Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.quote:Op donderdag 5 december 2013 01:14 schreef V__L_N het volgende:
Het gaat er ook niet om dat er HaH is. Maar het gaat er wel om dat de beloftes en gedachtes er achter niet kloppen . HaH is prima, maar 70% van de ergernis zou weg zijn als het in plastic zat bv. Bijzondere HaH is ook niet erg. Maar hou er dan als bedrijf rekening mee dat 5december in dit land een big deal is. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat iedereen die dat wil om 4 uur thuis is. Dat is wel een stukje begrip voor je personeel. Daar waar je je dubbel inzet om dat soort dingen te regelen, daar krijg je ook dubbel winst terug. Loyaliteit kun je namelijk niet kopen, dat krijg je door je werknemers voorop te stellen.
Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)quote:Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Even over die TOT (waar is dat een afkorting van?) Op mijn salarisstrook staat: "50,500 Tot 20 %" Is dat wat jullie bedoelen? Dat is dus een toeslag voor werk op zaterdag? Nooit geweten. Ik ben voorbereider en krijg dan dus wel die toeslag.
Maar eens even navraag doen dan. Ik werk nooit voor 7.00 u, dus.quote:Op donderdag 5 december 2013 04:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)
En dan heb je ook nog zaterdagwerkers die wel willen werken, maar ene lastig college op de uni niet willen missen (a).quote:Op donderdag 5 december 2013 04:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.
Bij ons was het goed te doen. De hoeveelheid post was redelijk standaard voor de donderdag, dus dat betekende tussen de 4 en de 5 tassen post voor de ochtendwijken, en dan nog een zak of 3 hah (of 4, bij de flatwijken).quote:Op donderdag 5 december 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
Tjonge, wat een drama qua weer. Ik kon op sommige stukken gewoon bijna niet lopen, waaide bijna omver, en ik ben toch niet bepaald de lichtste. En dan was er ook nog eens veel post, sommige wijken hier hadden 12 tassen post en 5 tassen huis aan huis.
Waarom niet, hier in het zuiden viel het prima mee. Begon pas rond 3 uur met heel hard waaien.quote:Op donderdag 5 december 2013 12:56 schreef Kadooosh het volgende:
Het zou me niks verbazen als er postbode gewond raakt. Moeten jullie gewoon bezorgen vandaag?
Ik mag hopen van niet.
Bij ons werd je wel gestimuleerd om het in 2 etappes te lopen, postbezorgers kregen om 8 uur al een sms-je met de mededeling dat het hah er al lag en dat je dus al kon beginnen, zeker ivm de naderende storm.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:35 schreef gelestipjes het volgende:
Tja, dat huis aan huis apart wegbrengen lijkt me toch niet echt efficient. Je bent 's middags natuurlijk wel sneller klaar, maar het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk dat je dan ook echt 2 keer de tijd krijgt uitbetaald die er voor de loop staat. Je kiest er immers zelf voor om het 2 keer te lopen, als je het gewoon tegelijkertijd doet ben je ook wel meer tijd kwijt dan normaal, maar lang niet zoveel als wanneer je die wijk 2 keer helemaal rond moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |