Voorafgaand, ik maak dit topic alleen aan om even lekker mijn hart te luchten, zodat ik het voor mezelf kan verwerken en een plaatsje kan geven.
Mijn ex en ik hebben inmiddels 9,5 jaar een relatie gehad... Ergens 1,5-1 maand geleden naar een kleine woordenwisseling kwam ik erachter dat mijn partner niet meer gelukkig was... Gezien ik enorm veel van haar houd, vroeg ik meteen verder wat de oorzaak was en of ik er iets tegen kon doen... Naar wat pogingen iets eruit te krijgen kwam het eruit... Ze hield niet meer van me... Ze was niet gelukkig meer. Het feit dat ze niet gelukkig was deed me enorm zeer.... Je maatje, je zielsverwant is ongelukkig... en aan de andere kant had ik een ander gevoel, en dat was waarom ze er niet gewoon over kon praten met me... We zijn immers maatjes..... Lichtelijk kwamen wat dingen bovenwater en ik heb me toen enkele weken volledig aangepast (waren kleine dingen die ze aangaf mee te zitten).. Ik merkte echter in de loop der weken dat alles wat ik deed verkeerd was, en niets ging goed... Ik begon steeds meer aan mezelf te twijfelen en voelde mezelf inmiddels dood ongelukkig... Machteloos zijn.... Op een zondag vroeg ik haar mee om gezellig met de kinderen een boswandeling te maken... De kinderen moesten immers een kijkdoos maken voor school, en we hadden nog wat inhoud nodig voor de kijkdoos.. Hier kreeg ik een enorme boze partner die maar vond dat ik moest overleggen... Ik was perflex... eerst wilde ze dat ik initiatief nam, nu doe ik dat en is het weer niet goed? Dit was het moment voor mij om mijn partner eens goed aan te spreken. De kinderen gingen even boven spelen met de auto's en wij zijn samen op de bank gaan praten..
Ik vroeg haar of er iets veranderd was voor haar, of dat ze verbeteringen zag... en of ze überhaupt nog van me hield. Hierop zei ze nee... ik houd echt niet meer van je, en het zijn niet alleen de kriebels... Voor mij hield het hier op... Ik gaf haar aan dat ik niet samen kan wonen met iemand die niet van me houd, en die alleen maar bij me blijft, voor de kinderen. Ik gaf haar aan dat ze beter kon vertrekken aangezien het anders van kwaad naar erger zou gaan en dat ze maar eens even een dag rustig moest nadenken.
De dag erna zijn we samen aan tafel gaan zitten in de avond en heeft ze de knoop doorgehakt. Het is over. Dit sloeg in als een bom... mijn maatje, de vrouw waar ik enorm van houd... waar ik mezelf oud mee zag worden... de moeder van mijn kinderen... mijn alles... ging me verlaten. De grond verdween als regen op een hete zomerdag onder mijn voeten... Er kwam niets uit mijn handen, mijn gedachten raasden maar door mijn hoofd en ik weet niet hoe ik het allemaal moet beschrijven... opgelucht, verdrietig, woedend, verloren, machteloos... alles tegelijk..
Nu inmiddels 3 weken verder hebben we vanavond de laatste documenten (co-ouderschap) en verdeling spullen getekend. Ze heeft haar laatste spulletjes meegenomen en nu is het echt over..
Gevoelens? Ik ben verdrietig.. voel dat ik gefaald heb voor mijn kinderen... maar nogmaals opgelucht! Ik weet waar ik aan toe ben... Heb haar zojuist gevraagd wat de precieze reden was voor het wegvallen van het houden van... Ze gaf aan dat het laatste jaar de communicatie onderling niet echt goed was, en ze vond dat ze zich teveel moest aanpassen... Zeer spijtig, want als ze hiermee tijdig was gekomen, hadden we samen hieraan kunnen werken!
Ik houd nog altijd van haar, en ze zal altijd een plaats in mijn hart houden. De kinderen hebben beide ouders nog en zullen 50/50 verdeeld worden qua tijd. Kosten nemen we beiden op ons, en de kinderen zijn absoluut niet de dupe onze splitsing.
Ons koopappartement word al een aantal maanden verhuurd. Zojuist een en-en rekening geopend om daar alle zaken van het appartement over te laten verlopen, en voor mijn gevoel hebben we het goed afgesloten.
Zeer spijtig dat ze het contact wil minimaliseren voor de kinderen aangezien ze zelf aangeeft moeite te hebben om contact met me te hebben. Ik heb haar natuurlijk gevraagd dat als alles een beetje gezakt is, en ze weer bekomen is van alles om dan toch wat contact te behouden naast het ouderlijk contact.. Ondanks dat het de laatste maanden minder was, ze was toch altijd mijn maatje, mijn alles! Ik kan niet als een ijskoning het contact verbreken en niet meer naar haar omkijken..
Ik zelf pak mijn leven al aardig op, het is echter nog wel op sommige momenten zwaar kut en emotioneel. Ik heb omdat mijn ex lastig was in het contacten leggen al mijn vrienden ooit laten vallen (sukkel dat ik ben! jaja jullie hoeven het niet te zeggen) en sta er nu naast familie alleen voor. Ben in de afgelopen weken al wel weer in contact met diverse oud vrienden die het me enigszins wel kunnen vergeven (gelukkig!!!) en ik heb een aantal vriendinnen waar ik mijn hart enorm kan luchten en waar ik enorm goed mee kan praten..
Ik ben een hobby aan het oppakken waar ik nooit aan ben begonnen maar wel enorm graag wou... Gitaar spelen!
Tevens ben ik door een ongeluk met voetbal de nodige kilo's (ja ik schaam me ervoor maar om het te accepteren zet ik het gewoon neer: van 85kg naar 124,1kg) reden hiervoor is zelfde eten maar niet meer 5x per week sporten. In 3 jaar is dit eraan gekomen... Ik heb het doel om op 3 mei (mijn verjaardag) op zijn minst de 95kg aan te tikken! Ik heb mijn eetpatroon drastisch verlaagt (25% van wat ik normaal at) en er komt geen vet meer in mijn lichaam! Daarnaast loop ik 2 tot 3 keer per week hard als de kinderen er niet zijn. Ik ben nog van plan een crosstrainer te halen voor als ze er wel zijn... en heb wat gewichten om stukje krachttraining te doen. Sinds mijn ex uit huis is ben ik inmiddels al 6-7kg afgevallen en we gaan door... De motivatie is er, en ik doe het voor mezelf en voor mijn kinderen!!!!! Ik wil dat ze leuk met papa dingen kunnen doen, en niet dat papa zich schaamt als hij over straat loopt.
Ja.... dat was het wel een beetje... Ik hoop dat mijn ex weer gelukkig word, en dat haar toekomstige partner dan ook goed voor mijn kinderen is.. Daarnaast hoop ik dat ik haar toch wel weer als vriendin (niet als partner) ooit kan spreken en gewoon een goed gesprek hebben zonder dat er bijbedoelingen zijn.
Dankje voor het lezen! Mocht je iets willen vertellen ga je gang! Kom niet aanzetten met ze heeft een ander, want nee... ze heeft niemand, gaat tijdelijk bij haar ouders wonen en moet ook vanaf het begin alles weer opbouwen!
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!