abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2013 @ 10:57:10 #1
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133797187
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
EDIT:
Gloeiende topictitelnummer klopt niet. :(
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 1 december 2013 @ 11:13:04 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133797439
Lint 34 van Arriva rijdt hier
  zondag 1 december 2013 @ 12:59:51 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133800119
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 11:13 schreef greavy het volgende:
Lint 34 van Arriva rijdt hier
waar is hier? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:01:53 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133800182
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 12:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

waar is hier? 8)7
tussen Almelo en Mariënberg
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 december 2013 @ 13:04:12 #5
200192 Darkwing_Duck
pi_133800266
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tussen Almelo en Mariënberg
wat is daar de laatste tijd toch een heisa over, over dat lijntje... Of in die hoek..

Heb ik iets gemist?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:07:29 #6
Maffe Fries
pi_133800392
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 13:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

wat is daar de laatste tijd toch een heisa over, over dat lijntje... Of in die hoek..

Heb ik iets gemist?
dat lijntje gaat vanaf komende zondag over van connexxion (uitgevoerd door Syntus) naar Arriva. Er zal door Arriva een strakke 30 minuten dienstregeling worden gereden, maar daarvoor sneuvelt wel het o zo belangrijke station Geerdijk. Nu wordt er nog gekruist te Vroomshoop of Vriezenveen en straks blijft er maar een kruisingsstation over.
pi_133800513
Toch sneu voor al die 590 inwoners van Geerdijk
  zondag 1 december 2013 @ 13:10:53 #8
200192 Darkwing_Duck
pi_133800519
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat lijntje gaat vanaf komende zondag over van connexxion (uitgevoerd door Syntus) naar Arriva. Er zal door Arriva een strakke 30 minuten dienstregeling worden gereden, maar daarvoor sneuvelt wel het o zo belangrijke station Geerdijk. Nu wordt er nog gekruist te Vroomshoop of Vriezenveen en straks blijft er maar een kruisingsstation over.
Geerdijk... Dat gaat dan overgeslagen worden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:12:30 #9
Maffe Fries
pi_133800592
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 13:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Geerdijk... Dat gaat dan overgeslagen worden?
zeker. Het is jammer, want het is een station waar eigenlijk intercity's zouden moeten stoppen :P
  zondag 1 december 2013 @ 13:13:33 #10
200192 Darkwing_Duck
pi_133800627
Had die 30 minuten dienstregeling en geerdijk niet behouden kunnen blijven met materieel dat wat meer poussant is ofzo, ik noem maar wat....
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:17:18 #11
Maffe Fries
pi_133800761
Voor die paar reizigers per dag? Nee, daar is de aanschaf van nieuw materieel op dit moment te duur voor. Juist door een strakke dienstregeling en goede aansluitingen in Mariënberg kan het lijntje wel een boost krijgen, al moet je niet gaan verwachten dat de treinen er stamp en stamp vol zullen gaan zitten met het beperkte achterland dat er is.
  zondag 1 december 2013 @ 13:19:50 #12
200192 Darkwing_Duck
pi_133800870
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Voor die paar reizigers per dag? Nee, daar is de aanschaf van nieuw materieel op dit moment te duur voor. Juist door een strakke dienstregeling en goede aansluitingen in Mariënberg kan het lijntje wel een boost krijgen, al moet je niet gaan verwachten dat de treinen er stamp en stamp vol zullen gaan zitten met het beperkte achterland dat er is.
Hebben ze niet nog ergens een paar weense trammetjes staan ofzo...of ben ik nou heel erg naief? :P Die accelereerden als de brandweer , althans in Rotterdam!
  zondag 1 december 2013 @ 13:20:27 #13
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133800891
Geerdijk is in 2014 nog gewoon in gebruik.
pi_133801051
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Almelo - Marienberg is de duurste lijn van Nederland toch? Als in, moet het meeste geld worden bijgelegd. Heb wel eens voorbij zien komen dat voor elke euro die wordt uitgegeven 80 cent wordt bijgedragen door de overheid?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:27:24 #15
Maffe Fries
pi_133801115
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 13:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hebben ze niet nog ergens een paar weense trammetjes staan ofzo...of ben ik nou heel erg naief? :P Die accelereerden als de brandweer , althans in Rotterdam!
die lopen niet op diesel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:29:22 #16
Maffe Fries
pi_133801178
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:20 schreef ReisT het volgende:
Geerdijk is in 2014 nog gewoon in gebruik.
en ik maar denken dat het dit jaar al zo ver zou zijn ...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 december 2013 @ 13:34:02 #17
Maffe Fries
pi_133801362
krappe keertijd in Almelo van 3 minuten. Dat gaat gegarandeerd vertragingen opleveren
  zondag 1 december 2013 @ 13:38:27 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133801544
Geerdijk gaat dicht als de Lintjes door gaan rijden naar Hardenberg.
pi_133802147
quote:
12s.gif Op zondag 1 december 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker. Het is jammer, want het is een station waar eigenlijk intercity's zouden moeten stoppen :P
Kamervragen! Mastwijkisme zou hier hoogtij moeten vieren! Directe uurlijkse trienen van Geerdijk naar Parijs, Moskou, Kiev, Isfahan en Hoogeveen!
Bier.
  zondag 1 december 2013 @ 14:22:57 #20
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133803262
Een paar delen geleden vroeg iemand iets over een ongeluk bij onze Zuiderburen.

Voila!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133803679
Zeg, Darkwing_Duck, jij klaagt altijd (terecht) over de NS automaten en creditcards. Maar een stel vrienden van mij kwam afgelopen week ook van een koude kermis thuis bij de RER, alle vormen van Nederlandse creditcards werden geweigerd, en muntgeld slikten ze niet meer, loketten waren ook gesloten.

Je hebt het vast een keer verteld, maar hoe zat het ook alweer ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_133804155
Trein/metrodinggeval ontspoort in The Bronx (New York) en in de Hudson River beland. Tot zover zijn er 3 doden gemeld.

[ Bericht 15% gewijzigd door GekkeHaan op 01-12-2013 14:51:29 ]
pi_133804177
Vliegtuigen, treinen, alles valt maar in die rivier geloof ik.
  zondag 1 december 2013 @ 15:20:51 #24
200192 Darkwing_Duck
pi_133805748
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:35 schreef _serial_ het volgende:
Zeg, Darkwing_Duck, jij klaagt altijd (terecht) over de NS automaten en creditcards. Maar een stel vrienden van mij kwam afgelopen week ook van een koude kermis thuis bij de RER, alle vormen van Nederlandse creditcards werden geweigerd, en muntgeld slikten ze niet meer, loketten waren ook gesloten.

Je hebt het vast een keer verteld, maar hoe zat het ook alweer ?
Ik kan met mn nederlandse maestro pas gewoon nog een ticket halen en zelfs abbonementen kopen. Dus ik weet niet waar het fout gaat? Tuurlijk kan het zijn dat er iemand een boterham met pindakaas in die gleuven heeft gepropt, maar dan werkt mijn franse kaart ook niet...

Stelt dit antwoord je tevreden of wou je iets anders weten hoe het zat?
pi_133805790
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik kan met mn nederlandse maestro pas gewoon nog een ticket halen en zelfs abbonementen kopen. Dus ik weet niet waar het fout gaat? Tuurlijk kan het zijn dat er iemand een boterham met pindakaas in die gleuven heeft gepropt, maar dan werkt mijn franse kaart ook niet...

Stelt dit antwoord je tevreden of wou je iets anders weten hoe het zat?
Prima :) ik zal nog eens vragen waar het misgegaan is dan :) Thanks !
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')