abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 21:24:45 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133857306
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
er rijden er genoeg.

Ze rijden op de diesellijnen rond Leeuwarden, Groningen, tussen Apeldoorn-Zutphen-Winterswijk-Doetinchem-Arnhem-Tiel, tussen Nijmegen en Roermond. De elektrische variant rijdt tussen Zwolle en Emmen, Dordrecht - Gorinchem-Geldermalsen en tussen Maastricht Randwyck-Heerlen-Kerkrade
en nog een los stelletje tussen Amersfoort en Ede-Wageningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133857314
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
133 exemplaren ;)
pi_133857449
Nou ja, da`s toch werk, doen ze goed.
  maandag 2 december 2013 @ 21:45:44 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133858367
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
Nou, wel. Alleen al 100 bij Arriva.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133858537
NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53 CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
:')
  maandag 2 december 2013 @ 22:02:33 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133859204
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53 CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
:')
Die lui in het OCCR worden wel steeds creatiever zeg :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 22:08:58 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133859475
interessant wat ze in Zwolle doen. In plaats van de trapopgangen met drilboren uit te hakken gebruiken ze een machientje uit de steenhouwerij
http://www.prorail.nl/nieuws/ijslandse-stenensplijter-in-zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133859914
NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11 Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen? :s)
  maandag 2 december 2013 @ 22:20:22 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133860019
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:18 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11 Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen? :s)
Trein opheffen in Den Bosch en een extra trein laten rijden in het oorspronkelijke pad.
  maandag 2 december 2013 @ 22:36:16 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133860761
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
interessant wat ze in Zwolle doen. In plaats van de trapopgangen met drilboren uit te hakken gebruiken ze een machientje uit de steenhouwerij
http://www.prorail.nl/nieuws/ijslandse-stenensplijter-in-zwolle
Tofness.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 december 2013 @ 22:42:11 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133861010
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tofness.
Een Scandinavische vondst weer he ... klein gaatje ... en dan iets erin wat uitzet ... nou ja ... laat maar :@
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133861320
Meh. Stom gezeik met Weekend Vrij abonnementen.

In November 2012 kwam er een kortingsactie om Weekend Vrij te kopen met korting, voor 25 euro p/m in plaats van 40 p/m.

Heb je vlak daarvoor Weekend Vrij gekocht, heb je pech gehad - Je kan niet meedoen met deze actie.
Vervolgens sturen ze in Oktober 2013 een email, waarin ze dit schrijven;

quote:
U krijgt een jaar lang korting op uw Weekend Vrij abonnement!

Beste,

Uw Weekend Vrij abonnement wordt binnenkort verlengd. U krijgt daar uiteraard eerst bericht over. Wij willen u echter nu alvast laten weten dat u komend jaar extra voordelig reist met Weekend Vrij!

Heeft u een 2e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar geen ¤ 40 maar slechts ¤ 29 per maand.

Heeft u een 1e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar in plaats van ¤ 65 slechts ¤ 45 per maand.

Tijdelijke prijsverlaging
Het Weekend Vrij abonnement is tijdelijk in prijs verlaagd. Dat geldt niet alleen voor nieuwe abonnementhouders, ook u als vaste klant willen we daarvan laten profiteren.

U hoeft niets te doen
We verlengen uw abonnement automatisch met de prijs van ¤ 29 (2e klas) of ¤ 45 (1e klas) per maand. U hoeft dus niets meer te doen! Uw abonnement blijft vanaf de verlengdatum maandelijks opzegbaar.

Heeft u nog vragen?
Onze medewerkers staan u graag te woord via 0900- 20 21 163 (¤ 0,10 p.m.), van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Heel veel reisplezier gewenst!

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Perfect zou je zeggen, maar het is mijn vriend die de email ontvangt en ik krijg niets.
Contact opgenomen met NS, zeggen dat het alleen geldig is voor vaste klanten. Ehm ja, sinds November 2012 klant met Weekend Vrij en daarvoor enkele andere kaarten gehad. Hoezo vaste klanten?

Dit aangegeven bij NS, komen met de voorwaarde dat als je er gebruik van wil maken, je twee maanden geen Weekend Vrij mag hebben. Heeft eerder niet in de algemene voorwaarden gestaan, nu de actie online staat is deze aangepast.

Contact met iemand via twitter en een kennis die de klantenservice heeft gebeld. Persoon via twitter krijgt toezeggingen dat zijn abonnement wordt beëindigt en mee mag met de nieuwe actie periode.
Kennis krijgt via klantenservice te horen dat het eerst niet mogelijk is, maar dat ze zullen kijken voor een regeling. Geen idee of daar verder nog iets uit is gekomen.

Ik ben pissig op de manier waarop NS zo omgaat met klanten. Tuurlijk, korting is altijd meegenomen en zuinige hollander en alles - maar het mag echt wel wat vriendelijker. Zeker als je een email gaat versturen waarin je schrijft dat je vaste klanten wil laten profiteren.

Hop, opnieuw maar contact opnemen. Of de tip van Greavy toepassen.. Huidige abonnement stopzetten en een nieuwe aanvragen op een nieuwe ov kaart. Al ben ik daar wat huiverig voor..

/eindeklaagbericht
pi_133861472
Als je nu geen VDU hebt en je gaat één keer in de maand van Zwolle naar Amsterdam of Utrecht heb je het terugverdiend. Best goede deal eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 2 december 2013 @ 23:20:12 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133862702
VDU O+

Ook al heb ik 'm al een tijdje niet meer gebruikt, 40% korting tjidens de avondspits voor ¤ 60/jaar is en blijft een deal die te goed is om op te zeggen. Als NS het VDU echt beëindigt ("er zijn nu zoveel klanten overgestapt op de nieuwe abonnementen!") zien we weer wel verder.
pi_133862941
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR :'( :'( :'( :'( :'( Ik heb nu 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 23:25:17 ]
  maandag 2 december 2013 @ 23:25:34 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133862999
Ik ben in zowel Stockholm als Oslo geweest, Stockholm vond ik leuker dan Oslo. Van iemand anders hoorde ik weer dat hij Kopenhagen helemaal geweldig vond.

Ik zeg, doe beide 3 dagen :s)
  maandag 2 december 2013 @ 23:25:46 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133863013
3 dagen in Stockholm, any time :)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 2 december 2013 @ 23:26:23 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133863044
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR :'( :'( :'( :'( :'( Nou heb ik 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?
Stockholm 3.

Kopenhagen is 1 zet vanuit Utrecht of Amsterdam. Of Arnhem. Daar kom je veel makkelijker "nog weleens een keer". Beide steden doen niet veel voor elkaar onder op zich. KPH is gewoon iets bereikbaarder.

DeaDLocK2k weet vast nog wel wat leuke plekken in KPH.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133863204
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er. :D
pi_133863605
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er. :D
Australian Bar is beter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133863678
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem.
  maandag 2 december 2013 @ 23:42:15 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133863769
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.

edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
pi_133863954
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.

edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 2 december 2013 @ 23:49:54 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133864063
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.

Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'.

edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen...
pi_133864140
Ja, oh ik weerspreek ook niet dat er iets grondig fout gegaan is hoor, ik vond alleen dit gisteren over de beveiliging, ik was er ook nieuwsgierig naar. Wat er verder gebeurd is laat ik over aan het onderzoek van de Federal Something Something.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')