) in beeld, camera erbij...1, 2, 3 Go!
En ja hoor...na een buikschuif toch ineens die opgetrokken knieën en kroop hij een keer of 2,5. :P
Maar door de gladde vloer schoof hij steeds het flesje naar voren, zonder het te pakken en dat was wel een heel leuk spelletje! Dus kruipend, strompelend, schuivend door de gang.
Sweeeeet! En allemaal op film!

O+
*O* en leuk dat je het hebt kunnen filmen O+
  maandag 9 december 2013 @ 21:40:10 #86
259886 pessie
pi_134097054
quote:
3s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:

Een boete?! En wat nou als je in januari al een hoger dan nodig jaar bedrag hebt ingevoerd en het inkomen in september behoorlijk omhoog gaat zodat je jaarinkomen toch hoger is dan verwacht? Wat nog niet eens zeker is omdat je pas in maart het jaar erop echt weet hoe het zit?
  maandag 9 december 2013 @ 21:41:09 #87
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134097099
Ik mag vrijdag naar Groningen toe voor de aanslag van volgende jaar. De combinatie, vertrekregeling, toeslagen, thuisblijfpremie en ouderschapsverlof ... grrrr :( .
Afhankelijk van die uitkomst ga ik wel of niet werken volgend jaar.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 9 december 2013 @ 21:41:12 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134097104
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Feit blijft dat je voor je eerste koopwoning recht hebt op hypotheekrente aftrek en dat dit je inkomen naar beneden brengt.
Daardoor heb je recht op meer toeslag dan je denkt wellicht. Kijk eens naar het totaal inkomen op je IB aangifte 2012 en wat je op basis van gewoon jullie brutolonen x 12,96 aan inkomen kreeg in 2012.
Ligt vast een stukje uit elkaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 9 december 2013 @ 21:41:57 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134097132
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Een boete?! En wat nou als je in januari al een hoger dan nodig jaar bedrag hebt ingevoerd en het inkomen in september behoorlijk omhoog gaat zodat je jaarinkomen toch hoger is dan verwacht? Wat nog niet eens zeker is omdat je pas in maart het jaar erop echt weet hoe het zit?
Dan moet je in september een wijziging van je inkomen doorgeven.
  maandag 9 december 2013 @ 21:42:34 #90
244125 laziness
pi_134097160
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

We willen geen gastouder. Man wilt er echt niet aan, ik had er nog wel aan willen denken.
Dacht trouwens dat die duurder waren (heb ergens op een briefje alles opgeschreven).
Er komen vaak kosten voor een gastouderbureau nog bovenop en die zitten in het uurloon wat de belastingdienst vergoedt niet meegerekend dus afhankelijk van hoeveel het bureau kost kan het inderdaad duurder uitvallen dan een kdv.
  maandag 9 december 2013 @ 21:44:21 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134097232
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Er komen vaak kosten voor een gastouderbureau nog bovenop en die zitten in het uurloon wat de belastingdienst vergoedt niet meegerekend dus afhankelijk van hoeveel het bureau kost kan het inderdaad duurder uitvallen dan een kdv.
Lazi :W

Je mag bemiddelingskosten wel doorrekenen in de uurprijs :Y

Maargoed, misschien is deze discussie ook wel iets voor het kinderopvang en toeslagtopic
pi_134097261
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Feit blijft dat je voor je eerste koopwoning recht hebt op hypotheekrente aftrek en dat dit je inkomen naar beneden brengt.
Daardoor heb je recht op meer toeslag dan je denkt wellicht. Kijk eens naar het totaal inkomen op je IB aangifte 2012 en wat je op basis van gewoon jullie brutolonen van 12,96 aan inkomen krijgt.
Ligt vast een stukje uit elkaar.
Brutolonen van 12,96?

Gedoe. Ik hou niet van gedoe. :(
Maar moet het wel preciezer uitzoeken.
  maandag 9 december 2013 @ 21:45:13 #93
244125 laziness
pi_134097286
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Je mag bemiddelingskosten wel doorrekenen in de uurprijs :Y

Maargoed, misschien is deze discussie ook wel iets voor het kinderopvang en toeslagtopic
Ja maar de belastingdienst vergoed vaak maar max het bedrag wat de gastouder vraagt en dan komen de bemiddelingskosten er nog bovenop wat je dus zelf per uur moet betalen dan.
  maandag 9 december 2013 @ 21:46:46 #94
244125 laziness
pi_134097371
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Brutolonen van 12,96?

Gedoe. Ik hou niet van gedoe. :(
Maar moet het wel preciezer uitzoeken.
Ja was een foutje. Moest x 12,96 zijn. Dat is je brutoloon inclusief vakantiegeld namelijk ;)

Maar je belastingconsulent kan je vast een eind helpen.
Anders heb ik nog een vent thuis die ook veel weet want het is zijn werk O-) Stuur gerust een berichtje.
pi_134097630
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 21:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja was een foutje. Moest x 12,96 zijn. Dat is je brutoloon inclusief vakantiegeld namelijk ;)

Maar je belastingconsulent kan je vast een eind helpen.
Anders heb ik nog een vent thuis die ook veel weet want het is zijn werk O-) Stuur gerust een berichtje.
Sowieso moeten we onze consulent nog bellen. Zal dat snel eens doen. :)
  maandag 9 december 2013 @ 21:51:16 #96
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134097649
Ik heb me in die kinderopvangtoeslag dit voorjaar uitgebreid in verdiept tijdens mijn zwangerschasverlof, toen was het plan dat ik nl zou gaan werken na mijn zwangerschap. (8> heeft daar geen verstand van en geen interesse in
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_134098064
Wij moeten meer zelf betalen bij een gastouder zie ik, maar we nemen veel minder uren af dan bij een creche. En nu ze zelf kinderopvang worden wordt het voor ons beter. Het tarief gaat wel omhoog, maar we krijgen over de volledige uurprijs toeslagen.
pi_134098114
Venco een kruipende E!!

Die brief over kindegebonden budget hebben wij ook gekregen van de belastingdienst. Was even een huh??? momentje.

Ik vond het ook nogal een gedoe om die kinderopvangtoeslag aan te vragen. ML heeft nog wel eens een bonus. Het aantal uren opvang per maand verschilt ook nog, want werk in de zorg dus regelmatig weekenden en avonddiensten.leuker kunnen ze het niet maken maar moet zeggen ook niet makkelijker :)
  maandag 9 december 2013 @ 22:01:19 #99
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134098274
Kun je dan niet bv per maand je aantal uren aanpassen via het belastingprogramma? en anders misschien eens vragen bij je gastouderbureau of kdv bloempie.
  maandag 9 december 2013 @ 22:05:25 #100
244125 laziness
pi_134098538
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:01 schreef -mandy- het volgende:
Kun je dan niet bv per maand je aantal uren aanpassen via het belastingprogramma? en anders misschien eens vragen bij je gastouderbureau of kdv bloempie.
Dat is wel de bedoeling dat je doet ja maar dat levert best een berg administratie op en maakt het niet overzichtelijker voor jezelf en de belastingdienst.
Ze rekenen het steeds weer op jaarbasis uit waar je recht op hebt en delen dat door 12.
Als je deze maand veel uren afneemt en volgende maand weinig dan kan je maandbedrag opeens behoorlijk schommelen.

Lijkt me inderdaad niet de meest ideale situatie bloempie. Hoop rompslomp brengt het met zich mee.
Wat je wel zou kunnen doen is uit gaan van een gemiddeld aantal uren. En de laatste paar maanden van het jaar dan bij plussen of minnen ipv elke maand aan gaan zitten passen...
  maandag 9 december 2013 @ 22:05:39 #101
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134098555
Yay voor je kruipert venco *O*. Boo voor de roosterstress..

Al die toeslagen enzo, daar houd ik me echt niet bezig, ik snap daar echt geen bal van :@.

Is bij jullie pappa ook veel leuker en interessanter? Hier wel }:| :'). Soms ben ik dan wel eens bang dat Noor me helemaal niet lief vindt, of bij zich wil hebben ;(. Doordat ik zo stressy kan zijn... Dat ze liever niet bij me is ofzo.. Meh.
pi_134098569
Wordt elke maand wijzigingen doorgeven denk ik. Moet ik dat natuurlijk niet vergeten :)

Zijn jullie ook nog steeds zo vergeetachtig? Begon halverwege de zwangerschap en is niet meer weggegaan:(
  maandag 9 december 2013 @ 22:12:23 #103
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134098906
Kalender-herinnering op je telefoon!
Het vergeten was hier ook erger na de bevalling dan tijdens de zwangerschap, maar het gaat over!!!
  maandag 9 december 2013 @ 22:13:45 #104
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134098982
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is bij jullie pappa ook veel leuker en interessanter? Hier wel }:| :'). Soms ben ik dan wel eens bang dat Noor me helemaal niet lief vindt, of bij zich wil hebben ;(. Doordat ik zo stressy kan zijn... Dat ze liever niet bij me is ofzo.. Meh.
:* ik denk dat je dat vooral zelf bedenkt.

Papa is hier superrrrrrrleuk, ze gaat echt hardop giechelen als ze hem ziet soms O+ maar toch vind ik zelf dat E mij de allerliefste vindt :+
pi_134099606
XM ik herken het niet echt, denk ook niet dat het zo is, maar vind het vaak wel jammer dat ik baby niet in slaap krijg als ze overstuur is en vriend het wel lukt. }:| dan denk ik wel hallloooooo wat doe ik verkeerd?

A van venco kruipt!

En meer weet ik niet. Ik ben sinds 3 uur vannacht op, heb 9 uur gewerkt en gegeten en wijntje gedronken met vrienden in andere stad, tijd om keihard te gaan slapen! :W
pi_134099660
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay voor je kruipert venco *O*. Boo voor de roosterstress..

Al die toeslagen enzo, daar houd ik me echt niet bezig, ik snap daar echt geen bal van :@.

:*
Hier was papa twee jaar lang favoriet. Ik was lief enzo en als er echt iets was kwam ze bij mij. Maar voor spelen enzo was het papa! Sinds een paar weken zit er een peuter tegen me aangeplakt die al gaat huilen als ze iets met papa moet doen terwijl ik ook thuis ben bijvoorbeeld.
Kortom: alles gaat in faaaaaaases.
  maandag 9 december 2013 @ 22:27:59 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134099779
Slaap ze Olf :*
Hopelijk heeft je meisje vannacht minder last.

Hier alleen een dreumes in de papafase. Meisjes willen mama want mama geeft melk. Maar papa is ook leuk O+
pi_134099883
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef bloempie1 het volgende:

Zijn jullie ook nog steeds zo vergeetachtig? Begon halverwege de zwangerschap en is niet meer weggegaan:(
Ja. :(
Zo had ik bijna een heeeeele belangrijke rekening niet betaald ivm ons nieuwe huis. Dat moet 2 dagen voor oplevering op hun rekening staan...woensdag wordt het opgeleverd en nu 3 uur geleden overgemaakt. :@
Ik ben een slechte vrouw. ;(

Moet echt alles opschrijven.
  maandag 9 december 2013 @ 22:33:11 #109
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134100072
Venco-baby kruipt!!! *O*

Weltrusten Olf!
  maandag 9 december 2013 @ 22:33:15 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134100074
Ik-verteller wel veel maar dat komt meer door de hectiek in huis in combinatie met continu slaaptekort.
pi_134100421
Nou, ik heb niet heel veel genist hier..
Ben thuis van een avond hard werken..

Morgen wordt de eerste paal van ons huis geslagen met een feestje erbij *O*

Hogere wiskunde hier weer met al die toeslagen!

De kleine van Venco kruipt!!!

Omen, wat super tof en stoer dat jij ook een tweede wil!

En hier is papa ook leuker... Stom!
pi_134100453
Oeps venco

Hoop dat het gauw beter wordt. Is wel zo handig op het werk :)
Zal bij mij ook wel met wat slaaptekort te maken hebben. Hij komt snachts meestal een keer. Maar val nooit zo snel weer in slaap. Lig je dan 3 kwartier wakker te zijn.
  maandag 9 december 2013 @ 22:41:40 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134100507
3 kwartier wakker = slaaptekort?

Schattig ;)
  maandag 9 december 2013 @ 22:42:53 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134100569
Ze maakt meer oogcontact met hem en dan kan ik op mn kop gaan staan, maar dan wil ze me gewoon niet aankijken. Als ze tussen ons in ligt, gaat ze ook eerder naar hem toe draaien. Nu speelt ie wel vals, want baard en dat is natuurlijk veel interessanter dan mijn kin :{w. Maar las in dat boekje Mensenkinderen dat als je niet lekker in je vel zit ofzo, baby's zich moeilijker aan je hechten en dan ben ik wel bang dat ik het al verpest hebmet haar.

Naja stomme onzekerheid enzo :').
pi_134101163
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze maakt meer oogcontact met hem en dan kan ik op mn kop gaan staan, maar dan wil ze me gewoon niet aankijken. Als ze tussen ons in ligt, gaat ze ook eerder naar hem toe draaien. Nu speelt ie wel vals, want baard en dat is natuurlijk veel interessanter dan mijn kin :{w. Maar las in dat boekje Mensenkinderen dat als je niet lekker in je vel zit ofzo, baby's zich moeilijker aan je hechten en dan ben ik wel bang dat ik het al verpest hebmet haar.

Aaaah. :*
Volgens mij kan je het nu echt niet zomaar verpesten hoor. Relatie tussen moeder en kind is op meer dingen/periodes gebaseerd dan alleen de eerste maanden. :) Je doet vast super je best en ondanks dat je moeder bent...je bent ook vrouw, partner, werknemer wellicht, dochter etc. Je privé-zorgen en gevoelens zijn niet ineens verdwenen als je een baby hebt.

A vindt mij en zijn vader allebei heel leuk. Hij ziet papa alleen iets minder dus hij is vanzelf gelijk blij als hij binnenkomt. Maar vandaag was het dus andersom. Daddy paste op en ik kwam in de middag thuis. O+
En hij vindt mijn schoonouders, broertje en mijn vader hilarisch. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 09-12-2013 23:01:02 ]
  maandag 9 december 2013 @ 22:57:06 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134101248
Wat venco zegt! :Y
  maandag 9 december 2013 @ 23:10:30 #117
244125 laziness
pi_134101871
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

Mijn O. heeft ook zo'n periode gehad. Deels ingegeven doordat ik veel meer tijd met hem doorbracht dan papa.
Maar er komen nog meer fases van eenkennigheid en tijdelijke voorkeuren van je kind. Laat je er vooral niet door van de wijs brengen. Het hoort er allemaal bij.

En bij mij was er bepaald geen roze wolk en kind knuffelt en kust zich gek naar mij toe dus ook dat hechten zal wel los lopen denk ik dan.
pi_134106408
Riley werd ineens huilend wakker. Nachtmerrie ofzo? Even geknuffeld en schone luier aangedaan.
Nu ligt ze weer op bed. Mijn moppie O+

Venco ik had je berichtje gemist. Wat goed dat ie kruipt. En wat leuk dat je het gefilmd hebt *O*

Die toeslagen vind ik hogere wiskunde hoor :@

XM ik ben ook wel eens onzeker dat Riley mij niet leuk vindt. Ze is echt helemaal gek op haar oma en zondag wilde ze liever bij haar dan bij mij.
En eigenlijk weet ik dat ik me dan onterecht zorgen maak, maar op zo'n moment maak ik me dan ineens zorgen dat ik iets fouts heb gedaan. Inderdaad alleen maar stomme onzekerheid. :*
pi_134106984
Riley slaapt gelukkig alweer ruim een uur. Nu ik nog. Maar slapen wilt niet lukken dus :O
pi_134107373
Ook Goedemorgen :P

Maar bij jou ook al omen? Wij hadden hier ook rond 01.00 en rond 04.00 een krijsen de Rosalie (ze huilt nooit, ze doet gelijk alsof ze doodvermoord wordt) en we zijn er niet achter gekomen wat er Nou was. Honger iig niet.
Hoop niet op het einde van een doorslaaptijdperk.
Zat er ook geen sprong rond 35/36 weken?

[ Bericht 74% gewijzigd door danic op 10-12-2013 06:57:33 ]
pi_134107452
Goedemorgen!
A is nu ook wat onrustiger 's avonds/'s nachts. Wilt rond half 6 soms al gaan slapen, wordt rond 10 ineens huilend wakker, midden in de nacht nog een keer (gewoon ontspannen wakker) en dan weer tegen half 7 á 7 uur.
Hij ging een tijd lang rond half 7 slapen, werd soms tegen 4 pas wakker en sliep dan tot tegen 7 weer.
Maar goed, we zien het wel. Geen last van. :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:03:11 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134107708
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 06:51 schreef danic het volgende:
Ook Goedemorgen :P

Maar bij jou ook al omen? Wij hadden hier ook rond 01.00 en rond 04.00 een krijsen de Rosalie (ze huilt nooit, ze doet gelijk alsof ze doodvermoord wordt) en we zijn er niet achter gekomen wat er Nou was. Honger iig niet.
Hoop niet op het einde van een doorslaaptijdperk.
Zat er ook geen sprong rond 35/36 weken?
Yup, tussen 33.5 en 37.5 zit een sprong :)
pi_134107861
Mandy ik vergeet nog steeds meer dan voor de zwangerschap maar tis inderdaad minder geworden! :Y

Olf, lekker geslapen? :Z

Omen nog wel in slaap gevallen hoop ik?

Danic het is vast tijdelijk!

Venco, kruiper!! ^O^ leuk he? Zo zelfstandig ineens!

Wij hebben voor het eerst in F's leven een gebroken nacht gehad. Elke twee uur wakker en ook niet makkelijk weer inslapen. Ik denk dat hij voortanden krijgt O+
Hij was van slag gister en had ook koorts gisteravond, maar vanmorgen was het alleen nog verhoging. Dus dat gaat hoop ik de goede kant op!
pi_134107890
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Kyara het volgende:

Schattig ;)
Dat is mogelijk hoor, zeker na weken. Het ligt er maar net aan hoeveel slaap je nodig hebt en hoe goed je ertegen kan. Daar hoeft wmb niet meteen zoiets op gezegd te worden. Dat was laatst ook al, ja, een aantal hier heeft echt lange tijd kutnachten, maar dat betekent niet dat anderen zich ook niet moe/rot/gesloopt kunnen voelen.

Hier voor ons doen ook een slechte nacht met 2.00-4.00-7.30 uur. Ik ben dus moe (maar ik ben bijna altijd moe), sue me :(.

Venco, wat tof dat hij kruipt! *O* En wat klote van je werk zeg...

Hier pas sinds de bevalling vergeetachtig, kan soms zelfs mn katten niet meer uit elkaar houden in een eerste blik - dat is écht vreemd. Ook gewone woorden enzo, allemaal weg :'(.
Home is where the O+ is...
pi_134108091
Cwen, ben het wel met je eens. Structureel drie kwartier minder slapen dan ik nodig heb breekt mij ook op. Máár Bloempie, drie kwartier valt er misschien wel bij te pakken als je wat eerder naar bed gaat. ^O^
pi_134108220
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Kyara het volgende:

Schattig ;)
Wat een nare denigrerende opmerking zeg. Het is maar net wat iemands referentiekader is en alsof iemand anders vanachter een schermpje daarover kan oordelen.....
*poef* nu is het weg
pi_134108236
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:52 schreef Suikertante het volgende:
Cwen, ben het wel met je eens. Structureel drie kwartier minder slapen dan ik nodig heb breekt mij ook op. Máár Bloempie, drie kwartier valt er misschien wel bij te pakken als je wat eerder naar bed gaat. ^O^
Dat klopt uiteraard ook :D.

Maar ook dat moet wel kunnen, dus dat brengt mij ook gelijk bij een vraag: vanaf welke leeftijd gingen jullie baby's 'vroeg' slapen? Ellie is eigenlijk vanaf haar geboorte al in de avond wakker en gaat elke avond tussen 22.00 en 23.30 uur slapen voor de nacht. We gaan dus altijd met haar mee naar bed. He is trouwens wel echt haar ritme, want als we afwijken of vroeger wekken is ze niet te genieten. Het is ook niet erg, maar ik hoor steeds vaker om me heen dat het 'abnormaal' is, dus hoe was dat bij jullie?
pi_134108385
Ik snap jullie kritiek om Kyara's opmerking maar ik weet zeker dat ze het niet zo bedoelde. :)
pi_134108487
Cwen, ik denk dat Sticker nu sinds een maand (of twee?) er tegelijkertijd met zijn grote broer in ligt 's avonds (tussen 19 en 19:30). Daarvoor was het in de avond toch veel plakken/clusteren, en ging hij met ons mee naar bed als wij gingen slapen. Ik weet niet of wij een graadmeter zijn, maar heel gek is het niet denk ik. :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:28:31 #130
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134108553
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar ook dat moet wel kunnen, dus dat brengt mij ook gelijk bij een vraag: vanaf welke leeftijd gingen jullie baby's 'vroeg' slapen? Ellie is eigenlijk vanaf haar geboorte al in de avond wakker en gaat elke avond tussen 22.00 en 23.30 uur slapen voor de nacht. We gaan dus altijd met haar mee naar bed. He is trouwens wel echt haar ritme, want als we afwijken of vroeger wekken is ze niet te genieten. Het is ook niet erg, maar ik hoor steeds vaker om me heen dat het 'abnormaal' is, dus hoe was dat bij jullie?
We zijn met een maandje of 5 begonnen om haar na de fles van 18u rond 19u op bed te leggen en dan weer eruit te plukken voor de late fles. Het was 2-3 avonden wat sputteren en huilen en toen ging het goed :Y. En dan heb je ineens weer een deel van je avond terug, ook wel lekker! Weer even tv aan soms, want dat doen we niet als Noor in de kamer is.
pi_134108586
Cwen, A ging van de bevalling tot hij een maand of 3 was (einde van mijn verlof) tussen 22:00 en 23:00 slapen. Daar hoorde standaard een half uurtje huilen/troosten bij vanaf half 8 trouwens. :P
Sinds mijn verlof begon hij rond 8 te gaan slapen, daarna rond 7 en nu soms voor 6 uur al!
Maar ik heb ergens eens gelezen dat de beste slaaptijd voor een baby tussen 7 en 8 zou zijn (vraag mij niet waarom).
pi_134108598
quote:

[..]

Ow ging vanaf twee maanden na z'n 21.00 voeding naar bed (dus lag er 10 uur in), maar was rond half 12 wel weer wakker.., zou me nog niet druk erover maken Cwen, tenzij jezelf er veel last van heb natuurlijk :)

Trouwens over rotnachten gesproken..
Ik hoor er echt niet meer bij.. Vannacht heeft Ow (verkouden en een beetje benauwd) weer geslapen van 1.00 - 6.45 :D
De 4 uur slaap nachten crisis is na 5 maanden voorbij... Moeders met slaaptekort er is hoop!!!!!!

En als vannacht de fokwet zich laat zien ik hier heel hard gillen ;)
pi_134108705
Venco, je baby kruipt, wat TOF! *O*

Loj, heerlijk zeg! Enig idee hoe dat komt, hebben jullie iets veranderd?

Mijn baby kan zitten. Heulemaal selluf. O+

Ik doe niet meer mee aan de slaapverhalen. Ik krijg een beetje het gevoel dat het niet uitmaakt wat je zegt, er is altijd wel iemand waarbij het verkeerd valt.. :@
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:42:50 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134108757
Fijn Loj! Heb je ook het idee dat er iets anders is? Of dat Ow iets nieuws kan?

Cwen, E ging ook heel lang pas om 23u met ons mee naar boven :Y Ik moet hard nadenken wanneer ze zelf ging... Denk rond 4 maanden? Toen was ze eigenlijk altijd wel om 21:00 knockout. En dat is met de wintertijd 20:00 geworden ^O^
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:43:26 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134108770
Sticker!! Wat goed! *O*
pi_134108774
Geen idee hoe het komt, misschien was t een hele lange fase ;)
Verder leert hij nu dagelijks nieuwe dingen, maar de hoort wel bij z'n leeftijd :)

LE, wat knap van je baby!!!! Wow *O*
pi_134108783
Hehe, Ow had de Sprong Der Sprongen!
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:53:21 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134108899
ZitSticker *O*

En Loj, ik duim dat het de mother of all jumps :') was!
pi_134109087
:* Venco, helemaal niet leuk van je werk en zo... Jammer dat je het niet kunt redden zonder jouw inkomen daar, ik duim dat er spoedig een passende oplossing in het verschiet ligt!
En dan natuurlijk *O* voor je kruipende jongetje! Meteen een heel eind!

XM, hier gaat ze ook schaterlachen van papa, als ie alleen al naar d'r kijkt, hij hoeft er helemaal niets voor te doen! Terwijl ze wel mijn blik zoekt en naar me lacht, maar niet zo hard en ik moet d'r ook moeite voor doen ;) In een drukke kamer wil ze wel altijd bij mij zitten. Ik zie het zo dat ik instinctief voor de serieuze dingen ben, zoals eten en geborgenheid en dat bind ons meteen aan elkaar. En dat ze papa aan zich bindt door heel hard naar hem te lachen en alles leuk te vinden wat hij doet. Verder kan de baard ook verschil maken en de stress ook, denk ik. Maar don't worry, jij bent haar mama en ze zal altijd van je houden! Het kan helpen als je haar uitlegt wat je voelt, misschien begrijpt ze woordelijk nog niet alles, maar gevoelsmatig begrijpt ze vast meer dan je denkt O+ :*

Suiker, hopelijk zijn ze tandjes snel door! Ik duim mee, ook voor hier thuis ;)

Cwen, ik heb dat vergeetachtige ook heel erg, nog steeds. Soms weet ik na 5 minuten al niet meer wat er vlak daarvoor gebeurde of wat ik met iemand heb afgesproken (dat ik uberhaupt iets met iemand afsprak). Hoop wel dat het bij mij ook weer eens wat minder zal worden ;) maar het is in principe helemaal niet raar en als het goed is gaat het dus ook wel gewoon weer voorbij :*
Het slapen was hier volgens mij ook vanaf een maand of 5 dat ze steeds vastere avond bedtijd kreeg. Nu gaat ze elke avond tussen half 7 en half 8 naar bed, ligt eraan hoe laat ze 's middags nog geslapen heeft en hoe moe ze is. Aan het begin ging het bij ons net als bij jou en op een gegeven moment vroeg ik het me ook wel eens af, hier ontstond het toen opeens eigenlijk vanzelf.

*O* L-E, zitten! Dat is knap! Hoe vindt ie het, om zo te spelen? O+
pi_134109194
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef vencodark het volgende:
Ik snap jullie kritiek om Kyara's opmerking maar ik weet zeker dat ze het niet zo bedoelde. :)
En dat denk ik ook O+
pi_134109617
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef vencodark het volgende:
En dan nog. Als je zelf vaak hele nachten en dat wekenlang wakker ben snap ik dat je moet lachen om zo'n opmerking.
pi_134109632
M'n staafmixer is deud :( Nu moet ik helemaal uit dit kut dorp met de tram voor een nieuwe :( want mijn kind eet geen potjes :') O+
pi_134110173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:38 schreef L-E het volgende:
Venco, je baby kruipt, wat TOF! *O*

Loj, heerlijk zeg! Enig idee hoe dat komt, hebben jullie iets veranderd?

Mijn baby kan zitten. Heulemaal selluf. O+

Ik doe niet meer mee aan de slaapverhalen. Ik krijg een beetje het gevoel dat het niet uitmaakt wat je zegt, er is altijd wel iemand waarbij het verkeerd valt.. :@
Dan kan je net zo goed niets meer posten, ook niet over de ontwikkeling van je kind want stel je voor dat een ander kind dat nog allemaal niet doet. ;)

Gewoon lekker blijven posten en zelf bedenken wat je met andermans posts doet. :)
pi_134110203
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed niets meer posten, ook niet over de ontwikkeling van je kind want stel je voor dat een ander kind dat nog allemaal niet doet. ;)

Gewoon lekker blijven posten en zelf bedenken wat je met andermans posts doet. :)
+1
Wijze woorden Venco!

Tally :( dat is stom!
pi_134110238
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:32 schreef Tally het volgende:

[..]

En dan nog. Als je zelf vaak hele nachten en dat wekenlang wakker ben snap ik dat je moet lachen om zo'n opmerking.
Maar dan is het toch nog steeds niet vriendelijk om dat zo te posten?

We weten niet precies hoe het bedoeld werd, want het is communicatie via beeldschermen. Eenieder vat het op zoals zij het leest en dat kan verschillen.

Plus, er is al vaker gezeik geweest rondom het slapen. Mensen die niet 'durven' posten dat hun kind doorgaans goed slaapt enzo. Er moet toch ruimte zijn voor iedereen hier!

Dat wat venco zegt, dus.
pi_134110339
Ff emo momentje:
11 maanden geleden kreeg ik nu ongeveer te horen bij de vk dat ze m'n bloeddruk wat aan de hoge kant vond..
En hebben we dat toen samen weg gelachen omdat ik die dag ervoor een beetje veel had gedaan... (Lees: kdv bezocht, vakantiebeurs, uit eten en babykleertjes gestreken tot 12 uur 's nachts).

(Toen ze dat hoorde stuurde ze me weg met een bel en rustig aan doen advies en een extra afspraak...)
pi_134110362
Inschattingsfoutje van de vk he Loj? ;(
pi_134110369
Er zijn ook goede slaap verhalen hoor. Gisteren bijvoorbeeld heb ik Femke om half tien wakker gemaakt omdat we bijna richting zwembad moesten. Had madam gewoon 15 (!!) uur geslapen!
(Wat overigens niet handig was, want nu was ze veel te wakker tijdens Lars' lesje en was ze niet van plan een half uurtje rustig in de maxicosi te blijven zitten :X )
pi_134110400
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:00 schreef Cwen het volgende:

[..]

Plus, er is al vaker gezeik geweest rondom het slapen. Mensen die niet 'durven' posten dat hun kind doorgaans goed slaapt enzo. Er moet toch ruimte zijn voor iedereen hier!

Dat wat venco zegt, dus.
Daar voel ik me soms wel een beetje de oorzaak van :'(
Omdat ik regelmatig over mijn extreme nachten postte en men wel eens zij dat ze dan spontaan niet meer durfde te klagen :'(

Maar doen!
pi_134110411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:07 schreef Shandaly het volgende:
Er zijn ook goede slaap verhalen hoor. Gisteren bijvoorbeeld heb ik Femke om half tien wakker gemaakt omdat we bijna richting zwembad moesten. Had madam gewoon 15 (!!) uur geslapen!
(Wat overigens niet handig was, want nu was ze veel te wakker tijdens Lars' lesje en was ze niet van plan een half uurtje rustig in de maxicosi te blijven zitten :X )
Hehehe :D

Ik wil ook graag gaan babyzwemmen, maar da's om 9.10 in de ochtend. Er is no way dat ik op dat tijdstip een happy baby het zwembad in krijg :D. We wachten nog wel even!
pi_134110425
Nee joh doe niet zo gek. Ik vergeet gewoon de vorige twee pagina's en begin even opnieuw.

F is uit zijn doen :( Voor het eerst een snertnacht gemaakt, ik vind er niks aan. Behalve dat hij zo gelukkig wordt als je hem dan knuffelt O+

Tally, je kunt toch iets zachts prakken? :D Of (in de magnetron) koken tot het zacht is en dan prakken (ik denk nu aan peer ofzo).
pi_134110432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:09 schreef Loj het volgende:

[..]

Daar voel ik me soms wel een beetje de oorzaak van :'(
Omdat ik regelmatig over mijn extreme nachten postte en men wel eens zij dat ze dan spontaan niet meer durfde te klagen :'(

Maar doen!
Maar dat is idd ook mensen hun eigen keus, je valt toch niemand aan als zij wel goed slapen? Dus lekker posten, allemaal!
pi_134110445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:07 schreef L-E het volgende:
Inschattingsfoutje van de vk he Loj? ;(
Ja en van mezelf hoor.
Vk heeft zelfs nog excuses aangeboden, dat ze t verkeerd had ingeschat.. (Hoefde niet van mij)
Maar jij weet het ook toch, had toch niet tegengehouden kunnen worden.
pi_134110459
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:11 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat is idd ook mensen hun eigen keus, je valt toch niemand aan als zij wel goed slapen? Dus lekker posten, allemaal!
+1 Cwen!
Hoe gaat t met Elliel?

Tally, heb je geen banaan ofzo?
pi_134110513
Mijn arme pokkenbaby ( :+ ) heeft ook redelijk geslapen! Wel aantal keren wakker van jeuk. Nu dacht ik, een nachtje lekker slapen, daar moet ik maar niet aan wennen dus heb ik van 2 tot 6 boven een emmertje gehangen omdat ik iets verkeerd gegeten had blijkbaar. Het is echt de geluksweek in huize Olf ;)
pi_134110562
Tally, met een vork kun je toch ook prakken?

Oh, wat ik zei over dat ik niet meer mee doe met de slaapverhalen is eigenlijk best wel een bewuste keus. Niemand kan er iets aan doen, maar ik trek het me soms iets te veel aan. Het raakt me als mensen roepen hoe zwaar mijn nachten wel moeten zijn als Stick vier keer wakker wordt. Alsof hij niet goed genoeg is als hij nog niet doorslaapt. :@ Komt echt door hoe ik in mijn vel zit nu hoor, dit is geen voer voor discussie ;)
pi_134110676
:*

En Olf :*

En Loj :*

;)

Oké, ook voor de kapotte mixer. :*
pi_134110741
Olf :*

Ellie is een beetje ziekjes, helaas. Ik ben al 2 weken een beetje verkouden, ML is verkouden, en hoewel Ellie al een paar dagen een beetje snotterig was, is ze vannacht en vandaag echt aan het jammeren en niesen. 't Arme kind heeft ook geelgroen snot ;(. Ze hangt nu al de halve ochtend aan de borst, half slapend. Ik heb me maar met thee voor de Mandela-herdenking genesteld :).
pi_134110875
Net terug van het CB.
7450 gram en 65.5 cm
Dit keer maar een prikje. Was evengoed flink brullen. Nu ligt hij heerlijk te slapen.

:* voor alle zieke babys. Hier is de verkoudheid net voorbij. Heeft 1,5 week geduurd.
pi_134110946
Ahhhh Ellie voor het eerst een beetje ziek, zielig he! Maar klinkt wel als een knusse middagbesteding.

F van suiker een eerste snertnacht, werd eens tijd, jij had pas drie streepjes achter je naam bij 'klagen over de nacht' :+ *; nee vet kut. Lijkt hij echt ziek of gewoon z'n draai niet gevonden vannacht? Hopelijk haalt ie overdag wat in!

En LE een zitter jeeeeeeeeee.

Zo, ik ben bijna op werk. Waar ik 9 uur moest zijn. Maar al brakend in de trein is ook zo wat. Straks belangrijke bespreking notuleren met allemaal enge hoge piefen. (Pieven?) kijken hoe ik dat doorkom.
pi_134110989
Weet je dat ik heel achterlijk in de tram ben gestapt en een staafmixer gekocht heb en niet eens aan een vork gedacht heb!!!!!! _O- _O- _O-
pi_134111027
Gelukkig gebruik ik hem voor meer dingen dus die 60! euro is niet voor niets :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 11:36:31 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134111071
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:33 schreef Tally het volgende:
Weet je dat ik heel achterlijk in de tram ben gestapt en een staafmixer gekocht heb en niet eens aan een vork gedacht heb!!!!!! _O- _O- _O-
_O-!

Olf, beterschaapjes en succes bij de pieven :P
pi_134111108
Ik voel me nu zo dom hé :')
pi_134111190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:31 schreef Olf het volgende:
F van suiker een eerste snertnacht, werd eens tijd, jij had pas drie streepjes achter je naam bij 'klagen over de nacht' :+
Ja hoor, lekker aardig weer :(

_O- Ja mooi he? Op 5 dagen na 8 maanden en dit is de eerste nacht. De eerste. Ik vind baby's die niet doorslapen net zo lief, goed en knap, écht! Maar ik vind dit wel een zeer aangename feature van de mijne. O+

Zul je zien dat hij als hij twee is maaaaandenlang elk half uur bovenaan de trap komt roepen :')
pi_134111215
En om het plaatje compleet te maken ben ik op de terug weg nog in de verkeerde tram gaan zitten!
pi_134111490
Dan kom ik even ongegeneerd juichen voor mijn baby die tot 9 uur vanmorgen heeft geslapen :@
We wilden gister even proberen hoe ze het zou doen als we haar niet meer wakker maken voor de avondfles maar madame dacht daar zelf anders over. Spontaan begon ze om 11 uur te krijsen hihi.
Dus ze heeft ongeveer van 24:00 tot 9 uur geslapen!

Wil er wel even bijzeggen dat ik echt een goede slaper heb.. normaal slaapt ze tot half 6 ongeveer, dus die paar uurtjes extra waren wel even lekker!

sorry als ik met deze post mensen van streek maken die niet goed kunnen slapen...maar een beetje positiviteit kon geen kwaad zo te lezen ;)

Verder nog even een vraag voor de wat oudere baby mama's, wanneer hebben jullie de wandelwagen omgebouwd tot kinderwagen? K brult moord en brand als ze erin moet liggen, maar met 4 maanden vind ik haar nog echt veel te klein om in de kinderwagen te zitten om te wandelen!
pi_134111518
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef Tally het volgende:
En om het plaatje compleet te maken ben ik op de terug weg nog in de verkeerde tram gaan zitten!
en dit had mij ook kunnen gebeuren :P
pi_134111558
Ik heb me ook in de Mandela herdenking genesteld.., maar ik ben dan ook Zuid Afrika en Mandela fan..

Beterschap voor Ellie!

Sterkte Olf

En ongeveer met 5 maanden Heb ik de wandelwagen omgebouwd, maar Ow was ook wel echt klein
pi_134111585
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:50 schreef aapieannie het volgende:
Dan kom ik even ongegeneerd juichen voor mijn baby die tot 9 uur vanmorgen heeft geslapen :@
We wilden gister even proberen hoe ze het zou doen als we haar niet meer wakker maken voor de avondfles maar madame dacht daar zelf anders over. Spontaan begon ze om 11 uur te krijsen hihi.
Dus ze heeft ongeveer van 24:00 tot 9 uur geslapen!

Wil er wel even bijzeggen dat ik echt een goede slaper heb.. normaal slaapt ze tot half 6 ongeveer, dus die paar uurtjes extra waren wel even lekker!

sorry als ik met deze post mensen van streek maken die niet goed kunnen slapen...maar een beetje positiviteit kon geen kwaad zo te lezen ;)

Verder nog even een vraag voor de wat oudere baby mama's, wanneer hebben jullie de wandelwagen omgebouwd tot kinderwagen? K brult moord en brand als ze erin moet liggen, maar met 4 maanden vind ik haar nog echt veel te klein om in de kinderwagen te zitten om te wandelen!
Ik heb hier ook mee geworsteld, want F wilde niet in de wagen liggen dus we hadden hem altijd in de draagzak. Maar in het begin is het nog niet goed om een baby te laten zitten. Kan de buggy-inzet van je kinderwagen goed plat? Wij hebben hem er toen voor de grap een keer in gezet maar het zag er echt niet uit. Even opzoeken wanneer hij voor het eerst in de buggy zat.. ik denk bij 4,5 maand.

Tally _O-
pi_134111662
Inmiddels zit ik in de juiste :(

En met 6 maanden hebben we hem omgebouwd. Fee wilde niet meer liggen en kon ook bijna niet meer in de bak :')
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:39:39 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134112785
Met 6 maand, bak werd krap :).
pi_134113070
Hij kan wel helemaal plat maar dan steken haar benen nog wel de lucht in... We hebben en buggaboo
pi_134113254
Danic ook al een wakkere baby. Ik wist dus ook niet wat het was. Ik denk zelf een nachtmerrie of last van haar volle plasluier

Suiker gelukkig ben ik nog wel in slaap gevallen. Helaas ging een uur of twee later de wekker weer.
En jij de eerste gebroken nacht :*

Cwen wat raar dat ze dat abnormaal noemen bij een baby. Ik vind het gewoon babygedrag. Wat je kan proberen is een nieuw ritme aan laten wennen. Dus om haar bijvoorbeeld 9 uur in bad te doen, flesje of borst eventueel verhaaltje en zingen en dan naar bed.
Riley heb ik nooit wakker gemaakt voor een avondvoeding, dus zij sliep al vrij vroeg geleidelijk aan op een eerder tijdstip

Loj, wat ontzettend fijn dat de dramanachten voorbij lijken te zijn zeg. En fokwet gaat bij jou echt niet intreden hoor

L-E wat knap van je baby *O*

Belle wat een heldere uitleg van het verschil van papa en mama. Zo mooi ook O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:10 schreef Suikertante het volgende:

[..]

En dat denk ik ook O+
+1

En ook +1 voor Venco haar post aan L-E. Er zal altijd wel iemand klagen. Dus gewoon blijven posten hoor :*

Loj :* voor je emo momentje

Olf jouw post is echt helemaal geweldig. Maar :*, omdat je weer een snertnacht hebt gehad :*

L-E :*

Cwen beterschap :*

Tally wat ben jij goed bezig :D
Volgens mij heb je een echte pechdag :*

Bloempie mooie stats

Aapie dat is een lekkere nacht *O*
Riley ging pas laat over naar de wandelwagen. Maar dat komt, omdat ze heel klein is
pi_134113403
Femke is bijna 7 maanden, en past nog steeds in de kinderwagenbak.. :X Al gebruiken we hem niet vaak, meestal mag zij in de draagdoek en Lars in de wandelwagen/buggy. Drie jaar geleden met Lars had ik de draagdoek nog niet ontdekt en hebben we de wandelwagen rond 6 maanden omgebouwd. We hebben wel twee buggy-inzet-stukken.. 1 met een diepe zit voor grote kindjes, en 1 wat ondiepere voor de kleintjes... en het kan helemaal plat eventueel, en zowel vooruit als achteruit. (Wauw, wat hebben wij een supersonische wandelwagen als je het zo bekijkt ;) )
pi_134113474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:00 schreef Shandaly het volgende:
Femke is bijna 7 maanden, en past nog steeds in de kinderwagenbak.. :X Al gebruiken we hem niet vaak, meestal mag zij in de draagdoek en Lars in de wandelwagen/buggy. Drie jaar geleden met Lars had ik de draagdoek nog niet ontdekt en hebben we de wandelwagen rond 6 maanden omgebouwd. We hebben wel twee buggy-inzet-stukken.. 1 met een diepe zit voor grote kindjes, en 1 wat ondiepere voor de kleintjes... en het kan helemaal plat eventueel, en zowel vooruit als achteruit. (Wauw, wat hebben wij een supersonische wandelwagen als je het zo bekijkt ;) )
Ow my... ze is echt alweer bijna 7 maanden... :X
pi_134113667
Zo ik haak weer aan na een lang weekend centerparks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik nog iets gemist?
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:13:55 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134113800
Mijn uk kon ook nog in de kinderwagenbak, maar was de laatste twee keer aan het mopperen als ie er wakker in lag, dus heb ik hem het plezier gedaan om om te bouwen naar het zit gedeelte.
Wel nog helemaal in de ligstand als we wandelen, maar zelfs dan kan ie wat meer zien, dus is ie blij.

Slapen is hier drama, momenteel, twee voedingen per nacht, twee hoestbuien en een dochter die zo rond 01.30 wakker is en bij ons in bed komt. Ze is dan vaak ook nog wel ergens een keer wakker of het duurt even voordat ze weer slaapt....

Bijslapen overdag kan niet, vroeg naar bed ook niet, want altijd dingen die gedaan moeten worden 's avonds en nog een late avond voeding. Welkom in mijn wereld.... :)
pi_134113815
Het beste is als je de wandelwagen inzet gebruikt als je kind kan zitten. Liggen is gewoon het beste voor de rug van zo'n kleintje. Daarnaast is het vaak nog een beetje veel prikkels. Als het kan zou ik het zitje in eerste instantie ook niet naar voren richten, maar naar je zelf.

L. maakt overigens ook lange nachten van 17.30 tot 5.30 uur met 2 voedingen gemiddeld tussendoor (mijn bedtijd en om 3.30uur). Maar slaapt overdag dan weer slecht, zeker bij mijn moeder of Ml (ws agv niet/slecht drinken)
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:29:18 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134114217
Ik moet ook een jongetje zoals Kyan! O+ O+ Ik vinnem zó leuk!!

Aapie, kun je K niet in de maxicosi op het onderstel zetten? Met 4 maanden in de buggyinzet lijkt me niet zo goed idd, maar in de maxicosi kon E altijd lekker om zich heen kijken :Y

Suiker hoe is t inmiddels met F?
En beterschap voor Ellie en Olf (en....? :@ )

Hier ook alweer terug van mn werk; ik ging er al met knallende koppijn heen, werd vervolgens kotsmisselijk van de paracetamol, dus ben nu weer thuis en ga zo heel lang heet douchen O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:30:14 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134114240
Pfuh, vriend is ziek dus 2 mannen om voor te zorgen hier :+

T. maakt ook lange nachten! Laat nu ongeveer 9 à 10 uur tussen laatste en eerste voeding. Maar wat Sull zegt, overdag slapen is wakkerwakkerwakker :D

En As, wat een leuke foto's! Lekker blij aan het spetteren!
pi_134114468
As O+
Vencodark dikke knuf. Ik hoop dat er snel een goede oplossing komt. En je baby kruipt *O*
Loj het gaat beter zo te lezen *O*
Shandaly wauw wat een nacht van Femke. En minder dat ze dan niet stil kan zitten tijdens de les van Lars. Wel begrijpelijk.
XM jij bent de mama van Noor en daarom al haar nr1 ze breidt haar veilige omgeving uit met d'r papa maar als er iets is komt ze naar jou toe tot in den treure geloof me.

De toeslagen sla ik over. Wiskunde is nooit mijn ding geweest.

Ik moest naar de TA again kom binnen en sac begint te mopperen ik was op tijd dus pak fles en water en kom tot de ontdekking dat ik de voeding vergeten ben. Echt ik schaamde mij diep. Ik mocht iets eerder geholpen worden maar echt lekker is mijn kies nog niet ik wist niet hoe gauw ik weer weg moest. En nu mijn verzekering omhoog gooien want ik moet nog steeds een kroon. Deze ontaarde moeder is de rest weer vergeten.
pi_134115191
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:38 schreef ferrari_rood het volgende:

XM jij bent de mama van Noor en daarom al haar nr1 ze breidt haar veilige omgeving uit met d'r papa maar als er iets is komt ze naar jou toe tot in den treure geloof me.

Dat lijkt me helemaal niet prettig, als moeder hoger in 'rang' blijft staan dan vader en altijd de troostende blijft. Hier is dat iig echt niet het geval. Misschien in de beginperiode wel omdat borst toen altijd de enige oplossing voor tranen was maar nu is troost iets wat vriend en ik even goed en even vaak bieden.

As, die foto's! Mooi gezichtje joh je jongste!

En veel zieken zeg, lekker bijkomen LB, en goed voor je mannen zorgen Gotc ;)
pi_134116294
oeps, ik zie wat commotie om mijn grappig bedoelde opmerking.

Mijn gevoel voor humor is blijkbaar niet meer wat het geweest is....

Ik ga nu even teruglezen.
pi_134116416
Wow, een kruiper bij Venco en een zitter bij L-E! *O*

Wij zijn trouwens aan het twijfelen geslagen over het kdv. Die we nu hebben rekent hun totale openingstijden door, dus 11 uur per dag en 52 weken per jaar (gaat open om 7 uur, wij zijn er zelden voor 8 uur). Als de oudste naar school en BSO gaat (waaah, dat is over 10 maanden al...), is dat op een andere locatie dan waar ons kdv zit. Bij de school zit ook een kdv, dus dan kunnen we in 1 keer halen en brengen. Die rekenen 10 uur per dag en 51 weken per jaar en hebben een uurtarief dat bijna 80 cent lager is. Dus financieel scheelt het een hoop en het is ook nog praktischer qua halen.
Maar ja, weggaan waar hij nu zit, nieuwe omgeving, nieuwe leidsters, andere kinderen...
Nou ja, eerst maar eens kijken of ze überhaupt plek hebben 8-)
En tegen die tijd is hij anderhalf en horen we hier helemaal niet meer
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_134116429
Kyara :D

LB Lief dat je het vraagt, F komt met veel extra geknuffel en aandacht weer in zijn oude ritme, maar wel met behulp van slurpie (de neusslurper van Otrivin noemen we zo :') O+ ), neusspray, bad, Dentinox. Ik hoop dat hij vannacht wat beter doorslaapt want we moeten hem wel vaak even kalmeren, dan wordt hij gillend wakker.

Maar ik zie nog veel meer kwakkelaars! :* voor een ieder die het nodig heeft.
pi_134116464
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:02 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal niet prettig, als moeder hoger in 'rang' blijft staan dan vader en altijd de troostende blijft. Hier is dat iig echt niet het geval. Misschien in de beginperiode wel omdat borst toen altijd de enige oplossing voor tranen was maar nu is troost iets wat vriend en ik even goed en even vaak bieden.
Dit is hier ook het geval, hij reageert niet echt anders op een van ons.

En As, die op de badrand met die piekhaartjes! O+
pi_134116552
Onze oudste trok eerder wel naar mij toe, tot mijn vriend werkloos thuis kwam te zitten. Toen was papa het veel meer. Nu is het redelijk 50/50. En ons meisje zie ik nog geen voorkeur/verschil.
pi_134116563
Olf, het is hier ook om het even wie er troost O+
pi_134116591
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:50 schreef aapieannie het volgende:
Ligt ze op haar rug? Dat vond L. ook de hel, onze buikligger bleek ook in de kinderwagen graag op zijn buik te liggen. :)

Sterkte voor alle zieke kindjes!
pi_134116619
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:54:30 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134116634
quote:

[..]

As, die foto's! Mooi gezichtje joh je jongste!

En veel zieken zeg, lekker bijkomen LB, en goed voor je mannen zorgen Gotc ;)
Ik ben gevlucht met 1 van de mannen :+
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:56:44 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116694
Ik denk dat t dan heel veel uitmaakt hoeveel je allebei thuis bent, en ook wat je houding is.

Als E valt, kan dr vader haar prima troosten, maar als ze hangerig is heeft ze wel een voorkeur voor mij de borst. Verder is ze helemaal verrukt als een van ons haar vast heeft en de ander loopt langs.
pi_134116702
Haha die gitaar Belle!! Ik ga hem later bekijken met het geluid zachtjes.

Ik wilde even zeggen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:48 schreef Suikertante het volgende:
Dit is hier ook het geval, hij reageert niet echt anders op een van ons.
Op dat moment werd ie panisch wakker, ik til hem op, geen verandering, hij blijft panisch schreeuwen, ik knuffelen, zingen, wiegen, maar hij wordt niet rustig. Sugardaddy komt boven, neemt hem over, hij is stil. Kijkt mij aan, begint weer te brullen. Ik ben maar snel gevlucht en nu hoor ik hem alleen nog een beetje nasnikken boven. :@
Oke, misschien is mijn vriend toch iéts rustiger dan ik :D
pi_134116748
Hier is papa de favoriet. Totdat ik een borst tevoorschijn tover. Magische wapens!
pi_134116797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:29 schreef LadyBlack het volgende:Ik moet ook een jongetje zoals Kyan! O+ O+ Ik vinnem zó leuk!!

Ik vind m ook altijd wat weg hebben van jouw meisje
pi_134116802
Oja, kinderwagen hebben we al een poos niet meer gebruikt, ze past er nog wel in, maar klimt er meteen weer uit inmiddels :D We hebben ook een wandelwagen staan, maar dat is tot op heden nog niet echt een succes gebleken, zowel bij haar als bij mij niet. We gebruiken dus eigenlijk altijd de draagdoek, veel handiger en fijner! Ik was laatst heel even met de wandelwagen in een winkel, dat was ook eens en nooit weer :') Ik liep echt alles en iedereen, incl. mezelf, gruwelijk in de weg :X En Nin moest ook alleen maar huilen, dus we waren snel weer thuis... Toen heb ik er eens over nagedacht en kwam tot de conseclusie dat een draagdoek echt in alle gevallen veel relaxter is dan een wandelwagen. De wagen staat nog even in de gang, maar ik vrees dat ie behoorlijk werkeloos zal blijven ;(

Suiker :D en agossie, die arme F., het voelt ook gewoon kut denk ik, doorkomende tandjes :'( maar gelukkig was zijn supernatural dad vlakbij!
pi_134116805
belle! O+ Dat gezicht richting de camera bij het gitaarfilmpje op 1:00, nohhhhhhhhhh O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:16 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116828
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:00 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik vind m ook altijd wat weg hebben van jouw meisje
Ik hou van complimentjes O+

Maar misschien vind ik m daarom zo leuk :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:02:05 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:54 schreef bellelena het volgende:
SPOILER
O+

Herkenbaar die geluidjes bij de buikkusjes!! *;
pi_134116864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:00 schreef L-E het volgende:
belle! O+ Dat gezicht richting de camera bij het gitaarfilmpje op 1:00, nohhhhhhhhhh O+
En die hik van enthousiasme O+ Zodra ze maar een beetje opgewonden raakt heeft ze die elke keer meteen :D :'( :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:03:11 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134116884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:56 schreef Suikertante het volgende:
Haha die gitaar Belle!! Ik ga hem later bekijken met het geluid zachtjes.

Ik wilde even zeggen:

[..]

Op dat moment werd ie panisch wakker, ik til hem op, geen verandering, hij blijft panisch schreeuwen, ik knuffelen, zingen, wiegen, maar hij wordt niet rustig. Sugardaddy komt boven, neemt hem over, hij is stil. Kijkt mij aan, begint weer te brullen. Ik ben maar snel gevlucht en nu hoor ik hem alleen nog een beetje nasnikken boven. :@
Oke, misschien is mijn vriend toch iéts rustiger dan ik :D
:D

Maar wat sneu dat ie zo panisch wakker wordt -O-
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:06:33 #203
259886 pessie
pi_134116965
Suiker wat sneu dat ie zo panisch wakker werd. Wel fijn dat je vriend hem goed kon troosten.

Belle, ik vind de wagen handig als ik schoenen/kleren voor mezelf moet kopen. En momenteel moet ik of de manduca over mijn jas knopen (krijg ik nog steeds niet heel lekker voor elkaar) of de wagen, dus kies ik vaak het laatste. Maar thuis zit ze bijna elke dag nog in de manduca.

Hier voorkeur voor mama.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:07:15 #204
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134116982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:58 schreef L-E het volgende:
Hier is papa de favoriet. Totdat ik een borst tevoorschijn tover. Magische wapens!
Die maakten hier weinig indruk :').

Ik ben wel veel meer thuis, maar dus ook minder relaxed, helaas. Komt ook gewoon door alles dat op m'n bordje ligt en dat icm mn eigen vel dat niet zo tof zit, zorgt er blijkbaar toch voor dat ze iets meer naar de mister toetrekt. Ik hoop dat het ooit ook eens andersom zal zijn.

Lieve filmpjes belle O+

Suiker :D

Hier is het precies andersom. Manduca is tot dusver twee keer gebruikt en de wandelwagen veel vaker.
pi_134117202
pessie, ik doe de Boba over mijn kleding en daar dan mijn jas overheen. Of vind je dat onprettig?
pi_134117252
Ik begin gewoon daar waar ik was gebleven:

XM, komt vast goed :* M trekt nu ook even meer naar zijn vader. Is vast ook een faaaaaaaase.

Omen, ook herkenbaar hoor. Ik moest soms ook wel even slikken als M per se naar papa of oma wilde ipv bij mij. Maar wat ik hierboven ook al zei: faaaaaaaaaaaaaaase..... En ik denk echt dat het ook komt doordat ik de meest vanzelfsprekende partij ben. Mama gaat toch niet weg. Misschien moeten ze voor papa/oma wat meer moeite doen of zo :?

Oeh Suiker, F ook al tandjes! Hopelijk zet het snel door :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:27 schreef Cwen het volgende:
Dat is mogelijk hoor, zeker na weken. Het ligt er maar net aan hoeveel slaap je nodig hebt en hoe goed je ertegen kan. Daar hoeft wmb niet meteen zoiets op gezegd te worden. Dat was laatst ook al, ja, een aantal hier heeft echt lange tijd kutnachten, maar dat betekent niet dat anderen zich ook niet moe/rot/gesloopt kunnen voelen.
Helemaal waar. Zo was het dan ook niet bedoeld. Poging tot grappig zijn blijkbaar jammerlijk mislukt.

En balen van je klotenacht :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat een nare denigrerende opmerking zeg. Het is maar net wat iemands referentiekader is en alsof iemand anders vanachter een schermpje daarover kan oordelen.....
Zo was het dus niet bedoelt. Zie bovenstaande.

quote]1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef vencodark het volgende:
[/quote]

O+ :*

quote:
De meisjes gaan sinds het laatste slaapje eraf is tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed. Maar ik weet eigenlijk niet meer wanneer dat 3e slaapje eraf ging. :@ Ze slapen dan tot de late voeding die varieert van 22.00 uur of 01.00 uur.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:38 schreef L-E het volgende:
Mijn baby kan zitten. Heulemaal selluf.
*G* Wat goed Sticker! *G*

En Loj, wat goed! *G* (kleine jompel ivm fokwet ;) ) Maar wat LE zegt, superlange fase?

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:32 schreef Tally het volgende:
:* maar je kunt het toch niet vergelijken. Wat dat betreft is het maar net wat je gewend bent. Want het went toch wel een beetje, dat slaaptekort.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:33 schreef Tally het volgende:
M'n staafmixer is deud Nu moet ik helemaal uit dit kut dorp met de tram voor een nieuwe want mijn kind eet geen potjes
Prakken nog een optie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:05 schreef Loj het volgende:
Ff emo momentje:
11 maanden geleden kreeg ik nu ongeveer te horen bij de vk dat ze m'n bloeddruk wat aan de hoge kant vond..
En hebben we dat toen samen weg gelachen omdat ik die dag ervoor een beetje veel had gedaan... (Lees: kdv bezocht, vakantiebeurs, uit eten en babykleertjes gestreken tot 12 uur 's nachts).

(Toen ze dat hoorde stuurde ze me weg met een bel en rustig aan doen advies en een extra afspraak...)
;( :*
Best heftig om aan terug te denken of niet? Hier begint het terugdenken ook wel een beetje. De vroeggeboorte zit me eigenlijk ook nog steeds wel een beetje dwars.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:07 schreef Shandaly het volgende:
(Wat overigens niet handig was, want nu was ze veel te wakker tijdens Lars' lesje en was ze niet van plan een half uurtje rustig in de maxicosi te blijven zitten )
*O*
pssss, slaapt je kind lekker door, heb je toch nog wat te zaniken :P
(smiley alert! = grapje!)

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:09 schreef Cwen het volgende:
Ik wil ook graag gaan babyzwemmen, maar da's om 9.10 in de ochtend. Er is no way dat ik op dat tijdstip een happy baby het zwembad in krijg . We wachten nog wel even!
Hier is het babyzwemmen vanaf 6 maanden pas (ook om 9 uur trouwens). Is wel wat stressen s ochtends om op tijd te komen inderdaad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:14 schreef Olf het volgende:
Mijn arme pokkenbaby ( :+ ) heeft ook redelijk geslapen! Wel aantal keren wakker van jeuk. Nu dacht ik, een nachtje lekker slapen, daar moet ik maar niet aan wennen dus heb ik van 2 tot 6 boven een emmertje gehangen omdat ik iets verkeerd gegeten had blijkbaar. Het is echt de geluksweek in huize Olf ;)
Aaahhh, beterschap! :* Worden de waterpokken al wat minder?

LE, :*
(ik herken dat wel van mijn omgeving, dat we er toch wat aan moeten doen en zo. En die opmerking wordt ook meestal gevolgd door de vraag wanneer ik stop met bv)

Mooie stats Bloempie! Hopelijk niet teveel last van de prikjes.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef Tally het volgende:
_O-

Aapieannie *O* voor de goede nacht! Bij M hebben we de wagen pas met 6 maanden omgebouwd. Maar hij lag eigenlijk prima. Duowagen heeft geen bakken/nestjes dus daar moesten ze al meteen in helaas.

Wat een leuke foto's As! Zo te zien een geslaagd weekend!

Juud :* herkenbaar...

Beterschap LadyBlack :*

Oooh Belle, wat een mooie filmpjes O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:58 schreef L-E het volgende:
:D
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:19:56 #207
259886 pessie
pi_134117336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:15 schreef L-E het volgende:
pessie, ik doe de Boba over mijn kleding en daar dan mijn jas overheen. Of vind je dat onprettig?
Nou, dan zit Lauren onder mijn jas. Ik heb helaas geen draagjas en om mijn mooie esprit jas nu te gaan ombouwen tot draagjas vind ik niet echt wat...
pi_134117413
Mijn baby was vorige week heel pieperig en mopperig, niets was goed. En sinds dit weekend is het ineens een heel ander kind. Hij kan dus zelf zitten, maar hij maakt ook veeeeeeeel meer contact, hij kan echt geluid maken om je te roepen, zeg maar, is motorisch wat meer ontwikkeld (die broodkorst belandt soms zelf IN zijn mond! :D ), is zomaar heel gezellig uren na elkaar wakker en hij lijkt wel nog verliefder op zijn grote broer dan hij al was. O+

Die grote broer heeft trouwens afgelopen weekend geleerd dat als een kat er dorstig uit ziet, het geeeeen goed idee is om de kraan open te zetten en te proberen die kat uit de kraan te laten drinken. :')
pi_134117444
Ik kan echt een boek schrijven over De Avonturen van Kleuter.
pi_134117461
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:19 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, dan zit Lauren onder mijn jas. Ik heb helaas geen draagjas en om mijn mooie esprit jas nu te gaan ombouwen tot draagjas vind ik niet echt wat...
Ze zit op je rug begrijp ik? Referentiekader, ik ging er vanuit dat ze op je buik zat omdat we hier nog niet aan rugdragen doen. :)
pi_134117558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze zit op je rug begrijp ik? Referentiekader, ik ging er vanuit dat ze op je buik zat omdat we hier nog niet aan rugdragen doen. :)
Oh :D Ik snapte het ook al niet!
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:41:49 #212
259886 pessie
pi_134118037
:P ik heb een dikzakje, als ze op mijn buik zit krijg ik rugpijn. Dus heel soms buik dragen, maar meestal rug! Al heb ik ontdekt dat buik dragen met gekruiste banden wel fijner is.
pi_134118106
Ik heb het echt verbruid bij jullie he? Ik krijg niet eens een reactie op mijn monsterpost! :'(

:P

Vanochtend even een uurtje gewinkeld terwijl mijn schoonvader met de kindjes ging wandelen en mijn schoonmoeder mijn huis heeft gestofzuigd en gedweild O+
pi_134118208
Pessie, ja dat is inderdaad nog wel een goeie, met kleding kopen. Maar ik koop m'n kleding vaak online, of samen met mijn lief en dan heeft hij Nin in de draagdoek :) We wonen in het centrum, dus we kunnen heel makkelijk even 'hop' naar de winkel tussendoor als het nodig is.
Wb een jas, ik zie bij Marjolijntje dat ze een soort fleece jas/vest heeft en dan haar dochter een winterjasje aan. Zoiets zou ik ook wel willen hebben, ik ga eens aan d'r vragen waar ze die vandaan heeft!

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Ik kan echt een boek schrijven over De Avonturen van Kleuter.
Doen! O+
pi_134118296
Ik heb nog niet geprobeerd te rugdragen buiten maar ik heb wel gehoord dat het met name bij dragers best irritant is omdat dan je hele jas meedraait. Doek is dan fijner omdat je dat *zo* op je rug kunt zwiepen.
pi_134118445
Kyara ik vind je monsterpost super. Ik merk dat ik teveel slaapgebrek heb en echt niks kan onthouden.

L-e hij zit wat goed *O* en arme kat.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:54:09 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134118448
Wb doek en op stap.. hoe doe je het als je kindje een flesje moet? Ja, doek af, maar helemaal? Want dat houd me tegen om lekker naar de stad te gaan met T in de doek, omdat ik nog niet ervaren en zelfverzekerd genoeg ben om hem in het openbaar in de doek te knopen.. Plus dan zwabbert m'n doek over de grond :')
Is het een kwestie van veel oefenen of zijn er truukjes?
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:01:17 #218
259886 pessie
pi_134118727
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:50 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog niet geprobeerd te rugdragen buiten maar ik heb wel gehoord dat het met name bij dragers best irritant is omdat dan je hele jas meedraait. Doek is dan fijner omdat je dat *zo* op je rug kunt zwiepen.
Ik vond je monsterposyt ook bewonderenswaardig. En ik vond je opmerking wel grappig. Vooral de smiley.

Met doek kon ik trouwens ook niet over de jas knopen. Manduca doe ik dan gewoon de heup band even een stuk losser, doe ik MN jas goed en de heup band weer strakker. Het gaat alleen knellen bij MN schouders.

Oh en belle, ik hweb je filmpje gezien! Hoe schattig! En ze kruipt echt! :o
pi_134118841
Het zal ook wel afhankelijk zijn van je jas. Ik heb knopen op de schouders, lijkt me echt niet lekker zitten.

GotC, het is denk ik echt een kwestie van oefenen. En dan hangen er maar een paar stukken stof op de grond. Als het te vies wordt dan gaat ie in de wasmachine.
pi_134119072
+1 voor de monsterpost van kyara. Kon je opmerking hebben hoor. Wij zijn gewoon schattig hier :Y

B. heeft last van ze beentje waarin geprikt is. Als ie met ze beentje gaat spartelen begint hij te huilen.

Ik heb hier een ringsling liggen. Maar op een of andere manier krijg ik B. er niet goed in. Bij de filmpjes op youtube ziet het er reuze simpel uit. Maar lukken doet het hier niet :(
Misschien maar een doek proberen. Het lijkt me namelijk wel echt reuze handig als je je baby kan dragen.
pi_134119490
Is de plek wel goed gemasseerd Bloempie? Hier doet de vpk dat standaard na het zetten van de prik.

Ringsling lijkt me ook wel handig. Vooral voor de korte stukjes.
pi_134119712
Ja ze heeft wel gemasseerd. Niet genoeg waarschijnlijk dan.

Dat leek mij dus ook. Maar dan moet het wel goed zitten. Zijn beentjes bungelen zo. Ziet er dan ook niet zo comfortabel uit als op de filmpjes.
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:55:28 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134120670
Jeutje Kyara _O_

GotC, ik haal E inderdaad helemaal uit de doek. Je leert vanzelf handiger/sneller knopen, en de punten worden dan maar een beetje vies... daar is de wasmachine voor :Y
pi_134120927
Even tussendoor hoor, maar kunnen onderstaande mensen even een nieuwe nick nemen? Ik heb echt de godganse dag de onderstaande drie nummers in m'n hoofd:

Bellelena: oeeeeee Belle Helene, Belle Helene ma belle

Ladyblack: the ladyyy in blaaaaaack is dancing with me bladiebla the way you look tonight

Shandaly: shalalie shalala 't gaat niet uit m'n kop! Shalalie shalala ik sta er 's morgens mee oooooppppp!
pi_134121004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:03 schreef Olf het volgende:
Even tussendoor hoor, maar kunnen onderstaande mensen even een nieuwe nick nemen? Ik heb echt de godganse dag de onderstaande drie nummers in m'n hoofd:

Ladyblack: the ladyyy in blaaaaaack is dancing with me bladiebla the way you look tonight

Shandaly: shalalie shalala 't gaat niet uit m'n kop! Shalalie shalala ik sta er 's morgens mee oooooppppp!
_O-

Bij jouw nick denk ik trouwens altijd aan
pi_134121012
Ik ga vanavond reageren hoor. Mijn internet was ineens ruk. En nu koken en kinderen naar bed (heel de dag alleen weer met de kids sinds de zweepslag). Maar het komt nu zo lullig over. Foto's posten en niks meer laten horen
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:08:07 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134121051
Olf :D

Ik schaamde me trouwens al bijna gelijk voor mn nick, dus misschien doe ik t nog wel eens :')
pi_134121216
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

_O-

Bij jouw nick denk ik trouwens altijd aan
[ afbeelding ]
Ik bij jouwe aan 'under my kyyyy ara ara ara ey ey ey ey eheeeey'
Maar dat vond ik vergezocht dus die durfde ik niet te noemen. :@
pi_134121359
Vraagje aan allen: hebben jullie eigenschappen van jezelf of je partner waarvan je zegt: ik hoop dat mijn baby die niet heeft?
Of ben je in een ander opzicht stiekem weleens een minder goed voorbeeld?

Ik ben bijvoorbeeld soms best wel driftig :@ en was als kind erg verlegen. Dus ik hoop in beide gevallen dat mijn kind dat niet heeft.

Qua eten ben ik een slecht voorbeeld. Ben een kieskeurig eter en kan ook niet zo goed koken. Ik eet liever zoetigheid dan gezonde dingen en ik lust ook niets echt veel ofzo. :')
Dus als hij echt met de pot gaat mee-eten, dan zal ik toch mijn best moeten doen om wel een goed voorbeeld te zijn. :P
pi_134121518
oeh, dat is een goede vraag Venco. Ga ik even over nadenken.
pi_134121620
Was als kind ook erg verlegen en timide. Hoop dat hij dat niet mee krijgt.
ML maakt met iedereen heel makkelijk contact. Dat zou wel fijn zijn als B. dat ook kan. En geduld is niet het sterkste punt van ML. Die heeft echt een hekel aan wachten.

Qua eten lust ik bijna alles. ML is een slechte eter. Het liefst vette hap en een hoop groentes lust hij niet.
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:26:23 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134121631
Goeie vraag!

Hier een beetje hetzelfde met eten. Ik moet echt leren om altijd gezond te eten en vooral ook maat te houden. Dus 1 snoepje/koekje ipv gelijk de halve hele rol :')

Wat eigenschappen betreft: ik hoop dat mijn kind iets minder verstrooid is dan haar ouders kunnen zijn :') En dat ze iets beter voor zichzelf op kan komen :Y
pi_134122660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:03 schreef Olf het volgende:

Ow jee... da's wel een hele foute associatie bij de mijne... :(
Maar mijn nick was er wel heul veul eerder dan dat vreselijke nummer! Laat Sieneke maar iets anders verzinnen! ;)

Ah leuk, een daily olf van venco :)
Lastige vraag wel. Ik hoop dat ze in ieder geval wat assertiever worden dan ik ben (en niet op 33-jarige leeftijd daar nog steeds cursussen voor volgen zoals ik, alhoewel ik daar wel leuke vriendinnen aan over heb gehouden) (en dus hopelijk ook niet gepest op school, zoals bij mij... :'( )
Ze mogen best veel op ML lijken, qua geduld, consequent zijn etc.

Wat eten betreft hoop ik dat ze op mij lijken wat betreft dingen lusten, en op ML qua maat houden ;)
  dinsdag 10 december 2013 @ 18:41:57 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134123771
Oh ik hoop dat ze niet op mij lijkt :'). In almost every way.

Olf, bij jouw naam denk ik aan 'kolf' :').

Bij Belle heb ik dezelfde associatie :Y.
pi_134123952
Tja, dat is een verraderlijke vraag - ik hoop dat ze geen ASS heeft omdat haar jeugd dan een stuk makkelijker zal zijn dan de mijne. Tegelijkertijd was ik ook wel echt gelukkig als kind, dus het is ook niet het einde van de wereld. Maar m'n PDS, fobieën en slechte motoriek zie ik haar graag bespaard, evenals MLs dyslexie. Ik hoop dat ze mijn leergierigheid en MLs sportiviteit heeft, dat wel :D.

De rest van onze eigenschappen hier zijn een groot deel bepaald door onze opvoeding, dus communicatie (ontbreekt bij ML thuis), overleg (idem) en financieel besef (ontbrak bij mij juist) krijgen een extra focuspunt :).

Oh, en vreten doen we allebei, dus daar heb ik geen hoop :D
pi_134126245
*)

Olf, mijn 'echte' foknick is bl0emetjE, dit is eigenlijk m'n kloon :D Ik kan die wel weer in gebruik nemen?!

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:18 schreef vencodark het volgende:
Vraagje aan allen: hebben jullie eigenschappen van jezelf of je partner waarvan je zegt: ik hoop dat mijn baby die niet heeft?
Of ben je in een ander opzicht stiekem weleens een minder goed voorbeeld?

Ik ben bijvoorbeeld soms best wel driftig :@ en was als kind erg verlegen. Dus ik hoop in beide gevallen dat mijn kind dat niet heeft.

Qua eten ben ik een slecht voorbeeld. Ben een kieskeurig eter en kan ook niet zo goed koken. Ik eet liever zoetigheid dan gezonde dingen en ik lust ook niets echt veel ofzo. :')
Dus als hij echt met de pot gaat mee-eten, dan zal ik toch mijn best moeten doen om wel een goed voorbeeld te zijn. :P
Faalangst, ik hoop dat ze altijd zeker zal zijn van zichzelf en het vertrouwen in zichzelf. En depressie, ik hoop dat ze altijd de mooie/fijne kant kan inzien van de dingen die ze meemaakt en situaties waarin ze terecht komt! En dat ze zich ook geliefd voelt en de warmte van de mensen om zich heen zal blijven voelen.

En daar ga ik ook wel mijn best voor doen echt O+

Verder kan ik nu al zien dat ze net zo lief en zachtaardig is als ik O+ En ik hoop dat ze verder ook het autodidactische van ons meekrijgt, eigenwijsheid, creativiteit en muzikaliteit en dat ze andere mensen in hun waarde laat en zich in hen kan verplaatsen zonder te oordelen.
pi_134126632
Venco, mooie vraag.
Eigenlijk is het enige dat ik hoop dat hij meer schijt aan de wereld heeft dan ik. Dat hij dingen los kan laten en geen angst ontwikkelt omdat hij bang is voor de mening van anderen.
En dat hij geen aanleg heeft voor een angststoornis/depressies.

Kijk, het zou handig zijn als hij wat beter met geld omgaat enzo, maar als hij dat niet kan en wel gelukkig is zal het hoogstens mij wat zorgen geven ;)
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:58:41 #238
259886 pessie
pi_134126799
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:06 schreef As1981 het volgende:
Ik ga vanavond reageren hoor. Mijn internet was ineens ruk. En nu koken en kinderen naar bed (heel de dag alleen weer met de kids sinds de zweepslag). Maar het komt nu zo lullig over. Foto's posten en niks meer laten horen
Welkom terug!
Foto's heb ik op de FB gezien O+

Venco. Hmmm, ik k hoop dat mijn kinderen een leuke schooltijd zullen hebben en niet gepest worden zoals ik. Ik hoop dat ze niet mijn faalangst hebben. Manlief's sportiviteit zit er bij peuter al in, ik hoop dat Lauren dat ook krijgt. Verder hoop ik dat ze mijn hersens hebben en manliefs uiterlijke rust. Oh, en ik hoop dat ze zullen geloven waar manlief en ik in geloven en dat ze keuzes zullen maken waar ze achter kunnen staan ook al zijn ze niet makkelijk.
pi_134127453
Veno leuke vraag!

Ik hoop dat ze wel mijn leergierigheid heeft maar niet mijn luiheid om te leren :@
En dat ze niet zon draak op school word als ik was... ( 3 maanden spijbelen }) )

en ik hoop dat ze net als haar vader schijt heeft aan de hele wereld.

Verder gaat hier wel focus komen op omgaan met geld, hebben wij beiden niet van huis uit meegekregen en heb hiervoor speciaal hulp gevraagd omdat we toen we net samenwoonde nogal in de knoop kwamen met betalingen... :@

Verder nog even over de wagen, K vind het in de mc wel prima, maar we zijn nog wel vaker de hele dag op pad dus dan is mc not done.

Vanmiddag trouwens voor het eerste een doek geknoopt, nou ik zat letterlijk in de knoop ermee haha was net een mummie... dat word nog flink oefenen voor ik mezelf niet meer inbind en K er lekker in kan hangen.
pi_134128721
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:13 schreef aapieannie het volgende:
..
Vanmiddag trouwens voor het eerste een doek geknoopt, nou ik zat letterlijk in de knoop ermee haha was net een mummie... dat word nog flink oefenen voor ik mezelf niet meer inbind en K er lekker in kan hangen.
_O- Heb je foto's gemaakt? Of liever laten maken, want je zat zelf natuurlijk in de knoop... ;)

Ik vind het echt een leuke vraag venco... en wat een mooie reacties erop (het laatste stukje van belle.. O+). Ik heb al geantwoord, maar door de reacties van anderen blijf ik erover doordenken bij ons. Meteen een mooie sterkte/zwakte-analyse over jezelf :@
Ik hoop eigenlijk dat ze ook wat van jullie allemaal meekrijgt... (via mij dan, want ik merk echt dat ik eigenlijk best vaak over jullie nadenk, en in sommige situaties denk "wat zou belle/kyara/xm/loj/*insert willekeurige Fok!ker* in deze situatie doen/hebben gedaan?)
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:04:54 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_134129455
Veel mensen die gepest zijn hier ook... Ik ook, behoorlijk heftig ook wel. Ik zal er alles aan doen wat binnen mijn macht ligt om dat te voorkomen voor Noor.
pi_134129684
Sjeutje, ik vond Z&G al snel gaan! :')

Uhm antwoord op de vraag van Venco... Ik hoop vooral dat hij niet zo driftig en opvliegend is als ik :X

Ik zag trouwens vakantiefoto's van As voorbij komen, K in het zwembad O+
En een hele vrolijke en muzikaal hikkende Nin O+

Hier vandaag voor het eerst met draagdoek naar buiten. Heerlijk zo'n kacheltje op me O+ Hij is alweer 2 weken oud! Haha dat vind ik al veel, laat staan de 7 maanden voor Shandaly! M weegt nu 120 gram boven geboortegewicht, heel netjes dus.
Soms heeft hij een lachstuipje mét geluid O+ O+
pi_134130223
Leuke reacties gehad! Ik zie gelijk een paar persoonlijke 'issues' waar mensen tegenaan lopen of vroeger tegenaan liepen. Het is net alsof je elkaar nu een tikje beter 'kent'. ;)
Ik zit op de Ipad dus iedereen even quoten is even lastig maar lees echt mooie wensen eigenlijk!
Stukje geld, stukje attitude die je voor je kleine wilt.

Ik hoop dat hij van mijn man de eerlijkheid en assertiviteit erft. Ook de liefde en respect die hij naar zijn moeder uit. Sowieso zijn respect naar vrouwen en vrijgevigheid. Ik hoop alleen niet dat A de streken heeft zoals zijn vader voor die mij ontmoette. ;) Mijn zoon is hopelijk wat braver. Mijn man is wel heel speels, goedlachs en heeft een natuurlijk charme. En A heeft hopelijk onze humor. :)

En liever niet mijn faalangst maar wel mijn liefde voor beesten, mijn gevoel voor wat juist is, mijn manier van denken (grijstinten en niet zo zwart-wit als zijn vader).
Oh en niet mijn onhandigheid. :P
pi_134130415
Shandaly die kinderwagen van ons kan ook zowel vooruit als achteruit gezet worden. Meestal kijkt ze nog naar ons. Vinden we allemaal gezellig
En de tijd vliegt voorbij. Die van mij gaat al richting de 11 maanden. En dus echt bijna een dreumes. Maar ik wil nog helemaal niet het babytopic verlaten :'(

Ass hoe was je weekendje Centerparcs? Niet veel gemist hoor
En wat een mooie foto’s. Die tandjes O+

Juud klinkt als zware nachten zo. :*

Sull dat is zeker een hele lange ruk die L. maakt

LB beterschap. Goed uitzieken hoor :*

Ferrari dat is zo balen als je de voeding vergeet mee te nemen. Is mij ook een keer overkomen toen we een dagje naar Duitsland gingen. Fles had ik keurig bij me. Maar de voeding dus niet. Ik heb echt moeten huilen. Gelukkig was er in een supermarkt ook flesvoeding te koop. Dus heeft ze een keer een Duits merk gehad. Buiten dat ze een paar dagen Duits heeft gepraat heeft ze geen last gehad van de andere voeding
En hopelijk heb je gauw je verzekering geregeld, zodat je geen tandenpijn meer heb :*

quote:

[..]

Ik herken dat dus wel wat Ferrari zegt. Bijna alle kinderen in mijn omgeving willen vooral getroost worden door mama. Ook als ze ouder zijn.

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
oeps, ik zie wat commotie om mijn grappig bedoelde opmerking.

Mijn gevoel voor humor is blijkbaar niet meer wat het geweest is....
-O- Ik moest echt lachen om deze opmerking. :@

Piekie ik zou dat goed gaan uitrekenen inderdaad. Maar laat ook je gevoel spreken. Als je geen goed gevoel hebt over dat andere KDV moet je even afwegen wat je doet. Succes met beslissen :*

Suiker :* voor F.

Belle wat is ze toch mooi. En de kleuren zijn ook al O+

Ik gebruik ook altijd de kinderwagen. Riley huilt in een draagdoek. Maf kind :D

Kyara wat een post.
Die vraag wanneer je stopt met bv snap ik niet. Iedereen moet toch zelf weten hoelang ze dat willen geven. En ik heb wel mijn eigen ideeën erover hoelang ik max zou willen geven, maar als iemand anders daar anders over denkt is dat hun goed recht vind ik.
De vraag of ze doorslapen kan ik me wel heel goed voorstellen. Juist, omdat je weet dat een baby niet altijd doorslaapt en juist, omdat ik weet hoe fijn goede nachten zijn. Dus ik vraag het zelf ook wel eens. Maar ik bedoel dat echt niet als commentaar ofzo :@

L-E wat gaaf die ontwikkelingen. En je kleuter :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:44 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het echt verbruid bij jullie he? Ik krijg niet eens een reactie op mijn monsterpost! :'(

:P

Vanochtend even een uurtje gewinkeld terwijl mijn schoonvader met de kindjes ging wandelen en mijn schoonmoeder mijn huis heeft gestofzuigd en gedweild O+
Ik was werken en lees netjes van laatste post na nieuwste post. Dus zie reactie hierboven :D
En nog leuke dingen gekocht? Ik vind het soms wel eens lekker om zonder kind boodschappen te doen of te winkelen :@

Bloempie wat zielig dat je beeb last heeft van de prik :*

Haha Olf jouw liedjes bij de nick.
En Kyara met haar Dolfje weerwolfje O+

Venco in principe heeft Riley alle slechte eigenschappen van de donor en alle goede eigenschappen van mij :D
Maar als ik echt eerlijk ben hoop ik dat zij niet zo onzeker wordt als ik. Dat zij niet het idee heeft dat mensen haar niet leuk vinden.
En ik hoop wel dat zij van lezen, wandelen met de hond houdt. En ook mijn liefheid heeft. En dat school net zo leuk vind als ik het vond :D
En ik ben een slechte eter, vooral als kind. Ik proefde gewoon standaard niks. Ik hoop dat Riley meer gaat proeven.

Belle niet je echte niks nemen hoor. Ik zou helemaal in de war raken. En van zulke veranderingen houd ik gewoon niet :D

Mabawa alweer twee weken oud. Gaat zo snel. En je klinkt helemaal verliefd O+
pi_134130579
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:48 schreef Shandaly het volgende:

want ik merk echt dat ik eigenlijk best vaak over jullie nadenk, en in sommige situaties denk "wat zou belle/kyara/xm/loj/*insert willekeurige Fok!ker* in deze situatie doen/hebben gedaan?)
Herkenbaar! En dat vond ik altijd stom van mezelf. :P maar ik denk weleens: als zij mij hier bezig zouden zien...dan vinden ze me vast slecht bezig. :@
pi_134130790
Ik heb ook wel eens over jullie gedroomd hoor :@

Ik hoop dat mijn kinderen mijn doorzettingsvermogen en social skills hebben maar ook de rustige(re) aard van papa. Ook de adremheid en welbespraaktheid van papa zou leuk zijn. En mijn looks natuurlijk *)

Qua eten zijn we allebei lastige eters dus zo lang ze maar hetzelfde lustten als wij vind ik het prima ;)
pi_134131058
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Herkenbaar! En dat vond ik altijd stom van mezelf. :P maar ik denk weleens: als zij mij hier bezig zouden zien...dan vinden ze me vast slecht bezig. :@
Ow, maar ik heb het ook regelmatig andersom hoor... "Dat heb ik toch maar mooi opgelost door een tip/post/hint van ****" En overigens ook niet eens allemaal kind/opvoeding gerelateerd...
Ik word gewoon een beter mens van jullie! O+

Zo.. genoeg emo nu... anders ga ik straks nog een potje zitten janken ook
pi_134131142
Leuke vraag. Ik hoop dat L. ML's social skills, zorgzaamheid en motoriek heeft en niet zijn dyslectie en driftigheid. Ook graag mijn leergierigheid, assertiviteit en zorgzaamheid en niet mijn verlegenheid en faalangst.

As, welk park was je?
  dinsdag 10 december 2013 @ 21:34:53 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134131174
Whehehe ja ik loop ook regelmatig met jullie in mijn achterhoofd hoor! En de tips en de herkenning zijn goud waard inderdaad! Hoeveel mensen hebben er nou zo'n breed referentiekader? *;

Oh en ik hoop dat E de hersens van allebei haar ouders heeft, maar dan ook met de discipline van haar vader en niet mijn uitstelgedrag en getreuzel :') En dat ze een sociaal dier is zoals ik. Papa is niet zo sociaal uit zichzelf (maar is er wel sowieso bij als hij uitgenodigd wordt O+ ) Dat verantwoordelijkheidsgevoel mag ze ook wel van hem O+

Ik hoop ook dat ze opgroeit tot iemand met oog voor de mensen en dieren om haar heen en dat ze cultuur weet te waarderen. Oh en ik hoop dat ze niet bang is aangelegd (maar dat lijkt wel snor te zitten).
pi_134132366
Bedankt voor de complimenten over mijn leuke jongetje. Ik vind hem ook erg leuk. In cp heeft hij het zo goed gedaan. Hij stond tot 2x toe een seconde los, heb gezien dat hij kan kruipen (als hij bv voorbij een speeltje moet), om vervolgens weer te gaan buikschuiven en heeft hij 2x bewust oma gezegd O+

:* voor alle slechte nachten, gewoon voor iedereen die dat zo ervaart, ongeacht hoe "slecht" ze zijn.

De kinderwagenbak is hier al echt snel weggegaan, bijzonder dat verschil dan he. Volgens mij verschillen de bakken ook wel echt van grote.

LB, jij hebt gewoon de meisjes variant van Kyan, die heb ik dan weer niet.
Hoe is het nu met je koppijn?

GotC, twee zieke mannen, succes. Hopelijk knappen ze snel op en krijg je het niet ook zelf.

Hier kunnen we Kyan beide troosten gelukkig. Maar als ze het echt niet fijn hebben trekken de kinderen misschien 5% eerder naar mij toe. Maar ik ben ook het meeste thuis. Dat zal ook wel schelen.

F ziek Suiker, of gewoon niet lekker in zijn vel?
En die piekhaartjes van Kyan vind ik ook echt O+

Die filmpjes belle O+

Kyara, je mega post. Ben ik gelijk weer een beetje bijgelezen.

LE, leuk he die ontwikkelingen bij je baby. Jammer dat er vaak een mopper periode aan vooraf gaat.

Hier heb ik Kyan ook in de wompat over mijn jas. Maar heb er niet echt last van moet ik zeggen.

Goede vraag Venco.
Ik ben ook nog al een heethoofd, mijn man is het tegenovergestelde. Ik hoop dat de kinderen een goede mix zijn.
En wat meer besluiten neemt dan, dat mijn man doet. Maar ik ben daar heel goed in, dus moet goed komen :P
Verder hoop ik dat ze wat van mijn doorzettingsvermogen hebben, de interesse in algemene kennis van mijn man.
Maar bovenal hoop ik dat ze beide zichzelf durven te ontwikkelen tot hun eigen persoon zonder dat iemand ze in de weg staat (man en ik zijn beide gepest op school vroeger, ik heb daar best last van gehad)

Omen ook al zo'n mega post. Heb jij al dat je dingen niet herken van jezelf in Riley. Dus die van de donor afkomstig zouden "moeten" zijn?

Sull we zaten in Sandur. Niet het meest leuke park, maar we zaten met zijn 10-en in een huisje. En die heb je niet zo veel. Het huisje was echter super!!!!
pi_134132866
Ass. Riley is een driftkoppie en ik was dat nooit. Maar daarentegen is mijn zusje dat dan weer wel. Dus ik herken veel dingen van mijn zus bij Riley. Qua uiterlijk hoor ik heel veel dat ze op mij lijkt. Dus voorlopig nog niks tegengekomen wat echt van de donor afkomstig is.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:08:27 #252
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134132896
Venco, ik hoop dat D mijn verlegenheid niet heeft geërfd, en Djeez zijn antwoord over zichzelf is zijn rusteloosheid.

Bloem, D hebben we met 4 maanden in de wandelwageninzet gezet op de platste stand. Meneer wou met 4 maand echt niet meer in de reiswieg. Die is voor pasgeboren baby's die veel slapen vond hij. Meneer zag er niets in, kon niet om zich heen kijken. Heb hem 1x in hoogeveen met behulp van deken en hydrofielluiers rechtop in de reiswieg moeten zetten (voor zover dat ging met 3,5 maand), en toen was hij het heertje. Trots rondom zich kijken: "heeft iedereen mij gezien???"

En een kruipende baby van iemand!! (weet niet meer van wie)

En mini-LE kan zitten *O* !

D kan nu ook prima zitten, hij viel alleen vanmiddag achterover op de speelmat met zijn hoofd tegen de salontafel aan. Auw. Zo zielig.
pi_134133119
Auw Mandy!
Hier valt ie ook veel, ook omdat hij zich nu overal aan probeert op te trekken.
Met het zitten heb ik hem ook maar gewoon laten gaan en dat had hij erg snel onder de knie, maar vanuit stand vind ik het nog wel een beetje eng!

Omen, wel leuk om er over na te denken inderdaad. Ik zag net de foto's nog van Riley in het fototopic en toen bedacht ik al me hoeveel ze op je lijkt!

As, wat het precies is weet ik niet, het begon met tandpijn (denk ik), toen kreeg hij koorts, toen kreeg hij snot en nu heeft hij het dus benauwd. Ik heb vandaag een pcm spiegeltje hoog gehouden en dan is zijn temp tussen de 37 en 37,5. Maar hij is erg van de leg, we hebben dit nog niet eerder meegemaakt: veel huilen, slecht eten en slapen. Ik maak me geen zorgen verder hoor, hij komt er wel weer uit!
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:18:58 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134133415
Mwa.... klinkt wel sneu zeg ;(

Oh en E is vandeweek ook gevallen, op de bank van mijn schoonouders tegen de houten leuning. Ze moest zo hard huilen ;(
pi_134133493
Bleh suiker. Helaas wel herkenbaar. Wij hebben zo ook met kyan lopen etteren.

Mandy soms zie ik ze hier zo stoten dat ik echt denk dat het pijn moet doen. En dan is er niks aan de hand. Ze kunnen best wat hebben.

Grappig dat je tot nu toe alles wel kan herleiden. Ben benieuwd of dat zo blijft. De donor was/is annoniem toch?
pi_134133562
Ik heb trouwens een vriendenboekje gekocht voor Riley. Het lijkt me wel een leuk idee als ze later kan terugzien welke kindjes met haar op het KDV zaten.
Maar ik heb mijn neefje van 7 als eerste er in laten schrijven. En dat is zo ontroerend
pi_134133653
Vertel vertel!
pi_134133689
Als ik iets hoop voor onze jongetjes is het dat ze de ruimte durven nemen om hun eigen keuzes te maken, om van de gebaande paden af te wijken of juist op die paden te blijven als ze voelen dat dat nodig is. Zonder zich te laten leiden door de meningen van anderen. En dat ze net als wij liefdevolle en warme mensen zullen zijn met veel oog voor anderen en voor de wereld waarin ze leven. En dat ze durven vertrouwen op zichzelf en het vermogen hebben om te koesteren wat ze lief hebben.

De neurotische trekken van mijn man en het diepgewortelde verstoorde zelfbeeld van mij wens ik ze niet toe.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:25:16 #259
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134133728
D lijkt wat dat betreft op Djeez :p . Is er een kleinigheidje meteen overdreven mopperen.

Maar vanmiddag was echt zielig, zo hard brullen. was zo zielig.

Slapen jullie baby's nu ook ineens zo weinig? D is 7,5 maand en heeft stukken minder slaap nodig en blijft veel langer wakker.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:29:42 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_134133921
Wat mooi om alle reacties te lezen op de daily 'Olf' ;)
Ik hoop dat T. net zo ad rem en slim wordt als zijn vader. Ook het goed alleen kunnen zijn en met iedereen kunnen praten hij van ons overnemen.
Wat niet.. ik hoop dat hij beter wordt in het onderhouden van sociale contacten. Wij zijn daar bijzonder slecht in, maar dat komt denk ik doordat we genoeg hebben aan voorheen elkaar en nu ons gezinnetje O+

Net naar de ladies night van de film Soof geweest. Erg leuk, aanrader! Moest wel even een traantje wegpinken bij het zien van de 2 kleine jongens die met hun moeder knuffelen. Dat gaat T. ook doen later bij mij! O+
pi_134133998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:25 schreef -mandy- het volgende:
D lijkt wat dat betreft op Djeez :p . Is er een kleinigheidje meteen overdreven mopperen.

Maar vanmiddag was echt zielig, zo hard brullen. was zo zielig.

Slapen jullie baby's nu ook ineens zo weinig? D is 7,5 maand en heeft stukken minder slaap nodig en blijft veel langer wakker.
F is ook wat aan het rommelen ja, maar misschien was dat een voorbode van dit gemiep.
Hij deed dan moe zijn ogen dicht en na vijf minuten is hij er alweer klaar mee. En dan was hij ook echt weer klaarwakker!
pi_134134068
Ik wilde dus de foto laten zien van wat mijn neefje had geschreven. Maar zag toen dat zijn adres erop stond. Dus die moest ik even wegwerken

pi_134134188
Ik vind jou zo leuk omdat: sgatig ben O+
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:35:37 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134134189
E slaapt juist best goed de laatste tijd! Op het dagverblijf laatst 3 uur! :o En de nachten zijn soms 10 à 11 uur aaneengesloten _O_ Als ik alleen met haar thuis ben slaapt ze wel steeds kort, maar daar verandert nog niet echt iets in geloof ik.

Wel wordt het nu 's avonds soms iets lastiger om haar in slaap te krijgen. Ze is sneller afgeleid. Maar wat ook een verschil is; eerder als ze wakker werd tijdens het overleggen in haar bedje, ging ze gelijk huilen. Nu kijkt ze om zich heen in haar bedje, draait haar hoofdje en gaat weer lekker verder slapen O+
pi_134134300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind jou zo leuk omdat: sgatig ben O+
Ja. En zijn favoriete boek is dus Harry Potter. :D
En zijn vrienden zijn mijn nicthje Riley O+
pi_134134346
Superlief!
pi_134134369
Riley slaapt heel wisselend. Maar meestal twee slaapjes variërend van een half uur tot een paar uur :D
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:40:20 #268
378192 -mandy-
I am who I am
pi_134134405
Aaaaah wat lief Omen!
pi_134139995
Er ligt een kacheltje op me, zo zielig! (Al was t net op zich maar 37,8 dus dat valt nog mee). Maar wel met rode koortswangetjes :'( Ik word steeds banger voor de waterpokken, maar dat komt echt niet uit :(

Ik zat na te denken over de vraag van Venco, maar zou het eigenlijk niet weten. Vriendje en ik lijken eigenlijk best wel op elkaar.
En in alles waarin we niet op elkaar lijken (zoals eetpatroon en "relaxheid") hoop ik juist dat Ow een middenweg vindt.
Ik had qua uiterlijk wel gehoopt op vriendjes ogen, maar t zijn die van mij geworden :( ;)

En verder heb ik niets onthouden en ga ik vriendje uit bed sleuren om me af te lossen. :)
pi_134140005
Loj zo zielig een ziek jongetje :*
pi_134140283
Wat sneu Loj, beterschap voor Ow :*

Hier 2 meisjes die na een prima nacht vanaf 6 uur niet meer willen slapen. Maar ze zijn te moe om wakker te zijn. Pffff...............
pi_134140392
Dat is sneu Loj. Maar ik vond dat toen de pokken eenmaal doorwaren je het ergste ook wel gehad had... Maar mijn oudste wist ook nog niet echt hoe hij moest krabben, dan scheelde..
  woensdag 11 december 2013 @ 09:14:07 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134141083
Ach... beterschap Loj!

Ik eet mijn ontbijt en mijn dochter zit naast me op de bank te spelen O+ Net zat ze tussen mijn benen op de grond en legde ze steeds een speeltje aan de andere kant van mijn been om het dan daarna weer op te pakken :o Echt zó doelbewust!

Gisteren had ik toch nog een baby? :?
pi_134142695
Ah Loj, hopelijk niet daar ook pokken. Hier gaat het echt van kwaad tot erger, ik denk steeds dat dit wel de piek is maar dan zijn opeens de pokken nog groter en meer en jeukeriger. Ik had gisteren een zenuwinzinking omdat ik zoooo moe was en toen ging ik gelijk met baby naar bed en werd ze 10 minuten later al wakker. Uiteindelijk is vriend de hele nacht met haar in de weer geweest en heeft hij haar alleen drie keer naar me toe gebracht om te drinken. Overdag gaat het heel goed maar 's nachts is het krabben, huilen en gillen. Ik hoop dat ze snel gaan indrogen!
Het is echt niet leuk voor haar. En ons. ;)

LB het is ook al bijna 2014 en dan wordt je baby ook al bijna 1! ;) dat doelbewuste spelletjes spelen vind ik zo leuk.

Kyara een vroeg ochtendje!

Ooooh en dat vriendenboekje van Riley!
pi_134142749
Oja het is nu heel grappig om met baby op straat te lopen. Eerst zien mensen een schattige baby met een mutsje in de draagdoek, en dan draait ze d'r hoofd om en zie je mensen echt van O+ naar :{ en :@ en dan proberen ze naar mij toe zo normaal mogelijk te doen maar ze ziet er gewoon echt redelijk oncharmant uit. :+
  woensdag 11 december 2013 @ 10:35:04 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134142766
Oi Olf, dat klinkt echt heel naar! :'(

Helpt zo'n zemelenbadje niks? :{ En dat middeltje waar je altijd over leest, huppedepup-clin?
pi_134142819
Ja, die pokken baby's zien er meestal niet uit. Hier nog geen ervaring mee.

Ik heb de meiden om 8 uur weer in bed gelegd, was geen land meer mee te bezeilen. Probleem was dat ze vanochtend allebei niet meer in hun eigen bed wilden liggen (en dus bij mij). Maar ja, 2 tegelijk = keten, klooien, rollen, lachen. Allemaal heel schattig, maar iets minder om 6 uur s ochtends :D

Fysio komt zo ook dus op zich komt het niet eens zo heel slecht uit. M ook maar wakker gehouden zodat straks iedereen tegelijk naar bed kan en mama even lekker met een boekje op de bank de was kan wegwerken.
pi_134142838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:31 schreef Olf het volgende:
Ah Loj, hopelijk niet daar ook pokken. Hier gaat het echt van kwaad tot erger, ik denk steeds dat dit wel de piek is maar dan zijn opeens de pokken nog groter en meer en jeukeriger. Ik had gisteren een zenuwinzinking omdat ik zoooo moe was en toen ging ik gelijk met baby naar bed en werd ze 10 minuten later al wakker. Uiteindelijk is vriend de hele nacht met haar in de weer geweest en heeft hij haar alleen drie keer naar me toe gebracht om te drinken. Overdag gaat het heel goed maar 's nachts is het krabben, huilen en gillen. Ik hoop dat ze snel gaan indrogen!
Het is echt niet leuk voor haar. En ons. ;)
Oh, dit klinkt wel heel akelig zeg ;(
Hopelijk snel over :*
pi_134142935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Oi Olf, dat klinkt echt heel naar! :'(

Helpt zo'n zemelenbadje niks? :{ En dat middeltje waar je altijd over leest, huppedepup-clin?
Nou ze zit nu driemaal daags in het badje en smeren helpt allemaal wel eventjes en overdag gaat het ook goed en speelt ze gewoon lekker. Maar als ze dan moet slapen heeft ze geen afleiding en is het gewoon jeuk jeuk jeuk. En dan slaapt ze heel kort en onrustig en dan zitten we in een vicieuze cirkel. Ik vind het echt heel zware nachten zo. :@
  woensdag 11 december 2013 @ 10:42:18 #280
259886 pessie
pi_134142958
Olf pokken zijn echt heel sneu. Nathan had ze ook met 10 maanden, havermoutbadje en kidsclin hielpen om het zo snel mogelijk te laten indrogen. Gewoon 2 x per dag in bad, werd hij iig een beetje vrolijk van. Het ergste was na een dag of 3 wel voorbij. Sterkte,

Lb, apart is dat he, dat je baby opeens niet meer zo heel erg baby is. Als Lauren nu op MN arm slaapt ziet ze eruit als een dreumes. Mijn kleine baby wordt groot *O* en -O- tegelijk.
  woensdag 11 december 2013 @ 10:43:12 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134142984
Ja zeg dat lijkt me wel ja Olf!

Echt sneu voor haar, én voor jullie!
  woensdag 11 december 2013 @ 10:43:29 #282
259886 pessie
pi_134142995
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef Olf het volgende:

[..]

Nou ze zit nu driemaal daags in het badje en smeren helpt allemaal wel eventjes en overdag gaat het ook goed en speelt ze gewoon lekker. Maar als ze dan moet slapen heeft ze geen afleiding en is het gewoon jeuk jeuk jeuk. En dan slaapt ze heel kort en onrustig en dan zitten we in een vicieuze cirkel. Ik vind het echt heel zware nachten zo. :@
Het zijn ook echt hele zware nachten! Ik weet eigenlijk niet meer hoe we dàt hebben opgelost met Nathan destijds...
pi_134143178
Olf, vindt ze ook geen troost/rust aan de borst snachts?
pi_134143437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
Olf, vindt ze ook geen troost/rust aan de borst snachts?
Ja, wel eventjes, maar ze heeft vannacht denk ik in totaal 3,5 uur aan de borst gelegen en normaal valt ze daar wel van in slaap, maar nu lurkt ze en krabt ze tegelijk dus het brengt niet de verlichting die je zou hopen. Maar vannacht dus wel wat dutjes op vriend gedaan, die in dergelijke situatie was kalmer blijft dan ik.

Ik vind het vooral flauw dat ik altijd heel luchtig over waterpokken dacht, kinderziekte, gewoon even doorbijten bladiebla, en dat het dus gewoon wel wat heftiger is.

Maar dit is dag 5 en het moet binnen een dag of twee wel gaan indrogen.
pi_134143473
Olf :*. Hopelijk gaat het snel wat beter!
Ben jij je dag gisteren nog een beetje doorgekomen, je was 's nachts toch zo beroerd geweest?

LB, wat klinkt dat lief!

Loj, :* en beterschap voor Ow!

Mijn baby doet ook niet aan lijden in stilte ;). Ze heeft gisteren lekker de hele dag bij me gehangen - wegleggen was brullen. Gisteravond alleen maar huilen, op haar zielige manier, zeg maar, dus ze voelde zich echt rot. Uiteindelijk wel een goede nacht gehad en nu is ze nog moe en een beetje warm, maar wel weer vrolijk :). Dat is fijn, want in het CB vanmiddag is een cursus babymassage! Als ze geen verhoging meer heeft, gaan we! Lijk me leuk O+
pi_134143476
Mabawa, wat lief, lachstuipjes met geluid O+

Shandaly :@ Ik herken het ook, vannacht heb ik nog over Suiker en F. gedroomd O+ En overdag komen jullie ook regelmatig ter sprake :D Zo van 'die en die op Fok zei nog dat en dat'.

Loj, beterschap :*

En Olf ook, waterpokken ;( :* Wat lief dat je lief vannacht op zich heeft genomen. Hier komen zulke dagen ook wel eens voor, dan ben ik ook zo blij met lief! Ik hoop dat het kriebelstuk snel over is en dan die waterpokken ook vlug weer verdwijnen, zodat men haar ook weer schattig vindt op straat ;) O+

LB, wat schattig dat doelbewuste!

Over vallen, hier is ze ook al een paar keer echt recht achterover gekukeld terwijl ze stond, dan moet ze ook zo hard huilen :'( :'( Vooral als ze moe is, dan gaat ze duimen en aan d'r haar zitten en houdt ze zich dus niet meer vast... Extra sneu omdat het dan gebeurd tijdens het 'ontspannen' vind ik.

Gelukkig oefent ze de laatste dagen heel goed met zelf weer terug op de grond gaan vanuit staan *O* En ze 'rent' nu echt langs de randjes van dingen, serieus, ze loopt echt heel snel langs de randjes!
pi_134143538
Cwen, wat leuk, babymassage! Bij Nin hebben we het wel eens gedaan toen ze kleiner was, ik zou het wel weer terug willen brengen in ons (avond?)ritueel ergens!
pi_134143841
Sneu hoor Olf. Zou een pcm in de nacht wat verlichting brengen? Ik ben er niet zo scheutig mee, maar als ze zo een last heeft zou ik het wel proberen.

Ik kijk niet uit naar de eerste keer dat Sticker echt ziek is, lijkt me niet tof. Hij is gewoon nog niet eens verkouden geweest, vind ik zo bijzonder. Zou dat komen doordat hij niet op een kdv oid komt?
  woensdag 11 december 2013 @ 11:23:15 #289
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134144042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef L-E het volgende:
Sneu hoor Olf. Zou een pcm in de nacht wat verlichting brengen? Ik ben er niet zo scheutig mee, maar als ze zo een last heeft zou ik het wel proberen.

Ik kijk niet uit naar de eerste keer dat Sticker echt ziek is, lijkt me niet tof. Hij is gewoon nog niet eens verkouden geweest, vind ik zo bijzonder. Zou dat komen doordat hij niet op een kdv oid komt?
Jup, dat en BV. Lientje was pas voor de eerste keer ziek toen ze ruim 18 maanden was en de bv net gestopt was.

D is nu net voor de eerste keer ziek geweest, maar heb nu ook meerdere gastkindjes over de vloer en de ouders werken als leerkracht, dus er komt meer binnen nu in huis en zijn weerstand is gewoon wat lager gok ik zo..... -O-
pi_134144152
Ik denk altijd dat Kleuter toch ook wel wat ziektekiemen mee neemt vanaf de basisschool. Of dat hoop ik, want het lijkt me fijn als dat immuunsysteem al wat weerstand opbouwt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:33:07 #291
381212 Gulara
From the future
pi_134144268
Ik krijg nu hele rare beelden bij miniOlf. Beterschap. :*

De DailyVenco:
Pi mag mijn relaxedheid en vriends sportiviteit/handigheid hebben. We zijn allebei sociaal, maar waren als kind best verlegen. Maar daar heeft ons sociale dier geen last van.

En we zijn opeens The Walking Dead verslaafd. Kei eng! ;( Elke avond gaat er een extra slot op de deur zodat de zombies niet bij m'n baby kunnen. :')
pi_134144275
Cwen, babymassage, leuk! Lekker ontspannen!

En Belle, dat vallen vanaf staan gaat inderdaad best hard maar mijne had uiteindelijk ook best snel door hoe ze weer kon gaan zitten. Al valt ze nog regelmatig op dr hoofdje.

Hier baby dus sinds herfst af en aan ziek, ondanks borstvoeding. Denk dat kdv een grote rol speelt. Maar dan krijgt ze het hopelijk eerste basisschooltijd niet. Verkouden is ze wel heel weinig!
pi_134144419
O ja, nog een praktische vraag: sparen jullie los voor baby voor 'later'? Of doet iemand anders dat voor jullie?
pi_134144510
Wij sparen zelf. Kregen bij de geboorte van de overgrootoma's wat geld, en dat was het startkapitaal, en daar storten we nu elke maand wat bij.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:44:29 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134144543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Olf het volgende:
O ja, nog een praktisce vraag: sparen jullie los voor baby voor 'later'? Of doet iemand anders dat voor jullie?
Wij sparen zelf 50 euro p/m voor hem op zijn eigen spaarrekening. Opa en oma sparen ook 15 euro p/m. Nou ja, ze hebben eigenlijk gewoon het rekeningnummer veranderd, tot vorig jaar spaarden ze dus nog elke maand voor mij :@. J. heeft dus al een leuk bedrag op de rekening staan, waar ie later hopelijk van kan gaan studeren.

Mag ik hier trouwens even :o doen. Ik heb hier ook opeens een dreumes-baby. Hij gooit opeens bewust blokken die hij van de trein afhaalt, en hij probeert ze er ook weer op te doen (lukt nog niet heel goed), en hij probeert te rijden met z'n little people brandweerauto (topkado ^O^ van oma blijkt!). Dat deed ie eerder echt nog niet 8)7. Alleen nog geen verandering op het optrek/ loop front... niks... tijgeren is leuk genoeg blijkbaar.

Nog maar 3 weekjes, en dan is ie jarig O+ :'(
pi_134144773
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Olf het volgende:
O ja, nog een praktische vraag: sparen jullie los voor baby voor 'later'? Of doet iemand anders dat voor jullie?
Wij hebben voor beide een spaarrekening geopend. Waarop mijn tante en oom en mijn ouders maandelijks geld storten. Aan het einde van het jaar krijgen de kindjes van ons nog een bedrag om het allemaal een beetje recht te trekken. En de ouders van mijn man hebben zelf een spaarrekening voor beide kindjes geopend en sparen daar op.
pi_134144774
Wij sparen zelf voor beide kinderen.
pi_134144866
Alle kinderen hebben een eigen spaarrekening. Oma heeft daar een leuk bedrag op gestort en opa en oma storten maandelijks. Deden wij ook maar daar zijn we nu even mee gestopt.
  woensdag 11 december 2013 @ 11:56:05 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134144870
Wij storten de kinderbijslag op een aparte spaarrekening :)
pi_134144915
Ik haat de website van Kruidvat! Zo :( Ik heb nu al 4 keer een bestelling proberen te plaatsen en elke keer ligt hij er uit :(
pi_134145064
zal ik dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')