abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133868089
Al lijkt me het wel prettig als V gaat lopen want hij wordt steeds zwaarder :+
pi_133868103
Voor mensen die dat interessant vinden, ik kreeg van meerder mensen (o.a. Kyara) de tip om "Mensenkinderen!" te lezen. Het is écht een heel leuk en interessant boek!

Voorbeeldje: je hebt drie ontwikkelingsschillen, de groene schil, de oranje en de rode. Als een kind iets onder de knie heeft, bijvoorbeeld twee blokjes op elkaar stapelen, dan is het stapelen van blokjes de groene schil. Als je hem uit wilt dagen doe je voor hoe je drie of vier blokjes op elkaar stapelt, en dan wordt het kind uitgedaagd (de oranje schil). Als je echter een enorme toren bouwt van 30 blokjes, dan wordt het kind ontmoedigd en zal hij weglopen bij de blokjes. Dat is de rode schil.
Wij hebben het nu elke dag wel een keer over de schil :')
Dan zegt mijn vriend "F, kleed je je even uit?" En dan zeg ik "NEEEEEE pas nou op! Rode schil alert!". :')
Oke, misschien niet het beste voorbeeld. Maar het is echt interessant. Ook met volgordes van leren, manieren waarop, etc. Echt tof.

Zo schijnen er ook kdv's te zijn met een wcpot midden in de klas. Want als je bekenden iets ziet doen, dan ben je sneller geneigd om het zelf ook te doen. Dat geldt ook voor kinderen. Vandaar dat ze om je supersaaie zwarte telefoon die uit staat te bemachtigen, toch ineens supersnel gaan kruipen!
pi_133868144
Klopt, dat is een erg interessant boek en het leest ook lekker weg.

Oooooh ik moet mijn telefoon op de vloer leggen :D Top, ga ik proberen. Misschien loopt die dan er zo heen. Zo achteloos opstaan en erheen lopen alsof hij het altijd al kon :+ 8-)
pi_133868147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:07 schreef Solagratia het volgende:
Bij peuter maakte we ons nooit zorgen over haar ontwikkeling als baby (liep met 13 maanden) allerlei andere dingen ontdekken we nu pas (nu we V hebben), dat dat niet helemaal klopte. Nu maken we ons wel zorgen over haar ontwikkeling. Het zegt dus ook niet alles of je kindje vroeg of laat loopt. Het zegt niet zoveel over de algehele ontwikkeling.
Hmm, ik kom niet helemaal lekker uit mijn woorden
Waar maak je je nu dan zorgen over? Of deel je dat liever niet?
pi_133868185
Sociaal emotioneel zijn er zorgen. Deze week beginnen de onderzoeken voor autisme.
pi_133868191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:12 schreef Solagratia het volgende:
Klopt, dat is een erg interessant boek en het leest ook lekker weg.

Oooooh ik moet mijn telefoon op de vloer leggen :D Top, ga ik proberen. Misschien loopt die dan er zo heen. Zo achteloos opstaan en erheen lopen alsof hij het altijd al kon :+ 8-)
Ik overdrijf niet, haha! Hij ging echt ineens kruipen volgens het boekje! Naar de iPad in dit geval :D

Sola, spannend. Hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen :*
pi_133868198
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Mijn motoriek is nog steeds wat onderontwikkeld. :+
Ik val of struikel nooit maar stoot mij wel altijd en ben dus vreselijk onhandig. Tijdje terug liep ik langs een box waar een beeldje op stond. Zonder enige bedoeling schoot mijn arm uit en lag het beeldje op de grond. :@
pi_133868206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet, haha! Hij ging echt ineens kruipen volgens het boekje! Naar de iPad in dit geval :D

Sola, spannend. Hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen :*
Wacht, F kroop?
pi_133868217
Oh jee Sola, gaat het niet goed met je peuter? Ook vast bijna-gefeliciteerd met je bijna-dreumes!

Loj, fijn dat de nachten wat beter gaan!

Senn in z'n wipstoel O+

Hier een regelrechte ruknacht. Huilen bij het slapen gaan om 22.30, toen om 0.30,4,00,6.30 en 8.00 wakker, huilen, drinken en huilen bij het wegleggen, dus een uurtje met haar zitten. Het zijn nog steeds die stomme krampjes, dus ik haal de Infacol weer van stal.

Over mijn motoriek kunnen we het beter niet hebben... Was een 31-weken baby, liep achter en da's altijd gebleven.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:16:21 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868224
Thnx voor de tip Suiker, ik ga m bestellen! Klinkt als een interessant boekje :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133868225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Solagratia het volgende:
Sociaal emotioneel zijn er zorgen. Deze week beginnen de onderzoeken voor autisme.
Oh getver. Dat lijkt mij heel moeilijk. Sterkte/succes (weet niet of sterkte goed is en niet te overdreven :@ ).
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:17:50 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Solagratia het volgende:
Wat heftig... Wat merk je aan haar dan? Wat 'klopt' er niet?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133868287
Sola, vervelend! Sterkte met de onderzoeken en wat er al dan niet uitkomt.
pi_133868369
Wat heftig Sola, jeetje! Hoe voel je je daar verder onder?

Ik wil graag dit boek hebben, staan ook echt leuke dingen in!

Suiker, kan F. kruipen? Wtf!

Ik merk dat ik niet zo bezig ben met de ontwikkeling van Sticker. Ik probeer me buiten de vergelijkingsverhalen te houden, omdat ik geloof dat ieder kind zijn eigen tempo volgt en mijn gevoel me zegt dat hij een baby is die zich prima ontwikkelt. Dat vind ik veel waardevoller dan wat een andere baby al kan. :)
pi_133868377
Tnx :) Ik ben blij dat we nu gaan beginnen met de onderzoeken zodat we straks weer wat meer weten en weten hoe we haar het beste kunnen begeleiden/opvoeden.

Even de rest in een spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133868395
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:46 schreef vencodark het volgende:
Hilzillah, hoe oud is Senn eigenlijk? Zag jullie niet in de lijst staan, ben nieuwsgierig. :)
Van 19 augustus :) 3 maanden en een stukkie.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:26:55 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868402
Jeetje Sol, ik kan me voorstellen dat je dat zorgen geeft. Wat naar ook om je dochter zo te zien. Ik hoop dat er snel gestart kan worden met een passende behandeling, want dit lijkt me idd heel heftig. Heel veel succes en sterkte idd :*.
pi_133868474
Sola, je wilt toch inderdaad veel liever dat je meisje lekker in haar vel zit! Hopelijk kunnen jullie zo een modus vinden om haar meer/anders te steunen. Totaal overbodig, maar hebben jullie al eens gekeken naar hoogsensitiviteit?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:30:33 #169
381212 Gulara
From the future
pi_133868476
Oh Sola wat zielig. ;(
En zwaar voor jullie. Lijkt me heel moeilijk als je ziet dat het niet goed gaat met je kind. :*
pi_133868545
Oh jeetje Sol, dat maakt de tests extra spannend. :*

Een kruipende F. Dus in de toekomst telefoon op de grond leggen. Ik weet alleen wel zeker dat met mijn lompheid ik er zelf op ga staan :') (vallen struikelen dingen omgooien zijn bijna dagelijkse kost)

:* Voor je rotnacht Cwen. Krampjes zijn kut! }:|
pi_133868583
Het scheelt wel dat ze hier thuis, als ze relax is, echt een heel erg leuk en grappig kind is. Zo bijdehand en inventief. We moeten ook erg vaak om haar lachen. Met haar eigenaardigheden die ook zo vertederend zijn. Maar tegelijkertijd breekt mijn hart ook gewoon vaak als je merkt dat ze ergens heel bang voor is, iets wat leuk zou moeten zijn.

Cwen, daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar in veel herken ik haar ook niet.
pi_133868687
Sola, wat naar zeg, je kindje niet onbezorgd gelukkig zien. Sterkte ermee, hopelijk krijgen jullie een uitslag waar jullie iets mee kunnen.

Willen jullie even meedenken? Mijn baby slaapt niet door, dat weten we inmiddels wel :+ Hoeft ook niet, is prima. Maar hij wordt de laatste maand ofzo zowat elke anderhalf uur wakker in de nacht. Eerst dacht ik, hij is aan het regelen. Toen dacht ik een sprongetje (maar daar geloof ik niet in, dus iieeeeehhh watzegiknu!), toen dacht ik, zal wel gewoon mamahonger zijn, maar het duurt nu zo lang dat ik het ook niet meer weet. Het was altijd voeden en weer inslapen, maar dat gaat steeds lastiger.

Herkenbaar? Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat we voor hem kunnen doen? Overdag slaapt hij echt prima. Of is het gewoon een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaase :(
pi_133868752
Anyway, ik had nog niet *O* voor een kruipende F. De Ipad heeft gewerkt :D

En Cwen had een krampjesnacht. Vervelend zeg! hopelijk vannacht een betere nacht.

Oei LE, elke 1,5 uur is wel heel pittig. Ik ga altijd uit van een fase, zodat het ook weer overgaat. Maar heeft hij het niet koud o.i.d? Of komt er tocht in zijn bedje ofzo? Van die kleine dingen die ineens ervoor zorgen dat je kind steeds wakker wordt.
pi_133868795
Hij ligt bij ons in bed 's nachts, heel soms in de cosleeper maar hij vindt bij ons toch fijner. In pyjama en slaapzak, dus kou denk ik niet. Terwijl ik dit tik vraag ik me af of wij niet de reden zijn dat hij zo vaak wakker is. Want overdag slaapt hij prima..
pi_133868820
Ellendig Sola. Ik hoop echt dat, als ze autisme heeft, hier heel goed en fijn mee geholpen kan worden. :)

Btw, hoelang gebruiken jullie allemaal een box? Wij hebben er nu geen omdat we dit in het appartement niet kwijt kunnen. Nu gaan we over een maand dus verhuizen dus kan de box komen maar...vanwege de verhuizing hebben we elke stuiver nodig. Hebben zelfs al geld moeten lenen. :@
Dus eigenlijk willen we de box nog langer uitstellen maar aangezien A nu al 7 maanden is weet ik niet of het echt zinvol is die box te halen nu. Daarbij hebben mijn schoonouders ook nog een box die nog steeds onopgebouwd op zolder staat.
Is een box echt noodzakelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')