abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2013 @ 12:17:31 #81
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_133798742
Een eigen vrije keus om ergens niet aan mee te werken en te laten weten aan die mensen noem ik niet naar hoor. Diezelfde keus afdwingen door gewapende kerels in blauw naar mensen toe te sturen namens jou is naar.
pi_133798743
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2013 12:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Je weet dat het protestantisme hier vlakbij ontstaan is? De Nederlandse cultuur is nog altijd doordesemd met de invloed van Calvijn (en zeker niet alleen op religieus gebied).
Protesantisme staat niet gelijk aan het gehele christendom :)

Als er een Nederlandse stroming binnen de islam zou ontstaan, is dat ook niet meteen een Nederlandse godsdienst en Geertje zal blijven roeptoeteren.
pi_133798797
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 12:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Of had je liever gehad dat ze de winkelier hadden uitgemaakt voor een verderfelijke heiden die zal branden in de hel en dat ze weigeren daar nog te komen zo lang hij niet inziet dat de Here Jezus de enige juiste weg is?
Dat hoeven ze niet te zeggen wat dat staat al de bijbel: niet-christenen zullen branden in de hel.

Zal mij verder een worst weten wat ze allemaal over andersdenkenden denken maar ik wil liever niet dat ze hun religie buitenshuis op de Nederlandse samenleving projecteren :)
pi_133799142
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:19 schreef Zienswijze het volgende:
Zal mij verder een worst weten wat ze allemaal over andersdenkenden denken maar ik wil liever niet dat ze hun religie buitenshuis op de Nederlandse samenleving projecteren :)
Tja. Jij wilt dit, zij willen dat, ik wil zus, mijn broer wil zo. We willen allemaal wel eens wat. Gelukkig mag dat hier. En gelukkig mag je nette brieven schrijven waarin je vertelt wat je vindt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2013 12:32:17 ]
  zondag 1 december 2013 @ 12:36:07 #85
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_133799261
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja. Jij wilt dit, zij willen dat, ik wil zus, mijn broer wil zo. We willen allemaal wel eens wat. Gelukkig mag dat hier. En gelukkig mag je nette brieven schrijven waarin je vertelt wat je vindt.
Een brief met "als je niet doet wat wij willen dan zou er wel eens wat gaan gebeuren" (wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen) is geen nette brief. Verre van zelfs. Ordinaire dreigbrief mbv bijbelteksten.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 december 2013 @ 12:42:32 #86
862 Arcee
Look closer
pi_133799479
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:36 schreef OEM het volgende:
Een brief met "als je niet doet wat wij willen dan zou er wel eens wat gaan gebeuren" (wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen) is geen nette brief. Verre van zelfs. Ordinaire dreigbrief mbv bijbelteksten.
Ja, dat is het Christendom. Oh wee als je niet dat of dat, want anders dan zal God...

Alles onder het motto van vrije wil uiteraard.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133799636
quote:

[..]

Een nette brief? Ik vind het een hoogst arrogante brief. Als je niet doet wat we zeggen dan krijg je een boycot. En god met een hoofdletter: net alsof hun godje uit het Midden-Oosten de enige echte god is ofzo. Lekker verdraagzaam weer uiteraard.

Maar goed, ze mogen inderdaad zeggen wat ze willen. Netjes vind ik het echter allerminst.
  zondag 1 december 2013 @ 12:47:06 #88
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_133799638
Volgende week staan ze gewoon weer bij de kassa met een tjokvolle wagen.
Say what?
pi_133800194
Nette brief waarin die mevrouw (denk ik) haar ongenoegen uit. Het wordt nergens naar of bedreigend. Dat moet toch kunnen?

Je ziet ergere dingen bij de klantenservice van Unilever.
pi_133800277
Mooi handschrift, belachelijke inhoud. Als ze zo graag zondag willen rusten moeten ze dat vooral doen.
Conscience do cost.
  zondag 1 december 2013 @ 13:04:30 #91
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133800280
quote:

[..]

Je zus willen is, ongeacht religie, sowieso een beetje ziek natuurlijk...

Ga je schamen! :(
pi_133800345
quote:

[..]

Dit.

Gelukkig zijn er nog een paar mensen die begrijpen hoe de wereld werkt.
pi_133800794
De meeste winkels gaan pas om 12:00u open op zondag. Dus niet zo zeuren.

Religieus is nooit serieus.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_133801436
Niet echt nieuwswaardig. Wel mooi handschrift. Wanneer is deze brief geschreven? Mag hopen niet op een zondag? Want anders heeft hij de heilige dag zelf overtreden (er mag namelijk niet geschreven worden op Gods rustdag)
pi_133801846
Waarom is dit nieuws? Vervuiling van NWS. :r
  zondag 1 december 2013 @ 13:56:41 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133802319
Deze mensen blijven netjes binnen de perken van de wet. Ze 'dreigen' alleen niet meer in winkels te kopen die op zondag open zijn, en dat is hun goed recht.
Heel anders dan anderen, die meteen met brandstichting of geweld dreigen.
The End Times are wild
  zondag 1 december 2013 @ 18:57:06 #97
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_133813897
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:09 schreef OEM het volgende:

[..]

"wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen"
Dat zijn ruime begrippen...maar geen moord of doodslag , maar gods toorn
There is only one religion
pi_133832062
quote:
3s.gif Op zondag 1 december 2013 10:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als de consument op zondag wil shoppen dan moeten winkels open kunnen zijn als ondernemers dat willen.
Wat een kutredenering. Alsof iedereen maar braaf naar de pijpen van elke consument moet dansen.

Aan de orde: het is een heel brave brief. En ik ben stevig agnost, maar helemaal geen voorstander van winkelen op zondag. Waar slaat dat nou op: haal je spullen op tijd in huis, dan kun je op zondag gewoon lekker thuis blijven.

En om meer op de brief zelf in te gaan: Heel nette brief, niks mis mee.
De auteur is verdrietig en het woord woedend in de TT is dus misplaatst.
En beledigend? Ach, ik hecht aan andere normen waarde.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 02-12-2013 02:30:59 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133832734
Ah, de briefschrijver woont vlakbij de C1000, die elke zondag van 12 tot 6 uur geopend is. De Aldi zit om de hoek.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
Waar slaat dat nou op: haal je spullen op tijd in huis, dan kun je op zondag gewoon lekker thuis blijven.
Geef mensen zelf de keuze om te bepalen wat ze op zondag doen. :{w
pi_133833620
De Hoogvliet blijft ook wel dicht op zondag. En op maandag, en dinsdag, en woensdag, en donderdag en vrijdag en ook op zaterdag. Die is al een paar maanden achtereen dicht zelfs. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')