Jammer, hopelijk komen er concrete plannen voor later dit jaar of volgend jaar. Maar heel eerlijk, de mannen worden langzamerhand zo oud dat het fysiek bijna onmogelijk is om nog te presteren op niveau. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik al sinds jaar en dag mensen hoor zeggen "laten we dit concert van de Stones maar bezoeken, waarschijnlijk is het de laatste keer".
Met het wegvallen van Charlie enkele jaren geleden vroeg ik mij wel af of ze ooit nog zouden gaan optreden. Dat bleek het geval en hoewel ik Charlie echt gemist heb de laatste keer is Steve Jordan echt een meer dan prima vervanger (was natuurlijk ook niet voor het eerst en Charlie heeft hem niet voor niets voorgedragen).
Voor mij was Charlie echt 1 van de 4 hoekstenen van Stones, zijn stoïcijnse blik en feit dat hij zich nooit en te nimmer van de wijs liet brengen gaf de band zoveel rust en houvast. Ik denk dat zonder Charlie de Stones tig jaar geleden al uit elkaar gevallen was. Samen met Mick, Keith en Ron was hij echt het fundament, al het andere om hen heen kon rouleren.
Hoop dat deze "afzegging" (tussen haakjes, er was nooit een toezegging natuurlijk) niet betekent dat 1 van de 3 overgebleven hoekstenen niet meer in staat is om op te treden in de toekomst. Ik hoop ook met alles dat ik ze nog een keer mag zien schitteren. De laatste keer in de Arena hadden we noodgedwongen een zitplaats, maar ik zou nog zo graag weer eens vooraan willen staan. Ondanks dat ik ze al vaker heb gezien voelt het niet als af, het boek is nog niet gesloten voor mij.
Maar heel realistisch, we weten ook dat het over niet al te lange tijd ophoudt. Het is al een mega prestatie dat ze 63 jaar kunnen presteren. Er zijn genoeg mensen in de wereld die niet eens 63 jaar oud worden, en die mensen hebben waarschijnlijk een stuk voorbeeldiger gedragen op gezondheidsvlak. 63 jaar is een geweldige prestatie, maar ook het besef dat het steeds fragieler wordt. Een simpele val kan een grote impact betekenen op het menselijk lichaam op de leeftijd van de 3 heren (al is Ron nog een "jonkie" met zijn slechts 77 jaar

).