abonnement Unibet Coolblue
pi_152826564
standaarddrinker
pi_155750848
Keef komt deze maand met een solo album

Keith Richards - Crosseyed Heart - 18 September 2015



Videoclip: Trouble

Klinkt wel weer goed imho, de ouderwetse Keith Richards rocker sound.
standaarddrinker
  woensdag 2 september 2015 @ 11:12:53 #253
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155754270
Er komt op 18 september ook een documentaire over Keith op Netflix ^O^.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_155815039
Keith Richards vindt rapmuziek 'voor mensen zonder muzikaal gehoor'


Foto: AFP
Gepubliceerd: 03 september 2015 21:47 Laatste update: 03 september 2015 23:00

The Rolling Stones-gitarist Keith Richards vindt rapmuziek iets voor mensen die "geen muzikaal gehoor hebben". Ook de moderne rockmuziek en heavy metal kunnen hem absoluut niet bekoren.

Dat zegt Richards in een interview met New York Daily News.

"Rap - zoveel woorden, zo weinig inhoud. Het enige indrukwekkende aan rapmuziek is dat het heeft aangetoond dat er heel veel mensen zijn zonder muzikaal gehoor. Ze zijn al tevreden met een beat en iemand die er doorheen schreeuwt. Er is een enorme markt voor mensen die geen muzieknoten van elkaar kunnen onderscheiden."

De hedendaagse rockmuziek klinkt voor de 71-jarige muzikant als repetitief gedreun. "Het is eindeloos geram", aldus Richards, die over twee weken zijn eerste soloalbum in 23 jaar tijd uitbrengt.

Hij heeft ook geen goed woord over voor heavy metalbands als Metallica en Black Sabbath. "Miljoenen mensen zijn gek op hen. Maar voor mij zijn het niet meer dan geslaagde grappen."

http://www.nu.nl/muziek/4(...)muzikaal-gehoor.html
standaarddrinker
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 16:17:51 #255
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156144226
Vanaf 18 september verkrijgbaar:



En verder:

Under the Influence op Netflix
Ter gelegenheid van de release van Keith Richards' nieuwe soloplaat is vanaf vrijdag de documentaire Under the Influence te zien, over Richards' zoektocht naar zijn muzikale bronnen. Regisseur Morgan Neville (van onder meer de Oscarwinnende documentaire 20 Feet from Stardom) volgt Richards bij een bezoek aan bluesmuzikant Buddy Guy, aan Nashville en countrypaleis The Grand Ole Opry, en laat de gitarist herinneringen ophalen aan zijn vechtpartij met Chuck Berry bij de opnamen van de film Hail! Hail! Rock-'n-roll (Richards, na door Berry te zijn neergeslagen: 'That was your greatest hit.')

Het mooist zijn de beelden geschoten van Richards thuis, teruggetrokken in zijn landhuis, naast de platenspeler. Daar doet hij wat hij al zestig jaar doet: bluesplaatjes draaien. 'Luister dit dan! Als je toch zo kunt spelen.' (bron: De Volkskrant, voor abonnees staat ook een lang interview met Richards op de site).


Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 16 september 2015 @ 16:23:21 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156144351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 16:17 schreef Gert het volgende:
Vanaf 18 september verkrijgbaar:

[ afbeelding ]

En verder:

Under the Influence op Netflix
Ter gelegenheid van de release van Keith Richards' nieuwe soloplaat is vanaf vrijdag de documentaire Under the Influence te zien, over Richards' zoektocht naar zijn muzikale bronnen. Regisseur Morgan Neville (van onder meer de Oscarwinnende documentaire 20 Feet from Stardom) volgt Richards bij een bezoek aan bluesmuzikant Buddy Guy, aan Nashville en countrypaleis The Grand Ole Opry, en laat de gitarist herinneringen ophalen aan zijn vechtpartij met Chuck Berry bij de opnamen van de film Hail! Hail! Rock-'n-roll (Richards, na door Berry te zijn neergeslagen: 'That was your greatest hit.')

Het mooist zijn de beelden geschoten van Richards thuis, teruggetrokken in zijn landhuis, naast de platenspeler. Daar doet hij wat hij al zestig jaar doet: bluesplaatjes draaien. 'Luister dit dan! Als je toch zo kunt spelen.' (bron: De Volkskrant, voor abonnees staat ook een lang interview met Richards op de site).

[ afbeelding ]

Leuke tip. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156162725
Keith Richards bevestigt nieuw album Rolling Stones

De band Rolling Stones gaat een nieuw album opnemen.

Dat bevestigt Keith Richards, aldus Rolling Stone.

De band had recent een groepsafspraak in Londen waarbij ze "definitieve plannen" maakten voor het opnemen van een nieuw album. "Een nieuw album komt steeds dichterbij," aldus Richards tegen het blad. "We weten nog niet waar, of wanneer. Maar we hebben afgesproken dat we weer de studio in gaan."

Het is nog onduidelijk wanneer het album opgenomen wordt. "Waarschijnlijk na de Zuid-Amerikaanse tour in februari, maar het kan ook nog voor Kerst zijn."

De Rolling Stones hebben sinds 2005 geen nieuw album meer geproduceerd. A Bigger Bang was het laatste album.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_156163279
Keith Richards: Ik ben pas volwassen tussen 6 planken

Wat zou het sneu zijn geweest als Keith Richards in 2006 niet meer was opgestaan na zijn val uit een palmboom. 'Als ik dan toch dood moet gaan, dan liever op een andere manier'. Maar de gitarist van de Rolling Stones is springlevend en zijn nieuwe soloalbum Crosseyed Heart is daar het klinkende bewijs van. 'Ach, het is gewoon een plaatje waar ik heel blij mee ben en het bewijs dat ik nog lang niet aan mijn pensioen denk'.

Crosseyed Heart van Keith Richards komt aanstaande vrijdag uit. Op die dag is ook de nieuwe documentaire Under the Influence op Netflix beschikbaar.

Ik weet dat ik nooit in de schaduw kan staan van mijn helden als Muddy Waters en B.B. King
Keith Richards
Het is een raar gezicht in het ondergrondse metrostelsel van Londen. Overal waar je loopt, kijkt Richards met zijn blinkend witte tanden en gerimpelde kop de passanten vanaf reclameposters aan. Maar een nieuwe release van de beroemdste rock-'n-rollgitarist ter wereld is immers altijd een belevenis. De nu 71-jarige Engelsman nam de tijd voor zijn nieuwe werkstuk, aangezien het zijn eerste album sinds Main Offender uit 1992 is.

Hij lacht minzaam zijn kenmerkend grommende lachje. ,,Het is grappig dat je over de val uit die palmboom begon. Er werd in de media gezegd dat ik een kokosnoot probeerde te pakken, maar dat was onzin. Ik zat gewoon te blowen toen ik mijn evenwicht verloor. Ik viel wat ongelukkig op mijn hoofd maar het was wel een 'wake up call'. Mijn dokter vertelde mij dat ik met het harde spul moest stoppen. Dat heb ik gedaan en ik voel me er goed bij."

Met het 'harde spul' doelt hij op cocaïne. Tegenwoordig blijft het bij een blowtje in de ochtend, twee pakjes sigaretten per dag en een paar stevige glazen wodka. ,,Ik werk de laatste tijd als een idioot. Eerst heb ik mijn autobiografie geschreven, daarna getoerd met de Stones en tussendoor aan nieuwe nummers gewerkt. Mensen hebben een verknipt idee over het leven van een gitarist in een beroemde band. Echt rust is er niet bij want er zijn altijd dingen te doen."

Bij de totstandkoming van Cross-eyed Heart speelde ook toeval een grote rol. ,,Ik kwam in Manhattan op straat drummer en producer Steve Jordan tegen met wie ik in het verleden ook al werkte aan de Chuck Berry-film Hail! Hail! Rock 'n' Roll en mijn eerste soloplaat Talk is Cheap (1988) die hij ook produceerde. Hij nodigde me uit om in zijn studio wat te jammen. Hij wilde heel graag de werkwijze uitproberen die ik gebruikte tijdens de opnames van de Stones-songs Jumpin' Jack Flash en Street Fighting Man waar we alleen met gitaar en drums begonnen. En het werkte verrassend goed. Vanaf dat moment had ik het virus te pakken en dan ben ik ook niet meer te stoppen. Logisch hoor, want ik kan gerust wekenlang in een studio hangen om nieuwe ideeën uit te proberen. Dat had ik al in de jaren '70 toen we met de Stones Sticky Fingers en Exile on Main St. opnamen."

Er werd gezegd dat ik uit die boom viel toen ik een kokosnoot wilde pakken. Onzin, ik zat gewoon te blowen
Keith Richards

Opvallend zijn vooral de ballads die Richards op Cross­eyed Heart serveert. ,,Ik ben toch een romanticus hoor. Stones-songs zoals Ruby Tuesday, Wild Horses en Angie zijn van mijn hand. Kijk, in hart en nieren ben ik eigenlijk een bluesgitarist. Maar ik weet heel goed dat ik nooit in de schaduw kan staan van mijn helden als Muddy Waters, Leadbelly en B.B. King. Bless him! B.B. was een groot mens en groot gitarist."

Richards is zich er overigens wel terdege van bewust hoe hij zijn personage als rockicoon haast is losgeweekt van de muziek die hij maakt. ,,Dat klopt. Soms vind ik het leuk, zoals in de twee Pirates of the Caribbean-films waar ik in meespeelde. Johnny (Johnny Depp, red.) deed dat heel goed en daarom vond ik het leuk om zijn vader ( Captain Teague) te spelen. Maar het is gestoeld op een imago van pakweg 35 jaar geleden. De tijd dat ik om de haverklap werd gearresteerd en in de problemen kwam met justitie. Het is een vloek waar ik overigens prima mee kan leven hoor."

Over een afscheid met de Rolling Stones denkt Richards geen moment. ,,Ik ben nu bezig om de anderen te bewegen volgend jaar weer in de studio te gaan. Je merkt echt dat er nieuw elan is binnen de band. Mick is altijd degene die het voortouw neemt bij tournees. Hij belt ons wanneer hij zin heeft om weer op te treden. Dat is begrijpelijk want zonder een gemotiveerde zanger begin je niets. Tussen Mick en mij gaat het prima. En de optredens die ik met de Stones de laatste jaren heb gedaan zijn wellicht de leukste uit mijn carrière. Pinkpop? Dat was echt geweldig om te doen. Dat komt ook omdat ik het nu nog intenser beleef. Een jaar of 20 terug was ik na elke gig helemaal kapot, ondanks dat ik van nature een hele goede conditie heb. Maar nu ik geen harddrugs meer gebruik, komt alles veel meer binnen. De respons van de fans, het spelplezier op het podium... het maakt het allemaal zoveel leuker. Mick (Mick Jagger), Ron (Ron Wood), Charlie (Charlie Watts) en onze bassist Daryll (Daryll Jones) hebben het echt naar ons zin."

Het is duidelijk dat Richards, die al 32 jaar is getrouwd met fotomodel Patricia Hansen en met haar twee dochters heeft, allang niet meer die wildebras uit vervlogen tijden is. Maar zijn idealen blijven ongewijzigd. ,,Als tiener heb ik mijzelf ooit opgelegd om een grenzeloos en vrij leven te lijden. En de muziek heeft het mogelijk gemaakt om dat ook te doen. Daarom ga ik ook niet roepen dat ik ooit stop met spelen. Ik ben een man op leeftijd met de ziel van een kind. Pas als ik tussen zes planken lig mag je zeggen dat ik volwassen ben geworden."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ssen-6-planken.dhtml
pi_156163358
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:54 schreef Sequencial het volgende:
Keith Richards bevestigt nieuw album Rolling Stones

De band Rolling Stones gaat een nieuw album opnemen.

Dat bevestigt Keith Richards, aldus Rolling Stone.

De band had recent een groepsafspraak in Londen waarbij ze "definitieve plannen" maakten voor het opnemen van een nieuw album. "Een nieuw album komt steeds dichterbij," aldus Richards tegen het blad. "We weten nog niet waar, of wanneer. Maar we hebben afgesproken dat we weer de studio in gaan."

Het is nog onduidelijk wanneer het album opgenomen wordt. "Waarschijnlijk na de Zuid-Amerikaanse tour in februari, maar het kan ook nog voor Kerst zijn."

De Rolling Stones hebben sinds 2005 geen nieuw album meer geproduceerd. A Bigger Bang was het laatste album.
Frappant toch hoe interviews door journalisten vaak verdraaid worden. En waarom vraag ik me af. In het betreffende interview staat dat Keith al jaren bij de anderen zit te zeuren om een nieuw album op te nemen, maar dat de anderen het steeds uitstellen met geen tijd etc. Nu zegt hij dat hij na de tour van zijn solo-album de rest van de bank gaat proberen te trekken om de studio in te duiken.

Dat is toch iets heel minder stellig dan hier beweerd wordt.
pi_156168041
Mick is waarschijnlijk niet meer zo geinteresseerd in een nieuw Stones-album omdat touren lucratiever is, en omdat bezoekers niet staan te hossen om iets van je nieuwste album te horen. Die willen Satisfaction. Bij Doom & Gloom staan ze wat schaapachtig te kijken.
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 18:05:17 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156202529
Lekker plaatje hoor.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156203510
Vind ik ook. Staan goede nummers op, duet met Norah Jones.
standaarddrinker
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 21:10:17 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156207718
Heel mooi clean geproduceerd waardoor de gruizigheid zich kan aftekenen. Deze plaat gaat een hoop sterren krijgen her en der. Gewoon erg goed!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:23:36 #264
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156208201
We kijken nu naar de vandaag op Netflix uitgekomen docufilm over Keith Richards."Under the Influence".
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 september 2015 @ 23:07:25 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156211468
Was een leuke docu. ^O^
Als je die compleet krom gegroeide vingers van Keith ziet is het een wonder dat ie nog best wel goed gitaar kan spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156223999
Prima plaat, die nieuwe van Keith :Y
pi_156230279
Vanavond Stones-avond op Nederland 3. _O_

Stones-avond met docu en concertregistratie(2012)

19 september 2015, 22:35 - 00:35 uur

The Rolling Stones maken al ruim een halve eeuw lang podia over de hele wereld onveilig. In de documentaire Crossfire Hurricane blikken ze terug op vijftig jaar Stones. Aansluitend aan de documentaire is te zien hoe de Stones rocken in Hyde Park.

Weinig bands kunnen een halve eeuw lang succesvol blijven. Er wordt weleens neerbuigend gesproken over ‘rollator rock’, maar The Rolling Stones flikten het. Waar ze in het begin betiteld werden als ‘de lelijkste band op aarde’, groeiden ze uit tot een band die iedereen liefhad. En nog steeds: The Rolling Stones trekken nog altijd volle zalen.

Nooit vertoonde beelden
De documentaire Crossfire Hurricane, gemaakt door regisseur Brett Morgen bij het vijftigjarig jubileum van The Rolling Stones in 2012, bevat nooit eerder vertoonde archiefbeelden, concertbeelden en interviews met de huidige en voormalige bandleden. De documentaire schetst een compleet beeld van de legendarische band. Vanaf het prille begin, met overal waar ze kwamen gillende vrouwen, tot nu. Een aaneenschakeling van oude fragmenten en commentaar van The Rolling Stones zelf, maken deze documentaire extra bijzonder.

Concertregistratie
Na Crossfire Hurricane is een concertregistratie te zien. In The Rolling Stones: Sweet summer sun is na middernacht te zien hoe The Rolling Stones ouderwets rockten tijdens hun concerten in juli 2013 in Hyde Park in Londen. Geniet van hits als 'Gimme Shelter', 'Jumpin’ Jack Flash', 'You Can’t Always Get What You Want' en 'Satisfaction'.
standaarddrinker
  zaterdag 19 september 2015 @ 22:12:57 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156230597
Allemaal al eerder gezien. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156235119
Leuke docu over Keith. Wat is het toch een mooi figuur, altijd vol passie over muziek, en hij heeft er zoveel plezier in. Geweldig ook hoe hij steeds zit te lachen om zijn eigen grappen.
pi_159576626

Olé Tour 2016 gaat beginnen! Chili, Argentinië, Uruguay, Brazilië, Colombia, Peru en Mexico. Iemand tickets? w/
standaarddrinker
pi_159675447
Zit niet echt veel variatie in de setlist......
pi_160343136

The Rolling Stones announce free concert in Cuba!

March 1, 2016 – The Rolling Stones will perform a groundbreaking concert in Havana, Cuba on Friday March 25, 2016. The free concert will take place at the Ciudad Deportiva de la Habana and will be the first open air concert in the country by a British Rock Band. Always exploring new horizons and true pioneers of rock, the Stones, who have toured every corner of the globe, will bring their high octane performance and incredible music catalogue to the Caribbean for the first time ever.

The Rolling Stones “Concert for Amity” will be filmed and produced by award winning production company JA Digital with Paul Dugdale directing and Simon Fisher and Sam Bridger as producers. Julie Jakobek of JA Digital said: “It’s a great honour to be working with the Rolling Stones again on this hugely exciting and historic event”.


standaarddrinker
  zaterdag 5 maart 2016 @ 23:38:22 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160454263
Uit den ouwen doosch:


The Rolling Stones als drags gefotografeerd in 1966 door Jerry Schatzberg .
_O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160519365
Former Rolling Stones Bassist Bill Wyman Diagnosed With Prostate Cancer
Musician "is undergoing treatment and is expected to make a full recovery," says band
By Daniel Kreps March 8, 2016



"Bill Wyman, former member of the Rolling Stones, has been diagnosed with prostate cancer. He is undergoing treatment and is expected to make a full recovery as it was caught in the early stages," the Rolling Stones' rep said in a statement. "The Wyman family has asked for their privacy during this time. No further comment will be made at this point."

After joining the group in 1962, Wyman served as the Rolling Stones' bassist until his 1993 departure from the band following their Steel Wheels tour. In November 2012, Wyman briefly reunited with his former band mates at the Stones' London concert, performing "It's Only Rock 'n Roll" and "Honky Tonk Women" with the group. Wyman was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame with the group in 1989.

Since his exit from the Stones, Wyman has fronted his own group the Rhythm Kings. The 79-year-old Wyman's latest solo LP Back to Basics was released in June 2015. He's also penned two books about his time with the Stones: 1997's Stand Alone and 2002's Rolling With the Stones.

On Saturday, Wyman attended the London wedding of Rupert Murdoch and Jerry Hall, Mick Jagger's ex-wife. According to the Guardian, Wyman showed no signs of illness and mingled with guests.

The Rolling Stones are currently on tour in South America. They recently announced they would perform a free concert in Cuba on March 25th, marking the first time a British rock group has performed on the island since their 1959 revolution.

Read more: http://www.rollingstone.c(...)160308#ixzz42KGClAmT
Follow us: @rollingstone on Twitter | RollingStone on Facebook


Oei
standaarddrinker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')