Stockholm 3.quote:Op maandag 2 december 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR![]()
![]()
![]()
![]()
Nou heb ik 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?
Australian Bar is beter.quote:Op maandag 2 december 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er.
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]quote:Op maandag 2 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.
edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.quote:Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een uur Stockholm en de rest Kopenhagen.
Hahahahahahaquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.
Is maar een uurtje of 5 vanuit KPH met de X2quote:
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
denk dat komend weekend toch stiekem ook wel rond de 2000 km zal uitkomen.
Het wordt idd een lange driehoek. CNL naar München heen op vrijdagavond, zaterdag München - Zürich via creatieve route, zaterdagavond CNL vanuit Zürich terugquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken?
Er bleken delen van dat traject al sinds 2005 niet periodiek onderhouden te zijn geweest. Dat kan ook problemen opleveren qua veiligheid lijkt mij?quote:Op maandag 2 december 2013 23:39 schreef GekkeHaan het volgende:
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem.
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...quote:Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.
Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'.
edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen...
Van de Wikipedia-pagina over ATC:quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...
ACSES is een systeem dat gebruikt wordt door Amtrak's Acela Express. Er ligt dus wel iets van een beveiligingssysteem, maar of het voldoet? Het verhaal klinkt mij als een tweede Santiago de Compostela in de oren...quote:Both Metro-North and LIRR need to significantly modify their Advanced Civil Speed Enforcement Systems (ACSES II) which are based on Amtraks Alstom-developed ACSES solution to address operating complexities, such as close headways and reliability demands.
(...)
For Metro-North, implementation means installing the ACSES II system on 737 miles of track; LIRR will install the system on 440 track miles. The system will function as an overlay to an existing cab signal system with Automatic Speed Control and Automatic Train Control (ATC).
Wees blij dat het maar 10 minuten zijn i.v.g.met waarmee je soms wordt geconfronteerd. (langer dan 10 minuten)quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:12 schreef Fiorano het volgende:
Valleilijn is weer lekkere aan het knetteren vanochtend. Veel vertraging van minstens tien minuten.
Precies onder 35, Nijmegen toch?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef Ireyon het volgende:
Dit is dan weer jammer: het nieuwe perron in Eindhoven ligt aan spoor 34. Net niet het hoogste perronnummer van Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |