abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134052213
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

????
Laat maar :)

Overigens moet ik wel toegeven dat je met Christenen niet over evolutie kan praten. Vorige week heel toevallig bij een Christelijke vriendin op visite geweest en het gesprek kwam uit over Adam en Eva. Zij zien Adam totaal anders dan ik. Geeft niks toch? Ineens stond die broer op en zei : ' Jezus is aan het kruis gestorven OOK VOOR JOU! Elke zondag weer opnieuw! Mijn God is er eentje van liefde niet van kwaad , en Adam is de eerste mens!""

Ook zei hij " wat jij denkt is duivels ''

Ik knikte maar braaf mee, meer kan ik toch niet doen. Ik heb een gevoelige snaar geraakt ofzo, maar dit is niet leuk meer discussieren. Niet alle Christenen reageren zo overigens
  zondag 8 december 2013 @ 19:17:39 #42
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_134055822
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:15 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Overigens moet ik wel toegeven dat je met Christenen niet over evolutie kan praten. Vorige week heel toevallig bij een Christelijke vriendin op visite geweest en het gesprek kwam uit over Adam en Eva. Zij zien Adam totaal anders dan ik. Geeft niks toch? Ineens stond die broer op en zei : ' Jezus is aan het kruis gestorven OOK VOOR JOU! Elke zondag weer opnieuw! Mijn God is er eentje van liefde niet van kwaad , en Adam is de eerste mens!""

Ik knikte maar braaf mee, meer kan ik toch niet doen. Ik heb een gevoelige snaar geraakt ofzo, maar dit is niet leuk meer discussieren. Niet alle Christenen reageren zo overigens
Ja maar Skillsy, wanneer snap je het nou? Je BENT ook een onderdaan van de Duivel. Als je hem maar toelaat in je hart! Kom aan onze kant en werk met ons atheïsten samen om Lucifer weer op de troon te krijgen ten koste van Christus, de eeuwige tegenstrever van onze Duivelse Directeur! Als junior satanist/atheïst ( loon naar schaal 4 ) kun je gelijk aan de slag als student. Daarna kun je doorstromen naar (seculiere) wetenschapper. Je zal opgeleid worden in het ontkennen van overduidelijkheden zoals de schepping op basis van pseudo-wetenschappen zoals natuurkunde en sterrenkunde. Daarnaast word je een expert in het bezigen van drogredenen op hoog en contant niveau! Voortaan zeg je dan: het is gewoon bewezen omdat ik dat zo voel! En uiteindelijk kun je partner worden in de orde van Sam Harris, de opper-atheïst! Dan mag je ook kennis maken met Lucifer himself! Hij zal jou rijkelijk belonen, net als hij ons rijkelijk beloont. Vooral met geld. Dat is het enige waar wij atheïsten van houden namelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 8 december 2013 @ 19:24:57 #43
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_134056094
Vandaag zei de prediker in mijn gemeente iets over dinosaurussen, hij zei iets van de bijbel beschrijft dat niet maar onze God is een eeuwige God, in den beginne was God.
Weet niet meer precies wat, hij zei, maar hij ontkent het niet, de bijbel gaat over de mens en de relatie met God.
pi_134056186
Ergo, misschien is god een t-rex.
Conscience do cost.
  zondag 8 december 2013 @ 19:34:45 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_134056470
Ergo Deus-rex
pi_134056665
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:17 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Ja maar Skillsy, wanneer snap je het nou? Je BENT ook een onderdaan van de Duivel. Als je hem maar toelaat in je hart! Kom aan onze kant en werk met ons atheïsten samen om Lucifer weer op de troon te krijgen ten koste van Christus, de eeuwige tegenstrever van onze Duivelse Directeur! Als junior satanist/atheïst ( loon naar schaal 4 ) kun je gelijk aan de slag als student. Daarna kun je doorstromen naar (seculiere) wetenschapper. Je zal opgeleid worden in het ontkennen van overduidelijkheden zoals de schepping op basis van pseudo-wetenschappen zoals natuurkunde en sterrenkunde. Daarnaast word je een expert in het bezigen van drogredenen op hoog en contant niveau! Voortaan zeg je dan: het is gewoon bewezen omdat ik dat zo voel! En uiteindelijk kun je partner worden in de orde van Sam Harris, de opper-atheïst! Dan mag je ook kennis maken met Lucifer himself! Hij zal jou rijkelijk belonen, net als hij ons rijkelijk beloont. Vooral met geld. Dat is het enige waar wij atheïsten van houden namelijk.
+ 1
pi_134064780
quote:

[..]

wtf?
"Religies zijn ontstaan door de daling van de Joden"
"Ik praat niet over joden."

Nee over Ajax zeker, dat zijn ook geen joden. _O-
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_134067665
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

wtf?
"Religies zijn ontstaan door de daling van de Joden"
"Ik praat niet over joden."

Nee over Ajax zeker, dat zijn ook geen joden. _O-
Ajax is de beste !!
pi_134070771
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind hem vrij hilarisch. Zo zijn blijkbaar zowel het kapitalisme als het communisme 'antichristelijke ideologieën', evenals het humanisme.
Afgezien daarvan staat hetij natuurlijk vol met het gebruikelijke, hemeltergend stupide creationistische geneuzel.
Ik heb niet verder gelezen dan de eerste vier punten.
Alleen al qua taalgebruik hilarisch en absurd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134070806
quote:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar ik zou toch op zoek gaan naar andere vrienden.
Jezus die elke zondag weer opnieuw aan het kruis sterft?

Doe mij dan maar Octopus Paul!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_134070838
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:23 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ajax is de beste !!
PSV!
pi_134073043
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

PSV!
Bayern Munchen :D
pi_134073110
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar ik zou toch op zoek gaan naar andere vrienden.
Jezus die elke zondag weer opnieuw aan het kruis sterft?

Doe mij dan maar Octopus Paul!
Dat grietje is lief

Jep elke zondag sterft Jezus aan het kruis voor de mensen.

Er valt over bepaalde zaken niet te spreken met Christenen. En dat weet ik nu.
pi_134073325
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 09:26 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat grietje is lief

Jep elke zondag sterft Jezus aan het kruis voor de mensen.

Ik ben opgegroeid in een wat vrijzinnige Roomskatholieke omgeving en de Christenen die ik daar tegenkwam lijken echt in de verste verte niet op het soort mensen dat jij omschrijft hoor. Het dogmatisme verschilt per Christen en per stroming. Niet elke Christen is een die-hard SGP'er.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_134077412
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in een wat vrijzinnige Roomskatholieke omgeving en de Christenen die ik daar tegenkwam lijken echt in de verste verte niet op het soort mensen dat jij omschrijft hoor. Het dogmatisme verschilt per Christen en per stroming. Niet elke Christen is een die-hard SGP'er.
Tja 1 voorbeeldje van een jongen he
pi_134077436
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:33 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Tja 1 voorbeeldje van een jongen he
Dat je vervolgens generaliseert naar alle Christenen.
pi_134077526
Het klopt wellicht wel een beetje met de OP en de reacties die geplaatst zijn in het verleden in deze topic reeks:

"Een echte Christen kan niet in de Bijbel geloven en in de evolutietheorie"

Dit werd door atheisten beaamd evenals "echte" Christenen. Ik denk zelf dat het kul is , maar je hebt soms jongens en meisjes tussen die daar niet meer in kunnen gaan , omdat dit in strijd is met de Bijbel en kunnen weleens verhitte discussies ontstaan jep.
pi_134077539
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 12:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat je vervolgens generaliseert naar alle Christenen.
Dan heb je de post en mijn vorige posten niet gevolgd
pi_134078228
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2013 12:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dan heb je de post en mijn vorige posten niet gevolgd
Wel degelijk, maar je hebt nogal moeite met het helder formuleren van je opvattingen.

Ik zie niet in hoe ik onderstaande opvattingen anders kan interpreteren, dan dat ze slaan op alle Christenen.

quote:
Overigens moet ik wel toegeven dat je met Christenen niet over evolutie kan praten.
quote:
pi_134078430
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel degelijk, maar je hebt nogal moeite met het helder formuleren van je opvattingen.

Ik zie niet in hoe ik onderstaande opvattingen anders kan interpreteren, dan dat ze slaan op alle Christenen.

[..]

[..]

Beter om mijn gehele post neer te zetten ipv zinnetjes eruit te plukken

quote:

[..]

Ik heb een gevoelige snaar geraakt ofzo, maar dit is niet leuk meer discussieren. Niet alle Christenen reageren zo overigens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')