SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh ik voel mij op mijn plek gezet
Ik fiets elke dag 15 á 20 km, dus dat is goed te doenquote:
La zibidi, een weddenschap is wel even wat anders dan een toezegging vanuit een onderneming.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Beloofd te betalen voor het etentje van de allereerste Turken-meet (weddenschap), maar heeft na bijna een jaar zijn belofte niet ingelost.
Daarom moet je ook al die posts waarin hij iets belooft met een korreltje zout nemen. Laatst nog 25 euro aan waardebonnen voor z'n website..
Een Turk die fietstquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:40 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik fiets elke dag 15 á 20 km, dus dat is goed te doen
Ben ik niet!quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Bortecinem het volgende:
Oh en wat betreft asker kaçakları;, ja, dat is absoluut een no-go.
Studenten wel, maar ik ken maar weinig Turken die fietsend naar hun fulltime baan gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hier fietsen alle Turken. Wat is daar zo raar aan?![]()
Oh en wat betreft asker kaçakları, ja, dat is absoluut een no-go.
Toen ik vroeger in NIjmegen woonde en op ons kantoor in Nijmegen werkte ging ik ook op de fiets naar m'n werk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Studenten wel, maar ik ken maar weinig Turken die fietsend naar hun fulltime baan gaan.
Ik ben niet dienstplichtig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb jij je dienstplicht gedaan dan?
In mijn ogen ben je een asker kacağı als je je dienstplicht niet hebt uitgesteld waardoor je ook wordt "gezocht". In het verleden schijnt mijn naam meerdere malen te zijn omgeroepen in het geboortedorp van mijn ouders.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat je je paspoort hebt opgegeven.Dat staat gelijk aan asker kacağı zijn in mijn fam.
Over wie heb jij het?quote:
Wie bedoel jij met 'wij' en 'jullie'?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zo denken wij ook over jullie.
Ik heb het niet over jullie. Een kansloze ex-collega zat te flirten met mij. Nu heeft hij kennelijk een vriendin en gaat hij door. Geen eens uit zichzelf stoppen ofzo. Het is dat ze samen zag. Verwijt hij mij nu dat ik hem heb laten gaan. Makkelijke mannen laat ik gaan ja.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zo denken wij ook over jullie.
Ik kan hier in Nederland overigens nog wel worden opgeroepen. De dienstplicht hier in Nederland bestaat namelijk nog wel, het is enkel opgeschort.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dedimya, hollander, maar dat vond jij al logisch.
Totaal geen aandacht aan besteden. Gaat vanzelf over.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:13 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jullie. Een kansloze ex-collega zat te flirten met mij. Nu heeft hij kennelijk een vriendin en gaat hij door. Geen eens uit zichzelf stoppen ofzo. Het is dat ze samen zag. Verwijt hij mij nu dat ik hem heb laten gaan. Makkelijke mannen laat ik gaan ja.
quote:
Ik ga geen discussievoeren met je hoe het genoemd moet worden. Weddenschap, belofte, toezegging, noem het hoe je wil noemen.quote:een weddenschap is wel even wat anders dan een toezegging vanuit een onderneming.
Alsof het een asker kacagi wat boeit dat een of andere familie hem een asker kacagi vindt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat je je paspoort hebt opgegeven.Dat staat gelijk aan asker kacağı zijn in mijn fam.
Wij hebben het hier over hoe onze families zouden reageren mochten we met een thuiskomen. Sana ne oluyorquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Alsof het een asker kacagi wat boeit dat een of andere familie hem een asker kacagi vindt.
Hahaha, deze man is echt grappig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dedimya, hollander, maar dat vond jij al logisch.
Heb hem geblokkeerd. Ik probeerde via hem mijn oude bijbaan terug te krijgen. Dat is niet gelukt doordat er niemand nodig is.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Totaal geen aandacht aan besteden. Gaat vanzelf over.
Ik zit mobiel man kreeg de context niet mee hemen kizma.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wij hebben het hier over hoe onze families zouden reageren mochten we met een thuiskomen. Sana ne oluyor
Alhoewel ik het niet zo zwart-wit zie, snap ik jouw post ook wel.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef MaidensTower het volgende:
Ik begrijp Borte wel. Syl ook. Er is een grote verschil in waarden. Er is geen goed of slecht hier. Een paar jaar terug was ik veel traditioneleren dan dat ik nu ben. Ik was bereid om bij eventuele schoonouders in te trekken, alle Turkse maaltijden te leren, respect te verdienen bij de Turkse gemeenschap. Asker is toch een trots van een Turkse man. Ik kan dat begrijpen. Vroeger kreeg je geen meisje uit mijn familie als je je plicht had gedaan. De eerste vragen waren: drink/rook/gok je en wat is je baan? Uit welke wijk kom je? Aan onbekenden werd er een meisje gegeven. Verder is het heel belangrijk om te letten op cultuurverschillen (hoofddoek of niet). Op basis hiervan werd er uitghuwelijkt. In mijn moeders tijd werd er nog wel gevraagd naar of ze er iets bij voelt of niet, maar een uitgebreide kennismaking bestond er niet. Ik snap het allemaal wel.
Ik hecht er alleen niet meer zoveel waarde aan omdat het mij beperkt. Ik vond het heerlijk dat een man dag in dag uit voor mij kookte en thuis bleef in plaats van andersom. Werd op den duur wel een beeeetje saai, maar als ik weer een keuze maak, kies ik weer voor zo'n soort man. Alleen hoop ik dat hij iets vaker buiten komt en meer bezigheden heeft. Dat wordt geen Turk of iemand als mijn broertje. Hij is echt een ideale Turkse man hahaha. Als hij bij zijn vriendin is rijdt hij gerust een rondje met haar paard. Verder is hij een politie agent, doet hij mega veel aan sporten en softie of iets.
Klinkt als mijn familie, decennia of twee terugquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef MaidensTower het volgende:
Ik begrijp Borte wel. Syl ook. Er is een grote verschil in waarden. Er is geen goed of slecht hier. Een paar jaar terug was ik veel traditioneleren dan dat ik nu ben. Ik was bereid om bij eventuele schoonouders in te trekken, alle Turkse maaltijden te leren, respect te verdienen bij de Turkse gemeenschap. Asker is toch een trots van een Turkse man. Ik kan dat begrijpen. Vroeger kreeg je geen meisje uit mijn familie als je je plicht had gedaan. De eerste vragen waren: drink/rook/gok je en wat is je baan? Uit welke wijk kom je? Aan onbekenden werd er een meisje gegeven. Verder is het heel belangrijk om te letten op cultuurverschillen (hoofddoek of niet). Op basis hiervan werd er uitghuwelijkt. In mijn moeders tijd werd er nog wel gevraagd naar of ze er iets bij voelt of niet, maar een uitgebreide kennismaking bestond er niet. Ik snap het allemaal wel.
Ik hecht er alleen niet meer zoveel waarde aan omdat het mij beperkt. Ik vond het heerlijk dat een man dag in dag uit voor mij kookte en thuis bleef in plaats van andersom. Werd op den duur wel een beeeetje saai, maar als ik weer een keuze maak, kies ik weer voor zo'n soort man. Alleen hoop ik dat hij iets vaker buiten komt en meer bezigheden heeft. Dat wordt geen Turk of iemand als mijn broertje. Hij is echt een ideale Turkse man hahaha. Als hij bij zijn vriendin is rijdt hij gerust een rondje met haar paard. Verder is hij een politie agent, doet hij mega veel aan sporten en softie of iets.
Alleen als je niet te zwaar bent XDquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Een Turk die fietstMag ik achterop?
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Iedereen begrijpt elkaar, behalve xaban06...
Dan is hij ook niet meer nodig. Goed gedaan. Buh-bye.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:32 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Heb hem geblokkeerd. Ik probeerde via hem mijn oude bijbaan terug te krijgen. Dat is niet gelukt doordat er niemand nodig is.
Tegenwoordig kun je dienstplicht afkopen met 5000 euro, of je wist je dat niet? XDquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wij hebben het hier over hoe onze families zouden reageren mochten we met een thuiskomen. Sana ne oluyor
Ik denk dat hij gewoon iets minder subtiel is. Ik bedoel ik vind sommige users hier ook heel 'apart' (alsin als mijn kinderen zo worden word ik gekquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef sylvesterrr het volgende:
¤ 10.000 toch?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je dienstplicht afkopen met 5000 euro, of je wist je dat niet? XD
Kan hij ook niets aan doen. Je bent immers het product van je omgeving...quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Ze hebben dat verlaagd.quote:
Ik meen me te herinneren dat je de dienstplicht volledig kan afkopen voor ¤ 10.000 ofzo. Sinds eind vorig jaar dacht ik (of het jaar ervoor).quote:
Expans, hoe is jouw familie? Hoe sta jij in het leven?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon iets minder subtiel is. Ik bedoel ik vind sommige users hier ook heel 'apart' (alsin als mijn kinderen zo worden word ik gek) maar ben niet het type om dat zo lomp te uiten.
Dat is meer iets voor als je 12 bent en je niet zo kunt inleven in anderen.
Hoeveel kan je aan? Hahaquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Alleen als je niet te zwaar bent XD
Wat heeft dat ermee te maken? Met askerlik bedoel ik natuurlijk geld betalen. Duh.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je dienstplicht afkopen met 5000 euro, of je wist je dat niet? XD
Ja, idd. Was wel een leuke egostreling, maar als ik stil sta bij van wie (als ik karakter) doet dat er ook niet meer toe. Nu niet meer. Ik ben weer nuchter haha.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan is hij ook niet meer nodig. Goed gedaan. Buh-bye.
Zo denk ik ook altijd! Liever geen aandacht dan aandacht van zulke mannen. Die verpesten alleen maar het beeld dat ik heb van mannen in het algemeen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ja, idd. Was wel een leuke egostreling, maar als ik stil sta bij van wie (als ik karakter) doet dat er ook niet meer toe. Nu niet meer. Ik ben weer nuchter haha.
Heb jij wel een goed beeld van mannen? Heb soms het idee dat je ons allemaal tegen de muur wil.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zo denk ik ook altijd! Liever geen aandacht dan aandacht van zulke mannen. Die verpesten alleen maar het beeld dat ik heb van mannen in het algemeen.
Wat voor beeld is dat dan?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zo denk ik ook altijd! Liever geen aandacht dan aandacht van zulke mannen. Die verpesten alleen maar het beeld dat ik heb van mannen in het algemeen.
Ja, want met een NL paspoort kom ik overal en ook in Turkije. Met een Turkse niet. Het praktisch denken maakt ons ook een Turk. Daar hebben we geen paspoort voor nodig. Je kan je roots niet ongedaan maken door een papiertje in te leveren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef expans het volgende:
Zouden jullie je Turkse paspoort opgeven als er hier een wet was zoals in Duitsland? Het hangt van de regels af natuurlijk maar als ik het mocht inruilen (NL identiteit tegenover verblijfsvergunning) zou ik dat laatste doen.
Ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om het gevoel in je, dat is niet te vervangen maar aan de andere kant gaat het om het principe. Als we het stilzwijgend zouden accepteren zouden ze veel meer assimilerende maatregelen kunnen invoeren. Plus, tis hypocriet want elk paspoort mag behalve een 'parasieten' paspoort (Turks, Marokkaans etc).
Ik heb familieleden die hier al 20 jaar zijn op een verblijfsvergunning. 10 keer NL id aangevraagd maar elke keer geweigerd, ze laten het niet toe tenzij je je laat naturaliseren.
Daardoor kregen de kinderen dus pas een id toen ze 18 werden.
Mijn nichtje (veel minder verkaast dan ik, of eigenlijk niet eens verkaast...) heeft haar Turkse paspoort ook ingeleverd omdat de NL-nationaliteit in haar geval beter uitkomt. Haar broertje gaat ook zijn Turkse paspoort inleveren zodra hij 18 wordt (volgende maand).quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef expans het volgende:
Zouden jullie je Turkse paspoort opgeven als er hier een wet was zoals in Duitsland? Het hangt van de regels af natuurlijk maar als ik het mocht inruilen (NL identiteit tegenover verblijfsvergunning) zou ik dat laatste doen.
Ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om het gevoel in je, dat is niet te vervangen maar aan de andere kant gaat het om het principe. Als we het stilzwijgend zouden accepteren zouden ze veel meer assimilerende maatregelen kunnen invoeren. Plus, tis hypocriet want elk paspoort mag behalve een 'parasieten' paspoort (Turks, Marokkaans etc).
Ik heb familieleden die hier al 20 jaar zijn op een verblijfsvergunning. 10 keer NL id aangevraagd maar elke keer geweigerd, ze laten het niet toe tenzij je je laat naturaliseren.
Daardoor kregen de kinderen dus pas een id toen ze 18 werden.
Wacht maar tot Turkije een heuse wereldmacht wordt, dan komen jullie allemaal terugkruipenquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mijn nichtje (veel minder verkaast dan ik, of eigenlijk niet eens verkaast...) heeft haar Turkse paspoort ook ingeleverd omdat de NL-nationaliteit in haar geval beter uitkomt. Haar broertje gaat ook zijn Turkse paspoort inleveren zodra hij 18 wordt (volgende maand).
De Turkse samenleving in Nederland is divers zei een wijze lid hierquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoals jullie weten heb ik niet echt veel contact (gehad) met Turken in Nederland. Ik weet dus totaal niet wat een familie verwacht van een man. De normen en waarden van mijn familie negeer ik even volledig, want die zijn in mijn ogen voor meer dan 90% bekrompen.
Is dienstplicht echt een issue als je een relatie wil met een Turkse dame? Dit topic is uiteraard niet representatief voor de Turkse bevolking in Nederland, maar het geeft wellicht wel een indicatie.
Hue? Waarom?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mijn nichtje (veel minder verkaast dan ik, of eigenlijk niet eens verkaast...) heeft haar Turkse paspoort ook ingeleverd omdat de NL-nationaliteit in haar geval beter uitkomt. Haar broertje gaat ook zijn Turkse paspoort inleveren zodra hij 18 wordt (volgende maand).
Ook dat. Zonder een Nederlandse nationaliteit wordt het reizen (wat ik leuk vind en vaker wil doen) wel lastig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ja, want met een NL paspoort kom ik overal en ook in Turkije. Met een Turkse niet. Het praktisch denken maakt ons ook een Turk. Daar hebben we geen paspoort voor nodig. Je kan je roots niet ongedaan maken door een papiertje in te leveren.
Wie was datquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
De Turkse samenleving in Nederland is divers zei een wijze lid hierDaar kan je geen uitspraken over doen.
Niet echt. Maar dat komt meer omdat ik zelf heel negatief ben ingesteld. Ligt dus niet echt aan jullie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij wel een goed beeld van mannen? Heb soms het idee dat je ons allemaal tegen de muur wil..
Geen idee, ik heb nooit iemand achterop gehad. Dus ik denk 55-60 kg max XDquote:
Geen voordelen aan Turks paspoort als ik het zo lees, dus ook geen nut om het te behouden. Onze politiek is ook niet bepaald indrukwekkend dus als je vast zit in het buitenland kan het Turks consulaat zowat niks voor je betekenen.quote:
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je iets meer rechten als NL-staatsburger op het gebied van onderwijs enzo.quote:
Gelijk. Maar mij lukt het niet op emotionele momentenquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat boeit het voor je familie dan? Het is niet alsof je een man bent, als je het af kunt kopen XDquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken? Met askerlik bedoel ik natuurlijk geld betalen. Duh.
Een extra nationaliteit is altijd handig. Bij de jongens snap ik het (dienstplicht), maar bij de meiden niet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Geen voordelen aan Turks paspoort als ik het zo lees, dus ook geen nut om het te behouden. Onze politiek is ook niet bepaald indrukwekkend dus als je vast zit in het buitenland kan het Turks consulaat zowat niks voor je betekenen.
Lees de hele discussie eens voordat je je er in gaat mengen. Deze vraag heb ik al beantwoord.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat boeit het voor je familie dan? XD
Veel plezier in het consulaat alvastquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef expans het volgende:
Hebben jullie hem helemaal ingeleverd of een mavi kart aangevraagd? Dan ben je een lightversie die niet mag stemmen.
En ik moet ook m'n dienstplicht verlengen want sta op het punt om asker kacagi te worden. En m'n nufus cuzdani vernieuwen, en een nieuw paspoort aanvragen.FUuuuuu
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef expans het volgende:
Hebben jullie hem helemaal ingeleverd of een mavi kart aangevraagd? Dan ben je een lightversie die niet mag stemmen.
En ik moet ook m'n dienstplicht verlengen want sta op het punt om asker kacagi te worden. En m'n nufus cuzdani vernieuwen, en een nieuw paspoort aanvragen.FUuuuuu
Zeiden we allebei inderdaad, Turk zijn kan een voordeel zijn met de juiste type. Met 580.00 Turken (als ik me niet vergis) in Nederland zit jouw droomman er vast wel tussen en dan kan Turk zijn alleen maar een voordeel betekenenquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Jij volgens mij. Of ZarGon.
Whehe het meest bureaucratische bolwerk ooit.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:55 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Veel plezier in het consulaat alvast![]()
Ja, erfenis en uitkering van ouders en grootoudersquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een extra nationaliteit is altijd handig. Bij de jongens snap ik het (dienstplicht), maar bij de meiden niet.
Geen voordelen betekent niet meteen dat het geen nut heeft. Wat niet is kan komen.
Sinds ik iets meer Turken ken én een paar maanden geleden dus een soort van relatie had met een Turkse (voor nog geen maand) ben ik erachter gekomen dat ik de factor Turks wel kan waarderen en altijd heb gemist. Dus ehh, een Nederlands-Turkse die in hoofdlijnen mijn normen en waarden deelt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef zarGon het volgende:
Sylvesterrr, zie jij je later samen met een Nederlandse of Turkse samen? En met Turkse doel ik 'Nederlands-Turkse'. Of één van de andere afkomsten?
Wacht even.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je iets meer rechten als NL-staatsburger op het gebied van onderwijs enzo.Verder heb je als Nederlander het recht om te stemmen (Europees Parlement, Tweede Kamer).
Ik niet?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Gelijk. Maar mij lukt het niet op emotionele momentenDan heb ik iemand als Stimorol of Weissman nodig die me met de juiste woorden op haar plek zet. Zonder te kwetsen, maar te confronteren. Dan word ik weer wakker en denk ik weer normaal na zoals nu haha. Daarna begint weer de schoonmaak in mijn telefoon en ben ik blij dat ik me niet in een lastige relatie of iets bevind
Ja, ik heb het gelezen en ik mag je familie nu al nietquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lees de hele discussie eens voordat je je er in gaat mengen. Deze vraag heb ik al beantwoord.
Gewoon dienstplicht verlengd en hopen dat ze het afschaffen xDquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef expans het volgende:
Jij was trouwens toch niet Turks? Of heb ik dat verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gelezen en ik mag je familie nu al niet
Geen dubbele nationaliteit.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wacht even.
Heeft ze nou een dubbele nationaliteit of moet ze kiezen tussen twee?
Weet je wat het probleem is? Mijn lengte is 1.80. De gemiddelde doorsnee Turkse man is 1.70. Daarnaast wil ik dat hij parttime kookt en sport. Ik heb teveel eisen en heb die dingen nodig om gevoelens te krijgen voor een man. Dat gaat dus nooit lukken. Daarom is dit topic super veilig voor zowel mij als jullie hehehehehequote:Op zaterdag 30 november 2013 12:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zeiden we allebei inderdaad, Turk zijn kan een voordeel zijn met de juiste type. Met 580.00 Turken (als ik me niet vergis) in Nederland zit jouw droomman er vast wel tussen en dan kan Turk zijn alleen maar een voordeel betekenen
Ik zal niets van het vermogen van mijn ouders in Turkije erven. Dat klopt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:57 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ja, erfenis en uitkering van ouders en grootouders
Ik heb het gekke idee om m'n dienstplicht te gaan vervullen na m'n studie. Lijkt me een toffe ervaring (moet ik eerst in conditie geraken) maar aan de andere kant romantiseer ik het te erg en word het zes maanden aardappelen schillen oidquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gewoon diesplicht verlengt en hopen dat ze het afschaffen xD
Ooh, dan snap ik het.quote:
Freakquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:00 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is? Mijn lengte is 1.80. De gemiddelde doorsnee Turkse man is 1.70. Daarnaast wil ik dat hij parttime kookt en sport. Ik heb teveel eisen en heb die dingen nodig om gevoelens te krijgen voor een man. Dat gaat dus nooit lukken. Daarom is dit topic super veilig voor zowel mij als jullie hehehehehe
Nee, ik ben keihard Turks. Ik zie er zelfs uit als de oude Turken. XDquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij was trouwens toch niet Turks? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Jij zet mij niet op mijn plek lieverd. Jij bent de verzachtende factor (wat ook heel essentieel is)!quote:
Dubbele nationaliteit kan volgens mij niet meer. Om die reden is er volgens mij ook in NL een soort van "mavi kart", maar ik weet niet wat de exacte regelingen zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ooh, dan snap ik het.
Waarom geen dubbele nationaliteit? Zijn ze niet hier geboren? Of zijn de regels veranderd?
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat
Je verzacht mij door mij te slaan ja.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:02 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Jij zet mij niet op mijn plek lieverd. Jij bent de verzachtende factor (wat ook heel essentieel is)!
Hahahahahaquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:
[..]
Ik heb het gekke idee om m'n dienstplicht te gaan vervullen na m'n studie. Lijkt me een toffe ervaring (moet ik eerst in conditie geraken) maar aan de andere kant romantiseer ik het te erg en word het zes maanden aardappelen schillen oid.
Oh, en ik ben trouwens ook nog paspoortloos, Want ik stond als kind bij m'n moeder maar die hebben het in de zomer vernieuwd in Turkije zonder aan mij te denken. Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat
Hoe oud? Gökturk-achtig à la de Chinezen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik ben keihard Turks. Ik zie er zelfs uit als de oude Turken. XD
Veel mensen met dubbele nationaliteit hebben tegenwoordig niet eens een Turks paspoort. Nüfus cuzdani schijnt voldoende te zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:
[..]
Ik heb het gekke idee om m'n dienstplicht te gaan vervullen na m'n studie. Lijkt me een toffe ervaring (moet ik eerst in conditie geraken) maar aan de andere kant romantiseer ik het te erg en word het zes maanden aardappelen schillen oid.
Oh, en ik ben trouwens ook nog paspoortloos, Want ik stond als kind bij m'n moeder maar die hebben het in de zomer vernieuwd in Turkije zonder aan mij te denken. Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat
Zo ver ik weet, kan de Turkse dienstplicht best kut zijn, als je op de verkeerde plek terecht komt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:
[..]
Klopt, vragen ze bijna nooit naar, ook niet op het vliegveld.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Veel mensen met dubbele nationaliteit hebben tegenwoordig niet eens een Turks paspoort. Nüfus cuzdani schijnt voldoende te zijn.
Vooral als je in een grensgebied wordt geplaatst. Genoeg achterneven van me die in de winter de bergen op moesten...quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:04 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Zo ver ik weet, kan de Turkse dienstplicht best kut zijn, als je op de verkeerde plek terecht komt.
Gelukkig ben jij niks van mij dan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gelezen en ik mag je familie nu al niet
Geen idee en nee, ik lijk niet op een chinees.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe oud? Gökturk-achtig à la de Chinezen?
Ow ja, ik was vergeten dat ik met je familie trouw en niet met jou.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niks van mij dan.
Gulme, ik stel het serieus al uit sinds m'n 18e. Dit was ook één van de redenen waarom ik in de zomer niet last minute naar Turkije ging (wou soort van familie verrassen omdat die me er graag bij wouden hebben).quote:
Dat idee had ik dus ook, paspoort kost ¤200 oid man. Ik heb ook geen Nederlands paspoort, alleen ID. Was te gierigquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Veel mensen met dubbele nationaliteit hebben tegenwoordig niet eens een Turks paspoort. Nüfus cuzdani schijnt voldoende te zijn.
AL mijn neven, en kennissen, letterlijk allemaal hebben 18 maanden in gebieden als Sirnak en Hakkari gezeten. Pas dit jaar is er één naar een marinebasis gestuurd. Is mij iets te opvallend.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vooral als je in een grensgebied wordt geplaatst. Genoeg achterneven van me die in de winter de bergen op moesten...
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe oud? Gökturk-achtig à la de Chinezen?
Jongens, jullie moeten de voordelen halen uit de verschillen. Ik vind dat de minder moderne Turkse families wel heel lekker kokenquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niks van mij dan.
Ugrasiyoruz iste sagolquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:03 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Dat klopt.
Hoe gaat het trainen?
Zo houden de families mij buiten de deur.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ow ja, ik was vergeten dat ik met je familie trouw en niet met jou.
Rustig maar, ik zie er meer uit alsof ik uit de Kaukasus kom.quote:
Zullen wij trouwen op onze 40e?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:11 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zo houden de families mij buiten de deur.
Serieus, dat is één van de redenen waarom ik nog steeds zo huiverig ben om iets te beginnen met een Turkse.
Dan pas?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:13 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Zullen wij trouwen op onze 40e?
Dus je ziet eruit als een caucasier?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Rustig maar, ik zie er meer uit alsof ik uit de Kaukasus kom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er al een hekel aan als mijn moeder met leven probeert te mengen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:11 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Serieus, dat is één van de redenen waarom ik nog steeds zo huiverig ben om iets te beginnen met een Turkse.
Je hebt zelf in de hand of je ze met je leven laat bemoeien. Ik zou een geweldige meid niet laten gaan door haar familie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:11 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je trouwt niet alleen met een vrouw. Ook met haar familie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt zelf in de hand of je ze met je leven laat bemoeien. Ik zou een geweldige meid niet laten gaan door haar familie.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus je ziet eruit als een caucasier?Volgens Marokkanen lijk ik meer op een Chinees of Molukker. Volgens Iranezen op een Syrier. Volgens Nederlanders en Serviërs op een caucusier. Niemand heeft het goed kunnen raden XDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je hebt zelf in de hand of je ze met je leven laat bemoeien. Ik zou een geweldige meid niet laten gaan door haar familie.
Dat dus..quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je trouwt niet alleen met een vrouw. Ook met haar familie.
Tenzij je gelijk migreert naar een andere plek.
Je trouwt alleen met haar familie als jij dat toelaat. Ik laat mensen niet over mij beslissen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ga aan de andere kant van Nederland wonen. Dat doe ik bijvoorbeeld nu haha. Niemand die zich met mij kan bemoeienquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vaaaay adamim.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon iets minder subtiel is. Ik bedoel ik vind sommige users hier ook heel 'apart' (alsin als mijn kinderen zo worden word ik gek) maar ben niet het type om dat zo lomp te uiten.
Interessant. Mag ik een foto zien (per DM)?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:16 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Volgens Marokkanen lijk ik meer op een Chinees of Molukker. Volgens Iranezen op een Syrier. Volgens Nederlanders en Serviërs op een caucusier. Niemand heeft het goed kunnen raden XD
Wat? Toen ik laatst zei dat ik onze trouwdatum al had geprikt (30 februari 2014) wilde je al eerder trouwen (31 november). Nu zeg je dat je pas over 13-14 jaar wil trouwen.quote:
Nee, het is ook soms dat het bruidsmeisje extreem sub-assertief (onderdanig) is richting haar familie (of haar moeder). Zo krijgt de hele familie een stem in jou leven xDquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je trouwt alleen met haar familie als jij dat toelaat. Ik laat mensen niet over mij beslissen.
Neequote:Op zaterdag 30 november 2013 13:18 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Interessant. Mag ik een foto zien (per DM)?
Vertel, ben ik één van die aparte users?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef expans het volgende:
[..]
Als er een sneeuwstorm is, dan gaat je trein een dikke vertraging krijgen en dan kom je te laat op werk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je trouwt alleen met haar familie als jij dat toelaat. Ik laat mensen niet over mij beslissen.
Je moet ook geen meisje trouwen zonder ruggengraat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, het is ook soms dat het bruidsmeisje extreem sub-assertief (onderdanig) is richting haar familie (of haar moeder). Zo krijgt de hele familie een stem in jou leven xD
Eens. Je bent een man. Wanneer je wat assertiviteit toont win je alleen maar respect hoorquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Daar ben ik mee eens.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je moet ook geen meisje trouwen zonder ruggengraat.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als er een sneeuwstorm is, dan gaat je trein een dikke vertraging krijgen en dan kom je te laat op werk.
Dat noemen ze overmacht, schoonfamilie is overmacht. Je kunt het niet veranderen of iets tegen doen.
Serieus, wat willen ze bepalen dan? Ik ga niet ergens wonen omdat zij dat zeggen. Of een bepaalde baan aannemen omdat zij dat willen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als er een sneeuwstorm is, dan gaat je trein een dikke vertraging krijgen en dan kom je te laat op werk.
Dat noemen ze overmacht, schoonfamilie is overmacht. Je kunt het niet veranderen of iets tegen doen.
Sowieso ben jij apart, iedere scheet moet je hier vermelden, voordat je uit gaat, tijdens het uitgaan, wanneer je weer terug bent.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vertel, ben ik één van die aparte users?
Öf! Vazgeçtim.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat? Toen ik laatst zei dat ik onze trouwdatum al had geprikt (30 februari 2014) wilde je al eerder trouwen (31 november). Nu zeg je dat je pas over 13-14 jaar wil trouwen.
Verhuis je naar andere kant van Nederland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:18 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Ga aan de andere kant van Nederland wonen. Dat doe ik bijvoorbeeld nu haha. Niemand die zich met mij kan bemoeien
En ik dan?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sowieso ben jij apart, iedere scheet moet je hier vermelden, voordat je uit gaat, tijdens het uitgaan, wanneer je weer terug bent.
Jij loopt zeker ook 24/7 met je smartphone en te F5'en.
Beter apart dan dertien in een dozijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sowieso ben jij apart, iedere scheet moet je hier vermelden, voordat je uit gaat, tijdens het uitgaan, wanneer je weer terug bent.
Die weet je al.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:23 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
En ik dan?
Ik wil ook jouw profielschet over mij weten
Als je hun die kans geeft wel. Ik lijk totaal niet op een Turk. Dat scheelt (enorm)!quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Verhuis je naar andere kant van Nederland.
Blijken je buren Turken te zijn die met alles bemoeien
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Verhuis je naar andere kant van Nederland.
Blijken je buren Turken te zijn die met alles bemoeien
Ja, al je vrienden zijn FOK!vrienden, naar alle meets gaan, breken met je familie, afstand doen van je natonaliteit, tsja als je dat beter vind.quote:
Jij bent tof.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:24 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heb je van iedereen een dossier in je achterhoofd?
Wat zegt die van mij?
Nee. Of ik heb het net gemist.quote:
Verwar je nu MaidensTower niet met mij?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, al je vrienden zijn FOK!vrienden, naar alle meets gaan, breken met je familie, afstand doen van je natonaliteit, tsja als je dat beter vind.
Nou, ik kom uit Konya, dus dan kan je al raden dat we nogal conservatief zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:41 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Expans, hoe is jouw familie? Hoe sta jij in het leven?
Ik heb liever Turkse buren om eerlijk te zijn. Ze rekenen je meestal wel gelijk als familie wanneer ze merken dat je ook Turks bent. De Nederlandse buren die ik nu heb zijn zo op zichzelf, dat ik het haast geen buren kan noemen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben van een Turkse wijk in Nijmegen verhuisd naar een nieuwbouwwijk in Utrecht waar nagenoeg geen Turken wonen. Ik ben de Turken wel gaan missen hoor, zij zorgden toch voor een gezellige sfeer al was ik het niet altijd met hen eens.
Deze man begrijpt de essentie van het Turk-zijn. Ze niet te veel invloed op je leven laten hebben maar wel genoeten van hun gezelligheid, warmte, eten en humor.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben van een Turkse wijk in Nijmegen verhuisd naar een nieuwbouwwijk in Utrecht waar nagenoeg geen Turken wonen. Ik ben de Turken wel gaan missen hoor, zij zorgden toch voor een gezellige sfeer al was ik het niet altijd met hen eens.
Ah, jij bent de mede-Konyali hè. Waar uit Konya precies?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef expans het volgende:
[..]
Nou, ik kom uit Konya, dus dan kan je al raden dat we nogal conservatief zijn.
Een normale Turk dus, kom je niet vaak tegen op FOK!quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef expans het volgende:
[..]
Ik kan enigszins begrip opbrengen voor mensen die anders zijn, maar echt close kan ik niet zijn met zulke mensen want dan zou ik letterlijk bij alles m'n mond moeten houden om ze niet te kwetsen. En sommige dingen ben ik heel vrij in, andere dingen weer niet.
Ik zie mezelf bv niet met een meisje die drinkt, of vaak uitgaat. Dat is gewoon een no-go, verankerd in m'n brein. Concerten kunnen nog wel maar een meisje dat naar een club etc gaat, no thanks jeff. Blowen heb ik dan weer minder moeite mee en vind ik niet zo erg omdat ik dat zelf ook wel eens heb gedaan.
'Acik sacik' kleding is niet aan mij besteed, vind dat laag. Een vrouw moet zich gewoon als dame kleden, dus gewoon netjes, mooi en vrouwelijk. Geen inkijk. Heb ook liever iemand die zich zo kleed dan 'ustu mekke alti paris' alleen omdat haar man (ik dus) dat wil, het moet uit haar zelf komen.
Zelfstandig zijn is goed maar niet té veel, zou nooit willen dat m'n zusje bv op kamers oid gaat terwijl ze nog thuis kan zitten (tenzij het echt echt niet anders kan). Maar ik ga dan ook weer niet nee zeggen als ze in het buitenland kan studeren oid, alleen dan moet ik er wel 3/4 x heen om d'r niet alleen te laten.
Tradities zijn mooi en horen erbij maar sommige dingen zijn weer overdreven en hoeft niet wat mij betreft. Ik heb veel liever een Turkse vrouw dan een andere nationaliteit, maar het zou opzich wel kunnen mits ze moslim is. Ik zie mezelf echt niet met een Nederlandse bijvoorbeeld, en zou denk ik een hartaanval krijgen mocht dat gebeuren met een bepaald familielid.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Een normale Turk die dezelfde mening als ik deelt dus, kom je niet vaak tegen op FOK!
Een van de meer normale dusquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef expans het volgende:
[..]
Ik kan enigszins begrip opbrengen voor mensen die anders zijn, maar echt close kan ik niet zijn met zulke mensen want dan zou ik letterlijk bij alles m'n mond moeten houden om ze niet te kwetsen. En sommige dingen ben ik heel vrij in, andere dingen weer niet.
Ik zie mezelf bv niet met een meisje die drinkt, of vaak uitgaat. Dat is gewoon een no-go, verankerd in m'n brein. Concerten kunnen nog wel maar een meisje dat naar een club etc gaat, no thanks jeff. Blowen heb ik dan weer minder moeite mee en vind ik niet zo erg omdat ik dat zelf ook wel eens heb gedaan.
'Acik sacik' kleding is niet aan mij besteed, vind dat laag. Een vrouw moet zich gewoon als dame kleden, dus gewoon netjes, mooi en vrouwelijk. Geen inkijk. Heb ook liever iemand die zich zo kleed dan 'ustu mekke alti paris' alleen omdat haar man (ik dus) dat wil, het moet uit haar zelf komen.
Zelfstandig zijn is goed maar niet té veel, zou nooit willen dat m'n zusje bv op kamers oid gaat terwijl ze nog thuis kan zitten (tenzij het echt echt niet anders kan). Maar ik ga dan ook weer niet nee zeggen als ze in het buitenland kan studeren oid, alleen dan moet ik er wel 3/4 x heen om d'r niet alleen te laten.
Tradities zijn mooi en horen erbij maar sommige dingen zijn weer overdreven en hoeft niet wat mij betreft. Ik heb veel liever een Turkse vrouw dan een andere nationaliteit, maar het zou opzich wel kunnen mits ze moslim is. Ik zie mezelf echt niet met een Nederlandse bijvoorbeeld, en zou denk ik een hartaanval krijgen mocht dat gebeuren met een bepaald familielid.
Gaat die over Syl of mij? Ik kan me er niet helemaal in vinden..quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, al je vrienden zijn FOK!vrienden, naar alle meets gaan, breken met je familie, afstand doen van je natonaliteit, tsja als je dat beter vind.
Wat zou het fijn zijn geweest als ik 24/7 met m'n smartphone kon F5'en... Die tijd heb ik gewoon niet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik was vorige week dinsdag trouwens nog in Konya.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ah, jij bent de mede-Konyali hè. Waar uit Konya precies?
Syl uiteraard.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:30 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Gaat die over Syl of mij? Ik kan me er niet helemaal in vinden..
Ja.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vertel, ben ik één van die aparte users?
Die avond gebeurde trouwens nog iets minder leuks bij de luchthaven van Konya. Ik werd door mijn achterneven gebracht en er was een algemene politiecontrole vlak voor de ingang.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik was vorige week dinsdag trouwens nog in Konya.
Wait whut? Een meisje mag niet uit en niet op kamers maar blowen is niet zo erg want dat heb jij ook wel eens gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef expans het volgende:
[..]
Wou net zeggen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Verwar je nu MaidensTower niet met mij?
Ik denk dat je wel beter weet dan zo'n discussie uit te lokken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wait whut? Een meisje mag niet uit en niet op kamers maar blowen is niet zo erg want dat heb jij ook wel eens gedaan.
Ik merk vaak dat de Turkse man altijd het vrouwelijke geslacht verbiedt wat hij zelf misgelopen is aan plezier. Turkse mannen zijn misgunners.
Bedankt voor je eerlijkheid, dat waardeer ik.quote:
Ja, je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Sinds ik wat meer contact heb met Turken (op het werk, op FOK!, in Turkije) voel ik me wel een stuk meer op m'n gemak wanneer ik met Turken ben. Ik denk dat de mensen die al langer meeposten in dit topic ook wel een 'positieve' verandering hebben opgemerkt.quote:Je klinkt als een chille gozer maar ik vind je op sommige punten echt te verkaasd. Denk dat jouw kahpe kader je gewoon genaaid heeft door je op te zadelen met een lompe familie en een omgeving zonder chille Turken.
Karapinar'a bagliyiz.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ah, jij bent de mede-Konyali hè. Waar uit Konya precies?
Ik zie niet in hoe die twee verwant zijn aan elkaar?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wait whut? Een meisje mag niet uit en niet op kamers maar blowen is niet zo erg want dat heb jij ook wel eens gedaan.
Ik merk vaak dat de Turkse man altijd het vrouwelijke geslacht verbiedt wat hij zelf misgelopen is aan plezier. Turkse mannen zijn misgunners.
Mooi verwoordquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef expans het volgende:
[..]
Hier gaat Levo dan weer op in.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:38 schreef expans het volgende:
[..]
Karapinar'a bagliyiz.
[..]
Ik zie niet in hoe die twee verwant zijn aan elkaar?
Op kamers gaan is gewoon nutteloos in mijn voorbeeld, ik woon in de Randstad, alles valt te doen vanuit huis. Maar dat betekend niet dat ze thuis moet vastzitten tot ze trouwt, op een gegeven moment mag ze best op haar zelf wonen.
Misschien vindt ze het leuk om op zichzelf te wonen, uit te aan en af en toe een wijntje te drinken? Yapsin ozaman toch.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:38 schreef expans het volgende:
[..]
Karapinar'a bagliyiz.
[..]
Ik zie niet in hoe die twee verwant zijn aan elkaar?
Op kamers gaan is gewoon nutteloos in mijn voorbeeld, ik woon in de Randstad, alles valt te doen vanuit huis. Maar dat betekend niet dat ze thuis moet vastzitten tot ze trouwt, op een gegeven moment mag ze best op haar zelf wonen.
Andere kant van waar m'n familie vandaan komt. Een dorp zo'n 150km ten zuidwesten van Karapinar.quote:
Het gaat mij er meer om dat hij wel goed praat wat hij zelf gedaan heeft. Kromme redenering: het mag want heb dat zelf ook wel eens gedaan. Je mag stelen want ik heb dat ook wel eens gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hier gaat Levo dan weer op in.
Onzindiscussie komt eraan.
Ik blow niet hoor, ik heb dat misschien een paar keer gedaan maar het was wel lekkerquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Misschien vindt ze het leuk om op zichzelf te wonen, uit te aan en af en toe een wijntje te drinken? Yapsin ozaman toch.
Ik zie anders niet in waarom jij wel mag blowen.
Als ze om haar familie geeft zal ze zich uit respect wel gedragen. Liefde is de basis daarvoor. Maar als ze het een keer oneens is met jullie heeft ze daar alle recht op.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:43 schreef expans het volgende:
[..]
Ik blow niet hoor, ik heb dat misschien een paar keer gedaan maar het was wel lekker. Gaf dat meer aan als voorbeeld om te laten zien dat niemand perfect is.
En ik ga haar ook niets verbieden, ze moet zelf d'r grenzen ontdekken maar wel weten dat er een bepaalde grens/verwachting is die al is vastgesteld waar ze niet overheen moet. Dat verschilt per familie.
Ze moet het zeg maar wel leuk houden en niet overdrijven. Beetje moeilijk uit te leggen.
Daar ging het hem niet om, ging er eerder om dat jij iets pas toestaat bij je toekomstige vrouw nadat jij die fout hebt gemaakt en niet andersom, dus je vrouw mag dezelfde fouten hebben gemaakt, maar niks buiten dat wat jij hebt gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:43 schreef expans het volgende:
[..]
Ik blow niet hoor, ik heb dat misschien een paar keer gedaan maar het was wel lekker. Gaf dat meer aan als voorbeeld om te laten zien dat niemand perfect is.
En ik ga haar ook niets verbieden, ze moet zelf d'r grenzen ontdekken maar wel weten dat er een bepaalde grens/verwachting is die al is vastgesteld waar ze niet overheen moet. Dat verschilt per familie.
Ze moet het zeg maar wel leuk houden en niet overdrijven. Beetje moeilijk uit te leggen.
Het is gewoon een kwestie van je zusje vertrouwen... Als ze goed is opgevoed (voldoende vrijheden, niks verboden maar uitgelegd waarom het niet verstandig is, geen taboes e.d.) zal ze zich prima gedragen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:43 schreef expans het volgende:
[..]
Vind jij dat jíj dat wel mag? Mag een broertje (of als je dat niet hebt neefje) dat wel? Zoja, dan meet je met twee maten en dan kan ik boos worden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef expans het volgende:
Zoals seks voor het huwelijk, ik zou echt niet weten hoe ik daar op zou reageren
Zo ben ik ook opgevoed ^^. En je tweede vraag, nee dat mag ook niet voor beide kanten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is gewoon een kwestie van je zusje vertrouwen... Als ze goed is opgevoed (voldoende vrijheden, niks verboden maar uitgelegd waarom het niet verstandig is, geen taboes e.d.) zal ze zich prima gedragen.
Als je zusje tijdens haar leven bij haar ouders thuis niks mocht (niet uitgaan, niet drinken, niet roken, niet vriendschappelijk met mannen omgaan e.d.), dan kan je ervan uitgaan dat ze dat allemaal zal gaan proberen wanneer ze eindelijk zelfstandig woont. Kans bestaat zelfs dat ze bepaalde zaken (roken, drinken e.d.) nu al stiekem doet.
Dat is mijn bescheiden mening.
Begrijpelijk, maar zou je daar dan expliciet om vragen? "quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef expans het volgende:
Ik vind dat jullie ook wel een punt hebben hoor, er zijn imo bepaalde fouten die je kunt/mag maken om er van te leren/experimenteren (zoals af en toe drinken vs elk weekend drinken) maar er zijn ook bepaalde dingen die echt een no-go zijn. Zoals seks voor het huwelijk, ik zou echt niet weten hoe ik daar op zou reageren want dit typen geeft me al maagkrampen en een Fuuuu^99999 gevoel.
Vragen niet maar ik zou het wel vooraf willen weten zodat ik daarop een keuze kan maken. Ask adami kor eder, maar voorgelogen worden zou alles verpesten imo. Ookal zou ik er pas na tien jaar achter komen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar zou je daar dan expliciet om vragen? "
"Heb jij al seks gehad?"
Ik denk dat je beter kunt kijken naar wat je trouwt en een beeld schept op basis van het heden i.p.v. wat die persoon heeft uitgespookt in het verleden, iedereen verdient een kans, niet?
Als je er niet naar vraagt kun je het niet weten. Dus in feite is het irrelevant totdat het aan het licht komt. Ik denk dat niemand zou willen inbeelden dat zijn/haar partner met iemand anders een bed heeft gedeeld.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:55 schreef expans het volgende:
[..]
Vragen niet maar ik zou het wel vooraf willen weten zodat ik daarop een keuze kan maken. Ask adami kor eder, maar voorgelogen worden zou alles verpesten imo. Ookal zou ik er pas na tien jaar achter komen.
Maar wacht even, je wil het niet vragen maar wel weten... Dus je wil dat ze uit zichzelf vertelt dat ze al eens wat heeft uitgespookt zonder dat je ernaar vraagt. Ehh.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:55 schreef expans het volgende:
[..]
Vragen niet maar ik zou het wel vooraf willen weten zodat ik daarop een keuze kan maken. Ask adami kor eder, maar voorgelogen worden zou alles verpesten imo. Ookal zou ik er pas na tien jaar achter komen.
Het is dan ook niet echt een makkelijk onderwerp waar je over kunt praten ofwel?quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Maar wacht even, je wil het niet vragen maar wel weten... Dus je wil dat ze uit zichzelf vertelt dat ze al eens wat heeft uitgespookt zonder dat je ernaar vraagt. Ehh.
Ok.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:52 schreef expans het volgende:
[..]
Zo ben ik ook opgevoed ^^. En je tweede vraag, nee dat mag ook niet voor beide kanten.
Als het voor jou een dealbreaker is, dan moet je het vragen. Punt. Je kan het haar niet 10 jaar na dato kwalijk nemen mocht je er dan achterkomen...quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:59 schreef expans het volgende:
[..]
Het is dan ook niet echt een makkelijk onderwerp waar je over kunt praten ofwel?
Expliciet vragen niet maar misschien subtiel erop hinten, maar gvd, hoe wil je daar nou subtiel op gaan hinten zonder dat je d'r kwetst.
Zo'n zelfstandige dame is te gevaarlijk voor een man.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef MaidensTower het volgende:
Ik vind het jammer dat er geen voordelen wordt gezien van een zelfstandige dame. Assertiviteit, zelfkennis, mensenkennis, vaardigheden wat betreft op zichzelf wonen. Tjah.
Een vrouw die slimmer is dan jezelf vinden mannen over het algemeen niet zo fijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef MaidensTower het volgende:
Ik vind het jammer dat er geen voordelen wordt gezien van een zelfstandige dame. Assertiviteit, zelfkennis, mensenkennis, vaardigheden wat betreft op zichzelf wonen. Tjah.
20.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef Arcadia het volgende:
Expans, mag ik vragen wat je leeftijd is?
I feel the same bro XDquote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef expans het volgende:
Ik vind dat jullie ook wel een punt hebben hoor, er zijn imo bepaalde fouten die je kunt/mag maken om er van te leren/experimenteren (zoals af en toe drinken vs elk weekend drinken) maar er zijn ook bepaalde dingen die echt een no-go zijn. Zoals seks voor het huwelijk, ik zou echt niet weten hoe ik daar op zou reageren want dit typen geeft me al maagkrampen en een Fuuuu^99999 gevoel.
Waar haal je dat vandaan? Een vrouw moet tot op een bepaald punt (zonder dat het irritant feministisch gelul word) zelfstandig kunnen zijn. Liever dat dan een robot die alles beantwoord met oldu, tamam.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef MaidensTower het volgende:
Oh jawel hoor, dat doe ik gewoon.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef Bortecinem het volgende:
Syl zoiets vraag je toch niet aan een Turkse man. Dat je over zijn dochter begint is al erg genoeg, maar zo intiem.
Dit is je Nederlandse kant?quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, dat doe ik gewoon.
Ik vraag zoiets zelfs aan familieleden. Het wordt gauw stil en het gespreksonderwerp verandert in no-time.
Een vrouw met wat zelfvertrouwen zal het vanaf het begin wel duidelijk maken. Of je krijgt een lady die het laat dichtnaaien. Misschien 10 pagina's met de opbiechting.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:59 schreef expans het volgende:
[..]
Het is dan ook niet echt een makkelijk onderwerp waar je over kunt praten ofwel?
Expliciet vragen niet maar misschien subtiel erop hinten, maar gvd, hoe wil je daar nou subtiel op gaan hinten zonder dat je d'r kwetst.
Meten met twee maten, daar kan ik dus absoluut niet tegen... Jongens die rotzooien met verschillende meiden zijn "erkek adam", meiden daarentegen...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:07 schreef Bortecinem het volgende:
Maar zo zijn Turken inderdaad. Ik ken een familie waarvan de dochter op gebied van relaties helemaal niks mag, maar de jongen gerust vriendinnen mag laten overnachten in zijn kamer..
Tja ies koeltuur.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Meten met twee maten, daar kan ik dus absoluut niet tegen... Jongens die rotzooien met verschillende meiden zijn "erkek adam", meiden daarentegen...
Ik weet niet of dat typisch Nederlands is. Het is gewoon een gewetensvraag die veel Turken niet durven te stellen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef expans het volgende:
[..]
Dit is je Nederlandse kant?
Zo bot onder het mom 'nuchter' en alles kan
Maar sommige mensen hebben ook gewoon een realitycheck nodig.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
En voor sommige Turkse mannen is dat een onzekerheid
quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Een vrouw met wat zelfvertrouwen zal het vanaf het begin wel duidelijk maken. Of je krijgt een lady die het laat dichtnaaien. Misschien 10 pagina's met de opbiechting.
Persoonlijk wil ik niet met een Turks man die niet verder kan kijken dan zoietsDan delen we niet dezelfde waarden. Er is geen goed of fout, maar het is gewoon anders en ik heb respect voor die man. Ondanks dat hij daardoor niet voor mij kiest.
Ik ontmoette laatst een Turkse jongeman. Ik weet nog niet hoe hij erover denkt en dat kan mij weinig schelen ook. Ik ben er oké mee en als de ander dat niet is, is dat zijn probleem. Wil zelf ook geen onervaren man op dat gebied. Die bakt er toch niets van. En voor sommige Turkse mannen is dat een onzekerheid
Dit soort zaken zorgen bij mij ook voor conflicten met Turken (en dus ook familie). Ik kan niet echt tegen dit soort onrechtvaardigheden.quote:
Ik geloof dat mensen die veel ervaring hebben op dat gebied op een gegeven moment over het romantische gedeelte zijn van dat gebied.quote:
Ik spreek uit mijn eigen ervaring: ik ken weinig Turkse meiden die maagd zijn en een eigen karakter hebben. Ze laten iedereen over zich heen lopen en worden onzeker van de raarste dingen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:08 schreef expans het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Een vrouw moet tot op een bepaald punt (zonder dat het irritant feministisch gelul word) zelfstandig kunnen zijn. Liever dat dan een robot die alles beantwoord met oldu, tamam.
Nee, ze wilde dit en dat en vinden dat mannen voor een geemancipeerde en moderne vrouw moeten gaan, terwijl ze zelf kortzichtig is over zoietsquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geloof dat mensen die veel ervaring hebben op dat gebied op een gegeven moment over het romantische gedeelte zijn van dat gebied.
Het is denk ik eerder de angst voor hoe zijn familie en omgeving erop zou kunnen reageren mocht bekend worden dat je iets meer ervaring hebt op dat gebied...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Persoonlijk wil ik niet met een Turks man die niet verder kan kijken dan zoiets![]()
Mijn ouders denken er net zo over...maar die hebben dan ook geen zoon haha.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dit soort zaken zorgen bij mij ook voor conflicten met Turken (en dus ook familie). Ik kan niet echt tegen dit soort onrechtvaardigheden.
Sommige Turken zouden mij zomaar kunnen afschilderen als een feminist.
quote:
Het gaat niet alleen om seks, want je kunt iemand niet afrekenen op één verkeerde daad. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niet zou boeien maar het is niet de hoofdreden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:09 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Een vrouw met wat zelfvertrouwen zal het vanaf het begin wel duidelijk maken. Of je krijgt een lady die het laat dichtnaaien. Misschien 10 pagina's met de opbiechting.
Persoonlijk wil ik niet met een Turks man die niet verder kan kijken dan zoietsDan delen we niet dezelfde waarden. Er is geen goed of fout, maar het is gewoon anders en ik heb respect voor die man. Ondanks dat hij daardoor niet voor mij kiest.
Ik ontmoette laatst een Turkse jongeman. Ik weet nog niet hoe hij erover denkt en dat kan mij weinig schelen ook. Ik ben er oké mee en als de ander dat niet is, is dat zijn probleem. Wil zelf ook geen onervaren man op dat gebied. Die bakt er toch niets van. En voor sommige Turkse mannen is dat een onzekerheid
Hehe misquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geloof dat mensen die veel ervaring hebben op dat gebied op een gegeven moment over het romantische gedeelte zijn van dat gebied.
Ze hebben vast wel neefjes. Al is een neefje niet helemaal gelijk aan een eigen zoon, je kan wel een aardig beeld krijgen over hoe men zou zijn als ze wel een zoon zouden hebben. Als je daar behoefte aan hebt uiteraard.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn ouders denken er net zo over...maar die hebben dan ook geen zoon haha.
Het was ook niet in het algemeen bedoeld. Excuses als het wel zo is overgekomen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:19 schreef expans het volgende:
En Sylv, nee mij boeit het persoonlijk echt niet wat andere mensen over mij of m'n familie zeggen. Het gaat hier puur om mezelf.
Ik snap je punt wel. Maar om de psyche van een net ontmaagde vrouw te begrijpen moet je in haar schoenen staan. Het kan iets verder gaan dan 'Oh, oops foutje, ik doe het niet meer'. Ik bewonder vrouwen die dat wel hebben kunnen zeggen. Ik kan alleen namens mezelf spreken: de manier waarop het ging, doorging (met valse beloftes en mindfuck), verliezen van vriendschappen en steun, onzekerheden, wantrouw in religie hebben me een ander kant opgestuurd dan ik had gewild. Ik had niet de kracht om het tij te keren. Totdat ik iemand ontmoette die wél voor me ging. Dat was geen Turkse. Nog steeds geloof ik niet dat een Turkse mijn situatie objectief kan beoordelen (zonder alle standaarden die de gemeenschap weer bepaalt. Ik probeer hier ook niets te bewijzen. Gewoon een inzicht te gevenquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:19 schreef expans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Het gaat niet alleen om seks, want je kunt iemand niet afrekenen op één verkeerde daad. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niet zou boeien maar het is niet de hoofdreden.
Als iemand (man of vrouw maakt niet uit) zo makkelijk denkt over zo'n grote zonde, naast het feit dat het een enorm taboe is en er zo makkelijk over kan doen, waar trekt diegene dan een grens? Zo'n persoon heeft gewoon een andere mentaliteit, en dat gaat op den duur clashen.
Er is voor mij persoonlijk een verschil tussen een vrouw die een fout heeft gemaakt op jonge leeftijd en daar spijt van heeft (tovbe etmis zegmaar) en een vrouw die tientallen exen heeft gehad en er geen moeite mee heeft en er mee loopt te pronken onder het mom 'zelfvertrouwen'. Voor de eerste kan ik begrip hebben, voor de tweede niet.
En lekker samen onervaren zijn en samen dingen ontdekken. En nee, het heeft niet te maken met onzeker zijn omdat je partner meer ervaring heeft, het zou dan juist omgekeerd moeten zijn omdat zij je dan zou kunnen helpen immers ervaring.
En Sylv, nee mij boeit het persoonlijk echt niet wat andere mensen over mij of m'n familie zeggen. Het gaat hier puur om mezelf.
Over het meten met twee maten? Ik heb ook het idee dat de wat jongere Turkse moeders die al een jaar of 15-20 in Nederland wonen ook vinden dat hun zoons braaf moeten zijn. De wat oudere moeders hebben over het algemeen niet een eigen mening hierover.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:28 schreef Bortecinem het volgende:
Misschien, syl. Mijn moeder kan zich er iig heel boos om maken.
Yes...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Over het meten met twee maten?
Ik heb ook het idee dat de wat jongere Turkse moeders die al een jaar of 15-20 in Nederland wonen ook vinden dat hun zoons braaf moeten zijn. De wat oudere moeders hebben over het algemeen niet een eigen mening hierover.
Bovenstaande uitspraak is gebaseerd op mijn eigen omgeving...
Dat is gewoon klinkklare onzin...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:30 schreef expans het volgende:
Mijnes zouden het ook niet accepteren, zelfs een dul kalmis vrouw voor een nog nooit getrouwde man is eigenlijk al soort van taboe kwam ik laatst achter
Ik denk dat de oudere garde er niet zo blij mee zou zijn maar het toch wel zou kunnen. Sonucta ben evleniyorum, niet zij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is gewoon klinkklare onzin...
Stel dat je van jongs af aan verliefd bent op een vriendin (en vice versa), maar dat jullie beiden dat nooit hebben durven te zeggen. Ze trouwt met een ander terwijl jijzelf nog single blijft. Na een paar jaar strandt haar huwelijk en jullie komen erachter dat jullie van elkaar houden. Je familie zou haar dus niet accepteren omdat ze al eens is getrouwd? Bleh. Ja, dat geldt ook voor mijn familie.
Heel romantisch en onwaarschijnlijk dit, maar goed...![]()
idemquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:38 schreef Bortecinem het volgende:
En wat als haar man is gestorven? Een weduwe?
Daar heb ik dus altijd mijn twijfels bij wanneer de zaal wordt gehuurd en uitnodigingen worden verstuurd...quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:39 schreef expans het volgende:
Ik denk dat de oudere garde er niet zo blij mee zou zijn maar het toch wel zou kunnen. Sonucta ben evleniyorum, niet zij.
Klein en simpel heb ik mijn bruiloft dan ook lieverquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:46 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daar heb ik dus altijd mijn twijfels bij wanneer de zaal wordt gehuurd en uitnodigingen worden verstuurd...De bruid en bruidegom kennen vaak 90% van de gasten niet eens, het zijn allemaal kennissen, vrienden van ouders en verre neven en nichten.
Ik bedoel met romantisch niet de liefdevolle kant, maar meer de spanning en sensatie xDquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:22 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Hehe misMijn eerste was verschrikkelijk en niet romantisch. Het was een project van zijn egoïsme en manipulatie. Daar heb ik een lange tijd 'wakker van gelegen'.
Bij de persoon waar ik veel van hield (wederzijds) was het alsof ik het voor het eerst meemaakte.
Je bedoelt mentaal toch?quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:28 schreef MaidensTower het volgende:
De spanning en sensatie is afhankelijk van degene me wie je bent, ongeacht je eerste of tiende keer.
Niks aan te doen. Het leven komt niet met een gebruiksaanwijzing. Mijn grootste vijand was ik toch echt zelf. Ik heb dat en nog meer mezelf aangedaanWist niet beter. Dacht dat ik het waard was om zo behandeld te worden. Ik wens het niemand toe. Zelf mijn vijand niet. Heb er nog steeds littekens van. Gelukkig ben ik een stuk liever tegen mezelf en bijt ik makkelijk van me af. Het doet alleen nog pijn zodra ik naar Karadayı (serie) kijk en zwijmel hoe hij en Feride (tegenspeelster die ik adoreer) met elkaar omgaan. Dan denk ik: "Zo'n iemand wil ik. En zo'n vrouw wil ik zijn"
Jazeker wel. Maar als het zo erg was dat je (ook) fysieke littekens had, zou je dat mentaal nog veel meer beïnvloeden, vaak ook omdat je eraan herinnerd wordt wanneer je dat ziet.quote:
De appel is duidelijk niet ver van de boom gevallen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:38 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Geciktiler (yine) Yemek hazır.
Zou kunnen. Heb maar 1 litteken over van een ex en die is niet pijnlijk. Liefste man die ik ooit heb meegemaaktquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jazeker wel. Maar als het zo erg was dat je (ook) fysieke littekens had, zou je dat mentaal nog veel meer beïnvloeden, vaak ook omdat je eraan herinnerd wordt wanneer je dat ziet.
İk app je zo een fotoquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De appel is duidelijk niet ver van de boom gevallen.
Wat staat er op het menu?
Heb nog nooit iemand zo extravert als jou ontmoet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:46 schreef MaidensTower het volgende:
[..]
Zou kunnen. Heb maar 1 litteken over van een ex en die is niet pijnlijk. Liefste man die ik ooit heb meegemaaktJammer dat hij niet bij me paste. Mijn bruidsjurk is heel mooi... Hadden we samen gehaald. We waren naar Bodrum en huurden een scooter om naar Milas te gaan. Klein ongelukje hehe.
Ik heb wel extraverte mensen als haar ontmoet maar ook ik ben ook van de andere kant. Wel grappig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heb nog nooit iemand zo extravert als jou ontmoet.
Ik ben juist het meest extreme van de andere kant denk ik.
I know, vind ik persoonlijk fijner voor mensen om me heen, want als je teveel info hebt kan je beeldvorming van die persoon helemaal verkeerd lopen. Ik heb nu echter wel een goed beeld van jouw persoonlijkheid, maar dat wist je al aangezien ik Fok!-psycholoog benquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb wel extraverte mensen als haar ontmoet maar ook ik ben ook van de andere kant. Wel grappig.
ik ben 110% extravert, ik geef altijd dat beetje extraquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:17 schreef Ayca het volgende:
De meeste mensen zijn ook niet 100% intro of extravert.
Wat denk je dat ik ben en waarom?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
I know, vind ik persoonlijk fijner voor mensen om me heen, want als je teveel info hebt kan je beeldvorming van die persoon helemaal verkeerd lopen. Ik heb nu echter wel een goed beeld van jouw persoonlijkheid, maar dat wist je al aangezien ik Fok!-psycholoog ben
Ik ken jou niet zo goed. Enige wat ik denk te weten van jou is dat je bovengemiddeld intelligent bent, inhoudelijk kun je vrij veel vertellen over religie en je volgt de shaafi madhab?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik ben en waarom?
Voornamelijk de hanbali madhab, maar op sommige punten volg ik inderdaad de shaafi madhab en heel soms de alternatieve meningen buiten de 4 madhabs.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:20 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ken jou niet zo goed. Enige wat ik denk te weten van jou is dat je bovengemiddeld intelligent bent, inhoudelijk kun je vrij veel vertellen over religie en je volgt de shaafi madhab?
(ongeveer) Zelfde als mij dus. Vraagje, moet je volgens de hanbali-madhab altijd in cemaat bidden? Kwam nu ineens spontaan met die vraag, een van de broeders van vorig jaar zei dat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Voornamelijk de hanbali madhab, maar op sommige punten volg ik inderdaad de shaafi madhab en heel soms de alternatieve meningen buiten de 4 madhabs.
Ik ben op een gegeven losgebroken uit de Turkse hanefi en maturidi madhabs, omdat ik het bemoeizucht van semireligieuze Turken zat was en ik de regels wilde volgen waarvan ik van mening was dat ze klopten, en niet omdat mijn omgeving dat wilde. xD
quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:18 schreef Arcadia het volgende:
[..]
ik ben 110% extravert, ik geef altijd dat beetje extra
Hoe anders?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:34 schreef Bortecinem het volgende:
@ Arcadia
Is dat zo? Volgens de fokkers van de meet ben ik anders IRL.
IRL is zij niet zo gemeen als hier...quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:39 schreef Bortecinem het volgende:
Ik weet niet eens meer wat je over mij zei, maar iig kwam ik irl anders over.
Vrouwen zijn nooit écht gemeen. Altijd contextgebonden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
IRL is zij niet zo gemeen als hier...
quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vrouwen zijn nooit écht gemeen. Altijd contextgebonden.
Is het Xaban, dan is ze gemeen.
Ben ik het, dan doet ze best aardig.
Vrouwen, alles draait om context.
Ja, ik geloof dat de mening is van de madhab, maar er kunnen meningsverschillen zijn in de madhab en ik moet dat zelf opzoeken. Dus je moet het maar googlen, of klassiek arabisch leren en de boeken zelf lezen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
(ongeveer) Zelfde als mij dus. Vraagje, moet je volgens de hanbali-madhab altijd in cemaat bidden? Kwam nu ineens spontaan met die vraag, een van de broeders van vorig jaar zei dat.
Niet dan?quote:
Ah, zou de woede door bepaalde zaken worden getriggerd? Zoals een rode lap (stierenvechten) of bepaalde woorden?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Is het Xaban, dan is ze gemeen.
Ben ik het, dan doet ze best aardig.
Vrouwen, alles draait om context.
Kan nu ook zeggen dat je ook veel weet van de handelwijze van je geloof, je praat voorzichtig en geeft een indicatie voor nuances, met een bijbehorende hint dat als ik het zelf opzoek ik er beter uitkom.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dat de mening is van de madhab, maar er kunnen meningsverschillen zijn in de madhab en ik moet dat zelf opzoeken. Dus je moet het maar googlen, of klassiek arabisch leren en de boeken zelf lezen.
Wat ik kan vertellen uit ervaring is dat vrouwen niet snel vergeven en niet snel vergeten, dus je kunt beter eerst toekijken wat haar(in het algemeen gesproken) grenzen zijn, voordat je over alles en nog wat tegen haar begint te spreken. En dan bedoel ik niet een onderwerp van discussies, maar ook wijze van benadering enzo.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ah, zou de woede door bepaalde zaken worden getriggerd? Zoals een rode lap (stierenvechten) of bepaalde woorden?
Het is je vergeven, omdat je zo goed kan slijmenquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kan nu ook zeggen dat je ook veel weet van de handelwijze van je geloof, je praat voorzichtig en geeft een indicatie voor nuances, met een bijbehorende hint dat als ik het zelf opzoek ik er beter uitkom.
Zoals het hoort, dit soort vragen vertellen echt veel over de kennis en wijsheid van iemand.
Mijn excuses trouwens, was niet écht geinteresseerd in het antwoord, meer geinteresseerd in hoe je zou reageren![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:52 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is je vergeven, omdat je zo goed kan slijmenGive credit, where credit is due.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat ik kan vertellen uit ervaring is dat vrouwen niet snel vergeven en niet snel vergeten, dus je kunt beter eerst toekijken wat haar(in het algemeen gesproken) grenzen zijn, voordat je over alles en nog wat tegen haar begint te spreken. En dan bedoel ik niet een onderwerp van discussies, maar ook wijze van benadering enzo.
Ik heb trouwens tegenwoordig zo'n mooie Beko koffiezetapparaat voor Turkse koffie.quote:Op zondag 15 september 2013 00:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Trouwens, iemand een idee waar ik een Beko BKK 2113 M kan kopen voor een redelijk bedrag? In Turkije kosten die apparaten nog geen ¤ 60 en ik vertik het om hier ruim ¤ 90 te betalen voor dat apparaat.
Jij hebt vrouwen goed geanalyseerd.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wat ik kan vertellen uit ervaring is dat vrouwen niet snel vergeven en niet snel vergeten, dus je kunt beter eerst toekijken wat haar(in het algemeen gesproken) grenzen zijn, voordat je over alles en nog wat tegen haar begint te spreken. En dan bedoel ik niet een onderwerp van discussies, maar ook wijze van benadering enzo.
na een lange werkweek als je moet kiezen tussen een hele weekend lekker op jezelf en een hele weekend lekker tussen de mensenquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:11 schreef Mathemaat het volgende:
Hmm, ik weet niet of ik intro- of extravert ben.
Niet geanalyseerd, te vaak mijn hoofd gestotenquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Jij hebt vrouwen goed geanalyseerd.
Dan heb je die situaties goed geanalyseerd.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet geanalyseerd, te vaak mijn hoofd gestoten.
vrouwen zijn naar vrouwen toe vreselijk gemeen is mijn ervaringquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Vroeger zou ik liever op mezelf gezeten hebben, maar tegenwoordig vind ik het fijner om met mijn vrienden te zitten en bijvoorbeeld Risk te spelenquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
na een lange werkweek als je moet kiezen tussen een hele weekend lekker op jezelf en een hele weekend lekker tussen de mensen
welke zou je kiezen?
En achterbaksquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
vrouwen zijn naar vrouwen toe vreselijk gemeen is mijn ervaring
tmi?quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:02 schreef hugecooll het volgende:
Werken op een afdeling waar voornamelijk vrouwen werken is ook-waardig
Hoog TMI-gehalte
das mens eigen denk ikquote:
quote:
Bevallingsverhalen en zoquote:TMI
word of the day: May 30, 2005
Too Much Information - way more than you need/want to know about someone.
Ja, vrouwen zijn over het algemeen meer paranoïde dan mannen en vatten signalen dan vaker ook als dreigend op, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
vrouwen zijn naar vrouwen toe vreselijk gemeen is mijn ervaring
Ja, ik houd me ook aanbevolen voor een goede stream.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:12 schreef Slayage het volgende:
iemand een fatsoenlijke stream van de wedstrijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou je mij eens moeten ontmoetenquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heb nog nooit iemand zo extravert als jou ontmoet.
Ik ben juist het meest extreme van de andere kant denk ik.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Google even opik heb wel stream maar niet fatsoenlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
We hebben allemaal je borsten gezien, meer extravert kan het inderdaad nietquote:Op zaterdag 30 november 2013 19:25 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Dan zou je mij eens moeten ontmoeten
mwah allemaal, ik weet nergens vanquote:Op zaterdag 30 november 2013 19:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
We hebben allemaal je borsten gezien, meer extravert kan het inderdaad niet
Tuurlijk wel...quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je dat al 'borsten gezien' vindt, ben je niks gewendquote:Op zaterdag 30 november 2013 19:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |