Krantje zal binnenkort wel uitkomen?quote:Op zondag 8 december 2013 19:31 schreef Opblaaspop077 het volgende:
heuheu topic op slot.
- black ice 18e
- aligator 4e
- reno 3e
- laser 3e
- uranus 7e
Zijn goede producten van de aldi en de lidl. Ben ook weer benieuwd naar het krantje dit jaar:)
Kun je niet beter met de fiets gaan? Fietstassen er op en je kan je boodschappen kwijt. Het is ongeveer 12 km volgens google.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:40 schreef Deezertje het volgende:
Weten jullie hoeveel ik moet opladen op mijn OV-chipkaart om naar Kranenburg en terug te kunnen naar Nijmegen?
Wat ik kan vinden is het vanaf de Duitse grens (Groesbeek) 20 cent per kilometer. Zit alleen met de bustijden 's morgens en 's middags dus je moet wel vaart maken en de bus van half 8 nemen omdat om 8 uur alle winkels open zijn en je de bus van 9 uur terug kan nemen.
Het is alleen geen 12km vanaf mijn huis...quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:46 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Kun je niet beter met de fiets gaan? Fietstassen er op en je kan je boodschappen kwijt. Het is ongeveer 12 km volgens google.
Als je in je vrij reizen periode gaat is het gratis. Dan betaal je hetzelfde tarief als in Nederland, maar dat is alleen in de bus van Nijmegen naar Emmerich (die dus via Kranenburg rijdt)quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is alleen geen 12km vanaf mijn huis...Woon zelf niet in Nijmegen maar gemeente daarbuiten, dus dat zou 1,5 uur fietsen worden (3 uur totaal). Heb gratis studenten OV dus hoef eigenlijk alleen maar grenstarief te betalen. Zo'n 6 km zie ik. 12x 20 cent = 2,40 euro is met 10 euro op kaart wel voldoende lijkt me.
En dan alleen tot Kranenburg of tot het eindpunt (Kleve/Emmirch)?quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:10 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Als je in je vrij reizen periode gaat is het gratis. Dan betaal je hetzelfde tarief als in Nederland, maar dat is alleen in de bus van Nijmegen naar Emmerich (die dus via Kranenburg rijdt)
Zou je de vuurwerkfolder willen inscannen?quote:Op zaterdag 14 december 2013 21:54 schreef dutchdevil het volgende:
Vandaag weer eens een dagje Nordhorn gedaan. Ook eens even bij die Holland markt in Buurse geweest. Qua prijs voor ons Nederlanders niet interessant. Drinken dan weer wel (Mountain Dew 31 cent per blikje dus maar even een tray meegenomen).
Bij de Lidl lag de vuurwerk folder er al dus die ook maar even meegenomen. Vuurwerk verkoop daar vanaf 28 december.
naja ze zullen iig op de A1 staan denk ikquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:18 schreef Bartjebart het volgende:
Ik hoorde iets over verscherpte controles wat betreft het invoeren van Duits vuurwerk?
Stonden ze vorig jaar niet. Niets van politie of wat dan ook gezien.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
naja ze zullen iig op de A1 staan denk ik![]()
op de landweggetjes niet denk ik....
Hmm oke .quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:45 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Stonden ze vorig jaar niet. Niets van politie of wat dan ook gezien.
Nou ja de N weg tussen Denekamp en Nordhorn kun je niet echt een landweggetje noemen en als ik hun was zou ik sowieso die weg nemen. En ik begreep dat ze dit jaar strenger dan voorgaande jaren gaan controleren?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
naja ze zullen iig op de A1 staan denk ik![]()
op de landweggetjes niet denk ik....
Ik rij altijd Almelo->Tubbergen->Uelsenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nou ja de N weg tussen Denekamp en Nordhorn kun je niet echt een landweggetje noemen en als ik hun was zou ik sowieso die weg nemen. En ik begreep dat ze dit jaar strenger dan voorgaande jaren gaan controleren?
Volgende week pas.quote:Op zondag 15 december 2013 13:08 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Wachten op aldi sud. Wacht eens effe tussen de reclame kijken wss hebben we 'm al haha.
Hoeveel vuurwerk mag je meenemen dan? Supermarktvuurwerk, ook in Duitsland, is toch altijd legaal?quote:Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef nikky het volgende:
Hier staat de Nederlandse politie gewoon te posten bij de winkels. Geven je kenteken door aan de grenspolitie zodat wanneer je voorbij rijdt....
in deze omgeving heb ik dat nog nooit gezien.quote:Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef nikky het volgende:
Hier staat de Nederlandse politie gewoon te posten bij de winkels. Geven je kenteken door aan de grenspolitie zodat wanneer je voorbij rijdt....
formeel volgens de letter van de wet NIETS.quote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoeveel vuurwerk mag je meenemen dan? Supermarktvuurwerk, ook in Duitsland, is toch altijd legaal?
maar niet op vuurwerk. meeste controles zijn op drugs en diefstal.quote:Op zondag 15 december 2013 19:44 schreef Rewimo het volgende:
Ze controleren wel bij Beek hoor. Sowieso staan ze daar geregeld oude auto's tussen het verkeer uit te plukken
De laatste tijd valt het mee maar ik zie er nogal eens Marechaussee staan met zo'n grote truck, op de grensovergang. De Duitse politie staat vaak bij de parkeerhaven van het bedrijventerreintje net over de grens aan de Duitse kant. Die houden ook graag de SB58 aan om daar controle in te houdenquote:Op zondag 15 december 2013 19:45 schreef z80 het volgende:
maar niet op vuurwerk. meeste controles zijn op drugs en diefstal.
en dan ook nog Duitsland in. NL in is maar zelden een controle.
dat moest ik opzoeken. is dus de bus. ik dacht meer aan flitssmurf die ook graag daar zijn wagen parkeert.quote:Op zondag 15 december 2013 19:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De laatste tijd valt het mee maar ik zie er nogal eens Marechaussee staan met zo'n grote truck, op de grensovergang. De Duitse politie staat vaak bij de parkeerhaven van het bedrijventerreintje net over de grens aan de Duitse kant. Die houden ook graag de SB58 aan om daar controle in te houden
Nou ja helemaal onzin is dat niet natuurlijk als je het hebt over veiligheid.quote:Op zondag 15 december 2013 19:44 schreef z80 het volgende:
[..]
formeel volgens de letter van de wet NIETS.
de reden. op vuurwerk moet de gebruiksaanwijzing in de taal van het land waar het afgestoken wordt staan.
en op Duits vuurwerk zit een Duits label. dus niet legaal.
exact het zelfde vuurwerk, zowel merk als samenstelling kruit, wordt in NL en in D verkocht enkel het label is anders.
1 Europa en vrij vervoer van diensten en goederen. en dan dit soort onzin regels handhaven.
ook iets voorbij de grensovergang Wyler aan de rechter kant (D in) staat een bordje in de berm. gereserveerd voor flitssmurf. deze staat er zo vaak dat ik me afvraag of er nog wel wat te vangen is.quote:Op zondag 15 december 2013 19:55 schreef Rewimo het volgende:
Die staat meestal nog een stukje verder, bij de afslag Zyfflich waar je terug moet van 100 naar 70. Of op de parkeerplaats in het Reichswald waar je ook 70 mag. Gelukkig word je meestal wel even ingeseind door aardige tegenliggers maar ik hou er altijd rekening mee dat ie er staat
Ik weet waar je bedoelt ja, maar daar kom ik vrijwel nooit meer langs tegenwoordig.quote:Op zondag 15 december 2013 20:03 schreef z80 het volgende:
ook iets voorbij de grensovergang Wyler aan de rechter kant (D in) staat een bordje in de berm. gereserveerd voor flitssmurf. deze staat er zo vaak dat ik me afvraag of er nog wel wat te vangen is.
Tegenover CentrO staat een Lidlquote:Op maandag 16 december 2013 17:54 schreef Paladin82 het volgende:
Wij gaan volgende week even een dagje shoppen bij Centro, nu woon ik niet zo heel dicht bij de grens dus weten jullie misschien een paar goeie duitse supermarkten die daar in de buurt liggen en zo ja welke zijn dat, dan kan ik daar misschien meteen ook even langs.
dat zoek ik ook nog. Aldi en consorten hadden het niet, zou bijvoorbeeld Tedi dat nog hebben?quote:Op maandag 16 december 2013 18:01 schreef pvdplanet het volgende:
Afgelopen zaterdag de Kaufland in Emmerich weer eens leeggekocht, voornamelijk (fris)drank:
Coca Cola / Fanta / Sprite 1.5 L - 84 cent per fles (ter vergelijking, 4 flessen in de aanbieding bij Coop voor 5,59)
Verder nog Warsteiner Lemon, Konig Radler en een zooi Paulaner.
Vrouwlief haalt er graag rotzooi om cakes en taarten te bakken. Ongelooflijk hoeveel mixen en decoratiebende ze daar verkopen.
Tja, de Meica currywurst was in de aanbieding...![]()
Tevens bij Brouwer Kamiholz 15 zakken haardhout (30 euro) en een grote zak strooizout (3,50) gescoord.
wat zoek je?quote:Op maandag 16 december 2013 18:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat zoek ik ook nog. Aldi en consorten hadden het niet, zou bijvoorbeeld Tedi dat nog hebben?
Bij de Rewe, en de Thomas Phillippsquote:Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
oja, er stond vanalles
strooizout.
Dan maar eens langs de rewe. Het viel me op dat er flinke prijsverschillen voor zout zijn. Eens zien wat het daar kost.quote:Op maandag 16 december 2013 20:10 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Bij de Rewe, en de Thomas Phillipps
Edit: en de bouwmarkten.
Dat zie ik wel vaker idd...(bij gewone eieren, niet biologische)quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:04 schreef Erasmo het volgende:
Haha ik haal ook af en toe biologische eieren bij de Duitse Lidl omdat ze daar goedkoop zijn zie ik net dat ze volgens de code uit Nederland komen
Jammer dat ik altijd treetjes blik koop want ik heb geen zin om te zeulen met lege plastic flessen achteraf.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:49 schreef nikky het volgende:
Coca cola bij de Lidl ¤0,66 per 1.25 Ltr ( ¤0.53 Per Ltr)
Ik hoop niet dat je blikjes drinken in Duitsland haalt danquote:Op dinsdag 17 december 2013 16:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Jammer dat ik altijd treetjes blik koop want ik heb geen zin om te zeulen met lege plastic flessen achteraf.
Ze vullen hier in duitsland dingen gewoon goed aan hoor....Niet zoals in NL ...quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:40 schreef Deezertje het volgende:
Wat is meestal de rustigere dag in Duitsland om te shoppen? Woensdag of donderdagochtend? Geen zin in half lege schappen voor de kerst zoals dr gekte in Nederland..
Want hier worden schappen niet goed gevuld?quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:44 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ze vullen hier in duitsland dingen gewoon goed aan hoor....Niet zoals in NL ...
Maar vlak voor een feestdag moet je écht niet in de winkel komen...DRUK !!!! En de kaufland moet je ook mijden op zaterdagmiddag....
Nou niet altijd neequote:Op dinsdag 17 december 2013 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Want hier worden schappen niet goed gevuld?
Ik ga meestal op maandagochtend voor mijn rondje Kaldenkirchen en dan is het redelijk rustig, de schappen vol en zijn ze her en der aan het bijvullen. Of dat de 23e ook zal zijn.. geen idee. Ik heb het lang houdbare gisteren gehaald.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:40 schreef Deezertje het volgende:
Wat is meestal de rustigere dag in Duitsland om te shoppen? Woensdag of donderdagochtend? Geen zin in half lege schappen voor de kerst zoals dr gekte in Nederland..
In veel winkels wel ja. Nederland is bij uitstek een land van aanbiedingen maar waar winkeliers er eigenlijk zo weinig mogelijk van willen verkopen, dus als je ergens op maandagochtend niet bent is de kans groot dat het de rest van de week (bewust) uitverkocht is. Vaak zat meegemaakt dat een dag na afloop aanbieding ineens weer het hele schap vol staat en dat was niet toevallig maar bewust achtergehouden in het magazijn.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Want hier worden schappen niet goed gevuld?
Supermarkten met service geven je een tegoedbon mee voor als het product er weer is. Dan kun je het alsnog kopen tegen de bonusprijs.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In veel winkels wel ja. Nederland is bij uitstek een land van aanbiedingen maar waar winkeliers er eigenlijk zo weinig mogelijk van willen verkopen, dus als je ergens op maandagochtend niet bent is de kans groot dat het de rest van de week (bewust) uitverkocht is. Vaak zat meegemaakt dat een dag na afloop aanbieding ineens weer het hele schap vol staat en dat was niet toevallig maar bewust achtergehouden in het magazijn.
Nu de winkels ook op zondag open zijn moet je voor de grap eens deze zondag boodschappen doen. Mensen rennen en plunderen echt of hun hele leven er vanaf hangt. Zelf houd ik natuurlijk ook niet van lege schappen maar ik ga niet ineens 10 pakken melk en vijf kilo vlees inslaan omdat de supermarkt toevallig één dagje dicht is met kerst..
Als er geen op=op of zo lang de voorraad strekt-achtige kreet bij de aanbieding staat, is dat geen service maar ter voorkoming van juridsch gedoe.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Supermarkten met service geven je een tegoedbon mee voor als het product er weer is. Dan kun je het alsnog kopen tegen de bonusprijs.
Dat is onzin, bovendien welke mongool gaat er moeilijk doen als hij een bonus misloopt van een paar euro.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:29 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Als er geen op=op of zo lang de voorraad strekt-achtige kreet bij de aanbieding staat, is dat geen service maar ter voorkoming van juridsch gedoe.
De meeste mensen doen dat niet. Maar er bestaat zoiets als een wet... en aanbiedingen zijn in principe geldig, uitverkocht of niet of er moet een disclaimer (op=op ed.) bij staan.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is onzin, bovendien welke mongool gaat er moeilijk doen als hij een bonus misloopt van een paar euro.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 17 december 2013 19:47 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Nou niet altijd neeHeb al vaak zat gehad dat ik misgrijp bij een artikel of aanbieding...
in kranenburg had je nog handmatig je telecom provider kunnen kiezen. de zenders in NL zijn sterk genoeg hier voor.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:01 schreef Deezertje het volgende:
Ochtendje Kranenburg was leuk. Goed geslaagd bij DM en Aldi. Ditmaal met de bus gegaan, ging goed. Is inderdaad tot de halte Kranenburg Mitte gratis met studenten ov of Breng Vrij abbo. Had alleen op onverklaarbare wijze te weinig saldo op mijn bankrekening en kan blijkbaar niet rood staan dus kon nergens pinnen en credit card accepteerde ze nergens. Uiteindelijk met credit card wat geld gepind bij betaalautomaat maar kost wel 4,50 euro transactiekosten... dus voordeel Duitsland is beetje minder vandaagAch ja, busreis was gratis en goede les voor volgende keer, eerst saldo checken voordat je op pad gaat als je mobiel bankieren niet werkt over de grens (geen mobiel internet in buitenland en nergens wifi...).
Echt? Haal al een paar jaar vuurwerk uit Duitsland, vorig jaar o.a in Leer wat gekocht maar nog nooit een controlle gezien. Dit jaar wil ik echter wat verder Duitsland in, richting Oldenburg ofzo. Als je een kwartiertje verder rijd als Leer scheelt de drukte al enorm. (echt absurd gewoon: Lidl BUnde 1 dikke chaos, Aldi Leer en Familia al wat minder, bij de Aldi aan de andere kant van Leer geen enkel nederlands kenteken..quote:Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef nikky het volgende:
Bunde staat dus gewoon de politie je kenteken te noterenquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Echt? Haal al een paar jaar vuurwerk uit Duitsland, vorig jaar o.a in Leer wat gekocht maar nog nooit een controlle gezien. Dit jaar wil ik echter wat verder Duitsland in, richting Oldenburg ofzo. Als je een kwartiertje verder rijd als Leer scheelt de drukte al enorm. (echt absurd gewoon: Lidl BUnde 1 dikke chaos, Aldi Leer en Familia al wat minder, bij de Aldi aan de andere kant van Leer geen enkel nederlands kenteken..
Als dat zo is, dan neem je afslag Oudeschans en rijd je zo parallel naar Bunde en Leer.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:59 schreef nikky het volgende:
[..]
Bunde staat dus gewoon de politie je kenteken te noteren
Jij denk dat de politie die parallel wegen niet kent?quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan neem je afslag Oudeschans en rijd je zo parallel naar Bunde en Leer.
Maar goed, ik geef niets om vuurwerk dus ik hoef geen omwegen. Daarnet in Papenburg weer mijn voorraad ingeslagen. Cola bij Real, bakprodukten met korting bij Lidl
en hoe moeten wij weten wat jij lekker vind? en jij dacht dat er slechts 1 huismerk is?quote:Op maandag 23 december 2013 02:39 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Tips voor lekkere drankjes in duitsland? Hoorde iets over huismerk Malibu in DE?
quote:
Ga je vanuit Den Haag de grens over voor Cola?quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:45 schreef RoelerMF het volgende:
Bij de Lidl is deze week de cola in de aanbieding. Omgerekend 53 cent voor een liter. In Nederland betaal je momenteel ongeveer 1,67 voor een 1,5L fles, omgerekend 1,12 voor een liter. Is een factor 2 goedkoper! Zaterdag even de grens over om de nodige liters in te slaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:07 schreef Amarantha het volgende:
Net even naar Marktkauf geweest met 3 vrienden. Alleen maar lekkere dingen gekocht![]()
Ging vooral heen voor drank hehe
Welke? Nordhorn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je daar al betalen voor het parkeren?Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
De eerste 2 uur is vrij, volgens mij.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke? Nordhorn?
Moet je daar al betalen voor het parkeren?
We zijn naar Meppen geweestquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welke? Nordhorn?
Moet je daar al betalen voor het parkeren?
Als je maar niet voor mijn voeten gaat lopen!quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Morgenvroeg maar eens naar de K+k, Lidl en de Aldi
Boodschappen en vuurwerk
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:13 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Als je maar niet voor mijn voeten gaat lopen!
Bij de Kaufland heb ik ze niet gezien, ik heb ze bij de Edeka gekocht.quote:Op vrijdag 27 december 2013 00:34 schreef gewoonkim het volgende:
[..]
Ga morgen voor de eerste keer een kijkje nemen (kijken, kijken én kopen) bij Kaufland. Ga met de bus dus kan niet al te veel kopen, maar die Milka pads gaan sowieso mee op de terugweg!
waarom dan niet meteen ook over de grens gaan wonen? pak je die voordelen ook mee.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga denk ik ook maar verhuizen... Ik zie alleen maar voordelen: weg uit de randstad dus goedkoper en minder druk, af en toe naar Duitsland voor boodschappen dus ook goedkoper, af en toe naar Duitsland voor heerlijke broodjes bij een bakker. En werk, ach we regelen wel wat
nee. daarom kan het ook een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:45 schreef CafeRoker het volgende:
Bij de lokale aldi stond het vuurwerk behoorlijk hoog opgestapeld in het magazijn. Hoeven ze daar geen bunkers voor zoiets te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |