Vanmiddag een bezoekje gebracht aan de verbouwing van Den Haag Centraal. Enkele maanden geleden was al het laatst paneel op het dak gezet maar nog geen tijd of energie gehad om Den Haag te bereiken. Zo ook vanmiddag overigens, waar de snelste route vanaf Amsterdam-Zuid een sprinter was. En ondergetekende heeft een gruwelijke hekel aan sprinters. Anyways, tijd voor een fotoserie.
![ZHr22lw.jpg?1]()
Vanaf het busstation is te zien dat het gebouw nog niet af is. Als de wind verkeerd staat regent het in ieder geval naar binnen. In een heerlijk middagzonnetje zijn drie bouwvakkers bezig om het gebouw dat voor oplevering voorjaar 2014 staat af te maken.
![F2JBdiS.jpg?1]()
Vanaf het tramplatform is een mooi uitzicht op de prachtige constructie die gebruikt wordt er ondersteuning van deze glazen panelen, elk wegend rond de 650 kilogram.
![YAMee2P.jpg?1]()
Een stukje naar links onder ten opzichte van de vorige foto levert deze foto op. Hier komt oud & nieuw samen tegen de gevel van het oude Den Haag Centraal. Ik weet niet of dat nog gerenoveerd/gesloopt wordt, het leek er op dat er niks mee ging gebeuren. Gemiste kans in mijn ogen.
![TlTPZbm.jpg?1]()
Vanuit de stationshal beneden is pas goed zichtbaar hoe immens de hal lijkt door het vele lichtinval. Wat bij ondergetekende direct een vraag opriep, hoe zit dat tijdens de sneeuw. Dat isoleert nogal wat zonlicht en is het hier dan niet direct een donkere grauwe bende? De fotograaf volgde het bordje en liep een rondje om het oude gebouw heen.
![SsLjomV.jpg?1]()
Aan de zijde van het Anna van Buerenplein is deze foto gemaakt. De glazen zijwand is prachtig in het middagzonnetje en de gebouwen die aan het plein staan zijn goed zichtbaar. Al met al een prachtig plaatje gaat het worden.
![yBi5sNB.jpg?1]()
Als uitsmijter nog een foto van oud vs nieuw. Het lijkt bijna alsof de glazen sculptuur zo ertegenaan gelijmd is.
Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten.