abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133788530
Zwangerschap & geboorte

27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
11 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982
29 juli: Tennisballetje

3 augustus: Sugarsnap

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door JaleesaJoia op 01-12-2013 21:32:47 ]
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:15:14 #2
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133788711
Ik antwoord altijd heel beleefd JJ, maar ik vraag me weleens af wat voor antwoord mensen daar dan op verwachten? 'Nee, eigenlijk wilden we nog niet, maar het is nu zo?' Ofzo? En daarbij: wanneer en tot welke leeftijd stellen dat soort mensen dat soort vragen? Als iemand eind 30 is, vraag je het dan ook?

Voor ons was het iets dat uit onze tenen kwam, waarvan we niet hadden durven hopen dat het al vlug raak zou kunnen zijn (3m). En na 5 jaar samen, een huis, diploma's en voor mij een vast contract in een fulltime baan in mijn vakgebied dacht ik ook wel dat het een logische stap was, maar schijnbaar wordt 'is het gepland' alsnog als legitieme vraag gezien.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133788728
Ik vind de vraag "is het gepland" echt een van de ergste vragen ever. Dat mensen het überhaupt durven te vragen. :X Als het mij gevraagd zou worden zou ik er geloof ik expres een vreemd antwoord op geven waardoor degene die het gevraagd heeft even met de mond vol tanden zou staan. })

Net als de vraag: "goh kind A is al 3, wanneer komt er een broertje of zusje." :W Dat hoor je wel als het zover is.
pi_133789204
Aan de andere kant heb ik ook wel mensen gefeliciteerd om daarna te horen dat het dus niet gepland was en ze er op dat moment echt nog niet zo blij mee waren. Dus ja, je kunt het ook moeilijk goed doen soms. :X

Zulke vragen zou ik gewoon antwoord op geven. Zien als interesse (misschien wat ongelukkig gekozen vraag) of van me af laten glijden.

Tennisballetje. :*

Burdie, dat is echt balen. Dan zit het ook in je hoofd en kun je het niet meer loslaten waarschijnlijk. Lijkt me nog vreemder als straks bij de bevalling blijkt dat het toch anders is.

Mabawa, ik duim voor je voor morgen!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133789268
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:15 schreef _NIKKI_ het volgende:

Net als de vraag: "goh kind A is al 3, wanneer komt er een broertje of zusje." :W Dat hoor je wel als het zover is.
Zou anders formuleren die vraag minder vervelend maken? Bijvoorbeeld de vraag of iemand graag nog een kind/ kinderen wil? Dan zit er natuurlijk al minder een 'oordeel' of verwachting in.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:31:32 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133789272
Trusten dames :*.
KuikenGuppy
pi_133789299
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik antwoord altijd heel beleefd JJ, maar ik vraag me weleens af wat voor antwoord mensen daar dan op verwachten? 'Nee, eigenlijk wilden we nog niet, maar het is nu zo?' Ofzo? En daarbij: wanneer en tot welke leeftijd stellen dat soort mensen dat soort vragen? Als iemand eind 30 is, vraag je het dan ook?

Voor ons was het iets dat uit onze tenen kwam, waarvan we niet hadden durven hopen dat het al vlug raak zou kunnen zijn (3m). En na 5 jaar samen, een huis, diploma's en voor mij een vast contract in een fulltime baan in mijn vakgebied dacht ik ook wel dat het een logische stap was, maar schijnbaar wordt 'is het gepland' alsnog als legitieme vraag gezien.
Ik antwoord ook wel normaal, maar ik vind het toch altijd maar een vreemde vraag.. Sommige maken het nog leuker: "was het een ongelukje?" :|W
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_133789497
Welterusten Burdie. :)

Bij het brengen van het nieuws kun je zulke vragen ook ondervangen natuurlijk, door wat meer aan te geven dan alleen dat je in verwachting bent.

Zoals ik nu -onbewust- doe als mensen vragen naar de zwangerschap: ergens aangeven dat dit de laatste zwangerschap is. :P Of dat we straks met twee kindjes compleet zijn. O+
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:43:36 #9
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133789646
Trusten Burdie!

Ik heb er ook geen last van hoor, maar voor mijn gevoel zit er wel een oordeel in. Op het moment dat je dat vraagt zou je net zo goed kunnen zeggen 'Goh, dat is wel vroeg hè' of 'Zou je dat nou wel al doen?'. Je stelt die vraag namelijk niet aan de mensen waarbij het in het plaatje past qua leeftijd en ontwikkelingen, zo heb ik gezien. Als je 25 en pas getrouwd bent, zul je hem niet voor je voeten krijgen, denk ik.

Overigens vind ik zelf een opmerking maken om een felicitatie weg te wuiven óók niet netjes, evenals verwijzingen naar broertjes en zusjes of eenzame enigst kindertjes.

Maar of ik er last van heb? Neuh, ze vinden maar. Ik had ze ook wel verwacht, eigenlijk. Op basis van mijn ambities had het ook niet vreemd geweest als ik eerst carrière was gaan maken en in een maatschappij waar we steeds ouder kinderen krijgen zijn wij nu eenmaal een uitzondering.
pi_133789762
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:31 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zou anders formuleren die vraag minder vervelend maken? Bijvoorbeeld de vraag of iemand graag nog een kind/ kinderen wil? Dan zit er natuurlijk al minder een 'oordeel' of verwachting in.
Zeker. Het gaat 'm echt om de vraagstelling en toon van zo iemand. Als iemand gewoon op een normale manier vraagt of er misschien nog een broertje of zusje gaat komen is dat oké, maar het hele "wordt het niet eens tijd voor een tweede" mogen ze achterwege laten.

Ik heb trouwens op mijn werk een collega die echt publiekelijk naar medische dingen aan me vroeg. Echt letterlijk: "en is je bloeddruk goed?" waar dan nog 10 collega's bij stonden. Sowieso is het betreffende mens een behoorlijke bemoeial. Sorry maar het gaat haar gewoon niets aan. Daarbij komt dat ze net een wandelende telegraaf is, dus hoe minder info ze krijgt hoe beter. ;)
En schijnbaar heeft mijn hormonale botheid tegen haar goed geholpen, want ze vraagt de afgelopen weken niets meer. ~O>
pi_133790080
Ik ben 30 (eerste zwangerschap 29), maar ik heb die vraag ook wel gehad. Terwijl we toch echt alles op orde hadden (huis, banen, aantal jaar samen, enz.). Maar vrienden vonden het nog best rap, bijvoorbeeld. :) De meesten zijn druk bezig met verder studeren, onderzoek doen in het buitenland, carrière maken, enz.

Als er echt wordt gevraagd of het een ongelukje was, dan vind ik dat wel grof (tenzij grap). Maar als er gevraagd wordt of het gepland is of als er gezegd wordt: 'mag ik je feliciteren?' dan zie ik dat meer als voorzichtigheid of een neutrale vraag (tenzij de toon zo is dat het echt niet neutral opgevat kan worden, natuurlijk). Je kunt soms namelijk niet zo weten of mensen er ook echt blij mee zijn. Ook op latere leeftijd komen ongelukjes voor (ik ben er zelf een) en dan is het ook weer zo wat om er maar direct vanuit te gaan dat mensen er -gelijk- heel gelukkig mee zijn.
  zondag 1 december 2013 @ 00:02:08 #12
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133790212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:57 schreef Soempie het volgende:
Ik ben 30 (eerste zwangerschap 29), maar ik heb die vraag ook wel gehad. Terwijl we toch echt alles op orde hadden (huis, banen, aantal jaar samen, enz.). Maar vrienden vonden het nog best rap, bijvoorbeeld. :) De meesten zijn druk bezig met verder studeren, onderzoek doen in het buitenland, carrière maken, enz.

Als er echt wordt gevraagd of het een ongelukje was, dan vind ik dat wel grof (tenzij grap). Maar als er gevraagd wordt of het gepland is of als er gezegd wordt: 'mag ik je feliciteren?' dan zie ik dat meer als voorzichtigheid of een neutrale vraag (tenzij de toon zo is dat het echt niet neutral opgevat kan worden, natuurlijk).
Ah, dat is een mooie aanvulling op mijn referentiekader. Ik had dat dus niet verwacht.

'Mag ik je feliciteren?' Vind ik inderdaad ook van een ander kaliber. Hier was het steevast 'Maar wilden jullie dat dan wel?' Of 'Was dat wel de bedoeling dan?' Soms nog voor er gefeliciteerd was (iets dat ik dankzij jouw aanvullingen nu beter begrijp ;) ).
  zondag 1 december 2013 @ 00:10:50 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_133790452
Ik kan me trouwens ook wel goed voorstellen dat als je telkens weer zulke vragen krijgt het echt niet tof is.

1 december! Dé maand voor de LLMers. *O*
pi_133790535
Tijd voor verse babies :D
pi_133790927
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:10 schreef Soempie het volgende:

De maand waarin onze baby geboren gaat worden O+
Best wel een bijzonder idee.

Maar purple jij bent eerst nog, als novembermamma.
pi_133791686
December al!
Ik kom toch nog even vragen, bloed is alleen bij dat beetje oud bloed gebleven, heb wel al heel de avond buikpijn, geen krampen maar zo'n aanhoudend zwaar gevoel. Stél nou dat het geen miskraam is, wat zou die zeurbuik dan kunnen veroorzaken? :@
(Niet dat ik er van uit ga hoor, ik vraag me gewoon af waar het anders van zou kunnen zijn)
pi_133792638
Jup november is het niet geworden...

Bedenk me maar dat hij het heeel goed heeft in mn buik, maar soms vliegt het een beetje naar mn keel. Vind het knap van alle dames die overtijd gaan en daar relaxed onder kunnen blijven..hier echt wel pieken en dalen.
  zondag 1 december 2013 @ 02:08:37 #18
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133793534
Bandenpijn TB! Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap echt heel erg. En verder :*. Hoop dat het hierbij blijft!

--

Mabawa :*. Zo stel je het je niet voor.. Fijn dat de waardes al beter worden!

--

Arghhh met m'n zeefhoofd! Ik zoek morgen nog wel even terug.

Edit nu alvast: Sunshine! Fijn dat de echo op zich goed was. Wat was de reden voor uitwendig?

--

Hier 23 en 29 (bijna 30 dus :P). We zijn bijna een jaar gepland bezig geweest. Iets van die strekking er ook maar bijgezet toen we het openbaar maakten via Fb etcetera. Ik had geen zin in vragen of roddels.

Ik had daarvoor m'n tante gebeld om het haar persoonlijk te vertellen. Het eerste wat ik kreeg was een vloek en een soort van verslagen "hoe kan ze dit nou laten gebeuren" zucht en toon. Daarna heel erg duidelijk gemaakt dat het hartstikke gepland was. Het heeft me wel behoorlijk gekwetst toen. Als of ik dom was en mijn leven vergooide. -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door ProjSkippy op 01-12-2013 02:14:27 ]
pi_133795172
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:10 schreef Soempie het volgende:

Jeeeej kom maar op met die verse babies!

Paars dst wachten is niet leuk nee. Hopelijk komt jullie kindje snel! Geniet nog even van de leuke dingen van hey zwanger zijn het is tot best wel vreemd als dat ineens vootbij is.

Skips die tante... ik zou me ardig beledigdvoelen denk ik. Hier kreeg ik vooral 'zo snel??!!' te horen, vriendlief was hier namelijk pas kort en t was direct raak. Maar de belangrijkste mensen gaven daar niet om O+
  zondag 1 december 2013 @ 05:01:58 #20
30252 Soempie
Procreating
pi_133795301
Skips, die tante. :X Kan me voorstellen dat zo'n reactie je verdriet doet.

Purple, ik denk dat heel veel vrouwen er niet rustig en relaxed onder blijven als ze doorlopen na de uitgerekende datum. Het is toch de datum waar je naartoe leeft en dan gaat die dag zo voorbij. -O- Ben benieuwd hoe het -mogelijk- morgen bij de vk gaat. :*

Hier net de kalender omgeslagen en ik zag dat er maar 1 iemand jarig is in december hier. Bijzonder om te beseffen dat daar straks de naam van ons dochtertje ook komt te staan. O+
pi_133795379
Skips wat een rot opmerking van je tante.

Purple ik sluit me aan bij wat soempie zegt :* Het zijn nu echt de laatste loodjes.

Tb ik heb ook regelmatig zeurende buikpijn gehad, een beetje ongesteldheidsgevoel, ik vond het horen bij groei van de baarmoeder. Maar kan me voorstellen dat het icm bloed toch andere gedachten geeft :*

Worden de andere LLM soms ook al moe van opmerkingen/ vragen van anderen of het nog rustig is? Weet wel dat het interesse tonen is, maar soms :X. Ik ben nog niet eens aan de uitgerekende datum en heb ook het gevoel overtijd te gaan, wat ik vanaf begin af aan ook heb aangegeven. Wordt er een beetje recalcitrant van en reageer bewust niet meteen op telefoontjes/ appjes :@. Wennen ze er ook aan dat ik niet altijd meteen mijn telefoon opneem of kan reageren.
Ergens snap ik het ook wel, als ze niets vragen is het ook niet goed en je wil toch interesse tonen en zelf merk ik natuurlijk hoe ik me voel en of er iets begint en dat kunnen anderen niet natuurlijk.
Beetje wazig verhaal geworden, maar komt vast door het vroege tijdstip. Ik ga weer een poging doen om verder te :z.
pi_133795482
Purple, toch echt n decemberkindje. Wachten is stom! Overtijd zijn is stom. Eigenlijk zouden alle kindjes gewoon op de uitgerekende datum moeten komen, lekker voorspelbaar! Maar t zal bij jou niet lang meer duren :)

Sethiwe, ja ik vond dat bij mijn vorige zwangerschap ook echt irritant. Slim om niets te laten weten hoor. Dan snappen ze t wel ;)
Bij jou duurt t ook niet lang meer zeg. Wat spannend!! Ik denk dat je een meisje krijgt trouwens.

TB, de buikpijn kan ook de groei van je baarmoeder zijn. Fijn dat je geen.nieuw bloed meer hebt. Wanneer heb je een echo? Bij mijn vk's zijn ze daar heel makkelijk mee, bloed=echo. Al is t alleen ter geruststelling. Misschien mag jij dat ook?

Jaleee, als je dit leest dan mag mijn UD op 8juni
pi_133795586
Tennis, wat rot die onzekerheid. Wat kwisted zegt, misschien mag jeeen echo?

Hier alles goed alleen het waggelen wordt wel steeds erger. Gisteren een enorme puntbuik. Ik weet niet wat er binnen gebeurde maar deed enorm pijn . :X
Met voetje gaat het goed, niet meer blauw.
Gisteren vloer klaar en wiegje opgemaakt. O+
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_133795595
Oh wij zijn antiek! 36 en 39!

Las bloed bij tennis, voorzichtig jompeltje bij sun, zand met een idee van het geslacht, en paars die overtijd ruk vindt (vinnik ook hoor, heb behoorlijk hysterisch zitten janken, die laatste week. Maar hey, ook bij jou komt het eind écht in zicht!)

Verder heeft Jaap vannacht een heerlijk schema van drie uur aangehouden. Shit zeg, vrees dat ik dit tot einde ga houden. Had ik bij sjaak ook (al wel al veel eerder) en is het hier nog steeds ruk met de misselijkheid. Durf bijna niet te gaan ontbijten nu, want na half broodje komt het gewoon alweer op :{

Oh, en qua naam is het status quo. We moeten allebei nog steeds wennen -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_133795606
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 07:05 schreef Kwisted het volgende:
Slim om niets te laten weten hoor. Dan snappen ze t wel ;)
Of je geeft het gewoon aan, dat je het vervelend/irritant vindt :p

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag over die klachten. Ik vermoed sterk dat het idd echt maagzuur is. Dat ik gisteravond voor mijn doen veel moest boeren, hielp daaraan mee ;)

Tennisballetje, je zou het je zelfs deels kunnen inbeelden, die krampen. Ik heb voor Saar een miskraam gehad, en tijdens de zwangerschap van Saartje had ik bloedverlies. Toen ik dat op het toilet zag, kreeg ik ook echt flinke buik-, rugpijn en krampen. Er was uiteindelijk niks aan de hand en ik ben er redelijk van overtuigd dat ik toen die pijn voelde (of misschien 'versterkte' ik lichte bandenpijn, viel die me toen pas op, oid) omdat ik het verwachtte te gaan voelen (ik was er namelijk van overtuigd dat het weer mis was). Ik hoop dat het bij jou ook onschuldige klachten zijn :*

Mabawa, hoe gaat het nu met de mini?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')