abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133863614
De afgelopen tijd zie ik veel artikelen in tijdschriften en youtube filmpjes over het onderwerp minimalisme. En dan gaat het erom dat we tegenwoordig materialistisch leven en mensen misschien nu steeds meer (misschien ook door de crisis) na gaan denken of ze wel zoveel spullen willen bezitten.

Nu ben ik altijd al iemand geweest die weinig gaf om spullen en ik heb dan ook weinig in mijn huis staan en ik bezit niet vrij veel. Ik ga liever op reis dan dat ik geld besteed aan spullen.

Zijn er hier mensen die bewust bezig zijn om minimaal te leven en dus weinig spullen hebben? Er zijn trouwens vele varianten. Ik heb ook filmpjes gezien van mensen die op een matras in een kamer slapen, dat gaat me dan net effe te ver :-) Maar veel spullen en tierelantijntjes in mijn huis maken me ook onrustig. Ik vind het fijn om een relatief leeg/opgeruimd huis te hebben.

Ben benieuwd of andere mensen hier ook bewust of onbewust mee bezig zijn.
pi_133863783
Ik mag graag een beetje in luxe leven.
pi_133863795
2 opties hier:
Minimalisme is voor arme sloebers die echt niets meer hebben

Minimalisme is voor super rijke die hun geld graag uitgeven aan veelste dure spullen
  maandag 2 december 2013 @ 23:50:27 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133864076
Ik zou wel eens wat maximaler willen leven. Ik koop nooit wat, behalve eten en Apple-apparatuur, maar wat moet je als je dat eenmaal hebt?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_133864085
Ik ben ook wel vrij minimalistisch. Niet expres vanuit een bepaalde filosofie, maar ik vind het zonde om tijd/geld te besteden aan dingen waar ik toch niks aan heb.
pi_133866280
Ik slaap ook op een matras op de grond. Niet uit armoede ofzo, maar gewoon omdat ik dat chill vind. Er staan allemaal mooie planten omheen, stapels met boeken en een schetsboek. Is heel fijn wakker worden.
En ik houd gewoon niet zo van spullen, dus ik koop alleen de dingen die ik echt nodig heb. Wat betekent dat ik meer geld overhoud om aan eten uit te geven. Daar ben ik dan minder minimalistisch in, want mijn keuken is een overvloed aan rijkdom.
pi_133866380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:51 schreef Onnozelaar het volgende:
Ik slaap ook op een matras op de grond. Niet uit armoede ofzo, maar gewoon omdat ik dat chill vind. Er staan allemaal mooie planten omheen, stapels met boeken en een schetsboek. Is heel fijn wakker worden.
En ik houd gewoon niet zo van spullen, dus ik koop alleen de dingen die ik echt nodig heb. Wat betekent dat ik meer geld overhoud om aan eten uit te geven. Daar ben ik dan minder minimalistisch in, want mijn keuken is een overvloed aan rijkdom.
Matras op de grond is niet verstandig, want dan ventileert je matras niet goed. Dit kan leiden tot schimmelvorming.
pi_133866408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:04 schreef thenxero het volgende:

[..]

Matras op de grond is niet verstandig, want dan ventileert je matras niet goed. Dit kan leiden tot schimmelvorming.
Ik lucht hem uiteraard.
pi_133874526
Ik ben een minimalist light. Ik hou niet van frutseltjes overal dus wat betreft zien mijn vensterbanken en tafel enzo er wat leeg uit. Niet helemaal hoor, wel fruitschaal en een enkel souvenir van reizen maar niet veel.

Verder bewaar ik dingen als boeken en dvd's meestal niet lang. Ik verkoop ze door of geef ze weg.

Vind het zonde van mijn geld van van de grondstoffen om overbodige spullen te kopen. Verder maakt het ook wat makkelijker en sneller schoon als je niet 20 porseleinen beeldjes van je dressoir hoeft af te stoffen.

Kleren en schoenen koop ik liever wat duurder maar betere kwaliteit dan dan goedkope flutdingen waar je maar 1 seizoen mee doet. Met name met laarzen en spijkerbroeken heb ik dat. Liever 180 euro voor een heel mooi, stevig paar laarzen waar ik al ruim 4 jaar mee doe en die er nog steeds goed uitzien en waarschijnlijik nog wel een aantal jaartjes mee kunnen. wel af en toe gepoetst met leervet natuurlijk.
pi_133876355
Ik koop wel veel :') niet dat ik al een eigen huis heb ofzo maar toch koop ik teveel prut,
waarvan ik denk als ik het koop 'ooo dat is leuk op mijn slaapkamer!!!'

Vervolgens laat ik het eeuwig op de trap staan 'ik neem het morgen wel mee naar boven'. Kleren heb ik ook veel teveel. :')
pi_133876622
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef Reismeis het volgende:

Zijn er hier mensen die bewust bezig zijn om minimaal te leven en dus weinig spullen hebben?

(...)

Ben benieuwd of andere mensen hier ook bewust of onbewust mee bezig zijn.
Op een iets andere manier: ik koop altijd kwaliteit zodat het ook lang meegaat. Ik wil geen dingen die ik om de haverklap moet vervangen. Dat doe ik bewust uit een duurzaamheidsgedachte.

Maar minimalisme mag ik het in mijn geval niet noemen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:31:20 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133877427
Minimalistisch is een groot woord maar ik hou niet van allerlei tierelantijntjes en rommel in huis dat ik nooit gebruik, als ik iets niet gebruikt heb in een redelijke termijn gaat het in de verkoop of de kliko. Heb echt een hekel aan drukke interieurs etc en zou best extreem minimalistisch kunnen leven als het moet. Niveau: camper en laptopje erbij en ik ben het mannetje. Meer spullen geeft 0 extra geluk voor mij en leef dus ook redelijk minimalistisch.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_133877456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:49 schreef vera166 het volgende:
Ik koop wel veel :') niet dat ik al een eigen huis heb ofzo maar toch koop ik teveel prut,
waarvan ik denk als ik het koop 'ooo dat is leuk op mijn slaapkamer!!!'

Vervolgens laat ik het eeuwig op de trap staan 'ik neem het morgen wel mee naar boven'. Kleren heb ik ook veel teveel. :')
Herkenbaar ja
Niet echt met kleding maar wel met allemaal andere dingen dat je later denkt wat moet ik ermee :')
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_133877523
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:31 schreef Metro2005 het volgende:
Heb echt een hekel aan drukke interieurs etc
Eens. Weg met al die onzinnige fratsen.

(al denkt mijn dochtertje daar weer anders over, dus er is wel wat verschil tussen overdag en in de avond)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133877536
Ik heb niet zoveel zooi. Zou er gek van worden, een overvol huis.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:42:28 #16
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_133877772
Ben zelfs pas verhuisd naar een (veel) groter huis en nu heb ik na het opruimen nog minder spullen dan voor de verhuizing :')
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 16:15:51 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_133878796
Ik doe niet aan minimalisme. Dat wil zeggen, ik hou niet van een hele verzameling aan frutseltjes en toestandjes op ieder vrij plekje, dus daar geef ik geen geld aan uit. Mijn interieur ziet er wat dat betreft dan ook vrij strak uit.

Voor de rest geef ik wel een hoop geld uit, maar dat is meer aan gadgets/apparatuur, horloges, maatpakken en dat soort dingen. Ik beknibbel nergens op, want dat is niet nodig, maar ik geef nou eenmaal liever geld uit aan sommige dingen dan aan andere dingen. :)

Minimalistisch? nee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_133879386
Alleen jammer dat de huizen hier in Nederland zo klein zijn, dan heb je zelfs met weinig spullen al een gevulde kamer.

[ Bericht 21% gewijzigd door MaIena op 03-12-2013 16:44:31 ]
pi_133881593
Ik hou van minimalisme alleen vind 80% van omgeving mij wereldvreemd :')

Ik heb bewust geen tv aansluiting uitzending gemist :P commerciële zenders boeit mij geen ruk ,gewoon Internet van 20 p/m. Meubels neem ik meestal goedkoop over van familie of als kleur mij niet aanstaat gewoon kleedje of gordijn erop :')

1 desktop computer plus smartphone (tablet hoef ik niet veel te beperkt voor mij kwa knutselen).
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:12:34 #20
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_133882436
Ik ben opzich wel minimalistisch, maar dan op de financiele manier.
Kaleidoscopiklimax
pi_133908892
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef RadioSlut het volgende:
Ik ben opzich wel minimalistisch, maar dan op de financiele manier.
Je hebt een kleine spaarrekening en een lege portomonee?

:+
pi_133909170
ik zou het wel willen, maar kan het niet

ben zo materialistisch als de pest :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133910630
Ik ervaar de overweging om spullen te kopen als stress en vermijd dit derhalve zo veel mogelijk. Minimalistisch leven is voor mij meer een grondtoestand waarin ik mij prettig voel dan een filosofisch of financiele afweging.
One man's trash, another man's treasure.
pi_133914248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:51 schreef Onnozelaar het volgende:
Pic van de kamer met matras?
pi_133914870
TS wil bij de new age omdat ze overspannen tussen al haar spullen zit :')
  woensdag 4 december 2013 @ 17:43:32 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133914980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:40 schreef Smack10 het volgende:
Dat haal je uit de OP?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133915120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat haal je uit de OP?
Jep
  woensdag 4 december 2013 @ 17:52:58 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133915305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jep
quote:
Nu ben ik altijd al iemand geweest die weinig gaf om spullen en ik heb dan ook weinig in mijn huis staan en ik bezit niet vrij veel.
Juist, ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133915790
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Juist, ja.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:37 schreef Reismeis het volgende:
De afgelopen tijd zie ik veel artikelen in tijdschriften en youtube filmpjes over het onderwerp minimalisme. En dan gaat het erom dat we tegenwoordig materialistisch leven en mensen misschien nu steeds meer (misschien ook door de crisis) na gaan denken of ze wel zoveel spullen willen bezitten.

Juist ja :')
pi_133915903
Tiny house movement vind ik wel een bijzondere vorm van minimalisme. :Y
pi_133918694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:40 schreef Smack10 het volgende:
Haha nee. Ik ben verre van zweverig. Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen hierover dachten. Ook omdat ik soms denk ik dat ik een van de weinigen uit mijn omgeving ben die niet zo van de gadgets en de nieuwste spullen is. Ik hou ook van gemak, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben gewoon tevreden met weinig en vroeg me af of er nog mensen waren die dezelfde leefstijl hebben. Maar ik heb nooit m'n leven radicaal omgegooid. Want op die youtube filmpjes zie je dat mensen radicaal hun kledingkast op gaan ruimen etc. Vind ik altijd wel leuk om te zien en heb ik zin om m'n kledingkast op te ruimen, om er dan achter te komen dat ik sowieso weinig bezit. Dus er valt weinig op te ruimen / te minderen. Ik ben van nature al zo en ik merk wel dat ik er blij mee ben omdat ik nooit de drang heb om iets nieuws te kopen om me beter te voelen of iets dergelijks.
pi_133918856
En aan Smack10: ik bezit dus weinig spullen en de reden dat ik die youtube filmpjes bekeek is omdat ik nieuwsgierig was naar of andere mensen hier ook onbewust/bewust mee bezig zijn.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:40:09 #33
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_133924234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je hebt een kleine spaarrekening en een lege portomonee?

:+
Ik heb niet eens een sparrekening en een portemonnee. :')
Maar zelfs al zou ik het geld van de wereld hebben, dan nog zou ik eerder voor 2ehands dingen gaan.
Kaleidoscopiklimax
pi_133930512
Ik hou ook wel van minimalisme en ben verder dus ook niet materialistisch, geen druk huis en dure spullen, maar wel gezellig, rustig en zen. Spullen maak ik graag zelf, of ik koop het tweedehands, of ik bedenk / ontwerp wat en maak dat van materiaal waar een anders niks meer aan heeft of wat ik nog heb liggen.

Onlangs een bed en een loungebank van pallets gemaakt, ligt en chilled perfect! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_137373125
becomingminimalist.com is een website die het minimalistme goed uitdraagt vind ik.

Het leven is consumeren. Maar niet te veel spullen bezitten scheelt een hoop geld en stress.
Verder hoort hier ook nog bij zo weinig mogelijk financiele/administratieve verantwoordelijkheden bezitten.
Dus geen hypotheek etc.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:57:44 #36
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137385246
Minimalisme vind ik iets moois en respect voor mensen die dat tot in het uiterste kunnen doorzetten. Maar zo ver wil ik zelf niet gaan, om te leven op een matras op de grond. Toch dan liever een bed erbij, die dan wel een die van Marktplaats komt en niet per se van Auping (ik noem maar wat). :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_137391529
En bij een verhuizing is het heerlijk als je spullen gewoon in een paar koffers en dozen kunnen... ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:47:31 #38
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137393277
Ik koop vrij veel om eerlijk te zijn, maar alleen als het functioneel is (ik heb een zwak voor electronica :@). Om tierelantijntjes geef ik niet zoveel. Een handvol fosielen, mineralen, gesteenten en wat spulletjes uit WO2, maar dat is het dan.

Wel dicht ik kleine dingen een bepaalde waarde toe: het zakmes van mijn opa bijvoorbeeld.

Verder staat de halve zolder nog vol met spullen uit mijn schooltijd en lego waar ik nooit afstand van kan nemen :P.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:45:10 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137417705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef DocWho het volgende:
becomingminimalist.com is een website die het minimalistme goed uitdraagt vind ik.

Het leven is consumeren. Maar niet te veel spullen bezitten scheelt een hoop geld en stress.
Verder hoort hier ook nog bij zo weinig mogelijk financiele/administratieve verantwoordelijkheden bezitten.
Dus geen hypotheek etc.
Dus maar je leven lang in een huurwoning blijven zitten? Lol, 60 jaar lang stelselmatig geld weggooien ipv na 30 jaar hypotheekvrij zijn en na 40 jaar je huis verkopen om nog 20 jaar van je huis te kunnen genieten in de vorm van een zak geld die je een hoop mogelijkheden geeft. Of moet je je hele leven in een of andere blokhut in de middle of nowhere wonen om een echte minimalist te zijn?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:45:53 #40
157922 fathank
pi_137417737
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef Fera het volgende:
Minimalisme vind ik iets moois en respect voor mensen die dat tot in het uiterste kunnen doorzetten. Maar zo ver wil ik zelf niet gaan, om te leven op een matras op de grond. Toch dan liever een bed erbij, die dan wel een die van Marktplaats komt en niet per se van Auping (ik noem maar wat). :)
Gadverdamme je gaat toch niet op een tweedehands matras liggen?

Dan maar geen minimalist :')
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:47:19 #41
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137417790
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Gadverdamme je gaat toch niet op een tweedehands matras liggen?

Dan maar geen minimalist :')
M'n moeder zag eens twee matrassen buiten bij het grofvuil. Heeft ze meegenomen, laten reinigen en ze zien eruit als nieuw. Liggen verder ook prima. :D
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:49:02 #42
157922 fathank
pi_137417856
quote:
6s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:47 schreef Fera het volgende:

[..]

M'n moeder zag eens twee matrassen buiten bij het grofvuil. Heeft ze meegenomen, laten reinigen en ze zien eruit als nieuw. Liggen verder ook prima. :D
Dan koop ik wel 1x in de 10 jaar een nieuw matras.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:50:02 #43
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137417897
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan koop ik wel 1x in de 10 jaar een nieuw matras.
Ieder z'n ding natuurlijk. :Y
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:05:02 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_137418391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
Ik doe niet aan minimalisme. Dat wil zeggen, ik hou niet van een hele verzameling aan frutseltjes en toestandjes op ieder vrij plekje, dus daar geef ik geen geld aan uit. Mijn interieur ziet er wat dat betreft dan ook vrij strak uit.

Voor de rest geef ik wel een hoop geld uit, maar dat is meer aan gadgets/apparatuur, horloges, maatpakken en dat soort dingen. Ik beknibbel nergens op, want dat is niet nodig, maar ik geef nou eenmaal liever geld uit aan sommige dingen dan aan andere dingen. :)

Minimalistisch? nee.
Hier kan ik me wel in vinden. Al geef ik als vrouw geen geld uit aan dingen als maatpakken o.i.d. :+.
Van teveel tierelantijntjes in huis word ik onrustig. Geef mij maar een strak interieur met wat bijzondere / mooie items hier en daar.
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 20:47:23 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137426497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:05 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Hier kan ik me wel in vinden. Al geef ik als vrouw geen geld uit aan dingen als maatpakken o.i.d. :+.
Van teveel tierelantijntjes in huis word ik onrustig. Geef mij maar een strak interieur met wat bijzondere / mooie items hier en daar.
Jij snapt 't ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_137428278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:05 schreef Helsinki het volgende:
Van teveel tierelantijntjes in huis word ik onrustig
Ik ook, maar op de een of andere manier neemt binnengekomen post, boodschappen, laptopadapters, dingen die ik even weggelegd heb en dat soort spullen al snel de plaats van die tierelantijntjes in ;(
pi_137432188
Wat je tegenwoordig een minimalist noemt, daar draait mijn maag van om :+
pi_137432925
Hier staat het hele huis nokkie vol en koop ik alle gadgets die ik zie :')

Ik heb dan weer de pest aan reizen, laat mij maar 351 dagen gelukkig tussen mijn spullen zitten dan 14 dagen een vluchtige reis ondernemen naar weet ik wat voor een door god en iedereen verlaten oord.

Moet er wel bijzeggen dat ik aan vakanties doe en niet aan reizen, dat is nogal een verschil wat mij betreft.
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:29:36 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_137435132
ik heb 10+ jaar zeer minimalistisch geleefd en leef nu in weelde/luxe. Mag ook wel eens :)
Vind het beide wel wat hebben en sluit niet uit dat ik hierna weer naar het minimalistische terug ga :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_137438560
Het hoeft ook niet tot in de extreme.
Maar dingen die je niet meer nodig hebt of uit sentiment bewaard(een oude rubics kubus uit je verleden zou een goed voorbeeld kunnen zijn) dat soort spul doe ik weg zodat ik het niet elke keer weer moet verplaatsten als ik aan het schoonmaken ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')