Om precies dezelfde redenen dat mensen nog vinyl gebruiken, het klinkt gewoon lekker warm, vers en knapperig. Om op te eten dusquote:Op zondag 1 december 2013 08:24 schreef Sannr_ het volgende:
In de auto was het ook super populair, het was dat of alleen radio (of niks). Platenspelers zag je in de jaren 60 nog wel eens, maar dat werkte technisch en qua maat vrij lastig. Pas toen de CD speler klein genoeg en met geheugen in te bouwen was werden die populair in de auto, wat nu dan weer langzaam verdrongen wordt door USB MP3 en in beperkte mate door streaming audio. Sommige auto's hebben al geen CD speler meer.
De opvolger DCC is helaas nooit echt aangeslagen alhoewel het voor zijn tijd best mooi was. Inmiddels alweer volledig achterhaald natuurlijk.
De geluidskwaliteit van een cassette kon, mits de kop goed schoon was, behoorlijk goed zijn. Sony claimde met Dolby S zelfs dat mensen het geluid daarvan hoger waardeerde dan van een CD.
Vroeger radio opnemen op een cassettequote:
en dan tijdens bijv. de veronica top 50 snel terugspoelen, spelen tot de milliseconde vóórdat hij begon te praten, om vervolgens gelijk weer op te kunnen nemen voor het volgende nummer op de radio wat je per se wilde hebben, en dat moest snel snel snel!quote:Op zondag 1 december 2013 10:02 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vroeger radio opnemen op een cassetteen dan balen als de presentator door het nummer heen praatte..
Opnemen met de pauzestand. Want REC plus play was minder snel.quote:Op zondag 1 december 2013 10:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
en dan tijdens bijv. de veronica top 50 snel terugspoelen, spelen tot de milliseconde vóórdat hij begon te praten, om vervolgens gelijk weer op te kunnen nemen voor het volgende nummer op de radio wat je per se wilde hebben, en dat moest snel snel snel!![]()
En dan de toffe dj's die er rekening mee hielden
Heb er laatst een paar honderd weggegooid. Draaide ze nooit meer, heb ook geen apparatuur ervoor en ze namen veel ruimte in. Wel met pijn in het hart.quote:Op zondag 1 december 2013 10:33 schreef eleusis het volgende:
Cassettebandjes
Ik moet er nog steeds 30 omzetten naar mp3Mss vandaag eens mee beginnen
Ik had bandjes met live optredens van Pinkpop uit de jaren 80. U2 uit 81 bv.quote:Op zondag 1 december 2013 19:41 schreef Hexagon het volgende:
Haha ik heb nog wel een aantal cassettes van vroeger bij mijn ouders liggen. Met allerlei gare kopieeen van oude eurodance van 1992-1996.
Ook zelfs nog met een soort mixen die ik zelf maakte. Ik zal ze nooit weggooien.
Ik ben denk ik de laatste Nederlander die een videorecorder kocht.quote:Op zondag 1 december 2013 21:06 schreef borbit het volgende:
Er was een winkel in het winkelcentrum bij mijn ouders die echt nog tot ergens rond 2007 bandjes verkocht. Heel bizar terwijl de meeste mensen hun mp3 speler in aan het ruilen waren voor een smart/ feuture telefoon. Had hij bakken vol bandjes. Officieele voorgedrukte bandjes met cover art en soms zelfs een boekje. Bij de ingang had ie wel een een stuk of 20 cd's staan maar voor de rest alleen maar bandjes.
Kennelijk is er een verzamel markt voor. Geloof dat ie niet over de kop is gegaan maar overleden.
Pas maar op dat je geen gezeik met BREIN krijgtquote:Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben denk ik de laatste Nederlander die een videorecorder kocht.
Precies! Het cassettebandje. Wie is daar niet groot mee geworden. De uren dat je bezig was een 90 minuten durend bandje met je lievelingsnummers te voorzien zodat je voor lange reizen o.i.d. met je walkman voorzien was. Ik heb ze nog ergens op zolder keurig verpakt en al in zo een lederen cassette box.quote:Op zondag 1 december 2013 07:17 schreef tong80 het volgende:
Het Philips Museum en de Effenaar vieren van vrijdag 20 december tot en met zondag 5 januari ‘Vijftig jaar Compact Cassette’.
In 1963 presenteerde Philips op de Internationale Funk Ausstellung in Berlijn de Compact Cassette. De cassette groeide uit tot een populair medium voor het afspelen en opnemen van muziek en ander geluid.
[ afbeelding ]
Een muziekcassette, cassettebandje, compact cassette of simpelweg bandje is een magneetband die wordt gebruikt als geluidsdrager, in een speciaal daarvoor gemaakte vaste doos (cassette). De compact cassette is een ontwikkeling geweest van Philips in 1963 in zijn vestiging in Hasselt, en was bijzonder populair naast de grammofoonplaat voordat de digitale geluidsdragers werden ontwikkeld. Een muziekcassette kan worden afgespeeld met een cassetterecorder, een cassettedeck of een walkman.
Hoewel er andere magnetische tape-systemen waren, werd de Compact Cassette dominant doordat Philips het patent opgaf.
Ik huurde CD's uit de bieb. Al snel toen ik vond dat ik de CD te duur vond. Ik betaalde 80 gulden voor 2 CD's en 2 gulden om twee CD's op te nemen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:09 schreef Doc__Zenith het volgende:
Grappig. In de jaren 90 nog wel lopen klooien met die troep, daarna nooit meer.
Nu ik erover nadenk, is dat wel grappig.
Schijnbaar was mijn hele behoefte tot opnemen gelijk verdwenen.
Ik had deze baasquote:Op maandag 2 december 2013 18:39 schreef FritsFlits het volgende:
Ik had twee Pioneer cassettedecks. Eentje kon afspelen en de ander opnemen. Ook paste er een simpel microfoontje op waarmee ik simpele hoorspelen kon maken![]()
Nu gebruik ik Pro Tools
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |