abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2013 @ 23:26:23 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133863044
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR :'( :'( :'( :'( :'( Nou heb ik 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?
Stockholm 3.

Kopenhagen is 1 zet vanuit Utrecht of Amsterdam. Of Arnhem. Daar kom je veel makkelijker "nog weleens een keer". Beide steden doen niet veel voor elkaar onder op zich. KPH is gewoon iets bereikbaarder.

DeaDLocK2k weet vast nog wel wat leuke plekken in KPH.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133863204
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er. :D
pi_133863605
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er. :D
Australian Bar is beter.
Bier.
pi_133863678
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem.
  maandag 2 december 2013 @ 23:42:15 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133863769
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.

edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
pi_133863954
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.

edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Bier.
  maandag 2 december 2013 @ 23:49:54 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133864063
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.

Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'.

edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen...
pi_133864140
Ja, oh ik weerspreek ook niet dat er iets grondig fout gegaan is hoor, ik vond alleen dit gisteren over de beveiliging, ik was er ook nieuwsgierig naar. Wat er verder gebeurd is laat ik over aan het onderzoek van de Federal Something Something.
Bier.
pi_133864248
Hartelijk dank voor het adviezen, het wordt dus 2 dagen Kopenhagen en 3 dagen Stockholm! :)
pi_133864400
Ik zou het omdraaien.
Bier.
pi_133864407
Een uur Stockholm en de rest Kopenhagen.
Bier.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:05:25 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133864543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een uur Stockholm en de rest Kopenhagen.
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133864573
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.
Hahahahahaha :D Is goed jochie.
Bier.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:10:27 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133864686
Ben jij ooit al eens in Stockholm geweest sowieso? Daar kun je je ook prima vermaken hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133864713
Oh dat geloof ik.
Bier.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:19:53 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133864921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dat geloof ik.
Is maar een uurtje of 5 vanuit KPH met de X2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:21:05 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133864944
Ik denk dat je Utrecht - KPH - Stockholm en terug wel tussen vrijdagavond en zondagochtend kunt halen. 3800 km in 36 uur. Da's toch niet heel slecht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:30:38 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133865141
denk dat komend weekend toch stiekem ook wel rond de 2000 km zal uitkomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133865193
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
denk dat komend weekend toch stiekem ook wel rond de 2000 km zal uitkomen.
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken? ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:45:25 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133865465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken? ;)
Het wordt idd een lange driehoek. CNL naar München heen op vrijdagavond, zaterdag München - Zürich via creatieve route, zaterdagavond CNL vanuit Zürich terug :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 december 2013 @ 01:16:51 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_133865925
vrijdag Deventer - varsseveld - Arnhem is 131 plus Arnhem - München (817) is samen een nette 948 _O_

Zaterdag Whatever Müchen - Zürich via mijn creatieve route is. Maar minimaal 300 km. Plus Zürich - Utrecht (866)

Zondag Utrecht - Deventer (79)

Zal wel rond de 2200 km uitkomen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133867046
Wel rekening mee houdend dat CNL en EN via Vl NL binnen komen dit weekend? ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:52:35 #240
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133867298
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:39 schreef GekkeHaan het volgende:
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem.
Er bleken delen van dat traject al sinds 2005 niet periodiek onderhouden te zijn geweest. Dat kan ook problemen opleveren qua veiligheid lijkt mij?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:12:07 #241
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133867455
Valleilijn is weer lekkere aan het knetteren vanochtend. Veel vertraging van minstens tien minuten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:15:42 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133868207
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.

Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'.

edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen...
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:26:23 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133868392
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...
Van de Wikipedia-pagina over ATC:

* Some high-volume passenger railroads such as Amtrak, Metro North and the Long Island Rail Road require the use of speed control on freight trains that run on all or part of their systems.
* After the Newark Bay Lift Bridge Disaster the state of New Jersey legislated use of speed control on all major passenger train operators within the State.
* While speed control is currently used on many passenger lines in the United States, in most cases it has been adopted voluntarily by the railroads that own the lines.

Duidelijker wordt het er in ieder geval niet op... :{

Op de pagina die jij linkt staat:
quote:
Both Metro-North and LIRR need to significantly modify their Advanced Civil Speed Enforcement Systems (ACSES II) which are based on Amtraks Alstom-developed ACSES solution to address operating complexities, such as close headways and reliability demands.

(...)

For Metro-North, implementation means installing the ACSES II system on 737 miles of track; LIRR will install the system on 440 track miles. The system will function as an overlay to an existing cab signal system with Automatic Speed Control and Automatic Train Control (ATC).
ACSES is een systeem dat gebruikt wordt door Amtrak's Acela Express. Er ligt dus wel iets van een beveiligingssysteem, maar of het voldoet? Het verhaal klinkt mij als een tweede Santiago de Compostela in de oren...
pi_133868502
Dit is dan weer jammer: het nieuwe perron in Eindhoven ligt aan spoor 34. Net niet het hoogste perronnummer van Nederland :N
pi_133868639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:12 schreef Fiorano het volgende:
Valleilijn is weer lekkere aan het knetteren vanochtend. Veel vertraging van minstens tien minuten.
Wees blij dat het maar 10 minuten zijn i.v.g.met waarmee je soms wordt geconfronteerd. (langer dan 10 minuten)
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:38:59 #246
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133868698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef Ireyon het volgende:
Dit is dan weer jammer: het nieuwe perron in Eindhoven ligt aan spoor 34. Net niet het hoogste perronnummer van Nederland :N
Precies onder 35, Nijmegen toch?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:44:05 #247
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133868809
Ik weet dat ik ergens nog een of twee hoge heb maar dit was de eerste die ik tegenkwam


waar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:45:11 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133868824
Duitsland :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')