er rijden er genoeg.quote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
133 exemplarenquote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Nou, wel. Alleen al 100 bij Arriva.quote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
Die lui in het OCCR worden wel steeds creatiever zegquote:Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen?twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Trein opheffen in Den Bosch en een extra trein laten rijden in het oorspronkelijke pad.quote:Op maandag 2 december 2013 22:18 schreef b2py het volgende:
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen?twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Tofness.quote:Op maandag 2 december 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
interessant wat ze in Zwolle doen. In plaats van de trapopgangen met drilboren uit te hakken gebruiken ze een machientje uit de steenhouwerij
http://www.prorail.nl/nieuws/ijslandse-stenensplijter-in-zwolle
Een Scandinavische vondst weer he ... klein gaatje ... en dan iets erin wat uitzet ... nou ja ... laat maarquote:
Perfect zou je zeggen, maar het is mijn vriend die de email ontvangt en ik krijg niets.quote:U krijgt een jaar lang korting op uw Weekend Vrij abonnement!
Beste,
Uw Weekend Vrij abonnement wordt binnenkort verlengd. U krijgt daar uiteraard eerst bericht over. Wij willen u echter nu alvast laten weten dat u komend jaar extra voordelig reist met Weekend Vrij!
Heeft u een 2e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar geen ¤ 40 maar slechts ¤ 29 per maand.
Heeft u een 1e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar in plaats van ¤ 65 slechts ¤ 45 per maand.
Tijdelijke prijsverlaging
Het Weekend Vrij abonnement is tijdelijk in prijs verlaagd. Dat geldt niet alleen voor nieuwe abonnementhouders, ook u als vaste klant willen we daarvan laten profiteren.
U hoeft niets te doen
We verlengen uw abonnement automatisch met de prijs van ¤ 29 (2e klas) of ¤ 45 (1e klas) per maand. U hoeft dus niets meer te doen! Uw abonnement blijft vanaf de verlengdatum maandelijks opzegbaar.
Heeft u nog vragen?
Onze medewerkers staan u graag te woord via 0900- 20 21 163 (¤ 0,10 p.m.), van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Heel veel reisplezier gewenst!
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Stockholm 3.quote:Op maandag 2 december 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR![]()
![]()
![]()
![]()
Nou heb ik 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?
Australian Bar is beter.quote:Op maandag 2 december 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er.
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]quote:Op maandag 2 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.
edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.quote:Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |