abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133764114
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133764187
Kwisted, ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe baby! Lijken ze qua karakter op elkaar of niet?

En jullie allemaal van die rustige, bedachtzame meisjes! O+ Kom ik aan met mijn tomboy :+ Wel ook heel lief hoor, maar ik kan niet zeggen dat ze vooral rustig de boel bekijkt enzo :')

Zo! Tijd om te slapen :) Welterusten y'all!
pi_133764255
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen O+ O+

Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht O+

Oh! En saar kan iets nieuws!! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:33:52 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133764483
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen O+ O+

Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht O+

Oh! En saar kan iets nieuws!! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw hoe lief! (dat slapen dan hè ;))

En wat onder die spoiler staat negeer ik ff... Getsiederrie.
Mijnes bijt nagels, ook zo'n viezige aangewoonte.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:35:57 #5
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133764559
Lekker, neuspeuteren :Y)

O+ Samen slapen, lekker hoor als dat kan O+
pi_133768266
Ik werd vanochtend wakker van mama, aai O+ en daarna wilde ze drinken, knuffeltijd!
Genieten vind ik dat, met een stuitermeisje :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133768277
O+

Ik heb een gefrustreerde mopperdruif -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:10 schreef Mineola het volgende:

Ophelia, vilten manden klinkt leuk, heb je een link of foto?

Deze o.a. in het roze, maar we hebben ook een geweven versie staan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

O+ :Y

[..]

Wij hebben ook die kast van Ophelia, althans, zelfde lijn maar dan een ander model. En nog een klein rekje met open mandjes voor haar kleine prulletjes. Ziet er zo uit:

Dat is wel een heel ander model! :D
pi_133768529
Hoe vaak kan/ moet een dreumes met haar vingers tussen een la en kastje zitten voor ze het concept doorheeft? }:|
pi_133768707
Best lang, en dan vooral de la blijven dichtduwen :X

Hier een dreumes head first van de bank af.

Voor de eerste keer trouwens.
pi_133768759
Lang Ophelia, het leervermogen van een dreumes is soms verbazingwekkend traag :D

Mijn jongetje is echt een jongetje, zoals Kwisted beschrijft O+ ik keek laatst weer vol verbazing naar mijn nichtje, een week ouder dan M, die in een cafeetje gewoon in de kinderstoel gezet werd en daar braaf zat en zoet haar mama's hand zat de aaien terwijl die in gesprek was :o Bij ons staat de kinderstoel er altijd maar voor de vorm bij en M voert graag het hoogste woord :')

Coco, wat klinkt dat heerlijk, geniet ervan O+ en samen wakker worden, ook gezellig! /flauw :+

M van Kyara deed een snoekduik :* maar wel stoer van hem! ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133768869
M blijft wel in de kinderstoel zitten (wel met boekje of autootje) maar voert inderdaad wel het hoogste woord.

Nu zit M sowieso steeds vaker aan de tafel in de kinderstoel te spelen. Of op de bank.... Hij wordt namelijk achtervolgd door een zusje. Lig je net lekker op de grond te blèren omdat je je zin niet krijgt, hangt er een zusje aan je been om je te troosten. Of heb je van sinterklaas een mooie auto gekregen komt daar meteen dat handje van je zusje naar toe....
pi_133769863
Ik had dat gisteren met de dochter van Klumsy. Die zat heel rustig op de grond tegen mijn aan en ondertussen heel rustig te spelen. Luc is altijd all over the place en smijt het liefste geregeld met dingen :D

Zag het ook op vakantie, kindjes die rustig een uur lang rustig bij papa of mama op de stoel zaten en ondertussen werden voor gelezen en/of een filmpje kijken. Dat wil Luc ook nog niet, maar hoop wel dat hij dat leuk vindt als hij ouder is!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133774138
Leuk die verschillen!
Een druk kindje lijkt me heel gezellig en vooral heel erg komisch! Maar ook zwaarder dan een rustig kindje. Maar misschien slapen drukkere kindjes dan ook beter :P

F is vanmorgen goed verwend door mijn ouders voor st.klaas. Een pretpark van little people en haarknipjes rn kartonnen boekjes. Erg leuk allemaal.
pi_133774285
:+ Kwisted, idd hier een vrij druk jongetje en hij slaapt veel en goed. (Alleen wat vroeg wakker maar verder echt helemaal niks te klagen tegenwoordig). Ik merk wel een soort verandering in zijn gedrag de laatste weken. Eerst was het echt alleen maar klimmen-kruipen-staan-zitten-staan, iedere wakkere minuut. En nu vindt hij het geweldig om op schoot samen een boekje te lezen. Als ik wijs naar de boekjes en zeg 'gaan we een boekje lezen?' dan gaat hij helemaal heen en weer wippen en geluidjes van enthousiasme maken zoals wanneer ik er met de fles aan kom of met zijn fiepje als hij in bed ligt.

Ophelia, ik heb wel eens gelezen 32 keer! Heb je het bijgehouden op hoeveel jullie nu zitten? :7
pi_133774300
We zitten er ruim boven. oO<
pi_133774399
Oh nee, jullie zijn zo'n exces waarover in de discussie van het onderzoek werd gesproken. ;(
pi_133774489
Is m'n kind meubeltechnisch beperkt? :o -O-
pi_133775257
Mijn kind heeft inderdaad twee standen, aan en uit :D hij slaapt niet overdreven veel (zo'n 12-14 uur per dag) maar hij wordt zelden wakker tussendoor alleen als hij ziek is.

De rust om even te zitten begint nu langzaam te komen. Hij kan inmiddels regelmatig een aflevering van Sesamstraat kijken zonder tussendoor te willen rennen, springen of glijden :+ en verhaaltjes van 5 minuten gaan inmiddels ook, vroeger was één verhaaltje van dikkiedik al te veel. Puzzelen of boekjes kijken doet hij vaak staand bij de bank, dan kan hij lekker springen ondertussen. Maar het is grappig, waar zijn behoeften liggen. Laatst was hij heel blij dat mijn lief thuiskwam en dat viert hij door naar de keuken te hollen, terug te rennen en zich tegen haar benen te storten met een oerkeet en dan weer van voren af aan te beginnen. Mijn voorstel om bij haar op schoot te gaan zitten als hij graag wilde knuffelen werd direct afgewezen, waarom zitten als je ook rennen én knuffelen kunt :{w

Kyara, ik moest grijnzen om M's troostende zusje, kan een dreumes niet eens ongestoord driftig zijn }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133775709
Yep, ik heb ook zo'n jongetje die graag alles staand, lopend, springend of klimmend doet :+ En ook hij slaapt overdag veel en goed (3-4u) en 's nachts tegenwoordig ook (ongeveer 11u).

Ik lees de avonturen van Kwisted met F altijd met verwondering :) Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn jongetje langer dan 1 minuut rustig naast mijn stoel op de grond speelt, haha!
pi_133777999
Mn "rustige" meisje op naar de glijbaan :+
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 30-11-2013 18:14:26 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133779273
Ophelia balen van de lange moeilijke weg om te leren dat je je vinger niet tussen lades en deuren moet stoppen. Daar hebben we hier ook last van. Het liefste moet een iemand de dreumes vast en uit de beurt houden tereijl de ander iets dicht doet, anders zijn die vingers zo ertussen gestopt.

Kwisted, ik zou er niet op vertrouwen dat een druk kind beter slaapt. Hier is dat niet het geval.

Kyara arme M. Kleine broer os zusje hebben is wel zwaar en hij heeft er gelijk 2 van.

Wij waren uit voor de lunch, dus meneer sliep pas rond 3 uur onderweg terug in de kinderwagen. Hij sliep dan wel als een roosje. Een jongetje van kennissen bij die lunch (2,5 jaar oud) was helemaal gek op hem en wilde per se een kusje geven. Dat wilde mijn dreumes dan weer niet.

En hij praat nu echt, nieuwe woordjes: pruim, uit, aap (zijn nieuw), open, dicht, opa en oma zegt hij regelmatig.

Oh kz heb ik hem net weer gemist. Wel op fb?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133779692
Oh en we hebben hier als cadeau het coolste badspeeltje ooit gekregen:
http://i1071.photobucket.(...)ec15cae92d3efd46.mp4
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133779742
Kz heeft IEMAND je foto überhaupt gezien? :D
pi_133779852
Mijn dreumes zei vandaag toen hij afscheid nam van zijn vader "Dahag!" Met zwaaibeweging. O+

Hij heeft nu toch last gekregen van de bmr denk ik. Vanavond hangerig, huilerig, niet fit. Een paar keer vervelend gevallen of gestoten. Ik heb hem met 38.4 en een zetpil in bed gelegd.
pi_133779929
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
Kz heeft IEMAND je foto überhaupt gezien? :D
Ik ik ik! Maar ben natuurlijk niet de doelgroep want ik hoor hier niet. Maar het was een hele leuke foto van een grooote dreumes, ben je nu benieuwd? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')