abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:45:51 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137438696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:34 schreef DocWho het volgende:
Het hoeft ook niet tot in de extreme.
Maar dingen die je niet meer nodig hebt of uit sentiment bewaard(een oude rubics kubus uit je verleden zou een goed voorbeeld kunnen zijn) dat soort spul doe ik weg zodat ik het niet elke keer weer moet verplaatsten als ik aan het schoonmaken ben.
Alles wat ik een jaar niet aangeraakt heb gaat zonder pardon een grote doos in. Heb ik het daarna nog een jaar niet aangeraakt gaat het zonder pardon de kliko in of naar iemand die het wel kan gebruiken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137571928
Ik ben wel iemand die ontzettend minimalistisch is. Des te minder spullen des te beter. Ik trek het soms nog wel eens zo ver door dat wanneer ik een week op vakantie ga ik alleen mn telefoon en tablet meeneem (past in jas). Kleding of ondergoed kan ik ook daar aanschaffen, incluis tandenborstel en tandpasta :'). Ik heb een schurfthekel om te reizen met baggage. Ik mieter ook veel spul direct weer weg.

Tierelantijntes en crea bea shit van de Action krijg ik jeuk van :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:06:51 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138083072
Heb dit weekend eens kritisch gekeken naar alle troep die ik bezit, 3 vuilniszakken de deur uitgedaan :o
Zat echt crap tussen, van muntjes voor een discotheek die niet meer bestaat tot kabeltjes die ik nooit gebruik maar waarvan ik er vijf heb :')
Het heeft een ontzettend goede invloed op je huis.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:39:32 #54
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_138148728
Ik heb dat wel een beetje behalve met kleding en sierraden. Daar heb ik dan weer erg veel van. Maar dat is allemaal wel relatief goedkoop.
pi_138155746
quote:
Maar veel spullen en
tierelantijntjes in mijn huis maken me ook
onrustig. Ik vind het fijn om een relatief leeg/
opgeruimd huis te hebben.
Ik heb precies hetzelfde, enige uitzondering zijn mijn dvd's, ben nogal gek op films en.mijn favorieten staan dan ook netjes uitgestald :P
pi_138161195
Welke YouTube filmpjes (TS) ?

* Doet volgen topic
pi_138161271
Ik zou het liefste ook veel minder spullen hebben want spullen maken je minder flexibel omdat ze je aan je huidige locatie binden (of je moet keer op keer de hele meute verhuizen :') ). Echter ben ik wel een beetje een verzamelaars-type die graag alles voorhanden heeft wat ik eventueel nodig heb. Verder recycle ik dan weer wel een hoop en als iets nieuw koop is dat meestal van goede kwaliteit zodat het langer meegaat. *D

[ Bericht 7% gewijzigd door wenfer2 op 25-03-2014 17:38:32 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:08:32 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138191167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:39 schreef Take2 het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, enige uitzondering zijn mijn dvd's, ben nogal gek op films en.mijn favorieten staan dan ook netjes uitgestald :P
Ik heb alle DVD´s en CD´s verkocht cq weggeven en alles staat op de nas. Overal in huis bereikbaar en handiger dan geklooi met schijfjes.
pi_138210470
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb alle DVD´s en CD´s verkocht cq weggeven en alles staat op de nas. Overal in huis bereikbaar en handiger dan geklooi met schijfjes.
Ja ik heb ook alles op een externe harde schijf staan, maar echte mooie films wil ik toch ook gewoon hebben :+
pi_138211427
Heb ik niet veel spullen en nog vind ik dat ik teveel heb. Qua eten hou ik het ook minimalistisch koop enkel wat ik nodig heb 1x in de week en zorg ook dat alles op komt en gooi zo min mogelijk weg.

Vind het wel een fijne gedachte om bewust met alles om te gaan :) .
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_152386358
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:16 schreef wenfer2 het volgende:
Welke YouTube filmpjes (TS) ?

* Doet volgen topic
Giga kick :@

Ik vond deze

en deze
(skip het religiegedeelte als dat niet je ding is)
wel inspirerend.
pi_152425771
Ik zou willen dat ik iets meer minimalistisch was. Ik vind het altijd een heel prettig gevoel om goed op te ruimen en dingen weg te doen, het ruimt op in je hoofd.

Toch verzamel ik op de een of andere manier altijd weer veel nieuwe spullen om mij heen. En dan bedoel ik niet tierlantijntjes, want daar hou ik niet van, maar gewoon dingen. Van die spullen die nuttig lijken in de winkel, maar die je dan toch nooit gebruikt. Of ik gooi niet genoeg weg omdat ik dat zonde vind, terwijl ik dan wel nieuwe dingen koop.

Wat dat betreft vind ik de minimalisme trend een goed voorbeeld, want ik heb al die dingen eigenlijk niet nodig, en word me daar steeds meer bewust van.

Zelf volg ik op YouTube lightbycoco. Dat is wel een leuke vlogger.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:37:08 #63
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_152429096
Geef mijn geld vooral uit aan eten en zo min mogelijk aan spullen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 15:05:52 #64
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152431067
Ben intussen ook al 2 jaar bezig met minimalistischer leven. Heb mijn verzameling retro computers en games weggedaan, veel boeken, al mijn audio CD's (wie luistert er nog naar CD's :?) omgezet naar MP3 en daarna weggegooid en veel geprobeerd samen te voegen. Ook dubbele dingen zoveel mogelijk weggegooid (ik heb bv 8 dezelfde USB kabeltjes en 6 USB adapters :{ , nu nog 2 kabels en 2 adapters) , boeken zijn tegenwoordig uitsluitend E-books op mijn ereader. mijn retro computergames speel ik via een emulator etc.

TV hoek in de slaapkamer is weggehaald en daarvoor in de plaats een beamer en een setje speakers. Als ik een film wil kijken sluit ik simpelweg mijn laptop even aan.

Weet alleen nog steeds niet wat ik met mijn 100+ dvd's moet doen, omzetten kost gigantisch veel data en tijd.

Al met al, sinds ik 2 jaar geleden verhuisd ben ben ik zeker al een verhuisdoos of 20 lichter en eerljk is eerlijk: ik mis werkelijk NIETS van wat ik allemaal heb weggedaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_152431109
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:53 schreef afraid_tech het volgende:
Heb ik niet veel spullen en nog vind ik dat ik teveel heb. Qua eten hou ik het ook minimalistisch koop enkel wat ik nodig heb 1x in de week en zorg ook dat alles op komt en gooi zo min mogelijk weg.

Vind het wel een fijne gedachte om bewust met alles om te gaan :) .
Dit :) Ik koop ook zo min mogelijk (op eten na, eet graag gevarieerd) en koop met het oog op dat het me jaren mee zal gaan. Gebruik ik iets niet, dan geef ik het weg, zelfs al kan het ooit nog van pas komen. Ik was ook wel trots toen ik alles wat ik bezit nog comfortabel op mijn kot van 10m^2 kon krijgen.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_152443809
Leuk topic.

Een poos geleden heb ik mijn huisraad eens kritisch bekeken en echt vuilniszakken vol de deur uit gedaan, hetzij naar de kringloop, hetzij gewoon weggegooid.

Wat vooral erg bevredigde was het wegdoen van spullen waarvan ik altijd dacht "misschien heb ik dit nog wel eens nodig / komt dit ooit nog eens van pas." Tot op heden heb ik die spullen nog niet gemist of nodig gehad dus het was een goede zet om ze weg te doen. Lag toch maar allemaal in de weg.

Moeilijker waren de spullen met een sentimentele waarde: bijvoorbeeld omdat het jeugdherinneringen zijn of omdat ik ze heb gekregen van mensen die me dierbaar zijn.

Qua jeugdherinneringen heb ik twee dozen gemaakt waar ik dingen in heb gedaan die ik écht wil bewaren (de allermooiste kindertekeningen, schoolwerkstukken waarvan ik me ook nog echt herinner hoe ik er op gezwoegd heb, enzovoorts). Wat niet door de selectie kwam toch maar weggemieterd en ook daar heb ik geen spijt van, want of je nou 50 kindertekeningen hebt of 5 mooie, uiteindelijk maakt dat niet uit maar het scheelt wel veel ruimte en troep als je er maar 5 bewaart. Het is fijn dat de spullen nu geordend in die twee dozen zitten. Het zijn namelijk spullen die ik in het dagelijks leven nooit nodig heb of hoef te bekijken, maar het idee dat ik ze ergens heb is wel fijn.

Cadeaus die ik ooit van dierbaren heb gekregen vind ik moeilijk om weg te doen, ook als ik ze eigenlijk niet mooi vindt of nooit gebruik. Dan voelt het toch lullig tegenover die persoon. Uiteindelijk zet ik me daar overheen door me te bedenken dat het gebaar het belangrijkste is geweest en niet het voorwerp. Wat ik ook wel eens als tip heb gelezen is dat je een foto van het voorwerp kan maken voordat je het weggooit. Zo kan je er toch altijd nog eens naar kijken mocht je er behoefte aan hebben (zelf nooit gedaan overigens).

Ik ruim op volgens de 5S methode. Ik denk na of ik spullen nodig heb of regelmatig gebruik. Is het antwoord nee, dan vliegen ze eruit, ténzij het voorwerp me heel gelukkig maakt elke keer dat ik er naar kijk (bijvoorbeeld een souvenir van een reis). Verder ruim ik alles op zo'n manier op dat alleen spullen die ik geregeld nodig heb in het zicht staan of voor het grijpen liggen. Dat geeft ook een opgeruimd gevoel.

Waar ik nog wel veel van heb: boeken en CDs. Die doe ik voorlopig ook niet weg. Een huis zonder boeken vindt ik te kaal. Ik bewaar wel alleen de boeken die me echt raakten. Ergens lijkt het me wel fijn om alleen een e-reader te hebben (vooral met verhuizen) maar zover ben ik nog niet.

Heeft iemand hier dat gehypete boek gelezen over opruimen, van Marie Kondo? Ik nog niet, lijkt me net een beetje te zweverig of zit ik er naast?

Mijn huis is zeker niet minimalistisch maar voor mijn gevoel staan er geen talloze overbodige spullen in en ik kan mijn spullen makkelijk vinden wanneer ik ze nodig heb en dat is heel prettig.
pi_152446246
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:05 schreef Metro2005 het volgende:

Al met al, sinds ik 2 jaar geleden verhuisd ben ben ik zeker al een verhuisdoos of 20 lichter en eerljk is eerlijk: ik mis werkelijk NIETS van wat ik allemaal heb weggedaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:39 schreef gifkwal het volgende:
Tot op heden heb ik die spullen nog niet gemist of nodig gehad dus het was een goede zet om ze weg te doen.
Herkenbaar :Y
Opruimen ligt weer even stil, maar van wat ik weggedaan heb, heb ik ook nog niks gemist.
Ik heb nog veel dingen staan waar ik een beetje tegenaan hik om ze weg te doen, maar ik wéét gewoon dat ik ze niet ga missen. :')

Van heel veel dingen heb ik de vorige nog in huis 'voor reserve' 'voor het geval dat' maar dat is natuurlijk onzin. Als mijn nieuwe [vulmaarin] kapot gaat, ga ik helemaal niet opnieuw de oude gebruiken :')

[ Bericht 3% gewijzigd door quinoahipster op 10-05-2015 08:31:01 ]
pi_152446539
ik moet van alles twee hebben anders ga ik er te zuinig mee om
pi_152451647
Ik heb veel te veel spullen, maar ben niet zo goed in weggooien. En mijn man al helemaal niet. We hebben niet veel prullaria, maar wel boeken, speelgoed, en van alles 'dat ooit nog van pas kan komen'. In die laatste categorie kan veel weg, vermoed ik.
pi_152451753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:39 schreef gifkwal het volgende:
Cadeaus die ik ooit van dierbaren heb gekregen vind ik moeilijk om weg te doen, ook als ik ze eigenlijk niet mooi vindt of nooit gebruik. Dan voelt het toch lullig tegenover die persoon.
Dat is inderdaad altijd lastig. Vooral als ze met action meuk aankomen. Of met cadeau's, of in het bijzonder knuffels, voor m'n kinderen. :{
pi_152461727
Meestal heb ik na het opruimen iets nodig wat ik net heb weggegooid. Meestal gebruik ik mijn spullen tot ze vanzelf uit elkaar vallen en gooi ze dan pas weg.
pi_152462774
Leuk, dit topic. Ik hou me al een lange tijd met minimalisme/simple living bezig.

Vroeger bezat ik meer spullen en kocht ik ook meer. Nu ik minder spullen wil bezitten, let ik meer op de kwaliteit van de producten.

Ik hou niet van frutsels, of Action rommel. Ik wil blij worden van de spullen om me heen. Boeken verkoop ik als ik ze gelezen heb. Spullen die me in de weg staan maar nog wel goed zijn, geef ik weg of verkoop ik aan mensen die het kunnen gebruiken. Dat geeft me meer voldoening dan dat ik het bewaar.

Verder digitaliseer ik zoveel mogelijk. Denk aan muziek en films (dus geen losse dvd's of cd's meer), boeken, facturen, post en foto's. Dat bespaart een hele hoop ruimte. Wat heb je tegenwoordig nog aan reclamefolders? Je kunt alles op internet terugvinden (Voordeelmuis.nl). Gewoon een Nee/Nee sticker op mijn brievenbus.

Ik heb ingezien dat niet de spullen mij geluk brengen. Ik heb alles wat ik nodig heb in huis. Ik investeer mijn geld liever in ervaringen.

Het is echt niet zo dat ik in een leeg, kaal, wit, strak huis woon. Ik hou juist van knusheid. Maar alles wat je bezit kost aandacht. Hoe meer spullen je hebt, hoe meer je moet schoonmaken. Of hoe meer je kwijt bent als er brand is uitgebroken in je huis.
pi_152462795
Ik ben minimalistisch maar mijn vriendin niet, dat levert nog wel eens een leuke discussie op en het voordeel is dat ik in elk geval niet mee mag als ze gaat shoppen, wat zich wreekt als ze thuis komt.
pi_152464230
Niet kopen vind ik gemakkelijker dan weggooien, dus dat helpt me al een flink eind op weg. Eens in de zoveel tijd heb ik een weggooi-woede, en dan vliegen de spullen eruit.

Tot nu toe één keer gehad dat ik écht het gevoel had teveel hebben weggegooid, met name kleding. Kleding die ik na een lange tijd weer wilde dragen, maar helaas had weggegooid. Dat is wel even balen dan.
  zondag 10 mei 2015 @ 17:44:23 #75
236046 NotYou
tigerblood
pi_152464301
Als je spullen koopt gewoon na afrekenen erop springen.
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')