abonnement Unibet Coolblue
pi_157422410
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:07 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Ik zie Maria als mijn moeder, dat zegt Jezus ook, hij zegt 'Daar is je moeder.' Hij zegt niet zie hier je moeder. De rol van een moeder is dat het haar kind opvoed, het voed haar kind, het leert haar kind dingen, ze begeleid haar kind ze beschermd haar kind. Een moeder is niet een optioneel iets. Maria heeft Jezus gevoed, Jezus beschermd en als Jezus haar koos als zijn moeder, hoe kunnen wij dan nee zeggen? En hoe kunnen wij haar dan niet bedanken? Door haar ja woord is Jezus naar ons gekomen, dat is toch prachtig? Alles wat Maria doet zal mij dichter bij God brengen, dat weet ik zeker! Maria zit daar naast God....

Maria is de moeder van Jezus, maar geen god. Katholieken bidden tot haar beeld, terwijl God zegt dat God alleen de enige hoorder is van gebed Ps 65: 1, 2.
Verder zegt Hij dat Hij alleen met geest en waarheid moet worden aanbeden Jo 4:24. Wat dus gelijk beelden uitsluit. Die beeldenaanbidding was de natie Israël ook noodlottig.

Edit
Kom op, Sneeuw-Leeuw. Wat heb je hierop te zeggen? Nou?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2015 12:38:20 ]
  maandag 9 november 2015 @ 12:44:38 #152
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157422829
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:23 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maria is de moeder van Jezus, maar geen god. Katholieken bidden tot haar beeld, terwijl God zegt dat God alleen de enige hoorder is van gebed Ps 65: 1, 2.
Verder zegt Hij dat Hij alleen met geest en waarheid moet worden aanbeden Jo 4:24. Wat dus gelijk beelden uitsluit. Die beeldenaanbidding was de natie Israël ook noodlottig.
Exodus 25:18-22 (Willibrord)
Maak ook twee kerubs*, in goud gedreven, aan de beide uiteinden van de dekplaat, [19] één kerub aan het ene uiteinde en één aan het andere, in reliëf. [20] De vleugels van de kerubs moeten naar boven uitgestrekt zijn, zodat zij het verzoendeksel bedekken. De kerubs moeten met hun gezicht naar elkaar toe gekeerd staan, hun gezicht moet op het verzoendeksel gericht zijn.Plaats het verzoendeksel bovenop de ark en leg in de ark de verbondsakte neer die Ik u geven zal. [22] Daar zal Ik naar u toe komen, boven het verzoendeksel; vanaf de plaats tussen de beide kerubs die op de ark met de verbondsakte staan zal Ik u alle opdrachten voor de Israëlieten meedelen.

(De tekst van jw.org, geen idee hoe jullie de vertaling noemen.)
En maak één cherub aan het ene uiteinde en één cherub aan het andere uiteinde.+ Op het deksel dient GIJ de cherubs te maken, aan de beide uiteinden ervan. 20 En de cherubs moeten hun twee vleugels naar boven uitgespreid houden, met hun vleugels het deksel beschuttend, terwijl hun gezichten naar elkaar toe gekeerd zijn.+ De gezichten van de cherubs dienen naar het deksel gekeerd te zijn. 21 En gij moet het deksel+ boven op de Ark leggen, en in de Ark zult gij de getuigenis leggen, die ik u zal geven. 22 En ik wil mij daar aan u vertonen en van boven het deksel, van tussen de twee cherubs die op de ark der getuigenis zijn, met u spreken,+ ja, [over] alles wat ik u voor de zonen van I̱sraël gebieden zal.

Een cherub was een engel. in deze context zie ik het als de engels kijken neer op de ark.

Dan komt dit terug in Ezechiël 41:17–20
en tot boven de ingang, zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde, was de hele muur in vlakken verdeeld. [18] Daarop waren afwisselend kerubs en palmen aangebracht. Elke kerub had twee gezichten: [19] een mensengezicht gekeerd naar de palm aan de ene kant, en het gezicht van een leeuw, gekeerd naar de palm aan de andere kant. Met deze afbeeldingen waren alle muren van de tempel versierd, [20] van de vloer tot boven de ingang.

Nu 21:8 - 9

en de HEER zei tegen hem: ‘Maak zelf een vuurspuwende slang en zet die op een paal. Iedereen die gebeten is en ernaar kijkt, zal in leven blijven.’ [9] Mozes maakte een bronzen slang en zette die op een paal. Ieder die door een slang was gebeten en zijn ogen op de bronzen slang richtte, bleef in leven.

Afijn, het probleem ontstaat pas wanneer je iets als God gaat vervangen dat doe ik niet. Ik zie heilige en ook afbeeldingen van heilige en ook Maria, als dingen waar je aan kunt vragen om voor mij, met God te praten, of voor mij te bidden. Ik vraag Maria of ze voor mij kan bidden en geef mijn intentie, Maria zal dat dit dan voorleggen aan God. Ze zal voor mij bidden, het is een beetje als ik een boodschapper stuur in mijn naam.
Liefde voor God
pi_157432730
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Exodus 25:18-22 (Willibrord)
Maak ook twee kerubs*, in goud gedreven, aan de beide uiteinden van de dekplaat, [19] één kerub aan het ene uiteinde en één aan het andere, in reliëf. [20] De vleugels van de kerubs moeten naar boven uitgestrekt zijn, zodat zij het verzoendeksel bedekken. De kerubs moeten met hun gezicht naar elkaar toe gekeerd staan, hun gezicht moet op het verzoendeksel gericht zijn.Plaats het verzoendeksel bovenop de ark en leg in de ark de verbondsakte neer die Ik u geven zal. [22] Daar zal Ik naar u toe komen, boven het verzoendeksel; vanaf de plaats tussen de beide kerubs die op de ark met de verbondsakte staan zal Ik u alle opdrachten voor de Israëlieten meedelen.

(De tekst van jw.org, geen idee hoe jullie de vertaling noemen.)
En maak één cherub aan het ene uiteinde en één cherub aan het andere uiteinde.+ Op het deksel dient GIJ de cherubs te maken, aan de beide uiteinden ervan. 20 En de cherubs moeten hun twee vleugels naar boven uitgespreid houden, met hun vleugels het deksel beschuttend, terwijl hun gezichten naar elkaar toe gekeerd zijn.+ De gezichten van de cherubs dienen naar het deksel gekeerd te zijn. 21 En gij moet het deksel+ boven op de Ark leggen, en in de Ark zult gij de getuigenis leggen, die ik u zal geven. 22 En ik wil mij daar aan u vertonen en van boven het deksel, van tussen de twee cherubs die op de ark der getuigenis zijn, met u spreken,+ ja, [over] alles wat ik u voor de zonen van I̱sraël gebieden zal.

Een cherub was een engel. in deze context zie ik het als de engels kijken neer op de ark.

Dan komt dit terug in Ezechiël 41:17–20
en tot boven de ingang, zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde, was de hele muur in vlakken verdeeld. [18] Daarop waren afwisselend kerubs en palmen aangebracht. Elke kerub had twee gezichten: [19] een mensengezicht gekeerd naar de palm aan de ene kant, en het gezicht van een leeuw, gekeerd naar de palm aan de andere kant. Met deze afbeeldingen waren alle muren van de tempel versierd, [20] van de vloer tot boven de ingang.

Nu 21:8 - 9

en de HEER zei tegen hem: ‘Maak zelf een vuurspuwende slang en zet die op een paal. Iedereen die gebeten is en ernaar kijkt, zal in leven blijven.’ [9] Mozes maakte een bronzen slang en zette die op een paal. Ieder die door een slang was gebeten en zijn ogen op de bronzen slang richtte, bleef in leven.

Afijn, het probleem ontstaat pas wanneer je iets als God gaat vervangen dat doe ik niet. Ik zie heilige en ook afbeeldingen van heilige en ook Maria, als dingen waar je aan kunt vragen om voor mij, met God te praten, of voor mij te bidden. Ik vraag Maria of ze voor mij kan bidden en geef mijn intentie, Maria zal dat dit dan voorleggen aan God. Ze zal voor mij bidden, het is een beetje als ik een boodschapper stuur in mijn naam.
Heb je al tig voorbeelden gestuurd dat het een valse religie is,het Vaticaan is zo satanisch als wat....en je kan zelf tegen God praten daar heb je Maria niet voor nodig hoor...

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/katholiek.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/paus-leugens.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/RKK_heidens.pdf



  maandag 9 november 2015 @ 23:03:06 #154
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157438551
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb je al tig voorbeelden gestuurd dat het een valse religie is,het Vaticaan is zo satanisch als wat....en je kan zelf tegen God praten daar heb je Maria niet voor nodig hoor...

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/katholiek.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/paus-leugens.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/RKK_heidens.pdf

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Grappig dat je mijn vorige argumenten negeert. En nu ingaat op argumenten die ik aan Hexx gaf, waarom ga je niet in op de argumenten die ik tegen jou gaf maar wel tegen die wat ik tegen Hexx geeft?

quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 12:07 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dan nu van biologie/psychologie naar theologie.

Het katholieke geloof vals? Waar baseer je dat op? En hier moeten we ons even afvragen wat jij bedoelt met vals... Er zit een verschil tussen vals in doctrine en theorie, en vals in de uitvoering. Ja ik geef toe sommige katholieke nemen hun aanbidding van de koningin van de hemel Maria wel erg ver. Maria is geen vervanging van God, maar ze is wel de moeder van God, de moeder van ons. Zoals Jezus dat aan het kruis zegt:

Johannes [26] Jezus zag zijn moeder, en bij haar de leerling van wie Hij hield. Toen zei Hij tegen zijn moeder: ‘Vrouw, daar is nu je zoon.’ [27] Vervolgens zei Hij tegen de leerling: ‘Daar is je moeder.’ Toen, van dat uur af, nam de leerling haar bij zich in huis op.

Ik zie Maria als mijn moeder, dat zegt Jezus ook, hij zegt 'Daar is je moeder.' Hij zegt niet zie hier je moeder. De rol van een moeder is dat het haar kind opvoed, het voed haar kind, het leert haar kind dingen, ze begeleid haar kind ze beschermd haar kind. Een moeder is niet een optioneel iets. Maria heeft Jezus gevoed, Jezus beschermd en als Jezus haar koos als zijn moeder, hoe kunnen wij dan nee zeggen? En hoe kunnen wij haar dan niet bedanken? Door haar ja woord is Jezus naar ons gekomen, dat is toch prachtig? Alles wat Maria doet zal mij dichter bij God brengen, dat weet ik zeker! Maria zit daar naast God....

En als je over de zondige natuur begint, juist we kunnen onszelf niet redden. Maar kijk naar de heilige die door het geloof heen zitten Franciscus van Assisi, die heel bekend is maar ook sint Rochus en de Heilige Rita, Theresia van Lisieux, Sint Maria Faustina Kowalska, deze mensen deden goeie dingen. Ze werden heilige. En nu kom ik ergens wat heel interessant is.

Betreft gered door geloof of door werken:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Bron: http://tinyurl.com/p2qpu2b

Verder heeft Mohammed de islam gecreëerd en ik zie niet in welke rol het Vaticaan hierin speelt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alberto_Rivera
Alberto Magno Romero Rivera (September 19, 1935 - June 20, 1997) was an anti-Catholic religious activist who was the source of many of the conspiracy theories about the Vatican espoused by fundamentalist Christian author Jack Chick.

Moet je zo iemand willen geloven?

http://shoebat.com/2014/02/04/catholic-church-invent-islam-2/

Now, Rivera says that he learned of Islam's Catholic inventors from one Cardinal Bea. But when we research the statement that Rivera attributes to Bea, all we find are books and articles, written by anti-Catholic polemics, and not one statement from anything ever written by Bea. Therefore, to simply conclude Rivera's quoting of Bea as factual, is both empty of scholarship and absent of any cognitive reasoning expected of the historian.

According to Rivera, Jesuits are responsible for the creation of communism, Islam, and Nazism, and causing the World Wars, recession, the Jonestown Massacre, and the assassinations of Abraham Lincoln and John F. Kennedy (a Catholic); he further claims that the Catholic Church wants to spread homosexuality and abortion, that the Charismatic Movement is a front for the Catholic Church, that the Popes are antichrists, and that the Catholic Church is the Whore of Babylon.[4] He has also claimed that the Jesuits were the masterminds behind the Medieval Inquisition in the 13th century.[5] The Jesuits were in fact founded in 1534.[6]

Sorry maar dit is gewoon totaal incoherent. Hier kan ik niks mee.
Dit is wat ik je schreef, en dit negeer je. Sorry maar als jij valse bronnen aanhaalt met de geloofwaardigheid van de gemiddelde persoon die in het zonnetje wordt gezet bij het programma opgelicht? Dan kan ik je niet serieus nemen verder omdat je van filmpjes houdt...


Jak:23-25
quote:
[23] Zo ging het woord van de Schrift in vervulling, dat luidt: Abraham geloofde God en het werd hem als gerechtigheid aangerekend; en hij werd Gods vriend genoemd. [24] Het is duidelijk dat een mens door daden wordt gerechtvaardigd en niet alleen door geloof.
[25] Werd ook de hoer Rachab niet gerechtvaardigd vanwege haar daden, omdat zij de spionnen in haar huis opnam en langs een andere weg liet vertrekken? [26] Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is het geloof dood zonder de daad.
Oh je noemt de katholieke kerk de hoer van babylon.

quote:
[25] Werd ook de hoer Rachab niet gerechtvaardigd vanwege haar daden, omdat zij de spionnen in haar huis opnam en langs een andere weg liet vertrekken? [26] Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is het geloof dood zonder de daad
Oh ja zij werd gerechtvaardigd door haar daden hmmm..... Ik neem aan dat de bijbel hier liegt? Of?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sneeuw-Leeuw op 09-11-2015 23:35:07 ]
Liefde voor God
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:45:54 #155
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157443949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Geeft niet, maar ik ben lid van de hervormde gemeente in mijn dorp, die op zich zelf dan weer uit 4 wijken bestaat met elk een eigen dominee.

Voor zeker wil Jezus dat iedereen gered wordt.
Maar hij zet de mensen wel voor het blok dat ze dan voor hem moeten kiezen.
Dus Jezus volgen en jezelf verlochenen zoals ook in de bijbel staat.
maar ja het is aan de mens zelf om voor Jezus te kiezen en als ze dat niet doen zijn de consequenties ook voor hun.
Als het einde nabij is kunnen diegene bijvoorbeeld hier op het forum die niet geloven niet zeggen van hoe hadden wij nu kunnen weten dat.... want er zijn hier genoeg topics gemaakt die ze op de woorden van de bijbel heeft gewezen.
Dus ze zouden nooit kunnen ontkennen dat er een mogelijkheid voor hen was tot redding.


Als je het niet erg vind, wilde het Jehova topic niet kapen.

Wat ik interessant vind en ik hoop dat we hier over kunnen praten. En dit gaat even filosofisch zijn.

Als Jezus de zoon van God is, en hij wordt geofferd, is dat toch het teken van ultieme liefde? Als ik me voor mijn moeder zou opofferen, zou dat uit liefde zijn maar dan gericht op één persoon. Jezus sterft voor iedereen die leeft en nog moet leven, jij en ik waren er nog niet in die tijd. Even buiten beschouwing gelaten dat jij misschien in predestinatie geloofd?

Maar goed waar ik heen wil Jezus offerde zich voor de mensen, en niet alleen voor de joden. Dus de zoon van God heeft zich al eens gegeven voor heidenen. Nu denk ik als mensen gewoon goed zijn en misschien niet geloven zou God het ze aanrekenen? Hij gaf iedereen een kans met Jezus, zou hij iemand die een goed mens was en niet geloofde nog een kans geven?

Nu kan ik niet voor God spreken, maar ik denk als hij zichzelf offerde voor iedereen dan is zijn liefde toch wel heel erg groot. Ik wil ook niet zeggen dat mensen niet meer hoeven te geloven, omdat God vergeeft je toch wel, waar ik in geloof is dat God rechtvaardig is, en hij zal misschien eens een niet gelovige tegenkomen die rechtvaardig was, zou deze naar de hel gaan?

We kunnen niet voor God spreken maar wel filosoferen, zou je daar over willen filosoferen of zeg je nee?
Liefde voor God
pi_157446380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:45 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Als je het niet erg vind, wilde het Jehova topic niet kapen.

Wat ik interessant vind en ik hoop dat we hier over kunnen praten. En dit gaat even filosofisch zijn.

Als Jezus de zoon van God is, en hij wordt geofferd, is dat toch het teken van ultieme liefde? Als ik me voor mijn moeder zou opofferen, zou dat uit liefde zijn maar dan gericht op één persoon. Jezus sterft voor iedereen die leeft en nog moet leven, jij en ik waren er nog niet in die tijd. Even buiten beschouwing gelaten dat jij misschien in predestinatie geloofd?

Maar goed waar ik heen wil Jezus offerde zich voor de mensen, en niet alleen voor de joden. Dus de zoon van God heeft zich al eens gegeven voor heidenen. Nu denk ik als mensen gewoon goed zijn en misschien niet geloven zou God het ze aanrekenen? Hij gaf iedereen een kans met Jezus, zou hij iemand die een goed mens was en niet geloofde nog een kans geven?

Nu kan ik niet voor God spreken, maar ik denk als hij zichzelf offerde voor iedereen dan is zijn liefde toch wel heel erg groot. Ik wil ook niet zeggen dat mensen niet meer hoeven te geloven, omdat God vergeeft je toch wel, waar ik in geloof is dat God rechtvaardig is, en hij zal misschien eens een niet gelovige tegenkomen die rechtvaardig was, zou deze naar de hel gaan?

We kunnen niet voor God spreken maar wel filosoferen, zou je daar over willen filosoferen of zeg je nee?
Maar blijft dan niet de vraag aan zo iemand die gewoon "normaal" leeft waarom hij dan niet ook voor Jezus kiest, dat zou dan toch in theorie maar een kleine stap zijn?

En daarbij heeft Jezus gezegt niemand komt tot de vander dan door mij alleen.
Dus dat betekent dat door alleen maar goed te leven je niet in de hemel zou kunnen komen.

Jezus heeft niet gezegt: als je maar goed leeft zul je behouden blijven.
Het is wel zo dat je door het geloof goede werken gaat doen ter eer van God, niet om behouden te blijven, dat kan alleen door geloof in Jezus.

hierover filosoferen/ nadenken is wel leuk natuurlijk :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:12:07 #157
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157451510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar blijft dan niet de vraag aan zo iemand die gewoon "normaal" leeft waarom hij dan niet ook voor Jezus kiest, dat zou dan toch in theorie maar een kleine stap zijn?

En daarbij heeft Jezus gezegt niemand komt tot de vander dan door mij alleen.
Dus dat betekent dat door alleen maar goed te leven je niet in de hemel zou kunnen komen.

Jezus heeft niet gezegt: als je maar goed leeft zul je behouden blijven.
Het is wel zo dat je door het geloof goede werken gaat doen ter eer van God, niet om behouden te blijven, dat kan alleen door geloof in Jezus.

hierover filosoferen/ nadenken is wel leuk natuurlijk :)
Hmm we moeten denk ik even filosoferen over het volgende:
Als iemand goed leeft, dat wil zeggen niet zonder zonden, maar stel hij zondigt maar hij doet wel her en der goeie dingen. En is derhalve een gerespecteerd en goed mens.

Als zo iemand niet geloofd, verliest hij dan waarde in zijn goedheid omdat hij niet in God geloofd? Ik zou zeggen dat hij nog steeds een goed mens is, maar alleen is hij zonder God, ik ga er wel vanuit dat God van hem houdt. Als God nog steeds van hem houdt, zou God hem een kans geven, ik zeg niet dat het antwoord hierop ja of nee is, maar ik acht het wel mogelijk.

Bijvoorbeeld, als iemand zich op zijn sterfbed opeens roept om een priester/dominee en zich wil bekeren en hij sterft een uur later, dan heeft hij misschien een uur lang aan geloof gedaan? Zou zo iemand door God gered worden?

Betreft goeie werken het wil bij Doedelzak er niet in.

https://en.wikipedia.org/(...)ine_of_Justification

Dus dat even uit de weg ruimen. Als ik zeg dat je geloof nodig hebt maar ook werken, bedoel ik dat intellectueel geloof niet goed genoeg is. Je moet je hart ook openzetten. Jij geloofd meen ik dat als je geloofd, je gered bent. Maar in jullie kerk betekend geloven dat je je hart al open hebt gezet. Dus we drukken ons anders uit.

Meer hierover hier: http://www.catholiceducat(...)holicism-part-2.html

Maar goed je hoeft dat niet te lezen want wat ik heb neergezet met de wikipedia link is voldoende, denk ik.
Liefde voor God
pi_157470397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hmm we moeten denk ik even filosoferen over het volgende:
Als iemand goed leeft, dat wil zeggen niet zonder zonden, maar stel hij zondigt maar hij doet wel her en der goeie dingen. En is derhalve een gerespecteerd en goed mens.

Als zo iemand niet geloofd, verliest hij dan waarde in zijn goedheid omdat hij niet in God geloofd? Ik zou zeggen dat hij nog steeds een goed mens is, maar alleen is hij zonder God, ik ga er wel vanuit dat God van hem houdt. Als God nog steeds van hem houdt, zou God hem een kans geven, ik zeg niet dat het antwoord hierop ja of nee is, maar ik acht het wel mogelijk.

Bnd zich op zijn sterfbed opeens roept om een priester/dominee en zich wil bekeren en hij sterft een uur later, dan heeft hij misschien een uur lang aan geloof gedaan? Zou zo iemand door God gered worden?

Betreft goeie werken het wil bij Doedelzak er niet in.

https://en.wikipedia.org/(...)ine_of_Justification

Dus dat even uit de weg ruimen. Als ik zeg dat je geloof nodig hebt maar ook werken, bedoel ik dat intellectueel geloof niet goed genoeg is. Je moet je hart ook openzetten. Jij geloofd meen ik dat als je geloofd, je gered bent. Maar in jullie kerk betekend geloven dat je je hart al open hebt gezet. Dus we drukken ons anders uit.

Meer hierover hier: http://www.catholiceducat(...)holicism-part-2.html

Maar goed je hoeft dat niet te lezen want wat ik heb neergezet met de wikipedia link is voldoende, denk ik.
denk ik.
[/quote]
God houdt van alle mensen dat moet voorop worden gesteld, maar zou het dan niet een nutteloze daad van Jezus zijn geweest dat hij voor onze zonden is gestorven, als je ook in de hemel zou kunnen komen zonder in Hem te geloven?
Door Zijn genade kunnen wij in de hemel komen, je zult wel je zonden moeten belijden.
Want je weet dat er geen enkele zonde/ zondig mens bij God in de buurt kan komen?
Door het geloof in Jezus krijg je ook een nieuw lichaam, dus als je Jezus niet kent/ of in hem geloofd behoud men het zondige lichaam en kun je dus niet in de hemel komen is mijn redenatie.
De werken die je doet helpen je niet op een plek in de hemel.
maar als je geloofd en je doet goede werken dan doe je die om God te eren ga ik vanuit.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157499450
Precies wat ik zeg hoor Sneeuw-leeuw door goede werken kom je niet in de hemel dat is door de gratie van God door geloof en goede werken doe je wel als je gered bent,maar niet voor je redding maar om God te eren omdat je een nieuw mens bent geworden..en goede werken of geen goede werken gaat over je beloning die je kan verdienen of kwijtraken maar je redding kan je dus niet kwijtraken....en omdat we in Jezus dood voor de wet zijn en kunnen er niet meer door veroordeeld worden,we hebben wel berouw als we zondigen en biechten het op maar dat is voor onze relatie met God...als we iedere keer onze redding zouden verliezen zouden we Jezus iedere keer opnieuw aan het kruis moeten hangen.....

De apostel Paulus spreekt in Galaten 3:3 over deze kwestie: “Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest?" Als we door geloof worden gered, dan wordt onze verlossing ook door geloof in stand gehouden en verzekerd. We kunnen onze eigen redding niet verdienen. Daarom kunnen we de instandhouding ervan ook niet verdienen. God houdt onze verlossing in stand (Judas 1:24).

Als reactie op de beschuldiging dat het idee van Gods genade de zonde zou bevorderen, verkondigde de apostel Paulus het volgende: “Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?Eeuwige zekerheid is geen “vrijbrief” om te kunnen zondigen. In plaats daarvan is de zekerheid van de kennis van Gods liefde gegarandeerd aan mensen die op Christus vertrouwen. De kennis en het begrip van Gods ontzagwekkende geschenk van de redding bewerkstelligt het tegenovergestelde van een “vrijbrief” om te zondigen. Hoe zou iemand, die weet welke prijs Jezus Christus voor ons betaalde, door kunnen gaan met een zondig leven (Romeinen 6:15-23)

[ Bericht 2% gewijzigd door Doedelzak77 op 13-11-2015 17:16:30 ]
pi_157515610
Een entiteit die een goed mens veroordeelt en een kwaadwillend mens accepteert. En dat ga je dan aanbidden, wat een triestheid.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:14:46 #162
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157516633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:42 schreef Doedelzak77 het volgende:
Precies wat ik zeg hoor Sneeuw-leeuw door goede werken kom je niet in de hemel dat is door de gratie van God door geloof en goede werken doe je wel als je gered bent,maar niet voor je redding maar om God te eren omdat je een nieuw mens bent geworden..en goede werken of geen goede werken gaat over je beloning die je kan verdienen of kwijtraken maar je redding kan je dus niet kwijtraken....omdat niemand zich aan de wet kon houden want als je er 1 brak brak je ze allemaal en daardoor zou nooit iemand gered kunnen worden en daarom zijn we in Jezus dood voor de wet en kunnen er niet meer door veroordeeld worden,we hebben wel berouw als we zondigen en biechten het op maar dat is voor onze relatie met God...als we iedere keer onze redding zouden verliezen zouden we Jezus iedere keer opnieuw aan het kruis moeten hangen.....

De apostel Paulus spreekt in Galaten 3:3 over deze kwestie: “Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest?" Als we door geloof worden gered, dan wordt onze verlossing ook door geloof in stand gehouden en verzekerd. We kunnen onze eigen redding niet verdienen. Daarom kunnen we de instandhouding ervan ook niet verdienen. God houdt onze verlossing in stand (Judas 1:24).

Als reactie op de beschuldiging dat het idee van Gods genade de zonde zou bevorderen, verkondigde de apostel Paulus het volgende: “Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?Eeuwige zekerheid is geen “vrijbrief” om te kunnen zondigen. In plaats daarvan is de zekerheid van de kennis van Gods liefde gegarandeerd aan mensen die op Christus vertrouwen. De kennis en het begrip van Gods ontzagwekkende geschenk van de redding bewerkstelligt het tegenovergestelde van een “vrijbrief” om te zondigen. Hoe zou iemand, die weet welke prijs Jezus Christus voor ons betaalde, door kunnen gaan met een zondig leven (Romeinen 6:15-23)
volgens mij kan je wel je redding kwijtraken.
Mattheus 25:44

44 Dan zullen zij vragen: 'Maar Here, wanneer hebben wij dan gezien dat U honger had of dorst? Of dat U een vreemdeling was? Of dat U niets had om aan te trekken? Of dat U ziek was of in de gevangenis zat? Wanneer hebben wij U niet geholpen?'
45 Ik zal hun antwoorden: 'Toen u de minste van mijn broeders niet wilde helpen, wilde u Mij niet helpen.'
46 Die mensen gaan naar de eeuwige straf. Maar de goede en eerlijke mensen gaan naar het eeuwige leven."


Ze zeggen 'Here', het zijn dus gelovigen die ervan uitgingen dat ze gered waren.

Of dat stuk met 'ik heb u nooit gekend', tegen gelovigen.

En in openbaringen: 'dan zal ik uw naam niet wissen uit het boek van het leven'
het kan dus wel.

En wie gered is maar willens en wetens toch door zondigt, voor hem is er alleen nog het uitzicht van God's toorn.


Zijn er nog mensen bekend met openbaringen? Denken jullie dat we in de eindtijd leven met binnenkort de opname?
pi_157517129
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:14 schreef Manke het volgende:

[..]

volgens mij kan je wel je redding kwijtraken.
Mattheus 25:44

44 Dan zullen zij vragen: 'Maar Here, wanneer hebben wij dan gezien dat U honger had of dorst? Of dat U een vreemdeling was? Of dat U niets had om aan te trekken? Of dat U ziek was of in de gevangenis zat? Wanneer hebben wij U niet geholpen?'
45 Ik zal hun antwoorden: 'Toen u de minste van mijn broeders niet wilde helpen, wilde u Mij niet helpen.'
46 Die mensen gaan naar de eeuwige straf. Maar de goede en eerlijke mensen gaan naar het eeuwige leven."

Ze zeggen 'Here', het zijn dus gelovigen die ervan uitgingen dat ze gered waren.

Of dat stuk met 'ik heb u nooit gekend', tegen gelovigen.

En in openbaringen: 'dan zal ik uw naam niet wissen uit het boek van het leven'
het kan dus wel.

En wie gered is maar willens en wetens toch door zondigt, voor hem is er alleen nog het uitzicht van God's toorn.

Zijn er nog mensen bekend met openbaringen? Denken jullie dat we in de eindtijd leven met binnenkort de opname?
Nu lezen we dus in Hebreeën 6 over iemand die afvalt en die deel heeft gehad aan de Heilige Geest (vers 4). Dan is òf Gods Woord in Hebreeën in tegenspraak met Gods Woord in de brieven van de apostel der heidenen aan de Gemeente; òf dit gedeelte heeft géén betrekking op de Gemeente van Jezus Christus in de Gemeente-bedeling. Numeri 23 : 19 zegt: “God is geen man, dat Hij liegen zou, noch een mensenkind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?” De Heere liegt niet. De Heere spreekt Zichzelf niet tegen. Hieruit mag blijken dat Hebreeën niet gericht is aan de Gemeente van Jezus Christus! Maar aan de joden in de grote verdrukking.

Eerst zal de Gemeente van Jezus Christus worden opgenomen, vervolgens komt de Grote Verdrukking (periode van 7 jaar) over de aarde en zal de Heere aan het eind van deze periode ook de gelovigen uit deze periode verzamelen. In ieder geval komt Israël weer centraal te staan. In het boek Matthéüs wordt de Heere Jezus dan ook afgeschilderd als de ‘Koning der Joden’. Niet het Evangelie der Genade Gods voor de Gemeente staat in de Grote Verdrukking centraal, maar het Evangelie van het Koninkrijk (Matth. 24 : 14), zoals dat in deze Grote Verdrukking door de 144.000 Joodse getuigen over de hele wereld verkondigd zal worden!

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/en-toch-niet-gered.pdf
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:55:59 #164
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157517347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:44 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nu lezen we dus in Hebreeën 6 over iemand die afvalt en die deel heeft gehad aan de Heilige Geest (vers 4). Dan is òf Gods Woord in Hebreeën in tegenspraak met Gods Woord in de brieven van de apostel der heidenen aan de Gemeente; òf dit gedeelte heeft géén betrekking op de Gemeente van Jezus Christus in de Gemeente-bedeling. Numeri 23 : 19 zegt: “God is geen man, dat Hij liegen zou, noch een mensenkind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?” De Heere liegt niet. De Heere spreekt Zichzelf niet tegen. Hieruit mag blijken dat Hebreeën niet gericht is aan de Gemeente van Jezus Christus! Maar aan de joden in de grote verdrukking.

Eerst zal de Gemeente van Jezus Christus worden opgenomen, vervolgens komt de Grote Verdrukking (periode van 7 jaar) over de aarde en zal de Heere aan het eind van deze periode ook de gelovigen uit deze periode verzamelen. In ieder geval komt Israël weer centraal te staan. In het boek Matthéüs wordt de Heere Jezus dan ook afgeschilderd als de ‘Koning der Joden’. Niet het Evangelie der Genade Gods voor de Gemeente staat in de Grote Verdrukking centraal, maar het Evangelie van het Koninkrijk (Matth. 24 : 14), zoals dat in deze Grote Verdrukking door de 144.000 Joodse getuigen over de hele wereld verkondigd zal worden!

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/en-toch-niet-gered.pdf
En hoe weet je of je gered bent? Hoe weet jij het? De tegenargumenten gaan altijd over een ander.
Op meerdere plaatsen staat dat je gewoon moet geloven (beleiden dat Jezus de zoon is en geloven dat hij opgewekt is uit de dood), maar op andere plekken worden weer voorwaarden gesteld.

Ik geloof in het complete evangelie, maar betwijfel of ik gered ben, m'n leven is niet veranderd en ik ben nog niet gedoopt.

De verdrukking duurt 3,5 jaar, dan komt de opname en begint de grote verdrukking, zoals ik begrepen had. Ook christenen moeten eraan geloven was me verteld.

Die 144.000 bestaan uit 12.000 uit elke stam (12), maar bestaan die stammen nog wel?
pi_157517451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:28 schreef truthortruth het volgende:
Een entiteit die een goed mens veroordeelt en een kwaadwillend mens accepteert. En dat ga je dan aanbidden, wat een triestheid.
Ten eerste is er geen een mens die goed is zelfs Jezus zei wat noem je mij goed Er is er maar Eén die goed is, en dat is God....en wie zijn dan die kwaadwillende mensen die hij accepteert..?
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:04:53 #166
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157517498
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 20:25 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb je al tig voorbeelden gestuurd dat het een valse religie is,het Vaticaan is zo satanisch als wat....en je kan zelf tegen God praten daar heb je Maria niet voor nodig hoor...

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/katholiek.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/paus-leugens.pdf

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/RKK_heidens.pdf

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
een van hun argumenten om Maria te vereren is lukas 1:48 Omdat Hij de nederheid Zijner dienstmaagd heeft aangezien; want zie, van nu aan zullen mij zalig spreken al de geslachten.


Hoe zit het met de christenen in de afgelopen eeuwen die niet anders konden kiezen dan orthodox en katholiek?
Evangelisch en pinkster is volgens mij redelijk recent.
pi_157517508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ten eerste is er geen een mens die goed is zelfs Jezus zei wat noem je mij goed
Dus jezus was een straatmocro?
quote:
Er is er maar Eén die goed is, en dat is God....en wie zijn dan die kwaadwillende mensen die hij accepteert..?
De christenen natuurlijk.
Conscience do cost.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:07:53 #168
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157517567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus jezus was een straatmocro?

[..]

De christenen natuurlijk.
_O- straatmocro
nee, iedereen. Hij accepteert niet de christenen, iedereen die hij accepteert (en dat is iedereen die tot hem komt, zonder uitzondering) noemt zich christen.
pi_157517584
Dan zal ik een mental note maken om hem nooit te accepteren 8-)
Conscience do cost.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:15:01 #170
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157517711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:08 schreef ems. het volgende:
Dan zal ik een mental note maken om hem nooit te accepteren 8-)
dat zeg ik niet. Als hij jou accepteert, heb je een probleem, hij laat je nooit meer met rust :P
pi_157517722
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:15 schreef Manke het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. Als hij jou accepteert, heb je een probleem, hij laat je nooit meer met rust :P
In dat geval moet ik me misschien wat meer misdragen :P
Conscience do cost.
pi_157517766
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:55 schreef Manke het volgende:

[..]

En hoe weet je of je gered bent? Hoe weet jij het? De tegenargumenten gaan altijd over een ander.
Op meerdere plaatsen staat dat je gewoon moet geloven (beleiden dat Jezus de zoon is en geloven dat hij opgewekt is uit de dood), maar op andere plekken worden weer voorwaarden gesteld.

Ik geloof in het complete evangelie, maar betwijfel of ik gered ben, m'n leven is niet veranderd en ik ben nog niet gedoopt.

De verdrukking duurt 3,5 jaar, dan komt de opname en begint de grote verdrukking, zoals ik begrepen had. Ook christenen moeten eraan geloven was me verteld.

Die 144.000 bestaan uit 12.000 uit elke stam (12), maar bestaan die stammen nog wel?
Nee de opname van de gemeente is voor de grote verdrukking al en de grote verdrukking duurt 7 jaar eerst 3,5 zogenaamde vrede om mensen voor de gek te kunnen houden dat de antichrist de Messias is en de laatste 3,5 begint de ellende pas....en je kan weten of je Heilige Geest ontvangen hebt aan de vruchten van de Geest uit Galaten 5:22-23 de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing...” De vrucht van de Heilige Geest is het gevolg van de rol die de Heilige Geest in het leven van een Christen inneemt.De Bijbel maakt duidelijk dat iedereen de Heilige Geest ontvangt op het moment waarop hij of zij in Jezus Christus gelooft (Romeinen 8:9, 1 Korintiërs 12:13, Efeziërs 1:13-14). Een van de belangrijkste doelen van de komst van de Heilige Geest in het leven van een Christen is de verandering van dat leven.Mijn leven is wel erg veranderd ja....en de doop is ook belangrijk ja maar de Heilige Geest ontvang je dus al bij op het moment dat je voor Hem kiest dus dan zou je de vruchten wel moeten ervaren eigenlijk wat voor kerk ga je trouwens pinkster,evangelisch of iets anders...? en de bijbel zegt zelf dat ze er nog zijn ja,uit elke stam dus dat geloof ik ook....Nu is het wel zo dat men eerst geestelijk wordt wedergeboren.Maar daarna moet men zich in water laten dopen, prompt, overeenkomstig het gebod van onze Heer Jezus. Zie in het geval van Paulus:
En nu, waarom aarzelt u? Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen onder aanroeping van de Naam van de Heere” (Hand. 22:16).
Bekering en doop horen bij elkaar. Het ene is geestelijk, innerlijk, onzichtbaar - het andere fysisch, uiterlijk, zichtbaar. Ze horen bij elkaar zoals geest en lichaam.
pi_157517793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus jezus was een straatmocro?

[..]

De christenen natuurlijk.
Spoor jij nog wel haha hoezo zijn christenen kwaadwillende...?
pi_157517845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Spoor jij nog wel haha
Jazeker, ik ben immers niet gelovig.
quote:
hoezo zijn christenen kwaadwillende...?
Oh, niet allemaal hoor. Maar de meeste wel. Die willen namelijk dat die hufterige god bestaat en gaan over lijken om hem maar tevreden te stellen 8-)
Conscience do cost.
pi_157517957
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Jazeker, ik ben immers niet gelovig.

[..]

Oh, niet allemaal hoor. Maar de meeste wel. Die willen namelijk dat die hufterige god bestaat en gaan over lijken om hem maar tevreden te stellen 8-)
Je kan wel zien dat je niks van de bijbel en God snapt anders had je zulke dingen niet gezegd natuurlijk het blijft een vrije keuze hoor je moet niet geloven het mag.....maar ik ken een hele andere God en natuurlijk bij het lezen van het oude testament had ik ook eerst van hoe kan God dit nou doen maar als je de reden erachter weet ga je snappen waarom het allemaal zo moest gaan....en de bijbel beschrijft ook het menselijke leven dat vanaf het begin al verrot was.De mens is slecht niet God maar dat snap je ook niet....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')