Ja, ja en nog eens ja!quote:Op maandag 2 december 2013 18:42 schreef john2406 het volgende:
Als iemand wil werken denk ik zal die moeten concureren met die mensen denk ik dus?
Zo denk ik er dus ook over, geen bui maar een wervelstorm of zelfs een tsunamie denk ik wat er aan gaat komen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ja, ja en nog eens ja!
Met verschillende achtergronden, normen en waarden, standaarden, welvaart- en welzijnniveaus.
Voor hen is ons WML een godsvermogen. Hier kom je er amper of niet van rond.
Een enorme beleidsvergissing. De zwakkeren betalen de hoge prijs.
Absoluut zeker.quote:Op maandag 2 december 2013 18:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo denk ik er dus ook over, geen bui maar een wervelstorm of zelfs een tsunamie denk ik wat er aan gaat komen.
Werd dat ook niet beweerd in 1960 ? Dat de immigratie de lonen zou drukken enz enz. Toch is de welvaart 50 jaar later véél hoger dan toenquote:Op maandag 2 december 2013 18:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ja, ja en nog eens ja!
Met verschillende achtergronden, normen en waarden, standaarden, welvaart- en welzijnniveaus.
Voor hen is ons WML een godsvermogen. Hier kom je er amper of niet van rond.
Een enorme beleidsvergissing. De zwakkeren betalen de hoge prijs.
Werkgevers buiten die lui niet zelden uit, met allerlei schimmige constructies. Kennelijk is het dan voor die MOElanders nog interessant. Gevolg: de Nederlandse collega's mogen dan blij zijn als ze het WML halen en hebben amper kans op verbetering. En dat in deze dure tijden.quote:Op maandag 2 december 2013 18:54 schreef ssebass het volgende:
Die arbeiders uit MOE landen worden zwart betaald of hoe zit dat? Anders moet hen toch ook gewoon minimumloon worden betaald? Wat is dan het voordeel ten opzichte van mensen hier?
Dankzij, of ondanks?quote:Op maandag 2 december 2013 18:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Werd dat ook niet beweerd in 1960 ? Dat de immigratie de lonen zou drukken enz enz. Toch is de welvaart 50 jaar later véél hoger dan toen
De schulden zijn 50 jaar later veel hoger dan toen. Na 1990 is de koopkracht alleen maar afgenomen. In de 60 jaren was er echte welvaartsgroei. Nu niet.quote:Op maandag 2 december 2013 18:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Werd dat ook niet beweerd in 1960 ? Dat de immigratie de lonen zou drukken enz enz. Toch is de welvaart 50 jaar later véél hoger dan toen
- Armoedebestrijding sinds Paars? Ik weet van niks.quote:Op maandag 2 december 2013 17:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het valt mij op dat sinds Balkenende I armoedebestrijding een stiefkindje is geworden in de Nederlandse politiek. Soms is dat gebaseerd op inhoudelijke argumenten maar vaak is het louter gebaseerd op rechtse onderbuikgevoelens. Ik stel dat armoedebestrijding weer een speerpunt van beleid zou moeten worden. Politieke partijen, links en rechts, conservatief en progressief, moeten hier weer meer aandacht aan besteden.
Het pakje shag en kratje bier doet het altijd goed.quote:Op maandag 2 december 2013 17:43 schreef Haksekura het volgende:
Hoeveel pakjes shag en kratten bier zouden er per week in zo'n gezin er doorheen gaan? En daarbij, het is niet wettelijk verplicht om meer dan 1 kind te nemen.
Winkelnering.quote:Op maandag 2 december 2013 18:54 schreef ssebass het volgende:
Die arbeiders uit MOE landen worden zwart betaald of hoe zit dat? Anders moet hen toch ook gewoon minimumloon worden betaald? Wat is dan het voordeel ten opzichte van mensen hier?
Een IB van 72% is natuurlijk ook compleet mesjokke.quote:Op maandag 2 december 2013 19:25 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe verklaar je dan dat de belastingen voor 1990 inkomstenbelasting 72% en vennootschapsbelasting 50% en erna 52% en 22% is ?
Dat is sinds ons goed sociaal stelsel nooit anders geweest. Doch juist nu begint men te klagen en is het plots een gigantisch drama.quote:Op maandag 2 december 2013 17:31 schreef ssebass het volgende:
Geloof mij een beginnend academicus en iemand met minimaal loon houdt netto ongeveer hetzelfde over.
De koopkracht is afgenomen op 1 januari 2002. Geen dag eerder.quote:Op maandag 2 december 2013 19:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De schulden zijn 50 jaar later veel hoger dan toen. Na 1990 is de koopkracht alleen maar afgenomen. In de 60 jaren was er echte welvaartsgroei. Nu niet.
Wat was nog eens op die datum?quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:23 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
De koopkracht is afgenomen op 1 januari 2002. Geen dag eerder.
Bron?quote:Op dinsdag 3 december 2013 01:23 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
De koopkracht is afgenomen op 1 januari 2002. Geen dag eerder.
Als werken evenveel oplevert als een uitkering en je voor die beter betaalde baan een opleiding nodig hebt, dan moet je dus op je 40ste terug naar school ?quote:Op dinsdag 3 december 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:
Armoede is een keuze, gewoon gaan werken of een beter betaalde baan zoeken.
Dat is een optie, hoewel op je 40ste de combinatie van werken en leren me een betere lijkt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Als werken evenveel oplevert als een uitkering en je voor die beter betaalde baan een opleiding nodig hebt, dan moet je dus op je 40ste terug naar school ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |