abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134397453
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
s ik dat zo lees zou de hel dus eigenlijk een soort gevangenis zijn waar je een straf uit zit van een x aantal jaren en daarna wordt je vernietigd?
Weet ik niet, alles dat ik erover kan zeggen komt uit de religieuze schriften en de verschillende interpretaties van de aanhangers en hetgeen ik daaruit concludeer. Die x aantal jaren worden wel omschreven als heel erg lang en in de gevangenis is de straf eigenlijk het inleveren en uitzitten van een bepaalde levenstijd die je wordt afgenomen, terwijl er in de hel ook vuur, pijn en vernedering zal zijn volgens de geschriften. De ernst van de daden en intenties zouden volgens de Koran ook de gradatie en hoeveelheid in straf bepalen.
pi_134402314
Maar "mijn" God maakt geen verschil tussen zonden.
Voor God is het stelen van lolly inprincipe net zo erg als een moord.
Zonde is zonde voor God, hoe klein of groot die ook is.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_134403486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar dat is tog ook een onrechtvaardige gedachte? Het gaat er zoiezo om met welke bedoelingen je iets doet ten eerste maar ook is het ontnemen van iemands leven niet meer terug te draaien en zal het je je helen leven blijven achtervolgen etc. omdat de toekomst voor die persoon en familie nooit meer hetzelfde zal zijn terwijl het stelen van een snoepje verder weinig invloed heeft.
pi_134403581
Ik geef alleen aan hoe God zonde ziet, niet hoe de mens er mee omgaat.
Maar de bijbel is gewoon heel duidelijk over hoe zonde tegenover God staat.
I am a child of God
God is not dead.
pi_134403709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geef alleen aan hoe God zonde ziet, niet hoe de mens er mee omgaat.
Maar de bijbel is gewoon heel duidelijk over hoe zonde tegenover God staat.
Maar hoe weet jij hoe God zonde ziet? In de Bijbel is dat erg oppervlakkig beschreven, weinig details bedoel ik daarmee.
pi_134404140
Omdat bij God geen zonde kan zijn, bij God is geen tussen weg mogelijk.
Het geloof is in principe heel zwart/ wit.
Je gelooft of je gelooft niet als je dus niet geloofd en Jezus niet aanvaard.
Zeg je dus dat je hem niet kent dan heb je dus geen recht op het eeuwige leven, omdat je hem afwijst.

Maar ik zal kijken waar het staat in de bijbel over zonde voor God.
I am a child of God
God is not dead.
pi_134404354
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat bij God geen zonde kan zijn, bij God is geen tussen weg mogelijk.
Het geloof is in principe heel zwart/ wit.
Je gelooft of je gelooft niet als je dus niet geloofd en Jezus niet aanvaard.
Zeg je dus dat je hem niet kent dan heb je dus geen recht op het eeuwige leven, omdat je hem afwijst.

Maar ik zal kijken waar het staat in de bijbel over zonde voor God.
En waar baseer je dit allemaal op dan? Ik haal dit soort dingen echt niet uit de Bijbel.

Op welke manier kun je Jezus aanvaarden of afwijzen, wat moet je daarvoor geloven volgens jou? De ene christen zegt namelijk dat we in zijn boodschap moeten geloven, de ander dat hij voor onze zonde is opgeofferd, weer een ander dat hij 1 van de drie-eenheid is, of dat hij de ''uniek'' geboren zoon van God is?
pi_134404796
johannes 3 vanaf vers 16
Is zo'n beetje de kern van het christelijk geloof.
En dit geeft dus eigenlijk ook al aan dat er bij God gewoon geen zonde kan zijnv hoe klein of hoe groot die dus ook is.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
I am a child of God
God is not dead.
pi_134405955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
johannes 3 vanaf vers 16
Is zo'n beetje de kern van het christelijk geloof.
En dit geeft dus eigenlijk ook al aan dat er bij God gewoon geen zonde kan zijnv hoe klein of hoe groot die dus ook is.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
In Johanned 3 vers 12, iets daarvoor dus staat:

12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden het hemelse zou zeggen?

Die in Jezus geloofd.. wat moet er van Jezus geloofd worden dan volgens jouw interpretatie want iedere christelijke stroming interpreteert het weer anders? Ik geloof wel in de boodschap van Jezus maar niet dat er iets goddelijks aan Jezus was net als de joden en de moslims. Zoals in vers 12 te lezen is gaat het voor mij ook om de dingen die hij zei.
Als Jezus ons leert van je moet dat en dat doen en dat moet je laten dan probeer je dat zoiezo te doen als je hem geloofd (want dat is het licht), door hem te volgen kunnen wij en de hele aarde gered worden. Waarom zou je denken dat iemand die zegt ja de boodschap van Jezus is waar en vervolgens allemaal moorden pleegt helemaal niet beoordeeld zal worden? Door ernaar te leven erken je het pas.
Zoals er staat: want hun daden waren slecht, daarom hielden ze meer van de duisternis en niet van het licht/leiding van Jezus en God oordeeld op daden.

Waar haal jij dan weer uit dat iedere zonde even erg is in de ogen van God en dat er geen tussenweg mogelijk is? Dat alles zwart wit zou zijn beperkt het alleen maar om zelf verder te denken en ik vind het persoonlijk een ondergewaardeerde eigenschap die je aan het geloof toekent.
pi_134406460
omdat de mensen zoals jij nu dus ook doet er precies maar 1 regel uit pikken en daar iets moois van maken, in plaats van de hele context te lezen, dus ook de regels er voor en er na.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

In Johanned 3 vers 12, iets daarvoor dus staat:

12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden het hemelse zou zeggen?

Die in Jezus geloofd.. wat moet er van Jezus geloofd worden dan volgens jouw interpretatie want iedere christelijke stroming interpreteert het weer anders? Ik geloof wel in de boodschap van Jezus maar niet dat er iets goddelijks aan Jezus was net als de joden en de moslims. Zoals in vers 12 te lezen is gaat het voor mij ook om de dingen die hij zei.
Als Jezus ons leert van je moet dat en dat doen en dat moet je laten dan probeer je dat zoiezo te doen als je hem geloofd (want dat is het licht), door hem te volgen kunnen wij en de hele aarde gered worden. Waarom zou je denken dat iemand die zegt ja de boodschap van Jezus is waar en vervolgens allemaal moorden pleegt helemaal niet beoordeeld zal worden? Door ernaar te leven erken je het pas.
Zoals er staat: want hun daden waren slecht, daarom hielden ze meer van de duisternis en niet van het licht/leiding van Jezus en God oordeeld op daden.

Waar haal jij dan weer uit dat iedere zonde even erg is in de ogen van God en dat er geen tussenweg mogelijk is? Dat alles zwart wit zou zijn beperkt het alleen maar om zelf verder te denken en ik vind het persoonlijk een ondergewaardeerde eigenschap die je aan het geloof toekent.
Omdat er geen zonde bij God kan zijn. Dus zonde is zonde het stelen van een lolly is zonde en een moord is zonde. God maakt daar gewoon geen onderscheidt, alleen de mens heeft daar onderscheidt in gemaakt.

romeinen 3 vers 21t/m 31 verwoord het misschien iets beter wat ik bedoel met geen onderscheidt:

21 Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. 23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. 25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft. 26 [2526]
27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist.

[ Bericht 25% gewijzigd door sjoemie1985 op 18-12-2013 15:54:50 ]
I am a child of God
God is not dead.
pi_134406781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat de mensen zoals jij nu dus ook doet er precies maar 1 regel uit pikken en daar iets moois van maken, in plaats van de hele context te lezen, dus ook de regels er voor en er na.

[..]

Omdat er geen zonde bij God kan zijn. Dus zonde is zonde het stelen van een lolly is zonde en een moord is zonde. God maakt daar gewoon geen onderscheidt, alleen de mens heeft daar onderscheidt in gemaakt.
Uhm ik heb juist zelf een regel ervoor erbij gehaald die mijn verhaal kan onderbouwen, door het niet uit zijn context te halen lijkt alleen deze conclusie logisch, waar moeten we anders in geloven van Jezus dan?

Je herhaalt nu weer hetzelfde terwijl ik alleen vroeg op welke tekst uit de bijbel je dat baseerd? Je kunt moeilijk zelf eigenschappen van God gaan verzinnen dus moet ergens vandaan komen neem ik aan?
pi_134406813
heb het eigenlijk zojuist aangepast in mijn vorige bericht :)
I am a child of God
God is not dead.
pi_134407631
quote:

romeinen 3 vers 21t/m 31 verwoord het misschien iets beter wat ik bedoel met geen onderscheidt:

21 Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. 23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. 25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft. 26 [2526]
27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist.
Mijn vraag blijft hetzelfde, wat van Jezus moeten wij geloven als het zijn woorden niet zijn?
En wat is geloven, geloven is tog erkenning, door bewust tegen de woorden van Jezus in te gaan erken je ze niet en kan je iemand niet zomaar gelovig noemen.
Tuurlijk heeft iedereen zonden en fouten en kunnen wij daarvoor alleen vergeven worden, hetgeen ik dik heb gedrukt is mijn vraag: als Jezus gekruisigd is voor onze zonde, waarom kan God ons niet gewoon zo vergeven, zoals er staat is genade gratis?

Statenvertaling:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

Hier staat zelfs tot allen EN allen die geloven want er is geen onderscheid.

Er staat dat God laat zien dat Hij rechtvaardig is door de mensen die in Jezus geloven te vergeven tog? als iemand als hitler bijvoorbeeld in Jezus zou geloven en hier verder niet naar handelt en ook geen berouw krijgt, is het dan rechtvaardig dat God hem vergeeft en hetzelfde behandeld als iemand die heel zijn leven opoffert door bijvoorbeeld in t klooster te gaan etc.? Dat zou niet eens bij rechtvaardigheid in de buurt komen.

Niemand kan de hele wet naleven, je kunt hem wel erkennen door hiernaar proberen te leven en te handelen natuurlijk en hetgeen niet lukt zal uiteraard vergeven worden want niemand is perfect. Er wordt in andere stukken (ook door Paulus) beschreven dat het hier om het geloof in deze vergeving gaat zelfs. Omdat wij alleen door het geloof in de vergeving ook vergeven kunnen worden en anders niet.

Ik wil nog even toevoegen dat Paulus voor mij verder niet zoveel zegt over de boodschap van Jezus maargoed het ging nu even over de bijbel zelf.
pi_134408373
Als hitler er verder niet naar handelt dan zou God hem dus niet vergeven, omdat hitler er dan ook geen berouw over zijn zonden heeft gehad, als je gelooft dan Probeer je ook zo goed en kwaad als het kan om de zonden na te laten en niet meer te doen, maar er bestaat altijd de kans dat je toch weer een zonde doet, maar als je dan op recht weer berouw toont en die zonde belijdt aan Jezus/ God zal hij je vergeven. als je dat dus niet doet blijft die zonde tussen jou en God in staan.
als je dus nog onbeleden zonden hebt aan het eind der tijden dan kom je nog wel voor God te staan, Maar als je dus wel Jezus hebt aan genomen in je leven zal hij als een advocaat naast je staan en vrij pleiten.
En de genade en vergeving is gratis, maar je moet wel in Jezus geloven en wat hij voor jou heeft gedaan.
I am a child of God
God is not dead.
pi_134408757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als hitler er verder niet naar handelt dan zou God hem dus niet vergeven, omdat hitler er dan ook geen berouw over zijn zonden heeft gehad, als je gelooft dan Probeer je ook zo goed en kwaad als het kan om de zonden na te laten en niet meer te doen, maar er bestaat altijd de kans dat je toch weer een zonde doet, maar als je dan op recht weer berouw toont en die zonde belijdt aan Jezus/ God zal hij je vergeven. als je dat dus niet doet blijft die zonde tussen jou en God in staan.
als je dus nog onbeleden zonden hebt aan het eind der tijden dan kom je nog wel voor God te staan, Maar als je dus wel Jezus hebt aan genomen in je leven zal hij als een advocaat naast je staan en vrij pleiten.
En de genade en vergeving is gratis, maar je moet wel in Jezus geloven en wat hij voor jou heeft gedaan.
Ja dat geloof ik ook, ik geloof ook in de boodschap van Jezus en wat hij deed maar volgens de meeste chirstenen ben ik ongelovig want ik geloof niet dat het van de kruisiging afhangt.
Iedereen zal voor God komen te staan, niemand kan vergeving voor alles vragen wat wij per dag verkeerd doen dusja. Jezus zei ook dat de mensen die zeggen in hem te geloven door hem weg gestuurd zullen worden en Jezus zal zeggen dat hij ze niet herkent of nooit gekent heeft.
pi_134409072
Je bedoelt net zoals die 5 wijze en 5 domme meisjes uit de gelijkenis?
I am a child of God
God is not dead.
pi_134409245
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je bedoelt net zoals die 5 wijze en 5 domme meisjes uit de gelijkenis?
Nee eigenlijk niet, dat heeft meer te maken met het gereed zijn voor de terugkeer van Jezus dacht ik.
pi_134417426
Kortom: Je kan maar beter flink zondigen anders is Jezus voor niets gestorven?
Conscience do cost.
pi_134419231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:09 schreef ems. het volgende:
Ik denk dat het zelfs los van elkaar staat
  donderdag 19 december 2013 @ 09:49:13 #170
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_134441031
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jouw God heeft wel wetten en ook straffen ingesteld voor overtredingen en die straffen zijn toch echt niet allemaal gelijk.
  donderdag 19 december 2013 @ 09:55:34 #171
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_134441187
quote:
Omdat er geen zonde bij God kan zijn.
Geen zonde bij God? De bijbel denkt daar anders over.

1 Kon 22,23

Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in de mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken.
pi_134442599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jouw God heeft wel wetten en ook straffen ingesteld voor overtredingen en die straffen zijn toch echt niet allemaal gelijk.
dat heeft hij gedaan om het volk op de goede weg proberen te houden, zolang ze op aarde leven.
maar voor het eeuwige leven maakt is een zonde een zonde hoe klein of groot ook en zul je daar verantwoording voor moeten afleggen als je voor God staat.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:53:33 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_134442698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:50 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dat heeft hij gedaan om het volk op de goede weg proberen te houden, zolang ze op aarde leven.
maar voor het eeuwige leven maakt is een zonde een zonde hoe klein of groot ook en zul je daar verantwoording voor moeten afleggen als je voor God staat.
Tja snappen doe ik dat niet maar vooruit. Inderdaad krijgt de mens voor het jatten van een koekje (of een vrucht van de verboden boom) in feite de doodstraf.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:53:54 #174
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134442706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:09 schreef ems. het volgende:
Check Romeinen 6
quote:
1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?
Dit is het leuke spanningsveld tussen genade en wet.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 19 december 2013 @ 10:56:29 #175
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134442780
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Tja snappen doe ik dat niet maar vooruit. Inderdaad krijgt de mens voor het jatten van een koekje (of een vrucht van de verboden boom) in feite de doodstraf.
Jep, 1 druppel zwarte verf in een potje witte verf, zorgt ervoor dat de verf in het potje niet volledig wit meer is.

Zie in dit verband ook 1 van de simpelste gelijkenissen die Jezus vertelde:
Lukas 7
quote:
41 ‘Er was eens een geldschieter die twee schuldenaars had: de een was hem vijfhonderd denarie schuldig, de ander vijftig. 42 Omdat ze het geld niet konden terugbetalen, schold hij beiden hun schuld kwijt. Wie van de twee zal hem de meeste liefde betonen?’ 43 Simon antwoordde: ‘Ik veronderstel degene aan wie hij het grootste bedrag heeft kwijtgescholden.’ Hij zei tegen hem: ‘Dat is juist geoordeeld.’
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')