Oei, sommige slecht-luisterende (schoon)ouders maken het wel weer bond hoor ik al!
Mijn ouders hebben zelf hun laatste kindje pas 15 jaar terug gekregen, toen waren de maxicosi's al ingeburgerd

En ze waren in 'hun tijd' al een vreemde eend in de bijt, ze hielden er toen al hele andere ideeen op na dan veel andere ouders. Dus dat scheelt misschien, dat ze nu kunnen inzien dat wij ook weer dingen anders doen en zo.
Mijn schoonouders hebben nooit echt hun kleine kinderen veel meegemaakt, en die weten niet meer hoe het ging of was, dus die bemoeien zich ook nergens mee. Zou ze trouwens nooit durven laten oppassen, m'n schoonmoeder rent gillend weg als Nin gaat huilen omdat ze niet weet wat ze moet doen

L-E, ook al zo'n gekke bejaarde tegen gekomen dus... Die ouderen van tegenwoordig...

Wat een super mooie curve! Ik zou ook glimmen van trots!
Verder herken ik een beetje wat je schrijft over de nachten. Ik sluit me dus aan voor tips, want ik ben er ook nog niet over uit.
En wb een groter bed, wij willen een 3-persoons bouwen over een poosje, gewoon met 3 matrassen
http://kiind.nl/articles/600/Luieoudersslapensamen.htmlBecky, je meisjes

Kyara, je meisjes

Olf, wat fijn dat het al wat beter gaat met je meisje

Sola

Limone
Oja, dat eten als verwenmiddel herken ik ook, vooral van mijn eigen oma. Iemand hier geloof ik, die zei eens zo mooi dat ze liever had dat (schoon)ouders haar kindjes verwennen met liefde, dan met spullen of eten. Dat vond ik wel mooi gezegd, om eventueel tegen de desbetreffende opa/oma te zeggen!
Wat fijn dat je zelf nu echt weer een beetje de rust begint te voelen, dat jullie echt wennen samen en aan elkaar
Venco, wij hebben de box hier nog staan, en soms speelt ze er ook in. Er liggen andere speeltjes dan op het kleed, dus voor de afwisseling vindt ze het wel leuk om daar dan even te spelen. Ze is nu 7,5 maanden en het is geen noodzaak om hem te hebben staan. Onze box kun je de zijkant uithalen, dat willen we binnenkort doen, dan kan ze er zelf in en uit klimmen wanneer ze wil en hebben we een handig plekje om d'r speeltje neer te leggen.
Verder sluit ik me aan bij Tante_Soesa, huis kindproof en je kunt gewoon even weglopen om naar de toilet te gaan oid. We streven er hier naar dat alles wat in haar reikwijdte staat, ook door haar gepakt/aangeraakt/besabbelt mag worden. En we zijn ook niet zo moeilijk, alles waar we haar gewoon mee laten spelen, is dan ook gewoon 'normaal' en wordt niet zo'n must-have die ze eigenlijk 'niet mag'. Ze speelt hier dus ook met de afstandbediening en sabbelt op de iphone

En dan nog een leuke tip voor de komende feestdagen:
http://houseofjamie.com/taking-care-bibs met o.a.:
![slab-snow-white.jpg]()