Matras op de grond is niet verstandig, want dan ventileert je matras niet goed. Dit kan leiden tot schimmelvorming.quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:51 schreef Onnozelaar het volgende:
Ik slaap ook op een matras op de grond. Niet uit armoede ofzo, maar gewoon omdat ik dat chill vind. Er staan allemaal mooie planten omheen, stapels met boeken en een schetsboek. Is heel fijn wakker worden.
En ik houd gewoon niet zo van spullen, dus ik koop alleen de dingen die ik echt nodig heb. Wat betekent dat ik meer geld overhoud om aan eten uit te geven. Daar ben ik dan minder minimalistisch in, want mijn keuken is een overvloed aan rijkdom.
Ik lucht hem uiteraard.quote:Op dinsdag 3 december 2013 02:04 schreef thenxero het volgende:
[..]
Matras op de grond is niet verstandig, want dan ventileert je matras niet goed. Dit kan leiden tot schimmelvorming.
Op een iets andere manier: ik koop altijd kwaliteit zodat het ook lang meegaat. Ik wil geen dingen die ik om de haverklap moet vervangen. Dat doe ik bewust uit een duurzaamheidsgedachte.quote:Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef Reismeis het volgende:
Zijn er hier mensen die bewust bezig zijn om minimaal te leven en dus weinig spullen hebben?
(...)
Ben benieuwd of andere mensen hier ook bewust of onbewust mee bezig zijn.
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:49 schreef vera166 het volgende:
Ik koop wel veelniet dat ik al een eigen huis heb ofzo maar toch koop ik teveel prut,
waarvan ik denk als ik het koop 'ooo dat is leuk op mijn slaapkamer!!!'
Vervolgens laat ik het eeuwig op de trap staan 'ik neem het morgen wel mee naar boven'. Kleren heb ik ook veel teveel.
Eens. Weg met al die onzinnige fratsen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:31 schreef Metro2005 het volgende:
Heb echt een hekel aan drukke interieurs etc
Je hebt een kleine spaarrekening en een lege portomonee?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef RadioSlut het volgende:
Ik ben opzich wel minimalistisch, maar dan op de financiele manier.
Pic van de kamer met matras?quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:51 schreef Onnozelaar het volgende:
Ik slaap ook op een matras op de grond. Niet uit armoede ofzo, maar gewoon omdat ik dat chill vind. Er staan allemaal mooie planten omheen, stapels met boeken en een schetsboek. Is heel fijn wakker worden.
En ik houd gewoon niet zo van spullen, dus ik koop alleen de dingen die ik echt nodig heb. Wat betekent dat ik meer geld overhoud om aan eten uit te geven. Daar ben ik dan minder minimalistisch in, want mijn keuken is een overvloed aan rijkdom.
Dat haal je uit de OP?quote:Op woensdag 4 december 2013 17:40 schreef Smack10 het volgende:
TS wil bij de new age omdat ze overspannen tussen al haar spullen zit
quote:
Juist, ja.quote:Nu ben ik altijd al iemand geweest die weinig gaf om spullen en ik heb dan ook weinig in mijn huis staan en ik bezit niet vrij veel.
quote:
Juist jaquote:Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef Reismeis het volgende:
De afgelopen tijd zie ik veel artikelen in tijdschriften en youtube filmpjes over het onderwerp minimalisme. En dan gaat het erom dat we tegenwoordig materialistisch leven en mensen misschien nu steeds meer (misschien ook door de crisis) na gaan denken of ze wel zoveel spullen willen bezitten.
Haha nee. Ik ben verre van zweverig. Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen hierover dachten. Ook omdat ik soms denk ik dat ik een van de weinigen uit mijn omgeving ben die niet zo van de gadgets en de nieuwste spullen is. Ik hou ook van gemak, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben gewoon tevreden met weinig en vroeg me af of er nog mensen waren die dezelfde leefstijl hebben. Maar ik heb nooit m'n leven radicaal omgegooid. Want op die youtube filmpjes zie je dat mensen radicaal hun kledingkast op gaan ruimen etc. Vind ik altijd wel leuk om te zien en heb ik zin om m'n kledingkast op te ruimen, om er dan achter te komen dat ik sowieso weinig bezit. Dus er valt weinig op te ruimen / te minderen. Ik ben van nature al zo en ik merk wel dat ik er blij mee ben omdat ik nooit de drang heb om iets nieuws te kopen om me beter te voelen of iets dergelijks.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:40 schreef Smack10 het volgende:
TS wil bij de new age omdat ze overspannen tussen al haar spullen zit
Ik heb niet eens een sparrekening en een portemonnee.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt een kleine spaarrekening en een lege portomonee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Dus maar je leven lang in een huurwoning blijven zitten? Lol, 60 jaar lang stelselmatig geld weggooien ipv na 30 jaar hypotheekvrij zijn en na 40 jaar je huis verkopen om nog 20 jaar van je huis te kunnen genieten in de vorm van een zak geld die je een hoop mogelijkheden geeft. Of moet je je hele leven in een of andere blokhut in de middle of nowhere wonen om een echte minimalist te zijn?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef DocWho het volgende:
becomingminimalist.com is een website die het minimalistme goed uitdraagt vind ik.
Het leven is consumeren. Maar niet te veel spullen bezitten scheelt een hoop geld en stress.
Verder hoort hier ook nog bij zo weinig mogelijk financiele/administratieve verantwoordelijkheden bezitten.
Dus geen hypotheek etc.
Gadverdamme je gaat toch niet op een tweedehands matras liggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef Fera het volgende:
Minimalisme vind ik iets moois en respect voor mensen die dat tot in het uiterste kunnen doorzetten. Maar zo ver wil ik zelf niet gaan, om te leven op een matras op de grond. Toch dan liever een bed erbij, die dan wel een die van Marktplaats komt en niet per se van Auping (ik noem maar wat).
M'n moeder zag eens twee matrassen buiten bij het grofvuil. Heeft ze meegenomen, laten reinigen en ze zien eruit als nieuw. Liggen verder ook prima.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Gadverdamme je gaat toch niet op een tweedehands matras liggen?
Dan maar geen minimalist
Dan koop ik wel 1x in de 10 jaar een nieuw matras.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:47 schreef Fera het volgende:
[..]
M'n moeder zag eens twee matrassen buiten bij het grofvuil. Heeft ze meegenomen, laten reinigen en ze zien eruit als nieuw. Liggen verder ook prima.
Ieder z'n ding natuurlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan koop ik wel 1x in de 10 jaar een nieuw matras.
Hier kan ik me wel in vinden. Al geef ik als vrouw geen geld uit aan dingen als maatpakken o.i.d.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik doe niet aan minimalisme. Dat wil zeggen, ik hou niet van een hele verzameling aan frutseltjes en toestandjes op ieder vrij plekje, dus daar geef ik geen geld aan uit. Mijn interieur ziet er wat dat betreft dan ook vrij strak uit.
Voor de rest geef ik wel een hoop geld uit, maar dat is meer aan gadgets/apparatuur, horloges, maatpakken en dat soort dingen. Ik beknibbel nergens op, want dat is niet nodig, maar ik geef nou eenmaal liever geld uit aan sommige dingen dan aan andere dingen.
Minimalistisch? nee.
Jij snapt 'tquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:05 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden. Al geef ik als vrouw geen geld uit aan dingen als maatpakken o.i.d..
Van teveel tierelantijntjes in huis word ik onrustig. Geef mij maar een strak interieur met wat bijzondere / mooie items hier en daar.
Ik ook, maar op de een of andere manier neemt binnengekomen post, boodschappen, laptopadapters, dingen die ik even weggelegd heb en dat soort spullen al snel de plaats van die tierelantijntjes inquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:05 schreef Helsinki het volgende:
Van teveel tierelantijntjes in huis word ik onrustig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |