Hier is mijn lijst...verrassend makkelijk om op iets meer dan 50 namen te komen al ben ik er vast nog wel 1 of 2 vergeten. Het bepalen van de volgorde was een stuk moeilijker. De top 10 Lukte nog wel, maar het deel daaronder is een stuk lastiger en als je het me morgen zou vragen zou hij er wellicht weer flink anders uit zien qua volgorde

. Ik heb als bepalend criterium eigenlijk gewoon genomen welke serie me het meest heeft vermaakt. Niet puur lettend op kwaliteit ofzo.
Ik heb er overigens voor gekozen om mini-series en series die maar 1 seizoen hadden (of pas 1 seizoen hebben op dit moment) te negeren. Aan de ene kant om het mezelf wat makkelijker te maken, aan de andere kant omdat ik 1 seizoen nog niet genoeg vind om een serie echt genoeg te beoordelen voor deze lijst. Zo hebben Heroes en Prison Break het ondanks een heel sterk eerste seizoen niet gehaald bij mij door de bagger die erna kwam en zo gaat het toch bij veel series. Ik zou graag nog eens iets zien met de mini-serie top 25 o.i.d. als aparte lijst in de toekomst. Is voor mij toch weer echt iets anders dan een "normale" serie

1. The Wire
2. Breaking Bad
3. Game of Thrones
4. Battlestar Galactica (remake)
5. The Shield
6. Supernatural
7. Entourage
8. Shameless US
9. Sons of Anarchy
10. Sopranos
11. Family Guy
12. Luther