abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133882564
Pot 1 (groepshoofden): Brazilië, Spanje, Duitsland, Argentinië, Colombia, België, Uruguay, Zwitserland.
Pot 2: Chili, Ivoorkust, Ecuador, Ghana, Algerije, Nigeria, Kameroen.
Pot 3: Verenigde Staten, Mexico, Costa Rica, Honduras, Japan, Iran, Zuid-Korea, Australië.
Pot 4: Nederland, Italië, Engeland, Portugal, Griekenland, Bosnië, Kroatië, Rusland, Frankrijk.
pi_133882584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef Keano het volgende:
De ballen waren nog nooit zo heet als komende vrijdag. Ben benieuwd of er met handschoenen getrokken gaat worden.
Ben benieuwd of jij met handschoenen getrokken gaat worden
pi_133882589
Oh Zuid Afrika doet niet mee, dan maar Nigeria
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:19:05 #79
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_133882632
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:17 schreef Tranquilize het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jij met handschoenen getrokken gaat worden
Ligt eraan of jullie mam langs de markt is gegaan om een deel van haar uitkering aan handschoenen uit te geven.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_133882974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:19 schreef Keano het volgende:

[..]

Ligt eraan of jullie mam langs de markt is gegaan om een deel van haar uitkering aan handschoenen uit te geven.
Hahaha
pi_133883053
Maar wel triest dat Frankrijk nu geholpen moet worden
Eerst al geholpen worden bij de play-offs en nu ze een lastige loting zouden krijgen alles maar weer omgooien omdat meneertje Platini anders niet bevredigd zou worden, een WK zal niet eerder eerlijk zijn voordat die vent dood is
1000% zeker dat Frankrijk ook niet geloot wordt
Corrupte boel bij FIFA, maar niemand ziet het want er wordt niks aan gedaan
pi_133883160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:32 schreef Tranquilize het volgende:
Maar wel triest dat Frankrijk nu geholpen moet worden
Eerst al geholpen worden bij de play-offs en nu ze een lastige loting zouden krijgen alles maar weer omgooien omdat meneertje Platini anders niet bevredigd zou worden, een WK zal niet eerder eerlijk zijn voordat die vent dood is
1000% zeker dat Frankrijk ook niet geloot wordt
Corrupte boel bij FIFA, maar niemand ziet het want er wordt niks aan gedaan
Frankrijk is deze play-offs helemaal niet geholpen. Een 100% correct doelpunt is afgekeurd, dat schijnen veel mensen te vergeten. Bovendien Oekraïne had maar 1 keer moeten scoren in Frankrijk om de deur voor de Fransen dicht te doen, dat kregen ze niet voor elkaar dus ze zijn terecht niet naar het WK.

Betreft de corruptie, ja die is er, zowel bij Blatter als bij Platini. Het ergste is dat menig mensen het zien, maar er ondanks dat niets aan doen. En de mensen bij de KNVB behoren daar ook toe.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133883220
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Frankrijk is deze play-offs helemaal niet geholpen. Een 100% correct doelpunt is afgekeurd, dat schijnen veel mensen te vergeten. Bovendien Oekraïne had maar 1 keer moeten scoren in Frankrijk om de deur voor de Fransen dicht te doen, dat kregen ze niet voor elkaar dus ze zijn terecht niet naar het WK.

Betreft de corruptie, ja die is er, zowel bij Blatter als bij Platini. Het ergste is dat menig mensen het zien, maar er ondanks dat niets aan doen. En de mensen bij de KNVB behoren daar ook toe.
Frankrijk behoorde wel in pot 2 omdat ze al laagste waren gerankt. En nu dit. Belachelijk.
pi_133883288
Fuck Blatter en zijn fucking nieuwe loting :r Walgelijke actie weer van de FIFA.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_133884371
Bij pot 1 wordt gekeken naar de stand op de FIFA ranglijst, bij pot 4 wordt het willekeur. :?

Debiele matchfixing.

Maar goed, we kunnen zelf tevreden zijn met onze loting: Zwitserland, Algerije, Iran, Nederland *O*

Oh wacht, matchfixing he....dan zal het wel Argentinie, Nederland, Japan, Portugal worden. (Brazilië niet natuurlijk, tenzij met Nederland, Iran, Bosnië of zo)

Ik denk trouwens dat stiekem de Grieken best een aardig ploegje hebben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_133884547
Frankrijk zat toch in pot 2 :?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_133884695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:17 schreef superniger het volgende:
Frankrijk zat toch in pot 2 :?
Platiniet meer
:D
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:28:57 #88
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_133884979
of je nou in pot 2 of pot 4 geloot word, maak je net zo'n grote kans om Frankrijk, Portugal of Italie te loten mits je in pot 1 Argentinie, Brazilie, Colombia of Uruguay loot, Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de rest van de groepswedstrijden wat aantrekkelijker blijven itt het vorige WK waar echt een paar draken van poules tussenzaten.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:34:27 #89
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_133885211
Zelfs als je in pot 2 geloot word heb je net zo goed de kans om Colombia, Australie en Bosnie te loten als Brazilie, Ivoorkust en Portugal als je in pot 4 geloot word....

Het maakt niet echt veel uit volgensmij :s)
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:41:40 #90
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_133885459
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Volgens 'wop wop wop' Arno heeft de Fifa dit in het executive committee bepaald. Kortom, ze mogen doen wat ze willen.
Dat ruikt naar corruptie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:42:54 #91
401037 Dr.Smoke
aka oscarmulero
pi_133885497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zelfs als je in pot 2 geloot word heb je net zo goed de kans om Colombia, Australie en Bosnie te loten als Brazilie, Ivoorkust en Portugal als je in pot 4 geloot word....

Het maakt niet echt veel uit volgensmij :s)
Tuurlijk wel. Als je in pot 2 komt kun je relatief zwakke landen als Chili, Ecuador of Algerije niet loten, en kun je relatief sterke landen als Italië, Portugal en Frankrijk wel loten. Bovendien zit je gegarandeerd vast aan 1 van de 4 zuid-amerikaanse sterke groepshoofden, terwijl je niet het zwakke Zwitserland meer kan loten. Als je in pot 4 zit heb je deze problemen allemaal niet. Ik zie alleen maar nadelen aan pot 2.

Oja en het argument van "je moet toch van iedereen kunnen winnen" vind ik bullshit want ik geniet meer van een WK als Nederland er zo lang mogelijk in zit, dan wanneer ze al na 3 wedstrijden eruit vliegen.
pi_133885838
Johannes, ik ben er bij tijdens de loting.

Dit gaat ook mijn 1e live wk loting topic worden.
graag op anoniem
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:57:26 #93
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_133885991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef Dr.Smoke het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je in pot 2 komt kun je relatief zwakke landen als Chili, Ecuador of Algerije niet loten, en kun je relatief sterke landen als Italië, Portugal en Frankrijk wel loten. Bovendien zit je gegarandeerd vast aan 1 van de 4 zuid-amerikaanse sterke groepshoofden, terwijl je niet het zwakke Zwitserland meer kan loten. Als je in pot 4 zit heb je deze problemen allemaal niet. Ik zie alleen maar nadelen aan pot 2.

Oja en het argument van "je moet toch van iedereen kunnen winnen" vind ik bullshit want ik geniet meer van een WK als Nederland er zo lang mogelijk in zit, dan wanneer ze al na 3 wedstrijden eruit vliegen.
Ja, maar als je ipv Zwitserland; Spanje of Duitsland pakt, en daarnaast uit pot 2 bijvoorbeeld Ghana of Ivoorkust pikt en uit pot 3 Zuid-Korea, Mexico of de VS, heb je net zo goed een lastige poule.

Uit pot 4 kun je ook landen als Bosnie, Kroatie of Griekenland pakken,als je uit pot 1 bijvoorbeeld Colombia of Urugua pakt, ik denk nog steeds dat het qua sterkte van de poule bar weinig uit maakt in welke groep je geloot word, het blijft een kwestie van geluk. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 03-12-2013 20:05:57 ]
pi_133886366
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

Uit pot 4 kun je ook landen als Bosnie, Kroatie of Griekenland pakken,als je uit pot 1 bijvoorbeeld Colombia of Urugua pakt, ik denk nog steeds dat het qua sterkte van de poule bar weinig uit maakt in welke groep je geloot word, het blijft een kwestie van geluk. :s)
Klopt, vooral omdat 4 van de 8 landen in pot 1 eigenlijk pure middelmaat is (België, Zwitserland, Uruguay, Colombia)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133886687
Het Nederlands elftal kan vrijdag bij de WK-loting toch aan landen als Italië, Engeland of Portugal worden gekoppeld. Dat is het gevolg van een wijziging in de procedure van de loting die dinsdag op het laatste moment door de wereldvoetbalbond FIFA is doorgevoerd.

Er komt een loting vóór de loting, alleen om de potindeling voor de Europese landen te bepalen. Dat is de uitkomst van de FIFA-bijeenkomst van dinsdag in Costa do Sauipe, waar de wereldvoetbalbond tekst en uitleg gaf over de te volgen procedure.

Dat Nederland in pot 4 zat, werd al aangenomen. Maar naast het keurkorps van Louis van Gaal behoren ook de overige acht niet-geplaatste Europese landen tot die pot. Tot dinsdag werd verondersteld dat Frankrijk (als laagst geklasseerde Europese land op de FIFA-ranking) automatisch in pot 2 zou komen. Dat blijkt niet het geval. Daarmee gaat de FIFA lijnrecht in tegen de eerder opgestelde reglementen voor de loting.

Op vragen over die procedurewijziging reageerde FIFA-president Sepp Blatter kort: "We hebben hier binnen het Executive Committee over gediscussieerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is een loting vóór de loting te houden."

Via de loting vóór de reguliere loting zal bepaald worden welk Europees land uit pot 4 overgeheveld zal worden naar pot 2. Aldus ontstaan voor de reguliere loting vier potten van elk acht landen. Het Europees land dat in pot 2 terecht komt, zal automatisch gekoppeld worden aan een Zuid-Amerikaans land (Brazilië, Argentinië, Colombia of Uruguay) en loopt tevens het risico gekoppeld te worden aan een Europees topland (ItalIë, Portugal of Engeland).

Blatter ging ook nog in op vragen over de te verwachten zware klimatologische omstandigheden waaronder komende zomer in Brazilië gevoetbald moet worden. De wereldvakbond voor profvoetballers, de FIFpro, heeft recent aangedrongen op het wijzigen van de aanvangstijden van de WK-wedstrijden.

Blatter zei dinsdag dat de aanvangstijden ongewijzigd blijven. "In het verleden hebben we WK's gehad in Mexico. Daar werd gespeeld op hoogte en bij hoge temperaturen. Dat ging toen goed. Ik mag toch aannemen dat de voetballers van tegenwoordig nog beter getraind zijn dan de voetballers van toen", zei Blatter.

(nos)

FIFA, zo corrupt als de pest, ik zet hier niet eens een kots smiley neer want dat zijn ze niet waard
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:19:07 #96
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_133887037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef TLC het volgende:
Het Nederlands elftal kan vrijdag bij de WK-loting toch aan landen als Italië, Engeland of Portugal worden gekoppeld. Dat is het gevolg van een wijziging in de procedure van de loting die dinsdag op het laatste moment door de wereldvoetbalbond FIFA is doorgevoerd.

Er komt een loting vóór de loting, alleen om de potindeling voor de Europese landen te bepalen. Dat is de uitkomst van de FIFA-bijeenkomst van dinsdag in Costa do Sauipe, waar de wereldvoetbalbond tekst en uitleg gaf over de te volgen procedure.

Dat Nederland in pot 4 zat, werd al aangenomen. Maar naast het keurkorps van Louis van Gaal behoren ook de overige acht niet-geplaatste Europese landen tot die pot. Tot dinsdag werd verondersteld dat Frankrijk (als laagst geklasseerde Europese land op de FIFA-ranking) automatisch in pot 2 zou komen. Dat blijkt niet het geval. Daarmee gaat de FIFA lijnrecht in tegen de eerder opgestelde reglementen voor de loting.

Op vragen over die procedurewijziging reageerde FIFA-president Sepp Blatter kort: "We hebben hier binnen het Executive Committee over gediscussieerd en zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is een loting vóór de loting te houden."

Via de loting vóór de reguliere loting zal bepaald worden welk Europees land uit pot 4 overgeheveld zal worden naar pot 2. Aldus ontstaan voor de reguliere loting vier potten van elk acht landen. Het Europees land dat in pot 2 terecht komt, zal automatisch gekoppeld worden aan een Zuid-Amerikaans land (Brazilië, Argentinië, Colombia of Uruguay) en loopt tevens het risico gekoppeld te worden aan een Europees topland (ItalIë, Portugal of Engeland).

Blatter ging ook nog in op vragen over de te verwachten zware klimatologische omstandigheden waaronder komende zomer in Brazilië gevoetbald moet worden. De wereldvakbond voor profvoetballers, de FIFpro, heeft recent aangedrongen op het wijzigen van de aanvangstijden van de WK-wedstrijden.

Blatter zei dinsdag dat de aanvangstijden ongewijzigd blijven. "In het verleden hebben we WK's gehad in Mexico. Daar werd gespeeld op hoogte en bij hoge temperaturen. Dat ging toen goed. Ik mag toch aannemen dat de voetballers van tegenwoordig nog beter getraind zijn dan de voetballers van toen", zei Blatter.

(nos)

FIFA, zo corrupt als de pest, ik zet hier niet eens een kots smiley neer want dat zijn ze niet waard
Wat heeft dit te maken met corruptie dan? In 94 vielen de mussen ook van het dak in de orange dome, vier jaar geleden was het in zuid-afrika ook niet al te fris, en die indeling van de groepen is gewoon bedoeld om te voorkomen dat je de helft van je aziatische/afrikaanse/amerikaanse kijkers al tijdens de groepsfase kwijt bent omdat deze naar wedstrijden moeten kijken die ze de afgelopen 4 jaar ook al hebben kunnen zien tijdens de kwalificaties voor zo'n toernooi.
pi_133887075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef TLC het volgende:

(nos)

gvd...

Bedankt voor de post.

Serieus wat een teringbende daar bij de FIFA
graag op anoniem
pi_133887158
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met corruptie dan? In 94 vielen de mussen ook van het dak in de orange dome, vier jaar geleden was het in zuid-afrika ook niet al te fris, en die indeling van de groepen is gewoon bedoeld om te voorkomen dat je de helft van je aziatische/afrikaanse/amerikaanse kijkers al tijdens de groepsfase kwijt bent omdat deze naar wedstrijden moeten kijken die ze de afgelopen 4 jaar ook al hebben kunnen zien tijdens de kwalificaties voor zo'n toernooi.
ik doelde ook niet op het weer maar de laagst geklasseerde ploeg uit Europa zou naar poule 2 gaan, maar gutteguttegut dat is Frankrijk, het land van Platini, hoofd van de Europese tak
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133887210
Brazilië
Nederland
VS
Portugal

had ik direct al gezegd nadat bekend was dat portugal zich had gekwalificeerd en nederland niet in pot 1 zat....
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:30:05 #100
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_133887436
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:21 schreef TLC het volgende:

[..]

ik doelde ook niet op het weer maar de laagst geklasseerde ploeg uit Europa zou naar poule 2 gaan, maar gutteguttegut dat is Frankrijk, het land van Platini, hoofd van de Europese tak
Zoals ik al eerder heb aangegeven maakt het weinig uit, in pot 1 zitten net zoveel 'redelijke' europese ploegen als in groep 4 en voor het zelfde geld gaat Rusland, Griekenland, Bosnie of Kroatie naar Pot 2 en ontlopen ze duitsland of spanje daarmee, ik zie daar geen voordeel voor Frankrijk in, aangezien deze net zo hard Spanje of Duitsland en een evt Afrikaanse outsider daarmee ontlopen en een Brazilie/Argentinie kunnen loten.
Dat ze tegen hun eigen richtlijnen ingaan is het enige wat niet klopt, maar ik zie echt geen voordeel voor een Platini danwel het Franse elftal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')