Ik weet dat de Vrijmetselarij in de Egyptische oudheid is ontstaan, maar ik heb verschillende verhalen gehoord. Is er een Fokker die iets van de geschiedenis weet?
Wat is een officiele defenitie van de Vrijmetselarij?
Heeft de Vrijmetselarij een werkelijk mandaat?
Ik weet dat je moet worden geintroduceerd. Wat zijn de voorwaarden of
inwijdingsplechtigheden?
Hoe waar en hoe komen ze bij elkaar en wat doen ze dan?
Blijf je nu wel of niet een leven lang lid?
Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?
En als het allemaal zo geheim is, hoe komt het dan dat er toch een aantal grote namen bekend zijn?
Ik weet dat mijn opa erbij zat maar ik vraag hem er nooit iets over, dat gun ik hem namelijk niet
Questions questions questions..!
quote:Matt Herben.
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:
Weet wel niet of 'ie beroemd is maar hij draagt wel het metselaarsschort.
Oh, en je moet inderdaad worden geintroduceerd door een lid. Dan wordt je beoordeeld en pas als dat goed afloopt mag je metselaar worden.
quote:Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
is dat zoiets als 'the illuminati' ?
quote:Nee in het engels is het de freemaconry...
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
is dat zoiets als 'the illuminati' ?
Maarre zou er ook wel iest meer over willen weten (laatst nog From Hell gezien iemand??). Ook omdat ik nou eiglijk nooit is een goed antwoord heb gekregen op wat het is!1
quote:Ik moet bekennen van wel, maar ik wilde even wat horen van mogelijke buitenstaanders die er meer van weten.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Niet dat ik er iets van af weetMaar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
Btw merci Yvonne
quote:Dat idee heb ik ook, gewoon een herenclubje dat het leuk vindt om geheimzinnig te doen, en kennis en tradities over te dragen. Ik vind het wel wat hebben.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:59 schreef fokje het volgende:
dat is toch een veredelt jongensclubje?
voor een andere blik op vrijmetselarij
http://www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/index.html
quote:Yep, en het is ook verboden om te stelen, doden, sex voor het huwelijk te hebben, je vergrijpen aan kleine kinderen etc etc in het katholiek geloof.... maar toch gebeurt het, of de paus het nou verbied of niet.
Op woensdag 2 oktober 2002 23:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
ENCYCLICAL OF POPE LEO XIII ON FREEMASONRY
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap
nee, niet grappig
quote:Die zitten allemaal in de Skull & Bones
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?
Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).
Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.
Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!
quote:het is precies de LPF
2. Vrijmetselarij wordt beoefend in plaatselijke verenigingen, loge genaamd. Vrijmetselaren betrachten verdraagzaamheid en streven naar harmonie;
quote:Precies, het principe van de vrijmetselarij gaat namelijk zeer tegen elke geloofsovertuiging in. Het heeft volgens mij nog meer met heksen en satanisme te maken dan met het, zum Beispiel, katholicisme .
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap
Maar goed, ik zou niet willen zeggen dat hij liegt, ik neem aan dat ie zo stom niet is.
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 06:33 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Die zitten allemaal in de Skull & Bones
Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.
Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!
quote:Iluminate is inderdaad "verlichten". Binnen de VM-sektes is dit woord echter uitgekozen om de buitenwereld op het verkeerde been te zetten. Zelf zijn ze natuurlijk overtuigd van hun eigen "verlicht-zijn".
Op woensdag 2 oktober 2002 21:05 schreef Manono het volgende:[..]
Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk
Ben je afgewezen dan mag je eigenlijk best blij zijn....teveel karakter en te weinig chantabel!! Bravo!
quote:Ja...know thy English..het is MASONRY...OF FREEMASONRY.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
masonery...know thy english!
Wil je weten wat de Illuminati inhoudt? Lees dan deze site. Hij is erg duidelijk en
in het Nederlands (wat echt uitzonderlijk is)
http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/geheime_genootschappen2.htm
Als je dit doorleest, weet je de meeste belangrijke dingen over de Illuminati.
quote:Hier heb je niet zoveel aan. Het is een site VANUIT de vrijmetselarij. En zoals je wel zult weten, zullen zij je nooit laten weten wat er achter die gesloten deurtjes plaatsvindt en waarom zij al duizenden jaren onze aarde bestieren.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Niet dat ik er iets van af weetMaar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
Het boek "Gods from Eden" van William Bramley is ook een stevige aanrader. Hierin wordt in simpele bewoordingen de hele geschiedenis van alle wereldreligies beschreven en het gerommel met deze religies door de Illuminati/vrijmetselaars/ Scottish rite. Ook staan er afbeeldingen in die wij dagelijks zien en die al eeuwen een zeer belangrijke symbolische functie voor deze geheime genootschappen vervullen (het stamt al van voor de Egyptenaren).
quote:Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog. Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
Maargoed, dat baseer ik weer op andere info.
quote:Volgens de geweldige link die je net zelf neerplantte gaan Vrijmetselarij en religie niet samen. Lees (vooral de laatste regels op) deze pagina:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:54 schreef MuMu het volgende:[..]
Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog. Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
Ik denk dat de mensen binnen de broederschappen totaal niet aangesloten zijn bij wat voor religie dan ook. Ze hebben geen geloofsovertuiging in het echt, alleen maar voor de buitenwereld tonen zij zich als "katholieken" of "hervormden" of wat dan ook.
Ondertussen is de Paus absoluut niet gelovig.
Maargoed, dat baseer ik weer op andere info.
http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/geheime_genootschappen1.htm#4
Ps: er zijn buiten dit feit wel heel veel christenen die zich geroepen voelen tegen de VM in opstand te komen. Je kunt het christelijke er dan gewoon uitfilteren (het is immers hun point of view, niet de jouwe) dan blijft er altijd een heel stuk over wat niet over het christendom gaat.
Er zijn overigens ook zat sites die niet vanuit de christelijke visie zijn.
quote:Die paus is OOK een Vrijmetselaar, namelijk een 33graads en tevens Illuminatie, anders kom je echt niet aan de top te staan van wat voor invloedrijke machts-instelling dan ook!
Op donderdag 3 oktober 2002 15:54 schreef MuMu het volgende:[..]
Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog. Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
Ik denk dat de mensen binnen de broederschappen totaal niet aangesloten zijn bij wat voor religie dan ook. Ze hebben geen geloofsovertuiging in het echt, alleen maar voor de buitenwereld tonen zij zich als "katholieken" of "hervormden" of wat dan ook.
Ondertussen is de Paus absoluut niet gelovig.Maargoed, dat baseer ik weer op andere info.
quote:Juist Phetep!
Op donderdag 3 oktober 2002 16:45 schreef PHETEP het volgende:[..]
Die paus is OOK een Vrijmetselaar, namelijk een 33graads en tevens Illuminatie, anders kom je echt niet aan de top te staan van wat voor invloedrijke machts-instelling dan ook!
(waarschijnlijk is de Paus zelfs nog hoger in rangorde. Sommigen gaan door tot wel 97 graden!!)
quote:Als je wat meer over de Vrijmetselarij wil weten en je hebt geen zin in oneindige lappen tekst, kijk dan eens op www.freedomdomain.com/freemason.html
Op woensdag 2 oktober 2002 22:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
masonery...know thy english! net als toen bij de Simpsons!
Maarre zou er ook wel iest meer over willen weten (laatst nog From Hell gezien iemand??). Ook omdat ik nou eiglijk nooit is een goed antwoord heb gekregen op wat het is!1
Op www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com is ook veel goeie info te vinden over de VM.
quote:nee integendeel..
Op donderdag 3 oktober 2002 15:54 schreef MuMu het volgende:
Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog.
om te begrijpen waar die andere geruchten vandaan komen moet je het volgende beseffen..
1 van de hoofddoelen van de vrijmetselarij en Illuminati is de vernietiging van de Katholieke Kerk. dit proberen ze te bereiken door infiltratie waardoor ze de kerk van binnen uit kunnen saboteren en door de kerk in diskrediet te brengen door middel van een laster campagne.
de oorzaak van deze strijd is een theologische..
ik kan hier erg ver over uitweidden maar hou het even kort..
dus heel simpel gezegt
De Paus en de Katholieke kerk staan in de weg van Bush z'n diabolische Nieuwe wereld orde.
quote:ehm nee.. de katholieke kerk is gesticht door de apostel Petrus
Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
quote:
quote:
Ondertussen is de Paus absoluut niet gelovig.
quote:Dat is die leugen die allang doorprikt is (net zoals die van zovele andere zogenaamde "verzetsstrijders", als je het moet geloven zat iedereen in de oorlog bij het verzet..)
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:50 schreef Fonkmeistah het volgende:nee integendeel..
De huidige Paus Johannes Paulus II aka Karol Wojtyla was ten tijde van de tweede wereldoorlog een jaar of 20 en lid van het Poolse verzet.
De Paus is iemand die als 32e graads vrijmetselaar op een hoge post is beland, niet omdat hij zelf in God zou geloven en supervroom zou zijn, daar is geen sprake van. Integendeel zelfs...
De Paus is gewoon het zoveelste pionnetje in het zoveelste corrupte spelletje die onze geschiedenis "rijk" is...feitelijk natuurlijk de continue herhaling van het boek genaamd de Bijbel, gesommeerd door een stel doorgewinterde satanisten.
That's all there is about christianity....
Waar zal men het minst op zoek gaan naar de duivel?
Antwoord: daar waar je hem nooit zou verwachten!
quote:Je hoeft dus helemaal niet geïntroduceerd te worden door een lid, je kan je zelf ook gewoon aanmelden zoals ik al meerdere keren heb aangeven in andere fora hierover.
Op woensdag 2 oktober 2002 21:01 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Matt Herben.
Weet wel niet of 'ie beroemd is maar hij draagt wel het metselaarsschort.
Oh, en je moet inderdaad worden geintroduceerd door een lid. Dan wordt je beoordeeld en pas als dat goed afloopt mag je metselaar worden.
quote:Leuk hoor al die zogenaamde bronnen.
(HUMANUM GENUS
APRIL 20, 1884 )
Het verbod waar jij over sprak kwam voort uit het gevoel van het Vaticaan dat ze van deze organisatie wat te vrezen had, namelijk dat zij de macht van het Vaticaan langzaamaan zou overnemen.
quote:De Paus is zelf een 32e graads. Dussss don't worry.
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:09 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Leuk hoor al die zogenaamde bronnen.
Maar als jij je huiswerk goed had gedaan had je ook geweten dat de paus vandaag de dag de vrijmetselarij niet verbied maar, hoe zeg ik dit goed, eerder gedoogd.
In plaats van al die sites af te struinen op zoek naar stukjes geschreven door sensatie snakkende zichzelf noemende journalisten, zouden velen van jullie eens een ouderwets boek moeten lezen.
En dan het liefst eentje die geschreven is door iemand die er daadwerkelijk onderzoek naar heeft gedaan.
Zo had ik bijvoorbeeld laatst het boek "Vrijmetselarij in de lage landen" gelezen wat geschreven is door prof.dr. A. van de Sande.
Laat ik eerst beginnen te zeggen dat hijzelf GEEN vvrijmetselaar is, en het ook niet wenst te zijn.
Hij is van huis uit historicus en sinds kort ook bijzonder hoogleraar 'Vrijmetselarij' aan de theologische faculteit van de universiteit van Leiden.
Opzich vind ik het wel intrigerend dat er uberhaupt een aparte hoogleraar over dit onderwerp in het leven is geroepen.
Het geeft hiermee toch wel aan dat het een, welliswaar misschien niet zo duidelijk in de Nederlandse maatschappij, belangrijke rol heeft gespeeld in de internationale gemeenschap, welke kant je van de medaillon ook bekijkt.
quote:Nou wil ik niet als iedereen hier lullig doen, maar waar is het bewijs waar jij je bewering op stoelt?
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:12 schreef MuMu het volgende:[..]
De Paus is zelf een 32e graads. Dussss don't worry.
Interessant is wel te noemen dat zodra het over dit onderwero gaat elk artikel op welk willekeurige website dan ook meteen voor zoete koek wordt aangenomen.
Zoals ik al zei en zal blijven herhalen:
Het lijkt net op sommige moslims die maar al te graag op een willekeurige website zijn of haar anti-zionistische/anti-semitische denkbeelden bevestigt wil zien in een wereldse samenzwering tegen hun zelf.
En dat terwijl vrijwel iedereen op Fok! daar toch zo'n afschuw van heeft.
Wat leuk om de hypocritie hier ook eens te mogen bespeuren.
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:55 schreef MuMu het volgende:
Dat is die leugen die allang doorprikt is (net zoals die van zovele andere zogenaamde "verzetsstrijders", als je het moet geloven zat iedereen in de oorlog bij het verzet..)De Paus is iemand die als 32e graads vrijmetselaar op een hoge post is beland, niet omdat hij zelf in God zou geloven en supervroom zou zijn, daar is geen sprake van. Integendeel zelfs...
De Paus is gewoon het zoveelste pionnetje in het zoveelste corrupte spelletje die onze geschiedenis "rijk" is...feitelijk natuurlijk de continue herhaling van het boek genaamd de Bijbel, gesommeerd door een stel doorgewinterde satanisten.
That's all there is about christianity....
want waarom ligt de kerk dan zo onder vuur van de amerikaanse media ?
quote:het probleem is dat de Protestanten hem daar juist wel verwachten.. en vanaf het begin van hun afscheiding van de katholieke kerk eeuwen geleden roepen dat de Paus de Antichrist is..
Waar zal men het minst op zoek gaan naar de duivel?Antwoord: daar waar je hem nooit zou verwachten!
quote:nope het is nog steeds verboden..
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:09 schreef dr.Tesla het volgende:
Leuk hoor al die zogenaamde bronnen.
Maar als jij je huiswerk goed had gedaan had je ook geweten dat de paus vandaag de dag de vrijmetselarij niet verbied maar, hoe zeg ik dit goed, eerder gedoogd.Het verbod waar jij over sprak kwam voort uit het gevoel van het Vaticaan dat ze van deze organisatie wat te vrezen had, namelijk dat zij de macht van het Vaticaan langzaamaan zou overnemen.
quote:
DECLARATION ON MASONIC ASSOCIATIONS
Issued by the Sacred Congregation for the Doctrine of the Faith on November 26, 1983.It has been asked whether there has been any change in the Church's decision in regard to Masonic associations since the new Code of Canon Law does not mention them expressly, unlike the previous Code.
This Sacred Congregation is in a position to reply that this circumstance is due to an editorial criterion which was followed also in the case of other associations likewise unmentioned inasmuch as they are contained in wider categories.
Therefore the Church's negative judgment in regard to Masonic associations remains unchanged since their principles have always been considered irreconcilable with the doctrine of the Church and therefore membership in them remains forbidden. The faithful who enroll in Masonic associations are in a state of grave sin and may not receive Holy Communion.
It is not within the competence of local ecclesiastical authorities to give a judgment on the nature of Masonic associations which would imply a derogation from what has been decided above, and this in line with the Declaration of this Sacred Congregation issued on 17 February 1981 (cf. AAS 73 [1981] pp. 240-241).
In an audience granted to the undersigned Cardinal Prefect, the Supreme Pontiff John Paul II approved and ordered the publication of this Declaration which had been decided in an ordinary meeting of this Sacred Congregation.
Rome, from the Office of the Sacred Congregation for the Doctrine of the Faith, 26 November 1983.
JOSEPH Card. RATZINGER
Prefect
+ Fr. JEROME HAMER, O.P.
Titular Archbishop of Lorium
Secretary
quote:Daarom gaf ik ook aan dat ik even moest zoeken om het goed uit te drukken, want het Vaticaan treedt er niet tegen op.
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:59 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
nope het is nog steeds verboden..
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 04-10-2002 03:17]
quote:Maar Claus zit toch bij de Bilderberg-groep las ik gisteren op een lijst wat gepost stond in een ander topic.
Op vrijdag 4 oktober 2002 03:08 schreef MuMu het volgende:
Het staat in vele boeken beschreven hoe de Paus aan zijn baantje is gekomen en wat hij voor beroepen heeft uitgevoerd. Eén daarvan was dat hij accountmanager is geweest voor I.G. Farben. Het Vaticaan is een verlengstuk van de VM, het katholicisme en al die andere vormen van Christendom zijn door hen in het leven geroepen! Natuurlijk is de Paus een vrijmetselaar, de symboliek is ook helemaal van de VM. Ik lees onafhankelijk materiaal dus dan neemt men geen vooringenomen standpunt in. Bij de christelijke sites over freemasonry heeft men wel zo'n vooringenomen standpunt, waardoor men dus de eigen "parochie" niet onder de loep neemt. Dat de Paus voor I.G. Farben heeft gewerkt en een VM'er is staat in het boek van Jim Marrs bijvoorbeeld beschreven. Misschien willen ze hem wel afstoten en maken ze hem seniel met bepaalde middeltjes...net als wat ze met Claus doen.
quote:Nee, dat op die lijst was een (?).
Op vrijdag 4 oktober 2002 03:15 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Maar Claus zit toch bij de Bilderberg-groep las ik gisteren op een lijst wat gepost stond in een ander topic.
Of werken deze vehikels echt autonoom van elkaar, zonder elkaar op een of andere manier soms gunstig te stemmen?
Ik denk het ff niet dat Claus d'rbij zit (tenzij die natuurlijk zwaar gedrogeerd is).
Het is Bernhard die samen met Bea en waarschijnlijk W.A. daaraan deelneemt.
quote:hhmm, is mumu hier ook alweer bezig met zijn samenzweringstheorieen? mumu is gewoon een beetje paranoia. Ik heb onder satanisme ook gediscuseerd met mumu maar die gelooft alles wat die leest op van die vage sites. Als er een onderzoek komt die via de officiele wegen wordt gedaan dan horen ze gewoon weer bij de samenzwering.
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:48 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Nou wil ik niet als iedereen hier lullig doen, maar waar is het bewijs waar jij je bewering op stoelt?
Of neem jij elke bewering die je op de eerste de beste website tegenkomt over?Interessant is wel te noemen dat zodra het over dit onderwero gaat elk artikel op welk willekeurige website dan ook meteen voor zoete koek wordt aangenomen.
Zoals ik al zei en zal blijven herhalen:
Het lijkt net op sommige moslims die maar al te graag op een willekeurige website zijn of haar anti-zionistische/anti-semitische denkbeelden bevestigt wil zien in een wereldse samenzwering tegen hun zelf.
En dat terwijl vrijwel iedereen op Fok! daar toch zo'n afschuw van heeft.Wat leuk om de hypocritie hier ook eens te mogen bespeuren.
Volgens mij gelooft mumu zelf als die op de wc zit dat de drol door kabouters wordt neergelegd, want stel je is voor dat het lijkt zoals het is!
p.s. sorry mumu maar jij discuseerd niet in the real world, maar in je eigen droomwereld (zolang ik dan maar weer lekker slaapt )
quote:Ipv aan de discussie deel te nemen, probeer je Mumu maar belachelijk te maken als persoon. Je doet je naam eer aan.
Op vrijdag 4 oktober 2002 10:59 schreef _Etter_ het volgende:[..]
hhmm, is mumu hier ook alweer bezig met zijn samenzweringstheorieen? mumu is gewoon een beetje paranoia. Ik heb onder satanisme ook gediscuseerd met mumu maar die gelooft alles wat die leest op van die vage sites. Als er een onderzoek komt die via de officiele wegen wordt gedaan dan horen ze gewoon weer bij de samenzwering.
Volgens mij gelooft mumu zelf als die op de wc zit dat de drol door kabouters wordt neergelegd, want stel je is voor dat het lijkt zoals het is!
![]()
p.s. sorry mumu maar jij discuseerd niet in the real world, maar in je eigen droomwereld (zolang ik dan maar weer lekker slaapt
)
quote:Ik doe precies wat hij bij mij 10x heb geprobeerd. Lees satanism maar is, ik wou alleen ff laten merken hoe dat nou is.
Op vrijdag 4 oktober 2002 11:25 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ipv aan de discussie deel te nemen, probeer je Mumu maar belachelijk te maken als persoon. Je doet je naam eer aan.
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:21 schreef _Etter_ het volgende:[..]
Ik doe precies wat hij bij mij 10x heb geprobeerd. Lees satanism maar is, ik wou alleen ff laten merken hoe dat nou is.
quote:maar je hebt gelijk, nu ben ik geen steek beter als hem... maarja dan weet hij ook is hoe het overkomt
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:24 schreef ParAlien het volgende:[..]
![]()
Ik raad jullie aan eens echte geschiedenisboeken te lezen, en niet de pulp van mannen als Von Danniken.
quote:Claus is geen Bilderberger, er staat in de ledenlijst "Prince of Orange" en daar achter(Claus?), dat vraagteken is er door de auteur van Bilderberg.org achter gezet, maar het is aannemelijker dat die "prince of Orange" Willem-Alexander is!
Op vrijdag 4 oktober 2002 03:15 schreef dr.Tesla het volgende:[..]
Maar Claus zit toch bij de Bilderberg-groep las ik gisteren op een lijst wat gepost stond in een ander topic.
Of werken deze vehikels echt autonoom van elkaar, zonder elkaar op een of andere manier soms gunstig te stemmen?
quote:Ja Phetep, dat zei ik al.
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:43 schreef PHETEP het volgende:[..]
Claus is geen Bilderberger, er staat in de ledenlijst "Prince of Orange" en daar achter(Claus?), dat vraagteken is er door de auteur van Bilderberg.org achter gezet, maar het is aannemelijker dat die "prince of Orange" Willem-Alexander is!
quote:Das ook het enige shitboek dat jij kunt opnoemen.
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:39 schreef X-Ray het volgende:Ik raad jullie aan eens echte geschiedenisboeken te lezen, en niet de pulp van mannen als Von Danniken.
Kom, ga slapen.
quote:En mensen, dit: http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/geheime_genootschappen1.htm is ook net zo'n geldige bron als www.starwars.com
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:49 schreef MuMu het volgende:[..]
Das ook het enige shitboek dat jij kunt opnoemen.
Kom, ga slapen.
Plus dat het vol met fouten staat mbt de recente geschiedenis.
quote:Beste Fonkmeistah,
Op vrijdag 4 oktober 2002 02:53 schreef Fonkmeistah het volgende:want waarom ligt de kerk dan zo onder vuur van de amerikaanse media ?
Ik zou het echt niet weten waarom, dat moet ik dan nog onderzoeken want in de boeken die ik gelezen heb, ben ik weinig tegen gekomen van de strijd tussen VM en Katholieken. Ik geloof onmiddellijk dat de Katholieke achterban de VM aanvecht, maar de Paus....ik weet het zo net nog niet. Die man denkt waarschijnlijk helemaal niet hetzelfde als zijn kritische achterban. Ik heb op het net gezocht naar de aard van de relatie tussen VM en Katholicisme en ik vond wat interessante stukken. Zo ook op de Katholieke site "KNP" waar je echt goede kritische stukken kunt vinden die fel gekant zijn tegen de VM en zijn satanistische bedoelingen (zonder duivelaanbidding hoor!)
Hier volgt een klein stuk van een tekst op de site van "de fabel van de illegaal" (kleintje muurkrant)
Ik denk dat ik hieruit kan halen wat jij hier ter sprake wilde brengen.
"
Ook Peter Edels methode is er één van grote sprongen door de geschiedenis, het opeen gooien van allerlei bewegingen en ideologieën en het structureel niet verantwoorden van gedane beweringen. Op 13 november 2000 gaf Edel een lezing over de vrijmetselarij op de jaarlijkse studiedag van het Katholiek Nederlands Persbureau. Ook in de twee voorgaande jaren was hij een gastspreker van dit fundamentalistisch protestants genootschap. Het KNP gelooft in een complot van Satan tegen de rechtgelovigen. Zo ongeveer iedereen behalve de weinige leden van deze sekte is onderdeel van de wereldomspannende samenzwering tegen het ware geloof. Gezien het feit dat Edel tot 3 keer achter elkaar welkom was als spreker op studiedagen van het KNP, is het waarschijnlijker dat zijn eigen ideeën ideologische verwantschap hebben met de opvattingen van deze fundamentalisten dan dat de ideeën van links dit zouden hebben, zoals hij beweerde.
Edel gebruikt in zijn lezing een citaat van Albert Pike (zonder bronvermelding): "VM [vrijmetselarij] is een zoeken naar licht. Dat zoeken voert ons rechtstreeks terug ... naar de kabbala ... Alles, wat wetenschappelijk en groots is in de godsdienstige dromen van alle verlichtingen, ... is ontleend aan de kabbala; alle maçonnieke verenigingen danken aan haar hun geheimen en symbolen ... Het heilige aan de heiligen, en wie dat is, hem zullen de geheimnissen der kabbala heilig zijn." Los nog van de vraag of dit citaat authentiek is (en wat er op de plaats van de puntjes stond), is het misleidend om te suggereren dat Pike uit naam van alle vrijmetselaars zou kunnen spreken. Edel had eerder over de vrijmetselaar Albert Pike beweerd: "Bij politie-invallen bij neonazistische groepen in Duitsland is veel uit de VS afkomstig propaganda materiaal aangetroffen. Vaak is dit afkomstig uit de richting van de Ku Klux Klan, ooit opgericht door Albert Pike, een vooraanstaande 19e eeuwse vrijmetselaar die de zogenaamde 'Schotse rite' beoefende."1
Tot zover het stuk tekst. Je kunt het verder doorlezen op deze link:
http://www.gebladerte.nl/20065g21.htm
Ik ben benieuwd wat je van deze uiteenzetting vindt, Fonkmeistah!
quote:"Echte geschiedenisboeken", jaaa, daar wordt je wijs van. En wat is er mis van Von Daniken? Dat gezeik altijd over von Däniken zonder enige oonderbouwing wordt ik ook niet goed van. Maar ik weet wel hoe dat komt, je noemt het 'shit' omdat hij durft te schrijven wat hij denkt, over buitenaards leven, dat is het gewoon he?
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:39 schreef X-Ray het volgende:Ik raad jullie aan eens echte geschiedenisboeken te lezen, en niet de pulp van mannen als Von Danniken.
Hier weer even een stukje tekst om je "warm te maken":
"Let u op het Kruisbeeld dat Paus Johannes Paulus II aan de mensen toont. Als u het nauwkeurig bekijkt zult u zich realiseren dat het geen Traditioneel Kruisbeeld is. Dit Kruisbeeld is eerder gekend als het "Gebogen Kruis". Maar wat betekent dat ? Het antwoord op die vraag geeft een Rooms-katholieke auteur, Pijlers Compton, in zijn boek, het "Het Gebroken Kruis: Verborgen Hand in het Vatikaan ", de Eilanden van het Kanaal, Neville Spearman, 1981.
Dit Gebogen Kruisbeeld is ". .. een sinister symbool dat door Satanisten en Zwarte Tovernaars in de zesde eeuw is ontworpen en lange tijd in de Middeleeuwen in Satansmissen is gebruikt, het vertegenwoordigt de Bijbelse term het ' Teken van het Beest ' en sinds het IIe Vatikaans Concilie wordt het weer gebruikt Dit is het gebogen of gebroken kruis, waarop een repulsieve en vervormde corpus van Christus wordt getoond. Niet alleen Paulus VI droeg dit kruis, maar ook zijn opvolgers, de twee pauzen Johannes-Paulus,hebben gebruik gemaakt van dit voorwerp en het werd gerespecteerd door de menigten, die niet het flauwste idee hadden dat het in werkelijkheid de anti-Christus voorstelt. " Op pagina 56 in het boek van Compton staat een foto van de huidige Paus, Johannes Paulus II die het gebogen kruis aan de menigte toont.
Hier is de site, wanneer je het verder wilt lezen en de beelden van de Paus wilt zien met dat gebogen kruis:
quote:Zoiets had ik ook al in gedachten: de nieuwe wereldorde is natuurlijk geheel voor een wereld die centraal bestuurd wordt en waarin verschillen juist moeten worden uitgewist. Eenheidsworst en voorspelbaarheid is natuurlijk hun motto.
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:32 schreef PHETEP het volgende:
Dat de Katholieke kerk (en ook de Islam) zo onder vuur ligt is omdat al die verdeel&heers indoctrinatie-religies hun langste tijd hebben gehad, de Nieuwe wereld orde planners willen nu 1 wereldreligie waar ieder zich aan moet onderwerpen en waarin al die verschillende oude tegenoverelkaarstaande religies hebben afgedaan.
Religies en ideologieën die hun eigenheid niet willen inleveren om "het grote doel" te bevorderen zullen worden bestreden met vuur en zwaard. Zij zien de Katholieke kerk met hun kritiek als een stel ordeverstoorders die moeten worden opgeruimd.
Ik snap het helemaal! Thnx!
quote:Laat ze toch zemelen, ParAlien. Nuttige bijdragen geven ze toch niet.
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:34 schreef ParAlien het volgende:[..]
"Echte geschiedenisboeken", jaaa, daar wordt je wijs van. En wat is er mis van Von Daniken? Dat gezeik altijd over von Däniken zonder enige oonderbouwing wordt ik ook niet goed van. Maar ik weet wel hoe dat komt, je noemt het 'shit' omdat hij durft te schrijven wat hij denkt, over buitenaards leven, dat is het gewoon he?
quote:Ik ben zeer zeker geintresseerd in buitenaards leven en weet zeker dat het bestaat, maar Von Danniken is extreem slecht. Hij schrijft een verhaal puur gebaseerd op suggesties en eigen onzin.
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:34 schreef ParAlien het volgende:[..]
"Echte geschiedenisboeken", jaaa, daar wordt je wijs van. En wat is er mis van Von Daniken?
Een mooi voorbeeld daarvan is de interpretatie van de Maya-tekeningen waarin hij gelijk een heel ruimteschip + achtergrond zeker wist te herkennen. Gebaseerd op 1 tekeningetje.
Von Danikken schrijft pulp, zonder onderzoek.
(P.S.Ik heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om te knippen&plakken om korte quotes te plaatsen, misschien dat MuMu of ParAlien dat voor me kunnen doen )
quote:Ja gedeeltelijk, maar niet alles hoor. Goed uitkijken wat je schrijft, het is veel genuanceerder dan jij wilt doen geloven.
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:43 schreef X-Ray het volgende:
Hij schrijft een verhaal puur gebaseerd op suggesties en eigen onzin.
quote:Nou nee.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:01 schreef MuMu het volgende:[..]
Ja gedeeltelijk, maar niet alles hoor. Goed uitkijken wat je schrijft, het is veel genuanceerder dan jij wilt doen geloven.
Vooral 'waren de goden kosmonauten' doet het goed op de gemiddelde verjaardag.
quote:Ha ha , ja hoor, ik heb die site al vaak genoeg doorgelezen.
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:51 schreef PHETEP het volgende:(P.S.Ik heb jammer genoeg niet de mogelijkheid om te knippen&plakken om korte quotes te plaatsen, misschien dat MuMu of ParAlien dat voor me kunnen doen
)
Als je een type bent dat een levenshouding heeft van:"het is nou eenmaal zo" en "het zit mijn tijd wel uit, let's have fun while I live" dan kun je het beste nu meteen afhaken want het vereist toch wel een wat hoger bewustzijnsniveau.
Sommige mensen krijgen dat pas op latere leeftijd in hun leven; dat zij ineens dingen begrijpen die ze eerst niet konden vatten en als een oude pop in de hoek hebben geslingerd. Er gaat dan zogezegd een "wereld voor hen open" men gaat alles niet meer als zo vanzelfsprekend beschouwen, maar meer skeptisch, kritisch en onderzoekend....als een kind zegmaar!
Hier volgt een stukje waar men zichzelf mee kan testen. Gaat het je "boven de pet" dan ben je er gewoon nog niet aan toe. Begrijp je het stuk, dan kun je je er best verder in verdiepen.
"From the moment our senses first register the presence of our parents we are being shown the way that life apparently is. Through no fault of ours or theirs, our parents begin the programming process as their views of life, shaped by their education, employment and the media are imposed on us. Formal education through schools, colleges and universities continues the systematic indoctrination where the 'correct' views and interpretations of science, history and society result in exam passes and the ability to 'get on' in life. Alternative views and the rejection of establishment education lead to supposedly lesser jobs and a struggle against economic poverty. Our entire understanding of the world and current affairs is filtered through the mass media, interpreted by journalists and so-called experts.Their views become our views simply because we are not offered any alternatives.
To overcome daily problems within society we turn to elected representatives of our community.We give our decision-making abilities to these few people who are increasingly remote, as local council power is removed to national government and ever more to Europe".
quote:De gemiddelde Verjaardag van ouden van dagen moeten dat dan wel zijn, ha ha ha!
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:02 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nou nee.
Het is leuk leesvoer, maar er is bijna niets van onderbouwd en serieus te nemen.Vooral 'waren de goden kosmonauten' doet het goed op de gemiddelde verjaardag.
Von Däniken is natuurlijk hopeloos ouderwets, met een schrijfstijl die me doet denken aan Henk van der Meyden.
Als ik hem mag inmetselen, dan wordt ik misschien bevorderd
tot 33e-graads meester in de loge van Politiek Den Haag.
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:46 schreef MuMu het volgende:
(waarschijnlijk is de Paus zelfs nog hoger in rangorde. Sommigen gaan door tot wel 97 graden!!)
Waar staan de graden voor?
http://www.homeusers.prestel.co.uk/church/oosj/osj.htm
Wat is nu het verschil tussen: Vrijmetselaars, Ridders en Vaticaan ?
Ik zag net trouwens een interessante site:
http://www.dewaarheid.nu/index.htm
Alleen heel vreemd dat de ware toedracht van 9/11 "te bescheiden" wordt weergegeven.
quote:Ridder van Malta is een graad/initiatie-titel in de Vrijmetselarij, net als Rozenkruizer bijv.
Op vrijdag 25 oktober 2002 18:16 schreef M.ALTA het volgende:
Als ik deze site zie:http://www.homeusers.prestel.co.uk/church/oosj/osj.htm
Wat is nu het verschil tussen: Vrijmetselaars, Ridders en Vaticaan?
De York-Rite Vrijmetselarij bestaat uit 10 initiatie graden waarvan Ridder van Malta de 9e graad is!
Bedankt, dit is goud ! Al die symbolen kan ik nu beter plaatsen in de verbinding met multinationals, godsdiensten, adel, landen, personen.
v.b. CIA-NAVO-kruis
quote:Ik zie dat er een foto van een oud Soemerisch beeld staat afgedrukt, "Sumerian Snake Goddess with child", dat ding lijkt wel erg op de hedendaagse beschrijvingen van hoe een Reptilian eruit ziet, zal me niks verbazen als het een afbeelding is van een Anunaki vrouw met kind !
Op zaterdag 26 oktober 2002 18:55 schreef Anemoon het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik deze linkverwijzing het beste neer kan zetten,
maar dit lijkt me toch wel het juiste topic. Daarnet vond ik deze site, ik denk
dat jullie hem nog niet kennen, het is erg interessant, vooral met betrekking tot
de ontstaansgeschiedenis van de VM en over de Merovingians en de Sumeriers etc.http://www.dagobertsrevenge.com/index.html?articles/elitism
quote:Klopt wel, denk ik
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:
Da's nou een onderwerp wat me mateloos boeit.Ik weet dat de Vrijmetselarij in de Egyptische oudheid is ontstaan, maar ik heb verschillende verhalen gehoord. Is er een Fokker die iets van de geschiedenis weet?
quote:Occulte groep aan de top; ontstaan mede ge-inspireerd door de gothische kathedralen (metselwerk) die hun kennis van de bouwkunst dus weer van de oudheid hadden.
Wat is een officiele defenitie van de Vrijmetselarij?
quote:Ja
Heeft de Vrijmetselarij een werkelijk mandaat?
quote:Diverse
Ik weet dat je moet worden geintroduceerd. Wat zijn de voorwaarden of
inwijdingsplechtigheden?
quote:In hun loge-gebouw; hun plechtigheden uitvoeren
Hoe waar en hoe komen ze bij elkaar en wat doen ze dan?
quote:meestal heel lang
Blijf je nu wel of niet een leven lang lid?
quote:Harry Truman, Winston Churchill, Josef Stalin, Mao, Ronald Reagan, Koning Willem 2, George Washington
quote:Zo geheim is het dus niet
En als het allemaal zo geheim is, hoe komt het dan dat er toch een aantal grote namen bekend zijn?
quote:Nou en ?
Ik weet dat mijn opa erbij zat maar ik vraag hem er nooit iets over, dat gun ik hem namelijk niet
quote:
Questions questions questions..!
quote:nix te vinden hiero....
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:09 schreef M.ALTA het volgende:
Die Mat Herben weet van wanten:http://www.uwnet.nl/~oldhag/matt.htm
Beetje flauw topic-kicken weer. Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |