http://bitcoinity.org/markets/bitstamp/USDquote:Op dinsdag 10 december 2013 12:17 schreef Greys het volgende:
De ultieme n00bvraag: via welke link kan je nou het simpelst de koers/waarde van de bitcoin van het moment zien?![]()
Top!quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:06 schreef µ het volgende:
[..]
En een hele simpele, met de waardes van meerdere exchanges gecombineerd: http://preev.com/.
Bitstamp schijnt vrij snel uit te betalen maar heeft volgens mij wel een verificatie nodig.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:02 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Waar kan je Bitcoins eigenlijk verkopen waarbij het niet weken duurt voordat het geld gestort is en je niet al teveel genaaid wordt met de exchange rates? Kopen is een stuk makkelijker dan verkopen lijkt het wel.
Ik wil dit graag serieus en inhoudelijk beantwoorden, maar eerst een wedervraag: waar ontleent een kilo goud waarde aan? En wie garandeert dat?quote:Op donderdag 12 december 2013 19:01 schreef crashbangboom het volgende:
Ik heb een vraagje, waar ontleent een bitcoin eigenlijk waarde aan?
Ik heb net een serie nullen en enen op een stukje papier geschreven, maar toch wil er niemand iets voor betalen totdat er een overheid acher staat die met haar (belastingheffende) machtsmonopolie de tegenwaarde garandeert.
Wie garandeert de waarde van een bitcoin?
Een kilo goud ontleent waarde aan het feit dat het gebruikt kan worden in een productieproces van electronica (die verkocht kan worden) en het feit dat er armbanden en ringen van gemaakt kunnen worden die gewild zijn en waarvoor mensen willen betalen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:40 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ik wil dit graag serieus en inhoudelijk beantwoorden, maar eerst een wedervraag: waar ontleent een kilo goud waarde aan? En wie garandeert dat?
http://preev.com/quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
Waar kan je de huidige koers zien?
Bijna. Op Bitonic koop je gelijk Bitcoins met iDEAL, die je dan op btc-e weer kunt verhandelen. Denk er wel aan dat het nooit zonder risico is, wat omhoog kan kan ook omlaag.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef de_boswachter het volgende:
Ben me n.a.v. wat krantenberichten ook maar eens hier gaan melden.
Is het echt zo simpel als ik denk dat het is (na op Fok wat topics gelezen te hebben);
1: je opent een account op bijv. Btc-e.com.
2: je kan er met ideal via bitonic geld naar sturen.
3: vervolgens koop je op btc-e.com bitcoins of andere coins zoals light.
4: vervolgens is het de markt in de gaten houden en ze op het juiste moment verkopen.
Toch?
Wat ik echter nog niet zie is het voordeel t.o.v. bijvoorbeeld aandelen.
Het is allemaal gokken en de kans dat je digitaal je geld kwijt raak vind ik aannemelijker (zie secondlife). Of ben ik te naďef ?
Ok, dus je koopt altijd BITCOINS. Je kan pas op zo'n trading site de Bitcoin wisselen voor bijvoorbeeld die lite coins, toch?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Bijna. Op Bitonic koop je gelijk Bitcoins met iDEAL, die je dan op btc-e weer kunt verhandelen. Denk er wel aan dat het nooit zonder risico is, wat omhoog kan kan ook omlaag.
Bijna alle praat over trading is in ons SC topic, daar kun je ook altijd terecht met vragen natuurlijk.
Topicreeks: Cryptocurrencies #1 And so it begins
Je kunt ook wel direct Litecoins kopen, maar het is vaak makkelijker en soms zelfs goedkoper om eerst Bitcoins te kopen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ok, dus je koopt altijd BITCOINS. Je kan pas op zo'n trading site de Bitcoin wisselen voor bijvoorbeeld die lite coins, toch?
Zal morgen eens kijken. Alvast thanks voor het antwoord.
Bitcoin paranoid geloof ik.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:55 schreef de_boswachter het volgende:
En bestaat er voor de mobiele telefoon een app waar ik dan bijvoorbeeld de huidige waarde van mijn gekochte bitcoins kan zien en waar ik makkelijk kan kopen/verkopen.
Dus stel je voor ik heb voor 100 euro bitcoins gekocht en wil nu zien wat ze waard zijn zonder daarvoor tig handelingen te doen, bestaat die?
De client is de blockchain aan het downloaden waarin alle transacties staan. Multibit is een zogenaamde light wallet, deze heeft niet de hele blockchain nodig maar krijgt alleen de informatie die nodig is voor de betreffende adressen.quote:Op maandag 16 december 2013 23:56 schreef Broodboor het volgende:
Hoe zet je je wallets om van de gewone Bitcoin naar multibit? Die gewone bitcoinclient is al een uur bezig met synchroniseren naar netwerk, ik loop nu 'nog' maar 67 weken achter (waarop eigenlijk?). Die multibit start wel gewoon gelijk op.
SR is offline gehaald door de FBI en de beheerder is opgepakt. Sheepmarket is/lijkt een scam en het geld is weg. SR 2 lijkt een honeypot en Black Market reloaded had ook gedoe laatst geloof ik.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:54 schreef deBibliotheek het volgende:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het bestellen op SR? Mijn interesse is gewekt, en op reddit vooral positieve geluiden. Nu woon ik natuurlijk in Nederland, dus heb ik geen idee of het net zo te vertrouwen is.. Hopelijk heeft een van jullie een antwoord
Zit daarom ook op TorMarketquote:Op woensdag 18 december 2013 20:01 schreef Maxbet het volgende:
[..]
SR is offline gehaald door de FBI en de beheerder is opgepakt. Sheepmarket is/lijkt een scam en het geld is weg. SR 2 lijkt een honeypot en Black Market reloaded had ook gedoe laatst geloof ik.
Ik zou je adviseren om gewoon de lokale dealer eens lief aan te kijken, is meestal ook nog goedkoper ook tenzij je heel exotisch spul wilt.
* Disclaimer: zelf geen ervaring met die sites, maar ik hang veel rond in onionland.
Niet echt naar gekeken, maar ik zou het lekker laten voor wat het is als ik eerlijk ben. Zie er her en der best veel drama berichten over.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef deBibliotheek het volgende:
[..]
Zit daarom ook op TorMarketMaar ken je misschien iemand hier die wel eens iets heeft besteld?
Ik denk trouwens dat je in Uitgaan & Vrije tijd meer en betere antwoorden zult krijgen. Zit wat meer ervaring daar gok ikquote:Op woensdag 18 december 2013 20:20 schreef deBibliotheek het volgende:
[..]
Zit daarom ook op TorMarketMaar ken je misschien iemand hier die wel eens iets heeft besteld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |