quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Probeer je nou eens niet uit onzin te lullen. Ik poneerde helemaal niks maar gaf alleen aan dat het tegenovergestelde geļnstitutionaliseerd is.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sollicitant aangenomen omdat ie een neger is.
Maar dan is het normaal want positieve discriminatie. Hypocrisie ten top.
Volgens mij projecteer je nu vooral je gedraai. Waar het begon met het expliciet afwijzen van dit gezeik, sprong je niet veel later over op een bagatelliserende houding en gaat het nu ineens over het per ongeluk versturen van een intern mailtje naar de buitenwacht wat de reden zou zijn voor ontslag.quote:Op
Op zaterdag 30 november 2013 12:39 schreef Webschip het volgende:
Heel goed, maar ik heb het idee dat je een beetje aan het zwalken ben.
Omdat je onder de groep mensen valt die niet enigszins begrijpt wat discriminatie inhoudt en krampachtige vergelijkingen maakt om de vermeende hypocrisie aan te tonen wellicht?quote:En dan steeds met "context" komt om het recht te breien.
Je behandelt mensen dan wel op basis van de groep waarbij je ze indeelt, en niet als individu.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef Wespensteek het volgende:
Positieve discriminatie is ook heel wat anders dan deze vorm van discriminatie. Bij positieve discriminatie wordt de huidskleur of het geslacht van de persoon die wordt afgewezen niet als negatief gezien. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het helemaal niet vreemd dat groepen die moeilijk een baan krijgen bij gelijke geschiktheid de voorkeur krijgen.
Nee, je gooit alles op een hoop en winkelt nogal selectief en/of je plaatst het in de verkeerde context.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij projecteer je nu vooral je gedraai. Waar het begon met het expliciet afwijzen van dit gezeik, sprong je niet veel later over op een bagatelliserende houding en gaat het nu ineens over het per ongeluk versturen van een intern mailtje naar de buitenwacht wat de reden zou zijn voor ontslag.
[..]
Omdat je onder de groep mensen valt die niet enigszins begrijpt wat discriminatie inhoudt en krampachtige vergelijkingen maakt om de vermeende hypocrisie aan te tonen wellicht?
Dat is dus wel verwerpelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:44 schreef Wespensteek het volgende:
Positieve discriminatie is ook heel wat anders dan deze vorm van discriminatie. Bij positieve discriminatie wordt de huidskleur of het geslacht van de persoon die wordt afgewezen niet als negatief gezien. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het helemaal niet vreemd dat groepen die moeilijk een baan krijgen bij gelijke geschiktheid de voorkeur krijgen.
Ja, nadat de individuele beoordeling is gedaan en er gelijke geschiktheid is kijkt men naar het maatschappelijk belang. In geval van positieve discriminatie heeft dat tot gevolg dat deze groepen een voordeel krijgen. Overigens is dat dus niet nodig als die groepen niet op achterstand worden gezet door bedrijven/mensen als in dit topic. Er is dus een verband tussen positieve en negatieve discriminatie. Hoe eerder de negatieve uit de wereld is hoe eerder de positieve ook weg kan en hoe beter het allemaal is.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je behandelt mensen dan wel op basis van de groep waarbij je ze indeelt, en niet als individu.
Nee, er is geen reden om niet te kijken naar maatschappelijke problemen nadat er een individuele beoordeling heeft plaatsgevonden. Ik heb het liever ook niet trouwens maar ik kan me voorstellen dat de overheid die het maatschappelijk belang in het oog houdt er wel voor kiest.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is dus wel verwerpelijk.
Proest.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:50 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, je gooit alles op een hoop en winkelt nogal selectief en/of je plaatst het in de verkeerde context.
quote:Op woensdag 27 november 2013 16:53 schreef Webschip het volgende:
Ach, wat een gezeik weer. Mensen met een handicap worden dagelijks door het bedrijfsleven uitgekotst. En daar hoor je niemand over..
quote:Op woensdag 27 november 2013 16:58 schreef Webschip het volgende:
Maar leg mij nou eens uit waarom iemand afwijzen vanwege een handicap wel mag, maar niet om huidskleur? Wat ik overigens ook zeer afkeur.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:07 schreef Webschip het volgende:
Trouwens sociaal functioneren zonder te discrimineren zou niet eens mogelijk zijn.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:27 schreef Webschip het volgende:
Hallo
[..]
Iemand?
Dit is de kern van de discussie.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk nogal van de context af. Vrouwen die niet op een mannentoilet mogen zeiken is niet zo problematisch als het voorbeeld uit de OP.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
Is ook discriminatie. Maar niemand zeikt daarover.. Tenzij iemand hoognodig moet.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wanneer is het negatief? Mag ik iemand afwijzen omdat hij of zij bruine ogen heeft?
Zo denk ik niet, maar poster suggereerde - zij het impliciet - dat wel...quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef Re het volgende:
Apart om te denken dat als je tegen negatieve discriminatie bent je automatisch voor positieve discriminatie bent.
Dit is zo krom. Echt ongelofelijk dat je dit denkt recht te kunnen praten. Je deelt weer in in groepen, bevoordeelt een individu op basis van de groep en je vindt dit nog normaal ook. Ronduit debiel.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, nadat de individuele beoordeling is gedaan en er gelijke geschiktheid is kijkt men naar het maatschappelijk belang. In geval van positieve discriminatie heeft dat tot gevolg dat deze groepen een voordeel krijgen. Overigens is dat dus niet nodig als die groepen niet op achterstand worden gezet door bedrijven/mensen als in dit topic. Er is dus een verband tussen positieve en negatieve discriminatie. Hoe eerder de negatieve uit de wereld is hoe eerder de positieve ook weg kan en hoe beter het allemaal is.
Jij weet het niet te plaatsen. Geen woord Spaansquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Proest.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
De indeling op groepen wordt dus gemaakt door de negatieve discriminatie en dat vind ik verre van normaal. De positieve discriminatie is een gevolg daarop en wordt inderdaad ook als erg onterecht ervaren als je erdoor afgewezen wordt. Het geeft maar aan dat discriminatie in deze vorm erg hard aangepakt moet worden. Toch is positieve discriminatie geen negatieve uiting over de persoon die afgewezen wordt en ook niet over de groep waartoe hij/zij behoort, qua uitwerking is het dus vervelend maar het is geen negatief/positief oordeel over een groep mensen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dit is zo krom. Echt ongelofelijk dat je dit denkt recht te kunnen praten. Je deelt weer in in groepen, bevoordeelt een individu op basis van de groep en je vindt dit nog normaal ook. Ronduit debiel.
Daar ben ik het pertinent mee oneens. Door welke vorm dan ook actief te stimuleren creėer je een klimaat waarin dit normaal wordt gevonden. Voor je racisme of discriminatie kunt aanpakken moet je er zelf mee stoppen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De indeling op groepen wordt dus gemaakt door de negatieve discriminatie en dat vind ik verre van normaal. De positieve discriminatie is een gevolg daarop en wordt inderdaad ook als erg onterecht ervaren als je erdoor afgewezen wordt. Het geeft maar aan dat discriminatie in deze vorm erg hard aangepakt moet worden. Toch is positieve discriminatie geen negatieve uiting over de persoon die afgewezen wordt en ook niet over de groep waartoe hij/zij behoort, qua uitwerking is het dus vervelend maar het is geen negatief/positief oordeel over een groep mensen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:52 schreef Re het volgende:
Apart om te denken dat als je tegen negatieve discriminatie bent je automatisch voor positieve discriminatie bent.
Dat is natuurlijk onzin al maakt dit voorbeeld wel weer duidelijk dat discriminatie op grond van ras nog veel bestaat. Het essentiėle verschil ontgaat je blijkbaar en dat is dat het racisme en de discriminatie die strafbaar is, beledigend en kwetsend is voor de mensen die het ondergaan terwijl positieve discriminatie dat zelf niet is. Er wordt geen negatief of positief oordeel geveld over de groep maar er wordt geoordeeld op een al aanwezig maatschappelijk probleem of bijv. doelstelling van bedrijf. Het is ook geen reden om niet te solliciteren want alleen bij gelijke geschiktheid speelt het een rol, er wordt dus niemand op basis van bijv. ras uitgesloten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Voor je racisme of discriminatie kunt aanpakken moet je er zelf mee stoppen.
Je kunt er een positieve spin aan blijven geven maar we hebben hier gewoon een fundamenteel meningsverschil. Ook het schermen met gelijke geschiktheid komt me de keel uit. In de praktijk zijn twee mensen nooit 100% even geschikt. Er zijn altijd wel manieren om onderscheid te maken. En met een stok proberen de boek te forceren is denigrerend.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin al maakt dit voorbeeld wel weer duidelijk dat discriminatie op grond van ras nog veel bestaat. Het essentiėle verschil ontgaat je blijkbaar en dat is dat het racisme en de discriminatie die strafbaar is, beledigend en kwetsend is voor de mensen die het ondergaan terwijl positieve discriminatie dat zelf niet is. Er wordt geen negatief of positief oordeel geveld over de groep maar er wordt geoordeeld op een al aanwezig maatschappelijk probleem of bijv. doelstelling van bedrijf. Het is ook geen reden om niet te solliciteren want alleen bij gelijke geschiktheid speelt het een rol, er wordt dus niemand op basis van bijv. ras uitgesloten.
Dat zal mij eerlijk gezegd een rotzorg zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ook het schermen met gelijke geschiktheid komt me de keel uit.
Mooi toch het is dus helemaal geen probleem volgens jou want het speelt helemaal niet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
In de praktijk zijn twee mensen nooit 100% even geschikt.
Ach sorry hoor maar het gaat niet om de afkomst maar om het maatschappelijke probleem of het bedrijfsbeleid. Men helpt dus niet omdat men een xxxxxxx is maar omdat xxxxxxx-en in de praktijk een achterstand hebben op de arbeidsmarkt. Een volkomen legitieme manier om een keuze te maken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik woon zelf in het buitenland en er is niets vervelender dan mensen die je denken te moeten helpen op basis van je afkomst. Het heeft, zelfs als het goed bedoeld is, iets neerbuigends.
Legitiem in jouw ogen omdat je een verwrongen beeld hebt van wat eerlijk is. Je zet constant zogenaamde maatschappelijke belangen boven het individuele belang. Zonder te willen Godwinnen maart er was ook iemand anders die dat deed.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
Ach sorry hoor maar het gaat niet om de afkomst maar om het maatschappelijke probleem of het bedrijfsbeleid. Men helpt dus niet omdat men een xxxxxxx is maar omdat xxxxxxx-en in de praktijk een achterstand hebben op de arbeidsmarkt. Een volkomen legitieme manier om een keuze te maken.
Ze hebben dan ook meer tijd om te oefenen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:45 schreef Webschip het volgende:
Overigens maken die donkere mensen prachtige muziek.
Nee, er wordt pas naar maatschappelijk belang gekeken nadat de individuele kwaliteiten zijn beoordeeld.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je zet constant zogenaamde maatschappelijke belangen boven het individuele belang.
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat het deugt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, nadat de individuele beoordeling is gedaan en er gelijke geschiktheid is kijkt men naar het maatschappelijk belang. In geval van positieve discriminatie heeft dat tot gevolg dat deze groepen een voordeel krijgen. Overigens is dat dus niet nodig als die groepen niet op achterstand worden gezet door bedrijven/mensen als in dit topic. Er is dus een verband tussen positieve en negatieve discriminatie. Hoe eerder de negatieve uit de wereld is hoe eerder de positieve ook weg kan en hoe beter het allemaal is.
Klopt het is een waardeloze noodoplossing.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat het deugt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |