abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2008 @ 05:44:03 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61749311
Dik deeg, aan de binnenkant lekker ietsjes zompig (in a good way) en aan de buitenkant heerlijk bros. Grote stukken gaargebakken goudreinet, kaneel, suiker, rozijntjes en verder niets meer en niet minder
Da's voor mij de ideale appeltaart. Met noten vind ik ook wel lekker, met spijs is niet mijn ding.
Vanilleslagroom erbij (zelf geklopt uiteraard) en een bakkie verse cappuccino tijdens een samenzijn met mijn beste vrienden en vriendinnen.
Da's zo'n beetje de hemel voor mij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61750260
De Dudok appeltaart is ontwikkeld door het vrouwtje van Koekela. Zelf ben ook niet echt dol op de Dudok appeltaart, de appelschil er in vind ik niet lekker.
pi_61750710
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 05:14 schreef BBQ-kip het volgende:
Appeltaart van Dudok is zo'n beetje het meest overrated product van Nederland...

ik vind m ranzig en hij is meestal doorbakken en zwart

zelfgebakken echter
Ja doei.
pi_61751795
Ja ik heb de ingredienten al in huis en ga er morgen een bakken.
Ik zie vaak dat men er custard doordoet (door de appels) is dat nou lekker? Het neemt vocht op dus kan ik er minder rozijnen indoen (ik vind veel niet lekker)
En bestrijken met eigeel of abrikozenjam??
Wat vinden jullie?
pi_61751937
ja, kán.

Zelf doe ik altijd een laagje panneermeel onderin voordat de appels erin gaan.
Gebruik maar een klein beetje suiker en heel veel kaneel.

De rozijnen week ik niet zodat deze het vocht opnemen van de appels ( ) en ik bestrijk het met eigeel..

Altijd weer een succesnummer
Ja doei.
pi_61766456
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:03 schreef kabouter.muts het volgende:
En bestrijken met eigeel of abrikozenjam??
Beide, eigeel van te voren zodat hij mooi(er) bruin wordt en als hij net klaar is 'lakken' met abrikozenjam
pi_61766604
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 05:22 schreef Superfast het volgende:
of oma's receptenboek)
Recept van me oma:
1 kg Goudreinetten
2 theelepels kaneelpoeder
50 gram gewassen rozijnen
2 eetlepels suiker
3 eetlepels custard
potje abrikozenjam

300 gram zelfrijzend bakmeel
snufje zout
pakje vanillesuiker
100 gram bruine basterdsuiker
1 klein ei
200 gram echte boter

Doe de bloem in een beslagkom. Doe er het zout, de vanillesuiker en de basterdsuiker bij en roer goed om. Snijd de boter in klontjes en klop het ei los. Doe de boter en 3/4 van het ei in de kom. Kneed tot er een stevige bal deeg ontstaat. Gebruik ruim 3/4 van het deeg om een ingevette springvorm te bekleden. Verwarm de oven voor op 200 graden. Zet de springvorm even koel weg en schil ondertussen de appels verwijder de klokhuizen en snijd de appel in kleine stukjes. Was de rozijnen en dep ze droog met keukenpapier. Roer ze samen met de kaneel en de suiker door de appelstukjes. Pak de beklede springvorm en strooi hier de custardpoeder over de bodem. Doe de appelvulling in de vorm. Verdeel de verwarmde jam (pannetje of magnetron, hierdoor wordt het vloeibaar en werkbaarder) over de taart. Verdeel dan in brokjes de rest van het deeg over de taart en bestrijk dit met de rest van het ei. Zet de taart gedurende 55 minuten in de oven of tot de taart mooi goudbruin is
pi_61771570
De appeltaart van Kobus is niet altijd even goed. Vorige week was ik er, de appels waren nog veel te rauw en het deeg niet gaar. Misschien hadden ze haast bij het bakken ofzo.
Hun kersen/chocolade/noten taart daarentegen!!! Die is echt heerlijk! (Van Kobus en Saartje)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:41:50 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61772522
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 08:48 schreef n0a het volgende:
De Dudok appeltaart is ontwikkeld door het vrouwtje van Koekela. Zelf ben ook niet echt dol op de Dudok appeltaart, de appelschil er in vind ik niet lekker.
Het enige taartje van Koekela wat ik niet te versmaden vind is de chocoladetruffeltaart, neem ik altijd na een lekker dagje Elysium (sauna) met een bakkie koffie erbij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 september 2008 @ 00:30:41 #85
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61773225
Sprak laatst een groenteboer die altijd goudreinetten aanrade, alleen zijn die maar een paar maanden per jaar te krijgen.Voor de rest vh jaar adviseerde hij Elstar omdat de Hema die ook gebruikt. Meningen hier?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:05:53 #86
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61773689
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sprak laatst een groenteboer die altijd goudreinetten aanrade, alleen zijn die maar een paar maanden per jaar te krijgen.Voor de rest vh jaar adviseerde hij Elstar omdat de Hema die ook gebruikt. Meningen hier?
Hoor ik vaker de laatste tijd, ik vind het alleen echt geen goed alternatief. Als het niet anders kan is het misschien een optie, maar alleen een échte appeltaart is met goudreinetten vind ik
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:07:13 #87
153506 Captain_Fabulous
pi_61773706
ja maar waar vind een mens het hele jaar door Goudreinetten?????
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:38:43 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61774049
In koelhuizen blijven ze nog best lang goed, in de periode dat ze echt niet verkrijgbaar zijn eet ik gewoon geen appeltaart
Gelukkig ben ik in december jarig, dus altijd appeltaart met mijn verjaardag
  zaterdag 20 september 2008 @ 01:43:20 #89
3185 Adelante
To let it go now
pi_61774088
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61775528
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:41 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het enige taartje van Koekela wat ik niet te versmaden vind is de chocoladetruffeltaart, neem ik altijd na een lekker dagje Elysium (sauna) met een bakkie koffie erbij
Erg lekker. Maar de worteltaart, notentaart en cheesecake zijn ook super.
pi_61775548
potverdriedubbeltjes nog an toe

nu heb ik zin om appeltaart te bakken
Ja doei.
  maandag 22 september 2008 @ 14:21:47 #92
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_61824677
Ik ga zo een mini-appeltaart bakken
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_61840262
Hoeveel jaar is dit topic al aan de gang en ik mis een absolute topper op appeltaart gebied. In Zwolle op 10 meter van de V&D staat het Vliegerhuys. De beste appeltaart die ik ooit heb gehad , www.vliegerhuys.nl . Ik denk dat ik er van het weekend maar weer naar toe ga.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_61931447
quote:
Op zondag 4 april 2004 09:54 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, ik zoek ook nog appeltaartspots in Heerlen en Maastricht.

Delft is binnenkort ook wel een goed idee! Ga ik mn nieuwe fiets uittesten!
Inmiddels al iets gevonden? Ondanks dat ik in Heerlen geboren ben kan ik je niet verder helpen, maar ik zou zelf ook wel een goede tip willen.

Ik vind het trouwens vaak zo jammer dat er geen ruitjes deeg bovenop zitten. Het deeg is juist het lekkerste.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61931728
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:24 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Inmiddels al iets gevonden? Ondanks dat ik in Heerlen geboren ben kan ik je niet verder helpen, maar ik zou zelf ook wel een goede tip willen.

Ik vind het trouwens vaak zo jammer dat er geen ruitjes deeg bovenop zitten. Het deeg is juist het lekkerste.
In Heerlen en Maastricht weet ik geen memorabele adresjes. Helaas!
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:30:47 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_61934429
Ik vind de appeltaartjes van AH zo lekker
Als ze in de Bonusaanbieding zijn, neem ik er altijd eentje mee. En soms ook no wel vaker .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_61949327
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 00:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik gebruik altijd goudreinetten inderdaad, en als die er niet zijn gebruik ik Jonagold (ook lekker stevig en friszuur).
  zaterdag 27 september 2008 @ 12:36:42 #98
153506 Captain_Fabulous
pi_61949900
Vanochtend weer Goudreinetten gescoord !!!!
Dat wordt bakken dit weekend....ah...weekend, m'n zelfgemaakte pizadeeg staat nu te reizen, zometeen verse Pizza Margerita (met verse basilicum blaadjes), morgen appeltaart.....
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:27:53 #99
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61950548
Oeh, Dinsdag even bij Granny's in Zwolle binnenwippen dan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')