quote:
Op maandag 2 december 2013 17:43 schreef very het volgende:[..]
Je krijgt ook ondersteuning: in de vorm van updates. Het is nogal wiedes dat ze niet elk probleemgeval apart behandelen, dat is nogal een onmogelijke taak als er inderdaad duizenden mensen zijn die problemen hebben. Los van het feit dat elk van die probleemgevallen weer andere hardware heeft, etc etc. Het is gewoon niet te doen. En als je een beetje nadenkt, dan snap je dat.
Als eerste wil ik melden dat dit niet een hardware gerelateerd probleem is. Het is niet een issue aan mijn kant. Het is een probleem in de extreem brakke programmatuur van EA.
Inderdaad werken een paar developers aan het oplossen van de technische problemen. Na een maand worden de problemen echter steeds erger. Niet alleen voor mij, maar ook voor de minimaal 1000 andere personen naar wie ik gerefereerd heb in mijn eerdere post.
EA maakt duidelijk fouten in deze situatie. Als eerste hebben ze de testfase extreem afgeroffeld. Ten tweede werken ze harder aan het uitbrengen van nieuwe DLC als aan het oplossen van de technische problemen. Ten derde behandelen ze ons klanten verkeerd.
EA had het totaal anders aan kunnen pakken. Ik werk persoonlijk voor de klantenservice van een groot ICT bedrijf en ik was meteen ontslagen als ik zo met klanten om zou gaan.
Als eerste zou ik met een echt persoon willen praten. Een persoon uit Nederland. Geen Google Translate van een script uit India.
Het eerste wat deze echte persoon hoort te doen is het aanbieden van excuses. Dit maakt voor mij als gebruiker al een enorm verschil. Hiermee erkennen ze mijn probleem. Simpelweg zeggen dat het jammer voor me is, maar dat hun producten niet hoeven te werken is onacceptabel.
Vervolgens horen ze mij voor mijn ongemak te kunnen compenseren. Het product wat ze mij verkocht hebben is simpelweg defect. Als ze het niet kunnen repareren dienen ze op een andere manier te compenseren. Een gedeelte van mijn aankoopbedrag terug, een waardebon, perks; manieren om de gedane schade recht te zetten. Een product van ¤110 verkopen en claimen er niemand verantwoordelijk is voor problemen is geen oplossing.
Op mijn werk zijn we voor zowel grote bedrijven als normale consumenten 24/7/365 bereikbaar. Het is bijzonder wanneer een klant meer dan 2 dagen moet wachten op een oplossing. En elke klant die belt, zelfs wanneer ze een onterechte klacht hebben krijgt bloemen thuisgestuurd. Omdat het zo hoort.
In de afgelopen twee jaar was er trouwens drie keer een bug door een fout van ons. We hadden niet uitgebreid genoeg getest. Hier werd iedereen financieel voor gecompenseerd.
Zo kan het ook. En het zijn goedkopere producten.

Ook software trouwens.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.