quote:De Amerikaanse Santa Claus is een verbastering van de Nederlandse naam Sinterklaas. Via de Amerikanen kwam de naam Santa Claus weer terug naar Europa. Vermoedelijk is de Amerikaanse Santa Claus een mengeling van Father Christmas en Sinterklaas, hoewel ook gebruiken van Duitse emigranten, zoals Knecht Ruprecht en Pelzmärtel, en het Duitse gebruik om cadeaus tijdens de kerst te geven, van invloed kunnen zijn geweest.
Bedacht door Coca-Cola, afgeleid van (onze) Sint.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
en de kerstman, waar komt die dan vandaan?
Haha nee.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
Bedacht door Coca-Cola, afgeleid van (onze) Sint.
heb je nog gelijk in ookquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
precies en daar sla je de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:39 schreef Robophatt het volgende:
Naja kunnen erover klagen dat het allemaal commerciele bullshit is, maar het is wel goed voor de economie
dat is dan ook het enige waar het goed voor isquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:39 schreef Robophatt het volgende:
Naja kunnen erover klagen dat het allemaal commerciele bullshit is, maar het is wel goed voor de economie
sommige duitsers vieren ook sinterklaas /sankt nikolaus..quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef remi1986 het volgende:
dat met de cadeautjes is uit Duitse tradities. De kerstman is een mix van Sinterklaas en allerlei invloeden overal weg
[..]
In 1821, the book A New-year's present, to the little ones from five to twelve was published in New York. It contained Old Santeclaus, an anonymous poem describing an old man on a reindeer sleigh, bringing presents to children. Some modern ideas of Santa Claus seemingly became canon after the anonymous publication of the poem "A Visit From St. Nicholas" (better known today as "The Night Before Christmas") in the Troy, New York, Sentinel on December 23, 1823quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
Misschien is dat beeld daar dus van afgeleid?quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:38 schreef remi1986 het volgende:
n 1930 kreeg de Amerikaanse tekenaar Haddon Sundblom de opdracht van Coca-Cola een serie advertenties te ontwerpen voor de aanstaande kerstperiode. De reclamecampagnes, met name die van in de jaren dertig, droegen bij tot het huidige uiterlijk en de grote bekendheid van Santa Claus.
Mwa, iets kort door de bocht misschien, maar de kerstman in zijn huidige vorm? Coca-Cola.quote:
Wachten op het Intertoys boekquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:41 schreef TARDIS. het volgende:
Mensen die dan nors thuis gaan zitten klagen omdat ze het zo commercieel vinden.
Ik keek als kind altijd uit naar de speelgoedreclames op Fox Kids als we richting november gingen
Mijn eerste baantje was bij de Intertoys en dan had ik hem als eerste, weken nog voor hij in de bus lagquote:
Hahaha wtf.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:44 schreef Robophatt het volgende:
Cynische teringbende hier ook altijd
Ik vind kerst te gek en alle onzin die erbij hoort ook.
danquote:Father Christmas dates back as far as 16th century in England during the reign of Henry VIII, when he was pictured as a large man in scarlet robes lined with fur.
Odin:quote:The god Odin's role during the Yuletide period has been having influenced concepts of St. Nicholas in a variety of facets, including his long white beard and his gray horse for nightly rides Sleipnir), which was traded for reindeer in North America.
rustig maar hoor, denk aan je bloeddrukquote:Op vrijdag 29 november 2013 13:44 schreef Robophatt het volgende:
Cynische teringbende hier ook altijd
Ik vind kerst te gek en alle onzin die erbij hoort ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |