abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2013 @ 21:30:44 #51
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134062345
automaat is iets voor grote luxe bakken ;) owjah ik heb een nissan sunny automaat :P
pi_134062492
quote:
14s.gif Op zondag 8 december 2013 21:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Heb je het ooit geprobeerd? Het rijdt namelijk heel relax.
Ja en ik vind het bloedirritant, hij moet schakelen wanneer IK het wil en niet wanneer de bak denkt dat het moet. Soms ineens in een bocht. Daarnaast is het onwijs saai om erin te rijden en verpest de hele rij ervaring.

quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 21:23 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dan ga je ooit nog een probleem krijgen...
Nee hoor, ik koop gewoon nooit een automaat.
pi_134065959
Maar op een dag, door de elektrische auto's, zal je geen handbakken meer hebben.

En een sequentiële bak dan? Bij benzine/diesel? Vind je dat ook niks?
pi_134066216
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:16 schreef eRKa het volgende:

[..]

Maar jij hebt vaker in een Prius gereden? Want je weet wel erg goed hoe het rijdt en werkt.
0-100 doe je inderdaad héél erg lang over, zéker als je de ICE niet wil laten starten.
De eerste generatie ja, met zo'n 1300'je. Niet vooruit te branden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134066394
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ja en ik vind het bloedirritant, hij moet schakelen wanneer IK het wil en niet wanneer de bak denkt dat het moet. Soms ineens in een bocht. Daarnaast is het onwijs saai om erin te rijden en verpest de hele rij ervaring.

[..]

Nee hoor, ik koop gewoon nooit een automaat.
Tja, het is ook persoonlijk en de rijervaring is inderdaad anders. Ik hoor vaker van mensen dat ze het niks vinden.

Die dingen die je trouwens noemt heb ik eigenlijk nooit last van. Het heeft natuurlijk ook te maken met je rijstijl. Ik ben zelf namelijk een rustige bestuurder en ik vind het heerlijk ontspannen om in een automaat te rijden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134067207
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Tja, het is ook persoonlijk en de rijervaring is inderdaad anders. Ik hoor vaker van mensen dat ze het niks vinden.

Die dingen die je trouwens noemt heb ik eigenlijk nooit last van. Het heeft natuurlijk ook te maken met je rijstijl. Ik ben zelf namelijk een rustige bestuurder en ik vind het heerlijk ontspannen om in een automaat te rijden.
Ik heb in een Porsche GT3 mogen rijden met automaat, en dat vond ik echt niks. Gelukkig kon het wel op semiauto en was iets beter.

Als je een auto ziet als een machine die je van A naar B brengt kan ik het begrijpen. Ik kan niet rustig rijden voor langere periode, dan valt mijn concentratie weg. Zeker op een lege weg in de avond :')
pi_134067344
Dat is dan knap lastig op de snelweg ;)
pi_134067453
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb in een Porsche GT3 mogen rijden met automaat, en dat vond ik echt niks. Gelukkig kon het wel op semiauto en was iets beter.

Als je een auto ziet als een machine die je van A naar B brengt kan ik het begrijpen. Ik kan niet rustig rijden voor langere periode, dan valt mijn concentratie weg. Zeker op een lege weg in de avond :')
Juist sinds ik in een automaat rijd, zie ik een auto niet meer als een machine die je van A naar B brengt. Sterker nog, ik ga wel eens in mijn vrije tijd een stukje rijden. :)
ROBODEMONS..................|:(
pi_134067531
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Juist sinds ik in een automaat rijd, zie ik een auto niet meer als een machine die je van A naar B brengt. Sterker nog, ik ga wel eens in mijn vrije tijd een stukje rijden. :)
Zo bedoelde ik het niet, ik kan het zelf vanuit dat oogpunt begrijpen. Iedereen heeft een andere reden ervoor. Sommige vinden het fijn bij veel file rijden, anderen vinden schakelen vervelend, etc etc
pi_134067754
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb in een Porsche GT3 mogen rijden met automaat, en dat vond ik echt niks. Gelukkig kon het wel op semiauto en was iets beter.

Als je een auto ziet als een machine die je van A naar B brengt kan ik het begrijpen. Ik kan niet rustig rijden voor langere periode, dan valt mijn concentratie weg. Zeker op een lege weg in de avond :')
Dus jij bent veel aan het schakelen als je voor een langere periode op een lege weg inde avond rijdt? 8)7
pi_134067971
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dus jij bent veel aan het schakelen als je voor een langere periode op een lege weg inde avond rijdt? 8)7
Wel als je in de binnenbouw blijft.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134068214
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 23:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dus jij bent veel aan het schakelen als je voor een langere periode op een lege weg inde avond rijdt? 8)7
Nee dan rij ik gewoon sneller :P Dan moet je stukken beter concentreren, dat maakt het leuker. Maar nooit zo hard dat ik iemand anders in gevaar zou brengen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wel als je in de binnenbouw blijft.
Of een weg met een aantal scherpere bochten.
  maandag 9 december 2013 @ 07:14:35 #63
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_134071978
Trouwens is het iemand ook opgevallen dat alle nieuwe mercedessen (2013) allemaal de automaat-dinges bij het stuur hebben net zoals bij amerikaanse autos? Mijn bijbaan bestaat vooral uit het rijden van allerlei autos en het viel mij erg op, de wat oudere merc's die hebben het nog bij de plaats waar de normale schakelbak hoort te Zijn
pi_134097053
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De eerste generatie ja, met zo'n 1300'je. Niet vooruit te branden.
Vooruit, daar heb ik geen ervaring mee. Waren dat niet 1500 blokjes?
De huidige P3 is snel zat. Als die het verkeer ophoudt, dan ligt het echt aan de bestuurder.
pi_134101488
gewoon afrijden in een handbak.. dan mag je dus ook gewoon in een automaat rijden :P

niemand die jou verplicht om dan nog een handbak te rijden hoor :P

al moet ik zeggen.. een handbak vind ik nu toch leuker dan een vol automaat :P

automaat met flippers aan het stuur ( zodat je zelf nog wel het schakel moment bepaalt, maar niet hoeft te ontkoppelen, andere versnelling kiezen en weer koppelen. ) zou me nog wel wat lijken :P
pi_134107273
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
gewoon afrijden in een handbak.. dan mag je dus ook gewoon in een automaat rijden :P

niemand die jou verplicht om dan nog een handbak te rijden hoor :P
Jawel, bij het afrijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134107772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 05:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jawel, bij het afrijden.
Dat zegt ie toch ook...
pi_134108297
quote:
16s.gif Op dinsdag 10 december 2013 08:11 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat zegt ie toch ook...
En ik vind dat dat ook juist niet hoeft. Leren schakelen kun je best leren bij iemand anders, daar heb je geen rijschool voor nodig. Scheelt ook in het lesgeld.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134108406
http://www.verkeerspro.nl(...)rijbewijs-c-en-d-af/

Die hebben het tenminste begrepen. Enige kanttekening is dat de leerling in kwestie in het bezit moet zijn van een 'vol' rijbewijs B.
Toegegeven, het komt voort uit een soort noodzaak (bijna alles dat nu verkocht wordt is een automaat), maar ik hoop dat het ook doorzet naar het B-rijbewijs.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134110853
Probleem in Nederland is dat het verkeer zeer druk is geworden, hier rondom Amsterdam is het 7 dagen in de week druk op de weg van 8-22u. Het tijdens het rijden aanleren van schakelen lijkt me niet verstandig. Het is niet iets wat je tijdens het rijden "erbij" doet, het moet vanzelf gaan.

Ook is het zo dat veel "instap" auto;s of goedkope leasebakken nog steeds handgeschakeld zijn.

Daarnaast kopen steeds minder jongeren een auto, na het rijbewijs gehaald te hebben. Ze lenen, huren of krijgen een auto ter beschikking als het nodig is. Ook dan is het kiezen voor automaat lastig.

En laten we eerlijk zijn, de mensen die NU tijdens de rijles al moeite hebben met het aanleren van schakelen. Wil je DIE mensen het daarna maar zelf aan laten leren?
.
pi_134112523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:18 schreef Ridocar het volgende:
http://www.verkeerspro.nl(...)rijbewijs-c-en-d-af/

Die hebben het tenminste begrepen. Enige kanttekening is dat de leerling in kwestie in het bezit moet zijn van een 'vol' rijbewijs B.
Toegegeven, het komt voort uit een soort noodzaak (bijna alles dat nu verkocht wordt is een automaat), maar ik hoop dat het ook doorzet naar het B-rijbewijs.
De reden hierachter is dat de definitie van een automaat onduidelijk is. En dat ze niet elke keer de wet willen aanpassen als er weer een nieuw merk komt met een nieuwe techniek en een nieuwe naam voor een automaat.

Dat is het probleem.... en afschaffen van het rijbewijs is in mijn ogen een slechte manier van dit probleem oplossen....
Het rijbewijs is er voor een reden gekomen en die reden is er nog steeds maar omdat mensen te lui zijn om een goede wetgeving te maken, schaffen ze het liever af en benadelen ze de mensen waarvoor de regel bedacht is....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_134114668
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:29 schreef boegschroef het volgende:

[..]

De reden hierachter is dat de definitie van een automaat onduidelijk is. En dat ze niet elke keer de wet willen aanpassen als er weer een nieuw merk komt met een nieuwe techniek en een nieuwe naam voor een automaat.
Yeah, right. De reden is dat bijna alle nieuwe vrachtauto's een automaat is. Een beetje rijschool wil wel eens een nieuwe auto aanschaffen, maar omdat een handbak bij bedrijfsauto's >3500kg zeldzaam is beperk je je leerlingen.
quote:
Dat is het probleem.... en afschaffen van het rijbewijs is in mijn ogen een slechte manier van dit probleem oplossen....
Het rijbewijs is er voor een reden gekomen en die reden is er nog steeds maar omdat mensen te lui zijn om een goede wetgeving te maken, schaffen ze het liever af en benadelen ze de mensen waarvoor de regel bedacht is....
Juist door die regel wordt een automaat rijbewijs gezien als een kneusjesrijbewijs. We rijden allemaal op dezelfde wegen. Ik zeg afschaffen. De auto waarin je hebt gelest is in 99 van de 100 gevallen niet de auto waarin je verder gaat rijden.

Ik ben benieuwd naar de rel die straks ontstaat als dit echt doorgevoerd gaat worden...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134116204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Yeah, right. De reden is dat bijna alle nieuwe vrachtauto's een automaat is. Een beetje rijschool wil wel eens een nieuwe auto aanschaffen, maar omdat een handbak bij bedrijfsauto's >3500kg zeldzaam is beperk je je leerlingen.

[..]

Juist door die regel wordt een automaat rijbewijs gezien als een kneusjesrijbewijs. We rijden allemaal op dezelfde wegen. Ik zeg afschaffen. De auto waarin je hebt gelest is in 99 van de 100 gevallen niet de auto waarin je verder gaat rijden.

Ik ben benieuwd naar de rel die straks ontstaat als dit echt doorgevoerd gaat worden...
Ik denk dat je het eens opnieuw moet lezen:
"Er zijn halfautomatische versnellingsbakken waar een beginneling probleemloos mee wegrijdt en waarvoor men toch een schakelbevoegdheid krijgt in het C rijbewijs. Of hybride bakken die voorzien zijn van een koppelingspedaal, dat echter niet noodzakelijk hoeft te worden gebruikt bij het schakelen of wegrijden."

Kortom een half automaat wordt gezien als schakelbak ipv een automaat (wat het eigenlijk is) Daarom kan je makelijk een vol rijbewijs halen ipv een automaat rijbewijs.

Wat jij zegt is schaf de automaat rijbewijs af en laat mensen die niet kunnen schakelen een vol rijbewijs krijgen als ze niet kunnen schakelen?

Wat ik zeg: zorg dat die half automaten ook onder het automaat rijbewijs vallen
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_134116976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:39 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk dat je het eens opnieuw moet lezen:
"Er zijn halfautomatische versnellingsbakken waar een beginneling probleemloos mee wegrijdt en waarvoor men toch een schakelbevoegdheid krijgt in het C rijbewijs. Of hybride bakken die voorzien zijn van een koppelingspedaal, dat echter niet noodzakelijk hoeft te worden gebruikt bij het schakelen of wegrijden."

Kortom een half automaat wordt gezien als schakelbak ipv een automaat (wat het eigenlijk is) Daarom kan je makelijk een vol rijbewijs halen ipv een automaat rijbewijs.

Wat jij zegt is schaf de automaat rijbewijs af en laat mensen die niet kunnen schakelen een vol rijbewijs krijgen als ze niet kunnen schakelen?

Wat ik zeg: zorg dat die half automaten ook onder het automaat rijbewijs vallen
Ik heb het reglement rijbewijzen nog eens nageslagen. Het criterium om een beperking automaat te krijgen hangt af van de aanwezigheid van een werkende koppelingspedaal. Als het ding tijdens het examen is opgeklapt, anderszins niet nodig of er helemaal niet opzit, dan krijg je (tot nu toe) code 78. Zo simpel is dat. Het maakt dus niet uit of je een oud type Opticruise, Telligent of ander exotisch halfautomaat rijdt. Koppeling nodig = handbak.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_134117177
- edit -

Aanwezig is het sleutelwoord hier. Dus bij een halfautomaat waarbij je hem niet nodig hebt maar waar die wel aanwezig is krijg je je volwaardig rijbewijs. Dit zou dus anders moeten zijn.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')