Liefst ook ieder nummer een beetje aanpassen met de equallizer.
Anders vind ik de muziek een stuk minder mooi.
van die rustige muziek moet je ook zacht draaien.... Trance moet je wel hard draaien, vooral als je een lekkere boxenset hebt
Maar een johnny lee Hooker zet je niet op zijn hardst....
Ligt toch echt aan het soort muziek denk ik, nou ja, ligt aan het soort nummer.
quote:idd. maar ook waar je mee bezig bent.
Op donderdag 3 oktober 2002 00:20 schreef Illusional_theatre het volgende:
Ligt toch echt aan het soort muziek denk ik, nou ja, ligt aan het soort nummer.
Maar tijdens het flashen wel
quote:Op mijn versterker zitten maar 3 knoppen: volume, ingangsselectie en aan/uit. Ik mis de toonregeling eigenlijk nooit.
en toch moet ik de klank van ieder nummer ff aanpassen
quote:Ik mis 'em ook nooit. Maar als ik er eenmaal aan ga kloten, dan blijf ik idd bezig
Op donderdag 3 oktober 2002 00:34 schreef dvr het volgende:[..]
Op mijn versterker zitten maar 3 knoppen: volume, ingangsselectie en aan/uit. Ik mis de toonregeling eigenlijk nooit.
quote:dat dachten ze van blondjes ook maar dat bleek ook niet waar te zijn...
Op donderdag 3 oktober 2002 00:37 schreef Vork het volgende:
Ik heb mijn muziek eik altijd zangstaan.. en volgens mij ben ik een uitstervend ras...
in de ochtend zacht(dan is het ook meer muse) in de middag hard(trance, r&b en wat metal) en 's avonds weer zacht(nightwish en klassiekertjes)
en dat ik ook nooit K3 draai....en dat maakt niet uit welke bui ik heb....
nutteloze toevoeging maar anders kan ik niet slapen....
trusten....
quote:Simon & Garfunkel is anders hard ook heel mooi hoor. Vooral Bridge Over Troubled Water.
Op donderdag 3 oktober 2002 00:20 schreef Illusional_theatre het volgende:
ligt heel erg aan het genre. Paul Simon hoeft echt niet hard te staan,
jaja S&G is net iets anders als PS.....
quote:Precies, nu dus heel erg hard.
Op donderdag 3 oktober 2002 21:54 schreef Summoner het volgende:[..]
quote:Hangt van mijn bui af of het hard gaat. Equaliser is heiligschennis, die gebruik ik nooit. Als ik wil dat er meer bas in zit draai ik wel een of andere house plaat.
Op donderdag 3 oktober 2002 00:13 schreef Conflict het volgende:
Ik vind muziek pas mooi als het hard staat.Liefst ook ieder nummer een beetje aanpassen met de equallizer.
dus ik neem de gulden midden weg... en drum zeker niet zonder oordoppen.
quote:Grapjas
Op donderdag 3 oktober 2002 00:13 schreef Conflict het volgende:
Ik vind muziek pas mooi als het hard staat.Liefst ook ieder nummer een beetje aanpassen met de equallizer.
quote:Ik join je! Ik luister meestal behoorlijk zacht (toch zeker onder de 85dBspl, blaat) muziek. Als er toevallig een vet nummer voorbij komt, dan zet ik "de muziek" meestal wel wat harder, maar ik blijf zowat altijd onder de 90dB. Geen id waarom, het is gewoon een gewoonte.
Ik heb mijn muziek eik altijd zangstaan.. en volgens mij ben ik een uitstervend ras...
quote:Daarover gesproken, als ik soms van iemand een cdspeler ff in me handen heb en muziek luister via de oordopjes (tijdens schoolpauze/tussenuur) DAMN wat staan die hard. Vaak volume 7-9 (bijna max). Echt SUPER hard, zo hard dat het signaal gewoon vervormd. En dat hebben ze dan niet door he, walgelijk. Volgens mij hoor je meer dan 110dB door die klotedopjes op dat volume. Ik zet het volume dan altijd snel op 3 ofzo. Over 20 jaar wil ik weleens zien hoe goed hun gehoor nog is zeg, damn.
muziek kunnen luisteren zonder gehoorapparaat op je 40ste is leuk
Verder drum ik nu met koptelefoon op, dan zit lekkerder dan oordopjes en dempt ook aardig. Als je dan ff zonder koptelefoon speelt, ZO dan merk je wel hoe hard drums klinken als je oren er niet gewend aan zijn Heel blikkerig en fel! Leuk topic trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2002 22:59]
Mijn muziekverzameling bestaan voornamelijk uit klassieke muziek. Daar zitten ook stukken tussen die zich prima lenen om HARD te spelen, denk aan 2e van Mahler bijvoorbeeld.
In de niet-klassieke muziek: Pink Floyd, Shine on you crazy diamond!
Over het algemeen staat de muziek veel subtieler.
Wellicht een subtopic waard: met goede apparatuur hoeft je muziek helemaal niet hard te staan om goed te klinken!
quote:Tuurlijk kan muziek ook goed klinken zonder dat dat het hard staat. Maar hoog volume geeft muziek toch iets extra's vind ik persoonlijk.
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb mijn combinatie versterker/luidsprekers zó gekozen dat het geheel náár hard kan, maar ik heb nog nooit boven 1/3 van het vermogen gezeten om de vrede met de buren te bewaren.Mijn muziekverzameling bestaan voornamelijk uit klassieke muziek. Daar zitten ook stukken tussen die zich prima lenen om HARD te spelen, denk aan 2e van Mahler
bijvoorbeeld.
In de niet-klassieke muziek: Pink Floyd, Shine on you crazy diamond!
Over het algemeen staat de muziek veel subtieler.
Wellicht een subtopic waard: met goede apparatuur hoeft je muziek helemaal niet hard te staan om goed te klinken!
quote:Da's in mijn ervaring niet helemaal waar. Juist veel hi-end apparatuur is nogal zwaar spul dat pas bij een behoorlijk volume goed los komt. Bij weinig volume heb je geen dynamiek, nauwelijks lage tonen, etc. Dergelijke apparatuur nodigt ook uit om hard te spelen omdat het nauwelijks vervormt - het is de vervorming en niet zozeer het volume dat wij als 'herrie' ervaren.
quote:Hi-end is in mijn optiek een klasse-A versterker. Hierbij is de versterker standaard 50% aangestuurd (correct me if I'm wrong...), waardoor het dynamiekprobleem opgevangen wordt. Jammer is alleen dat die 50% vermogen als warmte wordt afgegeven... Het geluid (schijnt) erg goed te zijn, óók bij lage volumes (maar dat kan ik niet uit eigen ervaring bevestigen)
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:47 schreef dvr het volgende:[..]
Da's in mijn ervaring niet helemaal waar. Juist veel hi-end apparatuur is nogal zwaar spul dat pas bij een behoorlijk volume goed los komt. Bij weinig volume heb je geen dynamiek, nauwelijks lage tonen, etc. Dergelijke apparatuur nodigt ook uit om hard te spelen omdat het nauwelijks vervormt - het is de vervorming en niet zozeer het volume dat wij als 'herrie' ervaren.
quote:Nou, Klasse-A is geen aanduiding van een bepaalde kwaliteit maar van het gebruikte type schakelingen. Hoe goed de versterker klinkt hangt van veel meer af; er zijn mindere Klasse-A versterkers en fantastische Klasse-A/B en D versterkers (bv).
Hi-end is in mijn optiek een klasse-A versterker. Hierbij is de versterker standaard 50% aangestuurd (correct me if I'm wrong...), waardoor het dynamiekprobleem opgevangen wordt.
Dynamiek is het contrast tussen hard en zacht en dat staat in principe los van de Klasse-aanduiding. Een goede versterker zal op laag niveau meer detail laten horen dan een goedkope receiver omdat hij meer reserve heeft en daardoor de luidsprekers beter in zijn greep houdt. Toch gaat er op laag volume zoveel detail en nuance verloren dat de muziek duidelijk minder klinkt - Tenzij je juist een versterkertje met een laag vermogen hebt, en bijpassende gevoelige luidsprekers. Die bestaan zeker (er zijn tegenwoordig bv weer prachtige buizenversterkertjes te krijgen van 3-6W) maar je moet er goed naar zoeken. Als het je interesseert moet je maar eens op hifi.nl kijken, daar zijn een hoop hi-end freaks te vinden. 't Is wel een dure hobby, dus weet waar je aan begint
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |