Heb je daar echt een tele voor nodig?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:34 schreef Susanne2611 het volgende:
Foto's maken van onze huisdieren, op gelegenheden (verjaardagen, kooroptredens etc), van de natuur, op vakantie, van de zonsondergang etc etc.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:37 schreef xibalba het volgende:
Als je je 600d als superzoom wilt gebruiken en niet te hoge eisen stelt aan de kwaliteit, dan is binnen je budget de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II een goede optie.
Een 18-55 mm. Is vaak toch te weinig zoom om ook van wat verder weg dingen goede foto's te maken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Heb je daar echt een tele voor nodig?Wat heb je nu?
Dan heeft hij nog geld voor een Canon EF 50mm f/1.8 IIquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Binnen foto's maken, lichtstrerke lens?
Die is binnen ook niet zo handig hoor, beter gaat TS voor een 35mmquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:39 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dan heeft hij nog geld voor een Canon EF 50mm f/1.8 II
had je wat anders verwacht bij een gebruiksvoorwerp?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:34 schreef Susanne2611 het volgende:maar in de verkoop levert mn spiegelreflex zoveel minder op dan wat ik ervoor betaald heb...
Heb hem nauwelijks gebruikt, dat is het juist. En heb hem ook nog maar 1,5 jaar. En heb er wel 662 euro voor betaald toen...quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
had je wat anders verwacht bij een gebruiksvoorwerp?
Kreeg je er nog 400 euro ofzo voor?quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Heb hem nauwelijks gebruikt, dat is het juist. En heb hem ook nog maar 1,5 jaar. En heb er wel 662 euro voor betaald toen...
Ik wil sowieso een telelens, maar ga me dan afvragen of ik dan toch niet beter voor een superzoom camera kan gaan, ook omdat ik eigenlijk alleen maar de ' auto-stand' gebruik. Wat denken jullie?'quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die is binnen ook niet zo handig hoor, beter gaat TS voor een 35mm
Mag 350 euro tot nu toe.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kreeg je er nog 400 euro ofzo voor?
Tsja, wil je je er ooit nog in gaan verdiepen? Nee? Dan zit je straks de hele tijd te kutten met een zware camera, moet je weer lensen wisselen enzo. Ik denk dat je beter voor een superzoom kan gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:48 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Ik wil sowieso een telelens, maar ga me dan afvragen of ik dan toch niet beter voor een superzoom camera kan gaan, ook omdat ik eigenlijk alleen maar de ' auto-stand' gebruik. Wat denken jullie?'
Ben onmogelijk, ik weet het...
Ik weet het niet, wil het wel maar of ik het ook echt ga doen en het dan ook allemaal ga onthouden betwijfel ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, wil je je er ooit nog in gaan verdiepen? Nee? Dan zit je straks de hele tijd te kutten met een zware camera, moet je weer lensen wisselen enzo. Ik denk dat je beter voor een superzoom kan gaan.
Ik zou eerder de boel verkopen, die 250 euro erbij leggen en een goede compact kopen. Een 600D is een prima camera maar geen wonder bij slechte lichtomstandigheden. Je kunt iets winnen door een lichtsterke prime te kopen maar daar ga je je vast heel beperkt mee voelen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:49 schreef Susanne2611 het volgende:
Bedankt voor het meedenken, maar ik weet het gewoon echt niet...
Straks investeer ik nog meer in een camera die ik toch niet ga gebruiken.
Wat is dit ontzettend moeilijk zeg! Of ik maak het mezelf gewoon moeilijk...
De eerste belangrijke vraag is dan natuurlijk of je fotograferen wel leuk vindt of dat je het alleen doet om wat eenvoudige herinneringen vast te leggen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:49 schreef Susanne2611 het volgende:
Bedankt voor het meedenken, maar ik weet het gewoon echt niet...
Straks investeer ik nog meer in een camera die ik toch niet ga gebruiken.
Wat is dit ontzettend moeilijk zeg! Of ik maak het mezelf gewoon moeilijk...
350 euro bedoel je (dat kan ik nog krijgen voor mijn spiegelreflex camera)? En is er een betere compactcamera bij slechte lichtomstandigheden dan de 600D? Ik heb al een compactcamera, de Sony HX9V met 16x zoom, maar vind het nog vrij weinig en met name bij slechtere lichtomstandigheden treedt er toch wel kwaliteitsverlies op.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:54 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik zou eerder de boel verkopen, die 250 euro erbij leggen en een goede compact kopen. Een 600D is een prima camera maar geen wonder bij slechte lichtomstandigheden. Je kunt iets winnen door een lichtsterke prime te kopen maar daar ga je je vast heel beperkt mee voelen.
Dan kun je beter het bedieningsgemak en het formaat van een compact hebben. Die bieden tegenwoordig ook prima low light mogelijkheden. En vaak een ingebouwde zoom lens.
Ik vind het zeker wel leuk, maar uit de afgelopen 1,5 jaar is gebleken dat ik zonder al teveel gedoe gewoon goede foto's wil maken. Dus niet -tig instellingen, gewoon lekker op de auto-stand en dan erg mooie plaatjes schieten. Wel ben ik die zoom blijven missen bij de spiegelreflex...quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De eerste belangrijke vraag is dan natuurlijk of je fotograferen wel leuk vindt of dat je het alleen doet om wat eenvoudige herinneringen vast te leggen.
Duidelijk is wel dat je geen topprestaties kunt verwachten bij een minimale investering, hoge eisen hebben kost geld als je ze wilt realiseren.
Het is waarschijnlijk beter om dichterbij te gaan staan dan te gaan inzoomen, de lichtsterkte gaat (vooral bij goedkoper spul en telezoom) achteruit door inzoomen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:24 schreef Susanne2611 het volgende:
Wel ben ik die zoom blijven missen bij de spiegelreflex...
Soms gaat dat dus niet...quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk beter om dichterbij te gaan staan dan te gaan inzoomen, de lichtsterkte gaat (vooral bij goedkoper spul en telezoom) achteruit door inzoomen.
"If your photographs aren't good enough, you're not close enough."
Aldus Robert Capa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |