Je hebt wel een aparte /home partitie?quote:Op maandag 9 december 2013 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb nu naast Mint 16 Mate ook nog Arch met Gnome draaien.
Helemaal configureerbaar via de browser: https://extensions.gnome.org/
waarom ontdek ik dit nu pas?
Alleen wat een verspilling van de ruimte. Gelukkig heb ik een behoorlijk groot scherm, maar er is mij veel te veel witruimte, en de menu's en title bars zijn nog veel te groot, maar goed, ik heb de komende tijd weer wat om uit te zoeken.
Ik heb nog 1 partitie onbenut, volgend weekend maar eens voor de allerlaatste keer Unity een kans geven.
file:///home/ is het inderdaad. Ik gebruik Chrome als me filer. Ik heb een lege Debian 7 met alleen Chrome, Xmonad & uxrvtquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:35 schreef Robuustheid het volgende:
Hoe bekijk je de contents van je directory in je internetbrowser?
Onder Windows was dat nog vrij eenvoudig, gewoon C:/ in adresbalk van je browser en gaan maar.
Maar aangezien Linux z'n drivers anders indeelt... hoe kan ik de contents van m'n schijven bekijken in Chrome?
even in top checken en dan sudo kill -9 service/process namequote:Op donderdag 12 december 2013 13:18 schreef dezomervoorbij het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist apache geïnstalleerd. Echter lukt het me niet om deze service te stoppen/starten.
Hoe bedoel je? Als ik in via 'top' naar de processen kijk, zie ik niets wat Apache betreft.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
even in top checken en dan sudo kill -9 service/process name
Dat is opmerkelijk,want alle processen moeten erbij staan(inclusief met root als de gebruiker)quote:Op donderdag 12 december 2013 13:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als ik in via 'top' naar de processen kijk, zie ik niets wat Apache betreft.
1 | netstat -tulpn |
1 | tcp6 0 0 :::80 :::* LISTEN 4744/apache2 |
Dat klopt! Want op deze server draait ook Squid.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:40 schreef ex het volgende:
De foutmelding zegt dat er al iets luistert naar poort 80, en dat apache2 dus niet mag binden.
Wat is de output van:
[ code verwijderd ]
Ik heb een linux-server ingericht die moet functioneren als Web en proxyserver.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:44 schreef ex het volgende:
Er kunnen nooit 2 deamons op dezelfde poort verbinden, dus 1 van de twee zal je aan een andere poort moeten hangen.
Wat probeer je precies te bereiken?
Een warning is trouwens geen foutmelding
Simpele manier om mijn conclusie te bevestigingen:
Even squid stoppen, en daarna apache starten.
Je wilt geen squid op port 80 hebben als transparante proxy. Je moet je clients wijsmaken dat al het verkeerd over de proxy moet. Daarvoor hoeft squid echt niet op port 80 te draaien.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:49 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik heb een linux-server ingericht die moet functioneren als Web en proxyserver.
De proxyserver is transparant voor inkomend en uitgaand verkeer over poort 80.
Ik wil apache gebruiken voor een intranetpagina. Die ik wil publiceren door m'n gehele netwerk.
Ik kan dus niet aan de squid configuration komen. Ik zie inderdaad dat Apache start op het moment dat squid gestopt is, maar vervolgens kan ik (logisch) squid niet meer starten.
Vraag is, hoe kan ik dit aanpassen in mijn apache config.
Dat snap ik, maar tijdens deze opdracht is het verplicht om squid over poort 80 te laten lopen. Er is geen andere optie;)quote:Op donderdag 12 december 2013 13:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je wilt geen squid op port 80 hebben als transparante proxy. Je moet je clients wijsmaken dat al het verkeerd over de proxy moet. Daarvoor hoeft squid echt niet op port 80 te draaien.
http://www.tldp.org/HOWTO/TransparentProxy.html
Haha bedankt! Ik zal het doorgeven :pquote:Op donderdag 12 december 2013 13:53 schreef ex het volgende:
Onder Debian kan je in /etc/apache2/ports.conf de poort aanpassen van 80 naar iets anders.
Toch zou een betere setup zijn:
Squid onder een andere poort, apache2 gewoon op 80, en dan in je clients (de browser dus) een proxy adres + port opgeven.
De opdracht is wat mij betreft dus ook fout![]()
Wat is deze?quote:Op donderdag 12 december 2013 14:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Sommige mensen hebben een Linux backdoor gedoe.
https://mega.co.nz/#!Fswl(...)llM9MigDH4fHITnGXwi4
http://pastebin.com/8MsZkZTJ
Heb uitgevoerd wat op die pagina beschreven staat. Echter lijkt dat niet helemaal te werken. Als je dit gedaan hebt, gaat al je verkeer over poort 8080. Als ik naar google.nl ga, kom ik op de intranetpagina terecht. Is voor elke willekeurige pagina het geval.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:50 schreef ex het volgende:
Ja, dat is logisch want apache2 draait nu op poort 8080, dus als je localhost:8080 aanroept kom je uit bij apache, en als je 80 aanroept (dus gewoon localhost) dan kom je uit bij de proxy.
Misschien kan je geowon deze guide volgen http://kvz.io/blog/2007/07/15/install-squid-apache-on-1-server/ die doet zo te zien precies wat jij wilt.
1 random persoon heeft wat vage (waarschijnlijk zelf veroorzaakte) rotzooi op z'n installatie. Lijkt me niet echt om een backdoor oid te gaan.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
http://boards.4chan.org/g/res/38682071
Ik snap nog steeds niet helemaal wat je precies probeert te bereiken, je gebruikt nu als client en server de zelfde machine?quote:Op donderdag 12 december 2013 16:18 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Heb uitgevoerd wat op die pagina beschreven staat. Echter lijkt dat niet helemaal te werken. Als je dit gedaan hebt, gaat al je verkeer over poort 8080. Als ik naar google.nl ga, kom ik op de intranetpagina terecht. Is voor elke willekeurige pagina het geval.
Dan laat je apache op een andere poort draaien. Of! Je laat squid op port 80 van je lokale interface draaien en apache op je externe (dus lo:80 en intX:80quote:Op donderdag 12 december 2013 13:51 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar tijdens deze opdracht is het verplicht om squid over poort 80 te laten lopen. Er is geen andere optie;)
Het is niet zelf veroorzaakt,anders zou heel veel mensen niet vragen om bestand zelf na te kijken.En bovendien is het Linux Mint 16.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:48 schreef ex het volgende:
[..]
1 random persoon heeft wat vage (waarschijnlijk zelf veroorzaakte) rotzooi op z'n installatie. Lijkt me niet echt om een backdoor oid te gaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | nmap 111.39.43.54 Starting Nmap 6.40 ( http://nmap.org ) at 2013-12-12 17:40 CET Nmap scan report for 111.39.43.54 Host is up (0.37s latency). Not shown: 987 closed ports PORT STATE SERVICE 21/tcp open ftp 25/tcp filtered smtp 37/tcp filtered time 80/tcp filtered http 135/tcp filtered msrpc 139/tcp filtered netbios-ssn 445/tcp filtered microsoft-ds 1025/tcp open NFS-or-IIS 1028/tcp open unknown 1720/tcp filtered H.323/Q.931 3389/tcp open ms-wbt-server 5555/tcp open freeciv 8080/tcp filtered http-proxy Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 15.93 seconds |
Ik heb een Linux server en hierop draaien Squid en Apache.quote:Op donderdag 12 december 2013 16:50 schreef ex het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet helemaal wat je precies probeert te bereiken, je gebruikt nu als client en server de zelfde machine?
Man iptables, have fun!quote:Op donderdag 12 december 2013 18:53 schreef dezomervoorbij het volgende:
Klopt. Mijn DHCP deelt automatische adressen uit. Tevens de gateway van m'n Linux-server. Dus dat is goed!
Met ip-tables ben ik onbekend.
Ik ga ervanuit dat het met dat Got double buffered visual! te maken heeft, want als ik bij graphics configuration de backend op software renderer zet ipv openGL dan doet ie het wel, wel zwaar traag uiteraard.quote:01:24:695 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/DiscIO/Src/NANDContentLoader.cpp:217 W[DIO]: CreateFromDirectory: error opening /home/henk/.dolphin-emu/Wii/title/00000001/00000002/content/title.tmd
01:24:784 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/DiscIO/Src/NANDContentLoader.cpp:217 W[DIO]: CreateFromDirectory: error opening /home/henk/.dolphin-emu/Wii/title/00000001/00000002/content/title.tmd
01:28:169 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/Core/Src/ConfigManager.cpp:140 N[BOOT]: Saving settings to /home/henk/.dolphin-emu/Config/Dolphin.ini
01:28:712 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/DolphinWX/Src/GLInterface/GLX.cpp:91 N[Video]: glX-Version 1.4
01:28:714 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/DolphinWX/Src/GLInterface/GLX.cpp:113 N[Video]: Got double buffered visual!
01:28:739 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/Core/Src/Boot/Boot.cpp:199 N[BOOT]: Booting /media/henk/HDD/Games/GC/Mario Kart Double Dash.iso
01:28:829 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/Core/Src/HLE/HLE_OS.cpp:43 N[OSREPORT]: 81200500->81300000| Apploader Initialized. $Revision: 32 $.
01:28:830 /home/buildbot/dolphin-emu/Source/Core/Core/Src/HLE/HLE_OS.cpp:43 N[OSREPORT]: 8120051c->81300000| This Apploader built Apr 17 2003 12:46:20
Afgebroken
Heb je al geprobeerd om gewoon de dolphin-repository toe te voegen en hem daaruit te installeren?quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:15 schreef Skunk-m het volgende:
Ik heb linux mint 16 en ik heb dolphin (gamecube emu) geinstalleerd met de deb voor ubuntu 13.04.
Als ik nou een spel start in dolphin komt dat schermpje tevoorschijn en dan stopt het hele programma ermee.
Als ik em via terminal open krijg ik dit te zien:
[..]
Ik ga ervanuit dat het met dat Got double buffered visual! te maken heeft, want als ik bij graphics configuration de backend op software renderer zet ipv openGL dan doet ie het wel, wel zwaar traag uiteraard.
Paar jaar terug had ik em op ubuntu, dat werkte perfect, toen zat ie volgens mij ook nog gewoon in de repositories.
Ik gebruik overigens de nvidia-304 driver.
iemand?
lol had daar in eerste instantie naar gezocht, maar kon t niet vinden voor mint16/ubuntu13.10 maar nu eerste zoekopdrachr, eerste link heb ik em geinstalleerd via dat ( http://ubuntuhandbook.org(...)13-10-linux-mint-16/ ) maar nog steeds exact zelfde probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb je al geprobeerd om gewoon de dolphin-repository toe te voegen en hem daaruit te installeren?
Wat een topicquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://gathering.tweakers(...)ge/41418071#41418071
Wanneer was laatste keer dat die gast een Linux distro gebruikte,ergens in 2002 of 2003 of zo?Winhoos erg gebruiksvriendelijk?in wat voor opzicht(videogames zeker)?![]()
Het duurde welgeteld 15 fucking jaar(1969/1970 met Unix tot 1984/1985) voordat er massaal/ commerciel gebruik werd gemaakt van moderne GUI.In al die tijd was CLI juist het middel om alles te doen.
Ik begrijp die linuxatiemensen niet. Als iemand niet wil, dan niet! Kom alleen niet meer bij mij huillie lopen doen als je machine ineens niet meer werkt, omdat je zo stom bent geweest om ladygaga.mp3.exe te downloaden en uit te voeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://gathering.tweakers(...)ge/41418071#41418071
Wanneer was laatste keer dat die gast een Linux distro gebruikte,ergens in 2002 of 2003 of zo?Winhoos erg gebruiksvriendelijk?in wat voor opzicht(videogames zeker)?![]()
Het duurde welgeteld 15 fucking jaar(1969/1970 met Unix tot 1984/1985) voordat er massaal/ commerciel gebruik werd gemaakt van moderne GUI.In al die tijd was CLI juist het middel om alles te doen.
Overal heb je meerdere mensen met zulke gedachten(M$ shills),iets met elitaire Windhoos gebruikers die zichzelf superieur vinden maar Stockholm Syndroom hebben.quote:
Linuxatiemensen?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik begrijp die linuxatiemensen niet. Als iemand niet wil, dan niet! Kom alleen niet meer bij mij huillie lopen doen als je machine ineens niet meer werkt, omdat je zo stom bent geweest om ladygaga.mp3.exe te downloaden en uit te voeren.
Dat had ik al geprobeerd en dat is ook een andere fout.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
http://www.starnet.com/xw(...)uble_buffered_Visual
Hear hear. Het is toch geen religie die verspreid moet worden?quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik begrijp die linuxatiemensen niet. Als iemand niet wil, dan niet! Kom alleen niet meer bij mij huillie lopen doen als je machine ineens niet meer werkt, omdat je zo stom bent geweest om ladygaga.mp3.exe te downloaden en uit te voeren.
Het is wel beter. Maar je kan er ook gewoon over doen zonder gelijk als een extremist over te komen.quote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hear hear. Het is toch geen religie die verspreid moet worden?
Als mensen mij vragen 'Ubuntu, is dat beter dan windows?' zeg ik ook altijd 'Nee, het is anders'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door slacker_nl op 16-12-2013 10:12:27 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Of elke Linux of BSD distroquote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als mensen mij vragen 'Ubuntu, is dat beter dan windows?' zeg ik ook altijd 'Nee, het is anders'.
quote:Op maandag 16 december 2013 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het is wel beter. Maar je kan er ook gewoon over doen zonder gelijk als een extremist over te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 16 december 2013 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar inderdaad, ik begrijp die noodzaak om anderen te overtuigen ook nooit zo. Die apple fanboys wilden me ook altijd ompraten om over te stappen naar apple devices
Vicariously I live while the whole world dies
Ik ook.quote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is ook altijd wat ik zeg: beveiliging op gebruikersniveau. Een normale gebruiker kan alleen zijn eigen werkplek om zeep helpen. Dat is bij windhoos wel anders.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook.
Meestal met erbij "Linux is bedacht als systeem waarbij meer dan 1 persoon tegelijk moeten werken dus is de beveiliging beter"
Mijn moeder van 68 gaat binnenkort on-line; die weet niet beter dus dat wordt Ubuntu.
quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook.
Meestal met erbij "Linux is bedacht als systeem waarbij meer dan 1 persoon tegelijk moeten werken dus is de beveiliging beter"
Mijn moeder van 68 gaat binnenkort on-line; die weet niet beter dus dat wordt Ubuntu.
Dat is trouwens Unix structuur(directory's,permissies,veiligheid e.d) ,toen het in Juli 1969(!) werd bedacht met multi-tasking+multiusers+security in kernel(systeem datums starten op 1/2 januari 1970quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:57 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat is ook altijd wat ik zeg: beveiliging op gebruikersniveau. Een normale gebruiker kan alleen zijn eigen werkplek om zeep helpen. Dat is bij windhoos wel anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |