abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6082324
Ik vind muziek pas mooi als het hard staat.

Liefst ook ieder nummer een beetje aanpassen met de equallizer.

Anders vind ik de muziek een stuk minder mooi.

pi_6082435
niet altijd....

van die rustige muziek moet je ook zacht draaien.... Trance moet je wel hard draaien, vooral als je een lekkere boxenset hebt

Maar een johnny lee Hooker zet je niet op zijn hardst....

donderdag 3 oktober 2002 @ 00:20:21 #3
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6082436
your point being?
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6082441
ligt heel erg aan het genre. Paul Simon hoeft echt niet hard te staan, Cradle of Filth daar in tegen wel weer.

Ligt toch echt aan het soort muziek denk ik, nou ja, ligt aan het soort nummer.

donderdag 3 oktober 2002 @ 00:25:20 #5
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6082528
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:20 schreef Illusional_theatre het volgende:
Ligt toch echt aan het soort muziek denk ik, nou ja, ligt aan het soort nummer.
idd. maar ook waar je mee bezig bent.
Als ik me belasting crap aant doen ben kan ik geen Meshuggah ophebben

Maar tijdens het flashen wel

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_6082562
en toch moet ik de klank van ieder nummer ff aanpassen
pi_6082655
quote:
en toch moet ik de klank van ieder nummer ff aanpassen
Op mijn versterker zitten maar 3 knoppen: volume, ingangsselectie en aan/uit. Ik mis de toonregeling eigenlijk nooit.
pi_6082669
Een beetje hard mag best, maar te hard vind ik echt vreselijk irritant, vooral als een ander zo nodig zijn muziek aan de hele straat moet opdringen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 3 oktober 2002 @ 00:37:12 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6082692
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Op mijn versterker zitten maar 3 knoppen: volume, ingangsselectie en aan/uit. Ik mis de toonregeling eigenlijk nooit.

Ik mis 'em ook nooit. Maar als ik er eenmaal aan ga kloten, dan blijf ik idd bezig
  donderdag 3 oktober 2002 @ 00:37:18 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6082695
Ik heb mijn muziek eik altijd zangstaan.. en volgens mij ben ik een uitstervend ras...
pi_6082779
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:37 schreef Vork het volgende:
Ik heb mijn muziek eik altijd zangstaan.. en volgens mij ben ik een uitstervend ras...
dat dachten ze van blondjes ook maar dat bleek ook niet waar te zijn...

in de ochtend zacht(dan is het ook meer muse) in de middag hard(trance, r&b en wat metal) en 's avonds weer zacht(nightwish en klassiekertjes)

pi_6083066
Het hangt van m'n stemming af.
pi_6083298
al wil ik hier nu ff zeggen dat ik NOOOIT vrolijke nummers draai als ik humeurig ben...

en dat ik ook nooit K3 draai....en dat maakt niet uit welke bui ik heb....

nutteloze toevoeging maar anders kan ik niet slapen....

trusten....

pi_6096982
sommige nummer moeten hard bv.

goede hardcore
luvstruck
wrong = right
scoop - drop it

pi_6097624
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:20 schreef Illusional_theatre het volgende:
ligt heel erg aan het genre. Paul Simon hoeft echt niet hard te staan,
Simon & Garfunkel is anders hard ook heel mooi hoor. Vooral Bridge Over Troubled Water.

jaja S&G is net iets anders als PS.....

donderdag 3 oktober 2002 @ 21:54:56 #16
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_6097709
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 01:02 schreef Seborik het volgende:
Het hangt van m'n stemming af.
pi_6097732
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 21:54 schreef Summoner het volgende:

[..]

Precies, nu dus heel erg hard.
pi_6097820
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:13 schreef Conflict het volgende:

Hangt van mijn bui af of het hard gaat. Equaliser is heiligschennis, die gebruik ik nooit. Als ik wil dat er meer bas in zit draai ik wel een of andere house plaat.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 22:49:31 #19
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_6098848
hard is leuk
muziek kunnen luisteren zonder gehoorapparaat op je 40ste is leuk

dus ik neem de gulden midden weg... en drum zeker niet zonder oordoppen.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 22:52:19 #20
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6098891
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:13 schreef Conflict het volgende:

Grapjas
quote:
Ik join je! Ik luister meestal behoorlijk zacht (toch zeker onder de 85dBspl, blaat) muziek. Als er toevallig een vet nummer voorbij komt, dan zet ik "de muziek" meestal wel wat harder, maar ik blijf zowat altijd onder de 90dB. Geen id waarom, het is gewoon een gewoonte.
quote:
muziek kunnen luisteren zonder gehoorapparaat op je 40ste is leuk
Daarover gesproken, als ik soms van iemand een cdspeler ff in me handen heb en muziek luister via de oordopjes (tijdens schoolpauze/tussenuur) DAMN wat staan die hard. Vaak volume 7-9 (bijna max). Echt SUPER hard, zo hard dat het signaal gewoon vervormd. En dat hebben ze dan niet door he, walgelijk. Volgens mij hoor je meer dan 110dB door die klotedopjes op dat volume. Ik zet het volume dan altijd snel op 3 ofzo. Over 20 jaar wil ik weleens zien hoe goed hun gehoor nog is zeg, damn.

Verder drum ik nu met koptelefoon op, dan zit lekkerder dan oordopjes en dempt ook aardig. Als je dan ff zonder koptelefoon speelt, ZO dan merk je wel hoe hard drums klinken als je oren er niet gewend aan zijn Heel blikkerig en fel! Leuk topic trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2002 22:59]

pi_6099209
Hoe 'harder' de muziek, hoe hoger ik het volume zet.
Metal, rock ed vind ik gewoon veel lekkerder klinken als het hard gedraaid wordt.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:09:08 #22
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_6103677
Ik heb mijn combinatie versterker/luidsprekers zó gekozen dat het geheel náár hard kan, maar ik heb nog nooit boven 1/3 van het vermogen gezeten om de vrede met de buren te bewaren.

Mijn muziekverzameling bestaan voornamelijk uit klassieke muziek. Daar zitten ook stukken tussen die zich prima lenen om HARD te spelen, denk aan 2e van Mahler bijvoorbeeld.

In de niet-klassieke muziek: Pink Floyd, Shine on you crazy diamond!

Over het algemeen staat de muziek veel subtieler.

Wellicht een subtopic waard: met goede apparatuur hoeft je muziek helemaal niet hard te staan om goed te klinken!

pi_6104433
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb mijn combinatie versterker/luidsprekers zó gekozen dat het geheel náár hard kan, maar ik heb nog nooit boven 1/3 van het vermogen gezeten om de vrede met de buren te bewaren.

Mijn muziekverzameling bestaan voornamelijk uit klassieke muziek. Daar zitten ook stukken tussen die zich prima lenen om HARD te spelen, denk aan 2e van Mahler bijvoorbeeld.

In de niet-klassieke muziek: Pink Floyd, Shine on you crazy diamond!

Over het algemeen staat de muziek veel subtieler.

Wellicht een subtopic waard: met goede apparatuur hoeft je muziek helemaal niet hard te staan om goed te klinken!

Tuurlijk kan muziek ook goed klinken zonder dat dat het hard staat. Maar hoog volume geeft muziek toch iets extra's vind ik persoonlijk.
Nouja, bij 'harde' muziek in elk geval.
pi_6109171
quote:
Da's in mijn ervaring niet helemaal waar. Juist veel hi-end apparatuur is nogal zwaar spul dat pas bij een behoorlijk volume goed los komt. Bij weinig volume heb je geen dynamiek, nauwelijks lage tonen, etc. Dergelijke apparatuur nodigt ook uit om hard te spelen omdat het nauwelijks vervormt - het is de vervorming en niet zozeer het volume dat wij als 'herrie' ervaren.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 16:02:27 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_6109434
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:47 schreef dvr het volgende:

[..]

Da's in mijn ervaring niet helemaal waar. Juist veel hi-end apparatuur is nogal zwaar spul dat pas bij een behoorlijk volume goed los komt. Bij weinig volume heb je geen dynamiek, nauwelijks lage tonen, etc. Dergelijke apparatuur nodigt ook uit om hard te spelen omdat het nauwelijks vervormt - het is de vervorming en niet zozeer het volume dat wij als 'herrie' ervaren.

Hi-end is in mijn optiek een klasse-A versterker. Hierbij is de versterker standaard 50% aangestuurd (correct me if I'm wrong...), waardoor het dynamiekprobleem opgevangen wordt. Jammer is alleen dat die 50% vermogen als warmte wordt afgegeven... Het geluid (schijnt) erg goed te zijn, óók bij lage volumes (maar dat kan ik niet uit eigen ervaring bevestigen)
pi_6110087
quote:
Hi-end is in mijn optiek een klasse-A versterker. Hierbij is de versterker standaard 50% aangestuurd (correct me if I'm wrong...), waardoor het dynamiekprobleem opgevangen wordt.
Nou, Klasse-A is geen aanduiding van een bepaalde kwaliteit maar van het gebruikte type schakelingen. Hoe goed de versterker klinkt hangt van veel meer af; er zijn mindere Klasse-A versterkers en fantastische Klasse-A/B en D versterkers (bv).
Klasse A versterkers hebben inderdaad een ruststroom van ongeveer de helft van hun vermogen. Ze vreten dan ook energie, en uitzetten is geen optie want de meeste klinken pas lekker als je ze een uurtje laat opwarmen. Daar staat tegenover dat ze heel natuurlijk en vloeiend kunnen klinken. Maar nu moet ik uitkijken want als ik met audiofiele termen ga strooien komen de mannen in de witte jassen

Dynamiek is het contrast tussen hard en zacht en dat staat in principe los van de Klasse-aanduiding. Een goede versterker zal op laag niveau meer detail laten horen dan een goedkope receiver omdat hij meer reserve heeft en daardoor de luidsprekers beter in zijn greep houdt. Toch gaat er op laag volume zoveel detail en nuance verloren dat de muziek duidelijk minder klinkt - Tenzij je juist een versterkertje met een laag vermogen hebt, en bijpassende gevoelige luidsprekers. Die bestaan zeker (er zijn tegenwoordig bv weer prachtige buizenversterkertjes te krijgen van 3-6W) maar je moet er goed naar zoeken. Als het je interesseert moet je maar eens op hifi.nl kijken, daar zijn een hoop hi-end freaks te vinden. 't Is wel een dure hobby, dus weet waar je aan begint

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')