Protesantisme staat niet gelijk aan het gehele christendomquote:Op zondag 1 december 2013 12:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Je weet dat het protestantisme hier vlakbij ontstaan is? De Nederlandse cultuur is nog altijd doordesemd met de invloed van Calvijn (en zeker niet alleen op religieus gebied).
Dat hoeven ze niet te zeggen wat dat staat al de bijbel: niet-christenen zullen branden in de hel.quote:Op zondag 1 december 2013 12:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Of had je liever gehad dat ze de winkelier hadden uitgemaakt voor een verderfelijke heiden die zal branden in de hel en dat ze weigeren daar nog te komen zo lang hij niet inziet dat de Here Jezus de enige juiste weg is?
Tja. Jij wilt dit, zij willen dat, ik wil zus, mijn broer wil zo. We willen allemaal wel eens wat. Gelukkig mag dat hier. En gelukkig mag je nette brieven schrijven waarin je vertelt wat je vindt.quote:Op zondag 1 december 2013 12:19 schreef Zienswijze het volgende:
Zal mij verder een worst weten wat ze allemaal over andersdenkenden denken maar ik wil liever niet dat ze hun religie buitenshuis op de Nederlandse samenleving projecteren
Een brief met "als je niet doet wat wij willen dan zou er wel eens wat gaan gebeuren" (wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen) is geen nette brief. Verre van zelfs. Ordinaire dreigbrief mbv bijbelteksten.quote:Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja. Jij wilt dit, zij willen dat, ik wil zus, mijn broer wil zo. We willen allemaal wel eens wat. Gelukkig mag dat hier. En gelukkig mag je nette brieven schrijven waarin je vertelt wat je vindt.
Ja, dat is het Christendom. Oh wee als je niet dat of dat, want anders dan zal God...quote:Op zondag 1 december 2013 12:36 schreef OEM het volgende:
Een brief met "als je niet doet wat wij willen dan zou er wel eens wat gaan gebeuren" (wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen) is geen nette brief. Verre van zelfs. Ordinaire dreigbrief mbv bijbelteksten.
Een nette brief? Ik vind het een hoogst arrogante brief. Als je niet doet wat we zeggen dan krijg je een boycot. En god met een hoofdletter: net alsof hun godje uit het Midden-Oosten de enige echte god is ofzo. Lekker verdraagzaam weer uiteraard.quote:Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja. Jij wilt dit, zij willen dat, ik wil zus, mijn broer wil zo. We willen allemaal wel eens wat. Gelukkig mag dat hier. En gelukkig mag je nette brieven schrijven waarin je vertelt wat je vindt.
Je zus willen is, ongeacht religie, sowieso een beetje ziek natuurlijk...quote:Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zijn ruime begrippen...maar geen moord of doodslag , maar gods toornquote:Op zondag 1 december 2013 12:09 schreef OEM het volgende:
[..]
"wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen"
Wat een kutredenering. Alsof iedereen maar braaf naar de pijpen van elke consument moet dansen.quote:Op zondag 1 december 2013 10:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als de consument op zondag wil shoppen dan moeten winkels open kunnen zijn als ondernemers dat willen.
Geef mensen zelf de keuze om te bepalen wat ze op zondag doen.quote:Op maandag 2 december 2013 02:07 schreef Kees22 het volgende:
Waar slaat dat nou op: haal je spullen op tijd in huis, dan kun je op zondag gewoon lekker thuis blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |