abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2013 @ 02:26:32 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_133933058

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander

Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_133933498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:14 schreef V__L_N het volgende:
Het gaat er ook niet om dat er HaH is. Maar het gaat er wel om dat de beloftes en gedachtes er achter niet kloppen . HaH is prima, maar 70% van de ergernis zou weg zijn als het in plastic zat bv. Bijzondere HaH is ook niet erg. Maar hou er dan als bedrijf rekening mee dat 5december in dit land een big deal is. Hoe moeilijk is het dan om te zorgen dat iedereen die dat wil om 4 uur thuis is. Dat is wel een stukje begrip voor je personeel. Daar waar je je dubbel inzet om dat soort dingen te regelen, daar krijg je ook dubbel winst terug. Loyaliteit kun je namelijk niet kopen, dat krijg je door je werknemers voorop te stellen.
Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.
pi_133933508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Even over die TOT (waar is dat een afkorting van?) Op mijn salarisstrook staat: "50,500 Tot 20 %" Is dat wat jullie bedoelen? Dat is dus een toeslag voor werk op zaterdag? Nooit geweten. Ik ben voorbereider en krijg dan dus wel die toeslag.
Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)
  donderdag 5 december 2013 @ 06:08:32 #4
264694 blanket
its human nature
pi_133933821
Goedemorgen...succes en sterkte allemaal vandaag.
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_133933856
Goedemorgen!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 04:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Toeslag voor zaterdagen was toch 40%? Die 20% toeslag krijg ik altijd voor dagen dat ik voor 7 uur begonnen ben, dat heeft volgens mij niet met de zaterdag te maken. (als je voor 07:00 begonnen bent krijg je 20% toeslag over je gewerkte tijd tot 08:00)
Maar eens even navraag doen dan. Ik werk nooit voor 7.00 u, dus.

Iedereen succes vandaag, ik hoop dat alles meevalt: het weer en de HAH!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_133934027
Zo, wat een dag gisteren.
had met iemand afgesproken, belt diegene op van ja ik kan het niet halen heb een ongeluk gehad. Hij heeft niets gelukkig...
vanmorgen een chocoladeletter bij de kranten gehad en van de buren een armband en ketting :)

straks toch maar eerst de hah bezorgen, daarna de post.
hopelijk ben ik dan op tijd thuis om mij te verkleden, de kadootjes in de auto te doen en door te rijden....
pi_133935390
Dat extra kwartier van vandaag is om het terugrijden naar het depot te compenseren (woorden van tc).
Ik begrijp alleen niet hoe het kan dat iemand met een wijk van drie kwartier dan net zoveel krijgt als iemand met een wijk van drie uur. Ik neem toch aan dat iemand met een grotere wijk vaker zal moeten rijden.

Ik zal de hondenkar maar weer meenemen vandaag. No way dat ik meerdere keren langs het depot ga!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 09:54:32 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133935820
straks maar strak op tijd beginnen, omdat ik een wijk heb waarbij het ene deel sneller op de fiets gedaan kan worden en het andere deel lopend. Moet ivm de wind dat fietsgedeelte maar eerst doen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133936121
Zo, helft van de reclame zit er al in.
pi_133938967
Ik ben heel benieuwd hoeveel het hier is naast de AH HAH. Wordt een leuk dagje vandaag: Veel post, veel wind, extra HAH en een zere hand (heb mezelf gister geprikt met een priem en het doet behoorlijk zeer :().

Ik snap inderdaad ook niet waarom iedereen een kwartier krijgt, ongeacht de grootte van je wijk. Vonden de mensen hier ook al niet eerlijk.
pi_133940147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 04:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de praktijk nog niet zo makkelijk is om maar even te zorgen dat iedereen om 4 uur thuis is. Uiteindelijk wil zo'n beetje iedereen wel graag thuis zijn om die tijd, ook als ze geen sinterklaas vieren. Je kan moeilijk extra mensen gaan aannemen voor 1 dag, dus dan is het maar net de vraag of er mensen zijn die normaal vrij zijn die dan wel willen werken. Zoveel mensen zijn er niet vrij op de donderdag, en zeker gezien het weer dat er verwacht wordt kan ik me voorstellen dat er genoeg zaterdagwerkers zijn bijvoorbeeld die geen zin hebben om dan extra te werken.
En dan heb je ook nog zaterdagwerkers die wel willen werken, maar ene lastig college op de uni niet willen missen (a).
Succes nog allemaal!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_133940467
Het zou me niks verbazen als er postbode gewond raakt. Moeten jullie gewoon bezorgen vandaag?
Ik mag hopen van niet.
pi_133942370
Er was hier heel weinig post, nog veel minder dan dinsdag en toen was het al weinig.
Maar wat een weer zeg, pffff.....
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_133942379
Valt nog prima mee hier :)
pi_133944046
Ik ben al klaar maar pff wat een ergernissen. Postbundels die uit mijn tas en uit mijn handen waaiden, fiets die 20 keer omwaait ook al staat hij tegen een paal. Straten niet in 1 keer kunnen lopen omdat het te veel is. Mijn haren waaiden de hele tijd in mijn gezicht en als klap op de vuurpijl heb ik het ook nog pijn in mijn rug gekregen. Degene die heeft verzonnen dat die hah perse vandaag weg moet mogen ze van mij wel aan het spit hangen! :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 14:45:34 #16
Maffe Fries
pi_133944293
Viel alleszins mee hier. Wel een snoeiharde wind in het fietsdeel van de wijk, maar het andere deel van de wijk was prima te doen en ook die AH-folder was prima weg te krijgen
pi_133946067
Samen met vriend hard doorgewerkt! Nu naar huis omkleden, inladen, ibuprofen innemen en gaan :)
pi_133947590
Tjonge, wat een drama qua weer. Ik kon op sommige stukken gewoon bijna niet lopen, waaide bijna omver, en ik ben toch niet bepaald de lichtste. En dan was er ook nog eens veel post, sommige wijken hier hadden 12 tassen post en 5 tassen huis aan huis.
pi_133948403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
Tjonge, wat een drama qua weer. Ik kon op sommige stukken gewoon bijna niet lopen, waaide bijna omver, en ik ben toch niet bepaald de lichtste. En dan was er ook nog eens veel post, sommige wijken hier hadden 12 tassen post en 5 tassen huis aan huis.
Bij ons was het goed te doen. De hoeveelheid post was redelijk standaard voor de donderdag, dus dat betekende tussen de 4 en de 5 tassen post voor de ochtendwijken, en dan nog een zak of 3 hah (of 4, bij de flatwijken).

Gelukkig hadden ze extra voorbereiders ingezet waardoor de wijken vroeg klaar waren, en nog wat lopers bereid gevonden wat extra's te doen. Dus volgens mij was bij ons iedereen tegen 16.00 uur al van de straat.

Kwam ook omdat de hah ook apart bezorgd mocht worden, dus sommige postbezorgers zijn al om 9 uur gaan lopen.

Ik hoop dat ze AH een flinke poot hebben kunnen uitdraaien voor deze order, want ik denk dat ze qua loopuren misschien wel bijna het dubbele hebben uitgegeven van het gewone aantal uren op donderdag.

Ik had wel begrepen dat er wat post van vandaag naar de zaterdag is geschoven, ik geloof de Nuon kwartaalgids en iets van een verzekaraar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_133948525
Kwam een collega tegen op straat die normaal donderdag niet werkt en die vanochtend gevraagd werd om in te vallen. Hij zei dat kon maar dst hij neit voor 3 kon beginnen. Geven ze hem een wijk van 3 uur op een normale donderdag..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_133948533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:56 schreef Kadooosh het volgende:
Het zou me niks verbazen als er postbode gewond raakt. Moeten jullie gewoon bezorgen vandaag?
Ik mag hopen van niet.
Waarom niet, hier in het zuiden viel het prima mee. Begon pas rond 3 uur met heel hard waaien.

Had normale hoeveelheid post en de HAH viel nog best mee. Was wel zwaar, maar met wat kortere rondjes prima te doen. Maar het hoeft ook niet elke week voor te komen :P
pi_133948556
Tja, dat huis aan huis apart wegbrengen lijkt me toch niet echt efficient. Je bent 's middags natuurlijk wel sneller klaar, maar het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk dat je dan ook echt 2 keer de tijd krijgt uitbetaald die er voor de loop staat. Je kiest er immers zelf voor om het 2 keer te lopen, als je het gewoon tegelijkertijd doet ben je ook wel meer tijd kwijt dan normaal, maar lang niet zoveel als wanneer je die wijk 2 keer helemaal rond moet.
pi_133949268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:35 schreef gelestipjes het volgende:
Tja, dat huis aan huis apart wegbrengen lijkt me toch niet echt efficient. Je bent 's middags natuurlijk wel sneller klaar, maar het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk dat je dan ook echt 2 keer de tijd krijgt uitbetaald die er voor de loop staat. Je kiest er immers zelf voor om het 2 keer te lopen, als je het gewoon tegelijkertijd doet ben je ook wel meer tijd kwijt dan normaal, maar lang niet zoveel als wanneer je die wijk 2 keer helemaal rond moet.
Bij ons werd je wel gestimuleerd om het in 2 etappes te lopen, postbezorgers kregen om 8 uur al een sms-je met de mededeling dat het hah er al lag en dat je dus al kon beginnen, zeker ivm de naderende storm.

Dus dan moeten ze het ook betalen, lijkt mij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 december 2013 @ 16:58:58 #24
Maffe Fries
pi_133949440
dan wel ja. Heb het zelf in 2 rondjes gedaan, iets dat ik bij die wijk normaal ook zou doen. Kun je wel nagaan dat de hoeveelheid wel meeviel.
pi_133950786
Nu ik was om kwart over 5 klaar. Ben verwaaid en verregend. Het geheel werd er niet makkelijker op met onweer en hagelstenen. Her en der een omgewaaide container of afgevallen takken. Heb ergens halverwege me rug lelijk bezeerd (daar viel dus een mega tak op). Dus die is blauw en helemaal stijf pijnlijk.

Had hier dus nuongids, eigen huis magazine en dan de ah. Ongelooflijke prutsdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')