Zou anders formuleren die vraag minder vervelend maken? Bijvoorbeeld de vraag of iemand graag nog een kind/ kinderen wil? Dan zit er natuurlijk al minder een 'oordeel' of verwachting in.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Net als de vraag: "goh kind A is al 3, wanneer komt er een broertje of zusje."Dat hoor je wel als het zover is.
Ik antwoord ook wel normaal, maar ik vind het toch altijd maar een vreemde vraag.. Sommige maken het nog leuker: "was het een ongelukje?"quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:15 schreef Kimpossible het volgende:
Ik antwoord altijd heel beleefd JJ, maar ik vraag me weleens af wat voor antwoord mensen daar dan op verwachten? 'Nee, eigenlijk wilden we nog niet, maar het is nu zo?' Ofzo? En daarbij: wanneer en tot welke leeftijd stellen dat soort mensen dat soort vragen? Als iemand eind 30 is, vraag je het dan ook?
Voor ons was het iets dat uit onze tenen kwam, waarvan we niet hadden durven hopen dat het al vlug raak zou kunnen zijn (3m). En na 5 jaar samen, een huis, diploma's en voor mij een vast contract in een fulltime baan in mijn vakgebied dacht ik ook wel dat het een logische stap was, maar schijnbaar wordt 'is het gepland' alsnog als legitieme vraag gezien.
Zeker. Het gaat 'm echt om de vraagstelling en toon van zo iemand. Als iemand gewoon op een normale manier vraagt of er misschien nog een broertje of zusje gaat komen is dat oké, maar het hele "wordt het niet eens tijd voor een tweede" mogen ze achterwege laten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zou anders formuleren die vraag minder vervelend maken? Bijvoorbeeld de vraag of iemand graag nog een kind/ kinderen wil? Dan zit er natuurlijk al minder een 'oordeel' of verwachting in.
Ah, dat is een mooie aanvulling op mijn referentiekader. Ik had dat dus niet verwacht.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:57 schreef Soempie het volgende:
Ik ben 30 (eerste zwangerschap 29), maar ik heb die vraag ook wel gehad. Terwijl we toch echt alles op orde hadden (huis, banen, aantal jaar samen, enz.). Maar vrienden vonden het nog best rap, bijvoorbeeld.De meesten zijn druk bezig met verder studeren, onderzoek doen in het buitenland, carrière maken, enz.
Als er echt wordt gevraagd of het een ongelukje was, dan vind ik dat wel grof (tenzij grap). Maar als er gevraagd wordt of het gepland is of als er gezegd wordt: 'mag ik je feliciteren?' dan zie ik dat meer als voorzichtigheid of een neutrale vraag (tenzij de toon zo is dat het echt niet neutral opgevat kan worden, natuurlijk).
De maand waarin onze baby geboren gaat wordenquote:
Jeeeej kom maar op met die verse babies!quote:
Of je geeft het gewoon aan, dat je het vervelend/irritant vindt :pquote:Op zondag 1 december 2013 07:05 schreef Kwisted het volgende:
Slim om niets te laten weten hoor. Dan snappen ze t wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag over die klachten. Ik vermoed sterk dat het idd echt maagzuur is. Dat ik gisteravond voor mijn doen veel moest boeren, hielp daaraan mee
Tennisballetje, je zou het je zelfs deels kunnen inbeelden, die krampen. Ik heb voor Saar een miskraam gehad, en tijdens de zwangerschap van Saartje had ik bloedverlies. Toen ik dat op het toilet zag, kreeg ik ook echt flinke buik-, rugpijn en krampen. Er was uiteindelijk niks aan de hand en ik ben er redelijk van overtuigd dat ik toen die pijn voelde (of misschien 'versterkte' ik lichte bandenpijn, viel die me toen pas op, oid) omdat ik het verwachtte te gaan voelen (ik was er namelijk van overtuigd dat het weer mis was). Ik hoop dat het bij jou ook onschuldige klachten zijn
Mabawa, hoe gaat het nu met de mini?
Yess aangepast!!quote:Op zondag 1 december 2013 07:05 schreef Kwisted het volgende:
Purple, toch echt n decemberkindje. Wachten is stom! Overtijd zijn is stom. Eigenlijk zouden alle kindjes gewoon op de uitgerekende datum moeten komen, lekker voorspelbaar! Maar t zal bij jou niet lang meer duren
Sethiwe, ja ik vond dat bij mijn vorige zwangerschap ook echt irritant. Slim om niets te laten weten hoor. Dan snappen ze t wel
Bij jou duurt t ook niet lang meer zeg. Wat spannend!! Ik denk dat je een meisje krijgt trouwens.
TB, de buikpijn kan ook de groei van je baarmoeder zijn. Fijn dat je geen.nieuw bloed meer hebt. Wanneer heb je een echo? Bij mijn vk's zijn ze daar heel makkelijk mee, bloed=echo. Al is t alleen ter geruststelling. Misschien mag jij dat ook?
Jaleee, als je dit leest dan mag mijn UD op 8juni
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, en dat lijkt me zooo raar!quote:Op zondag 1 december 2013 09:28 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja sommige mensen hevven echt 0 empathie/inlevingsvermogen.
Weet je wat ik ook irritant vond? Dat mensen zomaar ongevraagd aan mijn buik zaten. Alsof ik een shirt aan had waarop stond: raak mijn buik aan ofzo. En als ik dat dan vroeg aan mensen of zei: je mag ook wel even vragen of je mijn buik mag aanraken hoor .... dan kreeg je rare gezichten
Als ik zwanger ben ben ik volgens mij net een tikkeltje assertiever als anders :-p
quote:Op zondag 1 december 2013 08:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Of je geeft het gewoon aan, dat je het vervelend/irritant vindt :pnu je het zegt... De buikpijn begon pas twee uur ná het bloed. Heb overigens helemaal geen vers bloed gezien. Dus inbeelding kan best een optie zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag over die klachten. Ik vermoed sterk dat het idd echt maagzuur is. Dat ik gisteravond voor mijn doen veel moest boeren, hielp daaraan mee
Tennisballetje, je zou het je zelfs deels kunnen inbeelden, die krampen. Ik heb voor Saar een miskraam gehad, en tijdens de zwangerschap van Saartje had ik bloedverlies. Toen ik dat op het toilet zag, kreeg ik ook echt flinke buik-, rugpijn en krampen. Er was uiteindelijk niks aan de hand en ik ben er redelijk van overtuigd dat ik toen die pijn voelde (of misschien 'versterkte' ik lichte bandenpijn, viel die me toen pas op, oid) omdat ik het verwachtte te gaan voelen (ik was er namelijk van overtuigd dat het weer mis was). Ik hoop dat het bij jou ook onschuldige klachten zijn
Mabawa, hoe gaat het nu met de mini?
Kwisted,ik ga 18 december pas. Nu al een echo heeft helemaal nog geen zin, ben pas op zijn vroegst 5+5 nu.
Over gekke opmerkingen kan ik nog niet meepraten![]()
Ik moet nog even het vorige topic bijlezen, maar dat wordt morgen vrees ik (sinterklaasdrukte).quote:Op zondag 1 december 2013 09:33 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, en dat lijkt me zooo raar!
Het vervelendste wat ik heb meegemaakt tijdens mijn zwangerschap is dat zomaar iedereen alles ineens ok vindt om te benoemen. 'Oh je hebt nu ook al een dikke nek' 'Oh je hebt nu wel veel puisten' 'Ik kan wel zien dat je veel bent aangekomen' 'etc. Dingen die mensen normaal niet zouden zeggen uit fatsoen, mogen ineens wel als je zwanger bent ofzo. Ik vond dat behoorlijk kwetsend. De ergste was trouwens toen een vriendin eerst zei dat als je een jongen krijgt je lelijk zwanger bent. En daarna: 'je krijgt vast een jongetje' Toen zat ik echt zo:![]()
Daarmee bedoel ik niet, 'je hebt een dikke buik'. 'Ik kan al goed zien dat je zwanger bent' of 'Je bent vast al bijna uitgeteld', met 20 weken ofzo oid. Dat soort opmerkingen vind ik allemaal heel leuk, want ze verwijzen naar mijn dikke buik en zwangerschap.
Ja, die opmerkingen vond ik idd ook frappant. Twee collega's van me reageerden echt allebei met 'Ja, ik vond al dat je er zo slecht uit zag de laatste tijd' toen ik het vertelde. Fijn!quote:Op zondag 1 december 2013 09:33 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, en dat lijkt me zooo raar!
Het vervelendste wat ik heb meegemaakt tijdens mijn zwangerschap is dat zomaar iedereen alles ineens ok vindt om te benoemen. 'Oh je hebt nu ook al een dikke nek' 'Oh je hebt nu wel veel puisten' 'Ik kan wel zien dat je veel bent aangekomen' 'etc. Dingen die mensen normaal niet zouden zeggen uit fatsoen, mogen ineens wel als je zwanger bent ofzo. Ik vond dat behoorlijk kwetsend. De ergste was trouwens toen een vriendin eerst zei dat als je een jongen krijgt je lelijk zwanger bent. En daarna: 'je krijgt vast een jongetje' Toen zat ik echt zo:![]()
Daarmee bedoel ik niet, 'je hebt een dikke buik'. 'Ik kan al goed zien dat je zwanger bent' of 'Je bent vast al bijna uitgeteld', met 20 weken ofzo oid. Dat soort opmerkingen vind ik allemaal heel leuk, want ze verwijzen naar mijn dikke buik en zwangerschap.
quote:Op zondag 1 december 2013 11:38 schreef Mabawa. het volgende:
Dank jullie! Waarde wederom gedaald, uvlamp uit. Als het vanmiddag niet gestegen is dan naar huis!![]()
Pfff ongewenste buikbetasters en opmerkingen waar je niets mee ksn, heel irritant![]()
Jeeuj voor knagende Bob!
Tbtje hopelijk blijft t hierbij!
Vriendje had pech want blaasontstekingquote:Op zondag 1 december 2013 12:16 schreef Sethiwe het volgende:
Angelatje heeft de opwindseks geholpen![]()
Vanaf hoelaat geldt de meldplicht? Purple heeft zich al heel vroeg gemeld, maar geef haar het voordeel van de twijfel, want ze wilde er iets minder mee bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |