Stukje boven Hoogezand, die stations lopen achter op t moment...quote:Op donderdag 5 december 2013 16:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Vanavond is er een tweede windpiek.
Waar is bij jou? Nergens lager dan windkracht 5 a 6 momenteel op officiele stations.
Na de vorige.. incl gat in mn dak boven de meterkast, 5 kuub brandhout weggezaagd te hebben, de afgeknapte bomen die ik nog niet eens allemaal opgeruimd heb, ben ik blij dat het zo afloopt..quote:Op donderdag 5 december 2013 16:12 schreef Interv het volgende:
[..]
Nou, dat was dan weer een heftige storm waar we allemaal met trillende benen in angst zaten.
quote:Op donderdag 5 december 2013 14:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Grun hier... Hoge golven. Mogen nie roeien nie. Uni gesloten. Trein kapot. Bomen schudden. Heb de lamp al aangedaan.
Ach, ik ben het wel met je eens eigenlijk. Hoewel ik de komende evaluatie van de beslissingen van vandaag graag eens zou willen inzien. Laten we in elk geval hopen dat de NS vanavond net zo rigoureus en voortvarend weer gaan rijden als ze vanmiddag de boel hebben stilgelegd.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:06 schreef -0- het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het koufront over het hele land trekt en in die gebieden ook flink kan uithalen, je ziet nu al dat flevoland richting de 110 km/h gaat.
Het is gewoon een hele moeilijke beslissing omdat je 1; van tevoren niet weet hoe hard de wind precies gaat uitpakken, 2; je niet weet waar de zwaarste windstoten komen en 3; je nooit kan zeggen wat voor schade een bepaalde windstoot geeft die hangt met meer factoren samen dan alleen kracht.
Ik wil niet gelijk zeggen dat deze beslissing niet overhaast is genomen maar het is gewoon heel complex en het is ook nog zo dat het nooit goed is. Als het nu meevalt was de beslissing overhaast en lekker makkelijk maar als er een trein met 100km/h op een omgevallen boom klapt dan had men het treinverkeer volgens alle zelfbenoemde experts veel eerder stil moeten leggen.
Ja, maar Limburg hoort ook niet bij Nederlandquote:Op donderdag 5 december 2013 16:42 schreef nattermann het volgende:
Vrijwel windstil hier in Limburg.
Belgisch Limburg inderdaad niet nee.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:43 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar Limburg hoort ook niet bij Nederland
Moet je met een uurtje nog even naar de haven gaan...quote:Op donderdag 5 december 2013 20:17 schreef Nemephis het volgende:
Wat een enorme storm zeg. Vanmiddag naar Delfzijl geweest, 't was meer een stevig briesje![]()
Storm Code Rood, enorme golven bedreigen stad en ommelaand![]()
[ afbeelding ]
Wou dat dat kon.. zal vast een mooi gezicht zijn, het begint steeds harder te waaien.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:21 schreef Snowballed het volgende:
Moet je met een uurtje nog even naar de haven gaan...
Om 22:00 is er geloof ik een extra uitzending op tv Noord.. (vannacht om 2 uur verwachten ze 3.80 boven NAP, de coupures gaan dan dicht etc)quote:Op donderdag 5 december 2013 20:41 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wou dat dat kon.. zal vast een mooi gezicht zijn, het begint steeds harder te waaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |