Het is zo leukquote:Op maandag 9 december 2013 07:40 schreef Loj het volgende:
Goedemorgen!
E heeft tandjes!!
Venco, wat klinkt dat lief!
Wij konden ook wel tien redenen verzinnen om er nog niet voor te gaan, maar dat weegt voor ons niet op tegen het geluk van een tweede
Ow lag de hele nacht te hoesten dus daar kwam het gewoon door
GotC, wat klink je toch altijd gelukkig met je kleintje. Zelfs al wordt je ondergekotst!
+1quote:Op maandag 9 december 2013 08:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is zo leuk
Ik word zo gelukkig van die twee. Die zusterliefde
En als de oudste dan zegt: Mama mag de tv wat zachter, want zus ligt te slapen. Dan smelt ik helemaal weg
Ik vind het zo leuk als ze zegt zusquote:Op maandag 9 december 2013 09:34 schreef Shandaly het volgende:
[..]
+1
Toen wij afgelopen zaterdag aan het inpakken waren om bij oma en opa te gaan logeren, vroeg ik Lars of hij een stuk speelgoed van Femke in de tas wilde leggen. Dat deed hij, en hij pakte er meteen Sophie de giraf bij en een knisperboekje, want "die vindt Fenke óók leuk!!"
Wat slim! Dat ga ik straks meteen klaarleggen!quote:Op maandag 9 december 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Sparkling, wij leggen de tandenborstel naast de avondluiers. Dan vergeten we het niet.
Ik zou denken dat je veel meer herinneringen aan Rennies hebt dan aan je niet-nodig-gehad formulierquote:Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Kyara het volgende:
Wat een boel tandjes ineens! Hier nog steeds tandenloos, maar M kreeg ook pas zijn 1e tand met een maand of 11 geloof ik.
Ik ben aan het opruimen en kwam net ook een bloedprikformulier tegen. Toen zaten we nog in de onderzoeksfase van de MMM en ik moest op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken. Alleen toen bleef die menstruatie uit tot M er was![]()
en dan ben ik dus ook nog zo'n sentimentele muts die dat dus op de "herinneringenstapel" legt en niet bij het oud papierde nog teruggevonden rennies zijn trouwens wel in de prullenbak gegooid
Het formulier kenmerkt ook een tijd van onzekerheid en verdriet. En de blijdschap en opluchting van de positieve test.quote:Op maandag 9 december 2013 13:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je veel meer herinneringen aan Rennies hebt dan aan je niet-nodig-gehad formulier
Liggen jouw avondluiers op een andere plek dan de dagluiers?quote:Op maandag 9 december 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Sparkling, wij leggen de tandenborstel naast de avondluiers. Dan vergeten we het niet.
Oh wat ellendig inderdaad. Electrisch een optie?quote:Op maandag 9 december 2013 13:57 schreef Kyara het volgende:
Pfff, dat wordt straks 3 kinderen 's avonds tandenpoetsen. En M moet eigenlijk ook 2x per dag
Dit vroeg ik me ook afquote:Op maandag 9 december 2013 14:06 schreef Gulara het volgende:
[..]
Liggen jouw avondluiers op een andere plek dan de dagluiers?
Ik zat eerder te denken aan iets automatisch. Alledrie mond open en dan tegelijk of zo.quote:Op maandag 9 december 2013 14:08 schreef Gulara het volgende:
[..]
Oh wat ellendig inderdaad. Electrisch een optie?
Hangt de kerstversiering?
Een soort wasstraat!quote:Op maandag 9 december 2013 14:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan iets automatisch. Alledrie mond open en dan tegelijk of zo.
Nee, was even afgeleid
Nou, dat niet helemaal, maar nacht= pampers en overdag = etos, als de tandenborstel naast de pampers ligt dan zien we die sowieso voor de nacht.quote:Op maandag 9 december 2013 14:06 schreef Gulara het volgende:
[..]
Liggen jouw avondluiers op een andere plek dan de dagluiers?
Zo heb ik ook de IVF contracten niet weggegooidquote:Op maandag 9 december 2013 12:43 schreef Kyara het volgende:
Wat een boel tandjes ineens! Hier nog steeds tandenloos, maar M kreeg ook pas zijn 1e tand met een maand of 11 geloof ik.
Ik ben aan het opruimen en kwam net ook een bloedprikformulier tegen. Toen zaten we nog in de onderzoeksfase van de MMM en ik moest op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken. Alleen toen bleef die menstruatie uit tot M er was![]()
en dan ben ik dus ook nog zo'n sentimentele muts die dat dus op de "herinneringenstapel" legt en niet bij het oud papierde nog teruggevonden rennies zijn trouwens wel in de prullenbak gegooid
Ik heb een oom en tante die ik verder eigenlijk nooit zie maar de wilde toen ergens de eerste weken langskomen maar dat kwam toen niet uit. Ze hadden wel geld in de bus gedaan en ik zou ze nog bellen.quote:Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
Wel mooi, die hechte familie's. Hier komt 1 tante af en toe op visite. De rest is niet eens op kraamvisite geweest bij M, laat staat bij de meisjes.
Ja dat kan heel goed.quote:Op maandag 9 december 2013 18:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Groene poep van kv... Kan dat? We zitten ook nog steeds op 3-4 vieze luiers per dag. Geen krampjes ofzo gemerkt.
Lekker bezig sac!quote:Op maandag 9 december 2013 15:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb een druk weekend gehad.
Ik post even een foto van mijn kloontje. Ik heb gisteren mijn babyfoto's bekeken ze lijkt op mij met de oren van d'r vader. Nu snel een fles en dan probeer ik even bij te lezen.
[ link | afbeelding ]
Ik zie de familie elke week minstens 3 keer. Toen ik beviel van de eerste zat dezelfde dag nog mijn hele kamer vol met al mijn familiequote:Op maandag 9 december 2013 15:28 schreef Kyara het volgende:
Wel mooi, die hechte familie's. Hier komt 1 tante af en toe op visite. De rest is niet eens op kraamvisite geweest bij M, laat staat bij de meisjes.
Wat knap!quote:Op maandag 9 december 2013 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neuh ze is prima te pas. En ze heeft een heel bordje aardappel wortel prut verorberd en hoefde daarna nog maar 50cc van haar fles
Haha. Zelfs dat maakt me aan het rammelenquote:Op maandag 9 december 2013 09:49 schreef Tally het volgende:
Maar het is niet altijd dikke pret hoor
Gisteravond ging de oudste in bad met Papa. En ik dacht handig. Kan ik de jongste er even doorheen sleuren en aankleden voor dr bedje. Maar dat vond de oudste niet zo leuk want ZIJ ging toch met Papa in bad. Ja Féline je bent nu klaar ga maar weer naar Mama.
Andere baan die ietsje meer verdiend waardoor we ietsje minder hoeven bij te leggen.quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef GotC het volgende:
Jeetje venco, wat een rotsituatie..![]()
Is er een manier om het op te lossen?
Omen, wat hebben jullie het gezellig samenJe klinkt altijd zo liefdevol!
Heb je het wel goed uitgerekend met de toeslagen?quote:Op maandag 9 december 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Andere baan die ietsje meer verdiend waardoor we ietsje minder hoeven bij te leggen.Maar ja, die zijn niet voor het oprapen.
Stoppen kan ook niet want die paar honderd euro die ik verdien, kunnen we ook niet missen.
Moet het sowieso nog narekenen ja. Maar moet ook flexibele opvang hebben en dat kost ook meer.quote:Op maandag 9 december 2013 21:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Heb je het wel goed uitgerekend met de toeslagen?
Maar wel rot
Ugh, dat schiet niet opquote:Op maandag 9 december 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Andere baan die ietsje meer verdiend waardoor we ietsje minder hoeven bij te leggen.Maar ja, die zijn niet voor het oprapen.
Stoppen kan ook niet want die paar honderd euro die ik verdien, kunnen we ook niet missen.
Tja, ik had het mij een paar jaar terug ook niet zo voorgesteld.quote:Op maandag 9 december 2013 21:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Ugh, dat schiet niet opZo naar dat het gewoon eigenlijk een onhoudbare situatie is..
LB, rammeldebammel
Jep. En die vaste voeding doet ook vanalles. Hier hebben we iedere dag een poepluier. Yeah voor de movicolon. Maar poep van vaste voedingquote:Op maandag 9 december 2013 18:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Groene poep van kv... Kan dat? We zitten ook nog steeds op 3-4 vieze luiers per dag. Geen krampjes ofzo gemerkt.
En je toetsingsinkomen is je verzamelinkomen van de ib. Dus bij een eigen huis -> meer toeslag.quote:Op maandag 9 december 2013 21:16 schreef LadyBlack het volgende:
Proefberekening kinderopvangtoeslag
en
Kinderopvangtoeslagtabel (hoeveel procent wordt vergoed op basis van je inkomen) Voor een tweede kindje een stuk meer dan voor je eerste dus! Mochten sommige mensen daardoor nog twijfelen voor een tweede.....![]()
Als je de goede schatting doorgeeft jaquote:Op maandag 9 december 2013 21:22 schreef pessie het volgende:
[..]
En je toetsingsinkomen is je verzamelinkomen van de ib. Dus bij een eigen huis -> meer toeslag.
Ik heb dit weekend weer geprobeerd te berekenen hoeveel toeslag we mogen ontvangen als je uitgaat van je toetsingsinkomen, maar ik weet nooit precies hoeveel we terug krijgen. Ik heb dus een grove ruime schatting gemaakt voor 2014, nu maar hopen dat we daarna geld terugkrijgen ipv moeten betalen. Over 2013 moeten we waarschijnlijk bijbetalen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als je de goede schatting doorgeeft jaZal je verbazen hoeveel mensen denken dat de toeslag automagisch voor je berekend en gecheckt wordt... Dat is dus NIET zo
Nouuuuuu, aangezien er een regeling is voor hyp.aftrek voor een 2de woning die te koop staat mits niet verhuurt op dat moment zou dat een gunstig effect op je toeslag kunnen zijn.quote:Op maandag 9 december 2013 21:28 schreef vencodark het volgende:
Stomme vraag misschien, maar geldt dat ook voor 2 huizen?![]()
Btw, niemand mijn blije, cake-kruipt post gezien?
Nee, kan ie kruipen??quote:Op maandag 9 december 2013 21:28 schreef vencodark het volgende:
Stomme vraag misschien, maar geldt dat ook voor 2 huizen?![]()
Btw, niemand mijn blije, cake-kruipt post gezien?
Wordt dus wel verhuurt.quote:Op maandag 9 december 2013 21:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Nouuuuuu, aangezien er een regeling is voor hyp.aftrek voor een 2de woning die te koop staat mits niet verhuurt op dat moment zou dat een gunstig effect op je toeslag kunnen zijn.
Ik heb de boel stopgezet maar niet mijn inkomen aangepast. Kan ik dan nog een boete krijgen?quote:Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Dit jaar is ook iets nieuws: de mogelijkheid om een boete te krijgen als je je wijzigingen niet doorgeeft (zoals verandering in je inkomen of de opvanggegevens).
Nee als je het stop hebt gezet ben je niet meer verplicht wijzigingen door te geven.quote:Op maandag 9 december 2013 21:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb de boel stopgezet maar niet mijn inkomen aangepast. Kan ik dan nog een boete krijgen?
Een beetje.quote:
+1! Wat gaaf! Dat lijkt me zo bijzonderquote:
Thanx!quote:Op maandag 9 december 2013 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee als je het stop hebt gezet ben je niet meer verplicht wijzigingen door te geven.
Wel als je nog andere toeslagen hebt natuurlijk.
Beide koop, ene is het appartement dat vanaf 1 jan. wordt verhuurd. Andere is eengezinswoning.quote:Op maandag 9 december 2013 21:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar heb je dan 2 koopwoningen of een huurappartement en een koopwoning?
Same here, maar ik bedenk dan altijd maar dat dat blijkbaar betekent dat we vrij veel inkomen hebben.quote:Op maandag 9 december 2013 21:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Thanx!
Nee, helaas nergens meer recht op.
We willen geen gastouder. Man wilt er echt niet aan, ik had er nog wel aan willen denken.quote:Op maandag 9 december 2013 21:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
vencodark, wat tof dat er gekropen wordt!
en wbt de toeslagen, een gastouder is geen optie? Je krijgt wel minder toeslag, maar ze zijn hier in ieder geval goedkoper..
quote:Op maandag 9 december 2013 20:49 schreef vencodark het volgende:
A begon trouwens vandaag nu echt, echt, echt te kruipen!![]()
Hij stond al een tijdje in de juiste houding maar wist zich niet voort te bewegen.
Sinds gister wel meer buikschuiven.
Dus vandaag broek uit, geweldig, nieuw speeltje (lees: lege shampoofles) in beeld, camera erbij...1, 2, 3 Go!
En ja hoor...na een buikschuif toch ineens die opgetrokken knieën en kroop hij een keer of 2,5.![]()
Maar door de gladde vloer schoof hij steeds het flesje naar voren, zonder het te pakken en dat was wel een heel leuk spelletje! Dus kruipend, strompelend, schuivend door de gang.
Sweeeeet! En allemaal op film!
![]()
Een boete?! En wat nou als je in januari al een hoger dan nodig jaar bedrag hebt ingevoerd en het inkomen in september behoorlijk omhoog gaat zodat je jaarinkomen toch hoger is dan verwacht? Wat nog niet eens zeker is omdat je pas in maart het jaar erop echt weet hoe het zit?quote:Op maandag 9 december 2013 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Dit jaar is ook iets nieuws: de mogelijkheid om een boete te krijgen als je je wijzigingen niet doorgeeft (zoals verandering in je inkomen of de opvanggegevens).
Feit blijft dat je voor je eerste koopwoning recht hebt op hypotheekrente aftrek en dat dit je inkomen naar beneden brengt.quote:
Dan moet je in september een wijziging van je inkomen doorgeven.quote:Op maandag 9 december 2013 21:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Een boete?! En wat nou als je in januari al een hoger dan nodig jaar bedrag hebt ingevoerd en het inkomen in september behoorlijk omhoog gaat zodat je jaarinkomen toch hoger is dan verwacht? Wat nog niet eens zeker is omdat je pas in maart het jaar erop echt weet hoe het zit?
Er komen vaak kosten voor een gastouderbureau nog bovenop en die zitten in het uurloon wat de belastingdienst vergoedt niet meegerekend dus afhankelijk van hoeveel het bureau kost kan het inderdaad duurder uitvallen dan een kdv.quote:Op maandag 9 december 2013 21:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
We willen geen gastouder. Man wilt er echt niet aan, ik had er nog wel aan willen denken.
Dacht trouwens dat die duurder waren (heb ergens op een briefje alles opgeschreven).
Laziquote:Op maandag 9 december 2013 21:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Er komen vaak kosten voor een gastouderbureau nog bovenop en die zitten in het uurloon wat de belastingdienst vergoedt niet meegerekend dus afhankelijk van hoeveel het bureau kost kan het inderdaad duurder uitvallen dan een kdv.
Brutolonen van 12,96?quote:Op maandag 9 december 2013 21:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Feit blijft dat je voor je eerste koopwoning recht hebt op hypotheekrente aftrek en dat dit je inkomen naar beneden brengt.
Daardoor heb je recht op meer toeslag dan je denkt wellicht. Kijk eens naar het totaal inkomen op je IB aangifte 2012 en wat je op basis van gewoon jullie brutolonen van 12,96 aan inkomen krijgt.
Ligt vast een stukje uit elkaar.
Ja maar de belastingdienst vergoed vaak maar max het bedrag wat de gastouder vraagt en dan komen de bemiddelingskosten er nog bovenop wat je dus zelf per uur moet betalen dan.quote:Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je mag bemiddelingskosten wel doorrekenen in de uurprijs
Maargoed, misschien is deze discussie ook wel iets voor het kinderopvang en toeslagtopic
Ja was een foutje. Moest x 12,96 zijn. Dat is je brutoloon inclusief vakantiegeld namelijkquote:Op maandag 9 december 2013 21:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Brutolonen van 12,96?
Gedoe. Ik hou niet van gedoe.![]()
Maar moet het wel preciezer uitzoeken.
Sowieso moeten we onze consulent nog bellen. Zal dat snel eens doen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja was een foutje. Moest x 12,96 zijn. Dat is je brutoloon inclusief vakantiegeld namelijk
Maar je belastingconsulent kan je vast een eind helpen.
Anders heb ik nog een vent thuis die ook veel weet want het is zijn werkStuur gerust een berichtje.
Dat is wel de bedoeling dat je doet ja maar dat levert best een berg administratie op en maakt het niet overzichtelijker voor jezelf en de belastingdienst.quote:Op maandag 9 december 2013 22:01 schreef -mandy- het volgende:
Kun je dan niet bv per maand je aantal uren aanpassen via het belastingprogramma? en anders misschien eens vragen bij je gastouderbureau of kdv bloempie.
quote:Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is bij jullie pappa ook veel leuker en interessanter? Hier wel![]()
. Soms ben ik dan wel eens bang dat Noor me helemaal niet lief vindt, of bij zich wil hebben
. Doordat ik zo stressy kan zijn... Dat ze liever niet bij me is ofzo.. Meh.
quote:Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yay voor je kruipert venco. Boo voor de roosterstress..
Al die toeslagen enzo, daar houd ik me echt niet bezig, ik snap daar echt geen bal van.
Is bij jullie pappa ook veel leuker en interessanter? Hier wel![]()
. Soms ben ik dan wel eens bang dat Noor me helemaal niet lief vindt, of bij zich wil hebben
. Doordat ik zo stressy kan zijn... Dat ze liever niet bij me is ofzo.. Meh.
Ja.quote:Op maandag 9 december 2013 22:05 schreef bloempie1 het volgende:
Zijn jullie ook nog steeds zo vergeetachtig? Begon halverwege de zwangerschap en is niet meer weggegaan:(
Aaaah.quote:Op maandag 9 december 2013 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze maakt meer oogcontact met hem en dan kan ik op mn kop gaan staan, maar dan wil ze me gewoon niet aankijken. Als ze tussen ons in ligt, gaat ze ook eerder naar hem toe draaien. Nu speelt ie wel vals, want baard en dat is natuurlijk veel interessanter dan mijn kin. Maar las in dat boekje Mensenkinderen dat als je niet lekker in je vel zit ofzo, baby's zich moeilijker aan je hechten en dan ben ik wel bang dat ik het al verpest hebmet haar.
Naja stomme onzekerheid enzo.
Mijn O. heeft ook zo'n periode gehad. Deels ingegeven doordat ik veel meer tijd met hem doorbracht dan papa.quote:Op maandag 9 december 2013 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze maakt meer oogcontact met hem en dan kan ik op mn kop gaan staan, maar dan wil ze me gewoon niet aankijken. Als ze tussen ons in ligt, gaat ze ook eerder naar hem toe draaien. Nu speelt ie wel vals, want baard en dat is natuurlijk veel interessanter dan mijn kin. Maar las in dat boekje Mensenkinderen dat als je niet lekker in je vel zit ofzo, baby's zich moeilijker aan je hechten en dan ben ik wel bang dat ik het al verpest hebmet haar.
Naja stomme onzekerheid enzo.
Yup, tussen 33.5 en 37.5 zit een sprongquote:Op dinsdag 10 december 2013 06:51 schreef danic het volgende:
Ook Goedemorgen![]()
Maar bij jou ook al omen? Wij hadden hier ook rond 01.00 en rond 04.00 een krijsen de Rosalie (ze huilt nooit, ze doet gelijk alsof ze doodvermoord wordt) en we zijn er niet achter gekomen wat er Nou was. Honger iig niet.
Hoop niet op het einde van een doorslaaptijdperk.
Zat er ook geen sprong rond 35/36 weken?
Dat is mogelijk hoor, zeker na weken. Het ligt er maar net aan hoeveel slaap je nodig hebt en hoe goed je ertegen kan. Daar hoeft wmb niet meteen zoiets op gezegd te worden. Dat was laatst ook al, ja, een aantal hier heeft echt lange tijd kutnachten, maar dat betekent niet dat anderen zich ook niet moe/rot/gesloopt kunnen voelen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Kyara het volgende:
3 kwartier wakker = slaaptekort?
Schattig
Wat een nare denigrerende opmerking zeg. Het is maar net wat iemands referentiekader is en alsof iemand anders vanachter een schermpje daarover kan oordelen.....quote:Op maandag 9 december 2013 22:41 schreef Kyara het volgende:
3 kwartier wakker = slaaptekort?
Schattig
Dat klopt uiteraard ookquote:Op dinsdag 10 december 2013 08:52 schreef Suikertante het volgende:
Cwen, ben het wel met je eens. Structureel drie kwartier minder slapen dan ik nodig heb breekt mij ook op. Máár Bloempie, drie kwartier valt er misschien wel bij te pakken als je wat eerder naar bed gaat.
We zijn met een maandje of 5 begonnen om haar na de fles van 18u rond 19u op bed te leggen en dan weer eruit te plukken voor de late fles. Het was 2-3 avonden wat sputteren en huilen en toen ging het goedquote:Op dinsdag 10 december 2013 09:04 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard ook.
Maar ook dat moet wel kunnen, dus dat brengt mij ook gelijk bij een vraag: vanaf welke leeftijd gingen jullie baby's 'vroeg' slapen? Ellie is eigenlijk vanaf haar geboorte al in de avond wakker en gaat elke avond tussen 22.00 en 23.30 uur slapen voor de nacht. We gaan dus altijd met haar mee naar bed. He is trouwens wel echt haar ritme, want als we afwijken of vroeger wekken is ze niet te genieten. Het is ook niet erg, maar ik hoor steeds vaker om me heen dat het 'abnormaal' is, dus hoe was dat bij jullie?
Ow ging vanaf twee maanden na z'n 21.00 voeding naar bed (dus lag er 10 uur in), maar was rond half 12 wel weer wakker.., zou me nog niet druk erover maken Cwen, tenzij jezelf er veel last van heb natuurlijkquote:Op dinsdag 10 december 2013 09:04 schreef Cwen het volgende:
[..]
Dat klopt uiteraard ook.
Maar ook dat moet wel kunnen, dus dat brengt mij ook gelijk bij een vraag: vanaf welke leeftijd gingen jullie baby's 'vroeg' slapen? Ellie is eigenlijk vanaf haar geboorte al in de avond wakker en gaat elke avond tussen 22.00 en 23.30 uur slapen voor de nacht. We gaan dus altijd met haar mee naar bed. He is trouwens wel echt haar ritme, want als we afwijken of vroeger wekken is ze niet te genieten. Het is ook niet erg, maar ik hoor steeds vaker om me heen dat het 'abnormaal' is, dus hoe was dat bij jullie?
En dat denk ik ookquote:Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef vencodark het volgende:
Ik snap jullie kritiek om Kyara's opmerking maar ik weet zeker dat ze het niet zo bedoelde.
En dan nog. Als je zelf vaak hele nachten en dat wekenlang wakker ben snap ik dat je moet lachen om zo'n opmerking.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:16 schreef vencodark het volgende:
Ik snap jullie kritiek om Kyara's opmerking maar ik weet zeker dat ze het niet zo bedoelde.
Dan kan je net zo goed niets meer posten, ook niet over de ontwikkeling van je kind want stel je voor dat een ander kind dat nog allemaal niet doet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:38 schreef L-E het volgende:
Venco, je baby kruipt, wat TOF!
Loj, heerlijk zeg! Enig idee hoe dat komt, hebben jullie iets veranderd?
Mijn baby kan zitten. Heulemaal selluf.
Ik doe niet meer mee aan de slaapverhalen. Ik krijg een beetje het gevoel dat het niet uitmaakt wat je zegt, er is altijd wel iemand waarbij het verkeerd valt..![]()
+1quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed niets meer posten, ook niet over de ontwikkeling van je kind want stel je voor dat een ander kind dat nog allemaal niet doet.![]()
Gewoon lekker blijven posten en zelf bedenken wat je met andermans posts doet.
Maar dan is het toch nog steeds niet vriendelijk om dat zo te posten?quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:32 schreef Tally het volgende:
[..]
En dan nog. Als je zelf vaak hele nachten en dat wekenlang wakker ben snap ik dat je moet lachen om zo'n opmerking.
Daar voel ik me soms wel een beetje de oorzaak vanquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:00 schreef Cwen het volgende:
[..]
Plus, er is al vaker gezeik geweest rondom het slapen. Mensen die niet 'durven' posten dat hun kind doorgaans goed slaapt enzo. Er moet toch ruimte zijn voor iedereen hier!
Dat wat venco zegt, dus.
Hehehequote:Op dinsdag 10 december 2013 11:07 schreef Shandaly het volgende:
Er zijn ook goede slaap verhalen hoor. Gisteren bijvoorbeeld heb ik Femke om half tien wakker gemaakt omdat we bijna richting zwembad moesten. Had madam gewoon 15 (!!) uur geslapen!
(Wat overigens niet handig was, want nu was ze veel te wakker tijdens Lars' lesje en was ze niet van plan een half uurtje rustig in de maxicosi te blijven zitten)
Maar dat is idd ook mensen hun eigen keus, je valt toch niemand aan als zij wel goed slapen? Dus lekker posten, allemaal!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:09 schreef Loj het volgende:
[..]
Daar voel ik me soms wel een beetje de oorzaak van
Omdat ik regelmatig over mijn extreme nachten postte en men wel eens zij dat ze dan spontaan niet meer durfde te klagen
Maar doen!
Ja en van mezelf hoor.quote:
+1 Cwen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:11 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat is idd ook mensen hun eigen keus, je valt toch niemand aan als zij wel goed slapen? Dus lekker posten, allemaal!
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:33 schreef Tally het volgende:
Weet je dat ik heel achterlijk in de tram ben gestapt en een staafmixer gekocht heb en niet eens aan een vork gedacht heb!!!!!!![]()
![]()
Ja hoor, lekker aardig weerquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:31 schreef Olf het volgende:
F van suiker een eerste snertnacht, werd eens tijd, jij had pas drie streepjes achter je naam bij 'klagen over de nacht'
en dit had mij ook kunnen gebeurenquote:Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef Tally het volgende:
En om het plaatje compleet te maken ben ik op de terug weg nog in de verkeerde tram gaan zitten!
Ik heb hier ook mee geworsteld, want F wilde niet in de wagen liggen dus we hadden hem altijd in de draagzak. Maar in het begin is het nog niet goed om een baby te laten zitten. Kan de buggy-inzet van je kinderwagen goed plat? Wij hebben hem er toen voor de grap een keer in gezet maar het zag er echt niet uit. Even opzoeken wanneer hij voor het eerst in de buggy zat.. ik denk bij 4,5 maand.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:50 schreef aapieannie het volgende:
Dan kom ik even ongegeneerd juichen voor mijn baby die tot 9 uur vanmorgen heeft geslapen![]()
We wilden gister even proberen hoe ze het zou doen als we haar niet meer wakker maken voor de avondfles maar madame dacht daar zelf anders over. Spontaan begon ze om 11 uur te krijsen hihi.
Dus ze heeft ongeveer van 24:00 tot 9 uur geslapen!
Wil er wel even bijzeggen dat ik echt een goede slaper heb.. normaal slaapt ze tot half 6 ongeveer, dus die paar uurtjes extra waren wel even lekker!
sorry als ik met deze post mensen van streek maken die niet goed kunnen slapen...maar een beetje positiviteit kon geen kwaad zo te lezen![]()
Verder nog even een vraag voor de wat oudere baby mama's, wanneer hebben jullie de wandelwagen omgebouwd tot kinderwagen? K brult moord en brand als ze erin moet liggen, maar met 4 maanden vind ik haar nog echt veel te klein om in de kinderwagen te zitten om te wandelen!
+1quote:
Ow my... ze is echt alweer bijna 7 maanden...quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:00 schreef Shandaly het volgende:
Femke is bijna 7 maanden, en past nog steeds in de kinderwagenbak..Al gebruiken we hem niet vaak, meestal mag zij in de draagdoek en Lars in de wandelwagen/buggy. Drie jaar geleden met Lars had ik de draagdoek nog niet ontdekt en hebben we de wandelwagen rond 6 maanden omgebouwd. We hebben wel twee buggy-inzet-stukken.. 1 met een diepe zit voor grote kindjes, en 1 wat ondiepere voor de kleintjes... en het kan helemaal plat eventueel, en zowel vooruit als achteruit. (Wauw, wat hebben wij een supersonische wandelwagen als je het zo bekijkt
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik nog iets gemist?
Dat lijkt me helemaal niet prettig, als moeder hoger in 'rang' blijft staan dan vader en altijd de troostende blijft. Hier is dat iig echt niet het geval. Misschien in de beginperiode wel omdat borst toen altijd de enige oplossing voor tranen was maar nu is troost iets wat vriend en ik even goed en even vaak bieden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:38 schreef ferrari_rood het volgende:
XM jij bent de mama van Noor en daarom al haar nr1 ze breidt haar veilige omgeving uit met d'r papa maar als er iets is komt ze naar jou toe tot in den treure geloof me.
Dit is hier ook het geval, hij reageert niet echt anders op een van ons.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:02 schreef Olf het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal niet prettig, als moeder hoger in 'rang' blijft staan dan vader en altijd de troostende blijft. Hier is dat iig echt niet het geval. Misschien in de beginperiode wel omdat borst toen altijd de enige oplossing voor tranen was maar nu is troost iets wat vriend en ik even goed en even vaak bieden.
Ligt ze op haar rug? Dat vond L. ook de hel, onze buikligger bleek ook in de kinderwagen graag op zijn buik te liggen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:50 schreef aapieannie het volgende:
Verder nog even een vraag voor de wat oudere baby mama's, wanneer hebben jullie de wandelwagen omgebouwd tot kinderwagen? K brult moord en brand als ze erin moet liggen, maar met 4 maanden vind ik haar nog echt veel te klein om in de kinderwagen te zitten om te wandelen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gevlucht met 1 van de mannenquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:02 schreef Olf het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal niet prettig, als moeder hoger in 'rang' blijft staan dan vader en altijd de troostende blijft. Hier is dat iig echt niet het geval. Misschien in de beginperiode wel omdat borst toen altijd de enige oplossing voor tranen was maar nu is troost iets wat vriend en ik even goed en even vaak bieden.
As, die foto's! Mooi gezichtje joh je jongste!
En veel zieken zeg, lekker bijkomen LB, en goed voor je mannen zorgen Gotc
Op dat moment werd ie panisch wakker, ik til hem op, geen verandering, hij blijft panisch schreeuwen, ik knuffelen, zingen, wiegen, maar hij wordt niet rustig. Sugardaddy komt boven, neemt hem over, hij is stil. Kijkt mij aan, begint weer te brullen. Ik ben maar snel gevlucht en nu hoor ik hem alleen nog een beetje nasnikken boven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:48 schreef Suikertante het volgende:
Dit is hier ook het geval, hij reageert niet echt anders op een van ons.
Ik vind m ook altijd wat weg hebben van jouw meisjequote:Op dinsdag 10 december 2013 13:29 schreef LadyBlack het volgende:Ik moet ook een jongetje zoals Kyan!
![]()
Ik vinnem zó leuk!!
Ik hou van complimentjesquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik vind m ook altijd wat weg hebben van jouw meisje
quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:54 schreef bellelena het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar die geluidjes bij de buikkusjes!!![]()
En die hik van enthousiasmequote:Op dinsdag 10 december 2013 15:00 schreef L-E het volgende:
belle!Dat gezicht richting de camera bij het gitaarfilmpje op 1:00, nohhhhhhhhhh
quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:56 schreef Suikertante het volgende:
Haha die gitaar Belle!! Ik ga hem later bekijken met het geluid zachtjes.
Ik wilde even zeggen:
[..]
Op dat moment werd ie panisch wakker, ik til hem op, geen verandering, hij blijft panisch schreeuwen, ik knuffelen, zingen, wiegen, maar hij wordt niet rustig. Sugardaddy komt boven, neemt hem over, hij is stil. Kijkt mij aan, begint weer te brullen. Ik ben maar snel gevlucht en nu hoor ik hem alleen nog een beetje nasnikken boven.![]()
Oke, misschien is mijn vriend toch iéts rustiger dan ik
Die maakten hier weinig indrukquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:58 schreef L-E het volgende:
Hier is papa de favoriet. Totdat ik een borst tevoorschijn tover. Magische wapens!
Helemaal waar. Zo was het dan ook niet bedoeld. Poging tot grappig zijn blijkbaar jammerlijk mislukt.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:27 schreef Cwen het volgende:
Dat is mogelijk hoor, zeker na weken. Het ligt er maar net aan hoeveel slaap je nodig hebt en hoe goed je ertegen kan. Daar hoeft wmb niet meteen zoiets op gezegd te worden. Dat was laatst ook al, ja, een aantal hier heeft echt lange tijd kutnachten, maar dat betekent niet dat anderen zich ook niet moe/rot/gesloopt kunnen voelen.
Zo was het dus niet bedoelt. Zie bovenstaande.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat een nare denigrerende opmerking zeg. Het is maar net wat iemands referentiekader is en alsof iemand anders vanachter een schermpje daarover kan oordelen.....
De meisjes gaan sinds het laatste slaapje eraf is tussen 18.30 en 19.30 uur naar bed. Maar ik weet eigenlijk niet meer wanneer dat 3e slaapje eraf ging.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:04 schreef Cwen het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:32 schreef Tally het volgende:
En dan nog. Als je zelf vaak hele nachten en dat wekenlang wakker ben snap ik dat je moet lachen om zo'n opmerking.
Prakken nog een optie?quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:33 schreef Tally het volgende:
M'n staafmixer is deud Nu moet ik helemaal uit dit kut dorp met de tram voor een nieuwe want mijn kind eet geen potjes
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:05 schreef Loj het volgende:
Ff emo momentje:
11 maanden geleden kreeg ik nu ongeveer te horen bij de vk dat ze m'n bloeddruk wat aan de hoge kant vond..
En hebben we dat toen samen weg gelachen omdat ik die dag ervoor een beetje veel had gedaan... (Lees: kdv bezocht, vakantiebeurs, uit eten en babykleertjes gestreken tot 12 uur 's nachts).
(Toen ze dat hoorde stuurde ze me weg met een bel en rustig aan doen advies en een extra afspraak...)
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:07 schreef Shandaly het volgende:
Er zijn ook goede slaap verhalen hoor. Gisteren bijvoorbeeld heb ik Femke om half tien wakker gemaakt omdat we bijna richting zwembad moesten. Had madam gewoon 15 (!!) uur geslapen!
(Wat overigens niet handig was, want nu was ze veel te wakker tijdens Lars' lesje en was ze niet van plan een half uurtje rustig in de maxicosi te blijven zitten )
Hier is het babyzwemmen vanaf 6 maanden pas (ook om 9 uur trouwens). Is wel wat stressen s ochtends om op tijd te komen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:09 schreef Cwen het volgende:
Ik wil ook graag gaan babyzwemmen, maar da's om 9.10 in de ochtend. Er is no way dat ik op dat tijdstip een happy baby het zwembad in krijg . We wachten nog wel even!
Aaahhh, beterschap!quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:14 schreef Olf het volgende:
Mijn arme pokkenbaby () heeft ook redelijk geslapen! Wel aantal keren wakker van jeuk. Nu dacht ik, een nachtje lekker slapen, daar moet ik maar niet aan wennen dus heb ik van 2 tot 6 boven een emmertje gehangen omdat ik iets verkeerd gegeten had blijkbaar. Het is echt de geluksweek in huize Olf
quote:Op dinsdag 10 december 2013 11:41 schreef Tally het volgende:
En om het plaatje compleet te maken ben ik op de terug weg nog in de verkeerde tram gaan zitten!
quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:58 schreef L-E het volgende:
Hier is papa de favoriet. Totdat ik een borst tevoorschijn tover. Magische wapens!
Nou, dan zit Lauren onder mijn jas. Ik heb helaas geen draagjas en om mijn mooie esprit jas nu te gaan ombouwen tot draagjas vind ik niet echt wat...quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:15 schreef L-E het volgende:
pessie, ik doe de Boba over mijn kleding en daar dan mijn jas overheen. Of vind je dat onprettig?
Ze zit op je rug begrijp ik? Referentiekader, ik ging er vanuit dat ze op je buik zat omdat we hier nog niet aan rugdragen doen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:19 schreef pessie het volgende:
[..]
Nou, dan zit Lauren onder mijn jas. Ik heb helaas geen draagjas en om mijn mooie esprit jas nu te gaan ombouwen tot draagjas vind ik niet echt wat...
Ohquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ze zit op je rug begrijp ik? Referentiekader, ik ging er vanuit dat ze op je buik zat omdat we hier nog niet aan rugdragen doen.
Doen!quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:23 schreef L-E het volgende:
Ik kan echt een boek schrijven over De Avonturen van Kleuter.
Ik vond je monsterposyt ook bewonderenswaardig. En ik vond je opmerking wel grappig. Vooral de smiley.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:50 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog niet geprobeerd te rugdragen buiten maar ik heb wel gehoord dat het met name bij dragers best irritant is omdat dan je hele jas meedraait. Doek is dan fijner omdat je dat *zo* op je rug kunt zwiepen.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:03 schreef Olf het volgende:
Even tussendoor hoor, maar kunnen onderstaande mensen even een nieuwe nick nemen? Ik heb echt de godganse dag de onderstaande drie nummers in m'n hoofd:
Bellelena: oeeeeee Belle Helene, Belle Helene ma belle
Ladyblack: the ladyyy in blaaaaaack is dancing with me bladiebla the way you look tonight
Shandaly: shalalie shalala 't gaat niet uit m'n kop! Shalalie shalala ik sta er 's morgens mee oooooppppp!
Ik bij jouwe aan 'under my kyyyy ara ara ara ey ey ey ey eheeeey'quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:06 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
Bij jouw nick denk ik trouwens altijd aan
[ afbeelding ]
Ow jee... da's wel een hele foute associatie bij de mijne...quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:03 schreef Olf het volgende:
Even tussendoor hoor, maar kunnen onderstaande mensen even een nieuwe nick nemen? Ik heb echt de godganse dag de onderstaande drie nummers in m'n hoofd:
Bellelena: oeeeeee Belle Helene, Belle Helene ma belle
Ladyblack: the ladyyy in blaaaaaack is dancing with me bladiebla the way you look tonight
Shandaly: shalalie shalala 't gaat niet uit m'n kop! Shalalie shalala ik sta er 's morgens mee oooooppppp!
Faalangst, ik hoop dat ze altijd zeker zal zijn van zichzelf en het vertrouwen in zichzelf. En depressie, ik hoop dat ze altijd de mooie/fijne kant kan inzien van de dingen die ze meemaakt en situaties waarin ze terecht komt! En dat ze zich ook geliefd voelt en de warmte van de mensen om zich heen zal blijven voelen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:18 schreef vencodark het volgende:
Vraagje aan allen: hebben jullie eigenschappen van jezelf of je partner waarvan je zegt: ik hoop dat mijn baby die niet heeft?
Of ben je in een ander opzicht stiekem weleens een minder goed voorbeeld?
Ik ben bijvoorbeeld soms best wel driftigen was als kind erg verlegen. Dus ik hoop in beide gevallen dat mijn kind dat niet heeft.
Qua eten ben ik een slecht voorbeeld. Ben een kieskeurig eter en kan ook niet zo goed koken. Ik eet liever zoetigheid dan gezonde dingen en ik lust ook niets echt veel ofzo.![]()
Dus als hij echt met de pot gaat mee-eten, dan zal ik toch mijn best moeten doen om wel een goed voorbeeld te zijn.
Welkom terug!quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:06 schreef As1981 het volgende:
Ik ga vanavond reageren hoor. Mijn internet was ineens ruk. En nu koken en kinderen naar bed (heel de dag alleen weer met de kids sinds de zweepslag). Maar het komt nu zo lullig over. Foto's posten en niks meer laten horen
quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:13 schreef aapieannie het volgende:
..
Vanmiddag trouwens voor het eerste een doek geknoopt, nou ik zat letterlijk in de knoop ermee haha was net een mummie... dat word nog flink oefenen voor ik mezelf niet meer inbind en K er lekker in kan hangen.
Ik herken dat dus wel wat Ferrari zegt. Bijna alle kinderen in mijn omgeving willen vooral getroost worden door mama. Ook als ze ouder zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:02 schreef Olf het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:43 schreef Kyara het volgende:
oeps, ik zie wat commotie om mijn grappig bedoelde opmerking.
Mijn gevoel voor humor is blijkbaar niet meer wat het geweest is....
Ik was werken en lees netjes van laatste post na nieuwste post. Dus zie reactie hierbovenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:44 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het echt verbruid bij jullie he? Ik krijg niet eens een reactie op mijn monsterpost!
Vanochtend even een uurtje gewinkeld terwijl mijn schoonvader met de kindjes ging wandelen en mijn schoonmoeder mijn huis heeft gestofzuigd en gedweild
Herkenbaar! En dat vond ik altijd stom van mezelf.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:48 schreef Shandaly het volgende:
want ik merk echt dat ik eigenlijk best vaak over jullie nadenk, en in sommige situaties denk "wat zou belle/kyara/xm/loj/*insert willekeurige Fok!ker* in deze situatie doen/hebben gedaan?)
Ow, maar ik heb het ook regelmatig andersom hoor... "Dat heb ik toch maar mooi opgelost door een tip/post/hint van ****" En overigens ook niet eens allemaal kind/opvoeding gerelateerd...quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Herkenbaar! En dat vond ik altijd stom van mezelf.maar ik denk weleens: als zij mij hier bezig zouden zien...dan vinden ze me vast slecht bezig.
F is ook wat aan het rommelen ja, maar misschien was dat een voorbode van dit gemiep.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:25 schreef -mandy- het volgende:
D lijkt wat dat betreft op Djeez :p . Is er een kleinigheidje meteen overdreven mopperen.
Maar vanmiddag was echt zielig, zo hard brullen. was zo zielig.
Slapen jullie baby's nu ook ineens zo weinig? D is 7,5 maand en heeft stukken minder slaap nodig en blijft veel langer wakker.
Ja. En zijn favoriete boek is dus Harry Potter.quote:Op dinsdag 10 december 2013 22:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind jou zo leuk omdat: sgatig ben
Oh, dit klinkt wel heel akelig zegquote:Op woensdag 11 december 2013 10:31 schreef Olf het volgende:
Ah Loj, hopelijk niet daar ook pokken. Hier gaat het echt van kwaad tot erger, ik denk steeds dat dit wel de piek is maar dan zijn opeens de pokken nog groter en meer en jeukeriger. Ik had gisteren een zenuwinzinking omdat ik zoooo moe was en toen ging ik gelijk met baby naar bed en werd ze 10 minuten later al wakker. Uiteindelijk is vriend de hele nacht met haar in de weer geweest en heeft hij haar alleen drie keer naar me toe gebracht om te drinken. Overdag gaat het heel goed maar 's nachts is het krabben, huilen en gillen. Ik hoop dat ze snel gaan indrogen!
Het is echt niet leuk voor haar. En ons.
Nou ze zit nu driemaal daags in het badje en smeren helpt allemaal wel eventjes en overdag gaat het ook goed en speelt ze gewoon lekker. Maar als ze dan moet slapen heeft ze geen afleiding en is het gewoon jeuk jeuk jeuk. En dan slaapt ze heel kort en onrustig en dan zitten we in een vicieuze cirkel. Ik vind het echt heel zware nachten zo.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:35 schreef LadyBlack het volgende:
Oi Olf, dat klinkt echt heel naar!
Helpt zo'n zemelenbadje niks?En dat middeltje waar je altijd over leest, huppedepup-clin?
Het zijn ook echt hele zware nachten! Ik weet eigenlijk niet meer hoe we dàt hebben opgelost met Nathan destijds...quote:Op woensdag 11 december 2013 10:41 schreef Olf het volgende:
[..]
Nou ze zit nu driemaal daags in het badje en smeren helpt allemaal wel eventjes en overdag gaat het ook goed en speelt ze gewoon lekker. Maar als ze dan moet slapen heeft ze geen afleiding en is het gewoon jeuk jeuk jeuk. En dan slaapt ze heel kort en onrustig en dan zitten we in een vicieuze cirkel. Ik vind het echt heel zware nachten zo.
Ja, wel eventjes, maar ze heeft vannacht denk ik in totaal 3,5 uur aan de borst gelegen en normaal valt ze daar wel van in slaap, maar nu lurkt ze en krabt ze tegelijk dus het brengt niet de verlichting die je zou hopen. Maar vannacht dus wel wat dutjes op vriend gedaan, die in dergelijke situatie was kalmer blijft dan ik.quote:Op woensdag 11 december 2013 10:51 schreef L-E het volgende:
Olf, vindt ze ook geen troost/rust aan de borst snachts?
Jup, dat en BV. Lientje was pas voor de eerste keer ziek toen ze ruim 18 maanden was en de bv net gestopt was.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:15 schreef L-E het volgende:
Sneu hoor Olf. Zou een pcm in de nacht wat verlichting brengen? Ik ben er niet zo scheutig mee, maar als ze zo een last heeft zou ik het wel proberen.
Ik kijk niet uit naar de eerste keer dat Sticker echt ziek is, lijkt me niet tof. Hij is gewoon nog niet eens verkouden geweest, vind ik zo bijzonder. Zou dat komen doordat hij niet op een kdv oid komt?
Wij sparen zelf 50 euro p/m voor hem op zijn eigen spaarrekening. Opa en oma sparen ook 15 euro p/m. Nou ja, ze hebben eigenlijk gewoon het rekeningnummer veranderd, tot vorig jaar spaarden ze dus nog elke maand voor mijquote:Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Olf het volgende:
O ja, nog een praktisce vraag: sparen jullie los voor baby voor 'later'? Of doet iemand anders dat voor jullie?
Wij hebben voor beide een spaarrekening geopend. Waarop mijn tante en oom en mijn ouders maandelijks geld storten. Aan het einde van het jaar krijgen de kindjes van ons nog een bedrag om het allemaal een beetje recht te trekken. En de ouders van mijn man hebben zelf een spaarrekening voor beide kindjes geopend en sparen daar op.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:39 schreef Olf het volgende:
O ja, nog een praktische vraag: sparen jullie los voor baby voor 'later'? Of doet iemand anders dat voor jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |