In Nederland zit dat idd iets anders in elkaar.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:36 schreef derLudolf het volgende:
Hmm heb je in Nederland bedrijven die het pensioen moeten betalen dan? Daar zijn toch pensioenfondsen voor?
Vooral bij Duitse en Franse bedrijven ja, in de USA kan het ook misgaan.quote:Op donderdag 17 december 2015 17:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat nog wel meer gaan zien. De groep gepensioeneerden wordt alleen maar groter.
Waarom bouw je een bovenleiding als je vervolgens zonder pantograven gaat rondrijden?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:10 schreef Wombcat het volgende:
Ik dacht vandaag "laat ik eens een foto maken van alles wat er nu op mijn baan staat." Was ff wat werk, maar zo gedacht, zo gedaan.
BR120 met IC:
[ link | afbeelding ]
ET90 met 2 umbauwagens:
[ link | afbeelding ]
X73900:
[ link | afbeelding ]
LINT:
[ link | afbeelding ]
Taurus van Mittelwesebahn met containertrain:
[ link | afbeelding ]
Museumtrein van UEV:
[ link | afbeelding ]
BR185 van Rail4Chem met kolentrein(tje):
[ link | afbeelding ]
BR485 van SBB met staaltrein:
[ link | afbeelding ]
BR218 met gemengde goederentrein:
[ link | afbeelding ]
ICE-T met niet meer werkende front- en sluitverlichting(de schakelaartjes in het draaistel zijn verdwenen, een probleem wat wel vaker voor schijnt te komen bij Fleischmann):
[ link | afbeelding ]
BB15000 met Corail-rijtuigen:
[ link | afbeelding ]
BR482 met ketelwagens:
[ link | afbeelding ]
Dat inderdaad. Eigenlijk moet ik de pantograven eens afstellen zodat ze de draad net niet raken.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:38 schreef tripel7 het volgende:
Kan me voorstellen dat de stroofafnemers te kwetsbaar zijn om mee tegen de draad aan te rijden.
Ja, dat kan. Alle plaatjes heb ik daar trouwens ook gepost.quote:Wombcat, kan het kloppen dat ik die br120 al op bnls gezien heb?
Ik wil dat ook doen, kun je me vertellen hoe dat het beste kan?quote:Op maandag 11 januari 2016 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Eigenlijk moet ik de pantograven eens afstellen zodat ze de draad net niet raken.
Het kan b.v. door met een touwtje of visdraadje de hoogte van de pantograaf te maximaliseren.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:37 schreef laffer het volgende:
[..]
Ik wil dat ook doen, kun je me vertellen hoe dat het beste kan?
Ga ik proberen. thanksquote:Op zondag 7 februari 2016 20:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kan b.v. door met een touwtje of visdraadje de hoogte van de pantograaf te maximaliseren.
Bij sommige kun je er ringetjes onderdoen, waardoor de uitslag minder doen (dus pantograaf losschroeven, ringetje tussen pantograaf en kap loc, dan weer vastschroeven).
had je wel eerder kunnen zeggenquote:Op zondag 13 maart 2016 08:45 schreef Duvel het volgende:
Dit weekend is weer On traXS in het Spoorwegmuseum. Prachtige banen, je kunt vandaag nog de hele dag terecht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
10-11-12 maart 2017 weer een kans.quote:
das vroeg zatquote:
Volgens mij in Keulen en Stuttgart, maar ik weet niet wanneer precies.quote:Op zondag 30 oktober 2016 18:36 schreef Pajanus het volgende:
zijn err binnenkort nog ergens exposities dat iemand weet?
Dat is een flinke rotondequote:
Ik leefde helemaal naar Rail toe joh. Vanaf '92 denk ik? Heb zelfs nog de verenigings H0-baan, de voormalige spoorlijn tussen Apeldoorn en Zwolle in spectaculair mooi detail, op- en afgebroken. Met slapen op de camping. Fan-tas-tisch. Maar het was toen veel drukker op dat soort beurzen als dat het nu is. Het Journaal had er een item over vrijdag en die zeiden dat ze maximaal 15.000 bezoekers verwachtten in het hele weekend. We draaiden meer dan dat op Rail-vrijdag.... En dat is nog maar kort geleden.quote:Op woensdag 2 november 2016 15:57 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben zaterdag nog even bij Eurospoor geweest. Was leuk voor twee uurtjes. Ik vind het wel grappig om te zien dat er vroeger jaren waren dat ik als kind daar 3 dagen lang vol mijzelf vermaakte.
Ik was wel onder de indruk van de sporenlayout bij een N-baan die ik in hal 2 aantrof. Heb er hierboven een plaatje van neergezet.
2ehands is het goed te doen, nogsteeds duur, maartoch! En Roco en piko maken bestwel mooie modellen voor een redelijke prijs, beter dan de prijzen van Marklin iig (hoewel ik stiekum d Traxx van Marklin toch wel heull mooi vindquote:Op vrijdag 4 november 2016 21:48 schreef Duvel het volgende:
Huh, lage prijzen? LS Models vraagt tegenwoordig 70 euro of zo voor een rijtuig. Een loc kost al snel 300 euro. Ik geloof niet dat ik dat lage prijzen vind...
Ik kom eigenlijk noooit op beurzen, heb een keertje een sleep van 3 marklin ICR's in complete nieuwstaat(koerbordplakkertjes zaten er zelfs nog in!) voor 50¤ gekocht via MP thoquote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:40 schreef Duvel het volgende:
Nou... ICR's van LS Models gingen op beurzen voor nieuwprijs of meer, toch?
Daar heb ik er ook nog wel wat van, maar ik moet bekennen dat de LS Models er qua detaillering en lengte (geen 1:100 maar 1:87) wel echt bovenuit steken...quote:Op zaterdag 14 januari 2017 11:27 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk noooit op beurzen, heb een keertje een sleep van 3 marklin ICR's in complete nieuwstaat(koerbordplakkertjes zaten er zelfs nog in!) voor 50¤ gekocht via MP tho
De LS models zijn echt 10x mooier gedetailleerd dan de marklin rijtuigen , als er op het origineel toevallig een vliegje zat, zit die er ook op in 1:87quote:Op zaterdag 14 januari 2017 12:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook nog wel wat van, maar ik moet bekennen dat de LS Models er qua detaillering en lengte (geen 1:100 maar 1:87) wel echt bovenuit steken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |