En waarom moet er per se iedereen overal worden toegelaten?quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dan is het nog wel discriminatie.
Dat zijn geen openbare ruimtes.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:20 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
En waarom moet er per se iedereen overal worden toegelaten?
Moeten wildvreemde mannen worden toegelaten in creches? Want anders is het discriminatie. Moeten je buren in jouw tuin kunnen lopen? Want anders discriminatie. Moeten non-leden toegelaten worden bij een ledenvergadering van een bedrijf? Want anders discriminatie.
Je neemt het stemrecht niet weg, je zegt hooguit dat ik tijdens het stemmen met mijn gelijkwaardigen ga stemmen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus als ik jou het stemrecht ontneem om te voorkomen dat er conflicten ontstaan ben jij het daarmee eens?
En restaurants, bioscopen, en winkels zijn dat ook niet. Ik zie niet het probleem.quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:21 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dat zijn geen openbare ruimtes.
Nee. Wij, de echte nederlanders die geen problemen maken, ontnemen JOU je stemrecht. Om te voorkomen dat jij problemen gaat veroorzaken. Of wil jij dat ons land naar de klote gaat? Heb je niets over voor ons land? Je bent toch geen egoist?quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:23 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Je neemt het stemrecht niet weg, je zegt hooguit dat ik tijdens het stemmen met mijn gelijkwaardigen ga stemmen.
Je gaat toch ook niet bij een rechtsextremistische demonstratie, linkse rakkers toelaten? Nee, je houdt ze apart. Ergo.
Dit gaat over ZA niet Nederland.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Wij, de echte nederlanders die geen problemen maken, ontnemen JOU je stemrecht. Om te voorkomen dat jij problemen gaat veroorzaken. Of wil jij dat ons land naar de klote gaat? Heb je niets over voor ons land? Je bent toch geen egoist?
Migranten hebben ook geen stemrechtquote:Op zaterdag 7 december 2013 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Wij, de echte nederlanders die geen problemen maken, ontnemen JOU je stemrecht. Om te voorkomen dat jij problemen gaat veroorzaken. Of wil jij dat ons land naar de klote gaat? Heb je niets over voor ons land? Je bent toch geen egoist?
Jij zit toch net te vertellen dat je dit allemaal wel een goed idee vindt?quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:15 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Dit gaat over ZA niet Nederland.
Aangezien de geschiedenis van ZA wel. Aangezien de verschillende etnische groeperingen nooit overweg hebben kunnen leven. Dan is het beter vreedzaam maar apart te wonen ipv samen met geweld.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jij zit toch net te vertellen dat je dit allemaal wel een goed idee vindt?
Het was ook een hele moeilijke vraag van me. Ik begrijp dat je zo snel geen zinnig antwoord kunt geven. Het is je vergeven.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:15 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Dit gaat over ZA niet Nederland.
Maar als ze het in ZA nu opnieuw invoeren, heel democratisch, dus de meerderheid beslist hoe die neo-apartheid er uit komt te zien, (ik neem aan dat je niet tegen democratie bent), dan is de kans groot dat de blanken hun stemrecht kwijtraken. Ben je daar nou echt voor?quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:21 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Aangezien de geschiedenis van ZA wel. Aangezien de verschillende etnische groeperingen nooit overweg hebben kunnen leven. Dan is het beter vreedzaam maar apart te wonen ipv samen met geweld.
Noem mij maar simpel.
Dat is best vreemd... ik heb hem een maand geleden nog gezien en toen zag ie er prima uit....quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hoor net dat F.W. de Klerk ook ernstig ziek is..
Jij bent simpelquote:Op zaterdag 7 december 2013 20:21 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Aangezien de geschiedenis van ZA wel. Aangezien de verschillende etnische groeperingen nooit overweg hebben kunnen leven. Dan is het beter vreedzaam maar apart te wonen ipv samen met geweld.
Noem mij maar simpel.
In die zin moet je dan het land opsplitsen in een blank en een zwart gedeelte. Maar waar plaats je de kleurlingen dan of krijgen zij ook een apart land?quote:Op zaterdag 7 december 2013 19:05 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Wat is er dan zo mis met apartheid? Op zich is het geen discriminatie, want eenieder is gelijk, alleen maar uiteenhouden (dwz apart-gehouden). En als je kijkt naar de rassenspanningen in multiculturele Westerse samenlevingen (zoals de bende-oorlogen in L.A. of de Chicago) dan is het toch wenselijk dat men zich enigszins in de eigen kringen begeeft? Om conflict te vermijden?
Met dit soort one-liners plaats jij alleen jezelf buiten de discussie. Bedankt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was ook een hele moeilijke vraag van me. Ik begrijp dat je zo snel geen zinnig antwoord kunt geven. Het is je vergeven.
Nogmaals het gaat niet over het wel of niet verliezen van het stemrecht. Apartheid gaat over 'seperate, but equal' voor het geval dat jij Engels beter begrijpt, want het is je blijkbaar nog niet doorgedrongen wat apartheid precies inhoudt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar als ze het in ZA nu opnieuw invoeren, heel democratisch, dus de meerderheid beslist hoe die neo-apartheid er uit komt te zien, (ik neem aan dat je niet tegen democratie bent), dan is de kans groot dat de blanken hun stemrecht kwijtraken. Ben je daar nou echt voor?
Nee, we hoeven niet op nationaal niveau op te splitsen als het ook op het lokaal of gemeentelijk niveau kan. Dus seperate wijken voor de zwarten, hun eigen winkels, restaurants, horecagelegenheid en bedrijven. Scheelt ook in de criminaliteitbestrijding, en blanken hebben dan veel minder last van ghetto-problematiek.quote:Op zondag 8 december 2013 01:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In die zin moet je dan het land opsplitsen in een blank en een zwart gedeelte. Maar waar plaats je de kleurlingen dan of krijgen zij ook een apart land?
Dus dan geen apartheid in 1 land maar een tweestatenoplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |