SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Godzijdank zijn al die speciale kruidnoten al een tijdje op bij ons in de supermark!quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
op zes december liggen ze allemaal voor een kwartje in de graaibakken
Ik maak het altijd met Franse magere kwark van de AH, en dan ook nog wat water erbij om het te verdunnen. En de zomerfruit diepvriesmix voor de zoetigheid.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Godzijdank zijn al die speciale kruidnoten al een tijdje op bij ons in de supermark!![]()
Ik heb hier overnight oats staan, maar met de verkeerde kwark, ze hadden geen senoble in de supermarkt zaterdag en ik trek die andere zure meuk niet.
Goed ontbijt dus! Hoe heb jij hem gemaakt?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:00 schreef Zeester het volgende:
Ik was gister mijn overnight oats aan het maken, en mijn huisgenootje, die diabeet is, vroeg of ik ook voor haar wilde maken. Dus gedaan, en ze vond het super lekker, en dr suikers zijn al de hele ochtend vrij stabiel, dus echt super.
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goed ontbijt dus! Hoe heb jij hem gemaakt?
Ik moet ook straks weer even spul voor overnight oats in huis gaan halen... mn lijstjes zijn nog een beetje vreemd maar heb mijn ritme nog niet echt te pakken na vakantie, ook vrijwel geen honger. Morgen weer een dag
Ja, je trekt t uit de koelkast, je pakt een lepel en gaat eten. In mijn geval is het door het diepvriesfruit een beetje roze/paars, dus dat is niet zo kotsachtig. Warme havermout vind ik kotsigerquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef clumsy_clown het volgende:
En eet je dat 's ochtends dan koud? Suffe vraag, maar ik zie het nog steeds voor me als kouwe kots.
Ik maak hem zelf met rijstmelk, en dan 5 eetlepels havervlokken, 1 eetlepel lijnzaad + 1 eetlepel chiazaad en afhankelijk wat ik in huis heb diepvriesfruit of vers fruit erdoor. Net wat anders dusquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik maak hem zelf met rijstmelk, en dan 5 eetlepels havervlokken, 1 eetlepel lijnzaad + 1 eetlepel chiazaad en afhankelijk wat ik in huis heb diepvriesfruit of vers fruit erdoor. Net wat anders dus
Rijstmelk is veel zoeter en wateriger dan soja en amandelmelk, daarom doe ik dan ook wat meer havervlokken erdoor. Zit aardig wat aan proteine, voedingsvezels en omega3-blabla in en geeft het geheel een wat knapperig effect.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?
Ik vind het echt heel erg lekker, maar wel met senoble kwark, dan is het heerlijk zacht.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef clumsy_clown het volgende:
En eet je dat 's ochtends dan koud? Suffe vraag, maar ik zie het nog steeds voor me als kouwe kots.
Ik vind het koud niet lekker, dus ik zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:45 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, je trekt t uit de koelkast, je pakt een lepel en gaat eten. In mijn geval is het door het diepvriesfruit een beetje roze/paars, dus dat is niet zo kotsachtig. Warme havermout vind ik kotsiger!
quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?
Hoewel ik dat van die 'bespaar geld' een beetje mwoah vind, want ik vind het behoorlijk aan de prijs.quote:10 voordelen van chia zaden
Chia zaden worden al duizenden jaren gebruikt voor een gezond lichaam, meer energie en de gevolgen van het ouder worden tegen te gaan. Bijna was dit wonder van de natuur vergeten en verloren gegaan. Gelukkig zijn de chia zaden druk bezig een comeback te maken! Om je te overtuigen dat chia zaden geen hype, maar feit zijn nemen we hier 10 voordelen van chia zaden onder de loupe.
1 dagelijkse hoeveelheid natuurlijke omega 3
Als je op zoek bent naar een plantaardige bron van omega 3 of gewoon een natuurlijke bron van omega 3 dan zijn chia zaden je beste keus. Ieder zaadje bestaat voor 20% uit omega 3! Dat is gram voor gram meer dan lijnzaad of zalm en maakt chia zaden tot de rijkste bron van omega 3 in natuur!
2 ga ouderdom tegen van binnenuit
Een ander voordeel van chia zaden is dat ze tjokvol zitten met anti-oxidanten. Nog meer dan bijvoorbeeld blauwe bessen. Dit zorgt ervoor dat ze super lang bewaard kunnen worden. Daarnaast neutraliseren ze zogenaamde vrije radicalen, dat is belangrijk want zo ga je veroudering van je huid en organen tegen!
3 super bron voor vezels
Vezels zijn het antwoord op problemen met de stoelgang en chia zaden bevatten meer vezels dan bijvoorbeeld lijnzaad. Echter wanneer je ze weekt in water ontstaat er een gel. Deze gel werkt helend voor voor gevoelige of beschadigde darmen of mensen met spijsverteringsproblemen.
4 houd je bloedsuikerspiegel in balans
Telkens wanneer je iets zoets eet schiet je bloedsuikerspiegel omhoog. Het probleem ontstaat wanneer deze ‘sugar rush’ weer is uitgewerkt je meteen weer iets zoets wil eten. Chia zaden houden je bloedsuikerspiegel in balans en geven je de hele dag door energie.
5 helpt bij een grote schoonmaak
Van je darmen wel te verstaan (niet je huis) De vezels zorgen ervoor dat je darmen en je spijsvertering blijven lopen als een zonnetje en helpen afval door je darmen heen naar buiten te werken.
6 houd je eetneigingen onder controle
Wil je afvallen? Zorg dan dat je voldoende chia zaden gebruikt! De vezels zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel laag blijft en de mineralen in chia zaden zorgen ervoor dat je lichaam wel de voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft!
7 Perfect om in brood of muffins te stoppen
Chia zaden zijn super geschikt om mee te koken. De meeste recepten adviseren om ze te gebruiken als alternatief voor boter door ze eerst te weken. Je kan ze natuurlijk ook rauw door het beslag of deef mengen, lekker crunchy. Zo heb je niet alleen heerlijke bakproducten, maar ook nog eens met alle voordelen van chia zaden!
8 chia zaden veranderen de geur of smaak van je eten niet
Veel zaden hebben een sterke smaak wat het soms moeilijk maakt ze dagelijks in recepten te verwerken. Het voordeel van chia zaden is dat je ze overal in kan verwerken omdat ze geen eigen smaak of geur toevoegen aan gerechten.
9 bespaar geld met chia zaden
Chia zaden zij op zoveel manieren goed voor je en kunnen elke dag gebruikt worden. Je hebt geen potjes, pakjes, flesjes of pillen meer nodig. Gewoon een pack chia zaden in kast en een lepel geven je iedere dag een boost voedingsstoffen. Hiermee geef je je lijf de middelen om ouderdom tegen te gaan, de hele dag energie te hebben en gewoon lekker gezond te blijven!
10 compleet natuurlijk
Chia zaden zijn veilig om iedere dag te eten, zitten bomvol essentiële voedingsstoffen en zijn 100% vrij van chemicaliën of toevoegingen.Of je wilt afvallen, sport prestaties wilt verbeteren of nóg gezonder wilt worden: chia zaden zijn het beste dat je je lijf kunt geven!
is het ook niet seizoensafhankelijk? Ik trek koude dingen makkelijker in de zomer dan in de winter. In de winter heb ik liever warme pap voor ontbijt bijv.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind het koud niet lekker, dus ik zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is.
Maar ik hou sws niet zo van ijskoud eten.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Een beetje, maar ik hou ook 's zomers bijvoorbeeld niet van heel koud drinken. Dat krijg ik nauwelijks weg terwijl ik gewoon kamertemperatuur water met gemak wegklok.
Strakjes thuis drie soepen koken voor pakjes-middag morgenavond!
Pompoensoep, pittige pastinaak, en deze hotpot nav hele enthousiaste geluiden in CUL. Broodjes erbij en klaar.
Vanavond wordt het heel hollandsch sperzieboontjes, aardappels en rundervinken.
Dit is echt een zeldzaamheid dat ik het traditionele AVG eet, maar wel lekker voor een keertje.![]()
...niet-gebroken lijnzaad...quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.
+ bij de tuinen kun je het voor dezelfde prijs kopen dan niet-gebroken lijnzaad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
...niet-gebroken lijnzaad...volgens mij - heb ik op FoK gelezen / geleerd van de Slankies ooit - poep je zó in het geheel weer uit!
![]()
Juist de níet-gebroken versie heeft de gunstige werking.
Bij de Zonnatura producten.
# slimpie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |