Grappig dat je dat als voorbeeld noemt. Een oom van mijn vriendin heeft voor de UvA 4 jaar in Kenia gezeten voor een waterproject en kwam met een Keniaanse vrouw thuis. Die verveelde zich hier te pletter omdat ze niets om handen had. Als je water moest hebben kwam het uit de kraan was haar klacht. In Kenia was ze de hele dag bezig om haar kostje bij elkaar te scharrelen.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De mensen in Afrika die een uur moeten lopen voor schoon drinkwater zijn ook zeikers en verdienen niet beter?
Het is een extremer voorbeeld maar komt op hetzelfde neer.
dit dus. Veel mensen zijn ook gewoon incapabel hun financiën fatsoenlijk te regelen. Regel daar maar hulp voor zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
Armoede in Nederland![]()
D'r zit hier godverdomme niemand onder de armoede grens
Maar je kunt zoals in de OP al staat armoede niet vergelijken met bijvoorbeeld armoede in Afrika,quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
De armoedegrens die het SCP aanhoudt is dat je niet op vakantie kan.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
Dat mag ook best eens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het met je eens hoor maar zet je maar schrap de armoede zal alleen maar gaan stijgen in NL.
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.quote:Maar natuurlijk krijg je op Fok weer van die onnozele reacties dat dit allemaal hun eigen schuld is tot ze eens zelf chronisch ziek worden of hun baan verliezen en je een groot deel van je inkomsten verliest en je niet fatsoenlijk meer rond kunt komen.
Ook weer zo'n dooddoener.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag ook best eens.
[..]
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaanquote:Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag ook best eens.
[..]
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
ja tuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaan
Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja tuurlijk.
- kinderen
- leningen, dus ook een hypotheek
- levensstijl die je niet wilt verliezen
- abonnementen die je niet kan stoppen ivm dat ze eerst een jaar moeten lopen
Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.
Ik reken toch niemand iets aan...quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.
Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja tuurlijk.
- kinderen
- leningen, dus ook een hypotheek
- levensstijl die je niet wilt verliezen
- abonnementen die je niet kan stoppen ivm dat ze eerst een jaar moeten lopen
Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.
Als het zover is dan schrijf je al je uitgaven op en ga je schrappen. Je streept alles door behalve woonkosten, voedsel en kleren (die je haalt bij de kringloopwinkel)
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.
Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Daarom dus als je jong bent zo snel mogelijk je hypotheek afbetalen en geen schulden maken voor consumptie. Dan kan je later in je leven rondkomen van een grijpstuiver.
Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).
Moeilijk rondkomen betekent dat je dus eigenlijk meer dingen wilt kopen dan dat je kan. Want anders was het niet moeilijk.
Nogmaals ik heb jaren lang van 70% van het minimumloon moeten rondkomen met 2 personen met toeslagen erbij. Ik had het niet moeilijk omdat ik gewoon ben gaan schrappen op mijn uitgavenlijstje, totdat ik geld over had. Dat ben ik gaan sparen en dat heb ik uitgegeven aan luxe, zoals internet.
dan is het leven zo saai.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.
Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.
Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).
Die dan niet de waarde van geld meekrijgen zeker?quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.
Ja en ik ben het bewijs daarvan want ik ben van minder rondgekomen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?
Klijnsma is vast blij met je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |