abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134016408
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_134016524
Welkom Sola *O*

Wow wat een cadeaus Sam!

Beterschap kwisted

S heeft veel spulletjes van little people gekregen (vuilniswagen,tractor,onderdeel vd boerderij, Sinterklaas poppetjes, gewone poppetjes, onderdeel van de kermis)
Van mijn familie en schoonfam;
Knutselspulletjes als klei en vingerverf
speelgoed voor haar kassa/winkeltje en een grote doos met Hello Kitty Lego.
Een leesboek en een boek met woezel en pip puzzels

We zijn nu aan het verbouwen.. Gelukkig wil familie smorgens op S passen en smiddags slaapt ze gewoon in haar eigen bed. Vind ik wel belangrijk.
pi_134018093
Wat een verwennerijen hier!
Mijn kleintjes hebben allebei een drinkbeker gekregen. That's it. Denk niet dat ze er een trauma aan over zullen houden.
Scheelt natuurlijk dat wij gewoon alles al hebben.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:42:12 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_134019629
Zoë succes met de verbouwing!

Kyara, pssssstttt! _O-

Clubsoda, wij zijn inmiddels beland bij de types. Astra, Zafira (onze auto's) Golf en Alto (oma en opa) zitten er al in gebakken ;).

Net 2 accuauto's gehaald voor Draakjes verjaardag. Een buggy en een 2-persoons Jeep. De Jeep moet nog gereviseerd worden (en is ook nog veel te groot) maar de buggy is al precies aan de maat volgens mij dus vanaf volgende week kan er door de tuin gecrosst worden!
pi_134021748
Zoe, succes met verbouwen (wat?). Even oppas scheelt wel weer, even samen de handen uit de mouwen..

NTS, leuk zo'n merkenkennis. Sommige kinderen krijgen dat makkelijk mee..

Sam, wat een hoop.. Was ze niet na het 6e cadeautje, cadeautjes moe?

Hier donderdagavond sint gehad, met zijn viertjes.. Daan had een vrachtauto, een grote bulldozer, een pyjama, een houten puzzel met 4 stukjes en een tandwielbord.
Voorlopig lijkt de nieuwe lego treinbaan van grote broer toch favoriet ;)
pi_134026128
Sam, dat zijn veel cadeautjes.

Zoë fijn, dat er oppas is zodat jullie kunnen klussen.

Welkom Sola, wat een lieve dreumes heb je!

Beterschap voor F Kwisted.

Leuke Sinterklaas cadeautjes!

Nts wat een automerkenkennis zeg!

Df willen ze dan steeds allebei hetzelfde hebben of gewoon elkaars speelgoed? Hier is vaak het probleem, dat ze beiden hetzelfde willen om mee te spelen. Hoewel ze elkaars speelgoed aantrekkelijk vinden, maar dat ze dan afwisselen gaat gewoon niet goed.

Hier vandaag Sinterklaas gevierd. De jongens zijn goed verwend, grote met hot wheels looping en Hot Wheels autotjes en dreumes met de Toet toet stoplicht baan en Hetty, de helikopter. Samen hebben ze ook nog angry birds knuffels gekregen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134027483
Wow, wat veel cadeautjes komen er voorbij :o . Hele lijsten soms zeg!
Wij hebben het voor Silvijn eigenlijk helemaal niet gevierd, hij heeft de afgelopen weken al zoveel gehad voor zijn verjaardag. En hij heeft toch geen idee.

Het lopen van S leek trouwens eenmalig voorlopig, hij wil/durft echt niet meer. Soms wel eventjes los staan, maar als ik met hem wil gaan lopen dan zakt hij door zijn knietjes. Het lijkt wel alsof hij niet durft.

Na deze week 4 keer om 5 uur al beneden te hebben gezeten, was gisteren 650 en vanochtend 740 echt super luxe O+. Wel een opluchting hoor, ik was een beetje bang dat 5u zijn nieuwe ritme zou zijn. Net wel een uurtje met hem op de bank gezeten, tandpijn denk ik. Hij huilde in zijn bed (doet hij bijna nooit) en toen ik boven kwam lag hij huilend op zijn handje te bijten en zijn lakentje was nat van het kwijl. Dentinox, paracetamolletje en kroelen op schoot heeft goed geholpen, hij slaapt nu lekker.

Succes met de verbouwing Zoe!
pi_134029793
Zieke dreumes in bed en zieke mama ook. Gelukkig is papa de reddende engel!
En toen gleed ze ook nog uit in de douche :'( zielig vogeltje

Oh en ze weet voortaan waar we t lekkers bewaren en gaat staan drammen bij de kast. Jeuj.
pi_134029806
Mag ik eventjes O+ O+ O+ doen zonder bijgelezen te zijn? Muppet weet waar mijn "eusj" woont. O+ (neus dus)
En m'n "aai" (wang) en "Aaaah" (mond) weet ze ook te benoemen. :P
pi_134030681
Kwisted, fijn dat papa niks te pakken heeft! Beterschap voor jou en mini!

Ophelia, leuke woordjes! O+

Tinu, ze willen vooral wat de ander heeft. Als ze zien dat de ander ergens mee speelt gaat de ander zich ermee bemoeien. Gelukkig is het meestal wel goed op te lossen. Alleen zo met sint dan ligt er veel nieuw spul, en is het even wat meer strijd. Dat trekt wel weer bij.

Spees, die tijden gaan vooruit!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134031077
Kwisted hopelijk knapt ze snel op.
Spees, op deze leeftijd is sint vieren ook eigenlijk niet nodig hoor, maar voor mijn gevoel hoort het erbij.

Ze vond het super! Het uitpakken was het leukste!
Haar nijntje stoel en poppenbed met flesje zijn favoriet, haar wasbare baby heeft ze dubbel dus die word geruild voor een badspeeltje. Het huis is weer volgebouwd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sam1993 op 07-12-2013 23:02:12 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_134031750
We hebben nu sinterklaas gevierd voor de peuter. Nu voor het eerst snapte ze er iets van. En dan is ze dus 3. Met haar hadden we nog niet eerder sinterklaas gevierd. Luuk kreeg wel wat speelgoed, maar vooral kleinigheidjes. (en dan nog werd het ingepikt door de peuter ;) )
*poef* nu is het weg
pi_134033282
Ach ja, Sinterklaas vieren doen we sowieso, dus het voelt een beetje raar om M daar niet in te betrekken. Hij heeft uiteindelijk naast zijn treinbaan en puzzel gekregen een vestje, beker, besteksetje (met bot botermeisje, dat vond hij toch spannend, zijn eigen mes!) en een mandje groente voor in zijn keukentje. Ik vond het erg netjes, en de helft nog praktisch ook. Waar hij met zijn verjaardag nog niet snapte wat hij met een cadeau moest, begreep hij nu dat hij het open kon maken. Na zijn pakjes heb ik 'm naar bed gebracht en hebben wij verder gevierd, was erg gezellig. Nu snel slapen want mijn dreumes doet morgen vast geen DF-je :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_134033366
Kwis beterschap voor jullie allebei! :*

Wij doen een tussensintenkerscombi, muppet krijgt een loopwagen (blokkenkarachtig ding), een puzzel en een dekentje van de H&M met konijnenoren. Ik wil er nog iets kleins bij hebben, maar weet nog niet echt wat. (neefjes en nichtjes krijgen meestal een belachelijke berg, vandaar.)
pi_134034360
Ik kom even binnen vallen om trots te doen :')
Mijn dametje lijkt nu echt te willen gaan lopen.
Ze deed vandaag gewoon een stuk of te/6 losse stapjes (beetje jammer dat voor het eerst deed toen papa en mama weg waren :') maar goed met een hoop publiek). Zo leuk, vorige week begon ze met af en toe 1 of 2 stapjes los en dan vooral van tafel naar bank enzo. He
Dus binnenkort aan de meisjes schoenen O+

Oh en met sinterklaas zijn ze hier onwijs verwend. Vooral veel duplo :D (waar wij blij mee zijn :+ want dat kan in de bakken erbij)
pi_134034555
Leuk al die sinterklaas verhalen!

Kyara psssssst fiets kopen, geniaal! :D

Kwisted :*

DF half 10!

Zoe succes met de verbouwing!

Vandaag druk geweest, kapper (was hard nodig), naar ikea geweest voor een kast voor o.a. Luc zijn speelgoed want we gaan morgen de box eindelijk opruimen. Ikea amersfoort had niet alles dus we moesten daarna nog naar Amerstdam..
Kerstboom ook nog van zolder gehaald en het huis al vast een beetje in kerststemming gebracht ;) En de boom alvast in elkaar gezet, morgen optuigen.

Luc sliep door ons ikea avontuur wel pas tegen 20:50 terwijl hij normaal rond 19:00 op bed ligt :@ En wij aten pas rond 22:00 ons avond eten :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134034570
Sonnetje wat gaaf!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134040906
Spees fijn, dat het wat later was.

Kwisted beterschap.

Ophelia *O* voor de taal en mentale ontwikkeling van je Otje.

Df hier willen ze ook wat de ander heeft, maar dat is helaas niet zo maar over.

Sonnetje voor de losse stapjes *O*

Skoap klinkt als een fijne dag. Wel met bijzondere eet- en slaaptijden.

Hier ook zieke mama en papa. Ondanks ziek zijn zit ik nu sinds 6.30 uur beneden. En hoop alleen maar dat papa me komt aflossen, ondanks dat hij zich ook bagger voelt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134041146
:* voor de zieke kindjes en hun mama's -O-

*O* voor de stapjes

*O* voor de woordjes

Drukke dag Skoap!
  zondag 8 december 2013 @ 09:51:40 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134041379
Oh ik omschreef het misschien alsof ik Sint 'niet nodig' vond voor deze leeftijd, maar dat vind ik niet per se hoor. Ik vind het in dit geval voor Silvijn niet nodig om een aparte pakjesavond te organiseren omdat hij net jarig is geweest :) Maar we hebben vrijdag surprise bij mijn familie gedaan en toen zijn er van mijn zussen twee pakjes zijn kant op gegaan en vandaag dobbelen bij schoonfamilie. Dan zal er ook wel een cadeautje worden toegeschoven.

Maar ik heb zóveel zin in de jaren dat hij echt verwachtingsvol naar pakjesavond uitkijkt. Ik zie zijn rode wangen nu al voor me O+

Ophelia, dat klinkt echt heel lief *;

Sonnetje wat goed! Ze heeft het dus echt door :)

Beterschap voor eenieder die zijn afweerleger in moet zetten!
pi_134041782
Skoap ook al aan het meubelshoppen. Ik vond dat zo'n ruimte geven, die box weg.

Sonnetje O+

Beterschap Tinu!

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 09:51 schreef Spees_Eend het volgende:

Maar ik heb zóveel zin in de jaren dat hij echt verwachtingsvol naar pakjesavond uitkijkt. Ik zie zijn rode wangen nu al voor me O+

Jaaah O+
pi_134044718
Dayum, wat een berg cadeautjes Sam :o Fijn dat ze het leuk vond :Y

Gezellige sinterklaasavonden allemaal O+

Saartje heeft van ons wat dingetjes gekregen die we haar toch al wilden kopen: puzzel met grote stukken en een flesje voor haar popjes. Bij schoonmoeder kwamen Sint en Piet langs (vooral voor mijn neefje van 5). Saar vond het wel interessant maar was niet bijzonder onder de indruk. Geloof dat ze het vooral gezellig vond :D Piet kreeg bijvoorbeeld de hele tijd boekjes van haar aangereikt, en Sinterklaas had een lekker aaibare baard :+ En nog wat cadeautjes gekregen van de oma's en oma-oma.

Zoë, hoe gaat het met de verbouwing?

Kwisted, beterschap voor jullie! En wat sneu van het uitglijden, hopelijk heeft ze zich niet al te veel pijn gedaan.

NTS, die buggy en jeep :D Als Saar ouder is, ben ik bang dat ze van ons ook dat soort dingen krijgt. Vooral omdat wij het tof vinden en dan een goed excuus hebben :+

Spees, fijn dat het slapen weer wat beter gaat :)

Ophelia, wat lief en wat knap! O+

Sonnetje, hurray van de losse stapjes *O* En ze hebben zoveel toffe meisjesschoenen O+ Ik denk dat ik binnenkort weer eens voor nieuwe moet gaan kijken

Skoap, welke kast hebben jullie nu uiteindelijk gehaald?
pi_134045468
Son, je meisje aan de wandel *O*

Beterschap voor alle zieken, het heerst enorm he? :{ :*

Coco, hoe is het met jou nu dan?

DF, wat heerlijk joh! Spees, fijn dat jij ook wat langer kon slapen vandaag! Slapen O+. Ik durf het bijna niet te zeggen ivm fok!wet, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is Sinterklaas heel handig qua timing, bijna precies een half jaar na verjaardag. Het was dan ook vooral een goed excuus om speelgoed te kopen dat geschikt is voor 1,5 jaar en ouder. Daar was hij nu sowieso aan toe en aangezien hij onze eerste is, hadden we dat nog niet liggen ;). Na 3 pakjes merkten we dat zijn aandacht niet meer bij de pakjes lag, maar bij zijn nieuwe speeltjes. We hadden 5 pakjes totaal (ook 2 van schoonouders). Later vonden we nog een puzzeltje dat we al een paar maanden geleden gekocht hadden voor Sinterklaas :'). Nu maar voor kerst bewaren...

Hij heeft o.a. blokken gehad en dat gaat echt al goed! Record is een toren van 6 blokjes. Waar je al niet trots op kan zijn :P

Skoap de box weg *O*. Wij doen het volgende week, lijkt me heerlijk!

Oh en we hadden het hier laatst over max 2-3 dingen die echt niet mogen. Dat is hier ook wel ongeveer zo. Alleen jammer dat hij daar momenteel echt de hele dag bij/op/aan zit. Echt letterlijk elk moment als we thuis zijn, zelfs als hij alle aandacht krijgt met samen spelen :{.

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 08-12-2013 13:48:05 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134046022
Wow ophelia praten!

En bij sonnetje mini aan de wandel.

Zoe verbouwen, lukt het?

Buggy :o *O*

Spees fijn weer langer slapen.

Skoap box weer weg. Hier blijft ie nog even staan denk ik. Soms is het mini allemaal een beetje teveel. En in de box is hij dan in 1 keer weer rustig. En ook wel makkelijk soms...

Beterschap voor zieke mama's papa's en mini's.

Dat staan is prachtig, maar hij is nog niet zo handig in weer gaan zitten... Enthousiast op de kast slaan omdat hij bij de bovenkant kan. En dan drie seconden later... ;( help hoe kom ik weer naar beneden :'( paniek.
pi_134048309
Heeft iemand nog tips voor een leuk kerststalletje waar ook mee gespeeld kan worden? Neefje kreeg een paar jaar geleden die van Little People, vond ik toen heel leuk, maar toen ik er laatst mee in mijn handen stond vond ik hem lelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')