abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133770148

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133770212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oh ik voel mij op mijn plek gezet :')
*)
pi_133770230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is een brug te ver. :')
Ik fiets elke dag 15 á 20 km, dus dat is goed te doen :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_133770248
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Beloofd te betalen voor het etentje van de allereerste Turken-meet (weddenschap), maar heeft na bijna een jaar zijn belofte niet ingelost.

Daarom moet je ook al die posts waarin hij iets belooft met een korreltje zout nemen. Laatst nog 25 euro aan waardebonnen voor z'n website. :').
La zibidi, een weddenschap is wel even wat anders dan een toezegging vanuit een onderneming.
pi_133770252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik fiets elke dag 15 á 20 km, dus dat is goed te doen :D
Een Turk die fietst :D Mag ik achterop?
pi_133770363
Hier fietsen alle Turken. Wat is daar zo raar aan? :P

Oh en wat betreft asker kaçakları, ja, dat is absoluut een no-go.
pi_133770414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Bortecinem het volgende:
Oh en wat betreft asker kaçakları;, ja, dat is absoluut een no-go.
Ben ik niet! ;(
pi_133770504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hier fietsen alle Turken. Wat is daar zo raar aan? :P

Oh en wat betreft asker kaçakları, ja, dat is absoluut een no-go.
Studenten wel, maar ik ken maar weinig Turken die fietsend naar hun fulltime baan gaan.
pi_133770525
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Studenten wel, maar ik ken maar weinig Turken die fietsend naar hun fulltime baan gaan.
Toen ik vroeger in NIjmegen woonde en op ons kantoor in Nijmegen werkte ging ik ook op de fiets naar m'n werk.

Ik zoek nu juist een woning in de buurt van ons kantoor in Amsterdam opdat ik weer lekker op de fiets naar m'n werk kan. *O* Ik heb dat gemist.
pi_133770619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ben ik niet! ;(
Heb jij je dienstplicht gedaan dan?
pi_133770651
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Heb jij je dienstplicht gedaan dan?
Ik ben niet dienstplichtig. ;)
pi_133770729
Ne basit ruhlar var dünya'da.
pi_133770744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Omdat je je paspoort hebt opgegeven. :') Dat staat gelijk aan asker kacağı zijn in mijn fam.
pi_133770772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef MaidensTower het volgende:
Zo denken wij ook over jullie.
pi_133770812
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Omdat je je paspoort hebt opgegeven. :') Dat staat gelijk aan asker kacağı zijn in mijn fam.
In mijn ogen ben je een asker kacağı als je je dienstplicht niet hebt uitgesteld waardoor je ook wordt "gezocht". In het verleden schijnt mijn naam meerdere malen te zijn omgeroepen in het geboortedorp van mijn ouders. _O-
pi_133770820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dedimya, hollander, maar dat vond jij al logisch.
pi_133770831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef MaidensTower het volgende:
Over wie heb jij het?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wie bedoel jij met 'wij' en 'jullie'? :P
pi_133770844
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jullie. Een kansloze ex-collega zat te flirten met mij. Nu heeft hij kennelijk een vriendin en gaat hij door. Geen eens uit zichzelf stoppen ofzo. Het is dat ze samen zag. Verwijt hij mij nu dat ik hem heb laten gaan. Makkelijke mannen laat ik gaan ja.
pi_133770848
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik kan hier in Nederland overigens nog wel worden opgeroepen. De dienstplicht hier in Nederland bestaat namelijk nog wel, het is enkel opgeschort. :P

Maar vertel eens, hoelang heeft jouw dienstplicht geduurd? 3 weken? 4 weken? :') Noem jij dat dienstplicht vervullen? :')
pi_133770964
Zie je een toekomst in Turkije helemaal niet zitten en heb je verder geen banden met TR, dan kan ik begrijpen waarom je je paspoort zou opgeven. Maar deze mensen zijn op de verkaastheidsschaal best ver heen en persoonlijk zou ik niet met zo'n persoon kunnen trouwen vanwege cultuurverschillen. Dit is dan ook waarom mijn familie het niet zou willen.

Vriendschappen en zulks kan prima. Maar een relatie gaat iets te ver.
pi_133771009
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:13 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jullie. Een kansloze ex-collega zat te flirten met mij. Nu heeft hij kennelijk een vriendin en gaat hij door. Geen eens uit zichzelf stoppen ofzo. Het is dat ze samen zag. Verwijt hij mij nu dat ik hem heb laten gaan. Makkelijke mannen laat ik gaan ja.
Totaal geen aandacht aan besteden. Gaat vanzelf over.
pi_133771097
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

La zibidi,
:').

quote:
een weddenschap is wel even wat anders dan een toezegging vanuit een onderneming.
Ik ga geen discussievoeren met je hoe het genoemd moet worden. Weddenschap, belofte, toezegging, noem het hoe je wil noemen.

Feit blijft dat je na 11 maanden nog steeds niet hebt betaald. En dat je er laks over doet, ergo: geen enkele moeite om alsnog je belofte in te lossen. Er is elke keer wel wat.

Ik snap je gedrag niet, maar dat wel komen omdat het om geld gaat. Zwakke persoonlijkheid.

Grappig ook dat je commentaar hebt op de levenswijzen van anderen, terwijl jij je op deze manier gedraagt. Haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 12:25:43 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:27:33 #23
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_133771136
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Alsof het een asker kacagi wat boeit dat een of andere familie hem een asker kacagi vindt. :D
This isn't even my final form.
pi_133771186
Ik begrijp Borte wel. Syl ook. Er is een grote verschil in waarden. Er is geen goed of slecht hier. Een paar jaar terug was ik veel traditioneleren dan dat ik nu ben. Ik was bereid om bij eventuele schoonouders in te trekken, alle Turkse maaltijden te leren, respect te verdienen bij de Turkse gemeenschap. Asker is toch een trots van een Turkse man. Ik kan dat begrijpen. Vroeger kreeg je geen meisje uit mijn familie als je je plicht niet had gedaan. De eerste vragen waren: drink/rook/gok je en wat is je baan? Uit welke wijk kom je? Aan onbekenden werd er een meisje gegeven. Verder is het heel belangrijk om te letten op cultuurverschillen (hoofddoek of niet). Op basis hiervan werd er uitghuwelijkt. In mijn moeders tijd werd er nog wel gevraagd naar of ze er iets bij voelt of niet, maar een uitgebreide kennismaking bestond er niet. Ik snap het allemaal wel.

Ik hecht er alleen niet meer zoveel waarde aan omdat het mij beperkt. Ik vond het heerlijk dat een man dag in dag uit voor mij kookte en thuis bleef in plaats van andersom. Werd op den duur wel een beeeetje saai, maar als ik weer een keuze maak, kies ik weer voor zo'n soort man. Alleen hoop ik dat hij iets vaker buiten komt en meer bezigheden heeft. Dat wordt geen Turk of iemand als mijn broertje. Hij is echt een ideale Turkse man hahaha. Als hij bij zijn vriendin is rijdt hij gerust een rondje met haar paard. Verder is hij een politie agent, doet hij mega veel aan sporten en is geen softie of iets :')

[ Bericht 2% gewijzigd door MaidensTower op 30-11-2013 12:36:03 ]
pi_133771220
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Levolution het volgende:

[..]

Alsof het een asker kacagi wat boeit dat een of andere familie hem een asker kacagi vindt. :D
Wij hebben het hier over hoe onze families zouden reageren mochten we met een thuiskomen. Sana ne oluyor
pi_133771240
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hahaha, deze man is echt grappig.

Noemt de meiden hier constant obesita, terwijl hij zelf niet zo gezond oogt.

Maakt een andere Turk die zijn beloftes wel nakomt uit voor Hollander, en komt zelf z'n beloftes niet na.

:').
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:32:13 #27
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_133771246
What the fuck did I just read?
pi_133771254
Serieuze discussie dit.
pi_133771256
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:20 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Totaal geen aandacht aan besteden. Gaat vanzelf over.
Heb hem geblokkeerd. Ik probeerde via hem mijn oude bijbaan terug te krijgen. Dat is niet gelukt doordat er niemand nodig is.
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:32:57 #30
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_133771259
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wij hebben het hier over hoe onze families zouden reageren mochten we met een thuiskomen. Sana ne oluyor
Ik zit mobiel man kreeg de context niet mee hemen kizma.
pi_133771289
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef MaidensTower het volgende:
Ik begrijp Borte wel. Syl ook. Er is een grote verschil in waarden. Er is geen goed of slecht hier. Een paar jaar terug was ik veel traditioneleren dan dat ik nu ben. Ik was bereid om bij eventuele schoonouders in te trekken, alle Turkse maaltijden te leren, respect te verdienen bij de Turkse gemeenschap. Asker is toch een trots van een Turkse man. Ik kan dat begrijpen. Vroeger kreeg je geen meisje uit mijn familie als je je plicht had gedaan. De eerste vragen waren: drink/rook/gok je en wat is je baan? Uit welke wijk kom je? Aan onbekenden werd er een meisje gegeven. Verder is het heel belangrijk om te letten op cultuurverschillen (hoofddoek of niet). Op basis hiervan werd er uitghuwelijkt. In mijn moeders tijd werd er nog wel gevraagd naar of ze er iets bij voelt of niet, maar een uitgebreide kennismaking bestond er niet. Ik snap het allemaal wel.

Ik hecht er alleen niet meer zoveel waarde aan omdat het mij beperkt. Ik vond het heerlijk dat een man dag in dag uit voor mij kookte en thuis bleef in plaats van andersom. Werd op den duur wel een beeeetje saai, maar als ik weer een keuze maak, kies ik weer voor zo'n soort man. Alleen hoop ik dat hij iets vaker buiten komt en meer bezigheden heeft. Dat wordt geen Turk of iemand als mijn broertje. Hij is echt een ideale Turkse man hahaha. Als hij bij zijn vriendin is rijdt hij gerust een rondje met haar paard. Verder is hij een politie agent, doet hij mega veel aan sporten en softie of iets.
Alhoewel ik het niet zo zwart-wit zie, snap ik jouw post ook wel.
pi_133771295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef MaidensTower het volgende:
Ik begrijp Borte wel. Syl ook. Er is een grote verschil in waarden. Er is geen goed of slecht hier. Een paar jaar terug was ik veel traditioneleren dan dat ik nu ben. Ik was bereid om bij eventuele schoonouders in te trekken, alle Turkse maaltijden te leren, respect te verdienen bij de Turkse gemeenschap. Asker is toch een trots van een Turkse man. Ik kan dat begrijpen. Vroeger kreeg je geen meisje uit mijn familie als je je plicht had gedaan. De eerste vragen waren: drink/rook/gok je en wat is je baan? Uit welke wijk kom je? Aan onbekenden werd er een meisje gegeven. Verder is het heel belangrijk om te letten op cultuurverschillen (hoofddoek of niet). Op basis hiervan werd er uitghuwelijkt. In mijn moeders tijd werd er nog wel gevraagd naar of ze er iets bij voelt of niet, maar een uitgebreide kennismaking bestond er niet. Ik snap het allemaal wel.

Ik hecht er alleen niet meer zoveel waarde aan omdat het mij beperkt. Ik vond het heerlijk dat een man dag in dag uit voor mij kookte en thuis bleef in plaats van andersom. Werd op den duur wel een beeeetje saai, maar als ik weer een keuze maak, kies ik weer voor zo'n soort man. Alleen hoop ik dat hij iets vaker buiten komt en meer bezigheden heeft. Dat wordt geen Turk of iemand als mijn broertje. Hij is echt een ideale Turkse man hahaha. Als hij bij zijn vriendin is rijdt hij gerust een rondje met haar paard. Verder is hij een politie agent, doet hij mega veel aan sporten en softie of iets.
Klinkt als mijn familie, decennia of twee terug :').

Bizde dilimizi cok fena yaktik, dus nu zijn ze slimmer en wat rationeler geworden, verschilt van persoon tot persoon maar best goede combinatie imo.
pi_133771316
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:42 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Een Turk die fietst :D Mag ik achterop?
Alleen als je niet te zwaar bent XD
pi_133771319
Iedereen begrijpt elkaar, behalve xaban06...
pi_133771355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef sylvesterrr het volgende:
_O-.
pi_133771388
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:32 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Heb hem geblokkeerd. Ik probeerde via hem mijn oude bijbaan terug te krijgen. Dat is niet gelukt doordat er niemand nodig is.
Dan is hij ook niet meer nodig. Goed gedaan. Buh-bye.
pi_133771409
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Tegenwoordig kun je dienstplicht afkopen met 5000 euro, of je wist je dat niet? XD
pi_133771417
Wat een discussie hier
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_133771418
quote:
Ik denk dat hij gewoon iets minder subtiel is. Ik bedoel ik vind sommige users hier ook heel 'apart' (alsin als mijn kinderen zo worden word ik gek :P) maar ben niet het type om dat zo lomp te uiten.

Dat is meer iets voor als je 12 bent en je niet zo kunt inleven in anderen.
pi_133771421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Tegenwoordig kun je dienstplicht afkopen met 5000 euro, of je wist je dat niet? XD
¤ 10.000 toch?
pi_133771438
6000, toch?

(Eerst 10.000, werd toen verlaagd naar 5.000, en is nu 6.000 geloof ik.)

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 12:40:47 ]
pi_133771443
quote:
Kan hij ook niets aan doen. Je bent immers het product van je omgeving...
pi_133771445
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

¤ 10.000 toch?
Ze hebben dat verlaagd.
pi_133771453
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:40 schreef zarGon het volgende:
6000, toch?
Ik meen me te herinneren dat je de dienstplicht volledig kan afkopen voor ¤ 10.000 ofzo. Sinds eind vorig jaar dacht ik (of het jaar ervoor).
pi_133771460
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ze hebben dat verlaagd.
Ah, toch wel dus.
pi_133771479
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef expans het volgende:

[..]

Ik denk dat hij gewoon iets minder subtiel is. Ik bedoel ik vind sommige users hier ook heel 'apart' (alsin als mijn kinderen zo worden word ik gek :P) maar ben niet het type om dat zo lomp te uiten.

Dat is meer iets voor als je 12 bent en je niet zo kunt inleven in anderen.
Expans, hoe is jouw familie? Hoe sta jij in het leven? :)
pi_133771482
Vroeger kon je het voor ¤ 5000 afkopen en alsnog 3 weken naar Burdur gaan. :') En de mensen die 3 weken in dienst zijn geweest wisten meer verhalen te vertellen dan hun leeftijdsgenoten of ouders die 18 maanden of langer in dienst zijn geweest. :')
pi_133771501
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Alleen als je niet te zwaar bent XD
Hoeveel kan je aan? Haha
pi_133771526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Met askerlik bedoel ik natuurlijk geld betalen. Duh.
pi_133771548
Zouden jullie je Turkse paspoort opgeven als er hier een wet was zoals in Duitsland? Het hangt van de regels af natuurlijk maar als ik het mocht inruilen (NL identiteit tegenover verblijfsvergunning) zou ik dat laatste doen.

Ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om het gevoel in je, dat is niet te vervangen maar aan de andere kant gaat het om het principe. Als we het stilzwijgend zouden accepteren zouden ze veel meer assimilerende maatregelen kunnen invoeren. Plus, tis hypocriet want elk paspoort mag behalve een 'parasieten' paspoort (Turks, Marokkaans etc).

Ik heb familieleden die hier al 20 jaar zijn op een verblijfsvergunning. 10 keer NL id aangevraagd maar elke keer geweigerd, ze laten het niet toe tenzij je je laat naturaliseren.

Daardoor kregen de kinderen dus pas een id toen ze 18 werden.
pi_133771553
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dan is hij ook niet meer nodig. Goed gedaan. Buh-bye.
Ja, idd. Was wel een leuke egostreling, maar als ik stil sta bij van wie (als ik karakter) doet dat er ook niet meer toe. Nu niet meer. Ik ben weer nuchter haha.
pi_133771585
Zoals jullie weten heb ik niet echt veel contact (gehad) met Turken in Nederland. Ik weet dus totaal niet wat een familie verwacht van een man. De normen en waarden van mijn familie negeer ik even volledig, want die zijn in mijn ogen voor meer dan 90% bekrompen. :')

Is dienstplicht echt een issue als je een relatie wil met een Turkse dame? Dit topic is uiteraard niet representatief voor de Turkse bevolking in Nederland, maar het geeft wellicht wel een indicatie.
pi_133771603
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Ja, idd. Was wel een leuke egostreling, maar als ik stil sta bij van wie (als ik karakter) doet dat er ook niet meer toe. Nu niet meer. Ik ben weer nuchter haha.
Zo denk ik ook altijd! Liever geen aandacht dan aandacht van zulke mannen. Die verpesten alleen maar het beeld dat ik heb van mannen in het algemeen.
pi_133771632
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zo denk ik ook altijd! Liever geen aandacht dan aandacht van zulke mannen. Die verpesten alleen maar het beeld dat ik heb van mannen in het algemeen.
Heb jij wel een goed beeld van mannen? Heb soms het idee dat je ons allemaal tegen de muur wil. :@.
pi_133771643
quote:

[..]

Wat voor beeld is dat dan?
pi_133771644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef expans het volgende:
Zouden jullie je Turkse paspoort opgeven als er hier een wet was zoals in Duitsland? Het hangt van de regels af natuurlijk maar als ik het mocht inruilen (NL identiteit tegenover verblijfsvergunning) zou ik dat laatste doen.

Ene kant denk ik, het is maar een papiertje, gaat om het gevoel in je, dat is niet te vervangen maar aan de andere kant gaat het om het principe. Als we het stilzwijgend zouden accepteren zouden ze veel meer assimilerende maatregelen kunnen invoeren. Plus, tis hypocriet want elk paspoort mag behalve een 'parasieten' paspoort (Turks, Marokkaans etc).

Ik heb familieleden die hier al 20 jaar zijn op een verblijfsvergunning. 10 keer NL id aangevraagd maar elke keer geweigerd, ze laten het niet toe tenzij je je laat naturaliseren.

Ja, want met een NL paspoort kom ik overal en ook in Turkije. Met een Turkse niet. Het praktisch denken maakt ons ook een Turk. Daar hebben we geen paspoort voor nodig. Je kan je roots niet ongedaan maken door een papiertje in te leveren.
pi_133771647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef expans het volgende:

Mijn nichtje (veel minder verkaast dan ik, of eigenlijk niet eens verkaast...) heeft haar Turkse paspoort ook ingeleverd omdat de NL-nationaliteit in haar geval beter uitkomt. Haar broertje gaat ook zijn Turkse paspoort inleveren zodra hij 18 wordt (volgende maand).
pi_133771670
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Mijn nichtje (veel minder verkaast dan ik, of eigenlijk niet eens verkaast...) heeft haar Turkse paspoort ook ingeleverd omdat de NL-nationaliteit in haar geval beter uitkomt. Haar broertje gaat ook zijn Turkse paspoort inleveren zodra hij 18 wordt (volgende maand).
Wacht maar tot Turkije een heuse wereldmacht wordt, dan komen jullie allemaal terugkruipen :(
pi_133771674
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:45 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoals jullie weten heb ik niet echt veel contact (gehad) met Turken in Nederland. Ik weet dus totaal niet wat een familie verwacht van een man. De normen en waarden van mijn familie negeer ik even volledig, want die zijn in mijn ogen voor meer dan 90% bekrompen. :')

Is dienstplicht echt een issue als je een relatie wil met een Turkse dame? Dit topic is uiteraard niet representatief voor de Turkse bevolking in Nederland, maar het geeft wellicht wel een indicatie.
De Turkse samenleving in Nederland is divers zei een wijze lid hier :* Daar kan je geen uitspraken over doen.
pi_133771682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Hue? Waarom?
pi_133771687
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Ja, want met een NL paspoort kom ik overal en ook in Turkije. Met een Turkse niet. Het praktisch denken maakt ons ook een Turk. Daar hebben we geen paspoort voor nodig. Je kan je roots niet ongedaan maken door een papiertje in te leveren.
Ook dat. Zonder een Nederlandse nationaliteit wordt het reizen (wat ik leuk vind en vaker wil doen) wel lastig. :P Ik bedoel, mijn last-minute vakantie naar de VS had ik toen op mijn buik kunnen schrijven als ik geen Nederlandse nationaliteit gehad zou hebben.
pi_133771689
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:49 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

De Turkse samenleving in Nederland is divers zei een wijze lid hier :* Daar kan je geen uitspraken over doen.
Wie was dat
pi_133771698
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb jij wel een goed beeld van mannen? Heb soms het idee dat je ons allemaal tegen de muur wil. :@.
Niet echt. Maar dat komt meer omdat ik zelf heel negatief ben ingesteld. Ligt dus niet echt aan jullie.
pi_133771701
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:42 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Hoeveel kan je aan? Haha
Geen idee, ik heb nooit iemand achterop gehad. Dus ik denk 55-60 kg max XD
pi_133771748
Sylvesterrr, zie jij je later samen met een Nederlandse of Turkse samen? En met Turkse doel ik 'Nederlands-Turkse'. Of één van de andere afkomsten?
pi_133771750
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hue? Waarom?
Geen voordelen aan Turks paspoort als ik het zo lees, dus ook geen nut om het te behouden. Onze politiek is ook niet bepaald indrukwekkend dus als je vast zit in het buitenland kan het Turks consulaat zowat niks voor je betekenen.
pi_133771757
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hue? Waarom?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je iets meer rechten als NL-staatsburger op het gebied van onderwijs enzo. :) Verder heb je als Nederlander het recht om te stemmen (Europees Parlement, Tweede Kamer).
pi_133771764
quote:

[..]

Gelijk. Maar mij lukt het niet op emotionele momenten :D Dan heb ik iemand als Stimorol of Weissman nodig die me met de juiste woorden op haar plek zet. Zonder te kwetsen, maar te confronteren. Dan word ik weer wakker en denk ik weer normaal na zoals nu haha. Daarna begint weer de schoonmaak in mijn telefoon en ben ik blij dat ik me niet in een lastige relatie of iets bevind _O-
pi_133771765
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:43 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Met askerlik bedoel ik natuurlijk geld betalen. Duh.
Wat boeit het voor je familie dan? Het is niet alsof je een man bent, als je het af kunt kopen XD
pi_133771768
Hebben jullie hem helemaal ingeleverd of een mavi kart aangevraagd? Dan ben je een lightversie die niet mag stemmen.

En ik moet ook m'n dienstplicht verlengen want sta op het punt om asker kacagi te worden. En m'n nufus cuzdani vernieuwen, en een nieuw paspoort aanvragen. :') FUuuuuu
pi_133771778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Wie was dat
Jij volgens mij. Of ZarGon.
pi_133771795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Geen voordelen aan Turks paspoort als ik het zo lees, dus ook geen nut om het te behouden. Onze politiek is ook niet bepaald indrukwekkend dus als je vast zit in het buitenland kan het Turks consulaat zowat niks voor je betekenen.
Een extra nationaliteit is altijd handig. Bij de jongens snap ik het (dienstplicht), maar bij de meiden niet.

Geen voordelen betekent niet meteen dat het geen nut heeft. Wat niet is kan komen.
pi_133771801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat boeit het voor je familie dan? XD
Lees de hele discussie eens voordat je je er in gaat mengen. Deze vraag heb ik al beantwoord.
pi_133771823
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef expans het volgende:
Hebben jullie hem helemaal ingeleverd of een mavi kart aangevraagd? Dan ben je een lightversie die niet mag stemmen.

En ik moet ook m'n dienstplicht verlengen want sta op het punt om asker kacagi te worden. En m'n nufus cuzdani vernieuwen, en een nieuw paspoort aanvragen. :') FUuuuuu
Veel plezier in het consulaat alvast :') :')
pi_133771833
quote:

_O-.

Sterkte bro.
pi_133771843
In mn huidige nufus cuzdani is er nog met stift ingeschreven, geen foto en toch kon ik hem gebruiken :d
pi_133771848
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Jij volgens mij. Of ZarGon.
Zeiden we allebei inderdaad, Turk zijn kan een voordeel zijn met de juiste type. Met 580.00 Turken (als ik me niet vergis) in Nederland zit jouw droomman er vast wel tussen en dan kan Turk zijn alleen maar een voordeel betekenen :P
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:57:18 #78
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_133771860
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Veel plezier in het consulaat alvast :') :')
Whehe het meest bureaucratische bolwerk ooit.
pi_133771869
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een extra nationaliteit is altijd handig. Bij de jongens snap ik het (dienstplicht), maar bij de meiden niet.

Geen voordelen betekent niet meteen dat het geen nut heeft. Wat niet is kan komen.
Ja, erfenis en uitkering van ouders en grootouders :D
pi_133771871
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef zarGon het volgende:
Sylvesterrr, zie jij je later samen met een Nederlandse of Turkse samen? En met Turkse doel ik 'Nederlands-Turkse'. Of één van de andere afkomsten?
Sinds ik iets meer Turken ken én een paar maanden geleden dus een soort van relatie had met een Turkse (voor nog geen maand) ben ik erachter gekomen dat ik de factor Turks wel kan waarderen en altijd heb gemist. Dus ehh, een Nederlands-Turkse die in hoofdlijnen mijn normen en waarden deelt. :+

Lastige zoektocht. :P
pi_133771875
Die man achter de balie daar wanneer je binnenkomt bij het Turks consulaat in Rotterdam schreeuwt echt altijd :')
pi_133771876
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij heb je iets meer rechten als NL-staatsburger op het gebied van onderwijs enzo. :) Verder heb je als Nederlander het recht om te stemmen (Europees Parlement, Tweede Kamer).
Wacht even.

Heeft ze nou een dubbele nationaliteit of moet ze kiezen tussen twee?
pi_133771884
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Gelijk. Maar mij lukt het niet op emotionele momenten :D Dan heb ik iemand als Stimorol of Weissman nodig die me met de juiste woorden op haar plek zet. Zonder te kwetsen, maar te confronteren. Dan word ik weer wakker en denk ik weer normaal na zoals nu haha. Daarna begint weer de schoonmaak in mijn telefoon en ben ik blij dat ik me niet in een lastige relatie of iets bevind _O-
Ik niet? :{
pi_133771885
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:54 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Lees de hele discussie eens voordat je je er in gaat mengen. Deze vraag heb ik al beantwoord.
Ja, ik heb het gelezen en ik mag je familie nu al niet :P
pi_133771905
quote:

Gewoon dienstplicht verlengd en hopen dat ze het afschaffen xD
pi_133771912
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gelezen en ik mag je familie nu al niet :P
Jij was trouwens toch niet Turks? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
pi_133771914
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wacht even.

Heeft ze nou een dubbele nationaliteit of moet ze kiezen tussen twee?
Geen dubbele nationaliteit.
pi_133771931
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

Sterkte bro.
Dat dus... :D :')
pi_133771956
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:56 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Zeiden we allebei inderdaad, Turk zijn kan een voordeel zijn met de juiste type. Met 580.00 Turken (als ik me niet vergis) in Nederland zit jouw droomman er vast wel tussen en dan kan Turk zijn alleen maar een voordeel betekenen :P
Weet je wat het probleem is? Mijn lengte is 1.80. De gemiddelde doorsnee Turkse man is 1.70. Daarnaast wil ik dat hij parttime kookt en sport. Ik heb teveel eisen en heb die dingen nodig om gevoelens te krijgen voor een man. Dat gaat dus nooit lukken. Daarom is dit topic super veilig voor zowel mij als jullie hehehehehe
pi_133771964
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:57 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Ja, erfenis en uitkering van ouders en grootouders :D
Ik zal niets van het vermogen van mijn ouders in Turkije erven. Dat klopt.
pi_133771975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gewoon diesplicht verlengt en hopen dat ze het afschaffen xD
Ik heb het gekke idee om m'n dienstplicht te gaan vervullen na m'n studie. Lijkt me een toffe ervaring (moet ik eerst in conditie geraken) maar aan de andere kant romantiseer ik het te erg en word het zes maanden aardappelen schillen oid :').

Oh, en ik ben trouwens ook nog paspoortloos, Want ik stond als kind bij m'n moeder maar die hebben het in de zomer vernieuwd in Turkije zonder aan mij te denken. Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat :@
pi_133771980
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:59 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Geen dubbele nationaliteit.
Ooh, dan snap ik het.

Waarom geen dubbele nationaliteit? Zijn ze niet hier geboren? Of zijn de regels veranderd?
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:01:47 #93
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_133771983
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:00 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem is? Mijn lengte is 1.80. De gemiddelde doorsnee Turkse man is 1.70. Daarnaast wil ik dat hij parttime kookt en sport. Ik heb teveel eisen en heb die dingen nodig om gevoelens te krijgen voor een man. Dat gaat dus nooit lukken. Daarom is dit topic super veilig voor zowel mij als jullie hehehehehe
Freak :r
pi_133771999
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:59 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Jij was trouwens toch niet Turks? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Nee, ik ben keihard Turks. Ik zie er zelfs uit als de oude Turken. XD
pi_133772003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:58 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik niet? :{
Jij zet mij niet op mijn plek lieverd. Jij bent de verzachtende factor (wat ook heel essentieel is)!
pi_133772009
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ooh, dan snap ik het.

Waarom geen dubbele nationaliteit? Zijn ze niet hier geboren? Of zijn de regels veranderd?
Dubbele nationaliteit kan volgens mij niet meer. Om die reden is er volgens mij ook in NL een soort van "mavi kart", maar ik weet niet wat de exacte regelingen zijn.
pi_133772023
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat :@
_O-!!!
pi_133772024
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef Levolution het volgende:

[..]

Freak :r
Dat klopt.

Hoe gaat het trainen?
pi_133772033
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:02 schreef MaidensTower het volgende:

[..]

Jij zet mij niet op mijn plek lieverd. Jij bent de verzachtende factor (wat ook heel essentieel is)!
Je verzacht mij door mij te slaan ja. :')
pi_133772044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:01 schreef expans het volgende:

[..]

Ik heb het gekke idee om m'n dienstplicht te gaan vervullen na m'n studie. Lijkt me een toffe ervaring (moet ik eerst in conditie geraken) maar aan de andere kant romantiseer ik het te erg en word het zes maanden aardappelen schillen oid :').

Oh, en ik ben trouwens ook nog paspoortloos, Want ik stond als kind bij m'n moeder maar die hebben het in de zomer vernieuwd in Turkije zonder aan mij te denken. Volgens mij gaan ze me neuken in het consulaat :@
Hahahahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')