Nee, iedereen blijft er op hameren dat mensen met een automaatrijbewijs vaak klunzen zijn die zo hun redenen voor dat simpelere rijbewijs hebben. Dat is iets anders.quote:Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
wat is nou precies de reden dat jij je hier zo voor inzet?quote:Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
...Toch blijft iedereen hameren op het 'automaat is niet echt autorijden'. Een mentaliteitskwestie dus.
Dan kun je toch beter het afrijden in een automaat afschaffen? Dan schaf je indirect ook die code af.quote:Op zondag 8 december 2013 07:38 schreef Ridocar het volgende:
Het staat je als leerling altijd vrij om in een handbak af te rijden, maar de scheiding handbak of automaat zou moeten verdwijnen, omdat een code 78 nog altijd beschouwd wordt als een half rijbewijs. Als we deze mentaliteit willen veranderen zal de wetgeving ook een beetje mee moeten werken. Het voorstel voor afschaffen van deze beperking voor vrachtauto's en bussen is al een tijdje bezig.
En daar trek jij je iets van aan?quote:Op zondag 8 december 2013 18:28 schreef Ridocar het volgende:
Lijkt me top! Beter voor iedereenquote:Op zondag 8 december 2013 19:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter het afrijden in een automaat afschaffen? Dan schaf je indirect ook die code af.
Om het imago van automaat om te zetten van 'stumperbak' naar gemak. En om te laten zien dat de mentaliteit hier veel van hetzelfde is, nl dat je alleen met een handbak echt kunt rijden.quote:Op zondag 8 december 2013 19:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
wat is nou precies de reden dat jij je hier zo voor inzet?
Volgens mij valt dat imago best wel mee hoorquote:Op zondag 8 december 2013 19:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Om het imago van automaat om te zetten van 'stumperbak' naar gemak. En om te laten zien dat de mentaliteit hier veel van hetzelfde is, nl dat je alleen met een handbak echt kunt rijden.
Als het straks misschien niet meer zo boeit in wat voor een auto je afrijdt, wordt de automaat misschien nog populair. Nu blijft het een optie voor luilakken en kneuzen, en dat begint al bij de scheiding in de rijopleiding.
Ik ook. Een Prius en een Westfield( Super Seven). De Westfield staat in een box, stukje van huis. De auto's wisselen voor een ritje is en blijft grappig. Toch heb ik er weinig moeite mee, nog niet 1x koppeling willen intrappen in de Prius, of andere ongein.quote:Op zondag 8 december 2013 18:40 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb 2 auto's, een handbak en een automaat.
Je doet je naam geen eer aan hier.quote:Op zondag 8 december 2013 19:36 schreef ecktebaas123 het volgende:
Mensen die geen automaat rijden
Ik heb de normale B rijbewijs maar ik rij alleen automaat voertuigen vanwege het comfort
Wel eens tijdje voornamelijk in een automaat gereden. Daarna weer eens in een schakelauto. Had hem in de versnelling geparkeerd (doe ik altijd), echter bij starten trap ik de rem in (zoals bij een automaat) en start hem waarbij ik de koppeling vergeet. Dat gaf geen fijn geluidquote:Op zondag 8 december 2013 19:35 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik ook. Een Prius en een Westfield( Super Seven). De Westfield staat in een box, stukje van huis. De auto's wisselen voor een ritje is en blijft grappig. Toch heb ik er weinig moeite mee, nog niet 1x koppeling willen intrappen in de Prius, of andere ongein.
Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.quote:Op zondag 8 december 2013 19:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je doet je naam geen eer aan hier.
Daarnaast zie ik veel priusrijders die echt niet kunnen rijden.
Zullen we die omwille van het imago van de automaat ook maar afschaffen dan?quote:Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
wel eens in een prius-taxi gezeten en die taxi-chauffeur scheurde er behoorlijk meequote:Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat ligt vaak aan de auto. 0-100 in twee dagen is vrij gebruikelijk voor zo'n hok.
Dit denk ik inderdaadquote:Op zondag 8 december 2013 20:05 schreef Palomar het volgende:
[..]
wel eens in een prius-taxi gezeten en die taxi-chauffeur scheurde er behoorlijk meeDenk eerder dat het aan het slag mensen ligt dat in een prius rijdt. Die rijden zelfs in een ferrari vn 0-100 in 2 dagen omdat ze het gaspedaal niet intrappen
Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.quote:Op zondag 8 december 2013 19:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zullen we die omwille van het imago van de automaat ook maar afschaffen dan?
Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.quote:Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Automaten zijn vaak wel minder zuinig. Van auto's die met handbak in de 14%-bijtelling categorie vallen valt de versie met automaat (DSG etc.) in de 20%-categorie. Toch wel een reden waarom veel mensen geen automaat rijden (en dat het in aanschaf ook duurder is).quote:Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, alle handbakken van de weg halen. Misschien gaat het er dan wat minder opgefokt aan toe.
Maar jij hebt vaker in een Prius gereden? Want je weet wel erg goed hoe het rijdt en werkt.quote:Op zondag 8 december 2013 19:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Al die vrouwen met KA-tjes, Cuore, Alto enz, laten ze die maar van de weg halen. Hoe vaak ik 's ochtends niet opgeduwd word, omdat ik slechts 10km/h harder rijd dan de maximale snelheid. En dan is er gelegenheid om die opgefokte mutsen ruimte te geven, en dan komen ze maar traagjes voorbij. 1000-1200cc is nou ook geen racewagen.quote:Op zondag 8 december 2013 20:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aan de andere kant zie je dat veel moderne auto's met automaat juist zuiniger zijn. Mijn MiTo is met automaat ook net iets zuiniger (128 g/km CO2 voor de handbak, 126 g/km voor de TCT automaat). En veel auto's die bedoeld zijn om zuinig te rijden (zoals de Prius) zijn alleen als automaat leverbaar.quote:Op zondag 8 december 2013 20:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Automaten zijn vaak wel minder zuinig. Van auto's die met handbak in de 14%-bijtelling categorie vallen valt de versie met automaat (DSG etc.) in de 20%-categorie. Toch wel een reden waarom veel mensen geen automaat rijden (en dat het in aanschaf ook duurder is).
Heb je het ooit geprobeerd? Het rijdt namelijk heel relax.quote:Op zondag 8 december 2013 20:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.
Dan ga je ooit nog een probleem krijgen...quote:Op zondag 8 december 2013 20:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee dankje, ik zou nooit in een automatische bak rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |